* Officiell Tråd - HTC Hero *
2430 svar till detta ämne
Postad 07 November 2009 - 08:13
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2937 inlägg
Jag har en fråga nu, ska nog teckna mig ett tele2 aboneman och funderar på att köpa mig en htc herp, eller galaxy.. Inte riktigt bestämt mig än dår. Men hur som helst, har haft tillgång till en magic under 2-3 veckor förra månaden och kollar på min specifikation över abonemanger jag har nu, gjorde inte äv med mer än 102967kb och då hade jag push mail på så alla mail dymper in direkt dom skickas, och en ###### massa surf / tannkning på Market.
Så nu till min fråga, hur mycket data användning ligger ni på varje månad ungefär? För jag ska nog välja till Surf 1gb på mitt abonemang, känner ju inte som jag behöver mer? Gör ni av med mer än 1gb per månad? Just nu sitter jag på en x1a med pushmail och väderfunktion precis som htc hero.
Jaja, hoppas någon kan vara vänlig p hjälpa till lite här
Postad 07 November 2009 - 08:44
BooliBoo
-
BooliBoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Har precis köpt mig en HTC Hero men har en fundering över musik i mappar. Jag har gjort en mapp kallad music på sdkortets rot (det är väl högerklicka på lagringsmedia och skapa en mapp). Sen har jag gjort undermappar i music mappen men när jag skall ta fram musiken i telefon så kan jag ju inte välja mapparna i sig utan musiken ligger huller om buller. Går det inte se musiken mapp vis?
Postad 07 November 2009 - 11:30
Unregistered72073bd1
-
Unregistered72073bd1
-
Användare
-
-
173 inlägg
Har precis köpt mig en HTC Hero men har en fundering över musik i mappar. Jag har gjort en mapp kallad music på sdkortets rot (det är väl högerklicka på lagringsmedia och skapa en mapp). Sen har jag gjort undermappar i music mappen men när jag skall ta fram musiken i telefon så kan jag ju inte välja mapparna i sig utan musiken ligger huller om buller. Går det inte se musiken mapp vis? 
Nej du får göra spel listor.
Postad 07 November 2009 - 11:35
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag kör utan flatrate fast med 3G ofta avstängt. Använder desto mer WiFi både hemma och på jobbet samt när man är och fikar ngnstans där de har gratis WiFi. Sedan finns det fortfarande en del öppna nätverk när man är ute på stan (läs Stockholm) som går att använda också. Tycker det fungerar suveränt.
Sure thing. Men man är ndå låst. Flat rate turbo3g är en frithet tycker jag. Riktigt gött och det går ofta lika snabbt som WiFi. Sen är det en förjd att kunna lyssna på vad som helst man vill på Spotify på T-banan eller ja, överallt. Inte behöva leta WiFI. Och WiFi drar ju oerhört mycket mer batteri också. Hur upplevs ljudkvalitén i denna? Enligt Gsmarena är den inte alls bra. Tänkte om de hade förbättrat kvaliten i uppdateringar?
Det säger ju en del om vilka muppar som sitter på GMSArena! Ljudkvalitet är superbt i denna telefon. Har alltid stört mig på att ljudet inte är klockrent i mina tidigare telefoner. Men denna är grym. GSMArena kanske syftar på den yttre högtalaren som är lite skral? Syftar de på samtalskvaliten genom den främre högtalarens omman håller mot örat så är det ute och cyklar!
Postad 07 November 2009 - 11:43
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Det säger ju en del om vilka muppar som sitter på GMSArena! Ljudkvalitet är superbt i denna telefon. Har alltid stört mig på att ljudet inte är klockrent i mina tidigare telefoner. Men denna är grym. GSMArena kanske syftar på den yttre högtalaren som är lite skral? Syftar de på samtalskvaliten genom den främre högtalarens omman håller mot örat så är det ute och cyklar! Jag syftade på ljudkvaliten ut i lurarna. Gsmarena brukar aldrig vara ute och cykla vad jag vet
Postad 07 November 2009 - 13:31
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag syftade på ljudkvaliten ut i lurarna. Gsmarena brukar aldrig vara ute och cykla vad jag vet 
Medföljande lurar är ju nästan alltid kassa i alla avseenende. Så även i HERO-fallet. Om GSMarena tycker ljudet är dåligt har de väl testat med de medföljande snäckorna. RIktigt bra ljud med mina Creative EP-630
Postad 07 November 2009 - 14:40
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Medföljande lurar är ju nästan alltid kassa i alla avseenende. Så även i HERO-fallet. Om GSMarena tycker ljudet är dåligt har de väl testat med de medföljande snäckorna. RIktigt bra ljud med mina Creative EP-630
Du verkar inte förstå.. Gsmarena är en seriös Mobiltestar"sajt". Varför skulle de testa med standardlurarna? Det låter som något en unge skulle göra på Youtube. Här kan du läsa lite mer om hur Gsmarena genomför sina ljudtester. Här har du länk till Artikeln. Här är även en bild grafen i jämförelse med Iphone 3gs.  Så nej jag har svårt att tro att ljudet är bra. DOCK skulle jag vilja veta om Htc har gjort något åt t.ex ljuddrivare eller ev. liknande så ljudkvalitén har blivit bättre. Detta med hjälp av bra länkar med källhänvisningar. Förstår du mig nu?
Postad 07 November 2009 - 14:52
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Du verkar inte förstå.. Gsmarena är en seriös Mobiltestar"sajt". Varför skulle de testa med standardlurarna? Det låter som något en unge skulle göra på Youtube. Här kan du läsa lite mer om hur Gsmarena genomför sina ljudtester. Här har du länk till Artikeln.
Här är även en bild grafen i jämförelse med Iphone 3gs.

Så nej jag har svårt att tro att ljudet är bra. DOCK skulle jag vilja veta om Htc har gjort något åt t.ex ljuddrivare eller ev. liknande så ljudkvalitén har blivit bättre. Detta med hjälp av bra länkar med källhänvisningar.
Förstår du mig nu? 
Varför inte vara lika detaljerad från början? Man ska väl inte behöva leta fram GMSarenas test för att te reda på vad och hur det testat. Du frågade bara hur ljudet är. GSMarena verkar ju vara din gud så då är det väl bara att tro på dem? Alternativet är ju att köpa eller låna en Hero och testa själv eller hur? Spelar ju ingen roll att folk säger att ljudet är bra då när GSMarena redan fastslagit att DE tycker det är dåligt. Jag är ganska kräsen men tycker ljudet är över bra. Skulle aldrig köpa en sunkig gammal iPhone bara för att få bättre ljud.
Postad 07 November 2009 - 16:02
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
jag kan iaf inte lyssna på talbok på lägsta möjliga volym utan att tro att man sitter i yttre rymden och lyssnar på lustiga ljud som ej borde kunna finnas där
det låter precis som störningar som buzzrar fram och tillbaka. Detta hörs inte om man spelar högt
däremot samtalskvaliteten är jag grymt impad av, klart bäst av alla mobiler jag haft iaf
Postad 07 November 2009 - 17:40
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Varför inte vara lika detaljerad från början? Man ska väl inte behöva leta fram GMSarenas test för att te reda på vad och hur det testat. Du frågade bara hur ljudet är.
GSMarena verkar ju vara din gud så då är det väl bara att tro på dem? Alternativet är ju att köpa eller låna en Hero och testa själv eller hur? Spelar ju ingen roll att folk säger att ljudet är bra då när GSMarena redan fastslagit att DE tycker det är dåligt.
Jag är ganska kräsen men tycker ljudet är över bra. Skulle aldrig köpa en sunkig gammal iPhone bara för att få bättre ljud.
