Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 27 October 2012 - 16:32
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Tyvärr måste man det annars kan det dröja ett antal dagar innan de tittar efter och agerar är min erfarenhet.
/Micke
Håller inte med alls. CD vill av någon anledning att i stort sett alla ärenden ska tas via PM i denna tråd, vilket de skriver väldigt ofta. Du tror inte de kollar deras PM korg då? /Fredrik
Postad 27 October 2012 - 16:46
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Håller inte med alls. CD vill av någon anledning att i stort sett alla ärenden ska tas via PM i denna tråd, vilket de skriver väldigt ofta.
Du tror inte de kollar deras PM korg då?
/Fredrik
Se inlägg 1403 och bedöm själv om du tror att att det funkar med automatik utan att man påpekar att man skickat pm? Det är min egen erfarenhet, men om du letar i tråden så lär du hitta andra som ställer samma fråga.... /Micke
Postad 28 October 2012 - 07:45
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Intressant att veta jimmy ax1.
PM skickar man till varandra, men inte behöver du göra ett inlägg i tråden där du bara skriver att du skickat detta?
/Fredrik
porch123 halv fem en lördags eftermiddag så har du bekymmer med att jag skriver till CD att jag har skickat pm du måste ha ett väldigt tråkigt liv.
Postad 28 October 2012 - 07:56
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
porch123 halv fem en lördags eftermiddag så har du bekymmer med att jag skriver till CD att jag har skickat pm du måste ha ett väldigt tråkigt liv.
Prenumererar man på denna tråd så får man ett meddelande när det skrivs ngt nytt. Och att du skickat pm är totalt ointressant och gör bara att tråden växer mer och mer. Lika ointressant är detta inlägg. /Fredrik
Redigerat av porch123, 28 October 2012 - 08:07.
Postad 28 October 2012 - 08:33
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Prenumererar man på denna tråd så får man ett meddelande när det skrivs ngt nytt. Och att du skickat pm är totalt ointressant och gör bara att tråden växer mer och mer.
Lika ointressant är detta inlägg.
/Fredrik
Att det alltid ska finnas en bror duktig lika tråkigt varje gång. Sluta Prenumerera på tråden då om du stör dig på att folk skriver inlägg som inte passar dig.
Postad 28 October 2012 - 08:40
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Att det alltid ska finnas en bror duktig lika tråkigt varje gång. Sluta Prenumerera på tråden då om du stör dig på att folk skriver inlägg som inte passar dig.
Varför ska jag sluta prenumerera? Vill gärna snabbt få veta om förändringar, nyheter osv i Canal Digitals utbud. Att du sedan inte förstår detta kan jag bara beklaga. Men skicka ett PM till mig så kan vi fortsätta denna diskussion om du vill. /Fredrik
Redigerat av porch123, 28 October 2012 - 08:40.
Postad 29 October 2012 - 13:15
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej, är det ingen annan som tycker att just TV4 (HD) har lite lägre ljudvolym än andra kanaler? (gäller via parabol)
Postad 29 October 2012 - 13:26
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej, är det ingen annan som tycker att just TV4 (HD) har lite lägre ljudvolym än andra kanaler? (gäller via parabol)
Tycker att tv1 och tv2 i DD 5.1 har ursopigt ljud.
Postad 30 October 2012 - 08:08
ralnar
-
ralnar
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Nyheter på gång för de norska kabeltv-kunderna som ser mycket trevliga ut: http://www.dinside.n...canal-digital#/
Det går tydligen att utveckla kabeltv-tjänsten vilket man inte trott efter CD's nästintill kompakta tystnad om svensk kabel -tv. Vi kabel-kunder har blivit styvmoderligt behandlade under ett par års tid nu. Ex.vis har det inte kommit en mjukvaruuppdatering sedan juni 2010 (beror definitivt inte på att den är felfri), tre hd-kanaler tagits bort under denna tid och vi har inte fått tillgång till TV3 HD, 5:an HD eller GO-tjänsten. Trots detta betalar vi väl så mycket som parabolkunderna.
När ska vi svenska kunder få någon som helst information om vad som kommer att hända hos oss?
Ja, tystnaden är kompakt. Talande är att det gått en månad utan att någon från CD ens svarat med ett icke-svar: - Vi återkommer när vi har något att presentera - Frågan är vidarebefordrad till vår kabelavdelning - Vi har för närvarande ingen information att lämna
Postad 30 October 2012 - 08:49
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ja, tystnaden är kompakt. Talande är att det gått en månad utan att någon från CD ens svarat med ett icke-svar: - Vi återkommer när vi har något att presentera - Frågan är vidarebefordrad till vår kabelavdelning - Vi har för närvarande ingen information att lämna
Hej ralnar Det är inte alls vår mening att inte ge några svar. Vi försöker ju att varje gång ni ställer en fråga besvara det så fort det går. Den informationen vi har idag följer: Vår ambition är och har alltid varit att ge våra kunder en så bra TV upplevelse som möjligt. Just nu arbetar vi hårt på att få fler kanaler till alla våra kabel och iptv kunder. Sedan i maj har vi lanserat TV4 Sport Xtra, TV4 Fakta XL, Canal Plus har bytt namn till C more och vi har fått en ny HD-kanal: C More Series HD. Vi har även lanserat TV4 News som alla med HD box har tillgång till. En av våra främsta prioriteringar just nu rör också framtagandet av en PVR-tjänst för IPTV. Vi kan försäkra dig som kund att vi arbetar med denna fråga för fullt. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 01 November 2012 - 15:59
jimmy ax1
-
jimmy ax1
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Nu har mina problem löst sig.
