Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch HD *

2075 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch HD (Mobiltelefoner) 7 8,64 (44) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 augusti 2009 - 17:00

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns någon inställning som gör så att man kan prioritera wifi över mobilnätet eller gör den det automatiskt?

Jag har gjort så (hittade ett tips på nätet, xda tror jag) att via Start - Settings - Conections - Connections - Advanced - Select Networks och sedan välja "My Work Network" och "My Work Network".

Det har gjort att GSM eller 3G inte kan användas till datatrafik utan bara wifi. Nackdelen är att om man vill använda GSM/3G så måste man in i menyerna och ställa in det igen. Det förutsätter också att wifi är igång, kan inte koppla upp automatiskt. Jag skulle vilja hitta ett program som väljer wifi och slår på det om det finns in närheten, annars använd GSM/3G.

Postad 20 augusti 2009 - 20:19

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag har gjort så (hittade ett tips på nätet, xda tror jag) att via Start - Settings - Conections - Connections - Advanced - Select Networks och sedan välja "My Work Network" och "My Work Network".

Det har gjort att GSM eller 3G inte kan användas till datatrafik utan bara wifi. Nackdelen är att om man vill använda GSM/3G så måste man in i menyerna och ställa in det igen. Det förutsätter också att wifi är igång, kan inte koppla upp automatiskt. Jag skulle vilja hitta ett program som väljer wifi och slår på det om det finns in närheten, annars använd GSM/3G.

Jag hade samma inställning förut och ledsnade ganska fort på det, grymt drygt om man snabbt vill ut och kolla upp något på webben om man är på stan eller liknande. Slutade med att jag tog ett datapaket på Tele2 för 29:- i månaden och då får jag 200 mb för den slanten vilket jag har klarat mig bra på, om jag skulle överskrida de 200 mb så kostar det 1,69:- per mb eller max 8-9:- om dagen. Jag körde över räkningen på autogiro samtidigt vilket jag tjänade 24:- på, så nu "känns" det som att jag bara betalar 5:- i månaden för datapaketet :(

Postad 20 augusti 2009 - 20:28

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jag hade samma inställning förut och ledsnade ganska fort på det, grymt drygt om man snabbt vill ut och kolla upp något på webben om man är på stan eller liknande. Slutade med att jag tog ett datapaket på Tele2 för 29:- i månaden och då får jag 200 mb för den slanten vilket jag har klarat mig bra på, om jag skulle överskrida de 200 mb så kostar det 1,69:- per mb eller max 8-9:- om dagen. Jag körde över räkningen på autogiro samtidigt vilket jag tjänade 24:- på, så nu "känns" det som att jag bara betalar 5:- i månaden för datapaketet :(

ok,tack för svaren man tycker ju att det borde finnas nån sån inställning :) .

Postad 21 augusti 2009 - 08:43

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Är det någon som har ett bra program som roterar skärmen bara till skyfire! För nu har jag changescreen men det roterar ju alla program men det ska kunna iof ställa in på nått sätt hm....

En liten sökning på google gav mig detta:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=458907

För er som är intresserad av svenska ROMs kan kolla in denna tråd. Vi är väldigt nya på att koka våra egna ROMs men håll utkik. Själv jobbar jag på en winmo 6.5 ROM, en annan på en 6.1 ROM. All hjälp är välkommen B):

http://forum.xda-dev...ad.php?t=547335

Postad 21 augusti 2009 - 09:01

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Tack men changescreen funkar bra de va ju bara å kryssa i vad man ville skulle rotera... Men ska lägga in miri:s nya rom nu å då verkar det som han har lagt in rotation i rom:en ! B)
Men ska hitta programet va de nu hette som fixar så man slipper installera alla program manuellt..

Postad 21 augusti 2009 - 09:34

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Tack men changescreen funkar bra de va ju bara å kryssa i vad man ville skulle rotera... Men ska lägga in miri:s nya rom nu å då verkar det som han har lagt in rotation i rom:en ! :lol:
Men ska hitta programet va de nu hette som fixar så man slipper installera alla program manuellt..

UC, SHASHIMI?

Själv använder jag SHASHIMI B)

Postad 22 augusti 2009 - 15:37

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

UC, SHASHIMI?

Själv använder jag SHASHIMI ;)

Tack! Kan du inte bara ge snabb råd hur man gör så slipper jag läsa igenom allt!?!? :P

Postad 22 augusti 2009 - 17:36

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Tack! Kan du inte bara ge snabb råd hur man gör så slipper jag läsa igenom allt!?!? ;)

Finns annars väldigt bra videos på youtube om SHASHIMI som visar stegvis hur man gör.

Postad 27 augusti 2009 - 15:11

stefanlundgren75
  • stefanlundgren75
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Lyckan blev kortvarig.. Över en natt så har den bestämt sig för att säga 'ingen tjänst'. Nu kan jag inte ringa, ta emot samtal, skicka eller ta emot SMS längre. Har nog provat allt tror jag. Hard reset, bytt till HTC original, bytt ROM, kört över till WM 6.1, provat SIM i andra telefoner, bytt radio. Den enda skillnaden var att med Telia (har Telenor) så fick jag up G-ikonen för 3G, annars ingen mottagning alls. Kollat runt på Google och XDA, men ingen verkar veta vad man skall göra (inte vad jag sett i alla fall). Suck.

Det märkliga är att den hittar alla nät i Sverige, men när det kommer till att koppla upp sig mot det, så får jag utropstecken istället för staplar och svaret 'ingen tjänst' när jag försöker ringa.

Någon här som har några tips?

Uppdatering:

Provade med ett kort från Spring Mobil (dotterbolag till Tele 2), då funkade det? G-ikonen för GPRS visades istället för H-ikonen för HSPA som visades med Telenorkortet. Men jag fick i alla fall koppling ut. Kan det vara nåt med inställningarna i telefonen, då den med telenor kortet inte ens söker upp något alls, bryr sig inte ens om att försöka.

Uppdatering 2:

Jag gick in på mitt konto och kollade upp IMEI numret, det är SPÄRRAT!!!! Va f-n! Så det förklarar en del.. Jäkla skit at man inte kan lita på någon nu för tiden. Jahapp, snacka med polisen som gäller.

Redigerat av stefanlundgren75, 27 augusti 2009 - 20:11.

Postad 28 augusti 2009 - 12:47

tweed
  • tweed
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag kör fingerkeyboard 2.1!
Du laddar ner det på http://forum.xda-dev...ad.php?t=501122
Och om du vill ha åäö helt försig så får du söka swedish på tråden så får du lägga till det!
Allt står hur man ska göra!

Eller så googla du vito zoomboard så finns det inställningar i det med svenska som har åäö enskilt!

Var lyckades du hitta den, sökte igenom tråden och fann bara layout för tangentbordet i landskapsläge?

/Michael

Postad 29 augusti 2009 - 21:08

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Stenfanlundgren75: hur gick det för dig? trist att d finns idioter ute som blåser folk! Ta tag i personen som sålde d till dig!

Postad 30 augusti 2009 - 19:06

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Med risk för att känna mig dum när jag får veta svaret så måste jag ändå ställa en fråga:
Vad är det för skillnad för mig som användare på Duttys ROMs i avseende på MSVC, CVSD och Standard?

Postad 31 augusti 2009 - 01:27

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Med risk för att känna mig dum när jag får veta svaret så måste jag ändå ställa en fråga:
Vad är det för skillnad för mig som användare på Duttys ROMs i avseende på MSVC, CVSD och Standard?

MSVC : Microsoft Voice Command
CVSD : Cyberon Voice Speed Dial
Standard : No voice application

Postad 31 augusti 2009 - 09:12

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

MSVC : Microsoft Voice Command
CVSD : Cyberon Voice Speed Dial
Standard : No voice application

Tackar. Vilken är att föredra, MSVC eller CVSD? Antar att de kan utföra ungefär samma röstkommandon eller kan Voice Command "förstå" mer?

Redigerat av NickoM, 31 augusti 2009 - 09:12.

Postad 31 augusti 2009 - 14:43

stefanlundgren75
  • stefanlundgren75
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Stenfanlundgren75: hur gick det för dig? trist att d finns idioter ute som blåser folk! Ta tag i personen som sålde d till dig!

Jag fick ringt polisen för dom var dom enda som lagligt får meddela om den är spärrad. Och den var anmäld stulen, men såklart så kunde dom inte berätta vem som gjort anmälan. Jag har förmodligen blivit utsatt för häleri sa polisen, om jag nu kunde bevisa att jag köpt den i god tro. Och eftersom jag har all e-post konversation före och efter köp, adress, telefonnummer och annonsen från Blocket sparad, så kan man säga att jag har information.

Jag skiter i hur det går i nedstigande led, är hans mjöl i påsen rent, så har han inget att oroa sig för. Jag misstänker dock att han sålt den till mig och anmält den tappad/stulen i affären där han köpte den, troendes att dom inte hade IMEI-numret. Han fick en ny telefon och jag fick en som spärrades. Min teori i alla fall.

Så skriv ner era IMEI-nummer fall i fall, systemet fungerar.

Postad 31 augusti 2009 - 21:20

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Så skriv ner era IMEI-nummer fall i fall, systemet fungerar.

IMEI nummret står på lådan = spara lådan.

Postad 31 augusti 2009 - 22:28

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

IMEI nummret står på lådan = spara lådan.

Operatören har historik på IMEI annars som har används på abonnemanget. Oftast åker lådan om man säljer luren.

Postad 01 september 2009 - 08:35

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Var lyckades du hitta den, sökte igenom tråden och fann bara layout för tangentbordet i landskapsläge?

/Michael

Du går in på http://forum.xda-dev...ad.php?t=501122 sen lite längre ner hittar du blå text å där står det "FingerKeyb-2.1-WVGA.cab (909.8 KB, 30082 views)" klicka där så laddar du bara ner den cab:en å sen installera!
Men först måste du bli medlem för att ladda ner filen samt vara inloggad!! Hajar du!?

Om inte så finns det mycket program på http://www.freewarepocketpc.net/ med massa olika tangentbord men vet inte om de finns på svenska..

Förresten testade samsungen omnia hd över helgen ajajajjj va den va 90 tal över symbian telefonen!
Har gått till baka till min blackstone igen! Saknade ju kamera med blixt men tröttare system får man ju leta efter då väntar jag hellre på nästa generation blackstone eller annan med windows som har bättre kamera!! :)

Redigerat av Unregistered86d0fe55, 01 september 2009 - 08:39.

Postad 04 september 2009 - 19:56

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Fundering 1:

Har någon testat HTC E100 Wired Remote Control på sin Touch HD?
Är verkligen less på att behöva upp och ned med telefon och krångla fr att starta musik etc när man cyklar till jobbet eller cyklar som motionsträning.
Funkar denna fjärris????? Jag tänkte man använder ju inte 3,5mm uttaget. Funkar eq. för ljudet när man inte kopplar in något på 3,5 mm uttaget?

Specen verkar ju annars bra, samt att man kan ha egna lurar efter fjären:

Features of HTC E100 Wired Remote Control
The E100 includes 3.5mm stereo earphones or use your own
Voice dial support
Last number redial support
Volume buttons
Music control buttons
Play/Pause button
Forward/Backward buttons for music playback or FM channel selection
Phone buttons
Send button to answer calls, call waiting switch or redial last number
End button to end a call or use voice dial
Mute button to silence ringtone when an incoming call comes or mute the microphone during an ongoing call
Hold switch to lock/unlock the remote control

clove.co.uk

Fundering 2:

Hur f*n får man luren att ringa (i vanliga högtalaren) vid inkommande samtal när man har hörlurarna inkopplade?
Via 3,5 mm uttaget får jag det inte att fungera. Blir tokig på detta.
Är det annorlunda om man skulle använda en sådan där fjärris med USB uttaget enligt ovan?
Nån som vet?

Postad 07 september 2009 - 08:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Som säkert dom flesta av er vet så finns ju nu Spotify för iPhone och Android, bara att hoppas att det SNART kommer till WM också!

Supported mobile devices

We support the iPhone and modern mobile devices running the Android platform (for example HTC Hero or Samsung i7500). We’re working to roll out Spotify mobile to other mobile platforms. Be sure to check back for updates.

http://www.spotify.c...ile/learn-more/

http://www.idg.se/2....rmar-ar-pa-gang

Redigerat av BrittBastard, 07 september 2009 - 11:06.

Postad 07 september 2009 - 14:35

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Är det någon som testat android i sin blackstone?? Eller sony ericsson xperia??
Om så fallet undrar jag om det var något å ha?? :)

Redigerat av Unregistered86d0fe55, 07 september 2009 - 14:36.

Postad 08 september 2009 - 08:11

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Är det någon som testat android i sin blackstone?? Eller sony ericsson xperia??
Om så fallet undrar jag om det var något å ha?? :)

Android funkar inte på HTC HD, dom gör framsteg på det men ljudet mm fungerar inte tex. SE Experia? Du menar panelerna mm? Finns säkert en ROM där ute som har detta, vet att Itje på Xda har jobbat på detta. Enligt mig så finns inte direkt något intresse för panelerna på HD (TF3D är faktiskt bätte imo).

Postad 08 september 2009 - 18:32

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag kör med HTC Blackstone Panel Manager (portad panelhanterare från X1 till Touch HD) på en TP2/Rhodium och det fungerar mycket bra.

Dock är den portade hanteraren en gammal version och man kan således lägga ner tankarna att köra Media Xperience, FM Radio och SPB Mobile Shell 3-panelerna.

Däremot fungerar SPB Mobile Shell 2-panelen bra.

Postad 09 september 2009 - 09:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Är det nån som tryckt in WM 6.5 på sin Touch HD än?
Kommentarer?

Postad 09 september 2009 - 22:21

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Är det nån som tryckt in WM 6.5 på sin Touch HD än?
Kommentarer?

Jodå.. Lite rappare än 6.1 faktiskt. Sen är det mer fingervänligt.

Postad 14 september 2009 - 09:15

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Jodå.. Lite rappare än 6.1 faktiskt. Sen är det mer fingervänligt.

Fingervänligt Ja. Rappare, nja som original FW tycker jag (Kör Miri med Winmo default).
Däremot verkar 6.5 kräva mer av HW. xVid-filmer som fungerade u.a. i Core Player
med original FW laggar betydligt mer nu, vilket jag tycker är synd då jag gillar att
slippa konvertera filmer innan de åker över till luren.

Postad 16 september 2009 - 13:31

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Jag kör wm 6.5 har kört spb shell 3 som hade mycket bättre batteri tid än manila 2.5 som jag kör nu men det kanske e förståligt efter som manila kräver mer cpu..

Postad 16 september 2009 - 16:38

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0
Nån som har SMS problem?? Mina sms fastnar i outboxen ... har varit såhär på flertalet roms, ända sen i sommras.

Nu senast på Dutty R3, skulle verkligen uppskatta hjälp.

Postad 16 september 2009 - 19:57

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Nån som har SMS problem?? Mina sms fastnar i outboxen ... har varit såhär på flertalet roms, ända sen i sommras.

Nu senast på Dutty R3, skulle verkligen uppskatta hjälp.

Jag har samma problem som du när jag skapar nya sms. Att svara går dock bra. Har inte hittat nån lösning på det. Märkligt nog fungerar det med nytt sms om jag väljer att sms:a från kontaktboken.

Postad 17 september 2009 - 08:58

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Fingervänligt Ja. Rappare, nja som original FW tycker jag (Kör Miri med Winmo default).
Däremot verkar 6.5 kräva mer av HW. xVid-filmer som fungerade u.a. i Core Player
med original FW laggar betydligt mer nu, vilket jag tycker är synd då jag gillar att
slippa konvertera filmer innan de åker över till luren.

Som jag förstår det så kan WM 6.5 frigöra mer minne också (rätta mig om jag har fel). Så det bnorde gå smidigare, sen kan det kanske det kan segas ner pga nya applikationer som lås mm.. Finns ROMs som har andra drivers vad jag vet som boostar film osv. Är inte alls insatt eftersom jag aldrig ser på film på min HD och har aldrig satt mig in i och testa olika drvers (Se NEos drivers på xda-dev tex).

Jag har samma problem som du när jag skapar nya sms. Att svara går dock bra. Har inte hittat nån lösning på det. Märkligt nog fungerar det med nytt sms om jag väljer att sms:a från kontaktboken.

Du menar Duttys senaste Leo ROM? Han kommer att lägga upp fix för dessa problem senare på HTCPedia.com.

Postad 17 september 2009 - 09:58

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0

Jag disablade HTCmessaging + att jag måste gå in i "all messages" och öppna sms-tråden därifrån, voila! Nu "funkar" det, men massa ###### workarounds, hoppas Dutty släpper en fix.

Postad 19 september 2009 - 05:32

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag disablade HTCmessaging + att jag måste gå in i "all messages" och öppna sms-tråden därifrån, voila! Nu "funkar" det, men massa ###### workarounds, hoppas Dutty släpper en fix.

Nu finns Dutty's HD WM6.5 Leo R4 uppe på htcpedia.com (om ni inte redan har sett det). Jag har kört den ett par dagar och är nöjd, lite skönhetsmissar men SMS fungerar igen ;)

Postad 19 september 2009 - 22:21

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0

Nu finns Dutty's HD WM6.5 Leo R4 uppe på htcpedia.com (om ni inte redan har sett det). Jag har kört den ett par dagar och är nöjd, lite skönhetsmissar men SMS fungerar igen :)

Nice, fixar det imorgon!

Postad 21 september 2009 - 12:17

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Jag har flashat HD´n 1 ggr tidigare och det gick utan problem.

Nu lyckas jag av någon anledning inte alls. Kör USPL enligt http://forum.xda-dev...amp;postcount=3 USPL 5. Problemet är att mitt WIndows Mobile Device Center i Windows 7 vägrar hitta mobilen när den är i bootläge. Har uppdaterat drivrutinen enligt xda utan någon lycka. Mobilen visa USB i displayen och USPL programmet hittar den och startar om den. Men sen är det ni när WMDC inte hittar den. Någon som vet råd?

Jag har även provat att flasha från minneskortet enligt, men telefonen säger bara att "no image found":

Copy BLACIMG.NBH into the root dir of your Storage Card.

Be sure to have at least 30% of charge.

Turn off your device by using the Power Button.

Go to Boot loader mode. Push and hold Vol. Down + press Power button.

Be sure that Device is connected to PC first before inputting the Storage card

Input Storage card when you see USB displaying on screen.

Now run USPL.

If all instruction is followed device will start upgrading through Storage Card.

Always ensure that you run USPL before flashing any rom when using USPL method.

Några tips på det?

Postad 24 september 2009 - 14:27

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Jag har flashat HD´n 1 ggr tidigare och det gick utan problem.

Nu lyckas jag av någon anledning inte alls. Kör USPL enligt http://forum.xda-dev...amp;postcount=3 USPL 5. Problemet är att mitt WIndows Mobile Device Center i Windows 7 vägrar hitta mobilen när den är i bootläge. Har uppdaterat drivrutinen enligt xda utan någon lycka. Mobilen visa USB i displayen och USPL programmet hittar den och startar om den. Men sen är det ni när WMDC inte hittar den. Någon som vet råd?

Fick demonstrativt slita bort alla drivrutiner för HTC USB och boota om några gånger för att sedan lägga in drivrutinen igen - då fungerade det.

Kör f.ö. Duttys Leo R4 och den kommer jag nog hålla fast vid ett tag. Prestandan är bättre och nu kan jag titta på min filmer igen utan lagg. Går mkt snabbare att surfa över 3G än i jämförelse med Miri.

Postad 24 september 2009 - 17:41

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Fick demonstrativt slita bort alla drivrutiner för HTC USB och boota om några gånger för att sedan lägga in drivrutinen igen - då fungerade det.

Kör f.ö. Duttys Leo R4 och den kommer jag nog hålla fast vid ett tag. Prestandan är bättre och nu kan jag titta på min filmer igen utan lagg. Går mkt snabbare att surfa över 3G än i jämförelse med Miri.

Det kan iofs kanske att göra med att Dutty inkluderar radio 1.17 i sin ROM (har jag för mig), och att mirri inte gör det (har jag för mig) :blush:

Postad 25 september 2009 - 08:48

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Det kan iofs kanske att göra med att Dutty inkluderar radio 1.17 i sin ROM (har jag för mig), och att mirri inte gör det (har jag för mig) :angry:

Nix, jag har 1.13.25.24 i min. Men då menar du att det kan vara bra att uppdatera till den senaste radio?

Postad 27 september 2009 - 16:21

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Kör själv också med Duttys Leo R4, men hur byter man bakgrunds bilden på start menyn? Funkar inte som vanligt att gå in i inställningarna och sen ändra och jag brukade använda bakgrundsbilder för alla flikar som inte verkar funka på 2.5 nån som vet om det finns nåt som funkar?

Postad 28 september 2009 - 08:17

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Nix, jag har 1.13.25.24 i min. Men då menar du att det kan vara bra att uppdatera till den senaste radio?

Ja, absolut. Många verkar nämna klara förbättringar med den radion.

Postad 30 september 2009 - 21:54

Racergenius
  • Racergenius
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Går det att köra Touchflo 3D som finns till HTC Touch Diamond2/HTC Touch Pro2 på HDn? Har haft en Touch Pro2 i några veckor som lånetelefon, och jag gillar verkligen knappsatstangentbordet och kontaktvyn där man har all kommunikation till en kontakt på samma ställe. Nu när jag har fått tillbaka min telefon känns den sååå 2008 :)

Postad 01 oktober 2009 - 18:53

Danne736
  • Danne736
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Går det att köra Touchflo 3D som finns till HTC Touch Diamond2/HTC Touch Pro2 på HDn? Har haft en Touch Pro2 i några veckor som lånetelefon, och jag gillar verkligen knappsatstangentbordet och kontaktvyn där man har all kommunikation till en kontakt på samma ställe. Nu när jag har fått tillbaka min telefon känns den sååå 2008 ;)

Ja det går bra men då måste du flasha den till en annan rom, titta här för olika: http://forum.xda-dev...splay.php?f=453 och här hur man gör: http://forum.xda-dev...ad.php?t=505377
Körde för några veckor sedan med touch diamond 2s touchflo, men har nu bytt till en nyare version. ;)

Postad 06 oktober 2009 - 15:31

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Efterträdare på G:
http://www.engadget....nds-on/2339461/

Video uppe med http://www.engadget....h-hd2-hands-on/
Ser riktigt snabb ut.

Redigerat av NisseGurra, 06 oktober 2009 - 16:37.

Postad 06 oktober 2009 - 19:43

Daniel_qpqp
  • Daniel_qpqp
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan!

Är ny medlem här på forumet, och har ingen aning om hur jag ska bära mig åt... Jag skulle vilja ha WM 6.5 med stabil bra rom (heter det så? DuTTY och Miri eller vad de heter) Har läst div trådar på XDA-developers men får det baskemig inte att funka. Någon som har något tips ( Gärna Länk) Till en bra rom? samt en guide om hur man ska instalera den?

har suttit i 3 kvällar nu och får det inte att funka. Har tankat nått som heter Blackstone RUUUWrapper men när händelseförloppet (%) kommer upp på skärmen händer det inget, och efter en lång stund blir det error [262] tror jag det var...

Vad gör jag för fel?

Tack på förhand

Daniel

Postad 07 oktober 2009 - 13:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Hejsan!

Är ny medlem här på forumet, och har ingen aning om hur jag ska bära mig åt... Jag skulle vilja ha WM 6.5 med stabil bra rom (heter det så? DuTTY och Miri eller vad de heter) Har läst div trådar på XDA-developers men får det baskemig inte att funka. Någon som har något tips ( Gärna Länk) Till en bra rom? samt en guide om hur man ska instalera den?

har suttit i 3 kvällar nu och får det inte att funka. Har tankat nått som heter Blackstone RUUUWrapper men när händelseförloppet (%) kommer upp på skärmen händer det inget, och efter en lång stund blir det error [262] tror jag det var...

Vad gör jag för fel?

Tack på förhand

Daniel

Jag kör iallafall med denna:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=493911
Funkar bra för mig!

Det finns ju även en variant med Manilla 2.5 ( med bl a Twitterstöd ), men jag upplever den som mer buggig.
Finns här: http://forum.xda-dev...ad.php?t=542104

Postad 07 oktober 2009 - 17:38

Daniel_qpqp
  • Daniel_qpqp
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
ok, nu har jag tankat denna: http://forum.xda-dev...ad.php?t=493911

Men hur installerar jag den? läst en massa på xda-developers men fattar inte? ska jag lägga in filen på minneskortet eller ska jag connecta telefonen och köra filen på min PC?

Fattar inte vad HSPL och USPL är ens... :P

som sagt om någon orkar hjälpa en vilsen man, är jag mycket tacksam

Daniel

Postad 08 oktober 2009 - 06:59

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

ok, nu har jag tankat denna: http://forum.xda-dev...ad.php?t=493911

Men hur installerar jag den? läst en massa på xda-developers men fattar inte? ska jag lägga in filen på minneskortet eller ska jag connecta telefonen och köra filen på min PC?

Fattar inte vad HSPL och USPL är ens... :unsure:

som sagt om någon orkar hjälpa en vilsen man, är jag mycket tacksam

Daniel

Har du läst denna post? http://forum.xda-dev...amp;postcount=6
Den har jag använt mig av och tycker den förklarar hur man ska göra, finns även länk till HSPL och USPL så du kan läsa på där.
Jag kör denna ROM och tycker den fungerar bra, http://htcpedia.com/...rom.html?page=1
finns en nyare version av denna ROM här
http://htcpedia.com/...rom.html?page=1

Happy flashing :(
/N

Postad 08 oktober 2009 - 11:06

Daniel_qpqp
  • Daniel_qpqp
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen! Har flashat nu och allt funkar utom att starta active sync, händer inget när jag sätter in usbn i datorn. Någon som vet varför?

Postad 10 oktober 2009 - 11:00

Anta
  • Anta
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! Läste just på HTS^s hemsida (den engelska versionen) att en ny version av Touch HD är på gång
HTC HD2 ... här är några av nyheterna. Det finns många fler.
- CPU 1GHz Snapdragon
- 4,3" skärm
- 5 megapixel + blixt
- WM 6,5
Mått 120,5 x 67 x 11 Vikt 157 gram
Enligt Webhallen är release datum den 5 november.

Läste för några veckor sedan om någon som ville ha en mobil med plats för 2 sim-kort.
Jag bor för närvarande i Thailand, och var för en månad sedan i Laos huvudstad Vientianne. Där finns allt att köpa men bara som kopior tillverkade för det mesta i Kina och nästan alla mobilkopior har plats för 2 sim-kort. Jag köpte en iPhone GPS 32GB till min son för 3500 bath = ca. 730 SEK. Den mobilen hade också plats för 2 sim-kort och dessutom mottagning av TV utan några speciella tillägg. Vet inte vara Apple tillverkar sina mobiler, kanske är det i Kina. Det
verkar som om det är ett kinesiskt OS men jag har ingen erfarenhet av iPhone så jag har svårt att avgöra.

Postad 13 oktober 2009 - 20:22

KlinganRS4
  • KlinganRS4
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, någon som kan hjälpa mig lite med min HTC touch HD? Kör med Windows 7 nu på min dator och får inte synkningen att fungera, programet funkar på datorn men står att telefonen inte är ansluten. funkar när jag kör den i filöverföringläget men inte synkning.

Sen har jag också problem med att Youtube appen inte fungerar på telefonen.. blir bara anslutningsfel när jag startar programet, är likadant med Windows update på telefonen, men alla anslutningar fungerar till allt annat och det har fungerat innan!?

Någon som har några lösningar?

Postad 14 oktober 2009 - 14:53

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Hej, någon som kan hjälpa mig lite med min HTC touch HD? Kör med Windows 7 nu på min dator och får inte synkningen att fungera, programet funkar på datorn men står att telefonen inte är ansluten. funkar när jag kör den i filöverföringläget men inte synkning.

Sen har jag också problem med att Youtube appen inte fungerar på telefonen.. blir bara anslutningsfel när jag startar programet, är likadant med Windows update på telefonen, men alla anslutningar fungerar till allt annat och det har fungerat innan!?

Någon som har några lösningar?

Kör du stock ROM eller en kokt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.