Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 mars 2010 - 17:34

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Yepp! Inte värdens största problem kanske, men en god indikation bland flera andra på att Sony Ericsson-ingenjörerna inte helt lyckats bemästra s60v5.

Du har så rätt så,hade en Omnia hd innan jag köpte satio skräpet ångrar djupt mitt nerköp.
Så det blir nog ingen mer SE för min del om dom inte fixar uppdateringar som fixar alla problem.

Postad 04 mars 2010 - 17:36

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har någon annat samma problem som jag kanske?

När jag pratar i telefon med någon annan så har dom ibland bara var tredje ord som jag säger. Beror inte på att mottagningen är dålig.

Sen så ställer klockan tillbaka sig några minuter/vecka, lite irriterande .

Har uppdaterat telefonen för andra gången efter jag läst att GPS:en börjar fungera igen, vilket den gjorde också :)

Har fått svar på rätt många frågor i tråden, hoppas SE släpper en ny update snart.

Keep it up!

Har inte alls det problemet med att andra personen inte hör mig. Är du säker på att felet inte ligger i hans telefon?

För att få GPSen att funka igen räcker det med att gå in i servicemenyn och ta bort hjälpdata. Man behöver inte nödvändigtvis installera om.

Klockan går fel!. Så är det för mig också

Postad 04 mars 2010 - 18:05

Petus
  • Petus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har inte alls det problemet med att andra personen inte hör mig. Är du säker på att felet inte ligger i hans telefon?

Är ganska säker på att det är i min telefon felet sitter.
Har har haft samma problem med olika personer de senaste dagarna.

Postad 04 mars 2010 - 19:50

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Är ganska säker på att det är i min telefon felet sitter.
Har har haft samma problem med olika personer de senaste dagarna.

Hade samma problem med samtal,berodde på att jag hade siliconskal på min.tog tydligen bort täckningen.
tog av det sen var det bra.

Postad 04 mars 2010 - 20:57

infreeze
  • infreeze
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Håller med downhill där faktiskt angående sation och vivaz..., sation borde redan ha det som vivaz har , men istället så satsar Se på att skapa telefoner till olika bruk vilken har börjat att spåra ut duktigt, fler telefoner med olika funktioner pumpas ut , och fler fel upptäks i varje telefon

vänta nu...så fortfarande ingen uppdatering till sation alls förutom den första som kom för typ 3 månader sedan? hahaah

Redigerat av infreeze, 04 mars 2010 - 21:01.

Postad 05 mars 2010 - 11:40

Hgberg
  • Hgberg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Förlåt om jag har sökt för dåligt men förstår mig inte på sökandet på detta forum.

Hur gör jag för att få sms-konversation ist för få varje medelande för sig?

Ingen som kan hjälpa mig med den?

Postad 05 mars 2010 - 16:20

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Ingen som kan hjälpa mig med den?

Det finns inte som standard i varken operativsystemet Symbian S60v5 eller i Satio. Men däremot finns det applikationer som man kan ladda ner.. Nu har jag inte testat något av dessa själv, men "iSMS" ska vara populärt bland symbianerna... Jag vet inte vart man kan få tag i det, men google is your friend! =)

Redigerat av Downhill, 05 mars 2010 - 16:20.

Postad 05 mars 2010 - 17:09

70
  • 70
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

För att få GPSen att funka igen räcker det med att gå in i servicemenyn och ta bort hjälpdata. Man behöver inte nödvändigtvis installera om.

Klockan går fel!. Så är det för mig också

Du kan ställa in så att klockan automatiskt kalibreras via nätet. Gå in i "meny", välj "inställningar", välj "telefon", välj "Datum och tid". Scrolla längst ner och markera "Autom. tidsuppdatering" med "På". Sedan jag gjorde det så går klockan som, just det, en klocka... Lycka till!
:)

Postad 05 mars 2010 - 17:53

SQF
  • SQF
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Från SE's blog..

