Så enda frågetecknet är egentligen vilket skydd som skulle passa bra. Har läst att "invisibleSHIELD" heltäckande ska vara bra, men är det någon som har testat DETTA silikonskyddet och kan ge någon feedback på det?
Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
SE G900 eller Iphone (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 25 March 2008 - 16:08
Så enda frågetecknet är egentligen vilket skydd som skulle passa bra. Har läst att "invisibleSHIELD" heltäckande ska vara bra, men är det någon som har testat DETTA silikonskyddet och kan ge någon feedback på det?
Postad 25 March 2008 - 16:23
Har bestämt mig för att även jag ska ingå i iPhone-klubben efter att ha läst denna tråden + en hel del annat, blir 16gb varianten. Men en sak jag MÅSTE ha till min är någon typ av skydd. Har i dagsläget en Nokia N73 med silikonfodral och fortfarande kvar plasten på displayen, inte en enda repa
Tja du, jag är lite som dig jag, måste skydda den på alla möjliga sätt
När det gäller köpa silicon skydd rekommenderar jag ebay, den du ville köpa kostar 105kr (och finns inte i lager) på ebay kostar det 2 dollar
SwirlyMMS är klockrent, skickat flertalet mms. Mottagning är inte klockrent ännu men funkar hyffsat!
Postad 25 March 2008 - 23:47
Om man bara kunde få till det med SMSd också... vore ju guld att kunna vidarebefordra / ta bort enskilda SMS.
Redigerat av shuriken, 26 March 2008 - 00:02.
Postad 27 March 2008 - 19:45
Det gäller SwirlyMMS. Att skicka MMS är inga som helst problem, men att ta emot verklar vara ett värre problem.
Om nån skickar ett MMS till mig så får jag ett SMS från Tele2 om att jag ska gå in på deras sida, enge mitt mobil nr och en MMS kod för att titta på bilden. Finns det inget sätt att jag får bilden skickad till mig? till min mobil?
Har laddat ner senaste versionen 0.3.6.
Har jag nå fel i inställningarna?
MMSC: mmsc.tele2.se
Proxy: 130.244.202.030:8080
APN: internet.tele2.se
Username: tomt
Password: tomt
Image size: High
Redigerat av Electrified, 27 March 2008 - 19:46.
Postad 27 March 2008 - 22:25
Asså nu har jag kollar runt en del, och jag får fortfarande inte någon rätsida på mitt problem.
Det gäller SwirlyMMS. Att skicka MMS är inga som helst problem, men att ta emot verklar vara ett värre problem.
Om nån skickar ett MMS till mig så får jag ett SMS från Tele2 om att jag ska gå in på deras sida, enge mitt mobil nr och en MMS kod för att titta på bilden. Finns det inget sätt att jag får bilden skickad till mig? till min mobil?
För det första så är din Proxy adress fel; Den ska vara: MMSC: "130.244.202.30:8080", du har en nolla för mkt nu. För det andra; testa med att ladda ned senaste SwirlyMMS, tror det är version 0.3.7.2. Och för det tredje: testa att ändra "Image Size" till small eller medium, tror inte att alla operatörer stöder höga upplösningar.
Redigerat av shapic, 27 March 2008 - 22:29.
Postad 27 March 2008 - 22:47
Asså nu har jag kollar runt en del, och jag får fortfarande inte någon rätsida på mitt problem.
För det första så är din Proxy adress fel; Den ska vara: MMSC: "130.244.202.30:8080", du har en nolla för mkt nu. För det andra; testa med att ladda ned senaste SwirlyMMS, tror det är version 0.3.7.2. Och för det tredje: testa att ändra "Image Size" till small eller medium, tror inte att alla operatörer stöder höga upplösningar.
Okej. Då hade jag fått felaktig info gällande proxyn.. har ändrat det nu.. och så satte jag imagesize på Medium istället..
Men SwirlyMMS 0.3.7.2 kan jag inte hitta.. finns inte i installeran i allafall.
Postad 27 March 2008 - 23:03
Okej. Då hade jag fått felaktig info gällande proxyn.. har ändrat det nu.. och så satte jag imagesize på Medium istället..
Lägg till denna source i Installer så får du den senaste versionen: " swirlyspace.com/SwirlySpace.xml ", Obs: viktigt att du skriver in sourcen precis så, noga med stora och små bokstäver. Och när du uppdaterat swirlymms så MÅSTE du starta om telefonen, helst direkt. Lycka till!
Postad 27 March 2008 - 23:03
swirlyspace.com/SwirlySpace.xml
Postad 27 March 2008 - 23:40
Lägg till denna source i Installer så får du den senaste versionen: " swirlyspace.com/SwirlySpace.xml ", Obs: viktigt att du skriver in sourcen precis så, noga med stora och små bokstäver. Och när du uppdaterat swirlymms så MÅSTE du starta om telefonen, helst direkt. Lycka till!
Asså jag fattar inte vad jag gör för fel???? Nu har jag fixat allt. Uppgraderat till senaste. Men lik förbannat så kommer det ett vanligt sms om att jag kan kolla på bilden på tele2.se.
Är det något annat jag missar? nån annan inställning i mobilen?
Postad 28 March 2008 - 00:12
Postad 28 March 2008 - 00:32
Tja, har inte Tele2 så kan inte hjälpa allt för mycket. Kan bara råda dig att starta om mobilen, verkligen kolla igenom inställningarna (ett stavfel gör allt) och ha gprs på. Annars får du vänta tills någon med fungerande tele2 svarar. För mig ploppar det upp en liten 1a (som på sms rutan) varje gång jag får nytt mms
ursäkta mig om jag är lite grön, men fick min iPhone idag. vart ser jag till att gprs är på? är det någon annanstans jag ska göra nån tele2 inställning? har bara skrivit in i Swirly inställningarna. och är det viktigt att man stänger ner wifi?
Postad 28 March 2008 - 07:52
Tja, har inte Tele2 så kan inte hjälpa allt för mycket. Kan bara råda dig att starta om mobilen, verkligen kolla igenom inställningarna (ett stavfel gör allt) och ha gprs på. Annars får du vänta tills någon med fungerande tele2 svarar. För mig ploppar det upp en liten 1a (som på sms rutan) varje gång jag får nytt mms
ursäkta mig om jag är lite grön, men fick min iPhone idag. vart ser jag till att gprs är på? är det någon annanstans jag ska göra nån tele2 inställning? har bara skrivit in i Swirly inställningarna. och är det viktigt att man stänger ner wifi?
Inställningar/Allmänt/Nätverk/Edge. Inte säker att det behövs men du kan ju iaf testa. (kom ihåg att ändra omigen om det inte funkar, när väl edge är på kommer program ansluta hela tiden = mycket stor räkning till slut.)
Postad 28 March 2008 - 10:29
Lite jobbigt när man precis tänkte köpa därifrån.
Edit: Förlåt, såg inte att man kunde beställa från vilken internetaffär som helst innan. Dom hade bara tagit bort just den affären från de som visas direkt på sidan. Hoppas jag gjorde någon annan klokare också iaf.
Redigerat av Whiz, 28 March 2008 - 10:50.
Postad 29 March 2008 - 07:31
Postad 30 March 2008 - 23:21
Det är jättejobbigt att behöva gå in där och höja volymem bara för att man inte vill ha maxvolymen hela tiden när man gör något annat på mobilen... Volymem på ringsignal ska ju inte anpassa sig efter typ film eller piano app:en volym
Vet någon en lösning på detta?
Redigerat av Salan1, 30 March 2008 - 23:21.
Postad 31 March 2008 - 09:40
om du är i huvudmenyn och höjer med sidoknappen så höjer du även ringsignalen
Postad 31 March 2008 - 14:27
Postad 01 April 2008 - 12:34
Postad 01 April 2008 - 14:17
Postad 01 April 2008 - 15:14
Men ändå tack(läs lägst ned i artikeln om Iphone Shuffle och Nano)
http://m3.idg.se/2.1022/1.153430
Postad 01 April 2008 - 15:21
Haha, vilken kul artikelFy f''n för er som privatimporterat
![]()
![]()
Men ändå tack(läs lägst ned i artikeln om Iphone Shuffle och Nano)![]()
http://m3.idg.se/2.1022/1.153430
Redigerat av Phindus, 01 April 2008 - 15:22.
Postad 01 April 2008 - 16:27
tror duHaha, vilken kul artikel
. Det var dagens bästa skämt.
Är det någon mer som har ett buggigt safari?
Jag har 1.1.3 och det kraschar stup i kvarten vid surfande!
Postad 01 April 2008 - 17:02
Jag kör 1.1.4 och mitt safari buggar inte, gjorde inte det när jag körde 1.1.3 heller.
Postad 01 April 2008 - 17:16
tror duHaha, vilken kul artikel
. Det var dagens bästa skämt.
![]()
Är det någon mer som har ett buggigt safari?
Jag har 1.1.3 och det kraschar stup i kvarten vid surfande!
Safari kraschar ibland ja. Kör också med 1.1.3.
Postad 02 April 2008 - 14:56
Hur känner ni andra? Har ni tröttnat lite på dem när ni använd dem ett tag och känner att det kanske var lite onödiga pengar att lägga ut för en "leksak"? Jag vet att det i slutändan bara är jag som kan bestämma om det är värt pengarna men det är alltid trevligt att höra åsikter från andra.
Postad 02 April 2008 - 15:09
För mig är den värd de pengarna. Finner det smidigt att alltid har ipoden med mig iom att jag är beroende av podcasts samt att alltid ha en bra webbläsare i fickan om man skall föra över pengar eller kolla upp bussen eller bara slösurfa lite när man har tråkigt.Har möjlighet att köpa en iPhone 8GB (använd ca 30min) av en kollega för 2500:- Jag har läst igenom större delen av tråden och är generellt teknikintresserad. Frågan jag ställer mig är om det är värt dessa pengar för en iPhone eller tröttnar man bara efter att nyhetens behag har lagt sig? Ang. telefonbiten så har jag idag både telefon och abbonemang genom jobbet så jag är inte i uppgraderingsbehov. En iPod mini har jag också sedan tidigare.
Hur känner ni andra? Har ni tröttnat lite på dem när ni använd dem ett tag och känner att det kanske var lite onödiga pengar att lägga ut för en "leksak"? Jag vet att det i slutändan bara är jag som kan bestämma om det är värt pengarna men det är alltid trevligt att höra åsikter från andra.
Skulle jag klara mig utan den? Givetvis, men den har gjort min vardag lite enklare iaf
Postad 02 April 2008 - 16:13
Jag kan tyvärr inte utala mig om iPhone är värd sina pengar eller inte då jag inte äger någon, men jag tycker INTE du ska köpa den. Istället tycker jag att du kan be din kollega att kontakta mig så jag kan köpa den av honomHar möjlighet att köpa en iPhone 8GB (använd ca 30min) av en kollega för 2500:- Jag har läst igenom större delen av tråden och är generellt teknikintresserad. Frågan jag ställer mig är om det är värt dessa pengar för en iPhone eller tröttnar man bara efter att nyhetens behag har lagt sig? Ang. telefonbiten så har jag idag både telefon och abbonemang genom jobbet så jag är inte i uppgraderingsbehov. En iPod mini har jag också sedan tidigare.
Postad 02 April 2008 - 16:16
Postad 02 April 2008 - 17:00
Någon som också har problem med väder och aktier på iphonen? Den vill inte spara börskurserna och städerna man lägger till.
Har du låst upp med iLiberty+ ?
Isåfall är det en känd bugg, dock lätt att lösa, kolla här
"Description: The Preferences folder has wrong ownership, which causes some applications (e.g. Weather) can’t save settings. This will affect all those applications that need to save data into Preferences folder.
Workaround: Download 88Installer Fix and extract into payload folder (replace old script).
Manula Fix: If you have already installed Installer, you may enter the following command in shell (through SSH or Term-vt100): "
Postad 03 April 2008 - 11:10
Postad 03 April 2008 - 16:14
Postad 03 April 2008 - 16:31
Då kan man iofs köra openmoko.Än så länge innebär det inga större förändringar för den vanliga användaren men när de lyckas flasha in Linux är det halleluljah!
Detta är ju mest ett snyggt sätt att lösa allt på, även om det är lite farligt ur virus-synpunkt.
Postad 03 April 2008 - 23:14
Någon som också har problem med väder och aktier på iphonen? Den vill inte spara börskurserna och städerna man lägger till.
Har du låst upp med iLiberty+ ?
Isåfall är det en känd bugg, dock lätt att lösa, kolla här
"Description: The Preferences folder has wrong ownership, which causes some applications (e.g. Weather) can’t save settings. This will affect all those applications that need to save data into Preferences folder.
Workaround: Download 88Installer Fix and extract into payload folder (replace old script).
Manula Fix: If you have already installed Installer, you may enter the following command in shell (through SSH or Term-vt100): "
Japp, hittade det också efter lite googlande. Tack så mycket för hjälpen. Allt verkar fungerar som det ska nu iallafall. Helt nöjd med telefonen.
Postad 04 April 2008 - 07:46
Wow, gå in på deras sida och jämför uppgifter med de som är nu och mina. De verkar ha höjt allt en tio dollar. Vad märkligt!Något som inte stämmer, Nyluh har ju billigare priser på sin beställning..
Hejs!
Tänkte slå till med en Iphon själv efter allt man har läst om denna, men orkar inte mecka å handla över nätet.
Är av den gamla skolan kontant på plats typen.
Då man skummar igenom Blocket så är det en del som säljer dom både låsta och olåsta,
men blir lite ställd när man ser det här med scam-försök.
på vilket sätt menar du/ni då?
Såg denna på blocket tycker ni det verkar vara nått "skumt" med denna?
==> http://www.blocket.s...662.htm?ca=15_s
annars några tips på vad man skall hålla koll på?
//Pieter
Vad jag menar är betala inget i förskott. Träffa helst personen, känn kläm och pilla på produkten innan du köper den. Finns gott om scammers där ute, det vet alla. Lycka till med era köp!
Hej hej jag vill bara säga att jag bor i Skara och åkte och köpte en iphone av Ola Franzen, inget strul, verka som en ok kille som drygar ut sitt CSN stöd
Postad 04 April 2008 - 17:13
Jag gjorde ett lyckat köp av iPhone över Blocket, hade dock aldrig gjort affär om säljaren inte erbjöd betalning via 3e parts tjänst, i detta fall payson.
Postad 04 April 2008 - 17:29
Har båda gångerna dessutom letat upp folk som går med på att skriva ned värdet på paketet och deklarera som gåva. Förvisso ganska riskabelt om paketet försvinner med ersättning etc. Men jag har handlat runt 15 saker på eBay totalt och 20 på tradera de senaste 2åren och inte blivit lurad hittils.
Rekommenderar ju verkligen ingen att köpa från någon som precis reggat sitt konto och endast har iPhones utlagda. Jag ser ständigt att folk bjuder på dessa men det måste ju vara riskabelt. Fördel med blocket är väl om man kan träffa personen i fråga om man bor i samma stad och bara hantera allt med kontanter så man får se produkten först.
Postad 04 April 2008 - 19:11
är det ett bra pris för det man får? funderar på att köpa min iphone där ifrån..
http://www.blocket.s...359.htm?ca=11_s
Redigerat av Unregisteredcc5a765f, 04 April 2008 - 19:13.
Postad 04 April 2008 - 19:22
Postad 05 April 2008 - 18:41
Oj, helt fel.Om jag inte kan se ICCID, men IMEI, är något fel?
Det är IMEI jag kan se, ICCID syns inte.
(1.1.4 och 04.04.05_G)
Redigerat av Dr.yoshi, 05 April 2008 - 18:45.
Postad 05 April 2008 - 22:01
Postad 06 April 2008 - 11:11
hur bör jag frakta den? Har sett att man kan skicka som "gift", men gäller inga försäkringar då? Vad kostar det att skicka den och ange fullt värde? (Ca 900 dollar)...
Postad 06 April 2008 - 11:22
jag har en kontakt i USA som ska skicka hit två iphones, en 16 och en 8...
hur bör jag frakta den? Har sett att man kan skicka som "gift", men gäller inga försäkringar då? Vad kostar det att skicka den och ange fullt värde? (Ca 900 dollar)...
Lägg på 30% i tull också när den kommer hit.
Redigerat av Unregistereddc471864, 06 April 2008 - 11:23.
Postad 06 April 2008 - 19:28
Sedan tillkommer svensk moms på 25% och det är det som blir den stora kostnaden. Dessutom bakas en administrativ kostnad in i totalsumman runt 100-150:- Sen kan det ta upp till två veckor, efter att du har fått varan, tills dess att inbetalningskortet kommer så vänta med "firandet".
Postad 07 April 2008 - 11:00
3g Iphone inom 60 dagar!
3g Iphone
Sug på den
Postad 07 April 2008 - 11:46
Kommer inte slänga min GSM-lur för det dock. Använder nästan uteslutande wifi ändå.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
2 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?