Min Scorpio är, precis som La Cucaracha's enhet, finfin.
Har påbörjat Fallout 4 igen med mods, och hade extremt tröga fps (lagg) när jag skulle in i hus, grottor och valv. Tog bort några mods, och sen blev det bra igen.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 13 March 2018 - 11:09 Min Scorpio är, precis som La Cucaracha's enhet, finfin. Har påbörjat Fallout 4 igen med mods, och hade extremt tröga fps (lagg) när jag skulle in i hus, grottor och valv. Tog bort några mods, och sen blev det bra igen. Postad 15 March 2018 - 11:53
Fick freesync med en update idag på min X, men har inte riktigt nån titel att testa det med, något förslag? (Min s ligger efter i updates, där hade det varit enklare)
Har 30-60hz i 1080p i freesync Prövade wolfenstein2 utan dynamisk upplösning, men har ingen save vid krävande del. Sen så är det ju ommöjligt att veta om freesync är på eller inte i skärmen. Notera att signalen går via en hdmi switch också om det skulle påverka. Update: det funkar! Jag drog på info rutan på skärmen och startade upp wolfenstein, och den uppdaterades i realtid i allt från 40-60hz i 4k läget. Sen om det gör något för min upplevelse vet jag ej 😁 Redigerat av SKIBBE, 15 March 2018 - 13:48. Postad 15 March 2018 - 15:19 Fabulous Skibbe! Är du med i insiderprogrammet? För det var väl bara de närmaste nördarna som skulle få uppdateringen först. Postad 15 March 2018 - 15:27
Stämmer, är med i Insider (preview beta) Postad 15 March 2018 - 17:10
Vilket skit.... Jag har av någon anledning blivit flyttat till delta... 😏 så jag får väl vackert vänta att testa Freesynqen på min asus 4k skärm...
Postad 15 March 2018 - 19:35
Prövade precis nya yt appen på xboxen... Varför ska alla sociala medier fokusera på att gissa och tvinga på mig saker..
Jag vill se vad jah prenumererar på, inget annat, och den där efterblivna algoritmen rekomenderar nya videos ifrån dom jag prenemunerar på? Varför.. dom har jag ju redan koll på pga att jag följer dennkanalen?!?!? Förut kunde man iaf trycka på X välja prenumeranter, nu har dom dolt de ytterligare och ändrat hur flödet ser ut, går såklart inte välja default vart den skall starta... Vad är meningen med att följa kanaler om dom ändå gör allt för att jag ska se videos som youtube vill att jag ser... Redigerat av SKIBBE, 15 March 2018 - 19:37. Postad 16 March 2018 - 19:43
Gubben fick sitt Xbox One x idag.Spelar väl inte så mycket men den är tänkt att ha till mycket annat.Ett problem,den läser inga skivor alls.Det hörs att skivorna snurrar ingång men dom stannar direkt.
Postad 16 March 2018 - 19:56
Spelskivor? Jag använder ej min till media spelare,men tror att man måste ladda blueray appen för att spela upp film. Dvd/bd Postad 17 March 2018 - 12:16
Fast detekterar den en film så säger den väl till att man behöver ladda ner appen? Har för mig att det blev så första gången för mig i alla fall.
Postad 17 March 2018 - 19:04
Hej alla xbox gamers
Köpte ett xbox x idag som jag ska ha till min lg oled b7. Är kass på inställningar etc nu när så många olika format finns. Det är 4K, hdr etc. Vilka settings ska jag ställa in xboxet så att jag får ut mest till tvn? Tvn ska ju klara det mesta. Postad 17 March 2018 - 19:13
Jag kör med LG E6 och har ställt in så här.
4K, 30 bits per pixel (10-bit), PC RGB. Sen ska man ha Black level low på tvn har jag för mig jag läst nån gång. Redigerat av New Player, 17 March 2018 - 19:17. Postad 17 March 2018 - 19:23 PC rgb, det är inte det som konsolen rekommenderas va? Har du provat lite olika settings och märkt nån skillnad? Man vill ju åt den bästa bilden med minsta input lag:en. Fick ett tips om att byta till PC ikonen på xboxets hdmi port. Postad 17 March 2018 - 19:32 Sök på rgb i denna tråd då det skrivs det mkt om rgb och svartnivå låg. Det handlar ju bara om att det ska bli rätt färger och påverkar väl inte input lag? Redigerat av New Player, 17 March 2018 - 19:33. Postad 18 March 2018 - 00:15
Det beror ju på om du använder videonivåer eller fullnivåer. Personligen ser jag ingen som helst anledning att använda videonivåer för spel... Postad 18 March 2018 - 05:22
Tycker att konsolen låter en del när man installerar ett spel. Det är väl skivan som går på högvarv men ändå. Den är ju inte knäpptyst som många skriver om. Hur låter era vid installation eller beskådning av blu-ray?
Postad 18 March 2018 - 07:40
Den är ju mer eller mindre knäpptyst när man spelar. Har inte ens testat läsaren på min men det är väl ganska självklart att den låter om man installerar spel. Postad 18 March 2018 - 08:53
Jag har heller aldrig installerat ifrån skiva, det känns lite 2013 😋
Men ja min är tyst vid spelande, som inte använder skiva, när många pratar om ljud menar dom fläkten. Ang RGB, är inte helt 100 på att xboxen visar rätt i spel i det läget, har varit så tidigare iaf, vet ej om det är åtgärdat än. Jag som kör pc-skärm är inte nöjd med rgb då det är alldeles för mörkt, och hur jag än ställer in skärmen så får jag inte till det i rgb-läget så något stämmer inte. (Kör xboxens egna kalibrering så ser du själv, jag kan inte få till detaljer i svart) Redigerat av SKIBBE, 18 March 2018 - 08:58. Postad 18 March 2018 - 09:14
När jag spelar med ingång spelkonsoll får jag upplösning 2160p, bt2020, hdr på battlefront 2. Spelar jag med valet PC ingång står det 3840 x 2160, bt2020, hdr. Undrar varför det står lite annorlunda? Det borde väl inte vara nån skillnad?
Det finns säkert många här med lg oled 2017 som kan förklara skillnaderna. Postad 19 March 2018 - 18:29
Är ju samma som du får fast 2160p är videoupplösning och den andra är PC-upplösning bara.
Postad 19 March 2018 - 18:32 Jag misstänkte det. Tack för infon. Postad 21 March 2018 - 11:07 Skaffade Gamepass igår för att prova Sea of Thieves, dock stannade nedladdningen upp efter 60%, försökte även ladda ner några andra gratis spel på gamepass men det stannade efter några procent och gick inte att fortsätta. Däremot kunde jag ladda hem updates som vanligt. Kanske var MS servrar överbelastade igår? Postad 21 March 2018 - 11:41
Kan vara så. Fast jag fick hem det i 360mbps på datorn utan problem så det strular inte för alla.
Postad 21 March 2018 - 12:02
Är väl en bugg i stable rellen om inte den är löst, att downloads ibland kan strula.
Hade för längesedan problem med downloads som avbröts hela tiden. Ibland funkade det att radera och installera igen, försökte man installera på extern enhet kunde det funka att ladda till interna först, eller tvärt om. Postad 21 March 2018 - 14:42 Får prova att ladda ner det på den interna disken ikväll. Läste om att många även hade problem med sina Xbox360 profiler. Postad 21 March 2018 - 14:47
Det är nu man märker att ADSL börjar bli för slött. Postad 21 March 2018 - 16:37
1800p verkar det som: https://gamingbolt.c...is-1800p-report Postad 24 March 2018 - 13:40 Jag får inte lägre varken bild eller ljud från min Xbox One X!
Jag köpte nyligen en 4K TV (SONY KD-65ZD9) som jag kopplade in i min spel/film-anläggning. Jag hade då bild i 4K samt ljud från Xbox One X. Enda problemet var att HDR inte fungerade. Jag kopplade då in HDMI kabeln direkt i teven och allt fungerade, jag hade 4K samt HDR. Eftersom jag hade liknande problem med PS4 Pro så gjorde jag lite ändringar i hur kablarna satt i min förstärkare (Onkyo TX-RZ900). Det slutade med att HDMI-kabeln som medföljde Xbox One X hamnade mellan förstärkare och TV. Resultatet var 4K med HDR från PS4 Pro.
Ni kommer dock det märkliga! Nu får jag varken bild eller ljud i teven från min Xbox One X hur jag än gör. Jag har testat med olika "high speed" HDMI kablar i förstärkaren utan framgång. Har även kopplat olika high speed kablar direkt i teven men jag får varken bild eller ljud. Jag har även provat kabeln som medföljde Xbox One X - den kabel som jag fick bild och ljud med i början - men fortfarande utan framgång.
Jag får snabbt en liten inforuta på teven när jag startar Xbox One X som det står att det är upplösning i 3840x2160 (4K) som bådar gott. Sedan står det bara "no signal" och jag har bara svartruta. Jag blir tokig snart! Någon som har någon som helst aning vad som händer eller hur man löser detta? Postad 24 March 2018 - 14:29
Säker på att du har rätt hdmi kontakt på xboxen, finns 2st. Lätt hänt att man kopplar fel.
Postad 24 March 2018 - 15:39 Jo, det är rätt hdmi kontakt inkopplad. Det verkar vara något slags hdmi handskakningsproblem, då jag märkte nu att jag i princip inte har något ljud från Blu-ray spelaren heller. Postad 24 March 2018 - 20:28 Jag löste problemet med Xbox One X genom att dra ur strömsladden samt hdmi kabeln till förstärkaren. Lät det vara så en stund och kopplade sedan in sladdarna igen och startade alla enheter. Nu fungerar Xbox One X fullt ut med 4K och HDR. Skönt det i alla fall! Postad 24 March 2018 - 21:41
Skönt att det löste sig och tack för att du skrev hur du löste det! Hoppas du är nöjd med tvn, funderade själv på den innan jag skaffade B6V.
Postad 25 March 2018 - 09:24
Jag har haft ett liknande problem med min 4k switch. Då är det samma procedurer som du beskriver Agaton.
Postad 25 March 2018 - 09:40
Har folk med preview hunnit testa nåt freesync ordentligt än? Ingen som har koll på när 1440p kommer rulla ut?
Tillägg: Åsikter om LG vs HP’s skärmar? Håller båda överlag bra klass eller? Har kikat lite extra på LG 27UD69 och HP Envy 27s. Redigerat av La Cucaracha, 25 March 2018 - 11:43. Postad 25 March 2018 - 15:44
Ja, jag är mycket nöjd med teven. Spel på både Xbox One X och PS4 Pro ser kanon ut, speciellt de med stöd för 4K (både native och checkerboard). Spelar just nu Dead Rising 4 på Xbox One X (som ju inte har 4K stöd för Xbox One X) dock har spelet högre kvalitet på texturer, bättre anti-aliasing samt HDR. Spelet ser ändå mycket, mycket bra ut.
Spel som Gears of War 4, Dishonored: Death of the Outsider och Witcher 3 med 4K stöd spelar ju dock i helt annan högre liga. Postad 26 March 2018 - 04:54
Måste man göra något speciellt för att spela upp Ultra HD filmer på Xbox One X? Jag får bara upp en ruta som säger ”sidan kunde inte hittas” vilket ju låter extremt konstigt.
Postad 26 March 2018 - 13:54 Jag spelar Wolfenstein 2 med freesync. Saken är att jag har inte stört mig på screen tearing innan. Prövat 4k som är nere på 40fps ibland, bilden är mjuk, men det känns ändå att det är lägre fps. Föredrar att spela med dynamisk upplösning som bara dippar ner till 50fps som max. Har fullt upp med barn hemma,så har inte kunnat lägga tid på att bara latja med t.ex bf1 på min gamla S, är ju ett spel som sällan orkar 60fps som kanske blir mysigare med freesync. Update: Det jag skulle vilja veta är om freesync gör magi under 30fps (om nån skärm släpps med 20-60hz) för spel som dippar under 60 är inte alls så störande som alla oändligt många spel som inte klarar att hålla 30fps.. Sidan? Vilken app eller skiva försöker du spela ifrån? Redigerat av SKIBBE, 26 March 2018 - 14:07. Postad 26 March 2018 - 18:56 Jag klickar bara på skivan i menyn och då kommer rutan fram "sidan kunde inte hittas". Jag tycker själv det låter helt sjukt och förstår inte vad maskinen håller på med. Måste man ha någon app för att spela upp Ultra HD? Postad 27 March 2018 - 14:51
Är det bara jag som har problem med uppstarten av xboxen ? Var o varannan gång är det systemfel e105 och man måste rycka strömmen. Efter det fungerar den.
Redigerat av BOLLING3R, 27 March 2018 - 14:51. Postad 27 March 2018 - 15:07 Finns en guide att följa på MS hemsida, gissar att den kommer föreslå en reset av xboxen. Funkar inte det,så är det nog att skicka den på service. Fått skicka till baka mim 2 ggr, sista gången fick jag en annan. Den har fungerat iaf. Edit: dvs du får söka på felkoden. Redigerat av SKIBBE, 27 March 2018 - 15:07. Postad 27 March 2018 - 17:19
Nån som hajar vad skillnaden mellan dessa två skärmar är?
https://www.prisjakt...t.php?p=4343158 https://www.prisjakt...t.php?p=4343246 Hittar inte två olika på LG’s hemsida utan där heter den P-W på slutet bara. Tillägg: Det kanske vore på sin plats med en dedikerad köprådstråd om detta ämnet snart? Redigerat av La Cucaracha, 27 March 2018 - 17:31. Postad 27 March 2018 - 22:43
Det blir lite tydigare om man jämför dem: https://www.prisjakt...4343158,4343246 Postad 28 March 2018 - 08:08
Ah, går inte via mobilen tydligen. Trodde den funktionen hade försvunnit Postad 28 March 2018 - 13:31
Fick 1440p idag i senaste updaten. Postad 28 March 2018 - 14:23 Svårt att hitta 1440p-skärmar med vettig freesync har jag märkt. 32” känns lite väl stort också som flera har. Hade varit vettigare om man delade skärm med dator eller nåt. Redigerat av La Cucaracha, 28 March 2018 - 14:24. Postad 28 March 2018 - 14:48
Det är mest problem med Gta V. Ska testa en factory reset Postad 28 March 2018 - 16:49 Xbox 360 spel på rean som uppdaterats till One X Fable Anniversary, 140kr Assassins Creed, 50kr Witcher 2, 75kr Fallout 3, 65kr 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |