Orginal.
Ok
Men klarar den fjärren laddningsbara batterier?
2,4V mot 3V är ganska stor skillnad.
Ett vanligt batteri är ju nästan helt tomt när det laddningsbara är nästan helt fullt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, Feb 11 2005 20:26
34860 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 17 September 2012 - 09:13
Ok Men klarar den fjärren laddningsbara batterier? 2,4V mot 3V är ganska stor skillnad. Ett vanligt batteri är ju nästan helt tomt när det laddningsbara är nästan helt fullt. Postad 17 September 2012 - 09:15
Är det bara jag som tycker att ljudnivån skiftar oerhört emellan kanalerna sedan uppdateringen?
Postad 17 September 2012 - 09:35
Vet inte om det avhandlats, men är det bara jag som har problemet med att TV4 (iaf TV4 HD) saknar TextTV?
Trycker på TEXT-knappen och får då upp en lista med SVT1, SVT2, 7an, TV6...men ingen TV4. Kör med VIP1003-boxen.
Reagerade igår på att volymskillnaden på TV4HD mellan Beck-filmen och reklamen var mycket stor. Men annars vet jag inte om jag tycker att det är så stor skillnad mellan kanalerna. Postad 17 September 2012 - 13:43 Har hittills inte varit några problem men numer verkar det krävas mer. Postad 17 September 2012 - 15:06
Tycker mest att Discovery HD är högre än alla andra fast det var det innan uppdateringen också. Postad 17 September 2012 - 15:53
Jag håller med dig! Har en harmony one som fungerat skitbra....... fram till senaste uppdateringen, känns som att man måste väcka boxen med första knapp tryckningen och sen fungerar den bra knapptryckning 2. Har fungerat mycket bättre tidigare. Postad 18 September 2012 - 07:58
Har samma problem. Det är inte jättestort men lite småpsykande. Första gången per dag (eller i alla fall när man inte använt tvn ett tag) så tar inte första signalen. Blir lätt att man trycker någon gång extra och hamnar på kanal(plats) 11 istf 1... Postad 18 September 2012 - 08:14
På vissa kanaler är det så på vissa program. Det är oftast som så att det är två såna där rader med vita streck på bilden där det översta inte syns för det plockas bort när det görs om till IPTV. Men är det två såna är det svårt att få bort bägge. Antagligen är det som så att vissa programbolag sänder material vidare som redan har detta. Det kan synas på bland annat TV4 sport och CNN ibland. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 18 September 2012 - 08:33
Har du vanliga TV4 i din kanallista?
Det kan ju vara som så att det var digitalt 5.1 ljud på filmen och det var lågt och det var analogt ljud på reklamen som var högt? Markus Johansson Telia Kundservice Postad 18 September 2012 - 08:35
Nope, då jag har TV4 HD så har jag givetvis bara denna i kanallistan. Menar du att TV4 SD har TextTV men inte TV4 HD? Så är ju inte fallet med SVT!? Postad 18 September 2012 - 09:01
SVT betedde sig likadant gällande text-tv när deras HD kanaler släpptes, men det åtgärdades rätt fort då. Borde ju inte vara omöjligt här häller då text-tv ju inte är direkt knutet till en specifik kanal. Borde ju vara samma för 3, 5 och eurosport men då jag aldrig använder deras text-tv så vet jag inte.
Postad 18 September 2012 - 09:58
Hej!
Jag använder just nu ett Inteno XG6746 Switch och Telia-TV och Bahnhof Bredband. Nu undrar jag vilken Router-Wifi Modem funkar med denna Switch? Någon som kan hjälpa mig blir galen utan Trådlöst Postad 18 September 2012 - 15:38
Tv4 sänder inte Text-TV på sin HD kanal Postad 18 September 2012 - 15:48 Suger ju p*ng isf! Varför inte kan man undra... Postad 18 September 2012 - 15:51 Om jag inte är ute och cyklar så till Inteno bör du kunna använda vilken router som helst. Postad 18 September 2012 - 17:42
Jo, så är det. I SVT fallet har vi lagt på textningen från vanliga SVT kanalerna även på HD kanalerna. De arbetade med att göra samma för TV4 HD, vet dock inte om de är klara. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 18 September 2012 - 17:48
Inteno switchen delar bara upp de olika vlan som används till de olika färgade portarna. Det har pratats här förut om att det finns kunder som har manegerbara gigabit switchar istället för inteno switchen. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 18 September 2012 - 18:32 Jag har den äldre Intenoswitchen eller bredbandsdelare som den kallas. På vlanet för datatrafik så har jag en router för det interna nätverket. Borde ju vara samma för denna. Som jag fattade så var det så Dalcar ville ha det. Postad 19 September 2012 - 00:26
Problemen med att spola etc visar sig även i uppspelning av material från flera av de "play" tjänster som finns "i boxen" . Skulle titta på Blåvitt - Elfsborg idag och skulle spola lite framåt men det hänger sig elelr bara hoppar framåt utan att man ser något på mellan 5-10 sekunder och sen kommer det fram helt random i "programmet" .
Nått konstigt har ni gjort med den senaste uppdateringen. Känns nästan som att det blivit nått fel med en codecavkodare. Postad 19 September 2012 - 09:22
Tack för svaret! Nu gäller det bara att hitta en bra router
Kanske en Asus RT-N16? Redigerat av Dalcar, 19 September 2012 - 09:32. Postad 19 September 2012 - 19:48
Idag släpptes det en ny version av image endast för 1910 boxar som bara är till att fixa ett problem med PPV så har man inte problem med detta behöver man inte starta om sin 1910. Det är ingen GUI uppdatering och det enda sättet att få nya image versionen är att starta om boxen.
Om ni inte märkt det så är det som så att boxen kommer starta om från prickarna när man startar om den via menyn numera så ni behöver inte längre dra ur sladden för att starta om boxen numera. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 19 September 2012 - 21:01
Det är inte som så att du trycker massor av gånger på knapparna när den beter sig såhär? Blinkar boxen flera gånger när du trycker på knappen för att spola eller hoppa? Markus Johansson Telia Kundservice Postad 20 September 2012 - 07:24
Programbiblioteket C more
Hej upplever vissa problem och konstigheter i programbiblioteket för C more. Falling Skies exempelvis har inte uppdaterats med de senaste två avsnitten(två veckor), och True Blood/Newsroom har uppdaterats med mer avsnitt än vad de sänt på kanalen C more series. Något Telia kan svara på ? Postad 20 September 2012 - 09:45
Hårddisk haveri på boxen 1963 med 280GB inspelat och kvar att se?
Blir nog att fildela en del Fick förra veckan felkod 1 två gånger sedan har boxen fungerar som den ska igen. Tills igår kväll.... Startade om boxen (sladd ur) och boxen gav ifrån sig ett nytt ovälkommet ljud. Låter som när jag haft hårddiskar som gått sönder i datorer förr. Boxen kommer till tredje pricken som blinkar gul då kommer ljudet igen. Efter att stått så i någon minut slutar ljudet och tredje pricken blir grön sedan alla fem blir gröna och tjänsten laddas färdigt. Bilden kommer på tvn. Men ikonen inspelningar saknas och trycker jag på REC kommer det "Du saknar en inspelningsbar digitalbox". Provat factory reset och remove software. Ingen skillnad. Felanmält hos Telia nu men lät inte så positivt när jag var ganska säker på att hårddisken lagt av. Då får du köpa en ny sa hon jag pratade med. Svar inom tre dagar blev jag lovad. Någon som varit ute för samma? Blev det att köpa ny box då? Nu när jag skriver detta ringer hon tillbaka och säger att bara så jag vet om det så kan jag bli debiterad om de måste skicka en tekniker till mig. Känns ju långsökt med detta felet men ändå. Då kanske det blir billigare ändå med ny box tänker jag? Som förresten skulle kosta 1800kr denna gången sa hon. Surt då man bara betalt 900 för den man har nu. Lät ju billigt då med 900kr men ska den inte hålla längre blir det ju dyrt i längden. ADSL, VIP1963, Thomson 787 Redigerat av summers, 20 September 2012 - 11:20. Postad 20 September 2012 - 14:16
@Telia Kundservice
Är det störningar på någon tjänst just nu eftersom det inte går att logga in med iOS appen för att spela in? Redigerat av Unregistered29650, 20 September 2012 - 14:17. Postad 20 September 2012 - 16:36
Inte såvitt jag vet. Det fungerade när vi testade på en av våra boxar så är det någon mer som har problem? Markus Johansson Telia Kundservice Postad 20 September 2012 - 16:59
Det verkar vara lite från och till. Jag kom in för en stund sedan men nu står det bara "Log in progress" igen... Postad 20 September 2012 - 23:23
Varför tar du inte och köper en egen hårddisk för en billigare slant och sätter i? Varit uppe i tråden förut. Finns folks som bytt själva till större och det fungerar utmärkt. Postad 21 September 2012 - 07:23
Hur gammal är boxen? 2 års garanti. Eller 3 års reklamationsrätt. Bara å ringa Telia å be dem byta ut den. Kontakta konsumentvägledaren i din kommun om du vill veta mer. Postad 21 September 2012 - 08:19
Hejs
Hur ser man om en HD är gjord för 24/7 drift på tex prisjakt eller i diskens namn/betäckning? /GannTrader Redigerat av GannTrader, 21 September 2012 - 08:24. Postad 21 September 2012 - 09:07 Vad är PPV? Postad 21 September 2012 - 09:38
För mig är PPV = pay per view, hoppas att det samma för Telia......
Postad 21 September 2012 - 11:38
Letade igenom forumet igår kväll och såg att det var personer som gjort det (bytt hårddisk). Avvaktade besked från Telia först innan jag bestämde mig för hur jag skulle göra. Hade bytt hårddisk isf. Både billigare och möjlighet med större Lät som Telia ville ha tillbaka den trasiga boxen nu när de byter ut den. Annars blir det att prova diskbyte i den. Får ju inte göra det i den nya boxen. Garantin gäller inte då om man får problem. Telia-Markus har skrivit det tidigare.
Senast var beskedet att jag fick köpa ny box för att den trasiga var över 2år. Men nu efter att varit i kontakt med Telia igen (och en vettigare person) så får jag boxen utbytt utan kostnad. Får även Thomsonen utbytt till nya modellen då jag även haft problem med den tidigare. Tekniker misstänkt hårdvaru fel på det trådlösa i den. Tråkigt att bli av med allt inspelat jag inte sett än, men "shit happens". Nöjd Telia kund trots allt! Postad 21 September 2012 - 12:32
Samma för mig, olyckligt att det gäller olika beroende vem man pratar med.
Postad 21 September 2012 - 13:37
Jag är inne på min fjärde box nu. Mycket kul inspelat som är borta Postad 21 September 2012 - 15:09
Som sagt, ring igen (och igen). Kundtjänstpersonalen är inte en homogen grupp. . Postad 21 September 2012 - 22:08
Ok... precis när filmen började vid 2300 på 6'an så försvann kanalen. Svart bild, omstart hjälper ej. Fler som åkte på detta?
Postad 21 September 2012 - 22:19 Svart här också. Postad 21 September 2012 - 22:23
Svart hos "Boxer" också
Redigerat av lindo, 21 September 2012 - 22:24. Postad 22 September 2012 - 08:09
20120922_090340.jpg 1.24MB
3 Antal nerladdningarJag tror inte det är Telias fel i detta problemet men jag ställer frågan iaf om någon kanske vet, eller om det är något som Telia kan ta upp så det blir åtgärdat. Tittat lite filmer på Silver under de senaste dagarna när man legat hemma o varit dålig. Lagt märke till hur mycket stavfel det är i undertexten! Något stavfel ibland kan man ta.. men det kommer ofta! och brukar vara samma bokstäver det felar på. Tog en bild som visar ett exempel. Bokstaven R blir ofta V. Redigerat av Mushunt, 22 September 2012 - 08:09. Postad 22 September 2012 - 12:18
Finns info om detta i tråden. Kolla https://www.minhembi...dpost&p=3618855 Postad 22 September 2012 - 14:18 Är ganska många kanaler som har detta fel. I princip alla med den fula svarta textremsan/texten. Och som nämnts tidigare är man medvetna om felet men inget verkar hända trots att det är månader sedan det påpekats. Postad 22 September 2012 - 15:34
Buggrapport
Jag har en box med inspelningsmöjlighete Är inne på Spotify Ställer in någon kanal vilken som helst med Zappa. Det funkar bra. Försöker gå in på Spotify igen, det fungerar inte. Det går heller inte att kolla kanallistan med gula knappen. Då får man upp spotifymenyn under kanallistan. textTV fungerar ej. För att komma ur detta måste man dra ut sladden på boxen. Vilket leder till nästa bugg. som jag tar i nästa tråd. //Pryzze Postad 22 September 2012 - 15:38
Buggrapport 2
När man startar om boxen genom att dra ut sladden så kommer gamla raderade program tillbaks på inspelningslistan, Grymt irriterande. /Pryzze Postad 22 September 2012 - 17:20 Din fråga antyder att du tror att det finns hårddiskar som inte är gjorda för användas 24/7. Så är inte fallet. Alla hårddiskar mår bäst av att snurra konstant. Det som sliter mest på en hårddisk är att spinna ned och att spinna upp och värst av allt är att rycka ur strömmen så att disken plötsligt stannar. Skillnaden mellan hårddiskar för skrivbordsdatorer, laptops och servrar handlar om helt andra saker. En laptophårddisk behöver t.ex. vara mera stöttålig och dra mindre ström än en skrivsbords- eller serverhårddisk. En serverhårddisk står oftast i ett serverrum med en massa andra maskiner och fläktar. Den får alltså låta mer än en skrivbordsdator som står på ett kontor där människor arbetar. Det är bara att tänka efter lite så kommer du säker på fler skillnader. För den som orkar läsa finns det massor med matnyttig information nätet http://download.inte...ard_drives_.pdf. Funderar du på att byta hårddisk i din box skulle åtminstonde jag lägge mer energi på att hitta en riktigt tyst disk med bra prestanda än att grubbla över vilken modell som lever längst. Ta den med längst garanti! Om du tror på marknadsföring kan du alltid satsa på något sånt här http://www.hgst.com/...tar-hard-drives men det tror jag inte på! Redigerat av Torrbollen, 22 September 2012 - 17:20. Postad 22 September 2012 - 23:07 Nej jag har heller inte hört talas om diskar som är gjorda för 24/7 drift innan men eftersom det har pratats om detta i detta forum tidigare så trodde jag att det låg något i det. /GannTrader Postad 24 September 2012 - 09:28
Angående spolningsproblem så verkar insp. från Eurosport HD krångla mer än andra.
Postad 24 September 2012 - 19:21
Jag kommer att vara i USA nu ett tag och jag åker imorgon. Är antagligen åter här 22/10, det vill säga veckan efter nästa uppdatering av programvaran är planerad.
Min kollegor kommer att skriva lite här under tiden om det är något viktigt de behöver skriva, och vi följer varje inlägg ni skriver i tråden under tiden. Jag har bett dem skriva här innan nästa version om vad som uppdateras denna gång för jag vet i dagsläget inte vad som kommer åtgärdas i nästa version och vilka ny funktioner som kommer. Markus Johansson Telia Kundservice Postad 24 September 2012 - 21:09
Jo Markus jag är intresserad av svar på mina felrapporter.
Tack på förhand \\ Pryzze Postad 24 September 2012 - 21:33
Det kommer antagligen när jag är åter. Har skickat dem vidare till rätt personer och de jobbar med dem. Markus Johansson Telia Kundservice 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |