Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 januari 2012 - 14:34

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Varför kanalerna i Canal+ Film (exempel) speglas utan kostnad till ett syskonabonnemang är för att avtalet med Canal+ är uppbyggt på så vis. Kanalerna i Viasat Film (exempel) kan spelas till ett syskonabonnemang mot ett tillägg med 99:-/månad för att avalet med Viasat är uppbyggt på så vis. Kort och gott handlar det om avtalsfrågor.

Det förstår jag. Avtal är till för att följas.
Men min undran gällde varför Canal+ avtalat om spegling av samtliga Canal+ kanaler utan extra kostnad när Viasat Syskon kostar som ytterligare ett syskonabonnemang per månad. Men det var mer en retorisk fråga för jag svarade nog på den själv ovan.

Frågan om Viasat Motor HD är ständigt återkommande och vi förstår att många av våra kunder vill att vi tar in den i utbudet, men precis som tidigare är tyvärr svaret fortfarande att vi har förhandlingar om kanalen och kan inte säga när/om/hur den kan komma lanseras i vårt utbud. Men du gör helt rätt som står på dig och visar intresse för kanalen :)

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Visst är det så. Jag och andra har "tjatat" om att få Viasat Motor HD i flera år. Det är lite som när Cato d.ä. i senaten i Rom ständigt upprepade sitt "För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras" i slutet av sina anföranden. Han fick ju sin vilja igenom till slut. :)
Men visst borde väl Viasat åtminstone kunna sätta ett pris på Viasat Motor HD som avgiftsbelagd tillvalskanal när kanalen redan finns i SD-version separat för 149 kr/mån?
Då skulle vi som är intresserade åtminstone få en chans att se kanalen mot en extrakostnad.
Det bör bli en extrainkomst för Viasat som inte tar från något annat om kravet är Viasat Premium HD eller Viasat Sport HD för att få Viasat Motor HD separat som tillvalskanal.

De som till äventyrs nu betalar 149 kr/mån enbart för Viasat Motor SD idag förtjänar f ö en bonus i form av en HD-spegling. Har svårt att tänka mig att någon säger upp sitt Premium eller Sportpaket för att enbart fortsätta med Viasat Motor även om HD-versionen läggs till.
(Självklart har jag inget emot att Viasat Motor HD läggs in i Viasat Premium HD och Viasat Sport HD paketen utan extra kostnad nu i samband med att vi fått svälja prisökningen 1 februari).
Vi avvaktar utvecklingen.

Postad 12 januari 2012 - 14:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Tycker nästan att alla som klagar på ComHem om Viasat och HD kanske även ska slå en signal till Viasat. Det krävs att de två kommer överens.
Fast det är klart, ser Viasat att det finns ett stort intresse kanske de höjer prislappen för ComHem och ComHems kunder...
I jämförelsen mellan Canal+ och Viasat låter antingen Viasat som giriga eller Canal+ som dåliga förhandlare som inte kan ta betalt för sin tjänst.

Postad 12 januari 2012 - 15:41

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Jag är medveten om att enskilda abonnemangsärenden inte ska behandlas här.
Därför ställer jag en generell fråga ang faktureringen av Viasat Premium HD för februari månad:
Har alla abonnenter som begärt oförändrat pris i sex månader (och då bundit abonnemanget i 12(!) månader) debiterats 289 kr för perioden 1-29 februari plus 1/29 av det nya priset 338 kr dvs 11:66 för den 1 februari ?
Är detta en datamiss eller ligger den en mer uträknad konspiration bakom?
Eftersom vi fått betala dubbelt för 1 februari kan man undra om något särskilt äger rum den dagen. Kanske frivisning av alla kanaler?
Tacksam för klarläggande från ComHem.

Postad 12 januari 2012 - 16:35

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Klockan tickar mot 1 år sedan vi fick nya hd kanaler sist(1mars),om det bara vore viasat man hade svårt o förhandla med vore en sak, men man har ju inte heller lyckats med kanal 5 hd tex eller övriga hd kanaler vi tjatar om.Vara kanalförhandlare på comhem måste vara glassigaste jobbet i världen...
Att man ska betala ur näsan för att få kanalerna på mer än en tv tänker jag inte ens kommentera då dom inte får en krona mer av mig, tack för att det finns cardsplitters .

Redigerat av Unregistered40562de1, 12 januari 2012 - 16:38.

Postad 12 januari 2012 - 17:51

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Därför ställer jag en generell fråga ang faktureringen av Viasat Premium HD för februari månad:
Har alla abonnenter som begärt oförändrat pris i sex månader (och då bundit abonnemanget i 12(!) månader) debiterats 289 kr för perioden 1-29 februari plus 1/29 av det nya priset 338 kr dvs 11:66 för den 1 februari ?
Eftersom vi fått betala dubbelt för 1 februari kan man undra om något särskilt äger rum den dagen. Kanske frivisning av alla kanaler?

Hej,

Det är inget jag har hört något om och kan efter en snabb koll inte hitta någon som har fått en faktura som du beskriver. Har du fått en sådan faktura bör du kontakta oss via Twitter (www.twitter.com/ComHemAB) eller per telefon så kan vi se över vad det är som har hänt. Det låter spontant som en datormiss som du skriver.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Postad 12 januari 2012 - 17:56

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Det är inget jag har hört något om och kan efter en snabb koll inte hitta någon som har fått en faktura som du beskriver. Har du fått en sådan faktura bör du kontakta oss via Twitter (www.twitter.com/ComHemAB) eller per telefon så kan vi se över vad det är som har hänt. Det låter spontant som en datormiss som du skriver.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Jag väntar tills jag fått pappersfakturan i posten. Den kanske ser annorlunda ut än den jag kan se på Mina sidor.
Det är inte beloppet som är hela världen utan mer det lustiga i att en dag blivit dubbel med olika priser.
Jag kan tänka mig att det är något med prishöjningen 1 febr i kombination med att priset ska vara oförändrat i sex månader.

Postad 12 januari 2012 - 20:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Det var något mystiskt med min faktura också gällande Viasat Sportpaket HD. Eventuella fel brukar upptäckas och korrigeras i efterhand så jag lät det bero så länge...

Postad 12 januari 2012 - 22:45

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0
Ang det mest/enda irriterande problemet för Humax HDPVR-1000c: tappad Favorit-lista.
Det inträffar 100% varje gång när jag tittar på något inspelat samtidigt som något annat spelas in.
Annars verkar det inte hända. I alla fall inte så ofta...

Postad 12 januari 2012 - 22:46

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Hej Johan, varför krånglar ni till det så mycket med olika avtal m.m., vi kunder vill ju bara att det skall funka lätt o enkelt och helst så billigt som möjligt.
Du skriver " Varför kanalerna i Canal+ Film (exempel) speglas utan kostnad till ett syskonabonnemang är för att avtalet med Canal+ är uppbyggt på så vis. Kanalerna i Viasat Film (exempel) kan spelas till ett syskonabonnemang mot ett tillägg med 99:-/månad för att avtalet med Viasat är uppbyggt på så vis. Kort och gott handlar det om avtalsfrågor."
Ni är ju kund hos Viasat, ni måste ju kunna pressa på att få lika avtal på samma tjänst, så att vi slipper köpa ytterligare ett abonnemang. Hade väl varit enkelt att baka in i det syskonabonnemang som man redan har. Och varför är de övriga Viasatkanalerna:
- Viasat Motor
- Viasat Fotboll
- Viasat Hockey
- Viasat Golf *, inte ens med, e dom på gång? dom vill jag ha.
Där har ni lite att jobba med, det man har betalt en gång skall man väl inte behöva betala en gång till för, kortet må va en sak men speglingen, nä det är snudd på olagligt.
En fråga till, är Viasat sysk.abb. ytterligare ett nytt kort eller går det in på befintligt syskon-kort ?

Redigerat av Stagger Lee, 13 januari 2012 - 20:13.

Postad 13 januari 2012 - 07:11

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0

En fråga till, är Viasat sysk.abb. ytterligare ett nytt kort eller går det in på befintligt kort ?

Ett sysk.abb./tvillingkort är ju just det; Ytterligare Ett Fysiskt Programkort, som du då kan stoppa in i ytterligare en mottagare för att se det utbud du redan abonnerar på, med nämnda undantag enl. inläggen ovan.

Brukar bli billigare i längden att istället köpa en Card-Splitter - se t ex https://www.minhembi...howtopic=266548 - för då kan man se det man redan abonnerar på/betalar för, på upp till åtta mottagare inom samma hushåll.

