Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 01 February 2014 - 17:58
Det va nån full idiot som gapade hela tiden igår...
Haha...Det va mycke snack om ormgropar ett tag! Så det va skönt att han gav upp framåt småtimmarna.
Redigerat av Zerokelvin, 01 February 2014 - 17:59.
Postad 01 February 2014 - 18:35
https://www.minhembi...howtopic=315645
Iallafall, har haft funderingen och behöver lite bollplank. Har funderingar på pröva en ny spelstil och i teorin så är den bra. Kommer dock att behövas lite träning innan det funkar. Här är idéen iallafall, aggresiv sniper:
När man tillsammans bestämmer sig för att överta ex flagga c och 2-4 av squaden rör sig dig (beroende på hur många man är) så kommer snipern vid sidan om lite efter. Hans uppgift blir att spotta fiender innan de andra är framme vid ex byggnaden. Så frontmännen kan koncentrera sig på närstrider.
Ev störandes snipers som ligger mot huvudmännen får den aktive snipern ta hand om. Ibland tycker jag att det kommer en tank eller APV och ställer sig en bit ifrån och bara mejar in skott i byggnaden, där får även den aktive snipern dels spotta den innan de är framme så alla är förvarade och andra delen blir ta sig fram och c4:a den.
Som sagt, låter det som en bra spelstil eller blir det bara ännu en störande sniper som inte hjälpter till? Självklart ska jag/han röra sig på fältet men kanske 100+ meter bakom de andra....
// Sat
Postad 01 February 2014 - 18:38
Skapade en ny tråd där vi kan diskutera våra fruar lite så slipper vi OT här.
https://www.minhembi...howtopic=315645
Iallafall, har haft funderingen och behöver lite bollplank. Har funderingar på pröva en ny spelstil och i teorin så är den bra. Kommer dock att behövas lite träning innan det funkar. Här är idéen iallafall, aggresiv sniper:
När man tillsammans bestämmer sig för att överta ex flagga c och 2-4 av squaden rör sig dig (beroende på hur många man är) så kommer snipern vid sidan om lite efter. Hans uppgift blir att spotta fiender innan de andra är framme vid ex byggnaden. Så frontmännen kan koncentrera sig på närstrider.
Ev störandes snipers som ligger mot huvudmännen får den aktive snipern ta hand om. Ibland tycker jag att det kommer en tank eller APV och ställer sig en bit ifrån och bara mejar in skott i byggnaden, där får även den aktive snipern dels spotta den innan de är framme så alla är förvarade och andra delen blir ta sig fram och c4:a den.
Som sagt, låter det som en bra spelstil eller blir det bara ännu en störande sniper som inte hjälpter till? Självklart ska jag/han röra sig på fältet men kanske 100+ meter bakom de andra....
// Sat
Skulle vilja påstå att en sniper med dmr med 4x sikte och kikaren gör mer nytta än alla 30+ snipers som ligger på en kulle med 40x och småspottar. Nog för att det kan va kul ibland med långdistans skytte men nån måttta får det va
Men viktigast av allt är spawn beacon tycker jag, aldrig nån som smäller upp sånna
Postad 01 February 2014 - 18:54
Postad 01 February 2014 - 18:57
Skulle vilja påstå att en sniper med dmr med 4x sikte och kikaren gör mer nytta än alla 30+ snipers som ligger på en kulle med 40x och småspottar. Nog för att det kan va kul ibland med långdistans skytte men nån måttta får det va
Men viktigast av allt är spawn beacon tycker jag, aldrig nån som smäller upp sånna
Ah glömde det. Absolut, har bara småprövat någon minut i slutet på en match och kör då med 6x sikte. 500m snipers är sådna som den aktive får knäppa eller ännu bättre, plocka dogtagen av.
// Sat
Postad 01 February 2014 - 19:13
Säger han som förvandlade stackars Djungels fredagsmyskväll till ett riktigt h-e när han sprang runt och var allmänt jobbig.Tack för igår gubbs! Det va länge sen det va så kul att spela bf!
Haha, nejdå. Det var riktigt kul igår! Synd bara att man inte kan vara fler än 8 personer i en "fest". I och för sig hade vi ju Walkiii-boy som var som en fullsatt 8-mannafest bara han.
Samma här. Alkohol, men inget spelande i kväll. Det får bli slösöndagsspelande i morgon istället!Ikväll blir det alkohol igen, men jag ska inte spela. Jag tror inte ni klarar av en kväll till med the awesomenes som är jag.
Postad 01 February 2014 - 19:59
Postad 01 February 2014 - 20:00
Säger han som förvandlade stackars Djungels fredagsmyskväll till ett riktigt h-e när han sprang runt och var allmänt jobbig.
Haha, nejdå. Det var riktigt kul igår! Synd bara att man inte kan vara fler än 8 personer i en "fest". I och för sig hade vi ju Walkiii-boy som var som en fullsatt 8-mannafest bara han.
Samma här. Alkohol, men inget spelande i kväll. Det får bli slösöndagsspelande i morgon istället!
Haha....Tur att jag har nån som jag kan stärka mitt bf ego på!
Postad 01 February 2014 - 20:22
Postad 01 February 2014 - 20:29
Postad 01 February 2014 - 20:51
Seriöst, vilken j*vla skitkampanj det här spelet har. Nu har jag genomlidit den för andra gången (kört den på PC tidigare) för att låsa upp vapnen, varav det sista uppdraget tre gånger. Vem är det som skriver den här skiten? Karaktären Irish är en sjukt irriterande karaktär, jag tror inte att en sådan person överhuvudtaget skulle få vara med i vad jag uppfattar är ett specialförband. Maken till labil människa har jag sällan skådat. Sen alla cutscenes eller bitar som man MÅSTE vänta på som är fullständigt oengagerade och man bara sitter och svär för att det är så dåligt! Usch!
Glöm inte bort alla glitchar så man får börja om och den makalösa A.I:n
Postad 01 February 2014 - 20:53
Postad 01 February 2014 - 22:08
// Sat
Postad 01 February 2014 - 23:10
Postad 02 February 2014 - 00:43
Postad 02 February 2014 - 02:06
Jag har frågar förut men frågar igen hur många använder aim assist här? jag har inte spelat på ett tag men var ute idag en stund och provade aim assist och jäklar vilken skillnad. jag tycker nästan det känns som man fuskar. Om man får reda på att alla typ använder det. Då skulle jag känna mig mer bekväm att använda det jag med.
Som sagt 100 gånger förut så kör nog dom flesta med det, som i alla andra konsolspel utom Kz
Postad 02 February 2014 - 02:19
Postad 02 February 2014 - 03:07
De måste fan göra nått åt balanseringen av lagen i matcherna snart. Lirade precis CQ. 9 mot 16 i princip hela matchen. 10vs16 ett tag också. Fullständigt hopplöst ju.
Vi körde rush och ägde sönder förut idag, sen lämnade några i andra laget så vi var väl 14 mot 2 på paracel storm haha!
Postad 02 February 2014 - 10:47
Redigerat av Unregistered32f0b602, 02 February 2014 - 10:47.
Postad 02 February 2014 - 10:59
Postad 02 February 2014 - 11:38
100 % XP Boost som är igång nu funkar juh inte. Nån som det funkar för ? Dagens Battlepack har man inte heller fått.
Battlepacken släpps kl 13, svensk tid.
// Sat
Postad 02 February 2014 - 11:52
Är det någon annan som upplever att de har gjort något med styrningen på Little bird. Innan så tyckte jag den var rapp och lätt i styrningen men nu påminner den mer om venom i styrning. Dessutom tycker jag att det verkar som att man tappar höjd mycket fortare än tidigare, dvs man måste "gasa" mycket mer än tidigare.
När jag flög igår tyckte jag också att det var något som inte stämde med Scout-helin. Den kändes långsammare.
Postad 02 February 2014 - 13:41
När jag flög igår tyckte jag också att det var något som inte stämde med Scout-helin. Den kändes långsammare.
Den känns slöare ja.
Postad 02 February 2014 - 14:48
Tycker spelet funkar sämre nu än någonsin.Att man aldrig lär sig
Postad 02 February 2014 - 15:05
Tycker det är skitballt ok ibland så "laggar" det till lite men att säga att nä jag ska inte spela förren dom fixat spelet är ju vara löjligt! Tur man inte är en expert som känner minsta lilla fel eller letar minsta lilla fel tycker synd om dom!
Postad 02 February 2014 - 15:32
Postad 02 February 2014 - 15:35
Fan va folk klagar så jävligt är det inte!!
Tycker det är skitballt ok ibland så "laggar" det till lite men att säga att nä jag ska inte spela förren dom fixat spelet är ju vara löjligt! Tur man inte är en expert som känner minsta lilla fel eller letar minsta lilla fel tycker synd om dom!
Jag är benägen att hålla med även om min sista runda igår på "dammen" var helt jäkla ospelbar.
Fps på kanske 20 emellanåt.
Ska se om playstationet de facto har sparat den rundan.
Oj glömde skriva att annars är det efter patchen helt ok. Vissa tillfällen som det strular. (Hainan, Shanghai) Levolution verkar ställa till det helt enkelt.
Redigerat av Leahspappa, 02 February 2014 - 15:36.
Postad 02 February 2014 - 15:48
Redigerat av D-J, 02 February 2014 - 15:49.
Postad 02 February 2014 - 16:04
Spelljud i varannan match exempelvis.....tycker ni det är ok.....
Har inte märkt av något sådant förutom i början på vissa banor så är det inget ljud!
Men klart det är inte ok.
Kom ihåg hur det var i BF3, bra länge var det strul med att ljudet försvann!
Postad 02 February 2014 - 16:28
Spelljud i varannan match exempelvis.....tycker ni det är ok.....
Nä det är givetvis inte ok men undra vad som blivit fel? Det Behöver ju inte vara själva spelet kan ju vara en dålig installation av spelet eller senaste patchen. Hade det varit på pc så hade man installerat om det har du testat det?
Redigerat av Gurra101, 02 February 2014 - 16:29.
Postad 02 February 2014 - 17:09
Postad 02 February 2014 - 17:12
Postad 02 February 2014 - 17:39
Spawna in som gunner i tanks, spelet kraschar.
Inget ljud
spawnar genom kartan
skjuten runt hörn
Odödliga fiender,trots hitmarker.
Blir "slangbellad" in i saker.ej att blanda ihop med gummiband fenomenet.
one hit kill, som nu är så fint döljt med Head shot symbolen.
usch vad jag bara klagar...och endå fortsätter spela.
Postad 02 February 2014 - 17:51
Postad 02 February 2014 - 18:54
Postad 02 February 2014 - 19:40
Conquest är den spelmodell som är mest utsatt av laggrelaterade problem.
Japp, men vi måste klaga för annars kommer varken dice eller ea anstränga sig och då kommer vi få se fler spel som är heltrasiga. Tänk efter nu, det är 3 månader sen bf4 kom och det är inte fixat än. Hade ni köpt en bil som hackar fram, som inte startar ibland m.m och inte vara sur efter 3 månader av halvdana fixar som orsakar mer problem? Jag hade varit skitsur.
Visst jag spelar spelet som det är men det är för sällskapet. Hade bf3 kommit till ps4a idag hade jag köpt det direkt!
Men det bästa av allt är ju dubbel xp:en som vi får för att spelet inte funkar. Den funkar inte heller
Postad 02 February 2014 - 20:09
Inget ljud framför allt i tdm.
0% hälsa buggen är värre.
Netcoden gjorde dom inget åt.
Headshot symbolen gäller inte headshot, den är random. Testa att dö out of bounds så får ni se.
Hoppar du in som gunner i en tank på zavod så kraschar spelet.
Mer krasher är rapporterade.
Fler disconnects från Ea.
Commander är helförstört, baser och flaggor syns inte. Om du ens får igång commander.
Osynlighetsbuggen, fråga dragonpuffer
Flera olika osynliga väggar har uppkommit, stå tex i ett av rören på Zavod så kan man inte skjuta ut.
Ett nytt lagg har uppstått när det är kartbyte och det hänger sig.
Flera under kartan buggar har uppkommit och man måste redeploya.
Medpacket fastnar om du har pistol framme.
Maa är fortfarande mega OP efter nerfen.
Det är några av det som uppkommit/blivit värre, källan är battlelog och mig själv.
Kanske dags att sparka praktikanterna och ta in en riktig studio som reder upp det här?
Det gör ont i hjärtat att se sin favorit spelserie i det här skicket. På riktigt!
Redigerat av solitarypredator, 02 February 2014 - 20:10.
Postad 02 February 2014 - 20:14
Visst jag spelar spelet som det är men det är för sällskapet. Hade bf3 kommit till ps4a idag hade jag köpt det direkt!
Eller bfbc2, hoppas att de har lärt sig läxan till battlefront. Dice ni hänger löst hos mig annars.
Postad 02 February 2014 - 20:31
Eller bfbc2, hoppas att de har lärt sig läxan till battlefront. Dice ni hänger löst hos mig annars.
Du skyller alltså på DICE när det är EA´s fel att spelet släpptes för tidigt och den tidspress som satts på allt efter det?
Redigerat av masse70, 02 February 2014 - 20:33.
Postad 02 February 2014 - 20:32
T.o.m fått 2 gånger den kända CE-34878-0 error.
Idag också fått som har aldrig sett förr E-FFFFFFFF error "program kunde inte startas" när jag försökte starta spelet. :/
Postad 02 February 2014 - 20:47
Du skyller alltså på DICE när det är EA´s fel att spelet släpptes för tidigt och den tidspress som satts på allt efter det?
Var är det bekräftat att det är Ea's fel?
Postad 02 February 2014 - 20:50
Var är det bekräftat att det är Ea's fel?
Exakt, alla håller Dice så hårt om ryggen men det är ju faktiskt dom som gör spelet, inte Ea.
Visst Ea hetsar Dice att släppa det och Dice är uppenbarligen inte kompetenta nog att göra ett fungerande spel inom tidsramen dom fått, se Bf3 också mängder av problem dock inte lika illa som nu.
Båda är lika skyldiga. Hoppas dom förlorar rättsmålen så dom lär sig.
Redigerat av solitarypredator, 02 February 2014 - 20:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
12 bilder
148 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?