Tack för snabb service Pauline på CD.
Jimmy
Postad 02 November 2012 - 11:43
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Nu har mina problem löst sig. Tack för snabb service Pauline på CD. Jimmy
Kul att du är hjälpt. Hur kunde Pauline hjälpa dig då?
Postad 03 November 2012 - 14:37
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Bildkvaliten på Disney Junior blir bara sämre och sämre. När planerar ni att fixa det?
Postad 04 November 2012 - 17:35
71kalle
-
71kalle
-
Rookie
-
2 inlägg
Vi tog ett canaldigitalabbonemang för ett par veckor sedan och fick den vita hd boxen jag köpte en hårddisk och anslöt via usb problemet är att så fort man bryter spänningen till boxen så vill den formattera hårddisken,detta innebär att ett antal gånger per år så kommer allt innehåll på disken att försvinna i samband med strömavbrott.
Upptäckte även att den vill formattera hårddisken vid fabriksåterställning trots att jag valde att den inte skulle radera innehållet på hårddisken.
Då denna funktion är så dålig att jag inte vill ha en hårddisk ansluten så tänkte jag formattera om disken i min dator och använda den till lagring av foton mm men datorn hittar inte disken i utforskaren.
1. Hur gör jag för att återställa disken så att den kan användas på en pc.(eller har jag kastat bort 700:- på
en hårddisk som jag inte kan använda?)
2. Borde inte canaldigital upplysa om den begränsade funktionen på inspelningen på sin hemsida så att man kan välja att köpa den dyrare boxen alternativt avstå från canaldigitalabbonemang.
Postad 04 November 2012 - 17:43
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Bryter spänningen?
Nu har jag inte den boxen men för att bevara integriteten i filsystemet borde du bara göra mjuka avstängningar av boxen och inte bryta strömmen. Nu kan jag inte boxen men om du vill koppla bort hårddisken eller bryta strömmen är det, precis som i Windows, av vikt att disken avmonteras/parkeras just så att inga data ska försvinna.
Som sagt, nu har jag inte boxen och tycker att det låter som du har otur eller att du gjort något galet med din disk. Finns en tråd här
https://www.minhembi...howtopic=297329
där du kan kolla med andra med boxen hur deras boxar beter sig.
Rädda disken. Ladda hem Ultimate Boot CD och via denna rensa enbart MBR eller kanske hela disken så bör Windows hitta den igen.
Postad 04 November 2012 - 18:34
71kalle
-
71kalle
-
Rookie
-
2 inlägg
jag vet inte riktig vad du menar med mjuk avstängning men om jag tex vill flytta på boxen så stänger jag av den med fjärrkontrollen och kopplar ur spänningsmatningen (jag låter hårddisken sitta kvar i usbporten på boxen) när jag ansluter spänningsmatningen och slår på boxen så måste jag formatera disken för att kunna använda den och då försvinner ju allt som är inspelat på den.
Väljer jag att inte formattera disken så kan jag inte titta på innehållet på hårddisken.
Om man har bildproblem så är ju supportens tips att bryta spänningen till dekodern och då uppstår ju samma problem som ovan.
Postad 04 November 2012 - 19:56
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Jag antog att boxen sätter ned hårddisken i vila när du stänger av den och att det därmed ska vara säkert att koppla loss den. Har dock inte boxen, kan inte testa. Prova i tråden jag länkade till ovan.
Postad 05 November 2012 - 11:12
ralnar
-
ralnar
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Hej ralnar
Det är inte alls vår mening att inte ge några svar. Vi försöker ju att varje gång ni ställer en fråga besvara det så fort det går.
Den informationen vi har idag följer:
Vår ambition är och har alltid varit att ge våra kunder en så bra TV upplevelse som möjligt. Just nu arbetar vi hårt på att få fler kanaler till alla våra kabel och iptv kunder. Sedan i maj har vi lanserat TV4 Sport Xtra, TV4 Fakta XL, Canal Plus har bytt namn till C more och vi har fått en ny HD-kanal: C More Series HD. Vi har även lanserat TV4 News som alla med HD box har tillgång till.
En av våra främsta prioriteringar just nu rör också framtagandet av en PVR-tjänst för IPTV. Vi kan försäkra dig som kund att vi arbetar med denna fråga för fullt.
Med vänliga hälsningar Pauline
Bra att ni jobbar på fler kanaler, nu när det gått 1 1/2 år. Jag tycker ni kunde se över basutbudet och rensa lite. TV4 Sport har blivit rena skämt-kanalen, och sänder i stort sett bara polis-serier, med några fotbolls och bandymatcher lördag/söndag. Tycker gott ni kunde skrota den, TV4-gruppen kan ju lyckas med sin sanslösa kanalfragmentering bara för att ni gladeligen sänder ut det. MTV kan ni även släppa, bara en massa teen reality soaps, ingen musik längre.
Postad 05 November 2012 - 17:32
GambitSWE
-
GambitSWE
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej, Jag försökte hitta svaret i denna tråd, men ärligt talat orkade inte läsa igenom alla 40 sidor som denna tråd har växt till. Min fråga är: Morsan har i sitt hus ett tvillingabonnemang, och då jag ofta besöker henne har hon kanske inte glatt, men ändå låtit mig beställa både TV4 Science Fiction kanalen när den var, samt TV4 Sport Xtra. Det som är helt absurt dock, är att man inte kunde se scifi-kanalen på den andra boxen/kortet, och samma sak har hänt med TV4 Sport Xtra. Ni (CD) kan väl inte på allvar mena att man måste betala för samma kanal 2 gånger?! Det betyder ju att tvillingabonnemanget inte alls har samma "täckning" av kanaler som huvudabonnemanget, då ni lägger den extra, betalda (utöver redan betalda tvillingabonnemanget) endast på huvudabonnemangs-kortet. Det kan ju inte vara meningen att man måste betala ytterliggare 39 kr för detta. Ni får ändra på er hemsida angående det faktum att ni uppger att tvillingabonnemanget ger samma kanaler som underförstått huvudabonnemang, http://www.canaldigi...tv-i-flera-rum/Nu ser ju hennes faktura ut enligt följande: Familjepaketet 299 kr Krypteringsavgift 59 kr Familjepak. tvilling 80 kr Kryptavg. tvilling 19 kr TV4 Sport Xtra 39 kr > skall det då tillkomma ytterliggare ännu en rad med 39 kr? Sedan verkar det som om pappersfaktura avgiften hoppat upp till 45 kr...Jag tycker om denna avgift är för att vårda "milön", så kan ni börja med att sluta att skicka med foldern, för den lär vara mera boven i dramat än pappersfakturan. De flesta företag som har en pappersfaktura avgift i mitt hushåll, lägger på 19-25 kr. En annan sak jag undrat över är varför Eurosport 2 ofta inte har svenska kommentatorer? Såg en damfotbollsmatch, och där fanns det danska, norska, finska och engelska, men ingen svenska. Nu var denna matchen ett tag sedan, men det var något annat programm, som jag tyvärr inte kommer på nu, som led av samma "problem".Skullle tro att Sverige var en större marknad än våra grannar.
Redigerat av GambitSWE, 05 November 2012 - 17:37.
Postad 05 November 2012 - 22:10
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Ni är för dyra
Nu kostar mitt abonnemang dubbelt så mycket som det kostar att vara helkund hos viasat
Ett viasat som har 5 gånger så många HD kanaler när det gäller film och sport än vad ni har
Varför skall man vara kund hos Canal Digital ?
Knivskarp Bild, flest HD kanaler och egen satellit håller inte längre
Ni måste sänka priserna till hälften om ni skall behålla era kunder för ni är inte bäst längre
Postad 05 November 2012 - 22:15
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Vår ambition är och har alltid varit att ge våra kunder en så bra TV upplevelse som möjligt. Just nu arbetar vi hårt på att få fler kanaler till alla våra kabel och iptv kunder. Sedan i maj har vi lanserat TV4 Sport Xtra, TV4 Fakta XL, Canal Plus har bytt namn till C more och vi har fått en ny HD-kanal: C More Series HD. Vi har även lanserat TV4 News som alla med HD box har tillgång till.
Inget av det ni gjort räcker till. Dessa tv4 kanalerna är ganska ointressanta och som sagt så är en extra hd kanal inget emot vad er konkurrent har plockat fram. Ni har fört fram namnbytet till Cmore som om det var något extra ordinärt, när det i själva verket inte var något annat än ett namnbyte.
Postad 05 November 2012 - 23:28
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Haha, så kul att min förra post blev raderad från forumet. Skarp kritik är tydligen inget för CD.. Imorgon blir det byte till annan leverantör, om inte cd erbjuder adekvat kompensation.
Postad 05 November 2012 - 23:29
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Haha, så kul att min förra post blev raderad från forumet. Skarp kritik är tydligen inget för CD.. Imorgon blir det byte till annan leverantör, om inte cd erbjuder adekvat kompensation.
Det är inte möjligt ? CD får väl inte radera några poster på detta forumet ? Den fanns kvar om man går in på din profil och kollar dina tidigare inlägg Idag, 20:41 Jag har nu två HD boxar m. 250gb disk, som står helt obrukbara. Det går helt enkelt inte att använda dem längre då de startar om hela tiden och stannar på kanal8. Jag har provat fabriksåterställningar ett antal gånger och helt enkelt försökt ALLT som finns skrivet på diverse forum osv. Allt detta har varit återkommande, men efter uppdateringen har de alltså blivit helt obrukbara.
Jag kommer imorgon att gå till butiken och kräva återkallelse på kontraktet då CD och dess hårdvara/mjukvara inte alls håller måttet och genom att det inte går att titta på tv överhuvudtaget, så är detta ett kraftigt skäl nog att återkalla kontraktet.
Det är helt oacceptabelt att en box som jag haft under att antal år, efter uppdateringar bara blir sämre och sämre. Hur kan det vara möjligt? Återkoppla gärna CD!?
Redigerat av MalcomX, 05 November 2012 - 23:32.
Postad 05 November 2012 - 23:37
Gundeho
-
Gundeho
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Det är inte möjligt ? CD får väl inte radera några poster på detta forumet ?
Den fanns kvar om man går in på din profil och kollar dina tidigare inlägg
Men det syns ju inte längre" Men det syns ju inte längre"
frågan är om man har möjlighet att få tillbaka 18 månader som man förbetalt?
Postad 05 November 2012 - 23:47
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
GundehoDu korspostade! https://www.minhembi...dpost&p=3698605den finns kvar, bara inte här.
Postad 06 November 2012 - 10:14
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej,
Jag försökte hitta svaret i denna tråd, men ärligt talat orkade inte läsa igenom alla 40 sidor som denna tråd har växt till.
Min fråga är:
Morsan har i sitt hus ett tvillingabonnemang, och då jag ofta besöker henne har hon kanske inte glatt, men ändå låtit mig beställa både TV4 Science Fiction kanalen när den var, samt TV4 Sport Xtra. Det som är helt absurt dock, är att man inte kunde se scifi-kanalen på den andra boxen/kortet, och samma sak har hänt med TV4 Sport Xtra. Ni (CD) kan väl inte på allvar mena att man måste betala för samma kanal 2 gånger?! Det betyder ju att tvillingabonnemanget inte alls har samma "täckning" av kanaler som huvudabonnemanget, då ni lägger den extra, betalda (utöver redan betalda tvillingabonnemanget) endast på huvudabonnemangs-kortet. Det kan ju inte vara meningen att man måste betala ytterliggare 39 kr för detta.
Ni får ändra på er hemsida angående det faktum att ni uppger att tvillingabonnemanget ger samma kanaler som underförstått huvudabonnemang, http://www.canaldigi...tv-i-flera-rum/
Nu ser ju hennes faktura ut enligt följande:
Familjepaketet 299 kr Krypteringsavgift 59 kr Familjepak. tvilling 80 kr Kryptavg. tvilling 19 kr TV4 Sport Xtra 39 kr > skall det då tillkomma ytterliggare ännu en rad med 39 kr?
Sedan verkar det som om pappersfaktura avgiften hoppat upp till 45 kr...Jag tycker om denna avgift är för att vårda "milön", så kan ni börja med att sluta att skicka med foldern, för den lär vara mera boven i dramat än pappersfakturan. De flesta företag som har en pappersfaktura avgift i mitt hushåll, lägger på 19-25 kr.
En annan sak jag undrat över är varför Eurosport 2 ofta inte har svenska kommentatorer? Såg en damfotbollsmatch, och där fanns det danska, norska, finska och engelska, men ingen svenska. Nu var denna matchen ett tag sedan, men det var något annat programm, som jag tyvärr inte kommer på nu, som led av samma "problem".Skullle tro att Sverige var en större marknad än våra grannar.
Hej GambitSWE Vad gäller tv4 Sport xtra så är det tv4 själva som valt att kanalen skall ligga som selectkanal och kosta 39 kronor per kort. När man beställer den får man upp ett meddelande där man måste välja vilket kort man vill ha kanalen på, detta då kanalen inte ingår i huvudabonnemanget som speglas på övriga kort. Vad gäller fakturaavgiften gick det ut information om höjningen med fakturan månaden innan där det också informerades om våra kostnadsfria alternativ autogiro och e-faktura. Svenska kommentatorer på eurosport 2 är ett hett ämne och vi tar dina synpunkter vidare. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 06 November 2012 - 11:06
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Så ini**** med reklam som tv4 och dess subkanaler har borde vi få betalt av dem.
Postad 06 November 2012 - 16:34
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Svenska kommentatorer på eurosport 2 är ett hett ämne och vi tar dina synpunkter vidare.