Postad 15 januari 2012 - 10:44

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ang det mest/enda irriterande problemet för Humax HDPVR-1000c: tappad Favorit-lista.
Det inträffar 100% varje gång när jag tittar på något inspelat samtidigt som något annat spelas in.
Annars verkar det inte hända. I alla fall inte så ofta...

Instämmer 100% i problembeskrivningen, ett mycket irriterande problem som man behöver tampas med dagligen.

Postad 16 januari 2012 - 18:22

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
ere nån annan som inte kan se Västnytt på TV1-HD, utan där kommer ABC-nytt (Stockholmsregionens lokala nyheter), utan man måste ändra till TV-1. Har nyligen skapat favoritlista på samtliga tillgängliga kanaler, digitala som analoga i samma lista, TVn är en Samsung. Comhemhus i Uddevalla.

Postad 16 januari 2012 - 18:38

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0

ere nån annan som inte kan se Västnytt på TV1-HD, utan där kommer ABC-nytt

Har du tidigare kunnat se Västnytt på HD-kanalen då?

Varför sänds inte mitt regionala program i HD-kanalerna?
Idagsläget finns det inte någon teknisk lösning att bryta ner SVT:s sändningar i regionala versioner. Vi arbetar med flera av de stora distributörerna och planen är att vi skall kunna starta regionala sändningar i våra HD-kanaler i början på 2012. Tills detta är på plats kan man ändå se sin regionala nyhetssändning genom att helt enkelt byta kanal till vanliga SVT1/SVT2 under regionalsändningen.

Svt HD Frågor & Svar http://svt.se/2.1521...2408786/q_och_a

Postad 16 januari 2012 - 19:16

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
hoppsan, har väl inte täkt på detta innan, lätt att tro kanske, men har väl inte brytt mig att vilja se Väst-nytt i HD.

Tack iallafall

Postad 17 januari 2012 - 09:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Jag tog kontakt med Kundservice eftersom även pappersfakturan var felaktig. Fick besked om att det felaktiga beloppet dragits bort och att det korrekta beloppet skulle dras via autogiro på förfallodagen i slutet av januari. Fick dock ingen förklaring till varför jag debiterats en dag till det högre priset men misstänker att det är något datatekniskt. Hur som helst, problemet är fixat även om beloppet var litet så vill man ju visa sig som en alert kund med falkögon! Nästa gång är felet kanske större... :)

Postad 17 januari 2012 - 10:38

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jaha då har även Canal digital tagit in kanal 5hd, undrar när Comhem gör det då?? men det tar väll sin tid som vanligt! :unsure:

Postad 17 januari 2012 - 10:47

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Ja, de måste ju förhandla ett par åt till, minst.

Postad 17 januari 2012 - 10:55

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Ja nu har boxer haft kanal 5 hd i ett år, så nu måste nog canal digital ha den ett år innan comhem lyfter ett finger,apropå finger skulle nog offra ett för o va med på dessa så kallade årslånga "förhandlingar".

Postad 17 januari 2012 - 11:09

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jaha då har även Canal digital tagit in kanal 5hd, undrar när Comhem gör det då?? men det tar väll sin tid som vanligt! :unsure:

Ja, det gäller att inte förhasta sig...
Å andra sidan, någon som vet hur mycket äkta HD-material Kanal 5 HD sänder och hur mycket som är SD-material uppskalat till 720p (för det är väl inte 1080i i Kanal 5 HD, eller hur) ?
En HD-kanal ska ju vara meningsfull och inte bara spegla en SD-kanal i större format om bildens kvalitet inte också förbättras.

Postad 17 januari 2012 - 12:09

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Om inte comseg får fingret ur nu...det är inte bara canal digital utan även viasat som får kanal 5 hd...

http://kanal5.se/web...097/5022005/1.0

Postad 17 januari 2012 - 15:46

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0
Det blir intressant att höra vad Com Hem svarar.
Kommer vi också få kanal 5 HD eller satsar de vidare på:

Bifogad fil  Judit.jpg   25,25K   5 Antal nerladdningar

Postad 18 januari 2012 - 11:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Som vanligt är det media som berättar om vad som händer hos ComHem:
http://www.dagensmed...icle3387519.ece
TV Com Hem ska starta redan 24 januari dvs nästa vecka.
"Vi vill hitta nya sätt att prata med våra kunder, få lite längre tid med dem och visa dem något som de vill ha, säger Com Hems försäljnings-och marknadsdirektör Annika Sten Pärson till dagensmedia.se."
Det låter ju väldigt bra. Verkligheten får visa.
Paul Haukka kan kanske bära upp det hela - han har varit saknad sedan Vakna med the Voice.