Du behöver inte bli spydig. Min fråga var tänkt som så hur ljudkvaliten uppfattas ut i lurarna. Gsmarena gör bra tester men min Gud? Nä, jag tror inte på sådant  Gsmarena har mätt upp ljudet och fastslagigt att det är dåligt ur den synpunkten. Därför vore det trevligt om Htc gjorde något åt detta. Jag vill helst inte byta ner mig gällandes ljudkvalité. Markerade den biten jag nästintill var ute efter. Hur ljudkvalitén upplevs och även då om Htc har gjort några förbättringar sen testet gjordes (Vilket jag tror var i Juli.) Förövrigt, Vad är det som är så sunkigt med Iphone? Vi alla gillar olika telefoner. Inget fel med det. Sitter själv på en Nokia 5800.
Postad 07 November 2009 - 17:49
BooliBoo
-
BooliBoo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Nej du får göra spel listor.
Tack för ditt svar men detta väckte lite fler frågor som någon kanske kan svaret på. Kan man göra spellistor i datorn och föra över eller måste man göra dem i HTCn? Eller finns det något snabbare sätt att göra spellistor i HTCn än att välja en i taget? Jag vet att det går att ta en genre eller så men går det inte välja tex jag vill göra en spellista sen bara bocka för låtarna i libraryn ungefär som på SE telefonerna?
Postad 07 November 2009 - 20:45
ravenshield
-
ravenshield
-
Användare
-
-
108 inlägg
Är det värt att skaffa en HTC Hero nu eller ska man välja någon annan? Håller den än? Det enda jag är tveksam över då det gäller Hero är kameran. Men det tror jag att jag kan leva med. Kommer den att gå ner i pris då HD2 kommer tro? Eller ska man rent av satsa på en HD2 kanske. En annan sak, vilken färg är mest "hållbar? Jag va och kände på en Hero idag och den vita kändes ju lite mer exklusivare på något sätt. Är det någon skillnad? Invisible Shield är inte aktuellt på Hero eller? Har hört att många haft problem med det.
Förlåt om jag inte orkar att kolla igenom hela tråden. Hoppas på nått vänligt svar ändå
Postad 07 November 2009 - 21:13
skepnaden
-
skepnaden
-
Användare
-
-
178 inlägg
Är det värt att skaffa en HTC Hero nu eller ska man välja någon annan? Håller den än? Det enda jag är tveksam över då det gäller Hero är kameran. Men det tror jag att jag kan leva med. Kommer den att gå ner i pris då HD2 kommer tro? Eller ska man rent av satsa på en HD2 kanske. En annan sak, vilken färg är mest "hållbar? Jag va och kände på en Hero idag och den vita kändes ju lite mer exklusivare på något sätt. Är det någon skillnad? Invisible Shield är inte aktuellt på Hero eller? Har hört att många haft problem med det.
Förlåt om jag inte orkar att kolla igenom hela tråden. Hoppas på nått vänligt svar ändå 
Eftersom HD2 är en windows mobile lur så ser jag den inte direkt som någon konkurrent, och därmed inte hellr som ett alternativ personligen. Jag har haft den vita i tre månader nu och är sjukt nöjd. Teflon-bakstycket har blivit lite glattare sen första gången jag höll i den, men det har inte påverkat interaktionen något överhuvudtaget. Körde med budget-displayskydd första veckan men skippade det sedan för det behövs verkligen inte (inte ett spår av någon tillstymmelse till repa) och jag tyckte att känsligheten faktiskt blev något bättre utan.
Postad 08 November 2009 - 07:31
Tommy Törnquist
-
Tommy Törnquist
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har ett par nybörjarfrågor angående datamobiler. Jag funderar på att köpa en Hero men jag har ännu inte hållit i den. Jag har bara surfat runt på nätet och tittat på den där. Men den verkar helt ok för mig.Var är tangentbordet på den? Sett många filmer på nätet om den men aldrig har någon visat hur man skriver. Finns det å ä ö? GPS-antenn är inbyggd står det. Betyder det att jag måste betala för Navigator hos tex Telia och betala 1100.- om året för att kunna orientera mig med den? Jag lyssnar mycket på radio och POD. Hero har ingen radio? Kan jag gå in på SR:s sida och lyssna via den eller hur funkar det?
Jag är säker till 90% att köpa en Hero men sneglar lite åt IPhone också.
Redigerat av Tommy Törnquist, 08 November 2009 - 07:38.
Postad 08 November 2009 - 13:35
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Jag har ett par nybörjarfrågor angående datamobiler. Jag funderar på att köpa en Hero men jag har ännu inte hållit i den. Jag har bara surfat runt på nätet och tittat på den där. Men den verkar helt ok för mig.Var är tangentbordet på den? Sett många filmer på nätet om den men aldrig har någon visat hur man skriver. Finns det å ä ö? GPS-antenn är inbyggd står det. Betyder det att jag måste betala för Navigator hos tex Telia och betala 1100.- om året för att kunna orientera mig med den? Jag lyssnar mycket på radio och POD. Hero har ingen radio? Kan jag gå in på SR:s sida och lyssna via den eller hur funkar det? Jag är säker till 90% att köpa en Hero men sneglar lite åt IPhone också.
Hero har inget fysiskt tgb utan det är on-screen keyboard som gäller. Det fungerar i både portrait och landscape och är utmärkt att skriva på. De inbyggda ordböckerna och HTCs implementation av auto-correction gör det till ett av de absolut bästa on-screen kb:s som finns. Ang. GPS så behöver du köpa ett separat app som t.ex. CoPilot om du är ute efter ngn slags bilnavigator. Annars finns GoogleMaps förinstallerat vilket ju är rätt kompetent. Radio finns inte nej, det går att lyssna genom SRs mobilsajt men det fungerar väl sådär iom att skärmen måste vara på för att streaningen skall hållas igång (går dock att lösa med tredjepartsapp).
Postad 08 November 2009 - 21:58
Fredde321
-
Fredde321
-
Användare
-
-
249 inlägg
Någon som vet vad ett skal kostar? både fram och bakskal.
Min lilla vovve sprang in i ett bord idag där den låg så telefonen fick sig en omgång i asfalten...
Vart kan man beställa det isåfall?
Eller vad kan det kosta att byta skal hos en service verkstad så garantin fortfarande är kvar?
Ska även kolla med hemförsäkringen...
Mvh Fredde
Postad 08 November 2009 - 22:24
timfal1
-
timfal1
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har precis köpt mig en Htc hero. Måste säga att jag är sjukt nöjd! Underbar telefon. Hade tidigare en X1a och vilket lyft det här var.
Postad 09 November 2009 - 03:10
Tommy Törnquist
-
Tommy Törnquist
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det låter bara positivt med Hero men Nokia N900 är på väg in läste jag. Man ska inte vänta på den och köpa den i stället eller tycker ni att Hero är bättre/lika bra?
Hur menar du att man kan lösa radiodelen med tredjepartsapp?
Postad 09 November 2009 - 13:43
timfal1
-
timfal1
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har en fråga angående chompsms. Jag har laddat ner det och vill använda det som min enda sms klient. men varje gång jag får ett sms så kommer både chompsms och den vanliga sms klienten upp på notifieringar. så ska det väl inte behöva vara? Går det inte att få chompsms att ersätta den vanliga sms appen och även att använda den ikonen?
Postad 09 November 2009 - 14:00
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Har en fråga angående chompsms. Jag har laddat ner det och vill använda det som min enda sms klient. men varje gång jag får ett sms så kommer både chompsms och den vanliga sms klienten upp på notifieringar. så ska det väl inte behöva vara? Går det inte att få chompsms att ersätta den vanliga sms appen och även att använda den ikonen?
öppna orginal meddellande-app och kika i inställningarna. Stäng av notifieringar osv. Chomp är ett eget program med en egen logga. Ta bort orginalet på homescreen och lägg till chomp istället Det gäller att ha lite framåt-anda med android!
Postad 09 November 2009 - 16:39
Chavezzito
-
Chavezzito
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har haft min Hero i ett par månader nu och hoppas att ni kan hjälpa mig, hur gör jag för att vidarebefordra ett sms/mms? Har letat som en dåre men jag hittar inte/fattar inte. Använder mig av chomp sms men jag lyckades inte heller med det när jag hade den inbyggda heller.
Är det jag som är dum?
Postad 09 November 2009 - 20:09
Unregistered72073bd1
-
Unregistered72073bd1
-
Användare
-
-
173 inlägg
Har haft min Hero i ett par månader nu och hoppas att ni kan hjälpa mig, hur gör jag för att vidarebefordra ett sms/mms? Har letat som en dåre men jag hittar inte/fattar inte. Använder mig av chomp sms men jag lyckades inte heller med det när jag hade den inbyggda heller.
Är det jag som är dum? 
jaa de måste de nog vara.. för i normala sms programmet så trycker du och håller inne det sms:et och sedan trycker på vidarebefodra.
Postad 09 November 2009 - 22:20
ravenshield
-
ravenshield
-
Användare
-
-
108 inlägg
Hur är sms och mms funktionen uppbyggd i Hero? Är det en sorts konversation så man lätt kan leta åt sms från vissa personer osv?
Sedan undrar jag om någon använder Halebops surfpaket som dom har. Har själv Halebop nu och vill gärna behålla det. Funkar deras Mobilsurf Fastpris bra?
Mkt tacksam för svar.
Postad 09 November 2009 - 22:28
Unregistered80b449be
-
Unregistered80b449be
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Kan någon förklara för mig vad turbo 3g är är det när man sätter på vanlig 3g eller är det något mer man gör?
Snälla någon kan väll svara?
Postad 09 November 2009 - 22:36
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Har du på 3g så sätts turbo 3g på automatiskt när det finns tillgänglig.. det är inget som du kan sätta på lr stänga av. turbo3g är som det låter.. lite snabbare än 3g.. den har turbo
Postad 10 November 2009 - 08:52
torkel_b
-
torkel_b
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som vet vad ett skal kostar? både fram och bakskal. Min lilla vovve sprang in i ett bord idag där den låg så telefonen fick sig en omgång i asfalten...
Vart kan man beställa det isåfall? Eller vad kan det kosta att byta skal hos en service verkstad så garantin fortfarande är kvar?
Ska även kolla med hemförsäkringen...
Mvh Fredde
Här finns en del reservdelar: http://www.mrgizmo.s...llsok/HTC-Hero/
Postad 10 November 2009 - 08:56
Chavezzito
-
Chavezzito
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
jaa de måste de nog vara.. för i normala sms programmet så trycker du och håller inne det sms:et och sedan trycker på vidarebefodra.
Tack för det! Det är ju det...man måste tänka längre än näsan räcker med den här mobilen!
Postad 10 November 2009 - 10:55
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Tack för det! Det är ju det...man måste tänka längre än näsan räcker med den här mobilen!
Ja, och det borde alla tänka på. Allt är inte uppbyggt såsom SE´s mobiler, eller så konstiga som en del andra. Men, think out of the box! Det finns menyer och roligheter om man bara vågar hålla t.ex länge på skärmen, trycka meny mitt i programmen (och på olika ställen i samma program).
Postad 10 November 2009 - 10:57
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Hur är sms och mms funktionen uppbyggd i Hero? Är det en sorts konversation så man lätt kan leta åt sms från vissa personer osv?
Japp, exakt så fungerar det...
Postad 10 November 2009 - 17:39
Unregistered80b449be
-
Unregistered80b449be
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har du på 3g så sätts turbo 3g på automatiskt när det finns tillgänglig.. det är inget som du kan sätta på lr stänga av. turbo3g är som det låter.. lite snabbare än 3g.. den har turbo 
Jag använder fri surf för 59 kr kr/månaden, och då ingår det inte turbo. Vet man på något sätt om man använder det eller inte? For om jag surfar på youtube och helt plötsligt sätts turbo på blir det ganska dyrt? Gps, är det gratis når man har fri surf eller kostar det pengar? En annan fråga, Har laddat ner svenskt skrivbord men hur får man så man kan använda det?
Redigerat av Unregistered80b449be, 10 November 2009 - 19:07.
Postad 10 November 2009 - 20:42
harbollen
-
harbollen
-
Rookie
-
9 inlägg
Hejsan!
Jag har problem med att min musikspelare säger att den inte kan spela vissa filer. Jag har rippat musik från en cd med windows media player 11 och testat i både mp3-format och windows media audio. Enligt specifikationen ska den ju spela det! Någon som har stött på samma problem? Kan det ha att göra med att cd:n är ny och att det är någon ny teknik på den? Filer jag rippat för ett par år sedan spelar Heron utan problem.
Tacksam för all hjälp!
Postad 15 November 2009 - 19:19
Cassano
-
Cassano
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hejsan! Jag har problem att få över musik till min Hero.. får lov att köra minneskortet genom en minneskortsläsare för att kunna föra över saker. Någon som vet vad det kan bero på?
Postad 15 November 2009 - 19:23
Unregistered4dd3aa60
-
Unregistered4dd3aa60
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hejsan! Jag har problem att få över musik till min Hero.. får lov att köra minneskortet genom en minneskortsläsare för att kunna föra över saker. Någon som vet vad det kan bero på?
Pröva att ladda ner nya drivrutiner från HTC´s hemsida. och uppdatera allt igen.. brukar funka för mig iallaflal..
Postad 15 November 2009 - 19:54
hegu
-
hegu
-
Rookie
-
4 inlägg
Har du valt att montera kortet? Det kommer upp en usbsymbol i meddelandelisten högst upp i displyen. Kolla det meddelandet. Där kan du välja att montera minneskortet till datorn.
Postad 15 November 2009 - 20:30
Cassano
-
Cassano
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har du valt att montera kortet? Det kommer upp en usbsymbol i meddelandelisten högst upp i displyen. Kolla det meddelandet. Där kan du välja att montera minneskortet till datorn.
Tack nu fungerar det
Postad 15 November 2009 - 21:30
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jag använder fri surf för 59 kr kr/månaden, och då ingår det inte turbo. Vet man på något sätt om man använder det eller inte? For om jag surfar på youtube och helt plötsligt sätts turbo på blir det ganska dyrt? Gps, är det gratis når man har fri surf eller kostar det pengar?
En annan fråga, Har laddat ner svenskt skrivbord men hur får man så man kan använda det?
När det gäller Scandinavian Keyboard,går du inn i inställninger,sen språkkod och text kryssa i scandinavian keyboard.öppna sedan där du skriver sms,håll fingret där du skriver text,nå kommer det upp text tryck på input,sen Scandinavian Keyb.Sen går du tillbaka till inställninger språkkod och text sen går du inn i menyn Scandinavian Keyboard.Tryck sen på vibration duration,där står det 20 höy den till 40,nå har du vibration i tagenterna när du skriver.
Postad 15 November 2009 - 21:32
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Jag använder fri surf för 59 kr kr/månaden, och då ingår det inte turbo. Vet man på något sätt om man använder det eller inte? For om jag surfar på youtube och helt plötsligt sätts turbo på blir det ganska dyrt? Gps, är det gratis når man har fri surf eller kostar det pengar?
En annan fråga, Har laddat ner svenskt skrivbord men hur får man så man kan använda det?
När Telia skriver "ej turbo3g" då menar dom att de klippt hastigheten så att du inte når upp till turbo3g... så du behöver inte vara orolig att du kommer få pröjsa något extra bara för att du befinner dig på en turbo3g nät. Gps signalen är helt gratis, att ladda ner kartor kostar dock pengar men har du surfpaketet så ingår ju den trafiken.. det blir inget extra pröjs.
Postad 15 November 2009 - 21:33
Fredde321
-
Fredde321
-
Användare
-
-
249 inlägg
Postad 16 November 2009 - 07:55
saja
-
saja
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har en fråga angående hörlursuttaget.
Första gången jag testade med mina koss-lurar var det inga problem
Men idag när jag äntligen gjort en fin liten spellista på spotify och skulle premiärlyssna hände det ingenting när jag pluggade in lurarna. Musiken fortsatte spela i högtalarna på telefonen.
Måste man göra nån slags inställning? Funkade ju fint första gången jag prova. Nån annan som stött på det här problemet? Det står ju att man ska spela med de medföljda hörsnäckorna men det ska väl inte behövas?
Tacksam för svar
Sara
Postad 16 November 2009 - 10:14
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Jag har en fråga angående hörlursuttaget. Första gången jag testade med mina koss-lurar var det inga problem Men idag när jag äntligen gjort en fin liten spellista på spotify och skulle premiärlyssna hände det ingenting när jag pluggade in lurarna. Musiken fortsatte spela i högtalarna på telefonen. Måste man göra nån slags inställning? Funkade ju fint första gången jag prova. Nån annan som stött på det här problemet? Det står ju att man ska spela med de medföljda hörsnäckorna men det ska väl inte behövas?
Tacksam för svar
Sara
har hänt mig en gång. Som vanligt blir svaret, starta om.
Postad 17 November 2009 - 14:33
kentaR6
-
kentaR6
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
För alla som har problem mer att surfa via WiFi kan jag rekommendera http://androidforums...225-post39.html som löste mitt problem. Jag kunde surfa via mobilt nätverk, men inte via WiFi. Däremot så fungerade alla apps med WiFi, bara inte internet.
Postad 18 November 2009 - 22:39
Unregistered80b449be
-
Unregistered80b449be
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
När det gäller Scandinavian Keyboard,går du inn i inställninger,sen språkkod och text kryssa i scandinavian keyboard.öppna sedan där du skriver sms,håll fingret där du skriver text,nå kommer det upp text tryck på input,sen Scandinavian Keyb.Sen går du tillbaka till inställninger språkkod och text sen går du inn i menyn Scandinavian Keyboard.Tryck sen på vibration duration,där står det 20 höy den till 40,nå har du vibration i tagenterna när du skriver.
Tack så mycket nu fungerar det När Telia skriver "ej turbo3g" då menar dom att de klippt hastigheten så att du inte når upp till turbo3g... så du behöver inte vara orolig att du kommer få pröjsa något extra bara för att du befinner dig på en turbo3g nät.
Gps signalen är helt gratis, att ladda ner kartor kostar dock pengar men har du surfpaketet så ingår ju den trafiken.. det blir inget extra pröjs.
Har telenor... Det står inte "ej turbo 3g" Men fungerar det på samma sätt? Tjänsten som jag har heter Telenor Fri Mobilsurf. Och den andra heter Telenor Fri Mobilsurf Turbo "Tjänsten erbjuder obegränsad volym mobilsurf med Turbo3G inom Sverige. I tilläggstjänsten ingår dessutom Telenor Surfzon utan kostnad."
Postad 21 November 2009 - 19:32
Andersbangkok
-
Andersbangkok
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej!
Har följt denna tråd ett tag. Jag var på väg att köpa en Hero när jag av en tillfällighet nämnde för en kompis att " jag måste helt enkelt ha en telefon där man kan skriva bokstäver med penna" Han sa då att det inte går på Hero!!??
Va!!!? Kan man verkligen inte skriva med penna?????
Har idag en SE P1i. Har haft P800, P900 och därför vant mig vid detta.
Om man inte kan skriva bokstäver med penna; finns det något program som gör att jag kan använda denna funktion??
Postad 21 November 2009 - 19:44
heiko
-
heiko
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har letat runt på nätet men de länkar som är till denna keyboard verka döda. Har du någon länk man kan få för att ladda ner filen?
Postad 21 November 2009 - 22:54
Toneloc
-
Toneloc
-
Användare
-
-
102 inlägg
Hej! Har följt denna tråd ett tag. Jag var på väg att köpa en Hero när jag av en tillfällighet nämnde för en kompis att " jag måste helt enkelt ha en telefon där man kan skriva bokstäver med penna" Han sa då att det inte går på Hero!!?? Va!!!? Kan man verkligen inte skriva med penna????? Har idag en SE P1i. Har haft P800, P900 och därför vant mig vid detta.
Om man inte kan skriva bokstäver med penna; finns det något program som gör att jag kan använda denna funktion??
Skärmen på Hero är capacitiv, vilket gör att det inte fungerar med penna, det verkar dock som att det finns specialpennor att köpa, de är dock dyra som... Det är likadan skärm som på iphone i detta avseende. De skärmar du är van med är resistiva, du måste alltså trycka på dem för att skapa resistans i skärmen, på de capacitiva skärmarna räcker det med att man bara nuddar skärmen för att trycka, de känner av kroppens förmäga att leda ström.
Postad 22 November 2009 - 21:12
gtek890
-
gtek890
-
Användare
-
-
225 inlägg
hej
Har skummat igenom denna tråden lite enkelt och måste säga att htc hero verkar mycket intressant  . Men har inte sett så många som har tagit upp ang gps:en i mobilen ? ( kan ha fel, ber om ursäkt då ). För ska införskaffa en ny mobil snart och eftersom att man löptränar rätt mycket så kan det vara bra med en mobil som man kan ha till det, se längd o allt. Har funderat mycket på nokia n85 samt nokia n79 active men htc verkar vara en bättre mobil men hur står det sig med gps:en och på den fronten ?
// Gtek
Postad 22 November 2009 - 21:12
Andersbangkok
-
Andersbangkok
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tack Toneloc för den klarläggande informationen! Härligt med tydliga svar!
Jag undrar; är det någon som vairt i min situation, dvs. jobbat med att skriva med penna och därefter byter till textmatning typ Hero? Det skulle vara spännande att höra edra kommentarer!
Postad 23 November 2009 - 00:26
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Har letat runt på nätet men de länkar som är till denna keyboard verka döda. Har du någon länk man kan få för att ladda ner filen?
Du kan gå inn på Swedroids forum,sen går du inn på Htc Tattoo,där finns en Droppbox där hittar du Scandinavian Keyboard.Den Apk filen funkar.För att få Swedish dictionary laddar du hem even Custom locale,den finns i Droppboxen osso.
Redigerat av Ramboline, 23 November 2009 - 01:10.
Postad 23 November 2009 - 00:37
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
hej
Har skummat igenom denna tråden lite enkelt och måste säga att htc hero verkar mycket intressant . Men har inte sett så många som har tagit upp ang gps:en i mobilen ? ( kan ha fel, ber om ursäkt då ). För ska införskaffa en ny mobil snart och eftersom att man löptränar rätt mycket så kan det vara bra med en mobil som man kan ha till det, se längd o allt. Har funderat mycket på nokia n85 samt nokia n79 active men htc verkar vara en bättre mobil men hur står det sig med gps:en och på den fronten ?
// Gtek
Du har en bra App spm heter Cardiotrainer,du kan se den slinga du har sprungit med hjälp av gps.Du kan se hur långt du har sprungit,hur många steg du har tagit och hur myr du har forbränt osv. ,
Postad 23 November 2009 - 09:38
gtek890
-
gtek890
-
Användare
-
-
225 inlägg
Ramboline: Tackar för svaret  . Det låter bra, jag tycker man blir så hemskt förvirrad i hela mobildjungeln :/ alla modeller har sina nackdelar osv. Men htc verkar vara fin, ifl i denna prisklass. ( Rätta mig om jag har fel )
// Gtek
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|