* Officiell tråd iPhone 4 *
5170 svar till detta ämne
Postad 27 juli 2010 - 22:28
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Har hört från flera håll att slutnotan drar iväg med denna i sin ägo.
Skulle någon med tidigare ägande kortfattat kunna beskriva detta fenomen.
Vilka appar är det man tydligen "måste" ha? Låter jäkligt märkligt.
Har genom åren haft mängder med telefoner men aldrig behövt köpa till någon programvara utan dessa har funnits "ur boxen" eller varit gratis att ladda ner. Har inte för avsikt att börja köpa dessa tjänster heller.
Postad 27 juli 2010 - 23:06
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Har hört från flera håll att slutnotan drar iväg med denna i sin ägo. Skulle någon med tidigare ägande kortfattat kunna beskriva detta fenomen.
Vilka appar är det man tydligen "måste" ha? Låter jäkligt märkligt.
Har genom åren haft mängder med telefoner men aldrig behövt köpa till någon programvara utan dessa har funnits "ur boxen" eller varit gratis att ladda ner. Har inte för avsikt att börja köpa dessa tjänster heller.
Förstår inte riktigt vad det är du menar skulle kosta så mycket? Du har ju ett gäng standard appar som medföljer telefonen (mail, väder, ipod, o.s.v) och sen utöver dom så finns ju resten i appstore och de allra flesta är gratis. De som kostar lite mer är navigation apps som TomTom eller Navigon t.ex. men på det stora hela är de flesta i mitt tycke väldigt billiga, oftast ligger priset på mellan 7-30kr. Av mina totalt ca 70 appar som jag hade på min 3GS var kanske ett tiotal köp appar medans resten var gratis så det handlar verkligen inte om några större summor.
Postad 27 juli 2010 - 23:13
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Det finns inga "måste-appar" utan telefonen fungerar kanon, till hundra procent utan att man laddar ner en enda extra app. Jag tror det var det som det undrades över.
Postad 27 juli 2010 - 23:40
aguhi
-
aguhi
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Har bestämt mig för att ta abonnemanget: Telia Mobil Prata på med Mobilsurf 229kr/månad i 5 månader, sen 298kr/månad i 19 månader. Totalpriset blir då 6800kr för 16GB iPhone 4. Sen betalar man man vad man ringer/smsar för enligt: Telia Mobil Prata På + att du har 1GB fri surf/månad http://www.telia.se/...bilt/abonnemangKänns helt okej;)
Redigerat av aguhi, 27 juli 2010 - 23:47.
Postad 27 juli 2010 - 23:45
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Det finns inga "måste-appar" utan telefonen fungerar kanon, till hundra procent utan att man laddar ner en enda extra app. Jag tror det var det som det undrades över.
håller med där, iPhonen är i min mening den bästa luren där är, med eller utan apps. UI'n är bara så perfekt. sen är det ju ett stort plus att det finns så många bra apps som det gör, som man knappt kan leva utan efter ett tag. är det bara jag som ska skaffa 32gb versionen? tror det kommer bli nödvändigt ifall man ska ha mycket musik på den å ändå ha plats för mycket 720p filmer osv.
Postad 27 juli 2010 - 23:48
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Appar var ett exempel. Om du tittar på recensioner och andra skrivelser om iphone så är det inte sällan det dyker upp kommentarer att det är dyrare att äga denna än dess konkurrerande dito.
Går det inte att byta ringsignal utan att först ladda ner låten "betal-wise" via itunes? etc. etc. Många bäckar små...
Att användare känner sig lurade att teckna dyra abonnemang man inte utnyttjar fullt hör inte hit och är inget unikt för ifån.
Någon som hittat en bra recension av IP4 förresten? En nyanserad utan överdrivet fokus på skärmen, gärna som businessanvändare.
Känns mer och mer som man lutar åt androidlägret ju mer research man gör tyvärr.
Postad 27 juli 2010 - 23:55
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
shit, hur ska jag kunna hitta ett abonnemang som passar mig...
ringer och smsar en hel del, dock är samtalen i regel korta men många (öppningsavgift)
å vill ha en 32gb,
EDIT:
funderar på Telia Mobil Prata på med mobilsurf, 349kr/mån tycker det känns som att det kommer fungera bra
så som jag förstår det så får man då
1gb i månaden att surfa för (6mbit/sek)
29/öre Sms
29/öre minuten för samtal
79/öre i uppkopplingsavgift
Redigerat av Unregistered38bbb728, 28 juli 2010 - 00:27.