Det är 3 år sen jag tog upp detta med svenska komentatorerna på Eurosport 2. Inget händer. Men ta ni och för vidare att vi även vill ha Eurosport 2 HD. Men det är nog större risk att vi får "TV4Mat" och "TV4Bygg" (som troligtvis bara kommer visa hur polisen på Nya Zeland jagar fyllerister under 90 talet) innan.
Postad 07 November 2012 - 00:44
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Svenska kommentatorer på eurosport 2 är ett hett ämne och vi tar dina synpunkter vidare.
Jag förstår att det måste vara jättetråkigt att hela tiden ta emot all denna kritik och ständigt behöva skriva "vi tar dina synpunkter vidare" när det gäller så här självklara saker som borde ha varit fixade för flera år sedan. Fantastiskt att ni står ut med uppgiften
Postad 08 November 2012 - 15:46
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Hej Jenny.
Du får det att låta som att det är NU Eurosport 2 börjat produserats med svenska kommentatorer. Det har dom gjort lika länge som Canal Digital distrubuerat Eurosport 2.
Redan år 2010 när Le Mans 24 timmars som Eurosport direksänder dygnet och växlar mellan sina två kanaler sändes skickade jag mail till både Eurosport och CD och frågade varför vi inte får tillgång till Svenska kommentatorer när vi har tillgång till Turkiska och en massa andra språk.
Eurosport svarade att CD inte vart intreserade av denna tjänsten. (Jag tolkade det som att CD inte vill betala). CD svarade att dom "förhandlar" om detta, men inte kan komentera mer,,,,, (Jag tolkade det då som att det var en tidsfråga).
CDs inköpare/förhandlare har inte åstakommet nått nytt i programväg på länge, så sparka dom och anställ nya. Ni har under året tappat en massa sport. I motorsport är det tex, DTM i Ishocky är det tex, NHL och allsvenskan och i Fotboll är det tex,Premier League.
Då tror man att ni som har "egna satteliter" kanske istället ska sattsa extra mycket på underhållning, Jag trodde att det skulle komma en explotion av HD kanaler, men,,,, Allt som händer är att ni sitter i "förhandlingar" utan att komma fram till något nytt. Det måste finnas dussintals hyfsat bra HD kanaler att få för en billig peng från Amerika och England.
Jo lite sändningar i 3D är säkert kul och bra för dom som har 3D apparater. Men inget jag efterfråga idag.
Det är lite väl mycket snack, men ingen verkstad, och när man då ser utalanden som " I dagsläget har Canal Digital valt att inte använda tjänsten. Det är inte heller klart om eller när vi kommer att använda den". Börjar man undra vad ni igentligen har för framtids planer eller mål?
Hett ämne  ? Nej gammalt ämne (post 952 sidan 20), men då inget händer tar jag upp det igen. Hur går förhandlingarna???
Redigerat av B BUS, 08 November 2012 - 15:51.
Postad 08 November 2012 - 19:36
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hett ämne ? Nej gammalt ämne (post 952 sidan 20), men då inget händer tar jag upp det igen.
Hur går förhandlingarna???
De sänder ohyggligt mycket skräp nu, vem är intresserad av gamla snutdokumentärer och gränspoliser från förra milleniet och gamla matprogram från 2006 bl.a. Eller icecroad truckers, axemen, farlig fångst osv. Vore kul att veta vilka som efterågar dessa program då CD menar att de har flest nöjda kunder. Man törs ju inte tänka på vad de andra har att erbjuda med tanke på att de har isåfall mindre nöjda kunder. Hur kan nån vara nöjd med denna dynga för 700 pix/mån? Personligen är jag låst i ett år till men har inget radikalt hänt till dess blir det nog free to air och typ netflix eller viaplay samt köpa/ hyra filmer och sport. Det blir nog mycket billigare.
Postad 15 November 2012 - 13:33
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hallå, alla TV-ekvilibrister.
Vi skriver för att informera om att en ny kategori av film har lanserats i Go-tjänsten via hemsidan och i vår Inspelningsbara 500GB-box. Denna kategori är Musik där ni kan hitta spel- och dokumentärsfilmer med fokus på just musik och artister.
Vi önskar er en trevlig dag!
Med vänliga hälsningar,
Adam.
Postad 15 November 2012 - 14:15
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Vi skriver för att informera om att en ny kategori av film har lanserats i Go-tjänsten via hemsidan och i vår Inspelningsbara 500GB-box. Denna kategori är Musik där ni kan hitta spel- och dokumentärsfilmer med fokus på just musik och artister.
Med vänliga hälsningar, Adam.
Är det hela konserter också typ deep purple och annan hårdrock?
Postad 15 November 2012 - 14:59
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Är det hela konserter också typ deep purple och annan hårdrock?
