* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Kreatel IP-STB 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910
(Digitalboxar)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1960-9
(Digitalboxar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1903
(Digitalboxar)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1963
(Digitalboxar)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1003
(Digitalboxar)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 25 September 2012 - 12:07
Postad 25 September 2012 - 17:26
Postad 25 September 2012 - 20:53
@Telia Kundservice
Är det störningar på någon tjänst just nu eftersom det inte går att logga in med iOS appen för att spela in?
Det verkar vara lite från och till. Jag kom in för en stund sedan men nu står det bara "Log in progress" igen...
@Telia Kundservice
Fortfarande problem från och till och det går inte att använda iOS appen!
Postad 26 September 2012 - 06:02
Postad 26 September 2012 - 17:51
Varför finns det inte ett alternativ 20-25kr @ 24 timmar? Jag hyr hellre 5 filmer för 100 lappen än att inte hyra några 5 filmer för 200kr alls!
Postad 26 September 2012 - 21:27
Samma här, också Örebro. Fel format på Kanal5, Kanal 5 Örebro. Kanal5HD ok som vanligt...Både idag och igår så är det formatfel på Kanal 5 Örebro när det är Vakna med The Voice. Nån mer än jag som har problemet?
Postad 27 September 2012 - 09:11
@Telia Kundservice
Fortfarande problem från och till och det går inte att använda iOS appen!
@Telia Kundservice
Automatisk login fungerar inte med iOS 6. Appen hänger sig under "Login in progress". Man måste ta bort appen och installera igen. Automatisk login fungerar endast första gången.
Postad 27 September 2012 - 12:39
Det verkar inte vara ett lokalt fel. Fel format här också på TV5 när Vänner sändes. Hälsingland.Samma här, också Örebro. Fel format på Kanal5, Kanal 5 Örebro. Kanal5HD ok som vanligt...
Allt verkar sändas i 16:9.
Postad 27 September 2012 - 12:57
Ok, fast jag hade allt i 4:3 dvs ihoptryckt bild.Det verkar inte vara ett lokalt fel. Fel format här också på TV5 när Vänner sändes. Hälsingland.
Postad 28 September 2012 - 14:01
Postad 28 September 2012 - 22:58
Och varför har Telia modemet blockerat voddler när jag kan se viaplay utan problem? Olika tekniker men ändå
Postad 29 September 2012 - 15:31
Det enkla och uppenbara svaret är att du bara är yr i mössan och att Telia över huvudet taget inte blockerar Voddler. Be någon snäll kompis som har koll på det där med datorer att hjälpa dig så löser det sig.Och varför har Telia modemet blockerat voddler när jag kan se viaplay utan problem? Olika tekniker men ändå
Postad 30 September 2012 - 12:22
Det enkla och uppenbara svaret är att du bara är yr i mössan och att Telia över huvudet taget inte blockerar Voddler. Be någon snäll kompis som har koll på det där med datorer att hjälpa dig så löser det sig.
Fint bemötande grabben
Märkligt jag inte hade problem med voddler tidigare med BBB? Märkligt den skriker på "brandvägg" när jag stängt av branväggen?
Märkligt på andra forum får jag svaret "router" vad har jag hos Telia? En router kanske?
Postad 30 September 2012 - 13:20
http://www.voddler.c...21230584910998/ (scrolla ner)
Redigerat av tomano58, 30 September 2012 - 13:40.
Postad 30 September 2012 - 13:54
Nån som på enkelt sätt vet hur jag ska fixa så Telia modemet släpper in voddler?
Och varför har Telia modemet blockerat voddler när jag kan se viaplay utan problem? Olika tekniker men ändå
vilket modem har du ?
Postad 30 September 2012 - 16:58
Din fråga antyder att du tror att det finns hårddiskar som inte är gjorda för användas 24/7. Så är inte fallet. Alla hårddiskar mår bäst av att snurra konstant. Det som sliter mest på en hårddisk är att spinna ned och att spinna upp och värst av allt är att rycka ur strömmen så att disken plötsligt stannar.
För den som orkar läsa finns det massor med matnyttig information nätet http://download.inte...ard_drives_.pdf.
Funderar du på att byta hårddisk i din box skulle åtminstonde jag lägge mer energi på att hitta en riktigt tyst disk med bra prestanda än att grubbla över vilken modell som lever längst. Ta den med längst garanti! Om du tror på marknadsföring kan du alltid satsa på något sånt här http://www.hgst.com/...tar-hard-drives men det tror jag inte på!
Intressant att du länkar till information som direkt säger emot dig själv och vad du tror dig veta...
