Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9.5 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9.285714 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9.736842 (18) Inga priser
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9.444444 (8) Inga priser
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8.999998 (12) 4 990:-
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 18 April 2015 - 14:17

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Visst, men jag ser inte varför det skulle påverka lägsta hörbara frekvens. Bara man ligger tillräckligt högt över bakgrundsljudsnivån.

Även om man kan får till en signal över bakgrundsljudsnivån så kan rummets storlek påverka hur lågt de går att spela. 20 Hz vågen är 17 meter. Man kan därför undra om rummet är mindre än 17 meter längsta väggen om man verkligen kan få fram 20 Hz då man inte får en hel våg i ett sådan rum. De kan vara övertoner som hörs istället.

Postad 18 April 2015 - 15:02

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Även om man kan får till en signal över bakgrundsljudsnivån så kan rummets storlek påverka hur lågt de går att spela. 20 Hz vågen är 17 meter. Man kan därför undra om rummet är mindre än 17 meter längsta väggen om man verkligen kan få fram 20 Hz då man inte får en hel våg i ett sådan rum. De kan vara övertoner som hörs istället.

Givetvis kan man spela en ton med längre våglängd än rummets dimensioner, annars skulle det vara tämligen meningslöst med att ha subbar i dom flesta hem. Och rummet skapar inga övertoner, det "förstärker" endast dom toner som redan spelas.

Postad 18 April 2015 - 20:14

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Även om man kan får till en signal över bakgrundsljudsnivån så kan rummets storlek påverka hur lågt de går att spela. 20 Hz vågen är 17 meter. Man kan därför undra om rummet är mindre än 17 meter längsta väggen om man verkligen kan få fram 20 Hz då man inte får en hel våg i ett sådan rum. De kan vara övertoner som hörs istället.

Hur långt från örat har du ett par hörlurar? ;)

Postad 19 April 2015 - 07:35

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 1
Fortfarande väldigt nöjd med min 3xSUB12.
Svårslagen kombination av musikalitet och brutal kraft.
Nu är det bara att man vill ha en till, men då flippar väl frugan ur. :)

Postad 19 April 2015 - 15:45

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Givetvis kan man spela en ton med längre våglängd än rummets dimensioner, annars skulle det vara tämligen meningslöst med att ha subbar i dom flesta hem. Och rummet skapar inga övertoner, det "förstärker" endast dom toner som redan spelas.

Nu har jag testat vilket styrker de jag påstått och som har diskuterats under de år jag har hållit på med hembio sedan 1989. Hörlurar lämnar vi därhän för de arbetar enlig andra principer med lägre volym än högtalare och är inte beroende av rummet. Det går inte att få fram en hörbar 20 Hz signal från XTZ Cinema 1x12 trots att de klarar 20 Hz. 30 Hz hörs däremot bra då det blir en halvvåg i mitt rum. Har testat med mikrofon ifall min hörsel inte hänger med och den visar samma sak. Ingen ton vid 20 Hz. En bra ton vid 30 Hz. Så de som sagts under tidigare år är alltså sannolikt. Man inte kan få fram hur låga toner som helst i alla rum. Storleken på rummet ger begränsningar. 

Redigerat av hmarkstrom, 19 April 2015 - 15:46.

Postad 19 April 2015 - 16:23

pickepock
  • pickepock
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Mitt rum är 5x4 m.

Jag hör ner till 17 hz sedan känns det såklart bara.

Mätningen skickar jag med också.

Bifogad fil  002-Lyssningspossition.jpg   56.17K   4 Antal nerladdningar

Postad 19 April 2015 - 17:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Har du 3x12 picke? Eq? Det där var inte illa minsann!

Postad 19 April 2015 - 18:18

pickepock
  • pickepock
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Nä...hade inte råd. Fick bygga egna. Finns en tråd på Faktiskt. 2 st Dsicovery 30w/4558T00 i var sin  ca 104 liter efter stag och element är avdraget. Jag det är slutet och eq.

Nedan orginal utan PEQ

Bifogad fil  001-Lyssningspossition.jpg   58.56K   4 Antal nerladdningar

:-)

Redigerat av pickepock, 19 April 2015 - 18:19.