Finns en liten beskrivning här som jag personligen blir mer fundersam än lugnad av.
Varför har man inte pensionerat de två rödhåriga damerna? Har inte tillräckligt många irriterat sig på dem för att det ska vara dags med något nytt? Men icke, de verkar hänga med in i nya TV Com Hem...
http://www.youtube.com/watch?v=6Wg0SXug6oM

Postad 18 januari 2012 - 12:55

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Som vanligt är det media som berättar om vad som händer hos ComHem:
http://www.dagensmed...icle3387519.ece
TV Com Hem ska starta redan 24 januari dvs nästa vecka.

Varför har man inte pensionerat de två rödhåriga damerna? Har inte tillräckligt många irriterat sig på dem för att det ska vara dags med något nytt? Men icke, de verkar hänga med in i nya TV Com Hem...

Jag är rätt säker på att ComHem har gått ut med info om den där kanalen tidigare, jag har iaf läst om den förut. Antagligen i deras nyhetsmail eller i ComHem-bloggen.

Dessutom tror jag att det är fler som roas av de rödhåriga damerna än som irriteras av dem. Fast din kategori hörs ju mer :)
Om det inte var så skulle CH avbrutit den reklamlinjen tror jag.

Postad 18 januari 2012 - 13:33

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag är rätt säker på att ComHem har gått ut med info om den där kanalen tidigare, jag har iaf läst om den förut. Antagligen i deras nyhetsmail eller i ComHem-bloggen.

Dessutom tror jag att det är fler som roas av de rödhåriga damerna än som irriteras av dem. Fast din kategori hörs ju mer :)
Om det inte var så skulle CH avbrutit den reklamlinjen tror jag.

Det är riktigt att det gick ut information i juli om den nya ComHem-kanalen:
http://www.comhemblo...-egen-tv-kanal/
http://www.comhem.se...70/-/index.html
Det är bara att lyckönska alla kunder som läste detta under semestern och dessutom har det i färskt minne. Ursprungligen skulle den nya kanalen startats redan under hösten 2011 men har uppenbarligen blivit försenad.

Ang de rödhåriga damerna så har var och en sin åsikt naturligtvis. Att de blivit kvar eftersom kunderna gillar dem är en förklaring men jag tror personligen på att man har svårt att hitta ett likvärdigt alternativ till Judit & Judit. De irriterar säkert många och enligt reklammakarna är ju irritation ett sätt att motverka likgiltighet och fånga uppmärksamhet.

Postad 18 januari 2012 - 14:56

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Men va kul att dom lägger pengar på sånt istället för o ta in "riktiga" kanaler som folk vill ha... suck

Postad 18 januari 2012 - 17:46

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej comhem, när får vi se fler hd-kanaler? Finns det något i pipen? Pågår det ens några förhandlingar?

Postad 18 januari 2012 - 18:22

Aeroaero
  • Aeroaero
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Tänk om Comhem lägger "comhem-kanalen" som en extra tilläggskanal som man måste betala extra för, som dom gör med många nya kanaler. Undra hur många abonenter på den kanalen dom skulle få?

Lägg den energin och framförallt pengarna som dom lagt på den här kanalen på bättre HD-utbud, där alla kanaler som speglar SD ingår om man redan har SD-kanalen (t.ex. TV3HD, Kanal5 HD, Viasatmotor HD osv.) och få till favorit-buggen i Humaxboxen.
Blir så förbannad när dom lägger pengar på sån här skit i stället för väsentligheter

Postad 18 januari 2012 - 18:28

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
När ska Comhem svara på alla dessa frågor då?

Postad 22 januari 2012 - 12:12

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Nu när Canal Digital och Viasat tagit in Kanal 5 HD så försvinner åtminstone argumentet för ComHem att bara Boxer sänder Kanal 5 HD. När ComHem fick in TV3 HD trodde man ju att det svåra hindret (läs Viasat) var avklarat och att det skulle gå snabbt att få Kanal 5 HD också eftersom SBS varit lättare att ha att göra med som det verkar från utsidan iaf.
Så nu hoppas vi att bläcket snart finns på ett avtal och att Kanal 5 HD läggs till HD-sortimentet hos ComHem!

Dessutom vill jag påpeka att Viasat Motor HD fortfarande saknas hos ComHem trots flera år av önskemål från en ganska stor kundgrupp som är intresserade av motor - bl a F1-säsongen 2012 som inleds 18 mars med Australiens GP.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 22 januari 2012 - 14:04.

Postad 23 januari 2012 - 13:41

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag var så nära att säga upp mitt Canal Digital abonnemang och gå över till Comhem. Men nu när CD får in TV3HD och Kanal5HD stannar jag tills vidare hos dom, trots CD's skitbox.

För övrigt anser jag att Comhem skall ta in Viasat Motor HD. Det borde vara prio 1.

Postad 23 januari 2012 - 15:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
far inte ComHem med osanning på denna sida?
http://www.comhem.se...46/-/index.html
SVT play finns väl inte i deras OnDemand/Play tjänst på Ondemand-boxen?
Man kommer till denna via exempelvis boxens info-sida
http://www.comhem.se...64/-/index.html

Postad 23 januari 2012 - 15:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Sedan 1 feb 2011 gäller detta:
http://www.comhem.se...38/-/index.html
SVT Play finns i dagsläget inte hos ComHem, Viasat, Canal Digital, BBB, Telia m fl. Detta alltså på grund av att operatörerna inte vill betala till Copyswede de avgifter som SVT tidigare betalade för upphovsmännens ersättningar vid vidaresändning. (Man anser att Copyswede begär för mycket helt enkelt).

Redigerat av Unregistered558ade6e, 23 januari 2012 - 15:43.

Postad 23 januari 2012 - 15:44

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Nej den finns inte, dom var för snåla för den kostnaden var tvungna o ha pengar till judits + starta en kanal ingen kommer se på...ondemand boxen är dead in the water som det heter på ett annat språk när det inte finns en hårddisk i eländet.

Postad 23 januari 2012 - 15:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nej den finns inte, dom var för snåla för den kostnaden var tvungna o ha pengar till judits + starta en kanal ingen kommer se på...ondemand boxen är dead in the water som det heter på ett annat språk när det inte finns en hårddisk i eländet.

ComHem har gjort gemensam sak med övriga operatörer för att sätta press på Copyswede. Det har nog inget med Juditx2 att göra.
Håller definitivt med om att en ondemand-tjänst utan SVT Play och utan HDPVR är ointressant.

Postad 23 januari 2012 - 16:26

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Då borde de minst sagt uppdatera sin hemsida. För ärligt talat, har en bekant som köpt boxen och blivit förgrymmad över att SVT play inte ingår. Något som denna tycks ha uppfattat att skulle ingå.
Nog inte den enda som gått på den minan.

Samt som ni säger, i mitt tycke är en box utan HDPVR ointressant. Konstigt att de inte lyckats förena världarna.

Postad 23 januari 2012 - 17:19

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Ja eftersom vi har blivit tvungna o betala för ondemand, så skull en box vi kan o vill använda vara minst sagt på tiden.Usch hade glömt bort hur förbannad man blev när dom "bakade" in den avgiften åt oss... nu poppade det upp igen :angry:

Postad 23 januari 2012 - 18:18

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Nu finns SVT-Play hos Telia iallafall!

http://nyheter.telia...ias-digital-tv/

Postad 23 januari 2012 - 18:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Nu finns SVT-Play hos Telia iallafall!

http://nyheter.telia...ias-digital-tv/

Tack för infon. Det är ett helt nytt avtal:
http://www.copyswede...digital-tv-box/
Nu är det alltså Telia och Boxer som erbjuder SVT Play.
Förhoppningsvis lossnar det nu i förhandlingarna så att även ComHem kan kliva på tåget igen.
Telia har ca 500 000 tv-kunder och ComHem drygt 600 000 digital-tv-kunder så det bör röra sig om ungefär samma pengar som ska betalas till Copyswede.

Postad 23 januari 2012 - 18:40

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Ja rimligen kan inte ComHem vara långt efter vad gäller SVT-Play och så en HDPVR och Kanal 5 HD och Viasat Motor HD, hur svårt kan det vara?

Postad 23 januari 2012 - 21:24

Unregistered35ce5ab5
  • Unregistered35ce5ab5
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har en Samsung UE55D8005 med Canal+ tot abonnemang och jag har två problem.
1- får inte inte in Canal+ HD som jag har.
2- väldigt ofta kommer kodad signal upp är det ett kortfel?