Postad 30 September 2012 - 17:29
Citera gärna så jag kan lära mig något nytt!Intressant att du länkar till information som direkt säger emot dig själv och vad du tror dig veta...
Postad 30 September 2012 - 17:31
vilket modem har du ?
Ett Thomson, deras nyare variant för att klara högre hastigheter enligt dom själva
Kan detta hjälpa?
http://www.voddler.c...21230584910998/ (scrolla ner)
Tack för länken, gav inte så mycket mer information och jag vet inte vad jag ska mixtra med "ändra portar" på thomson modemet
Och jag klarar kraven på 2gb på hdd så det är inget där
Redigerat av Ironse, 30 September 2012 - 17:31.
Postad 30 September 2012 - 17:37
Ett Thomson, deras nyare variant för att klara högre hastigheter enligt dom själva
Har själv telia fiber 100/10 med modem Thomson Gateway TG789vn och voddler funkar.
Postad 30 September 2012 - 17:49
Man får vad man förtjänar. För det första är det det är inte ett forum för Telias bredbandstjänst och det är definitivt inget supportforum. Här handlar det om Telias iptv-tjänst. För det andra är detinte självklart att Telia blockerat Voddler bara för att du inte får det att fungera. Någon vänlig moderator borde flytta ditt inlägg till rätt del av forumet.Fint bemötande grabben
Om du hade Bredbandsbolages fibertjänst hade du en vanlig ethernet-kontakt i din lägenhet och när du kopplade in din dator fick du en publik IP-address rakt ut på nätet. Har du nu istället Telias ADSL- eller VDSL-tjänst har du istället en liten låda som innehåller xDSL-modem, brygga med NAT, switch, router, DHCP-server, VoIP-brygga, WLAN-accesspunkt, osv, osv. När du kopplar in din dator får du en privat IP-address som inte är nåbar ifrån nätet. För att en del program skall fungera behöver man då ibland konfigurera saker för hand. Det är inget som händer med magi och bara för att det inte fungerar betyder det inte att Telia med flit blockerar Voddler.Märkligt på andra forum får jag svaret "router" vad har jag hos Telia? En router kanske?
Postad 30 September 2012 - 20:26
Vänner har sänts i 16:9 på Kanal 5 så länge jag kan minnas (eller i alla fall det senaste året...)Det verkar inte vara ett lokalt fel. Fel format här också på TV5 när Vänner sändes. Hälsingland.
Verkar som det är problem på Kanal 5 att växla mellan 4:3 och 16:9, eftersom de sänder ALLT i 16:9. Ungefär samma fel som TV4 hade under en period.
Marcus vet säkert om det jobbas på en lösning för Kanal 5 och 4:3? eller kanske nån annan på Telia, eftersom han är i USA?
Redigerat av Bopper, 30 September 2012 - 20:28.
Postad 30 September 2012 - 20:49
Man får vad man förtjänar. För det första är det det är inte ett forum för Telias bredbandstjänst och det är definitivt inget supportforum. Här handlar det om Telias iptv-tjänst. För det andra är detinte självklart att Telia blockerat Voddler bara för att du inte får det att fungera. Någon vänlig moderator borde flytta ditt inlägg till rätt del av forumet.
Om du hade Bredbandsbolages fibertjänst hade du en vanlig ethernet-kontakt i din lägenhet och när du kopplade in din dator fick du en publik IP-address rakt ut på nätet. Har du nu istället Telias ADSL- eller VDSL-tjänst har du istället en liten låda som innehåller xDSL-modem, brygga med NAT, switch, router, DHCP-server, VoIP-brygga, WLAN-accesspunkt, osv, osv. När du kopplar in din dator får du en privat IP-address som inte är nåbar ifrån nätet. För att en del program skall fungera behöver man då ibland konfigurera saker för hand. Det är inget som händer med magi och bara för att det inte fungerar betyder det inte att Telia med flit blockerar Voddler.
Det är för i **** ett MÖTE om TELIAS MODEM eller hur?
Postad 30 September 2012 - 21:14
Nån som på enkelt sätt vet hur jag ska fixa så Telia modemet släpper in voddler?
Säker på att det är blockerat?
Kolla att du har OS och webläsare mm som stöds här.
Postad 30 September 2012 - 22:01
NEJ!Det är för i **** ett MÖTE om TELIAS MODEM eller hur?
Den här tråden heter "Officiell Tråd - Telia Digital-TV" och ingenting annat. Det som diskuteras här är alltså de digital-boxar ifrån Motorola som används och de tjänster Telia erbjuder och de problem som finns med dem..
Allmänna nätverksproblem som dina får du ta någon annanstans. Till exempel:
https://forum.tewss....or-om-bredband/
Där det redan frågats om blockerad trafik:
https://forum.tewss....e-i-telias-nat/
Dock inte ett enda inlägg om liknande problem med Voddler.
Redigerat av Torrbollen, 30 September 2012 - 22:21.
Postad 30 September 2012 - 23:22
Lägg ner den där otrevliga attityden. Här har pratas allt som ingår i kedjan för Telias IPTV dvs bredbandsdelare, modem switch mm, dock har du rätt i att just denna fråga egentligen inte har i den här tråden att göra men bara därför behöver man inte uppträda som ett (|).NEJ!
Den här tråden heter "Officiell Tråd - Telia Digital-TV" och ingenting annat. Det som diskuteras här är alltså de digital-boxar ifrån Motorola som används och de tjänster Telia erbjuder och de problem som finns med dem..
Allmänna nätverksproblem som dina får du ta någon annanstans. Till exempel:
https://forum.tewss....or-om-bredband/
Där det redan frågats om blockerad trafik:
https://forum.tewss....e-i-telias-nat/
Dock inte ett enda inlägg om liknande problem med Voddler.
Forumet fungerar absolut som ett supportforum, vi hjälper varandra i den mån vi kan och Telia (Markus) svarar också på rena supportfrågor. Har du ens läst igenom hela tråden från början?
Postad 01 October 2012 - 00:03
Lägg ner den där otrevliga attityden. Här har pratas allt som ingår i kedjan för Telias IPTV dvs bredbandsdelare, modem switch mm, dock har du rätt i att just denna fråga egentligen inte har i den här tråden att göra men bara därför behöver man inte uppträda som ett (|).
Forumet fungerar absolut som ett supportforum, vi hjälper varandra i den mån vi kan och Telia (Markus) svarar också på rena supportfrågor. Har du ens läst igenom hela tråden från början?
Instämmer!
Postad 01 October 2012 - 16:21
För någon månad sedan så hade vi strul med boxen och då uppdaterade vi programvaran.
Tillvägagångssättet den gången var att ta bort all mjukvara och fabriksåterställa och starta om boxen
varvid allt funkade bra igen.
Får ni frågor om ni vill uppdatera programvaran?
Vilken firmware skall det vara i dagsläget?
Känns som jag bommat någon uppgradering, men av döma av trådarna så är det ju inte
alltid rätt att uppdatera.
Att fabriksåterställa tar ju bort kanalinställningar..så det gör man ju inte gärna.
Hur fångar ni upp uppdateringarna? Och hur uppdaterar ni?
Redigerat av Unregistered1cf6b089, 01 October 2012 - 16:22.
Postad 01 October 2012 - 16:32
Genom att göra boxen strömlös och så sällan som möjligt efter senaste haveriet.Hur fångar ni upp uppdateringarna? Och hur uppdaterar ni?
Postad 01 October 2012 - 16:46
Postad 01 October 2012 - 17:19
TV6 HD börjar sända 1 november, är det något vi med Telia IPTV får ta del av? Och med tanke på att TV6 är en gratiskanal (i marknätet iaf), kommer den, likt SVT1&2 HD vara med i alla paket, eller enbart i HD-paketet?
TV4 är väl också en gratiskanal, men jag har inte TV4HD...
Postad 01 October 2012 - 17:36
TV4 är väl också en gratiskanal, men jag har inte TV4HD...
Justja... Heh. TV4 HD är inte gratis i marknätet heller, till skillnad från SVT.Hurvida TV6 HD kommer vara gratis i marknätet vet jag inte.. Verkar inte finnas särskilt mycket information om det.
Postad 01 October 2012 - 17:53
Kanal5 visar 4:3-sändning utfläkt till 16:9. Kanal5HD visar rätt.
Har anmält men får bara godda' yxskaft tillbaka och tjejen menar att jag skall ställa boxen i "16:9 Fullscreen" vilket är fel, den skall stå i Pillarbox för att ge rätt format på både 4:3 o 16:9.
Tramsig men irriterande.
EDIT: Även TV4 Sport är ihopklämd till 4:3. Alla övriga kanaler ser ok ut oavsett 4:3/16:9
Redigerat av tomano58, 01 October 2012 - 18:20.
Postad 01 October 2012 - 23:04
TV6 visar fel format i Örebro. 16:9-sändning ihoptryckt till 4:3
Same here.
Postad 01 October 2012 - 23:39
Har anmält men får bara godda' yxskaft tillbaka och tjejen menar att jag skall ställa boxen i "16:9 Fullscreen" vilket är fel, den skall stå i Pillarbox för att ge rätt format på både 4:3 o 16:9.