March 5th, 2010

The next software update for Satio is now just around the corner. Timing on the update is however different for different markets and operator branded versions. The first ones should start to come up this weekend and then continue over the coming week. However it might differ slightly between markets as some kits might need approval from operators and can therefore take some more time, still I would expect most versions of Satio to have the new software available in latest a few weeks from now.

The update will be available through the Update Service client found at www.sonyericsson.com/update

A software update is important from many perspectives, of course it should rectify some issues, optimize performance even further etc but for this case I’m glad to announce that it will also add and improve some features.

Here’s the list of highlights:

* Support for WVGA video recording – The already great video recording will be enhanced to fit the wide screen format and hence resolution is also slightly increased to 864 * 480 pixles. (the preset size will still be VGA, user has to change to get WVGA)
* Upload of pictures to Facebook – It will be possible to upload pictures directly from the picture menu you have on the home screen or from the Media UI.
* Youtube video uploading – It will be possible to upload videos to Youtube directly from the Media UI.
* Conversational messaging – “Conversations” will be nicely integrated in the messaging menu in order to easily find and inspire to more conversations with your friends.
* DLNA support – The new software will support DLNA media server for easy transfer of audio and still pictures. (Note that video is not supported)
* UI improvements – On top of above, several minor UI improvements have been done in order to optimize the user experience.
* The Facebook application that is now available on PlayNow for free download will be included in the sw.

So in a few days time I think that at least many of you will be able to try this new update out. Please let us know how it turns out in the comments section.

Have a great weekend all!

Postad 05 mars 2010 - 17:55

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Ser ut att närma sig en uppdatering.

"Timing on the update is however different for different markets and operator branded versions. The first ones should start to come up this weekend and then continue over the coming week."

http://blogs.sonyeri...oftware-update/

Gjorde precis en koll, men ännu finns den inte.

Postad 05 mars 2010 - 18:10

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Från SE's blog..

Have a great weekend all!

Härligt att dom gör någonting åt det! Trots att det inte blir DLNA med videosupport ännu så är det i alla fall bevisat att problemet inte satt i hårdvaran utan att det som sagt handlar om protokollet med samma namn som telefonen använder för att kommunicera med andra apparater med DLNA-stöd (precis på samma sätt som A2DP används för att kunna streama musik över bluetooth)..

Det känns ändå skönt att våra klagomål verkligen har gått fram och jag hoppas att ni som fortsätter ha kvar Satio i er ägo blir nöjda.. Fortsätt klaga! Det lönar sig uppenbarligen.

Postad 06 mars 2010 - 12:03

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Den nya firmwaren är ute.
Hade gjort återställning, men måste i alla fall installera om två program efter restore backup.

Bifogad fil  SatioSysInfo.png   231,12K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Core2, 06 mars 2010 - 12:24.

Postad 06 mars 2010 - 12:19

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hade gjort återställning, men måste i alla fall installera om mina program och inställningar efter restore backup.

Hunnit märka några skillnader?

Postad 06 mars 2010 - 17:59

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Hade gjort återställning, men måste i alla fall installera om två program efter restore backup.

Jag gjorde en säkerhetskopiering men efter installationen behövde jag inte använda den eftersom allt var kvar... Program, bilder allt :)
Dock märker jag ingen större skillnad förutom de som nämns... Tyvärr ingen EQ denna gång heller :)

Postad 06 mars 2010 - 20:20

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Uppdaterat jag med.

En bård runt ikonerna längst upp va det nu såg jag. Mediaserverapp samt Facebook fanns visst nu :)

Får se om telefonen funkar utan problem nu då. Iofs har jag inte haft några större problem med den.

Förresten, om ni märker att den buggar och sånt, skriv inte klagoord här innan ni testat en hard reset av telefonen. Jag har inte gjort någon sådan än men jag vet att efter den förra uppdateringen så va telefonen mysko som tusan innan jag gjorde det.

Ingen EQ nej men det kanske kommer med tiden. Man kan inte få allt :)

/Jonas

Postad 06 mars 2010 - 20:28

Petus
  • Petus
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tycker att Mediaspelaren vart mycket snabbare nu, reagerar direkt!

Kommer dock inte ihåg hur man gör för att få ikonerna i menyn att bli mindre, någon som kan säga hur man gör?

Postad 06 mars 2010 - 21:59

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Å man har fortfarande inte fixa sms-buggen. Testa tex att skriva ett ord mha T9. Tryck på * för att byta från första föreslagna ord till något annat. Skriv en punkt, dvs tryck 1...å hoppla så växlar den tillbaka till det första ordet. :)

Drulle69 säger: Gör om, gör rätt!

Postad 07 mars 2010 - 12:03

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Å man har fortfarande inte fixa sms-buggen. Testa tex att skriva ett ord mha T9. Tryck på * för att byta från första föreslagna ord till något annat. Skriv en punkt, dvs tryck 1...å hoppla så växlar den tillbaka till det första ordet. :)

Drulle69 säger: Gör om, gör rätt!

De kanske inte har kunskapen att fixa det ^_^ Eller så vill de verkligen lyckas med den buggen så de väntar tills de är helt säkra på att de funkar, undra om de har fixat de där med att vibben slutar funka för att sedan vibba frenetiskt.

/Jonas

Postad 07 mars 2010 - 13:52

DickCheeze
  • DickCheeze
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
litet problem...

man kan ju välja att skicka ett kort via meddelande,bluetooth eller webben.
väljer du webben kan man välja"ny tjänst"och lägga till en adress. inga prob så långt. men om man vill rensa lite i listan över tillagda tjänster,hur gör man då?

Postad 07 mars 2010 - 15:32

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hm tycker min telefon blev sämre efter uppdateringen. Tycker den har krånglat mer det senaste dygnet än innan... "/

Postad 07 mars 2010 - 17:12

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

De kanske inte har kunskapen att fixa det :) Eller så vill de verkligen lyckas med den buggen så de väntar tills de är helt säkra på att de funkar, undra om de har fixat de där med att vibben slutar funka för att sedan vibba frenetiskt.

/Jonas

Nej, de har inte fixat det heller.
Drulle69 säger: Gör om , gör rätt (igen)

Postad 08 mars 2010 - 13:01

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Härligt att dom gör någonting åt det! Trots att det inte blir DLNA med videosupport ännu så är det i alla fall bevisat att problemet inte satt i hårdvaran utan att det som sagt handlar om protokollet med samma namn som telefonen använder för att kommunicera med andra apparater med DLNA-stöd (precis på samma sätt som A2DP används för att kunna streama musik över bluetooth)..

Det känns ändå skönt att våra klagomål verkligen har gått fram och jag hoppas att ni som fortsätter ha kvar Satio i er ägo blir nöjda.. Fortsätt klaga! Det lönar sig uppenbarligen.

Det är klart det inte sitter i hårdvaran. DLNA är ju ett mjukvaruprogram. Satio prototyperna hade DLNA. Tror mer på att SE inte vill betala för rättigheterna eller nåt liknande. Kanske att det var buggigt. Men klart att hårdvaran i en ny telefon i den högre prisklassen klarar DLNA.

Postad 08 mars 2010 - 15:43

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

De kanske inte har kunskapen att fixa det :) Eller så vill de verkligen lyckas med den buggen så de väntar tills de är helt säkra på att de funkar, undra om de har fixat de där med att vibben slutar funka för att sedan vibba frenetiskt.

/Jonas

Nej den vibrerar fortfarande som en tok, mer än förut tycker jag.

Gps:en funkade först, sen gjorde jag en hard reset för jag tyckte att hela telefon strula... Nu funkar inte gps:en alls. Har provat att rensa hjälpdata i servicetester utan resultat... Vad göra?

Postad 08 mars 2010 - 18:46

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Nej den vibrerar fortfarande som en tok, mer än förut tycker jag.

Gps:en funkade först, sen gjorde jag en hard reset för jag tyckte att hela telefon strula... Nu funkar inte gps:en alls. Har provat att rensa hjälpdata i servicetester utan resultat... Vad göra?

Slå på nätbaserad GPS. Den är avslagen per default efter en hard reset.

Postad 08 mars 2010 - 18:54

DickCheeze
  • DickCheeze
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

litet problem...

man kan ju välja att skicka ett kort via meddelande,bluetooth eller webben.
väljer du webben kan man välja"ny tjänst"och lägga till en adress. inga prob så långt. men om man vill rensa lite i listan över tillagda tjänster,hur gör man då?

ingen som har en lösning till det här?
måste ju gå att rensa bort adresser man lagt till på nått sätt?
alltså från huvudmenyn gå in på kort,där du väljer ett kort och hur du ska skicka det. antingen via meddelande,BT,el webben. väljer du webben kan du lägga till "ny tjänst". nu vill jag rensa lite i mina adr som ja lagt till,men de verkar som det bara går att lägga till nya,inte ta bort några? trodde att dom kanske sparades som bokmärken i standardbrowsern men icket. antar att man får bort dom om man fabriksåterställer telefonen men det känns(eller rättare sagt,ja hoppas)som de ska finnas ett lättare sätt??

på förhand tack! =)

Postad 09 mars 2010 - 07:17

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Hunnit märka några skillnader?

Hittade detta om uppdateringen.Changelog after the break…

* Support for WVGA video recording – The already great video recording will be enhanced to fit the wide screen format and hence resolution is also slightly increased to 864 * 480 pixles. (the preset size will still be VGA, user has to change to get WVGA)
* Upload of pictures to Facebook – It will be possible to upload pictures directly from the picture menu you have on the home screen or from the Media UI.
* Youtube video uploading – It will be possible to upload videos to Youtube directly from the Media UI.
* Conversational messaging – “Conversations” will be nicely integrated in the messaging menu in order to easily find and inspire to more conversations with your friends.
* DLNA support – The new software will support DLNA media server for easy transfer of audio and still pictures. (Note that video is not supported)
* UI improvements – On top of above, several minor UI improvements have been done in order to optimize the user experience.
* The Facebook application that is now available on PlayNow for free download will be included in the sw.

Postad 09 mars 2010 - 08:12

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Hittade detta om uppdateringen.Changelog after the break…

Man blir ju nyfiken vad minor UI improvements är . Kan konstatera att det nu går att svara till alla på mejl, tror inte det gick förut?

Upptäckte dock en bugg. Det går att ladda upp bilder till facebook, men lägger jag till text till bilden så får man nått konstigt felmeddelande...

Postad 09 mars 2010 - 08:20

L8L
  • L8L
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Man blir ju nyfiken vad minor UI improvements är . Kan konstatera att det nu går att svara till alla på mejl, tror inte det gick förut?

Upptäckte dock en bugg. Det går att ladda upp bilder till facebook, men lägger jag till text till bilden så får man nått konstigt felmeddelande...

Jag kunde inte heller lägga upp bilder på Facebook...

ingen som har en lösning till det här?
måste ju gå att rensa bort adresser man lagt till på nått sätt?
alltså från huvudmenyn gå in på kort,där du väljer ett kort och hur du ska skicka det. antingen via meddelande,BT,el webben. väljer du webben kan du lägga till "ny tjänst". nu vill jag rensa lite i mina adr som ja lagt till,men de verkar som det bara går att lägga till nya,inte ta bort några? trodde att dom kanske sparades som bokmärken i standardbrowsern men icket. antar att man får bort dom om man fabriksåterställer telefonen men det känns(eller rättare sagt,ja hoppas)som de ska finnas ett lättare sätt??

på förhand tack! =)

Jag har hittat det, men har flyttat om rätt mycket i menyerna på telefonen så kan inte svara exakt var den ligger egentligen, men förmodligen under mina program. Det heter WEBBPUBLICERING. Där kan man administrera de olika möjligheterna att lägga upp till bloggar etc.

Slå på nätbaserad GPS. Den är avslagen per default efter en hard reset.

Jag tyckte inte heller att GPSen blev bättre efter hard reseten men har oxå ändrat till nätbaserad. Får se under dagen om det funkar bättre. Endomondo funkar inte med sträckan utan gör allting typ 1,5 gg längre än vad jag har förflyttat mig i verkligheten...

Någon som har förstått vad MEDIASERVER har för funktion. Något som kom med i senaste uppdateringen.

Postad 09 mars 2010 - 09:19

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Jag har hittat det, men har flyttat om rätt mycket i menyerna på telefonen så kan inte svara exakt var den ligger egentligen, men förmodligen under mina program. Det heter WEBBPUBLICERING. Där kan man administrera de olika möjligheterna att lägga upp till bloggar etc.

Jag tyckte inte heller att GPSen blev bättre efter hard reseten men har oxå ändrat till nätbaserad. Får se under dagen om det funkar bättre. Endomondo funkar inte med sträckan utan gör allting typ 1,5 gg längre än vad jag har förflyttat mig i verkligheten...

Någon som har förstått vad MEDIASERVER har för funktion. Något som kom med i senaste uppdateringen.

Mediservern kopplade jag upp till min router sen är det bara att streema musiken till tex datorn.

Postad 09 mars 2010 - 09:20

DickCheeze
  • DickCheeze
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Tack så mycket L8L! =D

fattar inte att jag inte hittat det? :D
ja,det man inte har i huvudet får man ...ehh...låta andra hitta åt en på forum :)

Postad 09 mars 2010 - 09:29

DickCheeze
  • DickCheeze
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
meduza33 => har du lust att förklara hur du gjorde för att koppla upp din mob mot routern?

Postad 09 mars 2010 - 10:32

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

meduza33 => har du lust att förklara hur du gjorde för att koppla upp din mob mot routern?

Det var min son som fixade det.Kollar med han när han kommer från skolan.

Postad 09 mars 2010 - 11:08

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man rensar telefonminnet.Efter sista uppdateringen har jag bara 16,7 Mbit ledigt minne.

Postad 09 mars 2010 - 12:25

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag har haft samma problem med Endomondo på min Satio, tråkigt att höra att det inte löst sig med uppdateringen. Jag har även testat med Sportypal, som också ger helfel avstånd. Det tråkiga är att det funkade klockrent innan första uppdateringen, då var gps-positionen helt still, när man stod still, men nu hoppar den fram och tillbaka, jag hade hoppats att de skulle lösa det med uppdateringen, men nu lutar det åt att skicka in den till service. Kan inte de fixa det, så får man väl byta telefon...

Är det för övrigt någon som har tre som har lyckats göra en uppdatering, det står att jag har senaste mjukvaran när jag försökt, antar att tre inte godkänt den nya uppdateringen ännu. Någon som vet?

Postad 09 mars 2010 - 17:44

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
[quote name='DickCheeze' date='Mar 9 2010, 09:29 ' post='2818571']
[/quot
Gå till mediaservern klicka på den,sen klicka på starta så hittar den routern.

SE har misslyckats igen. Konversationer funkar uselt,om jag startar en konversation när jag får svar och öppnar det,så öppnas det i inkorgen för meddelanden.

Postad 10 mars 2010 - 10:21

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Skriv en ny lista på saker för SE att ändra bara, ös problemen över dem, det är nog det enda man kan göra.

/Jonas

Postad 10 mars 2010 - 10:29

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Skriv en ny lista på saker för SE att ändra bara, ös problemen över dem, det är nog det enda man kan göra.

/Jonas

Jag har skrivit till SE support om ,konversationer och T9 problemet.
Får se om det kommer något bra svar.supporten har ingen större koll,frågade förra veckan om det var någon
uppdatering på gång,fick svaret att det var ingen på gång,
.Kul när den kom nu i helgen,säger bara noll koll.
Blir nog aldrig någon ordning på Satio.
SE kanske skulle be Samsung om hjälp,de har säkert bättre utvecklare.

Postad 10 mars 2010 - 11:11

Unregisteredfa6a842a
  • Unregisteredfa6a842a
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har också min Satio brandad av 3. Någon som vet något om när uppdateringen kommer till oss?

Postad 10 mars 2010 - 14:55

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Min GPS funkar inte alls, även fast jag har både nätbaserad och den inbyggda gps:en. Har också rensat hjälpdata, funkar inte heller. Efter hard reseten blev den ännu mer dum i huvet. Hela telefonen funkade fint innan uppdateringen och krånglade nästan aldrig... Blir väl att installera om allt IGEN då -.-' Menyerna o allt strular som f*n de med... :@

Posetivt är väl att jag tycker att det iaf har blivit mer bas när man lyssnar på musik... vet inte om det är jag, men har fått känslan av att ljudet är lite bättre nu än innan :)

Edit: ominstallation och hard reset fixa biffen :) haha sjukt att det ska vara så komplicerat -.-'
Tur att allt funkar nu iaf... =)

Redigerat av userapan, 10 mars 2010 - 22:31.

Postad 11 mars 2010 - 08:30

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Här finns en ganska bra sida om Satio. http://ihack3r.blogspot.com/

Tycker batteritiden är bättre efter senaste uppdateringen,någon mer som tycker det?

Postad 12 mars 2010 - 08:30

Stampe73
  • Stampe73
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
SE har misslyckats igen. Konversationer funkar uselt,om jag startar en konversation när jag får svar och öppnar det,så öppnas det i inkorgen för meddelanden.
[/quote]

För mig funkar det perfekt.

Öppnar jag konversationer, väljer en person som jag har skickat till tidigare så kommer det meddelande jag skickar längst ner i fältet , och det svar jag får tillbaka och öppnas under det... osv osv

Eller missuppfattar jag dig ??

Postad 12 mars 2010 - 08:43

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

För mig funkar det perfekt.

Öppnar jag konversationer, väljer en person som jag har skickat till tidigare så kommer det meddelande jag skickar längst ner i fältet , och det svar jag får tillbaka och öppnas under det... osv osv

Eller missuppfattar jag dig ??

Jag gör exakt som du,men svaret öppnas i inkorgen.Kanske får uppdatera mobilen en gång till.

Postad 12 mars 2010 - 08:48

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Jag gör exakt som du,men svaret öppnas i inkorgen.Kanske får uppdatera mobilen en gång till.

Vet inte om det kan bero på att den är hackad med HELLox2

Postad 12 mars 2010 - 11:33

Zeezer
  • Zeezer
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Tänker ni på samma sak? Har man konversationen igång så kommer ju nästa meddelande under. Men ofta så har man ju inte det igång. Man håller på med nåt annat eller har bakgrunden framme, och då kommer man ju direkt in i inkorgen och inte till konversationer. Så är det för mig i alla fall

Postad 12 mars 2010 - 12:18

Drulle69
  • Drulle69
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Tänker ni på samma sak? Har man konversationen igång så kommer ju nästa meddelande under. Men ofta så har man ju inte det igång. Man håller på med nåt annat eller har bakgrunden framme, och då kommer man ju direkt in i inkorgen och inte till konversationer. Så är det för mig i alla fall

Samma för mig. Det beror på att notifieringen som poppar upp när man får ett sms tillhör "meddelande"-gränssnittet och inte "konversationer". Notifieringen triggar alltså inte "konversationer" när den är igång utan "meddelanden". Tänk "konversationer" som en egen app - den läser alltså bara meddelanden från meddelandedatabasen via "mdeddelande" api:et samt skickar på samma vis. Däremot har man inte impl notifieringen i "konversationer". Det är tyvärr som vanligt med SE - halvfärdigt.
Om någon undrar hurvida det är möjligt att få notifieringen att trigga någotannat än "meddelanden" så är svaret kort och gott: "ja" - det finns inga tekniska begränsningar där (se sms-preview som exempel)

Drulle säger: gör om, gör rätt!

Redigerat av Drulle69, 12 mars 2010 - 12:55.

Postad 12 mars 2010 - 13:23

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Har sök igenom tråden men hittar ingen som nämner mitt problem. Det är nämligen så att mitt alarm ställer om sig självt och alltid till samma dag och tid. Vad som händer är följande:

Ställer in vilken tid xx:yy jag vill att alarmet ska ringa (klickar i övre vänstra hörnet och skapar nytt alarm).
när klocka slår xx:yy så ringer den inte utan ställer om sig till "To kl 19:59" .
(detta syns endast om jag klickar på klockan i hörnet på alarmet som visas i rutan som kommer ner. Går jag in i inställningarna för alarm så står det fortfarande tid xx:yy men den har inte ringt).

Jag har provar att ha flera alarm igång, ta bort det alarmet som inte funkat och försökt stänga av och ta ut batteriet.

Har också efter inrådan av ericssons support uppdaterat till nyaste programvaran men fortfarande samma problem (detta är andra gången jag fått problem med detta, första gången så vill jag minnas att det löste sig efter en uppdatering och att jag lämnat batteriet ute en stund).

Någon som vet hur man löser detta eller haft samma problem?

Nu tror jag bara att det återstår att "reparera telefonen" i PC-suit.

Väl Mött!
/Skorpan

Postad 12 mars 2010 - 20:12

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Har sök igenom tråden men hittar ingen som nämner mitt problem. Det är nämligen så att mitt alarm ställer om sig självt och alltid till samma dag och tid. Vad som händer är följande:

Ställer in vilken tid xx:yy jag vill att alarmet ska ringa (klickar i övre vänstra hörnet och skapar nytt alarm).
när klocka slår xx:yy så ringer den inte utan ställer om sig till "To kl 19:59" .
(detta syns endast om jag klickar på klockan i hörnet på alarmet som visas i rutan som kommer ner. Går jag in i inställningarna för alarm så står det fortfarande tid xx:yy men den har inte ringt).

Jag har provar att ha flera alarm igång, ta bort det alarmet som inte funkat och försökt stänga av och ta ut batteriet.

Har också efter inrådan av ericssons support uppdaterat till nyaste programvaran men fortfarande samma problem (detta är andra gången jag fått problem med detta, första gången så vill jag minnas att det löste sig efter en uppdatering och att jag lämnat batteriet ute en stund).

Någon som vet hur man löser detta eller haft samma problem?

Nu tror jag bara att det återstår att "reparera telefonen" i PC-suit.

Väl Mött!
/Skorpan

Det kan hjälpa att göra en Hard Reset. Kolla lite tidigare i denna tråd för att se vilka siffror det va. har för mig det va *#7370# men är inte helt säker. Det fixade till min gps när jag hade strul med den iaf.

/Jonas

Postad 14 mars 2010 - 09:21

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Är det någon som har tips om hur man tar bra bilder med kameran.Tycker inomhusbilder blir inte bra.

Postad 14 mars 2010 - 10:58

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Är det någon som har tips om hur man tar bra bilder med kameran.Tycker inomhusbilder blir inte bra.

Det blir dugliga ögonblicksbilder enligt mig. För bra bilder köp en riktig liten digital kamera eller en Digital systemkamera. Det är ju trots allt en telefon i första hand. Men jag tycker den tar rätt skapliga bilder ändå.

/Jonas

Postad 15 mars 2010 - 09:03

meduza33
  • meduza33
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Här finns en bra sida med en massa apps .http://www.dreamstrikes.com/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.