Postad 24 januari 2012 - 09:19

Unregistered7cd61031
  • Unregistered7cd61031
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Tack för infon. Det är ett helt nytt avtal:
http://www.copyswede...digital-tv-box/
Nu är det alltså Telia och Boxer som erbjuder SVT Play.
Förhoppningsvis lossnar det nu i förhandlingarna så att även ComHem kan kliva på tåget igen.
Telia har ca 500 000 tv-kunder och ComHem drygt 600 000 digital-tv-kunder så det bör röra sig om ungefär samma pengar som ska betalas till Copyswede.

Det som erbjuds är inte hela SVTPlay utan endast något som kallas SVTr som är en del av SVTPlay. Vad som avgör om detta är intressant är väl hur stor denna del är. Någon som vet?

Postad 24 januari 2012 - 09:44

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Det som erbjuds är inte hela SVTPlay utan endast något som kallas SVTr som är en del av SVTPlay. Vad som avgör om detta är intressant är väl hur stor denna del är. Någon som vet?

Så här beskriver Telia tjänsten SVTr:
"Från den 23 januari får Telias tv-kunder möjlighet att ta del av innehållet i SVTr. Genom SVTr kan Telia erbjuda tittarna att i efterhand ta del av ett 50-tal program från SVT:s tablålagda kanaler. Förutom nyhetssändningar märks populära program som Skavlan, Antikrundan, På Spåret och Boardwalk Empire."

För att vara på den säkra sidan får man nog själv se till att intressanta program spelas in på HDPVR.
För oss i ComHem gäller detta sedan ett år tillbaka de OnDemand-tjänsten urholkades på en av de viktigaste funktionerna dvs SVT Play.

Alternativet är att ta SVT Play från internet till dator och/eller tv. Då finns det totala utbudet tillgängligt. Jag har så himla svårt att flörstå varför det ska vara skillnad mellan att ta in SVT Play via digital kabel-tv resp via bredband/internet. Dessa två tjänster går ju mer och mer ihop till en och då måste rättigheter och ersättningar harmoniseras så att de blir teknikneutrala.Gäller naturligtvis också den växande marknaden för mobilsurf på olika plattformar.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 24 januari 2012 - 09:45.

Postad 24 januari 2012 - 12:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
TV Com Hem har varit i etern drygt två timmar i skrivande stund:
http://www.comhemblo...rsta-companiet/
TV 4 News ser bra ut - ett svenskt CNN eller BBC World.
EPG för kanalplats 20 verkar inte uppdaterad med tablån. Det står endast "Com Hem-nytt". Hoppas att övriga
fasta programpunkter dvs Com Hem Companiet, Tv Krönikan och Veckomagasinet Nöjet kommer att få sina resp platser i EPG. Annars blir det svårt att hålla reda på dessa program mht allt annat som sänds dessa tider t ex varje dag kl 19-19.30, lördagar kl 21 och söndagar kl 18.30.

Postad 24 januari 2012 - 12:53

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Själv funderar jag på varför TV3 HD inte finns med bland valbara program i Medium 8 favoriter.
Var ligger det problemet tro?

Postad 24 januari 2012 - 13:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Själv funderar jag på varför TV3 HD inte finns med bland valbara program i Medium 8 favoriter.
Var ligger det problemet tro?

Här förklaras bakgrunden till varför TV3 HD bara finns i XL-paketet och i HD-paketet:
http://www.comhemblo...d-i-vart-utbud/
Den enkla förklaringen är alltså att ComHem inte har avtal med Viasat om något annat än detta.
Sedan kan man fråga varför inget avtal om kanalen som Favorit eller separat tillvalskanal har tecknats.
Det kan vara för att göra XL- och HD-paketen mer värdefulla. HD-paketet t ex har ju blivit mindre intressant sedan grundabonnemangen fått fler HD-kanaler.

Postad 24 januari 2012 - 13:21

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Här förklaras bakgrunden till varför TV3 HD bara finns i XL-paketet och i HD-paketet:
http://www.comhemblo...d-i-vart-utbud/
Den enkla förklaringen är alltså att ComHem inte har avtal med Viasat om något annat än detta.
Sedan kan man fråga varför inget avtal om kanalen som Favorit eller separat tillvalskanal har tecknats.
Det kan vara för att göra XL- och HD-paketen mer värdefulla. HD-paketet t ex har ju blivit mindre intressant sedan grundabonnemangen fått fler HD-kanaler.

Tack för svaret, ja det är ju ComHems vanliga standardsvar, märkligt att ett så stort bolag är så lamt i förhandlingarna. Det är säkert som du skriver för att vi inte ska välja Medium 8 Favoriter. Tyvärr ligger inte kundintresset i fokus alltid och förhandlingar tar årtal.

Ett tips är att säga upp avtalet varje år, då hamnar man i ett bättre förhandlingsläge, själv blev jag erbjuden sex månader gratis av Medium 8 Favoriter om jag band i 12 nya månader, en liten vinst på 954:- mot om jag istället fortsatt på mitt abb.

Redigerat av Brel, 24 januari 2012 - 13:24.

Postad 24 januari 2012 - 17:27

Bofredrik
  • Bofredrik
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
"Jag och andra har "tjatat" om att få Viasat Motor HD i flera år."

Jo, uppenbarligen finns det en handfull personer som tjatar om Visat Motor på detta forum. Men det räcker nu, vi har fattat vad ni vill.

Jag tillhör den som inte behöver ännu en bakfyllekanal a la Viasat Motor, inte en sportkanal till, inte en kanal visar repriser på samma gamla serier som 4:an och 3:an redan visat ett otal gånger, typ TV 7.8,9,10,11 osv.

Jag tillhör den som vill ha ett bredare utbud med kvalite. Ge oss Mezzo HD istället. Fantastiska artister, och ett typ av utbud där HD och 5.1 ljud verkligen gör skillnad.

Postad 24 januari 2012 - 18:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

"Jag och andra har "tjatat" om att få Viasat Motor HD i flera år."

Jo, uppenbarligen finns det en handfull personer som tjatar om Visat Motor på detta forum. Men det räcker nu, vi har fattat vad ni vill.

Jag tillhör den som inte behöver ännu en bakfyllekanal a la Viasat Motor, inte en sportkanal till, inte en kanal visar repriser på samma gamla serier som 4:an och 3:an redan visat ett otal gånger, typ TV 7.8,9,10,11 osv.

Jag tillhör den som vill ha ett bredare utbud med kvalite. Ge oss Mezzo HD istället. Fantastiska artister, och ett typ av utbud där HD och 5.1 ljud verkligen gör skillnad.

Jag tror nog intresset för Viasat Motor HD är större än intresset för Mezzo Live HD.
Men det behöver inte vara antingen eller utan kan mycket väl vara både och. Mezzo är redan idag en separat tillvalskanal så visst skulle ComHem kunna erbjuda Mezzo Live HD för en självkostnad varje månad. De får väl återkomma ang detta. Det brukar handla om tillgänglig bandbredd - i synnerhet om det är en HD-kanal med 5.1 ljud.
Att Viasat Motor HD inte finns hos ComHem är märkligt eftersom t o m Telia erbjuder den kanalen. Självklart har inte alla samma intressen och jag respekterar ditt intresse för kvalitetskanaler för musik. Men jag uppskattar inte att du i svepande ordalag avvisar kanaler som andra är intresserade av som "bakfyllekanaler".

Postad 25 januari 2012 - 15:34

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag har en Samsung UE55D8005 med Canal+ tot abonnemang och jag har två problem.
1- får inte inte in Canal+ HD som jag har.
2- väldigt ofta kommer kodad signal upp är det ett kortfel?

Väldigt svårt att svara på exakt vad det fel du beskriver beror på, och för snabbast hantering och avhjälpning rekommenderar jag dig därför att ringa in till vår support på 0771 55 00 00!

MVH
Patrick Norberg
Com Hem AB

Postad 26 januari 2012 - 11:46

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Läste precis detta:
http://www.comhemblo...ll-24-februari/
För den som vill se TV4 News utan avbrott för Com Hem Companiet, TV Krönikan och Veckomagasinet Nöjet finns alltså möjlighet att se kanalen separat på kanalplats 124 antingen som tillvalskanal eller som val i Medium 8 Favoriter. Jag har XL-paketet så jag får TV4 News utan extra kostnad. Det tackar jag för.
Förmodar att de som inte har TV4 News i XL-paket i första hand kommer att se TV4 News på TV Com Hem som ju alla digital-tv-kunder har. Alla har f ö frivisning t o m 24 februari på kanalplats 124.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.