Tramsig men irriterande.
Är det såna svar man får utav supporten så kan man nog inte förvänta sig att det kommer fixas en lösning på problemet heller.
Postad 02 October 2012 - 05:35
Postad 02 October 2012 - 08:20
TV6 visar fel format i Örebro. 16:9-sändning ihoptryckt till 4:3
Kanal5 visar 4:3-sändning utfläkt till 16:9. Kanal5HD visar rätt.
Tramsig men irriterande.
EDIT: Även TV4 Sport är ihopklämd till 4:3. Alla övriga kanaler ser ok ut oavsett 4:3/16:9
Ring igen och igen.
Till slut får du prata med någon som kan. Dylika finns.
Kundtjänsten är inte en homogen skara.
.
Postad 02 October 2012 - 12:37
förutom att göra boxen strömlös kan man gå in i meny - inställningar - systeminställningar - starta om tjänstenÄr det meningen att Motorola 1963 boxen skall söka efter uppdateringar med jÄmna mellanrum?
Hur fångar ni upp uppdateringarna? Och hur uppdaterar ni?
Redigerat av ansgar, 02 October 2012 - 14:20.
Postad 02 October 2012 - 12:53
13:16:02 Din handläggare Telia har kommit in i chatten
13:16:02 Telia Välkommen, jag heter Telia, vad kan jag hjälpa till med?
13:16:23 Kunden Hej, jag har fel format på några kanaler
13:16:59 Telia Hur menar du då?
13:17:11 Telia Vilka kanaler gäller det och hutr yttrar sig problemet?
13:17:40 Kunden Kanal5 visar allt i fullskärm oavsett 4:3/16:9
Kanal5HD visar allt korrekt
TV6 visar allt i 4:3 med sorgkanter oavsett 4:3/16:9, samma med TV4 Sport
13:18:18 Kunden Mina inställningar är som alltid 720p, 16:9 Widescreen (pillarbox) och Auto på TV'n
13:20:31 Telia Ett ögonblick så ska jag titta på en egen TV här.
13:20:42 Kunden ok
13:21:11 Kunden Detta är i Örebro, dvs Kanal5 Örebro visar också fel
13:27:32 Telia Vi får samma fenomen här. Jag vet dock inte om det är korrekt beteende eller ej. Vi nar inte fått in andra kundert som klagar på detta.
Våra sändningar är oftast i widescreen-format.
Ställer man då in den på 4:3 så ska den visas bra på en gammal tjock-TV.
Har du dock en widesvreen-TV så bör bilden bli lite ihoptryckt på höjden men fylla ut åt sidorna.
Det resultatat får vi på kanal 5 exempelvis.
13:28:07 Telia Det blir alltså inte fullscreen. men det fyller ut åt sidorna på kanal 5. oavsett om du har 4:3 eller pillarbox etc.
13:29:51 Telia På TV6 var det nu Stargate. Ett gammalt program som enbart sänder i 4:3.
Det resulterar i att om du har4:3 eller Pillarbox på digital-TVn så får du sorgkanter.
13:30:20 Kunden Normalt så existerar inte probelmet men har gjort så de senaste dagarna. Det finns fler på hemmabioforumets Teliatråd som har samma fenomen. Någor är ju fel eftersom jag har olika bildförhållande på Kanal5 resp Kanal5HD. de inställningar jag har är just för att allt skall visas i rätt bildförhållande
13:31:27 Telia Pillarbox ska fungera så att det ska visas som 4:3 om sändningen är i 4:3 och widescreen om sändningen är i wide-screen.
eftersom sändningen nu är i 4:3 så får du sorgkanter oavsett.
13:33:39 Kunden Helt rätt därför att TV6 alltid visar 4:3 med sorgkanter, även reklamblocket. Vänner som gick nyss visades i fullskärm på 5 men 4:3 som det skulle vara på 5HD.
13:35:07 Kunden tex visar TV6 just nu reklam i 4:3 med sorgkanter
13:36:31 Telia Ja, men det är helt korrekt. Det är för att sändningen är i 4:3 på TV6
13:37:29 Telia Jag kolade just på TV5 HD. Det är Ellen-show.
Det blir widescreen på "dullscreen och pillarbox". På 4:3 blir det lite ihoptryckt på höjden men fyller ut åt sidorna.
13:37:38 Telia Detta eftersom sändningen är i widescreen.
13:37:44 Kunden NEJ! Reklamen visas ju normalt ALLTID i 16:9 ÄVEN om programmet sänds i 4:3.