Det är, efter vad jag kan se 17 filmer inkl godingar som Dirty Dancing 2 och egentligen ca 6 st som har med vad man skulle förvänta sig att en sådan kategori skulle innehålla.  I övrigt precis lika povert som när Go-tjänsten kom. Och de serier t ex som faktiskt finns, som Falling Skies S02, varför finns inte E02 och E06? Och varför är det fortfarande problem med boxarna? Min ADB (med perfekt mottagning) klipper fortfarande slutet på program och en hel del saker missas av oklara anledningar. Och vad hände med "fjärrinspelningstjänsten"? Blev det bara det skrattretande gränssnittet som kom för två år sedan, så CD precis levt upp till det man skröt om i reklamen? Och framför allt, hur kan Canal Digital tro att de ska behålla sina kunder, när detta är vad som erbjuds? 24 månaders bindningstid, "krypteringsavgifter" och dåligt utbud. Näe, det är dags att vakna nu. Netflix har lanserat, Viaplay är etablerat, HBO är på G. Vad gör CD?
Postad 15 November 2012 - 19:09
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Det är, efter vad jag kan se 17 filmer inkl godingar som Dirty Dancing 2 och egentligen ca 6 st som har med vad man skulle förvänta sig att en sådan kategori skulle innehålla.  I övrigt precis lika povert som när Go-tjänsten kom. Och de serier t ex som faktiskt finns, som Falling Skies S02, varför finns inte E02 och E06? Och varför är det fortfarande problem med boxarna? Min ADB (med perfekt mottagning) klipper fortfarande slutet på program och en hel del saker missas av oklara anledningar. Och vad hände med "fjärrinspelningstjänsten"? Blev det bara det skrattretande gränssnittet som kom för två år sedan, så CD precis levt upp till det man skröt om i reklamen? Och framför allt, hur kan Canal Digital tro att de ska behålla sina kunder, när detta är vad som erbjuds? 24 månaders bindningstid, "krypteringsavgifter" och dåligt utbud. Näe, det är dags att vakna nu. Netflix har lanserat, Viaplay är etablerat, HBO är på G. Vad gör CD?
Förmodligen ingenting,varför, när man har Sveriges "nöjdaste" (undrar var dom finns?) kunder.
Postad 15 November 2012 - 21:07
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
506 inlägg
Men snälla Canal Digital när skall ni vakna upp?
Idag lanserar Telia av alla företag HBO.
http://blogg.telia.s...chatta-med-oss/
När kommer ni lansera HBO?
Ska det dröja lika länge som det gjorde för er att lansera SVT2HD, TV3HD och Kanal5HD som Boxer hade före er?
Ni ligger numera ständigt efter.
Ni följer marknaden ni leder den inte som ni tidigare gjorde.
Postad 15 November 2012 - 22:12
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Snälla, när ni ser fel i Go-tjänsten, att avsnitt fattas eller liknande, skicka iväg ett mail till kundtjänst. Eller ring om ni har tid. De måste tamigtusan se till att kvalitetssäkra sin tjänst! Alltför mycket fel i form av saknade avsnitt både mitt i serier och på grund av dålig uppdatering när nya avsnitt sänts. Även fått rapport om att det hänt att delar av ett avsnitt saknats, tror det var Fallling Skies 1 eller 2. Bomba kundtjänst!
Postad 16 November 2012 - 10:16
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Med vänliga hälsningar, Adam.
Jag såg att det var mestadels betalfilmer det handlade om, vem vill ge 39 spänn för en gammal rulle som sänds i sd och pcm-stereo. Nä, lägg upp konserter och ta inte betalt såvida det inte är en sprillans ny konsert som sänds i 1080 och DD 5.1!
Postad 16 November 2012 - 10:41
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Snälla, när ni ser fel i Go-tjänsten, att avsnitt fattas eller liknande, skicka iväg ett mail till kundtjänst. Eller ring om ni har tid. De måste tamigtusan se till att kvalitetssäkra sin tjänst! Alltför mycket fel i form av saknade avsnitt både mitt i serier och på grund av dålig uppdatering när nya avsnitt sänts. Även fått rapport om att det hänt att delar av ett avsnitt saknats, tror det var Fallling Skies 1 eller 2. Bomba kundtjänst!
Ärligt talat, så tror jag det skulle vara mer tidseffektivt att höra av sig till CD när jag såg ett rätt i Go-tjänsten. Som det är nu med allt så lämnar jag skeppet efter åtta år, för jag ser ingen ljusning i horisonten. CD verkar centralstyrt, rörigt (Är det tre marknadschefer nu, på lika många år?), arroganta (Mest nöjda kunder. Jotack, den mätningen lämnar ju en del övrigt att önska.) och allmänt handlingsförlamade. Deras närvaro i "sociala medier" skulle jag mest beskriva som ett fiasko. Lycka till, ni som stannar kvar.
Redigerat av Unregistered4eff8a47, 16 November 2012 - 10:42.
Postad 18 November 2012 - 20:42
Unregistered69f558b3
-
Unregistered69f558b3
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Någon som kan förklara hu C-More Play fungerar? Det enda jag får fram är att Canal Digitals kunder inte stöds. Så det räcker alltså inte att ha ett Max.abonnemang per satellit för att komma åt C-More play? Fler operatörer har anslutit sig C More Play. Nu kan du som har C More-abonnemang hos C Now, C Sports, IP Sweden, Sappa och Tele2 även tillgång till ditt C More-abonnemang på din dator.
Har du ett C More-abonnemang hos C Now, C Sports, IP Sweden, Sappa eller Tele2? GRATTIS! Nu får du även tillgång till ditt C More-abonnemang på din dator, via www.cmore.se/play.
Tja, verkar inte gälla Canal Digitals satellitkunder.
Redigerat av Unregistered69f558b3, 18 November 2012 - 20:47.
Postad 19 November 2012 - 10:21
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Någon som kan förklara hu C-More Play fungerar? Det enda jag får fram är att Canal Digitals kunder inte stöds. Så det räcker alltså inte att ha ett Max.abonnemang per satellit för att komma åt C-More play?
Tja, verkar inte gälla Canal Digitals satellitkunder.
Hej idgforum Vi håller på att jobba fram en lösning på det. Som det ser ut idag är det något i det tekniska som inte fungerar men vi ser fram emot att få igång det minst lika mycket som er. Vi kommer meddela så fort allt är klart. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 19 November 2012 - 18:53
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Hej CanalDigital
Jag funderar att gå över till er när mitt nuvarande boxer-abb går ut då de har för taskig bildkvalitet på alla HD-kanaler förutom SVT1 och 2.
Men för att inte riskera att bli besviken så har jag några frågor först.
Hur får ni kanalerna SVT1HD,2HD, TV3HD, TV4HD och Kanal5HD till er? Samtliga dessa på samma sätt? Eller varierar det?
Vad för bitrate har ni för videoströmmen på respektive av de fem kanalerna?
Redigerat av matbl, 19 November 2012 - 18:56.
Postad 20 November 2012 - 09:36
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej CanalDigital
Jag funderar att gå över till er när mitt nuvarande boxer-abb går ut då de har för taskig bildkvalitet på alla HD-kanaler förutom SVT1 och 2. Men för att inte riskera att bli besviken så har jag några frågor först. Hur får ni kanalerna SVT1HD,2HD, TV3HD, TV4HD och Kanal5HD till er? Samtliga dessa på samma sätt? Eller varierar det? Vad för bitrate har ni för videoströmmen på respektive av de fem kanalerna?
Hejsan matbl. Vi tar in våra kanaler via satelliten Thor. Tyvärr kan vi inte svara på vilken bitrate kanalerna har. Med vänliga hälsningar Emelie
Postad 20 November 2012 - 11:12
XINS
-
XINS
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Hej idgforum
Vi håller på att jobba fram en lösning på det. Som det ser ut idag är det något i det tekniska som inte fungerar men vi ser fram emot att få igång det minst lika mycket som er. Vi kommer meddela så fort allt är klart.
Finns det någon information NÄR detta kommer att fungera? 1 vecka, 2 veckor eller månader?
Postad 20 November 2012 - 12:42
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Hejsan matbl.
Vi tar in våra kanaler via satelliten Thor. Tyvärr kan vi inte svara på vilken bitrate kanalerna har.
Med vänliga hälsningar Emelie
Jag tror ni totalt missupfattade frågan. Jag vet att ni sänder ut kanalerna via thor. Frågan är hur ni får dem till er i första läget. Det finns en uppsjö av tänkbara varianter, vissa troligare än andra. Min gissning är att ni får dem direkt från respektive kanal-bolag, t.ex. över fiber eller liknande. Alternativa sätt kan vara att ta dem från en annan satellit, från marknätet, osv. Det varierar naturligtvis också per kanal men jag är enbart intresserad av att veta detta för SVT1HD,2HD, TV3HD, TV4HD och Kanal5HD. Detta är viktigt för om det är så att er källa är vanliga svenska marknätet så hjälper det ju inte min bildkvalitet att byta till er. Skräpkvalitet in ger skräpkvalitet ut oavsett hur man kodar den i utläget. Bitrate på respektive tror jag visst ni kan tala om, men vill ni inte så kan alla som vill hitta den informationen på nätet i alla fall. Den ligger på 9-12 Mbit/s för de fem kanalerna (eller ja, medelvärdet för i förrgår var de siffrorna).
Postad 20 November 2012 - 13:12
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Jag tror ni totalt missupfattade frågan. Jag vet att ni sänder ut kanalerna via thor. Frågan är hur ni får dem till er i första läget. Det finns en uppsjö av tänkbara varianter, vissa troligare än andra.
Låt mig säga, de har bra bild på de kanalerna du frågar efter. Generellt har CD bra bild på kanalerna. SVT får de inte förvanska, SVT stipulerar ganska hårt vad operatörer får göra med deras sändningar. Vad gäller bitrate, ta en titt i denna tråd https://www.minhembi...dpost&p=3676850
Postad 20 November 2012 - 14:15
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag tror ni totalt missupfattade frågan. Jag vet att ni sänder ut kanalerna via thor. Frågan är hur ni får dem till er i första läget. Det finns en uppsjö av tänkbara varianter, vissa troligare än andra. Min gissning är att ni får dem direkt från respektive kanal-bolag, t.ex. över fiber eller liknande. Alternativa sätt kan vara att ta dem från en annan satellit, från marknätet, osv. Det varierar naturligtvis också per kanal men jag är enbart intresserad av att veta detta för SVT1HD,2HD, TV3HD, TV4HD och Kanal5HD. Detta är viktigt för om det är så att er källa är vanliga svenska marknätet så hjälper det ju inte min bildkvalitet att byta till er. Skräpkvalitet in ger skräpkvalitet ut oavsett hur man kodar den i utläget. Bitrate på respektive tror jag visst ni kan tala om, men vill ni inte så kan alla som vill hitta den informationen på nätet i alla fall. Den ligger på 9-12 Mbit/s för de fem kanalerna (eller ja, medelvärdet för i förrgår var de siffrorna).
Hej Matbl. Jag har tagit dina frågor vidare och så fort jag fått svar så återkommer jag. Med vänliga hälsningar Therese Finns det någon information NÄR detta kommer att fungera? 1 vecka, 2 veckor eller månader?
Hejsan Xins. Vi har inget exakt datum när det kommer vara löst men vi jobbar på det, och som Pauline skrev så hoppas vi på att det blir så snart som möjligt. Med vänliga hälsningar Therese
Postad 20 November 2012 - 18:27
Boxman81
-
Boxman81
-
Amatör
-
-
75 inlägg
http://www.canaldigi...ox-On-Demand--/ Ny programvaruversion (5.03) till den inspelningsbara HD-boxen 500 GB och HD-box On Demand Publicerad: den 20 november 2012 Nu släpper vi ny programvara och nya funktioner till två av våra HD-boxar Nu släpper vi en ny programvara till både den inspelningsbara HD-boxen 500 GB och vår HD-box on Demand. Programvaran kommer att släppas i två omgångar vilket innebär att en del kunder får tillgång till den redan den 20 november och resterande kunder får den nya programvaran 28 november. Du behöver inte göra något själv utan programvaran laddas ned automatiskt då boxen står i stand-by-läge. Nyheter i programvaran för den inspelningsbara HD-boxen 500 GB: • EPG:n och kanallistan kan visas i 3D för dig som har en 3D TV • Möjlighet att snabbspola med ljud Nyheter i programvaran för HD-box on Demand • Möjlighet till serieinspelning Den nya programvaran innebär dessutom följande nyheter för både inspelningsbar HD-box 500 GB och HD-box on Demand: • Mappstruktur för dina serieinspelningar • Möjlighet att ställa in tidsmarginal då du programmera en inspelning (vilket minskar risken att missa delar av programmet) • Möjlighet att ändra hur din EPG presenteras med den gula knappen • Förbättrad och förfinad sökfunktion i EPG:n Dessutom får du som har bägge dessa boxar möjlighet att använda vår nya praktiska funktion Follow me. Follow me innebär att du som har ett Tvillingabonnemang och både en inspelningsbar HD-box 5000 GB och en HD-box On Demand kan: • Få tillgång till alla dina inspelade program från båda boxarna • Schemalägg nya inspelningar från bägge boxarna • Titta på samma inspelade material i olika rum • Titta på olika inspelningar samtidigt från olika rum
Postad 20 November 2012 - 18:36
curre2
-
curre2
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej CD
Varför har min HD box Sagem 250GB nu börjat låsa sig när jag går in i EPG?
Kommer inte ens in i EPG utan det blir bara svart med cirkel i högra övre fönstret.
Detta upplever jag har startat efter den uppdatering ni skickade ut vid början November eller lite tidigare.
Idag kom en ny uppdatering (1.0.2.1/1.3.2804R)och efter den kvartstår problemet fortfarande.
Efter ha gått in och läst av programversion så har den nu låst sig igen!! men nu i inställningsmenyn!!
Vad håller ni på med igentligen?
Tacksam för svar
Curre
Postad 20 November 2012 - 19:39
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hej CD
Varför har min HD box Sagem 250GB nu börjat låsa sig när jag går in i EPG? Kommer inte ens in i EPG utan det blir bara svart med cirkel i högra övre fönstret.
Detta upplever jag har startat efter den uppdatering ni skickade ut vid början November eller lite tidigare.
Idag kom en ny uppdatering (1.0.2.1/1.3.2804R)och efter den kvartstår problemet fortfarande.
Efter ha gått in och läst av programversion så har den nu låst sig igen!! men nu i inställningsmenyn!!
Vad håller ni på med igentligen?
Tacksam för svar
Curre
Har exakt samma problem, oftast mer till än från... Är så trött på boxen.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|