Postad 19 April 2015 - 18:26

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Nä...hade inte råd. Fick bygga egna. Finns en tråd på Faktiskt. 2 st Dsicovery 30w/4558T00 i var sin  ca 104 liter efter stag och element är avdraget. Jag det är slutet och eq.

Nedan orginal utan PEQ

attachicon.gif001-Lyssningspossition.jpg

:-)

Även utan PEQ ser det bra ut eller tolkar jag siffrorna fel? PEQ är detsamma som EQ?

Postad 19 April 2015 - 18:30

pickepock
  • pickepock
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Även utan PEQ ser det bra ut eller tolkar jag siffrorna fel? PEQ är detsamma som EQ?

Ja, PEQ är likt minidisp. Fast jag kör APO som lägger sig precis innan windows drivrutin så det du gör där gäller alla applikationer/Mediaspelare/Videospelare, e.t.c. Mätning utföres av REW som vanligt.. Det var rätt bra utan. Dock en puckel kring 44 tror jag det var. Jag är nöjd. Blir 2 st till i sommar  B)

Postad 19 April 2015 - 21:41

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Vad är det för mätning du har gjort? På vad? Element, högtalare?

Postad 20 April 2015 - 04:31

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Vad är det för mätning du har gjort? På vad? Element, högtalare?

Han skriver att dom sitter i varsin låda på 104 liter och då blir det väl en högtalare.

Postad 20 April 2015 - 08:25

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Om vi antar att de mätt på lådan så undrar jag hur en tillförlitlig mätning kan gå så lågt som under 7 Hz.

Postad 20 April 2015 - 10:00

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Nu har jag testat vilket styrker de jag påstått och som har diskuterats under de år jag har hållit på med hembio sedan 1989. Hörlurar lämnar vi därhän för de arbetar enlig andra principer med lägre volym än högtalare och är inte beroende av rummet. Det går inte att få fram en hörbar 20 Hz signal från XTZ Cinema 1x12 trots att de klarar 20 Hz. 30 Hz hörs däremot bra då det blir en halvvåg i mitt rum. Har testat med mikrofon ifall min hörsel inte hänger med och den visar samma sak. Ingen ton vid 20 Hz. En bra ton vid 30 Hz. Så de som sagts under tidigare år är alltså sannolikt. Man inte kan få fram hur låga toner som helst i alla rum. Storleken på rummet ger begränsningar.

Det stämmer absolut inte, om din teori stämmer skulle lägsta möjliga frekvens i mitt rum var ca 58 Hz då rummet är ca 6 meter.

Postad 20 April 2015 - 10:33

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Nu har du inte läst vad jag skrivit. Jag skrev en halvvåg vilket på 6 meter betyder ca 28 Hz.

Jag har inte mätt med en kurva utan kört ut exakt frekvenserna 20 Hz och 30 Hz för de är då man verkligen vet om de frekvenserna hörs i rummet.

Jag kan i Wavelab Pro som jag har genera en fil med valfri frekvens. 

Postad 20 April 2015 - 10:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Fast det är ju inga problem att höra under 28hz i ett litet rum? Det behöver inte vara så att du måste ha plats för en halv eller kvartsvåg för att höra den.

Postad 20 April 2015 - 10:43

pickepock
  • pickepock
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Blir mycket utanför ämnet men skriver en sista.

Ja, det är en korrekt mätning med en kalibrerad Umk-1.

Det som gör sitt är ett bra rumsstöd trots att basarna ej är hörnplaserade.

Rummet är hyfsat akustik behandlat. T.ex Mina pi60 går till 23 Hz (+-3 DB) vilket normalt är specade till 25 hz. Nackdelen med elementen som sitter i basarna är att man inte får några tokvolymer men det behöver jag inte heller så jag har gjort ett bra val tycker jag. Mätningarna är gjorda på lyssningsplats ca 3.5 m från högtalarna.

Basarna drivs av en obryggad c275bee som i sig också har bra frekvensomfång.

Slut på ot  B)

Postad 20 April 2015 - 13:16

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Nu har du inte läst vad jag skrivit. Jag skrev en halvvåg vilket på 6 meter betyder ca 28 Hz.

Jag har inte mätt med en kurva utan kört ut exakt frekvenserna 20 Hz och 30 Hz för de är då man verkligen vet om de frekvenserna hörs i rummet.

Ok missade det, men min poäng är att rummets storlek inte hindrar att man kan återge lägre frekvenser.
Det vore rätt fatastiskt om man bara fick luftrycksförändringar och inte ljud vid en viss frekvens på av rummets yta.

Precis som någon skrev tidigar om hörlurar så borde de isf inte kunna ge hörbart ljud under flera kHz

Postad 20 April 2015 - 14:59

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Ok missade det, men min poäng är att rummets storlek inte hindrar att man kan återge lägre frekvenser.
Det vore rätt fatastiskt om man bara fick luftrycksförändringar och inte ljud vid en viss frekvens på av rummets yta.

Precis som någon skrev tidigar om hörlurar så borde de isf inte kunna ge hörbart ljud under flera kHz

Japp, detta verkar vara nån hobby-teori som hmarkstrom funderat ut utan några vetenskapliga belägg. Linkwitz skriver lite mer om rummets påverkan (vilket säger i princip motsatsen mot vad hmarkstrom påstår):

At frequencies below the lowest room resonance the sound pressure will increase at a rate of 12 dB/oct for a closed box speaker that is flat under anechoic conditions, assuming that the room is completely closed and its surfaces are rigid.

Redigerat av megagurka, 20 April 2015 - 15:01.

Postad 20 April 2015 - 20:36

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0

Jag har inte mätt med en kurva utan kört ut exakt frekvenserna 20 Hz och 30 Hz för de är då man verkligen vet om de frekvenserna hörs i rummet.

Sitter du i en dipp kanske vid 20hz området eller klarar din sub helt enkelt inte vad de specar den till? Mvh

Postad 21 April 2015 - 06:39

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Japp, detta verkar vara nån hobby-teori som hmarkstrom funderat ut utan några vetenskapliga belägg. Linkwitz skriver lite mer om rummets påverkan (vilket säger i princip motsatsen mot vad hmarkstrom påstår):

At frequencies below the lowest room resonance the sound pressure will increase at a rate of 12 dB/oct for a closed box speaker that is flat under anechoic conditions, assuming that the room is completely closed and its surfaces are rigid.

Får inte även du problem med ditt påstående då det bara gäller under vissa förutsättningar. Mitt rum har inte de förutsättningarna. Hembio är i gillestugan som sitter ihop med rummet där trappan finns alltså som ett minde L. Bakre väggen är också dämpad då det är en bokhylla där samt att golvet har en helteckningsmatta.

Jag ska köpa XTZ Room analyzer II Pro som har en mätområde på 16-20000 Hz vilket är bättre än en kalibrerad Umk-1 som har 20-20000 Hz vilket gör mätningarna ovan med den gåtfulla.

Måste dock bygga om en krånglande dator innan dess.

Postad 21 April 2015 - 08:06

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Får inte även du problem med ditt påstående då det bara gäller under vissa förutsättningar. Mitt rum har inte de förutsättningarna. Hembio är i gillestugan som sitter ihop med rummet där trappan finns alltså som ett minde L. Bakre väggen är också dämpad då det är en bokhylla där samt att golvet har en helteckningsmatta.

Visst, 12 dB/oktav är ju högt räknat. Men man kan väl säga att har du ett litet, slutet rum kommer du får mycket rumsförstärkning i basen, medan om det är ett större, öppnare rum kommer du få mindre och behöver därmed högre SPL från subben (rätt naturligt eftersom tryckförändringen sprids över större volym).

Postad 21 April 2015 - 08:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
För att dra det till det extrema, stäng in dig i en walk in closet och dra på 20hz sinus med en stark sub, då hör du att minimala rum inte är ett problem för att höra djupbas.

Postad 22 April 2015 - 09:35

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Det vet jag om men våra hembiorum är inte små slutna rum som förutsättningar i en bil så de är inte det vi ska reda ut eller hur. 

Postad 22 April 2015 - 10:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Beskriv en situation när det inte går att höra djupbas, enligt din teori. Något med att vågen inte får plats handlade det om iaf. Ge oss ett exempel så upphör förvirringen.

Postad 22 April 2015 - 10:14

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Bakre väggen är också dämpad då det är en bokhylla där samt att golvet har en helteckningsmatta.

Om du tror att en bokhylla och heltäckningsmatta påverkar lågbas så kanske du inte ska göra allt för säkra uttalanden i ämnet :)

Postad 22 April 2015 - 11:41

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0

Om du tror att en bokhylla och heltäckningsmatta påverkar lågbas så kanske du inte ska göra allt för säkra uttalanden i ämnet :)

Tvärtom gäller också. Om man tar rum för att visa sin ståndpunkt som ingen har i sin hembio i verkliga livet ska även de tas med en nypa salt.

Postad 22 April 2015 - 11:51

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 1

Tvärtom gäller också. Om man tar rum för att visa sin ståndpunkt som ingen har i sin hembio i verkliga livet ska även de tas med en nypa salt.

Visst, man ska ta allt med en nypa salt. Men om man gör ett påstående likt ditt om våglängsbegränsningar i små rum är det rimligt att man kan begäras hänvisa till vetenskapligt relativt säkra källor för detta påstående. Att man gjort en mätning hemma med en mic och utifrån det drar generella slutsatser är inte en vetenskapligt accepterad metod (speciellt inte när det finns uppenbara motbevis mot hypotesen).

Redigerat av megagurka, 22 April 2015 - 11:53.

Postad 22 April 2015 - 12:02

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 1

Om du tänker på Zartoks inlägg så skriver han ju att han har dragit det till det extrema för att visa att du har fel. Jag ser inget problem med det. I.o.m. att han påpekat att det i en liten garderob går att spela 20Hz så har han också visat att du har fel.

Så jag förstår inte vad du menar med "tvärtom gäller också". Zartok har inte fel, vilket du har när du skriver att bokhylla och heltäckningsmatta dämpar djupbas. 

Postad 22 April 2015 - 12:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vänta, vi låter istället markström skriva ett exempel när han upplever att hans teori går att applicera, dvs när ett rum är för litet för att kunna spela djupbas.

Utifrån det exemplet går det att förstå resonemanget och påpeka saker om det.

Postad 22 April 2015 - 13:27

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Trist att denna tråd inte kan handla mer om praktiska erfarenheter av XTZs Cinemaserie, utan mer och mer tekniknörderi som inte tillför den i majoritet praktiske användaren något överhuvudtaget. Jag lyssnar i alla fall med öronen, inte med teoretiska resonemang och kvasiteorier.

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 22 April 2015 - 13:28.

Postad 22 April 2015 - 14:09

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 1

Trist att denna tråd inte kan handla mer om praktiska erfarenheter av XTZs Cinemaserie, utan mer och mer tekniknörderi som inte tillför den i majoritet praktiske användaren något överhuvudtaget. Jag lyssnar i alla fall med öronen, inte med teoretiska resonemang och kvasiteorier.

Får tyvärr hålla med - prenumererar på denna tråden och mailboxen fullkomligt bombarderas av mail, men inget av det som står rör Cinema serien.

Kan inte diskussionen mellan ett antal användare flyttas till en separat tråd?

Postad 22 April 2015 - 14:39

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Får tyvärr hålla med - prenumererar på denna tråden och mailboxen fullkomligt bombarderas av mail, men inget av det som står rör Cinema serien.

Kan inte diskussionen mellan ett antal användare flyttas till en separat tråd?

+1.

Postad 22 April 2015 - 14:56

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0
Kanske bas i litet rum...

Kan fortsätta i den " slask " tråd jag startade för att rensa en annan tråd.

https://www.minhembi...opic=323175&hl=

Postad 22 April 2015 - 19:57

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Fasen bojs.
Jag har inte tittat på någon dunder rulle på ett tag nu, kanske borde ge mina 3x12 lite motion...

Postad 22 April 2015 - 20:03

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Fasen bojs.
Jag har inte tittat på någon dunder rulle på ett tag nu, kanske borde ge mina 3x12 lite motion...

Conjuring men om dom klarar den basen så är det bara att gratulera.

Postad 22 April 2015 - 20:10

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Conjuring men om dom klarar den basen så är det bara att gratulera.

ooooo nej nej nej...
Klarar inte av sådant...
Vill du att jag ska få hjärtinfarkt när jag ska hem efter eftermiddags skiftet...
Jag har väldigt livligt fantasi och det sista jag behöver är å tänka konstigheter när jag cyklar hem 10km mitt i natten på en landsväg hahahaha.

Något annat förslag kanske :)

Postad 22 April 2015 - 20:13

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Många brukar prata om Flight Of F.
Köpte det för ett tag sedan, ska nog slänga in den å prova det omtalade krasch scenen (tror det va det alla pratar om)

Postad 22 April 2015 - 20:45

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Fasen bojs.

Eftersom du har xtz 3x12 så rekommenderar jag filmen "the girl next door". ;)

Postad 22 April 2015 - 21:35

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Eftersom du har xtz 3x12 så rekommenderar jag filmen "the girl next door". ;)

Vi har förstått att du inte gillar XTZ vid det här laget.... Mest tröttsamma kommentarer (ja, jag såg smileyn)

RobNB: har du sett Interstellar? Borde dundra på rätt bra med 3x12 när de kör in i svarta hålet.

Redigerat av edtjope, 22 April 2015 - 21:38.

Postad 22 April 2015 - 21:47

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Vi har förstått att du inte gillar XTZ vid det här laget.... Mest tröttsamma kommentarer (ja, jag såg smileyn)

RobNB: har du sett Interstellar? Borde dundra på rätt bra med 3x12 när de kör in i svarta hålet.

Du har fel, jag har inget emot xtz. Dock så är xtz cinema överskattat enligt mig och många andra.

Postad 22 April 2015 - 21:57

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Har ej sätt den ännu. Får la köpa den på fredag :) Hörde att den ska vara ganska bra.

Postad 22 April 2015 - 22:02

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Du har fel, jag har inget emot xtz. Dock så är xtz cinema överskattat enligt mig och många andra.

Kan bara uttala mig om 3x12. Vet ej om den är överskattad men eftersom många värkar vara nöjda så bör ju det betyda något. Jag kommer inte att byta ut mina på ett tag i alla fall.
Men det finns säker dom som inte tycker att dom är bra. Skulle vara intressant att få höra vad som rekommenderas från konkurrenterna i samma prisklass i så fall.

Postad 22 April 2015 - 22:04

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Iom att tråden handlar om Cinema Series så trodde jag det var underförstått att det var de jag menade... Har du hört dom i ett bra rum och inspelade? För priset tycker jag inte man kan kalla dom överskattade iaf...

Postad 22 April 2015 - 22:06

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Iom att tråden handlar om Cinema Series så trodde jag det var underförstått att det var de jag menade... Har du hört dom i ett bra rum och inspelade? För priset tycker jag inte man kan kalla dom överskattade iaf...

:)

Postad 22 April 2015 - 22:29

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Själv kommer jag köra på Fyndbörsens inbyteskampanj som jag fick mail om. Byter ini mina 2 st 99W 10.16 mot 2 st Cinema sub 1X12.

Postad 22 April 2015 - 23:12

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Själv kommer jag köra på Fyndbörsens inbyteskampanj som jag fick mail om. Byter ini mina 2 st 99W 10.16 mot 2 st Cinema sub 1X12.

Själv mycket nöjd med mina 2 st SUB1x12, finns ingenting mer att önska för de pengarna och en bit högre upp!

Givetvis bäst till film men försvinner in sömlöst i ljudbilden när jag kör musik på stativarna också..

Postad 22 April 2015 - 23:56

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Var får man info om denna kampanj?

Postad 23 April 2015 - 07:11

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Är du inte intresserad utav Cinema utan bara skriver dryga kommentarer så behöver du inte skriva i denna tråd nåt mer. 

Postad 23 April 2015 - 07:30

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Är du inte intresserad utav Cinema utan bara skriver dryga kommentarer så behöver du inte skriva i denna tråd nåt mer. 

Eller så stoppar Moderatorerna dessa uppenbara försök till att sprida osämja? Ni vet ju vilka som ordbajsar både här och där på detta forum.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.