Postad 28 juli 2010 - 00:28
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
shit, hur ska jag kunna hitta ett abonnemang som passar mig... ringer och smsar en hel del, dock är samtalen i regel korta men många (öppningsavgift) å vill ha en 32gb,
runderar på Prata på grejen, 428kr/mån men känns som det kommer bli dyrt då inga fria minuter eller sms ingår där...
Mycket enkelt, du tar Telia Max 25. 49kr per månad inkl. 3000 gratis sms per månad och 0kr/minut samtalstaxa till telia mobiler. 99öre uppkopplingsavgift. Sen normal taxa till icke telia mobil och fasta nätet. Sjukt värde i det, bara fast pris på sms kostar som tillägg till alla andra abb 99kr per månad. Hade jag inte varit 29år gammal hade jag såklart tagit det med, Telia vänner får dessvärre duga för mig.
Postad 28 juli 2010 - 04:01
Bellander
-
Bellander
-
Användare
-
-
102 inlägg
Hittade en intressant artikel: http://www.nyhetskan...re_far_lasa_uppInnebär detta att vi kommer slippa använda oss av Itunes när vi för över filer till och från telefonen? Fast det verkar ju bara gälla USA...
Postad 28 juli 2010 - 07:26
Junta
-
Junta
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ingen som har hittat något nytt ang Iphone 4 utan abonnemang och vilka affärer som kommer sälja den på fre.
Postad 28 juli 2010 - 08:03
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Måste säga att efter intensivt testade av dödsgreppet kommer jag faktiskt fram till att det existerar. Fattar inte varför jag inte fick det första dagen att fungera så "bra" som nu, men iaf. Kramar jag telefonen med handen vid skarven försvinner datakopplingen helt ibland, ofta går den över till Edge.
Handposition: ner / upp
Normalt hållande: 1,925 / 1,169
Krampaktigt kramande: 0,193 / 0,064
Löst kramande: 1,144 / 0,248
Hållande landscape-läge (antenn uppåt): 4,632 / 1,304
Fick en gång uppload till 7423,439, hehe, det kallar jag fart det.
Jag saknar fortfarande funktionen att kunna välja bort vibration på alarm, vill inte att hela nattduksbordet skall durra på morgonen. Någon som vet nå bra app som kan fixa detta?
Edit:
Testa nu även med en papperslapp emellan, föga skillnad mot föregående testresultat. Dock blev det ingen skillnad om man satte en tygbit emellan, så jag tror på bumperlösningen. Hoppas i alla fall. Ni som har apples bumper kan inte ni testa också?
Redigerat av Termos, 28 juli 2010 - 08:11.
Postad 28 juli 2010 - 08:24
Pinnacle
-
Pinnacle
-
Lärjunge
-
-
297 inlägg
Måste säga att efter intensivt testade av dödsgreppet kommer jag faktiskt fram till att det existerar. Fattar inte varför jag inte fick det första dagen att fungera så "bra" som nu, men iaf. Kramar jag telefonen med handen vid skarven försvinner datakopplingen helt ibland, ofta går den över till Edge. Handposition: ner / upp Normalt hållande: 1,925 / 1,169 Krampaktigt kramande: 0,193 / 0,064 Löst kramande: 1,144 / 0,248 Hållande landscape-läge (antenn uppåt): 4,632 / 1,304
Jag saknar fortfarande funktionen att kunna välja bort vibration på alarm, vill inte att hela nattduksbordet skall durra på morgonen. Någon som vet nå bra app som kan fixa detta?
Edit: Testa nu även med en papperslapp emellan, föga skillnad mot föregående testresultat. Dock blev det ingen skillnad om man satte en tygbit emellan, så jag tror på bumperlösningen. Hoppas i alla fall. Ni som har apples bumper kan inte ni testa också?
Kul att se ett test från "verkligheten" (ber om ursäkt om någon testat samma sak tidigare i tråden)! Skriv gärna vilken operatör du har samt var du befann dig när du utförde testet då mottagningen över lag spelar in, av hastigheten att döma så antar jag att du befinner dig i eller i närheten av en större stad.
Postad 28 juli 2010 - 08:27
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Appar var ett exempel. Om du tittar på recensioner och andra skrivelser om iphone så är det inte sällan det dyker upp kommentarer att det är dyrare att äga denna än dess konkurrerande dito.
Går det inte att byta ringsignal utan att först ladda ner låten "betal-wise" via itunes? etc. etc. Många bäckar små... Att användare känner sig lurade att teckna dyra abonnemang man inte utnyttjar fullt hör inte hit och är inget unikt för ifån.
Någon som hittat en bra recension av IP4 förresten? En nyanserad utan överdrivet fokus på skärmen, gärna som businessanvändare.
Känns mer och mer som man lutar åt androidlägret ju mer research man gör tyvärr.
Det som brukar sägas kosta pengar med en iphone, och alla andra smartphones, är att datakostnaden kan sticka iväg om man inte har fast pris på datatrafik. Annars är det, som redan sagts, inga krav på att man måste köpa till några appar eller nåt annat. Jag måste dock hålla med om att det är rätt frästande att handla när de flesta kostar 7kr och många bäckar små osv...
Postad 28 juli 2010 - 08:31
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Är det någon annan som har tagit Telias erbjudande där navigatorn ingår? Jag är lite orolig över att det fortfarande inte kommit någon bekräftelse på beställningen. Vill bara höra om det är likadant för fler.
Postad 28 juli 2010 - 09:16
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Är det någon annan som har tagit Telias erbjudande där navigatorn ingår? Jag är lite orolig över att det fortfarande inte kommit någon bekräftelse på beställningen. Vill bara höra om det är likadant för fler.
Går det att beställa redan?
Postad 28 juli 2010 - 09:24
Malmopag
-
Malmopag
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag undrar hur många GB man behöver i maxlimit på uppkopplingen? Hur mycket gör man av med bara genom att surfa? Kanske någon gång då och då använda det som mobilt bredband till datorn.
Postad 28 juli 2010 - 09:27
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Går det att beställa redan?
Ja, det har gått ut ett riktat erbjudande till alla telia-kunder som kör iphone idag. erbjudandet finns på http://m.telia.se/iphone4aJag vet inte om det går att beställa om man inte har fått erbjudandet, men det är kanske värt ett försök.
Postad 28 juli 2010 - 09:30
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Kul att se ett test från "verkligheten" (ber om ursäkt om någon testat samma sak tidigare i tråden)!
Skriv gärna vilken operatör du har samt var du befann dig när du utförde testet då mottagningen över lag spelar in, av hastigheten att döma så antar jag att du befinner dig i eller i närheten av en större stad.
Kort och gott svar: Centrala Örebro, Telia, inomhus.
Postad 28 juli 2010 - 09:33
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Fan vad jag hatar att alla operatörer tar samtalstaxa i 60 sekunders intervaller.
Ursäkta var tvungen att få det ur mig
Redigerat av Termos, 28 juli 2010 - 09:34.
Postad 28 juli 2010 - 10:07
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Måste säga att efter intensivt testade av dödsgreppet kommer jag faktiskt fram till att det existerar. Fattar inte varför jag inte fick det första dagen att fungera så "bra" som nu, men iaf. Kramar jag telefonen med handen vid skarven försvinner datakopplingen helt ibland, ofta går den över till Edge. Handposition: ner / upp Normalt hållande: 1,925 / 1,169 Krampaktigt kramande: 0,193 / 0,064 Löst kramande: 1,144 / 0,248 Hållande landscape-läge (antenn uppåt): 4,632 / 1,304
Edit: Testa nu även med en papperslapp emellan, föga skillnad mot föregående testresultat. Dock blev det ingen skillnad om man satte en tygbit emellan, så jag tror på bumperlösningen. Hoppas i alla fall. Ni som har apples bumper kan inte ni testa också?
Detta känns ju inte så bra. Hur ska man kunna surfa utan att hålla i telefonen... är lite fail från apples sida. Visst det går väl, men lite hastighet vill man ju ha. Och alla artiklar om att det blir jobbigt för vänsterhänta, hur tänker dom då. Högerhänta håller ju oftast mobilen med vänster hand, och "klickar" med höger. Dvs, så täcks skarven ganska bra. Men frågan är hur mycket sämmre denna är än alla andra telefoner, verkar inte som någon har brytt sig så här mycket innan iphone 4 kom.
Redigerat av Unregistered24235, 28 juli 2010 - 10:30.
Postad 28 juli 2010 - 10:39
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Detta känns ju inte så bra. Hur ska man kunna surfa utan att hålla i telefonen... är lite fail från apples sida. Visst det går väl, men lite hastighet vill man ju ha. Och alla artiklar om att det blir jobbigt för vänsterhänta, hur tänker dom då. Högerhänta håller ju oftast mobilen med vänster hand, och "klickar" med höger. Dvs, så täcks skarven ganska bra.
Men frågan är hur mycket sämmre denna är än alla andra telefoner, verkar inte som någon har brytt sig så här mycket innan iphone 4 kom.
Det är ju i "surfläget" som detta ev. kan uppstå, i "telefonläge" så håller man ju inte telefonen på det sättet (iaf inte jag). Dock är det bra att få det verifierat att det existerar, nu får man fundera på vad man skall hitte på, surf o pill utgör ju 90% av tiden när man leker med telefonen. Tack!
Postad 28 juli 2010 - 10:42
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Detta känns ju inte så bra. Hur ska man kunna surfa utan att hålla i telefonen... är lite fail från apples sida. Visst det går väl, men lite hastighet vill man ju ha. Och alla artiklar om att det blir jobbigt för vänsterhänta, hur tänker dom då. Högerhänta håller ju oftast mobilen med vänster hand, och "klickar" med höger. Dvs, så täcks skarven ganska bra.
Jag är vänsterhänt men jag håller alltid (förutom när jag pratar i den) telefonen såhär http://mikelao.files...mike_iphone.jpg (random bild) eller i landscape mode. Sen som sagt test med tyg emellan funka, så bumpern borde fixa.
Postad 28 juli 2010 - 10:43
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jag undrar hur många GB man behöver i maxlimit på uppkopplingen? Hur mycket gör man av med bara genom att surfa? Kanske någon gång då och då använda det som mobilt bredband till datorn.
Jag använder den ungefär som du beskriver och kommer upp i ungefär 1Gb per månad, men det kan bero på att mitt abonnemang inte stödjer mer och att jag har en IPhone 3G. Nu när jag beställt 4:an så har jag valt 10Gb trafik.
Postad 28 juli 2010 - 12:03
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
E det inte lite konstigt att Tre fortfarande inte presenterat några priser på sin hemsida?
Endast två dagar kvar till lansering...
Hur funkar det egentligen? Använder sig Tre av enbart 3G-nätet medan Telia även använder GSM och Edge?
Postad 28 juli 2010 - 12:11
Malmopag
-
Malmopag
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag fick precis mitt abonnemang ändrat på telenor till Fast Pris Sverige Iphon så jag tar förgivet att jag kommer få en telefon när de första skickas ut, för de ska inte tro att jag tänker betala för något innan jag fått en telefon =) Fast jag väntar på om jag kan få tag på den kontant istället och i så fall skicka tillbaka den andra
Edit: det jag ogillar med telenor är att det är 1mbit(99kr om man köper det som tilläggstjänst) när man kan få 6mbit på tre för 89kr
Redigerat av Malmopag, 28 juli 2010 - 12:18.
Postad 28 juli 2010 - 12:14
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
E det inte lite konstigt att Tre fortfarande inte presenterat några priser på sin hemsida? Endast två dagar kvar till lansering...
Hur funkar det egentligen? Använder sig Tre av enbart 3G-nätet medan Telia även använder GSM och Edge?
GSM är väl 2G tal-nätet och Edge är väl 2G data-nätet. Eller är jag helt ute och cyklar... Data-nätet i 3G heter UMTS.
Postad 28 juli 2010 - 12:23
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
GSM är väl 2G tal-nätet och Edge är väl 2G data-nätet. Eller är jag helt ute och cyklar... Data-nätet i 3G heter UMTS.
Nä. Det är korrekt att 3 endast har ett 3G-nät, men de hyr in sig hos Telenor för GSM/EDGE. Detsamma åt andra hållet då Telenors 3G-nät är underetablerat.
Postad 28 juli 2010 - 12:26
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag förbrukar mellan 7-10GB i månaden, men det händer att jag är uppe på 15-20GB också. Mitt tips är att skaffa ett abonnemang som INTE har en begränsning.
Herregud, hur lyckas du med det?! Jag förbrukar inte ens min 1GB per månad som jag har och då är det ändå en hel del surf, kolla twitter, kolla mail, t o m lite webb-tv när det var fotbolls-vm. Hur fasen lyckas du komma upp i ens 10 GB? Du måste ju då köra telefonen som modem en hel del, eller hur? Nä. Det är korrekt att 3 endast har ett 3G-nät, men de hyr in sig hos Telenor för GSM/EDGE. Detsamma åt andra hållet då Telenors 3G-nät är underetablerat.
Nej, det gjorde det tidigare. Nu använder Tre ENDAST sitt eget när, förutom just i norrland där de låter deras kunder där uppe nyttja GSM-nät när deras eget 3G-nät inte finns tillgängligt. GSM är väl 2G tal-nätet och Edge är väl 2G data-nätet. Eller är jag helt ute och cyklar... Data-nätet i 3G heter UMTS.
GSM-nätet nyttjas för både voice och data. Edge är endast en uppskruvat GSM-version, ofta kallad 2,5G-nät.
Redigerat av zinned78, 28 juli 2010 - 12:30.
Postad 28 juli 2010 - 12:28
kokodi
-
kokodi
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ajajaj! Det lät riktigt riktigt illa. Jag, som de flesta, är högerhänt. Det innebär alltså att vi alla kommer tappa dataanslutning/hastighet när vi håller telefonen som vanligt i vänstra handen. Jag håller i telefonen ganska hårt när jag surfar för att inte tappa den. Nää fyfan alltså vilket misstag av apple. Hur kan man med gott samvete lägga ut så mycket pengar på en telefon med ett sånt stort fel? Behåller min 3gs ett år till då och väntar på den fixade iphone 5. Hoppas ni som köper inte får så stora problem så att ni sätter på ett fult gummiskal bara. Det skulle kännas pinsamt att täcka en fin telefon för att apple inte tänkt till i år.
Redigerat av kokodi, 28 juli 2010 - 12:30.
Postad 28 juli 2010 - 12:30
Unregistered38bbb728
-
Unregistered38bbb728
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Mycket enkelt, du tar Telia Max 25. 49kr per månad inkl. 3000 gratis sms per månad och 0kr/minut samtalstaxa till telia mobiler. 99öre uppkopplingsavgift. Sen normal taxa till icke telia mobil och fasta nätet. Sjukt värde i det, bara fast pris på sms kostar som tillägg till alla andra abb 99kr per månad.
Hade jag inte varit 29år gammal hade jag såklart tagit det med, Telia vänner får dessvärre duga för mig.
hmm dock är uppkopplingsavgiften och taxan högre på max 25 än på prata på. frågan är ifall man tjänar in det på de fria smsen eller inte...
Postad 28 juli 2010 - 12:39
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Ajajaj! Det lät riktigt riktigt illa. Jag, som de flesta, är högerhänt. Det innebär alltså att vi alla kommer tappa dataanslutning/hastighet när vi håller telefonen som vanligt i vänstra handen. Jag håller i telefonen ganska hårt när jag surfar för att inte tappa den.
Nää fyfan alltså vilket misstag av apple.
Hur kan man med gott samvete lägga ut så mycket pengar på en telefon med ett sånt stort fel? Behåller min 3gs ett år till då och väntar på den fixade iphone 5.
Hoppas ni som köper inte får så stora problem så att ni sätter på ett fult gummiskal bara. Det skulle kännas pinsamt att täcka en fin telefon för att apple inte tänkt till i år.
Jag har inte märkt av några problem i dagliga användandet, har dock bara haft den i 2 dagar. Jag hade tänkt köpa en bumper ändå för att skydda mot repor när den ligger på bord o.s.v, bumbern gör att glaset inte ligger direkt mot ytan. Gillar inte att sätta skydd direkt på skärmen/touchen då den förstör känslan. Men jag håller med om att det är en miss av apple.
Postad 28 juli 2010 - 12:40
Malmopag
-
Malmopag
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jag fick precis mitt abonnemang ändrat på telenor till Fast Pris Sverige Iphon så jag tar förgivet att jag kommer få en telefon när de första skickas ut, för de ska inte tro att jag tänker betala för något innan jag fått en telefon =) Fast jag väntar på om jag kan få tag på den kontant istället och i så fall skicka tillbaka den andra
Edit: det jag ogillar med telenor är att det är 1mbit(99kr om man köper det som tilläggstjänst) när man kan få 6mbit på tre för 89kr
får svara på mitt eget. Pratade precis med kundtjänst, de kommer skicka ut telefonerna imorgon eller fredag. Sedan hade jag missat att med Fast pris Iphone så ingår 6mbit och inte 1mbit som det vanliga fast pris är. Vilket gör att anledningarna till att byta operatör är färre. Hade dock varit nice om man haft 12 månaders bindningstid istället, ogillar att vara upplåst i 24 månader. Kan man lösa ut telefonen tidigare ? det finns ju ingen upphöjd avgift så det direkta priset för telefonen står ingenstans i abonnemanget. Någon som vet?
Postad 28 juli 2010 - 12:55
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Om det bara är lite surf & någon enstaka gång som mobilt bredband klarar du dig alldeles säkert med 1Gb data/mån. Jag hade en begränsning på 0.5Gb på mitt förra surf abbonemang och kom knappt aldrig upp till den gränsen och jag använde den dagligen till att surfa, streama radio + lite spotify.
Postad 28 juli 2010 - 13:03
Malmopag
-
Malmopag
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
*raderat*
Redigerat av Malmopag, 28 juli 2010 - 13:14.
Postad 28 juli 2010 - 13:15
frX
-
frX
-
Användare
-
-
185 inlägg
Fick precis mail från 3:
Hej,
inom kort kommer vi äntligen att börja sälja nya iPhone 4, och för att du ska kunna skaffa din iPhone så snart som möjligt utökar vi öppettiderna i två av våra 3Butiker på lanseringsdagen.
Natten till fredagen den 30:e juli kl 00.00 kommer 3Butiken på Kungsgatan 37 i Stockholm öppna för att sälja iPhone 4. 3Butiken i Nordstan i Göteborg kommer slå upp portarna kl 06:00 på morgonen, butikerna kommer sedan stänga som vanligt på fredag eftermiddag.
iPhone 4 kommer att finnas i samtliga 3butiker men i begränsat antal. Den kommer också att finnas tillgänglig på 3s hemsida från säljstart, i övriga kanaler gäller ordinarie öppettider.
Tänk på att iPhone 4 finns i ett begränsat antal - först till kvarn gäller.
Postad 28 juli 2010 - 13:20
kallehygglig
-
kallehygglig
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Förlåt om det här har diskuterats tidigare i tråden men jag sökte och kollade runt lite utan att hitta något, så jag kör! Ajuste, är relativit ny här på forumet. Jag har en liten funderare. Jag undrar om det är fler än jag som läst lite här och var att Gizmodo har fått in brev från kunder som har bytt in sin Iphone pg.a diverse problem med den och fått en ny. Där hävdar många, dock inte alla, att de fått en telefon som för vissa känns lite annorlunda. Vissa hävdar att det känns som att ramen runt är behandlat annorlunda. Många hävdar även att det inte längre kan få "death grip" att fungera. Källa: GizmodoVissa hävdar att det här kan vara vad de kallar en Silent Recall från Apple. Att de på så sätt byter ut den ej fungerande enheten mot en ny telefon som ska fungera. Det skulle ju faktiskt förklara varför Apple har infört 30 dagars öppet köp även om man använt produkten. För får man då en ej fungerande enhet kan man lämna tillbaka den, Apple gör vad de bör göra med den (fixar felet och säljer igen?) och kunden får en helt ny ev. fungerande enhet. Det förklarar även varför de bara kör bumber-kampanjen fram till 30 september. Kanske för de tror att då har alla som valt att inte byta in telefonen fått en bumber. Problemet ur världen? Varför de inte går ut officiellt och tar tillbaka alla enheter är väl kanske för på det här sättet får de endast tillbaka de enheter av de användare som verkligen stör sig på problemet. De får bara tillbaka de produkter som det verkligen är fel på, och sist men inte minst; Eftersom det har varit lite stämningshot mot Apple kan de ju inte gå ut officiellt och ta in alla telefoner. Då skulle de ju verkligen medge att alla underlag för en stämning är korrekta, och det skulle bli ett herrans liv. Kanske konspiratoriskt tänk av mig, men det är iaf en teori! Vad tror ni? (Ursäkta för ett långt och ev. rörigt inlägg)
Redigerat av kallehygglig, 28 juli 2010 - 13:36.
Postad 28 juli 2010 - 13:34
MD80_tech
-
MD80_tech
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ingen av operatörerna som har gått ut med ett pris utan deras abonnemang?
Jag vill som sagt ha en Iphone 4 och betalar gärna 6 lax för den, då icke låst till telia eller tre eller något sånt alls. Varför ska dem krångla i Sverige för när det går hur bra som helst att köpa en icke låst IP4 i UK för 499£?!
Postad 28 juli 2010 - 13:34
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Edge är 2.5G, UMTS är protokollet för 3G, medasn HSDPA/HSUPA är 3.5G. dvs de protokoll som tillåter hastigheter upp till 14.4 Mb/s. GSM är protokollet som i dagligt tal kallas 2G. Nästa stadnard kallas i folkmun LTE även om det inte är riktigt korrekt och är då 4G, termen 4G är lite missvisande då WiMAX kalls 4G trots att det inte finns 3 föregående generationer av det. Då är det mest folkprat som gör att man kalalr wimax 4G eftersom det är ett snabbt mobilnät.
Postad 28 juli 2010 - 13:43
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Samtidigt är det ju bara några få personer än så länge som lyckats återskapa "antenn-problemet". Jag till exempel lyckas inte att återskapa det. Det bästa (värsta) jag lyckats med är att sänka täckningen med en pinne, men det har jag lyckats med på min iPhone 3GS och en HTC Desire också. Dessutom så erbjuder ju Apple "Full Refund" om du har problem.
Mm, men en sak jag inte förstår, tydligen ska det väl vara att man kortsluter de båda antennerna eller något liknande. Hur kan det då bara drabba vissa. Då det bara drabbar vissa så kanske versionen vi nu får till sverige lite bättre eftersom det är en senare modell. Hittals har vi ju bara import lurar i Sverige så. Ska bli intressant att se.
Postad 28 juli 2010 - 14:11
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Det är ju inte riktigt säkert att det folk upplever täckninsmässigt är en detune, dvs att man kortsluter antennen och förändrar storleken och därigenom de frekvenser som antennen är optimerad att ta emot, eller en attenuation, där man sänker SNR i telefonen genom att helt enkelt baka in antennen i handen och sänker radiovågornas "sikt" mot basstationerna.
Att man kan kortsluta den är helt klart eftersom det finns folk som lyckats med det, men jag tror att det är en kombination av de båda, dock tror jag att attenuation är det större problemet eftersom människor inte är särskilt ledande när det gäller så låga volttal som vi pratar om...
Redigerat av simulacra, 28 juli 2010 - 14:13.
Postad 28 juli 2010 - 14:53
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Telia har nu skrivit ner de vanligaste frågorna & svaren på sin blogg rörande iPhone 4 releasen och de kan läsas här
Postad 28 juli 2010 - 14:53
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Fick precis mail från Telenor: På fredag är årets mest efterlängtade produktlansering äntligen här! Vi startar försäljningen av nya iPhone 4 på telenor.se kl. 00:00 natten till fredag den 30 juli. Då efterfrågan vid lanseringen vida överstiger tillgången förväntas de första exemplaren att gå åt snabbt, så det gäller att vara tidigt ute. Se därför till att gå in och beställa på telenor.se/iphone4 så fort klockan slagit midnatt!
Premiärfest och nattöppet i utvalda butiker Vill du klämma och känna på iPhone 4 innan du köper är du välkommen på premiärfest i någon av följande butiker: Hamngatan 26, Stockholm
Drottninggatan 70, Stockholm
Götgatan 15 i Nordstan, Göteborg
Södra Förstadsgatan 10, Malmö.
Även här slår vi upp portarna kl. 00:00 natten till fredag 30 juli. Välkommen på premiärfest!
Obegränsad mobilsurf ingår ALLTID med iPhone 4! Hos Telenor ingår obegränsad mobilsurf i ALLA iPhone 4-abonnemang. Det tillsammans med att du som iPhonekund surfar i samma nät som Telenors mobila bredband, som blev Bäst i test i PC för Alla (nr 6, juni 2010), är bara två av anledningarna till varför Telenor har flest kunder i Sverige med mobilsurf.
Information till dig som förbokat din iPhone 4 på telenor.se Grattis! Vi har reserverat telefoner till alla er som var snabba nog att hinna förboka iPhone 4 på telenor.se. Vi skickar kostnadsfritt hem din iPhone 4 direkt vid säljstart, så håll utkik efter en avi i din brevlåda!
Nationellt kösystem med leveransgaranti För att du ska vara säker på att du får din iPhone 4 i rätt turordning har vi valt att samla vårt iPhone 4-lager centralt istället för att sprida ut det i våra butiker över hela landet. Tiden för ditt köp registreras därför i vårt ordersystem och blir till en ”kölapp” som vi använder när vi prioriterar våra utskick vid en eventuell bristsituation. Vi skickar kostnadsfritt hem din iPhone 4 så fort vi nått din plats i kön. Så länge telefonen finns i lager tar detta normalt bara några dagar.
Vi ger dig också en leveransgaranti där vi bjuder på månadsavgiften på ditt nya abonnemang om din telefon inte levererats inom fyra veckor från beställning.
Håll dig uppdaterad på telenor.se och twitter.com/TelenorOutlet
Vänliga hälsningar, Telenor Sverige
Postad 28 juli 2010 - 15:55
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
4 generationer iPhone jämförelsetestRåder ingen tvekan om slutsatsen här
Postad 28 juli 2010 - 16:06
MrYamakasi
-
MrYamakasi
-
Användare
-
-
117 inlägg
Telia har nu skrivit ner de vanligaste frågorna & svaren på sin blogg rörande iPhone 4 releasen och de kan läsas här
Det där med att alla är operatörslåsta, gäller det bara telia, eller alla? Tidigare i tråden sades det ju att de kommer att finnas hos applestore.se upplåsta, eller?
Postad 28 juli 2010 - 16:22
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Det där med att alla är operatörslåsta, gäller det bara telia, eller alla? Tidigare i tråden sades det ju att de kommer att finnas hos applestore.se upplåsta, eller?
Det gäller ju dom telefoner som Telia säljer och hur andra operatörer gör tvivlar jag på att Telia skulle uttala sig om.
Postad 28 juli 2010 - 16:50
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Nu har även 3 presenterat sina priser för iPhone 4.
Postad 28 juli 2010 - 17:05
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
4 generationer iPhone jämförelsetest
Råder ingen tvekan om slutsatsen här 
Ja snabb var den. Men jäklar vilken svärta 4an hade mot de andra:)
Postad 28 juli 2010 - 17:09
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1 690 inlägg
Nu har även 3 presenterat sina priser för iPhone 4.

Vet inte vart du trollat fram dessa priser men trodde det var dessa som gällde? http://www.tre.se/Pr...mation-iPhone4/Och nu har prislistan hos telia försvunnit? Kanske uppdaterar för att konkurera med 3?
Redigerat av Unregistered291b229b, 28 juli 2010 - 17:16.
Postad 28 juli 2010 - 17:24
matte723
-
matte723
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ja tydligen som vanligt när det gäller kundtjänster så pratar en del i nattmössan och en del inte.
Det är olika vem man talar med. Ringde precis Felias (Telias) kundtjänst och frågade gällande kontantkort och bef abbonemang vid köp av Iphone 4 och det svarade en kvinna nu (som dessutom lät mindre glad) att det visste dom inte, det vet dom först på Fredag. Igår däremot var det en kille (som lät glad o trevlig) att dom priserna kommer ut imorgon (idag då) med all säkerhet när jag frågade om han var säker på det. Så all ris (taggig) till Telias kundtjänst speciellt då till sura damer med hatt.
Postad 28 juli 2010 - 17:30
Unregistered69f7f285
-
Unregistered69f7f285
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Gick in på en tele2 butik idag och frågade om ip4. Tydligen kommer de bara sälja den med abonnemang och kommer vara operatörslåst till tele2 i 12 månader.
Vägrar köpa den här telefonen om jag inte kan få den utan abonnemang och operatörslås.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|