Hur tolkade du det från det twittern?
Det var ett svar på det där med MP3 etc...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Startad av
hassesolo
, Apr 08 2013 13:32
5639 svar till detta ämne
Postad 02 November 2013 - 20:27
Det var ett svar på det där med MP3 etc... Postad 02 November 2013 - 23:47
Xbox One blir säkert en bra konsol med många bra exklusiva spel. Men Ps4 kommer att smiska runt den, grafiskt alltså. Men grafik är ju inte allt, om de vore de så skulle Wii inte sålt en enda konsol.
Bifogad fil(er)Redigerat av bazookajoe_83, 02 November 2013 - 23:48. Postad 03 November 2013 - 01:04
Bra grafik och hög upplösning är inte samma sak. Många lågupplösta spel har underbar grafik. Postad 03 November 2013 - 08:33 Det är sant. Men tar man samma spel, med samma inställningar och kör det i 1080p istället för 720p så lär det se betydligt bättre ut. Postad 03 November 2013 - 11:26
Fast Xbox One ser ju hittills dålig ut på alla sätt. Det handlar ju om samma spel, där de har fått dra ner på grafiken för att det ska vara spelbart. Här är en jämförelse som säger en hel del (Battlefield 4): Xbox One:
xbone.png 460.18K
15 Antal nerladdningarPS4:
ps4.png 397.02K
16 Antal nerladdningarPC:
pc.png 528.41K
9 Antal nerladdningarDet ser verkligen inte bra ut för "nexgenkonsollen" Xbox One. Postad 03 November 2013 - 11:53
Hårdvaran kanske har varit väldigt problematisk? Jag vill ju ändå tro att man får lite mindre skillnader längre fram. Typ. Annars så har ju xbone en innovativ kontroll. Xbone, the new wii!
Postad 03 November 2013 - 11:57
Utöver upplösningen så man inte dragit ner på något. Märkbart på kanterna. Men annars samma "innehåll". Samtidigt är där något som inte står rätt till med AA på PS4 när texturerna blå suddiga. Postad 03 November 2013 - 12:11
Jag menade jämfört med PC. Ingen av "nextgen" konsollerna kan ju köra 1080p, men PS4 ser iaf ok ut. Xbone ser riktigt illa ut, framförallt med det där kontrastfiltret som de har lagt på. Postad 03 November 2013 - 12:47
Sen ska vi nog ändå påpeka att det är är en inzoomad bild. Så illa ser det inte ut. Säkert. Kanske?
Postad 03 November 2013 - 13:27
Det är inte inzoomat, utan en del av en bild. Eftersom det inte går att visa 1080p-bilder på forumet så är det inte så lönt att ladda upp det. Här finns hela bilden, och många andra jämförelsebilder: http://www.eurogamer...parison-gallery Redigerat av Ageve, 03 November 2013 - 13:29. Postad 03 November 2013 - 13:29
Att säga att Xbox One ser riktigt illa ut är väl ändå att överdriva rejält. Båda ser bra ut, eventuellt med lite fördel PS4. Dock är skillnaderna väldigt små och med ett blindtest skulle det vara väldigt svårt att avgöra vad som är vad. Postad 03 November 2013 - 14:05
Jag tycker inte det. Är man van vid grafiken på PC de senaste åren, så blir man rejält besviken när man ser att det är så här nästa generations spelkonsoll presterar. Visst har PS4 också betydligt färre detaljer osv jämfört med PC, men Xbone ser verkligen inte bra ut, med taggig bild pga låg upplösning, och värre, ett kontrastfilter som helt enkelt förstör bilden. Det kommer säkert spel med betydligt bättre grafik iofs. Ett öppet spel som Battlefield är krävande, och Xbone är helt enkelt för långsam för det. Postad 03 November 2013 - 14:15
Kollar man fler bilder så ser man att kontrasten är det som förstör mest.
