Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Western Digital TV HD *

3005 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 juli 2009 - 08:39

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
1. Jag har tittat klart på min film...
2. Trycker på power-knappen
3. Power-knappen skickar vidare en signal inne i WD HD TV till USB-kontakten och stänger av strömmen (5 volt?)
4. Power går då vidare och stänger av resten av systemet förutom IR-mottagaren.

Hur svårt ska det vara från en av det största hårddisktillverkare att göra???

Postad 24 juli 2009 - 12:33

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Får inte min WHD att visa skivomslag, är det jag som gör fel eller fungerar inte det än. Även till filmerna vore det trevlig om det kunde visas en bild. Någon som har koll. Jag har senaste firmwaren.

Läs följande inlägg Thumbnails

Postad 25 juli 2009 - 13:33

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Går det spela blue ray rippar i WD? Då menar jag inte mkv filer utan okopmrimerade bluray filmer. Om ja hur skall jag då göra? Antar att WDTV inte läser filmen som den är när man tankar den eftersom de då är massa olika filer i en map.

Postad 25 juli 2009 - 13:48

dysleksi
  • dysleksi
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns någon OSD GUI till wd´n?
Många andra mediaspelare har ju snyggare menyer med skins att välja, o även rullande covers osv...
Finns det något liknande till WDTV?
Läste nåt om det på en wd blogg, men då jag har dysleksi har ja stora problem att just läsa engleska...
Tack på förhand
Mvh

Postad 25 juli 2009 - 14:26

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det finns någon OSD GUI till wd´n?
Många andra mediaspelare har ju snyggare menyer med skins att välja, o även rullande covers osv...
Finns det något liknande till WDTV?
Läste nåt om det på en wd blogg, men då jag har dysleksi har ja stora problem att just läsa engleska...
Tack på förhand
Mvh

Asså visst e det coolt med skins och sånt men just WD HDTV har kanske inte så superbra eller snabbt interface men så fult tycker jag absolut inte det är, det är logiskt, det är allt jag kräver. Det är ju mest film man ändå köper en sån här pryl för....

Postad 25 juli 2009 - 15:21

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

1. Jag har tittat klart på min film...
2. Trycker på power-knappen
3. Power-knappen skickar vidare en signal inne i WD HD TV till USB-kontakten och stänger av strömmen (5 volt?)
4. Power går då vidare och stänger av resten av systemet förutom IR-mottagaren.

Hur svårt ska det vara från en av det största hårddisktillverkare att göra???

Tror inte det har något med WD att göra. Det är Sigma Designs chip 8635 som inte har "Wake on IR". 8640 chipet har däremot det

To meet the new low-power requirements for CE products, the SMP8640 family features several standby features, including wake-on-IR, wake-on-LAN and sleep/standby with DRAM data preserved.

Läs mer hos Sigma Designs

Postad 25 juli 2009 - 20:38

kryptonajt
  • kryptonajt
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Blev riktigt sugen på en Western Digital TV HD när jag såg att den var bra mycket billigare än TViX:arna och Popcorn Hour på Prisjakt. Jag har en Samsung LE32A336 32" HD-ready TV för tillfället och kör DVI(datorn) till HDMI(TV:n) för tillfället. Sen externa högtalare som jag har kopplade till datorn för att få ljud, då jag inte fått det att funka på något annat vis.

Om jag köper en WD TV HD, kan jag då få ljudet direkt via HDMI från WD TV HD till min TV. För just min TV-modell?

Tacksam för alla svar!

Mvh

Fredrik

Postad 25 juli 2009 - 21:30

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Blev riktigt sugen på en Western Digital TV HD när jag såg att den var bra mycket billigare än TViX:arna och Popcorn Hour på Prisjakt. Jag har en Samsung LE32A336 32" HD-ready TV för tillfället och kör DVI(datorn) till HDMI(TV:n) för tillfället. Sen externa högtalare som jag har kopplade till datorn för att få ljud, då jag inte fått det att funka på något annat vis.

Om jag köper en WD TV HD, kan jag då få ljudet direkt via HDMI från WD TV HD till min TV. För just min TV-modell?

Tacksam för alla svar!

Mvh

Fredrik

Ja, så länge det inte är enbart DTS spår. Då måste du ta ljudet via en förstärkare/reciever som klarar DTS.

Postad 25 juli 2009 - 22:34

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Men när jag så småningom skaffar mig en förstärkare som tar DTS då vill jag ju självklart ha DTS på filmen, men om jag då gör om ljudet till DD kan jag få tillbaka DTS ljudet på något sätt, det jag tänkte var är ju att oftast blir filen större efter remuxen, ligger DTS ljudet kvar i filen så att jag får två ljudspår alltså och kan välja mellan DTS och DD eller skrivs DTS ljudspåret över?

om du bockar i "preserve DTS track" så behåller den DTS-spåret

Går det spela blue ray rippar i WD? Då menar jag inte mkv filer utan okopmrimerade bluray filmer. Om ja hur skall jag då göra? Antar att WDTV inte läser filmen som den är när man tankar den eftersom de då är massa olika filer i en map.

du får spela upp den .m2ts-fil som innehåller filmen. om filmen är uppdelad över flera .m2ts så rekommenderar jag att rippa om den mha tex eac3to, det blir struligt att titta på delarna för sig, och undertextfiler fungerar förstås inte heller då.
då vi inte diskuterar olagligt material här antar jag att du rippat dem själv, då rekommenderar jag att bara rippa ut filmen och rätt ljudspår från början istället.

Postad 26 juli 2009 - 18:35

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Hejsan,

Köpte min WDTV igår, och på WD:s sida hittade jag endast firmware 1.02.07 e det samma som v.1.02.10 eller var hittar man den?

Sen en annan fråga hur skall jag gå tillväga för att spela upp mkv filmer med dts ljud, filmen spelas upp men inte ljudet!
Orkar inte läsa genom alla 67sidor så är tacksam för svar!

Jag kör med en hdmi kabel till min reciver Onkyo SR-607, har aldrig haft några bekymmer med "inget ljud"
till mina filmer.
Jag hade också en fundering kring Auto läget... När jag spelar tex Planet Earth (i Hd) filmerna så hackar det något.
Ändrade till 720p o då hackade det inte längre, men kanske ska man gå upp lite högra i upplösningen :)

Såg nu att P.E filmerna låg i 720p alltså funkar väll inte Auto läget då eller ?

Redigerat av andersgog, 26 juli 2009 - 18:46.

Postad 28 juli 2009 - 17:38

edde1
  • edde1
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Finns det någon som lyckat få igång en WIFI USB dongle att fungera ihop med denna spelare. Har läst på olika forum att det ska vara möjligt. Hade varit perfekt om det fungerade=)

Redigerat av edde1, 28 juli 2009 - 18:01.

Postad 29 juli 2009 - 20:33

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Vad i sjutton så irriterande det här är. Efter att nu ha Googlat mig fram då jag inte fick någon hjälp här, så fick jag nys om PopCorn MKV Audio Converter vilket fungerar toppenbra för att konvertera ljudet i de mkv-filer som har Vorbis-spår.
Men oavsett om jag väljer att konvertera till AC3 eller MP3 så laggar ljudet efter med 1-2 sekunder i de färdiga filerna :/ Så nu har jag alltså fått ljud men ett eftersläpande sådant...

Tips på det, om man nu får fråga?

Postad 29 juli 2009 - 20:49

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Är det jag som har fått hjärnsläpp eller går det inte att få till egna undertexter på en mkv film? undertexterna är i srt format och döpta till exakt samma som mkv filen men ändå vill den inte hitta dem när jag väljer undertexter i själva filmen.

Redigerat av cpt, 30 juli 2009 - 08:25.

Postad 30 juli 2009 - 10:47

gusten
  • gusten
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Är det jag som har fått hjärnsläpp eller går det inte att få till egna undertexter på en mkv film? undertexterna är i srt format och döpta till exakt samma som mkv filen men ändå vill den inte hitta dem när jag väljer undertexter i själva filmen.

Hej! Du måste öppna srt filen i anteckningar och spara om filen i UTF 8 format då fungerar det :)

Postad 30 juli 2009 - 12:21

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Hej! Du måste öppna srt filen i anteckningar och spara om filen i UTF 8 format då fungerar det :)

Har gjort det men det funkar ändå inte. Ska tillägga att jag har Mac och öppnar i textredigeraren. Går utmärkt att spara som UTF-8 men det vill sig ändå inte. Har döpt den med samma namn som mkv-filen.

Postad 30 juli 2009 - 16:35

g-thang
  • g-thang
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Precis testat denna hemma, en polare hade Apocalypto 1080p isofil på sin hårddisk så ja lånade den och kopplade in den. Filmen börjar, allt flyter på, ljudet är där, bra bild etc...sen efter ett tag, mindre än en minut, så försvinner ljudet och filmen går i något som kan liknas halvt slowmotion.

Om jag börjar spola framåt/bakåt för att sen trycka "play" så den körs i normalhastighet och så funkar ljudet igen och bilden flyter på som den skall, i ca 3 sekunder vill säga. För att sen återgå till "slowmotion" utan ljud.

Filen är på 37gig, kan det ha något med det att göra?

Postad 30 juli 2009 - 17:27

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Filen är på 37gig, kan det ha något med det att göra?

Hehe, tror inte riktigt den pallar så stora filer :) blir hemskt många MBpit/s som processorn som chippet helt enkelt inte klarar av.

varför just 37gig? jag tror inte man kan se någon skillnad på äkta blu-ray och en fil på 6-7gb.

testa en annan film eller coda om filmen

ps. MKV-filer med SRT funkar bra här (Hämtat från undertexter.nu)

Redigerat av candyraver, 30 juli 2009 - 17:28.

Postad 31 juli 2009 - 02:27

haivone
  • haivone
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
e d nån som har strul med ljudet på vissa Hd filmer? optisk kabel hjälper inte heller... förs trodde jag att d va nåt med 1080p filmerna men vissa 720p får jag inget heller ljud på. d nån som har råkat ut för liknande, funderar på att lämna tillbaks det efter en dag...

Postad 31 juli 2009 - 03:03

nimda80
  • nimda80
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har gjort det men det funkar ändå inte. Ska tillägga att jag har Mac och öppnar i textredigeraren. Går utmärkt att spara som UTF-8 men det vill sig ändå inte. Har döpt den med samma namn som mkv-filen.

En fråga, funkar texten till filmen när du spelar upp den i datorn?

Postad 31 juli 2009 - 10:36

haivone
  • haivone
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Läste nånstans att den inte spelar upp DTS....hur löser man det utan att behöva konvertera filmen?

Postad 31 juli 2009 - 11:03

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Läste nånstans att den inte spelar upp DTS....hur löser man det utan att behöva konvertera filmen?

Koppla via förstärkaren, antingen HDMI eller Optisk kabel direkt.

Postad 31 juli 2009 - 15:57

henke88
  • henke88
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Vad i sjutton så irriterande det här är. Efter att nu ha Googlat mig fram då jag inte fick någon hjälp här, så fick jag nys om PopCorn MKV Audio Converter vilket fungerar toppenbra för att konvertera ljudet i de mkv-filer som har Vorbis-spår.
Men oavsett om jag väljer att konvertera till AC3 eller MP3 så laggar ljudet efter med 1-2 sekunder i de färdiga filerna :/ Så nu har jag alltså fått ljud men ett eftersläpande sådant...

Tips på det, om man nu får fråga?

För det första så har ett flertal audio converter program diskuterats ett flertal gånger här i tråden, senast på sidan innan...

För det andra, testa att köra konverteringen med en lägre hastighet eller liknande (kan inte säga vad det finns för inställnignar i just det program du använder) ofta när man konverterar en fil och man är lite för optimistisk gentemot sin dators prestanda så brukar antingen bild eller ljud få problem, så sänk hastigheten och låt det ta lite längre tid, jag vet har själv varit med om liknande :blink:

Postad 31 juli 2009 - 19:57

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Ingen mer än jag som stör mig på att man måste ändra mellan 50/60 Hz på olika dvd-filmer för att inte fpsen ska bli för hög? Auto funkar inte. ställer sig på 60 jämt för mig.

Autoläget ger mig 60Hz på mina ISO-filer fast de är PAL. Det är mina Reg2 dvdfilmer jag lagt ned på HDD så det är lite skumt. Ändrat om till 720p/50Hz. Jag har markerat PAL i systeminställningar så autoläget verkar inte fungera.

Postad 01 augusti 2009 - 10:45

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Autoläget ger mig 60Hz på mina ISO-filer fast de är PAL. Det är mina Reg2 dvdfilmer jag lagt ned på HDD så det är lite skumt. Ändrat om till 720p/50Hz. Jag har markerat PAL i systeminställningar så autoläget verkar inte fungera.

Exakt, kör jag en PAL DVD så måste jag ställa om till 1080/50Hz, annars går filmen alldeles för fort.

Mkv verkar däremot funka rätt bra i autoläget och 60Hz.

Konstigt att så få verkar reagera på detta.

Postad 01 augusti 2009 - 11:24

Unregistereda9d5755e
  • Unregistereda9d5755e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Auto läget är till för hitta en upplösning bildvisaren stödjer och har inget att göra med vilka filer man spelar.

Redigerat av Unregistereda9d5755e, 01 augusti 2009 - 13:55.

Postad 01 augusti 2009 - 11:37

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Nej. Autoläget , i mitt fall 720p/60Hz, visar vad som skickas iväg från WD.

Postad 01 augusti 2009 - 11:43

Unregistereda9d5755e
  • Unregistereda9d5755e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Är du säker på att den byter upplösning och refresh rate beroende på vilka filer du spelar?

Eller kan det vara så att den valde 720p60 och att dina filer bara råkar passa det formatet.

Märke/modell på din bildvisare?

Redigerat av Unregistereda9d5755e, 01 augusti 2009 - 11:44.

Postad 01 augusti 2009 - 11:49

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
jadå. Jag har testat bl.a mot 2 projjar , varav en Full-HD. De indikerar den upplösning jag skiftar/ställer in i WD. Autoläget ger 720p/60Hz.

Edit: Jag är medveten om att det går att ändra upplösning på samma film, men poängen är att de filmer jag har torde spelas upp i 50Hz som orginal/auto-inställning.

Redigerat av Palle, 01 augusti 2009 - 11:53.

Postad 01 augusti 2009 - 12:19

Unregistereda9d5755e
  • Unregistereda9d5755e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

De indikerar den upplösning jag skiftar/ställer in i WD. Autoläget ger 720p/60Hz.

Kan du vidareutveckla?

Okej....

När jag väljer Auto så får jag 1080i60 (vill jag ha 1080p24/50 får jag välja det manuellt)

När jag spelar 480p Får jag en output på 1080i60
När jag spelar 720p Får jag en output på 1080i60
När jag spelar 1080p Får jag en output på 1080i60

Då frågar jag igen... Har du sett den byta beroende på vilka filer du spelat?

Redigerat av Unregistereda9d5755e, 01 augusti 2009 - 13:12.

Postad 01 augusti 2009 - 13:15

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Vad ska jag utveckla?. Jag spelar bara Isofiler och samtliga är Reg2. (720*576 25fps)helt i sin ordning.
Autoläget på WD oavsett bildkälla, Plasma, LCD, 2 st projjar visar 60Hz. Väljer jag att köra mina orginaldvd från DVDspelaren i autoläge visar den 50Hz, oavsett plasma, projje eller lcd.
Struntsamma, jag väljer manuellt upplösning för vad som passar min bildvisare.

Postad 01 augusti 2009 - 13:25

Unregistereda9d5755e
  • Unregistereda9d5755e
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Nej. Autoläget , i mitt fall 720p/60Hz, visar vad som skickas iväg från WD.

Den här meningen är så dåligt formulerad att den ger mig huvudvärk.
På ren svenska har du sagt att din output signal är samma som din output signal......

Vad jag säger är att autoläget är till för att välja den output som den tror passar bäst för din bildvisare... i ditt fall 720p/60Hz...

Att du har en output på 720p/60Hz när du uteslutande spelar 720*576 25fps borde visa att den inte byter upplösning eller refresh rate... den kommer i ditt fall ha 720p/60H som output oavsett vad du än försöker spela.

För det är väll det du försöker säga? att auto byter upplösning och refresh rate beroende på filmen du för tillfället försöker spela?

Är du säker på att den byter upplösning och refresh rate beroende på vilka filer du spelar?

jadå

Väljer jag att köra mina orginaldvd från DVDspelaren i autoläge visar den 50Hz, oavsett plasma, projje eller lcd.

Din dvd har stöd för Auto frame rate synchronization något som WDTV inte har.

Och bara för att det heter auto på både din dvd och WDTV så måste inte det betyda att dom har exakt samma funktion.

Redigerat av Unregistereda9d5755e, 02 augusti 2009 - 03:30.

Postad 01 augusti 2009 - 21:08

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

För det första så har ett flertal audio converter program diskuterats ett flertal gånger här i tråden, senast på sidan innan...

Nu har jag kollat igenom sidorna 31-33 utan att hitta något förslag på program för att konvertera audio (ljudkablar och switchar däremot)... kan du kanske säga numret på något av de inlägg som du syftar på där detta diskuteras?

testa att köra konverteringen med en lägre hastighet eller liknande

Det enda jag kan välja är "Re-sample low-sample-rate audio tracks" vilket jag har läst ska hjälpa i de fall som man konverterar om ljudspår utan att få något ljud, men jag har redan provat detta utan resultat.

Något slags hastighetsreglage som du nämner finns ej.

Postad 01 augusti 2009 - 22:55

henke88
  • henke88
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Vad har du för codec program? Det finns ju en del att välja mellan, dessa kan ju förstås påverka, har du flera så kan de störa ut varandra osv. Googla CCCP (Combined Community Codec Pack), FFDShow eller K-Lite, jag använder CCCP då det "paketet" innehåller allt som behövs. Sen kan man plocka ihop själv, en codec för varje fil (xvid, mkv, ac3, dts osv) och få det man själv vill ha och tycker funkar bäst, men som sagt CCCP funkar för mig, både uppspelning av alla möjliga filer och alla diverse konverterings och bränningsprogram funkar med den.

Sök på DTS, konvertera DTS, konvertera ljud eller liknande så hittar du nog det du söker.
Här är de länkar jag hittat i den här tråden:
http://audioconverte...re.dk/Tutorial/
http://www.networked...ad.php?tid=6703
http://www.softpedia...KVToolnix.shtml
http://www.videohelp..._AudioConverter

Hoppas du hittar det du söker efter :(

Postad 02 augusti 2009 - 11:24

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Här är de länkar jag hittat i den här tråden:
http://audioconverte...re.dk/Tutorial/
http://www.networked...ad.php?tid=6703
http://www.softpedia...KVToolnix.shtml
http://www.videohelp..._AudioConverter

Hoppas du hittar det du söker efter :(

Tyvärr hittade jag inget alls som kunde vara till nytta :/ Första länken är en guide till programmet i fjärde länken - vilket är vad jag använder just nu och som alltså får ljudet att komma släpa efter. Länk #2 har jag dessvärre ingen nytta av i den här frågan då den handlar om att konvertera DTS (vilket inte de här mkv-filerna har), och MKVToolnix förstår jag mig helt enkelt inte på - hittar inga tydliga valmöjligheter i programmet för vad jag vill konvertera till för ljud?

Jag tar det här någon annan dag istället, för nu har jag sett färdigt den anime som jag hade problem med - på datorn istället ;) Problemet dyker säkert upp igen så jag bara skjuter på eländet fram tills dess.

Men du har alltså inget personligt tips att komma med, Henke? Vad använder du dig själv utav för att konvertera Vorbis-ljudspår om du nu har någon som helst erfarenhet av det?

Postad 02 augusti 2009 - 14:36

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Vilken är den optimala storleken för "thumbnails" till cd-omslag?
Till filmerna är det ju 120x180 72 dpi.

Postad 02 augusti 2009 - 20:23

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Beställde idag efter att läst alla bra omdömen här. Har ju några Sata-diska + HD docka, stora usb minnen och DTS/DD 5.1 både i förstärkaren och Logitec-högtalarna till andra TV:n. Är trött på att konvertera mkv för att passa PS3 (som inte tar srt) så denna ska väll passa som handsken för mig. Spelar den vob-filer också är det ju mumma.

Redigerat av ruva, 02 augusti 2009 - 20:24.

Postad 02 augusti 2009 - 22:18

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Är trött på att konvertera mkv för att passa PS3 (som inte tar srt) så denna ska väll passa som handsken för mig. Spelar den vob-filer också är det ju mumma.

Lutar åt att du får sitta och konvertera ändå för ljudets skull. Nu när jag har påbörjat min andra anime så kvarstår problemet med eftersläpningar, och jag börjar bli lite trött på det här. Köpte den för att kunna spela upp mkv utan risken för att avsnitten hackar på min Xbox 1, men i två fall av två har jag nu alltså istället fått ljudproblem och tvingats gå tillbaka till Xboxen i alla fall -_-'

Ska det fortsätta på det här besvärliga viset så kommer jag att sälja den.

Postad 03 augusti 2009 - 05:50

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Lutar åt att du får sitta och konvertera ändå för ljudets skull. Nu när jag har påbörjat min andra anime så kvarstår problemet med eftersläpningar, och jag börjar bli lite trött på det här. Köpte den för att kunna spela upp mkv utan risken för att avsnitten hackar på min Xbox 1, men i två fall av två har jag nu alltså istället fått ljudproblem och tvingats gå tillbaka till Xboxen i alla fall -_-'

Nej han kommer inte behöva convertera något eftersom han har en förstärkare som tar hand om ljudavkodandet,

Postad 03 augusti 2009 - 06:28

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Nej han kommer inte behöva convertera något eftersom han har en förstärkare som tar hand om ljudavkodandet,

Ahaa, hoppas han slipper eftersläpningar bara (jag har ju också en förstärkare).

Postad 03 augusti 2009 - 09:26

joioi50
  • joioi50
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Koppla via förstärkaren, antingen HDMI eller Optisk kabel direkt.

för DTS om jag har z-5500 som har optisk kan jag koppla direkt z-5500 till WD HD eller måste den ändå genom stärkare?

Vad har man för nytta av DTS är det för att få fler än 2högtalare?

Har MKV 720p filmer som är DTS och det hörs inget ljud via RCA---3.5mm adaper till 2.1 högtalare, har hört att man ska omvandla ljudet med avidemux(?)

är avidemux bästa program för att omvandla det till ljud som hörs i högtalare?

Postad 03 augusti 2009 - 11:34

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

jag köper den för 500 spänn!

Postad 03 augusti 2009 - 12:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

jag köper den för 500 spänn!

Jag kommer att ha dig i åtanke beroende på hur det här slutar :) Ska prova att fråga om hjälp på något mer forum så får vi väl se.

Postad 03 augusti 2009 - 14:27

perri
  • perri
  • Forumräv

• 799 inlägg
  • 0
Har kört min burk ett bra tag nu och min erfarenhet är att eventuella fel och störningar alltid beror på vad man matar den med och vad man väljer att titta med. Kollade senast igår på Watchmen med 1080P/24 helt utan några ryck eller andra bildstörningar med knivskarp skärpa och fina färger samt perfekt ljud. HDMI ut till en LG PG7000 och optiskt till en Denon AVR-3803. Detta är en mycket kompetent liten apparat som gör vad den skall bara man ger den vad den vill ha.
Nåja, det om detta. Vad jag egentligen tänkte skriva/fråga om är om någon vet något program som kan sammanfoga splittade MKV-filer till en komplett fil igen.

Postad 04 augusti 2009 - 11:18

Danny14
  • Danny14
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tjenare!
Köpte WDTV igår efter att ha läst en hel del om den...den gav ju kanon bild ocjh ljud, mycket imponerad!
Tänkte kolla vilken FW ni kör med? Mest ute efter att få thumbnails till filmer typ...kör ni den senaste prereleasen eller är den inte stabil än kanske?
Samt, när man ska uppgradera FW, måste USB stickan vara tom utöver FW eller kan det ligga typ bilder på den? Klarar WDTV att läsa enbart FW och uppdatera sig ändå?
Tack ni alla som gör detta till ett grymt bra forum!

MVH/Daniel

Postad 04 augusti 2009 - 11:38

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Tjenare!
Köpte WDTV igår efter att ha läst en hel del om den...den gav ju kanon bild ocjh ljud, mycket imponerad!
Tänkte kolla vilken FW ni kör med? Mest ute efter att få thumbnails till filmer typ...kör ni den senaste prereleasen eller är den inte stabil än kanske?
Samt, när man ska uppgradera FW, måste USB stickan vara tom utöver FW eller kan det ligga typ bilder på den? Klarar WDTV att läsa enbart FW och uppdatera sig ändå?
Tack ni alla som gör detta till ett grymt bra forum!

MVH/Daniel

Om du har den absolut första firmwaren i spelaren så får inte USB-enheten vara för stort (max 320GB, men stickor är ju inte något problem med storlek... än). Filerna måste ligga i rooten av enheten, annars kan du ha vad du vill på på den.

Postad 04 augusti 2009 - 13:24

kryptonajt
  • kryptonajt
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej!

Vet att jag frågade det här innan mer eller mindre, men WD TV skickar alltså både bild och ljud via HDMI till TV:n? Man behöver alltså inga andra externa kablar och så för det? Så länge det inte är DTS-ljud då förstås...

Postad 04 augusti 2009 - 14:07

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Hej!

Vet att jag frågade det här innan mer eller mindre, men WD TV skickar alltså både bild och ljud via HDMI till TV:n? Man behöver alltså inga andra externa kablar och så för det? Så länge det inte är DTS-ljud då förstås...

japp det är så det ska funka.

Postad 04 augusti 2009 - 17:04

nimda80
  • nimda80
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Har ägt denna lilla skapelse sen ca ett halvår tillbaks och jag är skitnöjd med den. Ljudet är kopplat optiskt till min surroundförstärkare och allt funkar precis som jag vill att det ska funka. Har samsung lcd och kör senaste officiella firmware i wd-spelaren.

Lurade på en familjemedlem denna sak också, dock har denne ingen surroundförstärkare ännu utan enbart en samsung lcd-teve, så wd-spelaren är enbart kopplad med hdmi till teven och han tittar hittills mestadels på xvid och mkv med analogt ljud än så länge. Nu till funderingen;
Det spelar ingen roll vad han spelar upp så blir ljudet/synkningen lite släpande efter ett kort stund? Aningen irriterande faktiskt...

SÅ vitt jag vet så beter sig det inte så här hos mig iaf med samma filmer, beror detta på att jag har ljudet kopplat optiskt eller vad? Borde ju förtusan inte spela någon roll tycker man.

En annan sak jag märkt också är att mkv-filer startar mycket snabbare på min än hans? (Vi har samma typ av extern disk kopplat till den) Skumt..

Postad 04 augusti 2009 - 18:00

Erna113
  • Erna113
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ingen som vet vilken storlek som är bäst till cdomslagen?
Eller spelar det ingen roll bara det är kvadratiska ex 300x300?

Postad 04 augusti 2009 - 20:09

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Ingen som vet vilken storlek som är bäst till cdomslagen?
Eller spelar det ingen roll bara det är kvadratiska ex 300x300?

Det är ju 120*180 till filmer så 120*120 till cd omslagen låter väll rimligt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.