Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 augusti 2012 - 21:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
De är säkert upptagna med hur mycket mer pengar de kan pressa ur oss i och med nya CMORE ska lanseras

Postad 13 augusti 2012 - 06:40

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Inga heta rykten om nästa FW uppgradering, tänker o hoppas naturligtvis på inspelningsstarten.
.?.?.

Om man får spekulera och hoppas kommer det en ny firmware i september, både för att det är efter OS och efter semestern - då vill man inte ha någon risk för strul...
Kanske kommer då även multiroom-funktionen - http://www.adbglobal...multi-room.html
Edit: i förra eller om det var förförra versionen så kom det med en DLNA-server som en förberedelse för ovanstående multiroomfunktion, den går dock ännu inte att använda...

Redigerat av philipsguy, 13 augusti 2012 - 09:21.

Postad 14 augusti 2012 - 13:55

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Jag har stora problem med fjärrinspelning. Ofta kan jag inte logga in utan den säger "Går ej att få kontakt, kontrollera sladdarna" typ. Och när man väl kan logga in går det inte att sätta någon inspelning på TV4 HD eller Kanal5 HD, då blir det enligt nedan bild:

Bifogad fil  Felmedd_fjärrinspelning01.PNG   24,73K   2 Antal nerladdningar

Postad 14 augusti 2012 - 15:07

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Nicce70 - har du möjligen en serieinspelning på boxen som inte har hittat nästa avsnitt än? Tyvärr buggar rutinen för fjärrinspelning och när ett sådant finns fungerar den icke.

Eller menar du att det fungerar att sätta vissa inspelningar men inte andra?
Enkla rådet är att testa starta om boxen, bryta strömmen. Precis som en dator behöver den startas om ibland för att fungera optimalt. Tycks det som.

Testar sätta inspelningar på Tv4 HD och Kanal5 HD, fungerar faktiskt idag. Otroligt. Visstja, Eighties är tillbaka denna vecka,

Postad 14 augusti 2012 - 15:22

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Nicce70 - har du möjligen en serieinspelning på boxen som inte har hittat nästa avsnitt än? Tyvärr buggar rutinen för fjärrinspelning och när ett sådant finns fungerar den icke.

Eller menar du att det fungerar att sätta vissa inspelningar men inte andra?
Enkla rådet är att testa starta om boxen, bryta strömmen. Precis som en dator behöver den startas om ibland för att fungera optimalt. Tycks det som.

Testar sätta inspelningar på Tv4 HD och Kanal5 HD, fungerar faktiskt idag. Otroligt. Visstja, Eighties är tillbaka denna vecka,

Nej jag har ingen serieinspelning, och det verkar bara vara TV4 HD och Kanal 5 HD som jag inte kan programmera, vanliga SD av respektive går bra.
Men som sagt, jag har ofta svårt att logga in, det går ibland, och ibland inte.

Postad 14 augusti 2012 - 21:17

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Jag får detta meddelande vid fjärrinspelning

Bifogad fil(er)

Postad 14 augusti 2012 - 22:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
rhoddas
samma till dig som Nicce70
Serieinspelning som inte har datum?
Testat starta om den?

Postad 14 augusti 2012 - 22:54

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

rhoddas
samma till dig som Nicce70
Serieinspelning som inte har datum?
Testat starta om den?

Tydligen var det en serieinspelning utan datum på min ena box...

Postad 16 augusti 2012 - 11:48

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske....

Är ganska nöjd med boxen, börjar nu få tummen ur och koppla upp den mot nätet.
Kan man lösa detta trådlöst och i såfall med vad ?
Snackade med CD blev ju inte direkt klokare.... (som vanligt....;)
Har en Airport express som ligger och skräpar som man kanske kan använda...

Postad 16 augusti 2012 - 11:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Boxen har en nätverksutgång, vanlig ethernet. Om du vill ansluta boxen trådlöst måste du ansluta en nätverkskabel till en router/brygga som sänder vidare signalen trådlöst.

Airport Express? den har väl en nätverksutgång? Borde fungera om du har ett trådlöst nät att koppa den emot.

2 Mbit/s ska boxen kräva och det klarar alla trådlösa nät av, i princip.

Postad 16 augusti 2012 - 11:55

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Boxen har en nätverksutgång, vanlig ethernet. Om du vill ansluta boxen trådlöst måste du ansluta en nätverkskabel till en router/brygga som sänder vidare signalen trådlöst.

Airport Express? den har väl en nätverksutgång? Borde fungera om du har ett trådlöst nät att koppa den emot.

2 Mbit/s ska boxen kräva och det klarar alla trådlösa nät av, i princip.

Grazie Maestro !!
Skall testa direkt i eftermiddag.....

Postad 16 augusti 2012 - 13:13

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Grazie Maestro !!
Skall testa direkt i eftermiddag.....

Nu kan inte jag något om Apples grejer, men inte kan man väl koppla en Airport Express till digitalboxen, och sen ska den vara en trådlös brygga till sin trådlösa router? Eller?

Postad 16 augusti 2012 - 13:46

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske....

Är ganska nöjd med boxen, börjar nu få tummen ur och koppla upp den mot nätet.
Kan man lösa detta trådlöst och i såfall med vad ?
Snackade med CD blev ju inte direkt klokare.... (som vanligt.... ;)
Har en Airport express som ligger och skräpar som man kanske kan använda...

http://www.canaldigital.se/utbud/kampanjer/erbjudande-powerline-adapter/
Fungerer supert!

Postad 16 augusti 2012 - 16:58

decahb
  • decahb
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Nu kan inte jag något om Apples grejer, men inte kan man väl koppla en Airport Express till digitalboxen, och sen ska den vara en trådlös brygga till sin trådlösa router? Eller?

Jorå, funkar klockrent med en Airportexpress!
Plugga bara ethernet kabel mellan AE och boxen.
Sedan är det bara och tuta.
Detta stärker min hypotes om att äpplets prylar är helt
Oslagbara när det kommer till användarvänlighet!

Postad 16 augusti 2012 - 18:57

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Ja men se där, så smidigt! :)

Postad 17 augusti 2012 - 12:32

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Kanske lite off topic men jag snubblade över lite info om nya C More och hur kanalpaketen kommer se ut. Hittade ingen specifik tråd om det men tänkte att intresset fanns här då väl många med denna boxen även har Canal+. Så här ser paketen ut enligt en bild på alltele.se som säljer bland annat fibertjänster:

C More Max
First, First HD, Hits, Hits HD, Action, Emotion, Series, Series HD, Kids, SF-kanalen, Sport, Sport HD, Tennis, Extreme, Live HD, Hockey, Fotboll, Live, Live 2, Live 3, Live 4

C More Film
First, First HD, Hits, Hits HD, Action, Emotion, Series, Series HD, Kids, SF-kanalen

C More Family
First, First HD, Hits, Hits HD, Action, Emotion, Series, Series HD, Kids, SF-kanalen, Sport, Sport HD, Tennis, Extreme

C More Sport
Sport, Sport HD, Tennis, Extreme, Live HD, Hockey, Fotboll, Live, Live2, Live3, Live 4

Sen är det ju inte säkert att Canal Digital kommer ha exakt den uppsättningen kanaler men det känns väl troligt?

Tycker det är en stor förbättring på många håll. Jag har Max-paketet för att kunna se Allsvenskan, nu verkar det som att man klarar sig med Sport för att se den och även vissa PPV-matcher i HD om jag förstår Live HD korrekt. Men i och med att jag har Max idag så kommer jag även få lite nya kanaler varav Series HD, Kids och tidigare nämnda Live HD är de som jag uppskattar mest.

Här hittade jag informationen: http://www.alltele.s...-iptv-oppna-nat

Edit: Kids finns ju redan kom jag på men heter ju Family idag och Live HD finns ju också men heter sport extra HD men används inte till PPV i HD. Så nja, Series HD är ju trevligt men resten är ju same same eller ointressant (Tennis och Extreme).

Redigerat av sjostrand, 28 augusti 2012 - 15:19.

Postad 17 augusti 2012 - 14:07

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hmmm, nu blir jag fundersam...ethernet ingången/uttaget i AE, är inte den till för inkommande trafik bara? Den kan alltså ta emot en trådlös signal från router och skicka ut genom ethernetjacket? Eller är jag för trött för att förstå idag?

Postad 18 augusti 2012 - 07:45

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Hmmm, nu blir jag fundersam...ethernet ingången/uttaget i AE, är inte den till för inkommande trafik bara? Den kan alltså ta emot en trådlös signal från router och skicka ut genom ethernetjacket? Eller är jag för trött för att förstå idag?

Om det inte fungerar att "tuta" (som decahb tipsar om) finns det anvisningar att hitta hur man sätter upp den. Jag har inte provat men t.ex. här:
https://sonos.custhe...-access-point#2

Postad 18 augusti 2012 - 08:37

Jaroma
  • Jaroma
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Detta inlägg har väl kanske inte direkt med boxen som sådan att göra. Hur som helst, köpte den nya digitalboxen med hårddisk från CD tidigt i våras. Har inte haft några som helst problem med den. Men, härom dagen dök det upp ett brev från CD där det stod:
"Vi har av misstag inte debiterat fraktavgiften på din beställning från i våras. Därför debiterar vi nu 99 kr i efterhand på augustis faktura".
Tycker det är lite sniket att komma med en sådan avgift flera månader senare. Hade jag varit företagare hade jag struntat i de här 99 kronorna även om jag missat det. Har man fakturerat en gång så har man eller...
Synpunkter från församlingen?

/Jaroma.

Postad 18 augusti 2012 - 08:45

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Detta inlägg har väl kanske inte direkt med boxen som sådan att göra. Hur som helst, köpte den nya digitalboxen med hårddisk från CD tidigt i våras. Har inte haft några som helst problem med den. Men, härom dagen dök det upp ett brev från CD där det stod:
"Vi har av misstag inte debiterat fraktavgiften på din beställning från i våras. Därför debiterar vi nu 99 kr i efterhand på augustis faktura".
Tycker det är lite sniket att komma med en sådan avgift flera månader senare. Hade jag varit företagare hade jag struntat i de här 99 kronorna även om jag missat det. Har man fakturerat en gång så har man eller...
Synpunkter från församlingen?

/Jaroma.

Beställde ADB boxen i våras och fick samma brev som du nu i veckan. Tycker också att det är riktigt dåligt att komma så här flera månader efter och debitera denna summa.
Men dom säkert rätt att ta ut fraktavgiften om de nu glömt det även så här i efterhand.

Men boxen är ju inte direkt billig , då borde ju frakten vara gratis naturligtvis.

Som sagt sniket Canal Digital!

/Fredrik

Postad 18 augusti 2012 - 15:53

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

..Men boxen är ju inte direkt billig , då borde ju frakten vara gratis naturligtvis.

Finns väl inget som är gratis. Vill du ha mera subvention på boxen så får vi betala igen det på abonnemanget.

Postad 18 augusti 2012 - 20:27

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Finns väl inget som är gratis. Vill du ha mera subvention på boxen så får vi betala igen det på abonnemanget.

Men baka in frakten i priset på boxen då, och gör den "osynlig" . Tycker det är sniket att komma med ett brev 4 månader efter man beställt en box för flera tusen och 24 månaders bindningstid, där man ber om ursäkt för att man missat att debitera frakt på 99 kr.

Du får tycka vad du vill janb.

/Fredrik

Postad 18 augusti 2012 - 23:48

Jaroma
  • Jaroma
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Men baka in frakten i priset på boxen då, och gör den "osynlig" . Tycker det är sniket att komma med ett brev 4 månader efter man beställt en box för flera tusen och 24 månaders bindningstid, där man ber om ursäkt för att man missat att debitera frakt på 99 kr.

Du får tycka vad du vill janb.

/Fredrik

Det är just det jag också hänger upp mig på, att debiteringen kommer flera månader efter jag betalat fakturan för boxen! Vad kan komma nästa gång CD "glömt" att debitera?

/Jaroma.

Postad 19 augusti 2012 - 00:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Det är just det jag också hänger upp mig på, att debiteringen kommer flera månader efter jag betalat fakturan för boxen! Vad kan komma nästa gång CD "glömt" att debitera?

/Jaroma.

Skit i och pynta till efter jul och ge samma svar tillbaks får vi se vad de säger då! Men snålj*arna hotar väl med indrivning och påslag isåfall

Postad 19 augusti 2012 - 14:20

hermaniii
  • hermaniii
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Går det att begränsa vilka kanaler boxen ska söka på? Har testat spärra kanaler men dom syns fortfarande.

Det jag vill kunna göra är att söka efter genre och utb/vetenskap/fakta. Sen välja Alla men det blir väldigt många resultat men inga från t.ex. SVT för den verkar ha ett max på 1000.
Tyvärr är dom flesta träffarna från ointressanta norska/danska/finska kanaler.

Postad 20 augusti 2012 - 18:47

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Är det möjligt att sätta in en hårddisk på ex 1 TB i denna box, någon som vet..eller har provat ?

Postad 20 augusti 2012 - 21:15

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Går det att begränsa vilka kanaler boxen ska söka på? Har testat spärra kanaler men dom syns fortfarande.

Nej det går inte. Har påpekat att man åtminstone bara borde söka på de kanaler man har abb på, rätt att se. Nu söker boxen överallt verkligen, i hela EPGn. Inte praktiskt.

Är det möjligt att sätta in en hårddisk på ex 1 TB i denna box, någon som vet..eller har provat ?

Tvivlar på att det går men du är välkommen att prova om du inte bryr dig om garantin.

Postad 20 augusti 2012 - 23:28

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hej. Är det fortfarande problem med att inspelningar inte startar i tid ? När kommer det att åtgärdas...låter som en jobbig bugg :-(

Postad 21 augusti 2012 - 08:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hej. Är det fortfarande problem med att inspelningar inte startar i tid ? När kommer det att åtgärdas...låter som en jobbig bugg :-(

Tyvärr ja. Beror dock som sagt på kanal. TV3 har jag inte sett det på (de startar programmen lite senare än sagt), SVT missar boxen starten på program ofta då de startar på minuten rätt men inte boxen. 1-2 minuter sent är inte ovanligt.
Irritationsmoment helt klart.

Postad 22 augusti 2012 - 21:24

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Min box har fungerat i stort sett felfritt. Men ikväll så pixlade det och bilden försvann. Fick oxå felmeddelande om att inspelningen inte kunde fullföljas pga signalfel . Kanske berodde på en större skur just då. Kollade signalstyrkan men då var allt grönt och 100 procent.
Men... när jag kollade på två inspelade program försvann bilden medan ljudet fortsatte. Stoppade och spolade tillbaka och då var bilden tillbaka. Hände även på ett annat program jag kollade.
Någon som har en teori?
PS Min gamla Sagem fungerar utmärkt som box för marksänd digital.DS

Postad 23 augusti 2012 - 07:40

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Min box har fungerat i stort sett felfritt. Men ikväll så pixlade det och bilden försvann. Fick oxå felmeddelande om att inspelningen inte kunde fullföljas pga signalfel . Kanske berodde på en större skur just då. Kollade signalstyrkan men då var allt grönt och 100 procent.
Men... när jag kollade på två inspelade program försvann bilden medan ljudet fortsatte. Stoppade och spolade tillbaka och då var bilden tillbaka. Hände även på ett annat program jag kollade.
Någon som har en teori?
PS Min gamla Sagem fungerar utmärkt som box för marksänd digital.DS

Om detta hände strax efter 2000 på onsdan så var det säkert något fel i "systemet", min inspelning av TV4 uppförde sig precis som du beskriver det någon gång mellan 2000 och 2030...

Postad 25 augusti 2012 - 07:02

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Första strulet med denna box inträffade nyss. Inget ljud från varken hdmi eller optisk vid första starten idag. Testar att slå av och på, drar ur och sätter i kablar. Inget ljud. Ska skuta in boxen i tv-bänken igen och råkar då dra ut strömsladden. Trycker in den och efter att den startat igen så kommer ljudet tillbaka... Skönt

Postad 25 augusti 2012 - 08:40

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Tobyponken, brukar fungera att byta till en icke Dolby-kanal och tillbaka när den tappat ljudet.
Men visst, en omstart, dvs slå av på brytaren på sladden, gör troligen susen det med.

Postad 25 augusti 2012 - 13:22

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
jag saknade bland annat discovery hd och animal planet hd häromdan, sen när jag gick tillbaks och kollade så var de tillbaka (?)

fick även inspelning förlorad igår för första gången på länge, fr comedy central....pga "signal fel"

Postad 25 augusti 2012 - 19:16

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Tobyponken, brukar fungera att byta till en icke Dolby-kanal och tillbaka när den tappat ljudet.
Men visst, en omstart, dvs slå av på brytaren på sladden, gör troligen susen det med.

Glömde skriva att jag zappade mellan flera kanaler. Testade även att ändra i ljudinställningarna mellan dd och stereo. Nada hjälpte utom norsk reset. Får sagemvibbar...

Postad 25 augusti 2012 - 19:33

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

fick även inspelning förlorad igår för första gången på länge, fr comedy central....pga "signal fel"

Hade och problem med ingen signal på Comedy Centaral igår. Så det måste ha varit något fel på cds sida.

Postad 26 augusti 2012 - 19:06

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0
Är det bara min box som startar om sej själv utan att man gör något?

Redigerat av 91robe, 26 augusti 2012 - 19:07.

Postad 26 augusti 2012 - 19:17

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Är det bara min box som startar om sej själv utan att man gör något?

Förmodligen. Bara att kontakta CD om så är fallet.

/Fredrik

Postad 01 september 2012 - 18:15

Unregisteredc46f63d6
  • Unregisteredc46f63d6
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vid kanalbyte hörs ett högt knastrande ljud. Använder S/PDIF till min förstärkare från boxen, vad kan vara fel ?

Postad 01 september 2012 - 21:25

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Har haft samma problem sen dag ett min box som är kopplad via HDMI till recievern Pioneer VSX-920. Så du är inte ensam med problemet. Kommentar Canal Digital?

Postad 02 september 2012 - 10:46

Rickis71
  • Rickis71
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag kan inte starta uppspelning av program/filmer i ONdemand tjänsten. När tjänsten kom så testade jag att köpa en film och det fungerade utmärkt.
Nu åtskiliga månader senare vill jag pröva igen.
Allt fungerar bra till jag ska trycka "spela upp", då börjar boxen försöka spela upp men hoppar tillbaks i menyn omg med en ilsken röd skylt som förklara att ett fel har uppstått.
Sen dess har jag ringt CD "kundtjänst" 5-6ggr som mest skyller ifrån sej på min ISP Bredbandsbolaget utan nån egentliga argument. BBB å andra sidan hävdar bestämt att de inte är problemet.
Det verkar ha o göra med den autetisierings signal som ska skickas inte kommer fram?!

Är där någon på detta forum som har nån bättre idè? :wacko:

Har natvis kontrollerat programkort, gjort fabriksåterställning och resetat mitt "mina sidor" konto.

Postad 02 september 2012 - 11:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Rickis71
Gäller det alla program i Ondemand-tjänsten?
C+ Play, Tv4 Play? Andra Play?
Betalfilmerna?

Postad 02 september 2012 - 11:05

Rickis71
  • Rickis71
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Rickis71
Gäller det alla program i Ondemand-tjänsten?
C+ Play, Tv4 Play? Andra Play?
Betalfilmerna?

ALLA

Postad 02 september 2012 - 14:31

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Någon som hört om HD-filmer kommer finnas tilgängliga via ondemand?

Postad 02 september 2012 - 23:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Någon som hört om HD-filmer kommer finnas tilgängliga via ondemand?

Inte hört nåt, men jag frågade CD om 3D kanal utöver den vad det nu ska föreställa för något High 3, och det var inte aktuellt. Undrar varför då ha en 3D-box? Om det blir aktuellt nån gång i framtiden är väl boxen stenålder.

Postad 03 september 2012 - 05:46

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Grundfrågan Travolta ställde var iofs om det kommer ondemand i 3D, men med nya C MORE som lanseras imorgon lovar man att " visa månadens film i 3D, samt som vanligt utvalda sportevenemang i 3D." Källa http://www.canalplus...e_fragorochsvar

Postad 03 september 2012 - 08:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

ALLA

Testade ondemand igår, gratisdelen. Segt segt segt segt som sirap och helt obrukbar.
Tv4-program startade med klagade på för långsam nedladdning, C+-program försökte starta men stoppade efter stund pga av..

Nä, avvaktar Cmore-uppdateringen av hela alltet för att se om det påverkar.

Någon som använder Ondemand-tjänsten på boxen regelbundet?

Postad 03 september 2012 - 12:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Grundfrågan Travolta ställde var iofs om det kommer ondemand i 3D, men med nya C MORE som lanseras imorgon lovar man att " visa månadens film i 3D, samt som vanligt utvalda sportevenemang i 3D." Källa http://www.canalplus...e_fragorochsvar

Öh! Förbättras. HD-kanaler, var tar då BBC NG Discovery AP 3:an och 5:an HD-kanaler vägen? Enligt dem blir det 5 HD-kanaler så nu försvinner väl de uprräknade precis som Silver HD och serier HD gjort. Litar inte ett smack på de där giriga tomtarna!

Postad 03 september 2012 - 12:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Öh! Förbättras. HD-kanaler, var tar då BBC NG Discovery AP 3:an och 5:an HD-kanaler vägen? Enligt dem blir det 5 HD-kanaler så nu försvinner väl de uprräknade precis som Silver HD och serier HD gjort. Litar inte ett smack på de där giriga tomtarna!

Nu har du blandat och gett igen.
Canal+ som varumärke försvinner.
Cmore kommer till och iochmed detta ett nytt upplägg av de gamla C+-kanaler. (två HD för fil, två HD för sport, en HD för serier exempelvis)
Det är allt.
Övriga kanaler, de som inte finns under C+ varumärke, påverkas inte.

Cmore lovar även en del andra ännu ospecificerade nyheter, att deras play-kanal ska bli tillgänglig via surfplattor exempelvis.

Något om 3D eller HD i play-kanalen har jag inte läst något om.

Notera - Cmore Play, nuvarande C+ Play, är en del av Canal Digitals Go butik, dvs ondemand på webb och i box precis som Tv4 Play, Discovery Play och vad nu mer som finns där.

Redigerat av Monshi, 03 september 2012 - 12:30.

Postad 03 september 2012 - 12:30

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Vad har de kanalerna med CMore att göra?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.