* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 18 oktober 2008 - 14:49
bazzooka
-
bazzooka
-
Rookie
-
3 inlägg
Vilken är nu den snyggaste färgen på denna underbara telefon?
Ni som tycker att ni skulle vilja ha den andra färgen fast ni redan köpt....säg det!
/b
Postad 18 oktober 2008 - 15:07
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Vilken är nu den snyggaste färgen på denna underbara telefon? Ni som tycker att ni skulle vilja ha den andra färgen fast ni redan köpt....säg det! /b
Svart verkar helt klart populärast efter att ha läst hela tråden. Är sååååå nära på att köpa mig en egen X1  väntar bara på lön!
Postad 18 oktober 2008 - 15:10
Buffaz
-
Buffaz
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Vilken är nu den snyggaste färgen på denna underbara telefon? Ni som tycker att ni skulle vilja ha den andra färgen fast ni redan köpt....säg det! /b
Jag hade bestämt mig för en Silver men när jag såg båda i butiken åkte jag hem med en svart  jag tycker den svarta ramen gör att skärmen verkar större än på den i silver.
Postad 18 oktober 2008 - 15:30
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag tycker den svarta e snyggast och den köpte jag och e hur nöjd som helst.
Postad 18 oktober 2008 - 15:41
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Så där, då är oxå även jag en ägare av en svart Xperia sedan igår ( Svart ). Har inte hunnit pilla så mycket på den ännu. Men det första jag gjorde var att slänga in SPB Mobile Shell, helt klart den bästa panelen som finns just nu. Trodde inte att den skulle vara sååå mycket snabbare än min Touch Pro, men där hade jag fel. Alltid kul när man bli positivt överaskad. Både GPS och ljudkvaliteten under samtal är betydligt bättre än HTC. Tog väldigt lång tid för mig att få GPS signal på min HTC, men inte på denna. Sedan så kör ju Xperian på en annan radio version. Men men, får ta och leka lite mer. Har ni några frågor så är det bara att hojta till
Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 18 oktober 2008 - 15:42.
Postad 18 oktober 2008 - 15:45
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Jag hade bestämt mig för en Silver men när jag såg båda i butiken åkte jag hem med en svart jag tycker den svarta ramen gör att skärmen verkar större än på den i silver.
Jag hade funderingar på svart men när jag såg båda i butiken fick det bli en silver  Den svarta e ju såå tråkig.
Postad 18 oktober 2008 - 16:40
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jag hade funderingar på svart men när jag såg båda i butiken fick det bli en silver Den svarta e ju såå tråkig.
Jag kan bara hålla med. Silver ser även mer exklusiv ut.
Postad 18 oktober 2008 - 17:31
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Går det att filma mindre klipp med denna som andra telefoner hyfsat?
Postad 18 oktober 2008 - 17:40
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Någon som kan tipsa om ett app för att hålla reda på datakostnader?
Postad 18 oktober 2008 - 18:08
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Någon som kan tipsa om ett app för att hålla reda på datakostnader?
SPB Gprs Monitor http://www.spbsoftwa...gprsmonitor/?en
Postad 18 oktober 2008 - 18:20
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
SPB Gprs Monitor
http://www.spbsoftwa...gprsmonitor/?en
Mm, jo jag har kört med den förut på min gamla PDA och den funkade fint men av någon anledning verkade den inte fungera på X1an. Kanske inte pallar 3G/HSDPA... eller så har jag missat nått
Postad 18 oktober 2008 - 18:46
gizlow
-
gizlow
-
Rookie
-
8 inlägg
För min del blev det en silver, och jag skulle gjort samma val igen. Den svarta är ju skitsnygg den med, men köper jag en telefon med metall i så vill jag att det ska synas. Looken av borstat stål är skitsnygg på SEXett (  )
Postad 18 oktober 2008 - 18:57
Jockejo
-
Jockejo
-
Rookie
-
7 inlägg
Finns det något vettigt gratis-program för att synka kontakter om man sitter utan Outlook? Hittar inget som vill fungera...
Postad 18 oktober 2008 - 19:25
ReDyEy
-
ReDyEy
-
Rookie
-
9 inlägg
någon som har .cab till den exakta opera versionen som följer med xperia, "råkade" ersätta den med en annan version när jag försökte få flash att funka, den nya beta versionen passar inte upplösningen och när man ska skriva något i adressfältet med tangetbordet försvinner adressfältet när man skrivit några bokstäver så man måste använda windows tangentbordet :S
Postad 18 oktober 2008 - 20:06
hobbis
-
hobbis
-
Användare
-
-
208 inlägg
Intressant. Jag har stött på ett problem med min X1 som jag inte förstår riktigt. Jag tror det beror på en felinställning någonstans, men jag kan inte hitta felet!
Jag kan inte ta emot SMS-meddelanden! Folk skickar SMS till mig men det kommer aldrig fram. Har provat med diverse telefoner nu och testskickat SMS.
Jag har försökt att hårdresetta telefonen och gjort nyinstallation av programvaran. Har provat med olika SIM-kort också, dock är alla från samma leverantör (Telenor). Det går utmärkt att ta emot SMS i andra testtelefoner med korten så jag vet att det inte är problemet. De automatiska inställningarna är installerade (menyn dyker upp så fort telefonen resettades)
Någon annan som inte får SMS till sin Xperia X1? Är det bara min telefon? Är det telenor? Är det ett allmänt problem?
Att skicka SMS från X1 går utmärkt och de kommer fram till mottagarna
Postad 18 oktober 2008 - 21:10
hobbis
-
hobbis
-
Användare
-
-
208 inlägg
Intressant. Jag har stött på ett problem med min X1 som jag inte förstår riktigt. Jag tror det beror på en felinställning någonstans, men jag kan inte hitta felet!
Jag kan inte ta emot SMS-meddelanden! Folk skickar SMS till mig men det kommer aldrig fram. Har provat med diverse telefoner nu och testskickat SMS. Jag har försökt att hårdresetta telefonen och gjort nyinstallation av programvaran. Har provat med olika SIM-kort också, dock är alla från samma leverantör (Telenor). Det går utmärkt att ta emot SMS i andra testtelefoner med korten så jag vet att det inte är problemet. De automatiska inställningarna är installerade (menyn dyker upp så fort telefonen resettades)
Någon annan som inte får SMS till sin Xperia X1? Är det bara min telefon? Är det telenor? Är det ett allmänt problem?
Att skicka SMS från X1 går utmärkt och de kommer fram till mottagarna
Glöm detta! Det visade sig att Telenor haft problem med SMS-tjänsten under ett par dagar. Nu ramlade alla SMS in på en gång!
Postad 18 oktober 2008 - 21:12
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
någon som har .cab till den exakta opera versionen som följer med xperia, "råkade" ersätta den med en annan version när jag försökte få flash att funka, den nya beta versionen passar inte upplösningen och när man ska skriva något i adressfältet med tangetbordet försvinner adressfältet när man skrivit några bokstäver så man måste använda windows tangentbordet :S
Den ligger som en .cab-fil i wiindows-katalogen, filnamnet börjar på WM!
Postad 18 oktober 2008 - 21:14
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Tror ni det kommer att fungera att se på tv på denna mobel? Har för mig det bara är vissa modeller som klarar sånt än som telenor, telia osv har listade på sina hemsimdor om mobil tv?
Postad 18 oktober 2008 - 21:37
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Tror ni det kommer att fungera att se på tv på denna mobel? Har för mig det bara är vissa modeller som klarar sånt än som telenor, telia osv har listade på sina hemsimdor om mobil tv?
Är ju en del på detta forum som testat med tex spb online och fått det att funka.
Postad 18 oktober 2008 - 21:54
HAC
-
HAC
-
Rookie
-
4 inlägg
Tja gubbz.
Har tidigare kört p910i, p990, har nu en p1i som jobbmobil och då var valet givet när X1´an kom ut.. ny på wm, men det löser sig..
Nu till frågan: MSN som ligger med i mobilen... blev inte riktigt klok på om det är en trial version eller om jag kan köra den utan kostnad och tidsbegränsning?
Kommer bara använda den här hemma med wifi uppkoppling.
Mvh
HAC, numera ny på forumet då min gamla profil är borta
Postad 18 oktober 2008 - 22:08
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Tja gubbz.
Har tidigare kört p910i, p990, har nu en p1i som jobbmobil och då var valet givet när X1´an kom ut.. ny på wm, men det löser sig..
Nu till frågan: MSN som ligger med i mobilen... blev inte riktigt klok på om det är en trial version eller om jag kan köra den utan kostnad och tidsbegränsning?
Kommer bara använda den här hemma med wifi uppkoppling. Mvh HAC, numera ny på forumet då min gamla profil är borta
Det är en skarp version, kostar inget att använda om du gör det via wifi och väldigt lite om du använder 3G också även utan data abb, har använt det med kontantkort och rätt flitigt, kom upp i nåra kronor om dagen.
Postad 18 oktober 2008 - 22:43
HAC
-
HAC
-
Rookie
-
4 inlägg
Tackar
Postad 18 oktober 2008 - 22:46
Unregistered1451
-
Unregistered1451
-
Rookie
-
4 inlägg
Riktigt skön telfon. Kommer från en HTC Touch som jag svurit över senaste 3 månaderna...
Men min fråga.. Hur vet jag om jag surfar på WLAn eller 3G nätet, exempelvis när jag är hemma.. IBland känner jag att det är lite segt och blir orolig för att det har hoppat över på 3G nätet, där jag inte har något ab. för data.
Sen undrar jag vilka filmer jag kan spela i moibilen. Måste man koda om dem med något avancerat program eller kan jag dra över mina divx filerm från datorn?
//Johan
Postad 18 oktober 2008 - 23:01
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Men min fråga.. Hur vet jag om jag surfar på WLAn eller 3G nätet, exempelvis när jag är hemma.. IBland känner jag att det är lite segt och blir orolig för att det har hoppat över på 3G nätet, där jag inte har något ab. för data.
Du ser på symbolerna uppe på skärmen vad det är för nätverk du kör över. Sen undrar jag vilka filmer jag kan spela i moibilen. Måste man koda om dem med något avancerat program eller kan jag dra över mina divx filerm från datorn?
Kör Coreplayer så kan du köra filmerna som dom är.
Postad 18 oktober 2008 - 23:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Grymt å slippa hålla på å konvertera filmer hela tiden ..Måste ju vara rena drömmen
Postad 18 oktober 2008 - 23:38
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Yepp. spb online funkar fin fint.. dock finns d ju inte så många roliga kanaler å välja på, men sky news och Eurosport iaf  Grymt å slippa hålla på å konvertera filmer hela tiden ..Måste ju vara rena drömmen 
Ja core player e riktigt bra! Vart för övrigt en svart för mig med.. mest för att silver var slut och jag inte orkade vänta på att dom ska komma in igen!  Fråga: Är det nån som har fått något "hemgjort" skin till Mobile shell att funka?? Finns ju hur många coola som helst men jag får det inte att funka
Redigerat av Majorglenn, 18 oktober 2008 - 23:43.
Postad 19 oktober 2008 - 01:25
ravvie
-
ravvie
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har problem att lägga in filmer osv direkt på minneskortet. Den vill konvertera dem när jag lägger in dem och det tar väldigt lång tid. Skulle uppskatta tips på hur ni andra gör. 
Dessutom har jag problem med Resco. Jag kan mappa upp en share och bläddra i den men så fort jag försöker köra filerna får jag "File not found" och så står det \\network\ istället för namnet på min dator.
Redigerat av ravvie, 19 oktober 2008 - 01:38.
Postad 19 oktober 2008 - 08:01
Muppi
-
Muppi
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej. Sitter själv på X1.an nu hehe. Nyfiken om de fiinns någon inställning som gör att telen frågar innan den försöker ansluta till mobila internet. Samt om de finns något program som visar hur mycket ytafikj som åkt in och ut?
Nvh / Magnus
Postad 19 oktober 2008 - 09:40
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hallå, tänkte höra om nån kan beskriva hur man gör om man vill komma åt en delad mapp på datorn?
Jag kör en AP på datorn (Vista) via inbyggda RTL8187 chippet och det verkar funka att surfa osv.
Har laddat in Resco Explorer i X1an men längre än så kommer jag inte
Mvh Tobbe
Postad 19 oktober 2008 - 09:54
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Yepp. spb online funkar fin fint.. dock finns d ju inte så många roliga kanaler å välja på, men sky news och Eurosport iaf 
Ja core player e riktigt bra!
Vart för övrigt en svart för mig med.. mest för att silver var slut och jag inte orkade vänta på att dom ska komma in igen! 
Fråga: Är det nån som har fått något "hemgjort" skin till Mobile shell att funka?? Finns ju hur många coola som helst men jag får det inte att funka
Nästan alla skins till Mobile Shell är gjorda för QVGA eller max VGA, WVGA som det är på Xperian har jag endast sett ett enda skin till http://forum.xda-dev...ad.php?t=407487Har inte testat det själv för jag misstänker att det gör telefonen segare
Redigerat av easycure1974, 19 oktober 2008 - 10:02.
Postad 19 oktober 2008 - 10:12
Jockejo
-
Jockejo
-
Rookie
-
7 inlägg
Håller nu på att bli galen av den här STK-tjänsten som ploppar upp ungefär var 30:e sekund på min mobil. Kör utan 3G täckning ibland och då funkar det ju, men har man inte tillgång till Wifi så vill man ju kunna surfa snabbt ändå.
Ringde Telenor för att få ett nytt SIM-kort, men de skickar inget efter som "problemet ligger hos Sony Ericsson" enligt dem. Får ett nytt för 250 kr, men det är inte intressant. Och när jag pratar med X1 supporten så säger de att problemet är Telenors, antagligen gammalt SIM-kort. Så jag laddade ner CeRegistryEditor och skulle ta bort "HKEY_LOCAL-MACHINE\SERVICES\stk_service" för att slippa problemet. Men det går inte att få bort, får bara felmeddelande om att det inte går att ta bort. Någon som kan förklara hur jag ska göra för att kunna ta bort detta?
Postad 19 oktober 2008 - 10:24
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Håller nu på att bli galen av den här STK-tjänsten som ploppar upp ungefär var 30:e sekund på min mobil. Kör utan 3G täckning ibland och då funkar det ju, men har man inte tillgång till Wifi så vill man ju kunna surfa snabbt ändå. Ringde Telenor för att få ett nytt SIM-kort, men de skickar inget efter som "problemet ligger hos Sony Ericsson" enligt dem. Får ett nytt för 250 kr, men det är inte intressant. Och när jag pratar med X1 supporten så säger de att problemet är Telenors, antagligen gammalt SIM-kort. Så jag laddade ner CeRegistryEditor och skulle ta bort "HKEY_LOCAL-MACHINE\SERVICES\stk_service" för att slippa problemet. Men det går inte att få bort, får bara felmeddelande om att det inte går att ta bort. Någon som kan förklara hur jag ska göra för att kunna ta bort detta?
Ladda ner en trial på Resco Explorer istälet och använd dess regfunktion så fungerar det. Och felet ligger absolut hos Telenor - eller fel och fel - SIM kortet är för gammalt. Får du det utbytt till ett nyare så försvinner problemet. Annars går det med CeReg med, du måste göra någon unlock på registret i programmet, men jag har aldrig tyckt om det programmet så jag minns inte riktigt
Postad 19 oktober 2008 - 10:33
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Jahaja, ingen Terminal Services (remote desktop) i WM6.1... tips på bra, och gratis helst, program för detta ändamål?
Postad 19 oktober 2008 - 10:44
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Jag har problem att lägga in filmer osv direkt på minneskortet. Den vill konvertera dem när jag lägger in dem och det tar väldigt lång tid. Skulle uppskatta tips på hur ni andra gör.  Dessutom har jag problem med Resco. Jag kan mappa upp en share och bläddra i den men så fort jag försöker köra filerna får jag "File not found" och så står det \\network\ istället för namnet på min dator.
När jag lägger in film på min HTC så klickar jag på den här datorn, så syns telefonen som en egen enhet, öppnar du den så ser du 2 enheter, telefonminne och minneskort, bara att flytta över filmen till minneskortet rakt av.
Postad 19 oktober 2008 - 10:48
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Älskar min Xperia. MEN.. Det går förd###### slött att föra över filer till den.. WIFI: 360Kb/s(ska ju ffn vara 54mbit).. Enda vettiga sättet jag kommit på är att rycka minneskortet från telefonen och kopiera in från datorn direkt...
Tänker ringa X1 supporten och fråga om telefonen verkligen ska ha så slö anslutning.. USB till datorn är önnu söligare förresten.. Inte skoj att det tar en halvtimme att kopiera in en enda xvid.. :/
Postad 19 oktober 2008 - 10:55
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hur för du över filer via WiFi till telefonen då? det försöker jag lurka ut nu.
Och har du satt USB-PC som "Diskenhet" och inte som "ActiveSync" ?
Postad 19 oktober 2008 - 10:56
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Älskar min Xperia. MEN.. Det går förd###### slött att föra över filer till den.. WIFI: 360Kb/s(ska ju ffn vara 54mbit).. Enda vettiga sättet jag kommit på är att rycka minneskortet från telefonen och kopiera in från datorn direkt... Tänker ringa X1 supporten och fråga om telefonen verkligen ska ha så slö anslutning.. USB till datorn är önnu söligare förresten.. Inte skoj att det tar en halvtimme att kopiera in en enda xvid.. :/
Gå in i Settings -> Usb to Pc och bocka i diskenhet. Då går det betydligt snabbare  Edit: ah du han före, zhogun
Redigerat av Golgo_13, 19 oktober 2008 - 10:57.
Postad 19 oktober 2008 - 10:58
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Håller nu på att bli galen av den här STK-tjänsten som ploppar upp ungefär var 30:e sekund på min mobil. Kör utan 3G täckning ibland och då funkar det ju, men har man inte tillgång till Wifi så vill man ju kunna surfa snabbt ändå. Ringde Telenor för att få ett nytt SIM-kort, men de skickar inget efter som "problemet ligger hos Sony Ericsson" enligt dem. Får ett nytt för 250 kr, men det är inte intressant. Och när jag pratar med X1 supporten så säger de att problemet är Telenors, antagligen gammalt SIM-kort. Så jag laddade ner CeRegistryEditor och skulle ta bort "HKEY_LOCAL-MACHINE\SERVICES\stk_service" för att slippa problemet. Men det går inte att få bort, får bara felmeddelande om att det inte går att ta bort. Någon som kan förklara hur jag ska göra för att kunna ta bort detta?
Ladda ner resco explorer och lägg in i telefonen, gå sen till samma ställe och ta bort filerna som ligger i nyckeln, funkar då..
Postad 19 oktober 2008 - 11:10
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Mm, jo jag har kört med den förut på min gamla PDA och den funkade fint men av någon anledning verkade den inte fungera på X1an. Kanske inte pallar 3G/HSDPA... eller så har jag missat nått
Du måste ha missat något, fick det att fungera på min när jag testade, men eftersom jag har fri data så plockade jag bort det Jahaja, ingen Terminal Services (remote desktop) i WM6.1... tips på bra, och gratis helst, program för detta ändamål? http://www.modaco.co...ia-x1-software/
Postad 19 oktober 2008 - 11:34
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Det skall ju finnas program som gör att man har har koll på var andra mobiltelefoner befinner sig. Är det någon som har något bra gratisalternativ att rekommendera? Kan ju vara bra att hålla koll på ungarna och frugan  Edit: googlade lite och hittade detta demo.. testa det på frugans mobilnr skall ni får se :-) http://www.themobile...lish/index.html
Redigerat av Whopper, 19 oktober 2008 - 11:37.
Postad 19 oktober 2008 - 11:49
ravvie
-
ravvie
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har problem att lägga in filmer osv direkt på minneskortet. Den vill konvertera dem när jag lägger in dem och det tar väldigt lång tid. Skulle uppskatta tips på hur ni andra gör.  Dessutom har jag problem med Resco. Jag kan mappa upp en share och bläddra i den men så fort jag försöker köra filerna får jag "File not found" och så står det \\network\ istället för namnet på min dator.
Nu har jag avinstallerat Active Sync (syncar Exchange via GPRS) och kör USB-enhet istället. Tack för tipsen! Dock har jag fortfarande problem att köra Resco. Någon som vet varför det är så? Den säger \\Network\Filer istället för \\Datornamn\Filer. Tacksam för hjälp! PS. Jag älskar displayen på min X1:a! Är så supernöjd med telefonen. DS
Postad 19 oktober 2008 - 12:04
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Öppna sms, skapa ett nytt sms, klicka på "till" lägg till en kontakt, klicka på "till" igen lägg till nästa osv.
Det var just det här som är lite jobbigt om man har 200 kontakter i telefonen. Att klicka på lägga till och sen scrolla hela vägen ner till nästa.
Postad 19 oktober 2008 - 12:18
ReDyEy
-
ReDyEy
-
Rookie
-
9 inlägg
Den ligger som en .cab-fil i wiindows-katalogen, filnamnet börjar på WM! 
hittar den inte :S
Postad 19 oktober 2008 - 12:37
Anonymous_
-
Anonymous_
-
Rookie
-
5 inlägg
Någon som vet om man kan se samtalstiden på displayen på hur länge man pratar under ett samtal ?
Postad 19 oktober 2008 - 13:23
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Du måste ha missat något, fick det att fungera på min när jag testade, men eftersom jag har fri data så plockade jag bort det
http://www.modaco.co...ia-x1-software/
Gött easycure! Jepp, det var jag som hade missat att ställa in den på att övervaka rätt uppkoppling så nu funkar det. Och precis den tråden du länkade till med tips på bl.a. Remote desktop app hittade jag alldeles nyss själv. Fungerar klockrent! Behöver ju inte ens panorera med den grymma upplösning som X1 har.
Postad 19 oktober 2008 - 13:32
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Gå in i Settings -> Usb to Pc och bocka i diskenhet. Då går det betydligt snabbare 
Edit: ah du han före, zhogun
Jag får 2.5Mb/s då, fortfarande väldigt slött, men bättre än innan.. Men varför bara 350kb/s över WLAN?
Postad 19 oktober 2008 - 13:58
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Jag får 2.5Mb/s då, fortfarande väldigt slött, men bättre än innan.. Men varför bara 350kb/s över WLAN?
Många minneskort är inte snabbare än ~3mb/s. Jag köpte detta "Premier" minneskortet där man med en USB-adapter och kommer upp i 10-11Mb/s: http://cdon.se/hemel...gb_utf.-4046117Billligt och bra
Postad 19 oktober 2008 - 14:47
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Det skall ju finnas program som gör att man har har koll på var andra mobiltelefoner befinner sig. Är det någon som har något bra gratisalternativ att rekommendera? Kan ju vara bra att hålla koll på ungarna och frugan 
Edit: googlade lite och hittade detta demo.. testa det på frugans mobilnr skall ni får se :-) http://www.themobile...lish/index.html
Det där är ju ett rätt fånigt skämt. Men det finns faktiskt en tjänst som funkar om man bara kan få tillgång till den telefon som man vill spåra (man måste bekräfta en gång på telefonen). Är inte så exakt eftersom den använder triangulering av GPS-signalen men bättre än inget. Kostar 2 spänn per sökning. Bra om man har barn som man vill spåra om de skulle komma bort, åka för långt på bussen el. liknande. www.varedu.se Hälsn J
Postad 19 oktober 2008 - 17:04
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Många minneskort är inte snabbare än ~3mb/s. Jag köpte detta "Premier" minneskortet där man med en USB-adapter och kommer upp i 10-11Mb/s: http://cdon.se/hemel...gb_utf.-4046117
Billligt och bra 
Jag har ett 8GB sandisk ultra kort i min X1a, sätter jag det i usb-adaptern direkt så kopierar jag med 18mb/s till kortet.. Men jag vill gärna undvika att ta isär telefonen 2 gånger om dagen för att kopiera filer till den...  Hur kan telefonen klara Turbo3G HSDPA/HSUPA om den inte klarar överföringar i mer än 360Kb/s över WLAN? 7.2Mbit är ju mer än det dubbelt 360Kb/s..
Postad 19 oktober 2008 - 19:39
Melone
-
Melone
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Har precis samma problem :-/ Men jag har fått Telenor att skicka mig ett nytt simkort gratis Så nu hoppas jag att det löser sig. Kan meddela hur det gick när jag fått kortet i morgon eller på tisdag. /Melone
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|