Exklusiv titel från Epic Games på g till PS4? http://gyazo.com/741...da4ec72dc1c9821 Redigerat av Zerox_no1, 03 November 2013 - 14:22. Postad 03 November 2013 - 14:17
Jag är ocksåbesviken över att det inte är 1080/60 i bf4 men det är inte lika viktigt på konsol som på pc. På min 50 tummare på 3 meters avstånd är jag inte säker på att jag tänker på skillnaderna. På datorn med skärmen framför näsan är det viktigare
Postad 03 November 2013 - 14:29
https://www.youtube....h?v=kE2TTakfGjk http://youtu.be/a4BvczLHsnw Redigerat av Lias08, 03 November 2013 - 14:48. Postad 04 November 2013 - 07:49 Ja den där bedrövliga grafen har hängt med i många år och det enda den har gjort är att den lett folk til att dra en massa felaktiga slutsatser till höger och vänster, så även denna gång. Den borde tas bort från internet. Den har aldrig hjälpt nån. Den må kanske vara korrekt om man ser till displayupplösning enbart, som en helt isolerad aspekt,men det är rätt ointressant eftersom verkligheten handlar om många fler aspekter än så. Det skulle ta mig 5 sekunder att skjuta den där grafen (eller rättare sagt, folks slutsatser av grafen) i sank - tex bara genom att växla mellan att visa DVE sharpness-test i 720p resp 1080p. På en 42 tums XGA-tv. På över 4 meter. Speciellt dumt blir det om man får för sig att grafen ovan handlar om 3D-grafik renderat eftersom det då drar med sig än fler aspekter än vad film/video gör. Till och börja med så kan det ju vara så att den nya tv:n har bättre (sämre med, iofs...) bild än din gamla så det där är ju en tämligen förhastad slutsats.
Felaktigt slutsats eftersom 900p alltid kommer behöva skalas. Går att lura ögat rätt bra genom att dra upp skärpan men man kan iaf inte använda grafen ovan för att avgöra var man se skillnad mellan grafik renderat i 900p resp 1080p. Om man nu inte vill lura sig själv då förstås. Ja och då kommer du se skillnad på spel renderat i 720p och 1080p. Borde du märkt redan, eller finns det inga 1080p spel till 360? Och så är det så att din gamla tv inte är 720p, däremot XGA eller WXGA. Kan tyckas småaktigt men eftersom videosignaler alltid måste skalas vid XGA/WXGA så är det faktiskt ytterst relevant - speciellt när vi pratar grafik. (edit: haha, och så startades precis en "Most people own a 720p HDTV, are they going to upgrade?"-tråd på NeoGaf, jisses...) Redigerat av pacman, 04 November 2013 - 08:54. Postad 04 November 2013 - 09:43
Tack för att du redde ut det. Tyckte också den grafen kändes lite väl pessimistisk. Men den fanns ju på internet, så då måste den vara sann.
Vet inte. Skalar om allting till 720p då mitt capturecard inte klarar av 1080p. Postad 04 November 2013 - 15:30
http://www.eurogamer...y-ward-responds
Utvecklarna av COD förklarar varför XO får nöja sig med 720p. Lite klen hårdvara och tungdrivet operativsystem verkar vara förklaringen (i kombination att de prioriterat 60fps före 1080p). Postad 04 November 2013 - 15:47 Ja jag håller med. Förutom att XBONE mest har nackdelar förstås. Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 04 November 2013 - 15:48. Postad 04 November 2013 - 15:53
Båda har verkligen för och nackdelar.
Sonys konsoll kan komma efter releasehelgen, xbone inte alls Sonys konsoll kör bara 900p bf4, xbone 720. Skämt åsido, för små hårddiskar på båda. Postad 04 November 2013 - 16:01
Tänkte kommentera den, men du sammanfattade det bra. I verkligheten är det mycket enkelt att se skillnad på 720p och 1080p på 4-5 meters avstånd, när TVn har en nativeupplösning på 1920x1080. En skalning från 900p ser bättre ut, men långt ifrån lika bra som en 1:1 pixelmappad bild. Det förutsätter såklart att bildvisaren är korrekt inställd. Om overscan är aktiverat (vilket det ofta är som standard på de flesta TV) så förlorar man mycket av poängen med 1080p-material på en 1080p-display. Det kommer säkert att vara många som "inte ser skillnad" pga felinställda bildvisare. Jag sitter ca 4m ifrån min 55" TV och spelar i 1080p native (PC). Skillnaden när man sänker till 720p är stor, med jämförelsevis väldigt suddig bild... Redigerat av Ageve, 04 November 2013 - 16:04. Postad 04 November 2013 - 16:03
? Tolkar det som att problemet är SDK och konstanta förändringar av SDK vilket har gjort att man inte vetat hur mycket "resurser" som varit ledigt. Troligtvis har Microsoft hattat fram och tillbaka om hur mycket som OS ska ta av resurserna. Fördelen är såklart att båda maskinerna kommer fria upp resurser med tiden. Postad 04 November 2013 - 16:43 Håller med, därför jag väljer ps4 främst pga vänner och sen att ps4 är mer kraftfull dessutom billigare Postad 04 November 2013 - 18:35
PS4 blir det helt klart. har kommit över min bitterhet över dlna.... tror jag... men det är inte avgörande i vilket fall.
Postad 04 November 2013 - 19:00
Ingen vinner förrän jag har sett mer av maskiner, läst recensioner på dem samt läst recensioner på fler än två spel jag hellre spelar på PC än konsol.
Postad 05 November 2013 - 08:33
Den som kommer kosta 10 000kr kommer säkert vinna Den som kommer kosta 3000 kr ligger nog i underläge Postad 05 November 2013 - 08:52
okej. vi väntar tills du har bestämt åt oss alla. Postad 05 November 2013 - 09:54 Behöver du inte göra eftersom du redan har bestämt dig. Postad 05 November 2013 - 17:36
Det var en dålig bild att göra jämförelser med tycker jag. Lite gräs, löv, vatten, fotavtryck i sand, ett ansikte där porer syns i riktigt bra ljus vore intressantare. Ska man köra igenom en generation till i mörker så duger väl bild 2 antar jag.
Postad 05 November 2013 - 20:34
Jobbig intervju för IWs Mark Rubin..
http://metro.co.uk/2....about-4173810/ GameCentral: So the obvious assumption from all this is that the PlayStation 4 is definitely more powerful than the Xbox One, is that true? Mark Rubin: [acting very embarrassed] I can’t answer that. GC: You can’t answer it on a technical level or because you’re being diplomatic? MR: Can’t answer that. GC: You can’t say whether you’re avoiding the question for diplomatic reasons? MR: [embarrassed] I just can’t say anything… [Even the attending PR guy is looking embarrassed by this point] PR guy: It’s very hard for us to be… GC: Are the console manufacturers leaning on you to avoid these sort of questions? MR: [unsure - speaking to PR guy] I don’t know if that… MR: [even more embarrassed to us] Yeah, there’s things that we… We sign NDAs with the first parties [i.e. Microsoft and Sony - GC] and there are things that we’re not allowed to talk about. GC: So when John Carmack and Shinji Mikami say the Xbox One and PlayStation 4 are almost identical, is that something you could agree with? MR: Hmm… I would say that’s a bit inaccurate but I wouldn’t be able to tell you any detail of why that’s inaccurate. GC: For diplomatic reasons? MR: Yes. GC: Okay, that’s fine. I think we can all read between those lines. But that’s absurd, how can they not except any journalist, any reasonable journalist, not to ask that question? It’s what everyone wants to know. MR: [still feeling very awkward] The key thing is we try to focus people away from that sort of thing and try to focus them on the fact that the game is fun no matter what platform it’s on. GC: Do you think with the next game you make there will there be such an obvious disparity between the two formats? MR: Unknown… But over time… If you look at Call Of Duty 2 compared to COD 4 there’s a massive graphic difference, they look very different. So I think we’ll get better, yes. GC: But will that same proportional gap always be there? MR: Don’t know. Until we get there I honestly don’t know. To be not diplomatic or anything [laughs] we really don’t know. We’ve done as much as we can in the time we have to get where we’re at. Will they close the gap? Will they go off in the opposite direction? Who knows? But for this game it is what it is. GC: So, just finally, I have to ask: why does the PlayStation 4 version look so much better than the Xbox One? Is the resolution really the only difference? MR: [laughs] Yep, it’s the only difference. The TVs are different on some of them, but… they both have their different rendering engines but they’re as close as possible. It really comes down to resolution. Xbox is upscaled 720, it’s outputting at 1080p but it’s upscaled from 720. Whereas PlayStation 4 is native 1080p. So that’s really the only graphical difference. But it is enough. Some people here are saying they don’t really notice a difference… GC: Was that the guy with the white stick? MR: [laugh] But yeah, the PS4 looks really good. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 November 2013 - 20:35. Postad 05 November 2013 - 20:51
haha så roligt helt plötsligt är inte grafik nå viktigt längre snacka om att försöka intala sig själv för att rättfärdiga att köpa en sämre maskin till ett dyrare pris...
med den mentaliteten så kan vi gå tillbaka till intellivison och dom behöver aldrig skapa nåt nytt... men jäklar när xbox 360 versionerna va vassare en ps3 versionen då jäklar va det viktigt minsann och då va det inte ens en stor skillnad som det är och kommer bli nu jösses ... tror det är panik hos både MS och xbonare just nu Postad 05 November 2013 - 21:13
Mja, det börjar iaf påvisas att ms dyrare konsol inte verkar hänga med trots edramet eller vad det nu hette, raw power ger utdelning. Han säger ju att det är något mer också, men det menar han inte gör skillnad... vilket det säkert gör iaf
Postad 05 November 2013 - 21:20
Och jag skulle vilja säga samma sak fast tvärt om. Jäklar vad grafiken var viktig nu helt plötsligt nu när Sony är vassare. Det var ju tydligen inte så viktigt när du köpte din ps3a eller? Själv som mest är intresserad sv tredjepartspel och som inte sitter och rönkar åt någots företags logotyp kan luta mig tillbaka och köpa det som passar mig bäst alla generationer. Jag kallar det att vara konsumentsmart.
Postad 05 November 2013 - 21:25 Jag köpte ju faktiskt 360 först. Hade i två år men orkade inte med fläktljudet tillslut, därav konsolbytet. Ps3 slim lät inte alls lika mycket. Grafiken hade jag för mig var likvärdig, båda kör uppskalad full hd om jag inte missminner mig. Korrekt? Postad 05 November 2013 - 21:29
Du hann posta innan mig zartok. Det är klart att jag förstår att en produkt inte passar alla. Menade rumpnisse, tycker bara att hans totala insnöande på Sony eller kanske hat mot ms är lite tröttsam. Hur kommer det sig förresten att cod ser bättre ut på ps4? Det var ju tydligen inte tillåtet.
Postad 05 November 2013 - 22:09 Mja, men du måste förstå att om inte MS ingripit här så hade CoD kunnat köra 4K på PS4. Det är inget jag hittat på utan det är vad som diskuteras just nu... kan dock inte ge några källor tyvärr. Postad 05 November 2013 - 22:16
Jag fattar inte att Sony kommer med en konsol i 1080 när man ska börja nasa 4k-tvn
MS gör inga tvn och kan köra med tre generationer gammal upplösning utan problem Postad 05 November 2013 - 22:18
Bra? Snarare värdelös. Pixlig bild och garanterat uppladdad av ett Xboxfan. Vi kommer nog dessvärre att få se mycket sådant framöver... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |