Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 05 November 2013 - 22:18

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 2

Bra? Snarare värdelös. Pixlig bild och garanterat uppladdad av ett Xboxfan. Vi kommer nog dessvärre att få se mycket sådant framöver...

Mmm, säkert ett xboxfan! :rolleyes:

Det var en dålig bild att göra jämförelser med tycker jag. Lite gräs, löv, vatten, fotavtryck i sand, ett ansikte där porer syns i riktigt bra ljus vore intressantare. Ska man köra igenom en generation till i mörker så duger väl bild 2 antar jag.

Tänkte mest på att man ser att texturerna blir suddiga, då förstår man varför det i BF4 lagts till skärpa på One versionen.

Låt PS4 vara bättre på grafiksidan det är ju det enda den har att komma med. Skönt man sitter på PC så slipper man bry sig.

Redigerat av Zerox_no1, 05 November 2013 - 22:30.

Postad 05 November 2013 - 22:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du hann posta innan mig zartok. Det är klart att jag förstår att en produkt inte passar alla. Menade rumpnisse, tycker bara att hans totala insnöande på Sony eller kanske hat mot ms är lite tröttsam. Hur kommer det sig förresten att cod ser bättre ut på ps4? Det var ju tydligen inte tillåtet.

Jasså ^^ då blev det lite mer begripligt, ty jag har ju en lång xboxhistorik bakom mig. Xbox noll var imo den bästa konsollen från den tiden, kraftfullast och fick några feta exklusiva titlar mot slutet, även om halo nog var det bästa som hände konsollen. Därefter kom 360 som i teorin var bäst (grejjade skyrim) men i praktiken blev oanvändbar dom första tre åren pga ljud och rrod. Det var först... 2010 jag köpte ps3 :D ja, om inte 2011 tom. 360 använde jag fram tills dess och var väldigt nöjd. Inte minst av fable och fable 2 (trean har jag lirat via polare) :)

Postad 05 November 2013 - 22:49

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 1
Älskar att ni tjafsar om cod upplösningen, *kjamis*. ;)

Köper man alla konsoller har man roligast, det har Zoiler tjatat om länge och det tåls att upprepas. Var en gaming****** istället för xbox/playstation/nintendo/pcfanboy! :)

Postad 05 November 2013 - 22:50

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Du hann posta innan mig zartok. Det är klart att jag förstår att en produkt inte passar alla. Menade rumpnisse, tycker bara att hans totala insnöande på Sony eller kanske hat mot ms är lite tröttsam. Hur kommer det sig förresten att cod ser bättre ut på ps4? Det var ju tydligen inte tillåtet.

varken eller har ägt xbox och flertalet xbox360...

men denna generation så blir det ingen xbone efter allt jäkla slingrande ljugande och klen hårdvara...

lever man inte i förnekelse så ser man klart och tydligt vilken som är bättre och dessutom är billigare och skillnaden kommer bli större och större med tiden

är typ som att gå å köpa en bil, en ferrari med fetprestanda till budgetpris eller ska jag välja volvon som man dessutom får betala mer för...?

dessutom är ps+ galet bra riktigt grymma spel och sparkar rumpa med MS klena efter apning

dessutom betydligt mycket bättre första part utvecklare och dom fullföljer hela generationen och lägger inte ner efter halva typ som MS...

grymt indie stöd...

dessutom fjärrspel eller skärm två spel (off tv play) för coop och/eller som andra handkontroll tillsammans med vitan

och mycket mycket mer...

Postad 05 November 2013 - 23:14

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Första parts utvecklare är ett vanligt argument när man pratar om Playstations fördelar.
Personligen har jag ingen aning om vilka spel det handlar om.
Körde själv Xbox 360 denna generation. Men nu blir det WiiU och PS4 till att börja med.
Det enda spel jag saknade på Xboxen var väl The last of us.
Men det är ju så olika vad man gillar för spel.

Mitt största problem just nu är att det inte finns nått spännande spel till releasen på PS4. Får väl bli Madden.

Postad 05 November 2013 - 23:25

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

dessutom betydligt mycket bättre första part utvecklare och dom fullföljer hela generationen och lägger inte ner efter halva typ som MS...

Jag måste ha missat så upplys mig, vad la MS ner efter halva generationen?

För egen del och smak så tyckte jag det var rätt 50/50 när det gäller förstapartsutvecklare och spel jag gillade.

MS
Gears of War
Crackdown
Forza Motorsport 3-4
Halo 3
Mass Effect
Fable 2
Alan Wake

PS3
Little Big Planet
InFamous
Uncharted 2
Ratchet & Clank Future: A Crack in Time
Last of Us

Postad 05 November 2013 - 23:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Mmm, säkert ett xboxfan! :rolleyes:

Ja, när man väljer en mörk bild, och komprimerar den till jpeg så kan man undra.

Här är en jämförelse i Farcry 3, sparat i png-format vilket är lite mer relevant. Eftersom forumet minskar ner bilder i storlek, så har jag klippt ut en bit av bilden.

För att utnyttja 720p till max, har jag använt 8x MSAA (något som man dessvärre kan glömma med Xbox One eftersom det tar mycket GPU-kraft):

1080p (1920x1080), 8x MSAA:
Bifogad fil  1080p.png   601.58K   28 Antal nerladdningar

720p (1280x720), 8x MSAA:
Bifogad fil  720p.png   701.81K   28 Antal nerladdningar

Zooma till 100% i webläsaren, eller spara bilderna och jämför.

Redigerat av Ageve, 06 November 2013 - 00:20.

Postad 05 November 2013 - 23:36

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

är typ som att gå å köpa en bil, en ferrari med fetprestanda till budgetpris eller ska jag välja volvon som man dessutom får betala mer för...?

Ska ta med familjen på en trevlig tur på landsbyggden och se lite svensk natur.

Kanske ingen klockren jämförelse men bil efter behov.

Postad 06 November 2013 - 01:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

varken eller har ägt xbox och flertalet xbox360...

men denna generation så blir det ingen xbone efter allt jäkla slingrande ljugande och klen hårdvara...

lever man inte i förnekelse så ser man klart och tydligt vilken som är bättre och dessutom är billigare och skillnaden kommer bli större och större med tiden

dessutom är ps+ galet bra riktigt grymma spel och sparkar rumpa med MS klena efter apning

grymt indie stöd...

dessutom fjärrspel eller skärm två spel (off tv play) för coop och/eller som andra handkontroll tillsammans med vitan

och mycket mycket mer...

The Sony PR Guy is here!

Dock kul för dig, måste varit några riktigt hårda år under de första PS3 åren.

Med tanke på hur upprörd du är över MS så kämns det lustigt att du förlåtit Sony efter att de krängt en för dyr konsol som var sämre och som de ljög ganska friskt om. Inte för att tala om hur dåligt Indie stödet var (fanns ej), uselt OS, obefintligt onlinestöd.....

Ja, när man väljer en mörk bild, och komprimerar den till jpeg så kan man undra.

Här är en jämförelse i Farcry 3, sparat i png-format vilket är lite mer relevant. Eftersom forumet minskar ner bilder i storlek, så har jag klippt ut en bit av bilden.

För att utnyttja 720p till max, har jag använt 8x MSAA (något som man dessvärre kan glömma med Xbox One eftersom det tar mycket GPU-kraft):

Dock ej omskalat och därför ej representativt för Xbox One / PS4.

Jag har själv inte sett hur bra/dåligt de nya skalar.

Men klart är väl att kanter lär vara där man ser skillnaderna mest.

Jag har själv inte sett hur bra/dåligt de nya skalar.

Men klart är väl att kanter lär vara där man ser skillnaderna mest.

Postad 06 November 2013 - 02:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

För egen del och smak så tyckte jag det var rätt 50/50 när det gäller förstapartsutvecklare och spel jag gillade.

Samma här inräknat MP och SP. MS klart bättre MP, Sony klart bättre SP.

MS verkar dominera MP inledningsvis nästa generation också med tanke på Titanfall.

Blir intressant att se vad som händer med Gears. Kan inte tänka mig att MS släpper exklusiviteten men Epic äger IP:t.

Postad 06 November 2013 - 06:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

MS verkar dominera MP inledningsvis nästa generation också med tanke på Titanfall.

Blir intressant att se vad som händer med Gears. Kan inte tänka mig att MS släpper exklusiviteten men Epic äger IP:t.

Är det så att de äger IP:et till 100%?

Postad 06 November 2013 - 11:27

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Finns en hel del sanning i detta

Postad bild

Postad 06 November 2013 - 11:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 2
Så du menar att vi som föredrar Playstation och har bestämt oss för att köpa PS4 förstorar upp nyheter som talar till PS fördel och talar tystare om saker som är till Xbox fördel?
Kan jag väl aldrig tänka mig.... :rolleyes:
;) :P

Postad 06 November 2013 - 11:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vi ps4 anhängare förstorar bara upp det för att vi är på vinnande sidan. Xbonare förminskar det för att dom alltid kommer vara på den torskande sidan grafiskt. Så ääääre! Däremot kan xbonare säga FABLE så blir alla med ps4 med smak ledsna i ögat :D

Skämt åsido, jag ser grafiken som en viktig del i det hela eftersom jag tror att konsollen är mer framtidssäkrad då. Nintendo släppte sin nextgen först eftersom wii var längst bak i grafiken. Wii u kommer bli utbytt inom fem år eftersom lite mjukvara kan släppas till en så svag konsol typ. Drog inte hela ea mattan från wii u för ett tag sen ex?

Så för mig handlar det om en betryggande del tredjepartstillverkning mest. Inte att grafiken är snyggare, det skiter jag i rätt hårt. Ghosts och gta v är mer än nog för mig. Klarade mig på vice city redan. Eller, dreamcastgrafiken tom. Det var grejjer det!

Postad 06 November 2013 - 11:53

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
soulcalibur på dreamcast.. plockar fortfarande upp det ibland :) fungerar fortfarande :)

Nej men det som är lustigt är att när xb360 var vassare grafiskt på multi-titlar var inte grafiken så viktigt för sonys förkämpar, nu är den det :P

Säkerligen samma sak åt andra hållet med å andra sidan. Men inte sett så många förkämpar som för sony som har guldfiskminne :P

Postad 06 November 2013 - 11:55

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 1

Nej men det som är lustigt är att när xb360 var vassare grafiskt på multi-titlar var inte grafiken så viktigt för sonys förkämpar, nu är den det :P

det är bara för att Sonys egna titlar ALLTID varit vassare rent grafiskt än 360 MEN nu får Sony även de vassaste multispelen... skadeglädje är den renaste formen av glädje ;)

Postad 06 November 2013 - 11:56

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
mnja, nog finns/fanns det xb360 exklusiva titlar som var vassare/lika vassa som sonys titlar också. Dock inte nu i slutet afaik.

Postad 06 November 2013 - 12:16

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

det är bara för att Sonys egna titlar ALLTID varit vassare rent grafiskt än 360 MEN nu får Sony även de vassaste multispelen... skadeglädje är den renaste formen av glädje ;)

Tyvärr måste jag kontra med Halo 4 till denna kommentar.. Det spelet är nog faktiskt det snyggaste till nuvarande generationen, för att klargöra så anser jag att spelserien är lagom mjölkad och skulle mycket hällre vilja säga Last of us eller Uncharted, men så är inte fallet :P

Postad 06 November 2013 - 16:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är det så att de äger IP:et till 100%?

Verkar så.

Edit:

Låt PS4 vara bättre på grafiksidan det är ju det enda den har att komma med. Skönt man sitter på PC så slipper man bry sig.

Eller?

http://www.youtube.com/watch?v=AAgc43e-zp4

PS4 kommer inte heller undan ^_^

Så det verkar som att alla versionerna är crap, inte bara One-versionen.

Eller nej förresten, currentgenversionerna är bäst.

Redigerat av Zoiler, 06 November 2013 - 17:34.

Postad 06 November 2013 - 18:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Jo, såklart är det omskalat, troligtvis bättre än vad konsollerna skalar iofs.

Ta en bild i png-format med fraps i 1920x1080 (1080p), ändra spelets inställning till 1280x720 (720p) och ta en bild till. Öppna 720p-bilden i ett bra bildredigeringsprogram (inte Paint...) och skala upp den till 1920x1080 och spara i png, bmp eller tiff-format (inte jpeg...). Sen är det bara att jämföra.

Postad 06 November 2013 - 19:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Any the story around the campfire goes round.

Nu folk ska säga hur vackert Ryse är jämfört med mycket annat i 1080p?

Sen att de alltid varit vassare är ju en överdrift, de var det på slutet kanske men fortfarande få saker som var i närheten av Gears när det kom ut.

Jo, såklart är det omskalat, troligtvis bättre än vad konsollerna skalar iofs.

Ta en bild i png-format med fraps i 1920x1080 (1080p), ändra spelets inställning till 1280x720 (720p) och ta en bild till. Öppna 720p-bilden i ett bra bildredigeringsprogram (inte Paint...) och skala upp den till 1920x1080 och spara i png, bmp eller tiff-format (inte jpeg...). Sen är det bara att jämföra.

Please do it for us:)

Postad 06 November 2013 - 19:20

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Nu folk ska säga hur vackert Ryse är jämfört med mycket annat i 1080p?

verkar vara ett roligt spel också...

Game Informer: "Ryse: Son Of Rome Is As Fun As Dialing Phone Numbers"

http://www.gameinfor...ne-numbers.aspx

Postad 06 November 2013 - 20:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

It’s clear what Microsoft and developer Crytek are shooting for here. At launch, they want a big budget, epic action game that clearly demonstrates next-gen visuals.

Påminner lite om Lair, fast då var det ju jätteroligt ;)

Postad 06 November 2013 - 20:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Eller som någon på Neogaf sa:

"So far, I have come across 3 positive Ryse previews (IGN, Gamespot, and Venture beat). I have seen one very negative preview (game informer). Why am I not surprised that the one negative preview has its own thread that is almost twice as long as this one, while the three positive previews are basically ignored?"

Men det är klart GI är väl hjälten som inte är köpt och alla andra som säger positivt är köpta av MS:

Gillar man inte button-mashing så är väl Ryse inget direkt. Ungefär som att låta mig göra previews på JRPG.

Redigerat av PalmiNio, 06 November 2013 - 20:16.

Postad 06 November 2013 - 20:22

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Dåliga nyheter är roligare att diskutera än roliga/positiva nyheter, inget nytt under solen.
(Dvs, det är roligare att kasta skit...)

Postad 06 November 2013 - 20:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Beviset för att grafiken inte är allt *asg*

Postad 06 November 2013 - 20:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Verkar ju varit ganska kul enligt vissa som testade det på mässan iaf.

Postad 06 November 2013 - 21:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Gillar man inte button-mashing så är väl Ryse inget direkt. Ungefär som att låta mig göra previews på JRPG.

Vem fasen gillar buttonmashing :)

Men det var väl inte det enligt någon som provspelade här på forumet.

Postad 06 November 2013 - 21:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det var väl QTE som det inte var?

Buttonmashing är väl OK. Finns många spel där buttonmashing är en strategi, fast det krävs ju ändå att det ska finnas ett djup som gör att man kan ta det till nästa nivå.

Postad 06 November 2013 - 21:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Beviset för att grafiken inte är allt *asg*

Eller för att 1 kille inte gillade spelet men många andra gjorde det.

Att jämföra buttom-mashing spel med att trycka på en telefon och dra slutsatsen att det är tråkigt visar bara på att man inte gillar den typen av spel.

Vad är nästa? Ska vi låta amerikaner vara vägledande om FIFA spelen är bra eller inte?

Frågan är dock om där är någon form av "boss" fights i spelet?

Sådant är det enda som gör ett spel som God of War roligt. Sen kunde det vara riktigt tråkigt mellan varven.

Postad 06 November 2013 - 21:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
På tal om fel man spelar fel spel.

Lite rundare gamer testar Kinect Fitness :)

Verkar faktiskt vara en rätt bra grej för "rätt kund"

http://youtu.be/jPyjvfLZdF8

Redigerat av PalmiNio, 06 November 2013 - 21:40.

Postad 06 November 2013 - 22:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Han är väl rätt kund (ser ut att, som jag, behöva det)? Men kanske inte till just det programmet. :)

Postad 06 November 2013 - 22:27

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jag tycker snarare tvärtom och håller med SC-Zap. Bra att en lite rundare gamer testar ett fitnesspel istället för någon vältränad hunk som kan alla rörelser. Det är mer intressant att se någon som inte kan och se hur bra spelet och kinect plockar upp saker och ting. Den videon tyckte jag gav en hel del.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 06 November 2013 - 22:28.

Postad 06 November 2013 - 22:45

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0

http://youtu.be/jPyjvfLZdF8

klår ju wii fit i alla fall

Postad 06 November 2013 - 23:42

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Det var väl QTE som det inte var?
.

God of War är väl jättepopulärt på Sonykonsoler?

Postad 07 November 2013 - 00:09

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Eller för att 1 kille inte gillade spelet men många andra gjorde det.

Att jämföra buttom-mashing spel med att trycka på en telefon och dra slutsatsen att det är tråkigt visar bara på att man inte gillar den typen av spel.

Vad är nästa? Ska vi låta amerikaner vara vägledande om FIFA spelen är bra eller inte?

Nej, det är inte en bra ide...

Worldwide Soccer Manager 2009 Review
This game gets a red card, and possibly a lifetime ban.
by Avi Burk

December 5, 2008 - What sports fan doesn't want to take control of his favorite team and guide it to a championship, or, better yet, a long string of championships? Well, if it means playing Worldwide Soccer Manager, you can count me in that number.

Worldwide Soccer Manager 2009 gives gamers the chance to manage and coach 5,000 soccer teams from 50 countries around the globe, giving them the chance to manage every aspect of their team's roster, field questions from reporters at their team's press conferences, and coach their teams in real time as each simulated game unfolds. What it doesn't do, more importantly, is provide any compelling reason to keep "playing."

Although the game's database of more than 350,000 real-life soccer players is certainly impressive, only the most diehard fans of the sport would be able to appreciate having such a massive pool of talent to sift through, and the casual fan would almost certainly find the task overwhelming – I did.
This is a game solely intended for hardcore soccer fans.

The game's incredibly complex menu system is very difficult to navigate, even with the on-screen help box directing you through the process. In short, this game is extremely difficult to simply pick up and play. If you're unfamiliar with the franchise expect to spend a significant amount of time simply trying to figure out how to navigate the menus.

Worldwide Soccer Manager's presentation problems don't end there though, once you finally make it to your team's first game you'll find that the player renderings and animations are awful, and the stadiums you play in lack any kind of personality or detail. Each field is bordered by fences and what appear to be unfinished stands, which don't have any fans in them. And, when the ball is kicked off of the pitch, it passes smoothly through the surrounding fences, right through the stands, and disappears from view only to return to the field in the same fashion, appearing magically from the stands and passing through the fences (and goals) on its way back into play.

Then there's the sound, or lack thereof. There is no soundtrack that plays while you work in the game's menus, which you'll spend the vast majority of your time in this game doing. There is no audio narration to accompany your participation in press conferences, even though your options for how to respond to each question is incredibly limited. There is no audio commentary to accompany the action in the simulated game's you watch/coach. In fact, the only sound we found in the entire game was the tones of fans cheering as each simulated game played out – which only detracts from the game's feel of authenticity seeing as there are no fans rendered in the stands.
Worldwide Soccer Manager 2009 deserves a bicycle kick into the circular file.

As far as traditional gameplay goes, there really isn't any in Worldwide Soccer Manager 2009. Apart from managing your roster and coaching your team, there really isn't anything to do at all. So, unless you really enjoy clicking on menu buttons, you'll find your interaction with this game extremely disappointing.

However, if you're a big footie fan and big fan of sports simulation, you'll be extremely impressed with the depth of Worldwide Soccer Manager, which allows you to control just about every facet of your team and draw from a player pool that is simply mindboggling.

Closing Comments

This game obviously aims to provide the deepest soccer simulation experience possible for the sport’s most passionate and informed fans, but it offers little to nothing that would appeal to a casual fan of the sport or to the average videogame enthusiast. The menus are complex and difficult to navigate, graphics are terrible, the sound is non-existent and there is no traditional gameplay to speak of. I couldn’t imagine why anybody would prefer Worldwide Soccer Manager to FIFA 09 or Pro Evolution Soccer 2009.

Ratings
4.0 Presentation

Although the menus are extremely involved and tough for beginners to navigate, the game’s depth is amazing.
2.0 Graphics

While I appreciate that the introduction of 3D in-game graphics is a step forward for the franchise, those graphics are simply terrible.
0.5 Sound

The only sound you’ll find in this game is the roar of the non-existent crowd… Absolutely worthless.
4.0 Gameplay

Yes, the depth of management in this game is impressive. But, it’s not impressive enough to make up for the fact that you aren’t actually playing soccer.
2.0 Lasting Appeal

This game is aimed at a very specific audience, and it’s inconceivable to me that anybody outside of that audience could play even an hour of this game before turning it off for good.
2.0

Terrible OVERALL

Postad 07 November 2013 - 00:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1
Lite synpunkter CVG

Ryse:
"After getting the chance to properly sit down with the near-final version for an hour or so, I came away pleasantly surprised."

Killer Instinct:
"However, based on a number of hands-on sessions with the game, my expectations have very slowly shifted. I'm starting to think that Killer Instinct, like Street Fighter 4 currently, will be one of those games I'll probably be playing for a long time after release."

Forza 5:
"Forza Motorsport 5 just looks tremendous and has the potential to last months. All the nonsense about Xbox One's 'resolutiongate' goes out the window as soon as you play with Forza's in-car view. It's far and away the most realistic racing game I've ever played on a console and it effortlessly chucks 60 frames a second at you."

Dead Rising 3:
"However, after my latest hands-on with the game both those issues have been addressed. The framerate was rock solid, even with the screen completely filled with shambling zombies, even when I was lobbing explosives into crowds and watching them stumble around with their flesh burning.

On top of that, Dead Rising 3 is as goofy as ever. The world is definitely darker and grittier, but the things you can do in it are still odd and quirky. Together, it creates a weird contrast. If you think of the first two Dead Rising games as a parody of the zombie genre, Dead Rising 3 is more of a dark comedy."

http://www.computera...e-launch-games/

Så trots diverse snack om upplösning och någon som inte gillar Ryse så verkar Microsoft i alla fall hålla vad man lovat om fokus på spel. 4 exklusiva och helt olika typer av spel som verkar tas emot varmt och alla kommer till släppet.

Redigerat av PalmiNio, 07 November 2013 - 00:18.

Postad 07 November 2013 - 02:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

God of War är väl jättepopulärt på Sonykonsoler?

Så här sa Crytek om Ryse:

"We have our combat system it's called like mashing to mastery. Basic idea is that you can spam the button and you can play the game just fine."

I God of War kan du ju blocka, rulla, olika vapen, magier... actionspel kallar jag det såvida man inte spelar på lättaste.

Redigerat av Zoiler, 07 November 2013 - 02:04.

Postad 07 November 2013 - 03:38

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 1
Känns det inte lite dejavu över det hela!
PS3an kickade ju 360:ans röv på pappret sist också men den matchen vet ju alla vilken som vann.
Sen det här tjafset om att MS är giriga och det skulle inte Sony vara, det är ju så man trillar av stolen av skrattkramper.

Jag skiter fullkomligt i vilken konsol som vinner jag vill ha en bra konsoll med bra grafik med fint flyt och framför allt ett bra och krångel fritt online läge.
Sen om det är PS4an eller xbox one som tar hem segern det spelar ingen roll.
Men jag kommer avakta till nästa höst antagligen innan jag hoppar på nästa gen.
Då lär vi nog veta vilken maskin man ska satsa på.

Postad 07 November 2013 - 03:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag spår in i framtiden, trådens röstningssystem bör vägleda dig ;)

Postad 07 November 2013 - 07:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

PS3an kickade ju 360:ans röv på pappret sist också men den matchen vet ju alla vilken som vann.
Sen det här tjafset om att MS är giriga och det skulle inte Sony vara, det är ju så man trillar av stolen av skrattkramper.

Jag skiter fullkomligt i vilken konsol som vinner jag vill ha en bra konsoll med bra grafik med fint flyt och framför allt ett bra och krångel fritt online läge.
Sen om det är PS4an eller xbox one som tar hem segern det spelar ingen roll.
Men jag kommer avakta till nästa höst antagligen innan jag hoppar på nästa gen.
Då lär vi nog veta vilken maskin man ska satsa på.

Nej skillnaden då var att PS3 inte kickade röv utan att Sony hela tiden gick ut med att den skulle kicka röv för CELL skulle revolutionera ALLT!

Tittade man sen på pappret så var GPUn och RAM delen bättre på 360.

Nu är det så att Sony skryter inte lika mycket utan specsen på pappret talar sig tydliga språk - PS4 är ganska kraftig.

Postad 07 November 2013 - 07:53

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Nej skillnaden då var att PS3 inte kickade röv utan att Sony hela tiden gick ut med att den skulle kicka röv för CELL skulle revolutionera ALLT!

Nu är det så att Sony skryter inte lika mycket utan specsen på pappret talar sig tydliga språk - PS4 är ganska kraftig.

kunde inte sagt det bättre själv.

Postad 07 November 2013 - 08:04

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Det är som sagt inte alls samma sak.

Både PS4 och Xbone är x86/x64-baserade, dvs det är mycket enklare att jämföra. Prestandamässigt är allt bättre med PS4, förutom själva CPU-kärnorna som är identiska i de båda konsollerna. PS4 har GDDR5-minne som alla någorlunda bra PC-grafikkort, medans Xbone har DDR3, något man bara hittar på budgetkort. Att GPUn är långsammare gör inte saken bättre. Det ska kompenseras med ett litet ESRAM och ett stort moln, och hur bra det fungerar har vi redan fått exempel på, dvs 720p :rolleyes:

Redigerat av Ageve, 07 November 2013 - 08:09.

Postad 07 November 2013 - 08:21

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Vem vann den matchen?
(jo jag vet PS3 fick en hel radda sämre multiplat-spel, även om skillnaderna minskade med tiden. men ifråga om absoluta toppar (first party) så presterade PS3 minst lika bra som 360)

Indeed. Det där "ja men PS3 skulle ju vara så mkt bättre än 360"-argumentet får allt ta att dö nu. Det var uppenbart redan år 2005 att 360 skulle klara sig bra i jämförelse.

Och då hade vi att göra med två fullständigt olika arkitekturer - hopplöst att jämföra i detalj, idag är de iaf i stora drag ganska lika varandra. Så de där "ja men se på PS3/360"-liknelserna är väldigt sällan applicerbara.

Med det sagt så är Ones toppar, än så länge, minst lika bra som PS4 dito. Till den grad att One överraskar med tanke på hårdvaran och att det känns som om PS4 har en del kvar att bevisa. One har varit en smula skakig på multiplats-fronten men spel som Forza och Ryse visar ju iaf att lådan ifråga är kapabel till riktigt trivsam grafik - så det behöver ju ingen oroa sig för.

Redigerat av pacman, 07 November 2013 - 08:24.

Postad 07 November 2013 - 08:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Bara en fråga; vad grundar du det på? Siffror eller vad du själv tycker utifrån det du sett?

Just Titanfall får faktiskt mig at fundera på en XO, dock tycker jag utifrån det jag sett att det snyggaste och bästa är KZ4.
Försäljningssiffror skiter jag personligen i. Men därav min fråga; det beror ju lite på vad du menar med "dominerar".
Försäljningsmässigt; ja, då håller jag helt klart med dig men annars inte.

Redigerat av BrittBastard, 07 November 2013 - 08:41.

Postad 07 November 2013 - 09:01

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jag själv hade tagit ps4an alla dagar i veckan om det inte hade varit för titanfall. Det är spelet som får mig osäker. På spelmässorna som jag läst om har det ju tagits emot med väldig värme. Tycker man läser bättre om det än något annat fps multiplayer. Till förra generationen var cod och bf bäst i mp fps vilket ju släpptes till båda maskinerna. Jag tycker nu att det verkar som att ms har exklusivitet på det bästa. I alla fall det första i serien.

Postad 07 November 2013 - 09:22

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Titanfall är nytt och häftigt,inte som Cod eller Bf där det mjölkas nå kopiöst.
Så det är inte så underligt att det drar uppmärksamhet.

Redigerat av Fahla, 07 November 2013 - 09:23.

Postad 07 November 2013 - 09:35

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Har avbeställt mitt Xbox One och planerar att inte köpa ett PS4:a. Har funderat på det länge och insett att jag inte har tid att spela varken eller, och med dubbla gtx 670 samt en 1440 ips skärm har jag gott om kraft att lira spelen på PC istället när tiden väl räcker till. Att min backkatalog sträcker sig lika långt som stjärnorna på PS3/360 och ett Wii U som står oanvänt gör saken ännu mer säker.

Jag avvaktar framåt året när begagnade maskiner börjar dyka upp och reabackarna fylls på mer billiga spel.

Postad 07 November 2013 - 09:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Titanfall är nytt och häftigt,inte som Cod eller Bf där det mjölkas nå kopiöst.

Håller med dig fullständigt! Men det mjölkas ju av en anledning, dom säljer och det är kul spel. Kul mer än bra/snygga...
BF-spelen har dock utvecklats mer och till det bättre men jag kan inte hjälpa att jag tycker COD är roligare.
Håller dock KZ-spelen högst av dom.

Postad 07 November 2013 - 10:01

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Är sugen på att ha båda konsolerna, men tidsbrist gör att jag knappt har tid att spela på min Xbox 360 som det är idag.
Dock så kommer jag att välja Xbox One efter noga övervägande.

Tycker hela Microsofts koncept kring Xbox One tilltalar mig mer än PS4.
- Skype är faktiskt en sak jag kommer att använda mig av mycket. Visa lillgrabben för sina far- och morföräldrar kommer bli riktigt skoj istället för göra det via surfplattan/datorn/telefonen.
- Kinect ser jag fram emot grymt mycket. Dels som funktion i spel, men även till separata spel. Kommer dessutom bli perfekt när lillgrabben växer upp att spela med farsan (och morsan).
- De exklusiva spelen. Titanfall och Halo-serien är två spel egentligen som jag egentligen inte vill vara utan så dessa har stor påverkan i mitt val.
- Grafikhetsen som varit nyss är jag inte ett dugg orolig över. Tror spelen kommer att se grymt bra ut till båda, oavsett upplösning.
- Snabbheten i OS:et, att snabbt kunna switcha mellan appar och spel.

De saker som jag dock tycker talar för PS4 som jag inte kommer att få med Xbox One är:
- Remote play med PS Vita. Nu har jag dock ingen Vita, men skulle jag valt PS4 så hade även en Vita hamnat i shoppingkorgen.
- Tidigare lansering

Hursomhelst kommer det blir en bra spelhöst (spelvinter) för alla oavsett vad man väljer för konsol!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.