Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 February 2010 - 23:15

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Det kan ju vara så att google ville att mobilen skulle se ut som nexus.. Och dom kunde inte göra så fula mobiler?

Eller helt enkelt att dom enbart vill göra mobiler under eget varumärke... Som det står i artikeln du länkar till...
Läste du ens artikeln själv?

Postad 18 February 2010 - 23:17

drdelux
  • drdelux
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är besviken på moderatorerna i detta forum som inte kan styra upp en sådna här tråd.

Ge vissa personer en varning och fortsätter de att inte sköta sig så får man väl plocka bort dem.
Som det är nu kommer det inget kreativt från denna tråd utan bara pajkastning och dålig stämning.
Finns de som borde ta åt sig här, men jag nämner inga namn.

Tråkigt när man inte längre vill gå in på tråden pga sandlådenivån som börjar härska här!

Skärpning!

Postad 18 February 2010 - 23:21

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Men varför fortsätter du upprepa att en app som bara (än så länge) finns i SE lurar laggar?
Det är typ bara du i hela tråden som har problem med det, och du fortsätter älta det.

Jag säger inte på nåt sätt att SE alltid gjort allt rätt, men det för den skulle behöver ju inte betyda att hela X10an är skit - trots ev. långa väntetider på nya Androidversioner.

Ok, så du menar att dom det inte laggar i är tomma, medans de som har gott om kontakter/facebookpolare laggar?

För att om man bortser från den appen så är det ju en gammal vanliga 1.6 i stort sett med en lite bättre fotodel. Var det värt väntan? De flesta kommer säkert inte ens köra Timescape. Det känns som ett ###### slöseri från SE som tror att detta är vad folket vill ha. Jag tror de är helt fel ute. De hade ett klart OS som de kunde tryckt in och släppt för månader sen. Då hade denna mobil blivit en hit. Nu tror jag att Nexusen och HTC´s Desire kommer att sno många köpare från SE.

Ja, det är precis det jag menar. Titta efter så ser du det själv. Samma ansikten på huvudmenyn i Timescape och när de byter vy så är det tomt eller halvtomt. när det är fullt och massa olika ansikten så laggar det sönder.

Postad 18 February 2010 - 23:21

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Du tror att SE inför sin viktigaste lansering någonsin och på en enormt viktig mässa skulle skicka dit en massa telefoner med gammal SW? Snälla... :rolleyes:

Det är ursäkter.

I’m sure there’s lots of people running X10 down in Barcelona and many videos will come from just about everywhere, beware that it’s far from certain that everyone there will run the latest SW though..

Postad 18 February 2010 - 23:24

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Det kan ju vara så att google ville att mobilen skulle se ut som nexus.. Och dom kunde inte göra så fula mobiler?

Eller helt enkelt att dom enbart vill göra mobiler under eget varumärke... Som det står i artikeln du länkar till...
Läste du ens artikeln själv?

Google lägger sig inte i hur de ser ut. Det är SE som anser att de måste SE branda alla sina androidlurar med bloatad mjukvara. Jag tror det är helt fel.

Handen på hjärtat. Hade ni inte hellre fått denna med standard Android 2.1 vid årsskiftet och snabba uppdateringar efter det?

" Google släpper en Dalvik-JIT inom kort?
Framtiden är snabb
Under Google IO 19-20 maj i år kommer Ben Cheng och Bill Buzzbee att presentera sitt arbete med Googles JIT-implementation av Dalvik. Ända sedan Android 2.0 har en experimentell JIT funnits med i kodbasen och i och med 2.1 har den varit så pass stabil att det i alla fall gått att köra appar och påvisa en hastighetsökning med upp till 3 gånger.

I den takten Google jobbar (snabbt) skulle jag inte bli förvånad om de faktiskt var väldigt nära en stabil version i dagsläget och valde att släppa en skarp version i samband med IO-konferensen i maj.

Good times."

Det är därför jag älskar google. Det går undan! :rolleyes:

Redigerat av Barilla, 18 February 2010 - 23:25.

Postad 18 February 2010 - 23:29

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Det var väl inte Androidtelefoner dom inte ville sälja, utan dom ville inte legotillverka N1an?

Ni kan väl läsa vad Engadet har att säga om det hela, om ni kan få av er era SE-Cyklop.

http://www.engadget....one-we-re/?s=t5

Postad 18 February 2010 - 23:33

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

För att om man bortser från den appen så är det ju en gammal vanliga 1.6 i stort sett med en lite bättre fotodel. Var det värt väntan?

Ja, det verkar så, iom att det är en drös med pojkar och flickor? i den här tråden verkar tycka det är värt att vänta.

De flesta kommer säkert inte ens köra Timescape. Det känns som ett ###### slöseri från SE som tror att detta är vad folket vill ha. Jag tror de är helt fel ute. De hade ett klart OS som de kunde tryckt in och släppt för månader sen. Då hade denna mobil blivit en hit. Nu tror jag att Nexusen och HTC´s Desire kommer att sno många köpare från SE.

Ja HTC skulle kunna vara ett alternativ, men det verkar ju som det finns köpare till X10an också, än så länge?

Postad 18 February 2010 - 23:35

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Ni kan väl läsa vad Engadet har att säga om det hela, om ni kan få av er era SE-Cyklop.

http://www.engadget....one-we-re/?s=t5

Jag såg SE presskonferens då han sade detta, och vad han i princip sa var "Vi gör inte mobiler ÅT företag". SE ville inte göra en mobil åt Google, de har aldrig gjort mobiler åt någon, de gör sina egna som de sedan säljer genom operatörer eller på annat sätt.

Postad 18 February 2010 - 23:37

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Jag såg SE presskonferens då han sade detta, och vad han i princip sa var "Vi gör inte mobiler ÅT företag". SE ville inte göra en mobil åt Google, de har aldrig gjort mobiler åt någon, de gör sina egna som de sedan säljer genom operatörer eller på annat sätt.

Var väl inte så smart... HTC har ju fått sjukt mycket bra press av detta.

Postad 18 February 2010 - 23:39

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Var väl inte så smart... HTC har ju fått sjukt mycket bra press av detta.

Nej, visst kan man tycka det, med facit i hand.

Postad 18 February 2010 - 23:42

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Google lägger sig inte i hur de ser ut. Det är SE som anser att de måste SE branda alla sina androidlurar med bloatad mjukvara. Jag tror det är helt fel.

Handen på hjärtat. Hade ni inte hellre fått denna med standard Android 2.1 vid årsskiftet och snabba uppdateringar efter det?

" Google släpper en Dalvik-JIT inom kort?
Framtiden är snabb
Under Google IO 19-20 maj i år kommer Ben Cheng och Bill Buzzbee att presentera sitt arbete med Googles JIT-implementation av Dalvik. Ända sedan Android 2.0 har en experimentell JIT funnits med i kodbasen och i och med 2.1 har den varit så pass stabil att det i alla fall gått att köra appar och påvisa en hastighetsökning med upp till 3 gånger.

I den takten Google jobbar (snabbt) skulle jag inte bli förvånad om de faktiskt var väldigt nära en stabil version i dagsläget och valde att släppa en skarp version i samband med IO-konferensen i maj.

Good times."

Det är därför jag älskar google. Det går undan! :rolleyes:

Handen på hjäratat så hade jag hellre haft den vid årskiftet med 2.1 o då hade jag kunnat skippa media o time-scape. (inte minst för att slippa gnället här i tråden)
Men nu är det inte så, men vi får en telefon med 1.6 och en del funktioner som tom är bättre än de i 2.1. Om det hackar till ibland i Scape bryr vi oss inte så mycket om, det är något du hakat upp dig på.

SE ville inte göra telefonen åt Google, so what? Det är ju vara deras beslut, om det var rätt eller fel kan nog inte vi riktigt svara på. Vem vet hur mycket pengar HTC egentligen får av Google för att göra deras telefon, det kanske är rena struntsumman. Hur mycket mindre kommer de sälja av sin egen telefon nu när N1 har sålts ett tag när deras kommer ut.
Har man ett varumärke är det inte så underligt att man vill hålla sig till det och inte släppa sina produkter med för andras räkning. Det kan också vara farligt att göra så mot sina återförsäljare då de inte får möjligheten att sälja produkten i butiken, de kan svara med att inte sälja de produkter man sedan släpper under sitt eget märke eller helt enkelt inte jobba för att sälja de produkterna.
Det finns säkert många anledningar till att SE inte ville göra deras telefon, men du är väl bara bitter för att du sitter med din Nexus o inte en X10... vilket jag iofs mycket väl kan förstå, för alla vi här kunde suttit med en Nexus om vi ville det, men nej... vi vill ha en X10 även om det kanske hackar någon sekund i timescape. Det kommer ändå vara ett väldigt smidigt sätt att hålla kontakten med sina vänner... o tycker man inte det så är det bara att installera valfri app, det där vet du så sluta nu.

Redigerat av zippiz, 18 February 2010 - 23:49.

Postad 18 February 2010 - 23:55

lungberg
  • lungberg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Sony Ericsson vill inte bygga Googlemobil

http://www.idg.se/2....gga-googlemobil

Handen på hjärtat, har SE någonsin varit bra på mjukvara? Det är ju det som varit deras akilleshäl genom alla tider. Grym hårdvara, kass mjukvara. Lämna mjukvaran till experterna och gör hårdvara.

Men nej, man vill fortsätta att "fula till" gamla versioner av android. Tror inte det är framtiden. Men vi får se.

Läst denna tråd sen den startade och jag förstår mig inte på vad folk som inte enns vill eller ska köpa x10:an gör här inne, bara här för att prata massa skit om en produkt som inte enns är helt färdig för försäljning ännu...kommer först ut vecka 13.

Och jag har haft totalt 15stycken sony ericsson produkter under 10år och tycker att dom "för det mesta#" lyckats göra bra telefoner med bra mjukvara. om du tyckar annat så passar nog en annan tråd bättre för dig, för du verkar inte gilla se så himla mycket och då vet jag inte vad du gör här riktigt på x10 tråden!

Jag tror att det bli en ricktigt suverän telefon och tror absolut på ett riktigt lyft för sony ericsson, haft en Iphone 3gs och det var totalt dynga i mina ögon sett...och x1:n seg tack vare wm, även haft en hero i 3mån var bra men för dålig upplösning, Men nu kommer vändningen igen för sony ericsson! Tror många mer än jag tror och tycker det....Plats 25 i kö på den vita :-) Helt klart värt att vänta!

Postad 18 February 2010 - 23:57

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Handen på hjäratat så hade jag hellre haft den vid årskiftet med 2.1 o då hade jag kunnat skippa media o time-scape. (inte minst för att slippa gnället här i tråden)
Men nu är det inte så, men vi får en telefon med 1.6 och en del funktioner som tom är bättre än de i 2.1. Om det hackar till ibland i Scape bryr vi oss inte så mycket om, det är något du hakat upp dig på.

SE ville inte göra telefonen åt Google, so what? Det är ju vara deras beslut, om det var rätt eller fel kan nog inte vi riktigt svara på. Vem vet hur mycket pengar HTC egentligen får av Google för att göra deras telefon, det kanske är rena struntsumman. Hur mycket mindre kommer de sälja av sin egen telefon nu när N1 har sålts ett tag när deras kommer ut.
Har man ett varumärke är det inte så underligt att man vill hålla sig till det och inte släppa sina produkter med för andras räkning. Det kan också vara farligt att göra så mot sina återförsäljare då de inte får möjligheten att sälja produkten i butiken, de kan svara med att inte sälja de produkter man sedan släpper under sitt eget märke eller helt enkelt inte jobba för att sälja de produkterna.
Det finns säkert många anledningar till att SE inte ville göra deras telefon, men du är väl bara bitter för att du sitter med din Nexus o inte en X10... vilket jag iofs mycket väl kan förstå, för alla vi här kunde suttit med en Nexus om vi ville det, men nej... vi vill ha en X10 även om det kanske hackar någon sekund i timescape. Det kommer ändå vara ett väldigt smidigt sätt att hålla kontakten med sina vänner... o tycker man inte det så är det bara att installera valfri app, det där vet du så sluta nu.

Bitter? För vad? Jag tycker det är orimligt att vänta så länge på något och sen få antik mjukvara. Du verkar inte ha något problem med det. Men det är kanske inte så konstigt då de flesta av er bara verkar bry er om hur mobilen ser ut. Inte hur den är som telefon.

Postad 19 February 2010 - 00:04

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Bitter? För vad? Jag tycker det är orimligt att vänta så länge på något och sen få antik mjukvara. Du verkar inte ha något problem med det. Men det är kanske inte så konstigt då de flesta av er bara verkar bry er om hur mobilen ser ut. Inte hur den är som telefon.

dude chill out...det är upp till var och en hur man uppfattar en mobil. det du tycker är kass gillar någon annan och tvärt om. vissa gillar utsidan andra inte ...jag föredrar telefoner med tangent bord. men de flesta villnog helst köra utan...kanske dags att gå vidare i den här tråden.

Postad 19 February 2010 - 00:13

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Du menar:
För att vi inte letar upp de filmer där de hackar mest i Timescape?
För att vi inte är superbekymrade över att vi kommer få vänta på uppdateringar?
För att vi tror den kommer funka finfint som telefon trots de 2 ovanstående 'problemen'?

Och ja, du har sagt att du tycker det är orimligt, men snälla sluta upprepa det, du behöver ju inte hänga i den här tråden. :rolleyes:

Postad 19 February 2010 - 00:24

Vis6
  • Vis6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ja Barilla jag förstår faktiskt inte ett dugg va du gör kvar i denna tråden.
Du har en fin telefon som du är nöjd över varför sitter du inte och leker med den? Det är väl betydligt mycket roligare än att spy gala i denna tråden?
Jag hade kunnat tänka mig en Nexus om det inte vart så att designen inte tilltalar mig överhuvudtaget.
Jag vill kunna ta upp min telefon (blivande x10) och se den snygga designen och le (som de nämde var en viktig punkt i presskonferansen)
Jag är väldigt positivt inriktad till x10an trotts vad du säger både till hård och mjukvaran.
Jag skiter faktiskt i om det kommer 1 uppdatering om året eller ej funkar telefonen så behövs det ju inte (om inte till MT eller andra mjukvaru begränsningar)
Så snälla håll dig borta härifrån för du tillför ingenting och det är ju sorgligt.

"Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge!" :rolleyes:

Postad 19 February 2010 - 00:59

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
har för mig att jag läst här nånstans att dom till den senaste SW:n fixat en bugg i timescape så den inte ska lagga längre. dessutom att detta påstående låg rätt nära källan (läs utvecklarna). okej, vi har sett många filmer där den flyter på otroligt bra utan att veta om det finns 20 eller 500 kontakter/vänner i kontaktlistan/facebook, men jag har ju svårt att tänka mig att man ens nämner en buggrättning om den inte även tar hand om det eventuella problem som kan finnas med många kontakter/fb-vänner.

dessutom hade väl någon chef, hur stora hans SE-glasögon än må vara, haft mobilen i tre veckor innan han vågade släppa iväg den för produktion. verkar ju tveksamt att inte han skulle ha hundratals kontakter och fb-vänner.

lägg där till möjligheten att välja ut sina bästa fb-vänner enligt frågor och svar-inlägget här ovan så tror jag X10:ans eye catcher och tillika master application kommer att leva upp till alla förväntningar.

vill också passa på att slå ett slag för ansiktsigenkänningen som verkar grym! där får nog google jobba hårt med sitt eget OS för att komma ikapp mobilkameratillverkaren nr 1. :rolleyes:

Redigerat av lurane, 19 February 2010 - 01:01.

Postad 19 February 2010 - 01:46

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Men man kan väl inte byta bakrunden (eller färgen för den delen) i själva time/media-scape det var de jag menade :rolleyes:

Den här är i alla fall till viss del gul.

http://www.youtube.c...hY&translated=1

Postad 19 February 2010 - 02:03

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0
Nu är det slut på pajkastningen i den här tråden. Jag kommer vara hårdare framöver och de som förtjänar en semester har även fått det. Om ni anser att någon bryter mot någon/några av forumets regler, tveka inte att anmäla för vi har inte möjlighet att följa alla trådar här på forumet.

Ni som troget följer tråden och är genuint intresserade av X10, jag förstår att den här tråden har varit jobbig för er. Jag är tacksam för att ni har orkat hålla er kvar här. Om vi alla hjälps åt så ska vi nog få det trevligt i den här sandlådan igen.

Mvh
SmellyMarq - Moderator

Postad 19 February 2010 - 07:59

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Om alla kommer överänns om att ignorera Barilla och svara inte på NÅGOT han skriver, så kommer han bara att blekna bort och vi glömmer honom, för ni inser väl att han e en finnig fjortis som sitter å flinar över att han lyckas reta upp folk !

Redigerat av silverkillen, 19 February 2010 - 07:59.

Postad 19 February 2010 - 08:33

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Ha ha morsning. Vad för resurser tror du att man kommer att lägga på denna lur som man redan hämtat hem stålarna på och som kommer att börja vara gammal när denna uppdatering kommer ut om ett år?

Det där är inte kopplat till dig själv eller?
Kan ju lika gärna vara så att google inte ger några större uppgraderingar till just nexus utan till nexus two som inte kommer till din lilla telefon.

Din logik är helt bortblåst, du säger spekulation efter spekulation som du hävdar stämmer och varje spekulation är lika applicerbar på din telefon som det skulle vara på X10. Så släpp skitsnacket.

Postad 19 February 2010 - 08:35

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt varför man gnäller över lagg i en app som är SE only, när man inte framstår som det minsta intresserad av att köpa X10an.
Och när man tröttnar på det så gnäller man över den förmodade bristen och väntan på uppdateringar.

+1

Postad 19 February 2010 - 08:37

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Tack för det smellymarq. Skall jag vara ärlig så förstår jag inte varför inte fler använder ignorefunktionen =)

Postad 19 February 2010 - 09:40

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Kan inte kolla på youtube här på jobbet, men det kanske är filmen som jag själv länkade till några sidor tidigare? Hur som helst, är det den så är det gul bakrund där men det är inte när media eller time-scape är igång. Om det nu är den vill säga, har även haft lite mailkontakt med Sony Ericsson om detta och de har "bekräftat" att det inte går att byta färg. Enligt mig väldigt stort misstag, man vill ju kunna göra sin telefon lite mer personlig.
En så pass enkel sak borde vara standard tycker jag... nåja, det är inte hela världen men trots allt lite synd.

Postad 19 February 2010 - 09:41

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Nada

Redigerat av Unregistered1193, 19 February 2010 - 09:50.

Postad 19 February 2010 - 09:46

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Engadget tillför inte någon som helst relevens i diskussionen huruvida SE inte ville bygga HTC's Nexus...om de inte vill så vill de inte...eller tror du Volvo vill bygga Volkswagens bilar eller att Nokia skulle bygga Apple's iPhone?

+1 eller vad det är man skriver... kanske tom +2 ;-)

Postad 19 February 2010 - 09:55

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Har sett den videon eller liknande förrut, och den verkar vara NTT DoCoMo brandad, undrar om det hänger ihop med den gula bakgrunden?
Men förhoppningsvis kommer de nån lösning så man kan ändra färg :rolleyes:

Postad 19 February 2010 - 10:28

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Är det bara jag som sitter med PS3 och hade tyckt det varit roligt om SE kunde plocka fram en Remote Play-lösning för sina X10-telefoner?
Tycker det är underligt att SE inte använder sig mer av de möjligheter de har iom tex Playstation.

Ok, jag borde väl googlat innan jag postade.

"It makes a lot of sense for it to be on other handsets", said Christopher David, head of developer and partner engagement at Sony Ericsson, before backing up that statement with an "it should be expected"."

http://www.pocket-li...lay-for-android

Hoppas, hoppas... hade ju varit skicoolt :D

Redigerat av zippiz, 19 February 2010 - 10:31.

Postad 19 February 2010 - 14:34

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Är det bara jag som sitter med PS3 och hade tyckt det varit roligt om SE kunde plocka fram en Remote Play-lösning för sina X10-telefoner?
.. ..
Hoppas, hoppas... hade ju varit skicoolt :D

Förkortade det citerade lite. Intressant länk =P

Jag är en till, Har hoppats på detta sen man upptäckte att inte "satio" hade det. Hade hunnit beställt en tom. Som tur var så hann jag avbeställa.

Frågade även här: http://developer.son.../50210?tstart=0 "Om?" men har inte fått svar. Kan ju hoppas fler har frågat och att det är många bäckar små som gör att dom kanske kan få till det.
Eller helst så tar jag åt mig hela äran om det kommer :D

Postad 19 February 2010 - 15:03

Vis6
  • Vis6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag hoppas också att remote play blir av, dock vet jag inte om det är så jätte användbart lättare om man använder en ps3 blu ray remote (eller om man har en sony tv och synkat med den så man kan använda den fjärren).

Men visst hade det vart lite glassigt att pilla på ps3et med mobilen.
Detta är vad jag tycker och tror i alla fall.

Postad 19 February 2010 - 15:48

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=KTELV9ZWl6A

Postad 19 February 2010 - 16:17

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Fortfarande lika snygg :D

Hoppas ni får möjlighet att använda den snart!

Postad 19 February 2010 - 16:51

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Jag hoppas också att remote play blir av, dock vet jag inte om det är så jätte användbart lättare om man använder en ps3 blu ray remote (eller om man har en sony tv och synkat med den så man kan använda den fjärren).

Men visst hade det vart lite glassigt att pilla på ps3et med mobilen.
Detta är vad jag tycker och tror i alla fall.

Jag skulle ha nytta av att kunna remotestyra PS3:an då jag skulle kunna använda den att lira musik ifrån. Har den bara kopplad till Projektor och man vill ju inte ha den på bara för att kunna byta låt. Sen typ sommartid så skulle det vara fint att kunna sitta ute på altanen och kunna göra detta som jag beskrivit.

Skulle jag ju kunna lösa med att skaffa en PSP men remotestyrningen är det enda jag vill ha en sådan till och inte något jag skulle slänga ut mellan 1000-1600:- eller vad prisbilden ligger mellan på beg -> ny.

Men är väl dags för en ny mobil snart och PS3 styrning skulle vara en "dealbreaker" för vilken det nu blir.

Postad 19 February 2010 - 17:20

Vis6
  • Vis6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=KTELV9ZWl6A

Flyter ju på väldigt tillfredsställande nu tycker jag.

Jag skulle ha nytta av att kunna remotestyra PS3:an då jag skulle kunna använda den att lira musik ifrån. Har den bara kopplad till Projektor och man vill ju inte ha den på bara för att kunna byta låt. Sen typ sommartid så skulle det vara fint att kunna sitta ute på altanen och kunna göra detta som jag beskrivit.

Skulle jag ju kunna lösa med att skaffa en PSP men remotestyrningen är det enda jag vill ha en sådan till och inte något jag skulle slänga ut mellan 1000-1600:- eller vad prisbilden ligger mellan på beg -> ny.

Men är väl dags för en ny mobil snart och PS3 styrning skulle vara en "dealbreaker" för vilken det nu blir.

Det där är ju i och för sig inte helt fel! Nu är jag med på vad du menar slippa ha på tv/projektor i onödan.
Det hade faktiskt vart kanon på sommaren att slippa gå in för att byta låt.
En ishink med öl så slipper du gå in mer på hela kvällen.. perfekt! :D
Om inte x10an släpps med remote play så är jag väldigt säker på att det kommer någon sorts app senare (eller om det redan finns?)

Postad 19 February 2010 - 19:20

MooseStream
  • MooseStream
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
En "Hands on & First impressions" nedan som bådar gott.

http://nexus404.com/...h-all-the-hype/

Postad 19 February 2010 - 20:08

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga men kommer spotify att funka i denna?

Postad 19 February 2010 - 20:11

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga men kommer spotify att funka i denna?

http://www.spotify.c...mobile/android/
Det tar jag förgivet iaf. :D
Premium då men..

Postad 19 February 2010 - 20:13

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
bara jag som tänker på X10 när jag ser detta?

http://www.engadget....ed-game-contro/

Postad 19 February 2010 - 20:58

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://www.slashgear...nds-on-1674328/

Postad 19 February 2010 - 21:08

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Det ser onekligen jäkligt bra ut i de senaste filmerna. Till och med Timescape börjar verka riktigt snabbt. Nu vill vi se luren i affärerna tillsammans med en massa tillbehör!

Postad 19 February 2010 - 21:43

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det ser onekligen jäkligt bra ut i de senaste filmerna. Till och med Timescape börjar verka riktigt snabbt. Nu vill vi se luren i affärerna tillsammans med en massa tillbehör!

Ja jag hoppas verkligen det kommer bra fodral och skärmskydd till den rätt snabbt.
Skulle ju avlida om jag skadade min ögonsten :D

Postad 19 February 2010 - 21:54

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
@Pjuklarven

jag skal köpa dette för at skydda min juvel:

http://4ustuff.com/info.php?itno=5572
http://www.foreverfi...-X10/Categories

Masse olike typer av scrren protector og silicon case, läder fodral etc..

Postad 19 February 2010 - 22:06

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

@Pjuklarven

jag skal köpa dette för at skydda min juvel:

http://4ustuff.com/info.php?itno=5572

Ja men se nu har det ju kommit screen protector med :D
Hade sett den där andra sidan innan men visst har dom bara ett silikonfodral där än vad jag kan se?

Postad 19 February 2010 - 22:10

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Prestanda har enligt mig inte varit ett problem den senaste tiden , flytter på najs !

X10 mini är just nu min nya kärlek !!!

Gillar stor skärm , gps mm e najs då eller kolla film mm men vem fan orkar ?! nu bara ringer jag o kollar lite timescape ..så mini är min nya väg att gå!

Ha en skön kväll !

/Esko

Postad 19 February 2010 - 22:15

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Ja men se nu har det ju kommit screen protector med :D
Hade sett den där andra sidan innan men visst har dom bara ett silikonfodral där än vad jag kan se?

http://4ustuff.com/p.....SONY ERICSSON

massa läder fodral

Postad 19 February 2010 - 22:22

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Nu verkar ju de flesta frågetecken som man hade med x-10:an bytts till utropstecken! Skönt att man hade is i magen och väntade när N1:an lanserades :D . Det jag vill att SE snarast fixar till luren är en snygg bordsladdare så att man kan använda sin juvel till väckarklocka... Någonting i stil med N1:ans. Det kanske blir svårt då USB porten sitter på ovansidan, eller har jag missförstått något?

Postad 19 February 2010 - 22:26

Vis6
  • Vis6
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Detta är ju ett alternativ annars:
http://www.netonnet......8013619,4534)

De hade en fullbody också. Men tycker att själva känslan från mobilen försvinner med ett case eller FB protector.
Men en screen protector ska inhandlas i alla fall! :D

Postad 19 February 2010 - 22:29

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Nu verkar ju de flesta frågetecken som man hade med x-10:an bytts till utropstecken! Skönt att man hade is i magen och väntade när N1:an lanserades :D . Det jag vill att SE snarast fixar till luren är en snygg bordsladdare så att man kan använda sin juvel till väckarklocka... Någonting i stil med N1:ans. Det kanske blir svårt då USB porten sitter på ovansidan, eller har jag missförstått något?

har hört om en bordsladdar där man trycker i en arm uppifrån ...så den står upp snyggt sidan om sängen.

Hoppas det stämmer

/esko

Postad 19 February 2010 - 22:32

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

har hört om en bordsladdar där man trycker i en arm uppifrån ...så den står upp snyggt sidan om sängen.

Hoppas det stämmer

/esko

Schysst. Hoppas att den blir lika snygg som nallen. :D. Det bästa med att man avstod från att köpa N1:an är att man slapp att bli bitter för att man inte köpte den bästa luren. Vem vet man kanske skulle ha suttit här ikväll och skrivit sunkiga invändningar om en lur som ändå inte ägde :D

Redigerat av Fredde S, 19 February 2010 - 22:45.

Postad 19 February 2010 - 23:42

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

http://www.spotify.c...mobile/android/
Det tar jag förgivet iaf. :(
Premium då men..

Självklart kör man premium, Körde reklam versionen i en vecka och blev galen på reklamen hehe :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.