13:38:25 Telia Inte på TV6 verkar det som. I så fall borde den slå om.
13:38:53 Kunden Om du tittar på TV4 Sport, har den sorgkanter hos dig? Det har den hos mig men det är fel, det skall visas i fullskärm 16:9. Människorna ser alla ut att vara löjligt smala.
13:39:44 Telia Vilken kanalplats är det?
13:40:11 Kunden 15
13:40:17 Telia ett ögonblick då
13:40:33 Kunden och just nu går Chuck i 4:3 på TV6 trots att den skall visas i 16:9
13:43:50 Telia TV4 Sport. Blir fullskärm på 4:3 och Fullscreen.
På Pillarbox hade den sorgkanter.
När reklamen kom var det dock widescreen på pillarbox.
13:46:26 Kunden Här visas även reklamen i pillarbox med sorgkanter. Har du kollat Chuck på TV6?
13:46:50 Telia Nej. TVn är inte här vid mig så jag måste springa 50 meter varje gång tyvärr
13:48:58 Telia Men jag tolkar det som att det har med utsändningen att göra. De flesta av dessa fenomen verkar vara normala och kan härledas till utsändningen tillsammans med inställningen i boxen.
Men visst tycker jag att det var lite märkligt att TV4 Sport fick sorgkanter vid Pillarbox. Då personerna blev smala.
Det borde betyda att TV4 SPort sände signalen som 4:3 trots att bilden var gjord för widescreen.
Här bröt jag för jag orkade inte argumentera längre. Tyvärr ligger iptelefonin nere (igen) så det går inte att ringa.
Postad 02 October 2012 - 14:19
Jag installerade den beryktade uppdateringen efter midnatt då den släpptes och det gick hur bra som helst!ang att uppdatera boxen ska vara:
förutom att göra boxen strömlös kan man gå in i meny - inställningar - systeminställningar - starta om tjänsten
Postad 02 October 2012 - 14:26
förutom att göra boxen strömlös kan man gå in i menyn - inställningar - system - starta om boxen
Jag gör boxen strömlös med jämna mellanrum genom "norsk reboot" Men jag har aldrig fått frågan om jag vill uppgradera version.
I de flesta andra applikationer så kan man ju välja huruvida man står kvar på nuvarande version eller väljer att uppdatera. Men sista mjukvaran kanske trillar på med automatik..vare sig man vill eller inte. Inte helt lyckat enligt mig.
Är det någon med sista mjukvaruversionen som kan kolla nummer. Det står väl firmwarenummer i System?
Postad 02 October 2012 - 14:29
ja så säger jag också då och då..........
Som att stånga sig blodig mot en stenmur.
...........
Postad 02 October 2012 - 14:37
I meny - i - Teknisk information står det bl.a.Jag gör boxen strömlös med jämna mellanrum genom "norsk reboot" Men jag har aldrig fått frågan om jag vill uppgradera version.
I de flesta andra applikationer så kan man ju välja huruvida man står kvar på nuvarande version eller väljer att uppdatera. Men sista mjukvaran kanske trillar på med automatik..vare sig man vill eller inte. Inte helt lyckat enligt mig.
är det någon med sista mjukvaruversionen som kan kolla nummer. Det står väl firmwarenummer i System?
GUI:6_10_8_3155_swe
Är det det ni menar?
Postad 02 October 2012 - 14:43
Öppna kanalen sänd för övrigt också med fel format. 4/3 utdraget till 16/9.
den saknas i EPG också
Varför finns ingen formatknapp på fjärren. Det finns ju på alla andra boxar och TV-apparater.
Redigerat av ansgar, 02 October 2012 - 14:59.
Postad 02 October 2012 - 14:50
Frågan om uppdatering får du bara när du väcker boxen från standby till aktiv. Vid "norsk reboot" så läses alltid den senaste prgramvaran in.Jag gör boxen strömlös med jämna mellanrum genom "norsk reboot" Men jag har aldrig fått frågan om jag vill uppgradera version.
Är det någon med sista mjukvaruversionen som kan kolla nummer. Det står väl firmwarenummer i System?
Redigerat av tomano58, 02 October 2012 - 14:50.
Postad 03 October 2012 - 10:37
Kanal5 (fel) och Kanal5HD (rätt) visar fortfarande olika bildförhållande vid sändning av program i 4:3. Tjejen på felanmälan tycker jag ska prova med en annan hdmi-kabel...
Så trots att 5 och 5HD visar olika menar Teliasupporten att det inte är fel i sändning utan att problemet ligger hos mig (varför ska jag annars prova att byta hdmi-kabel och hur i h-e skulle det göra skillnad?)
Redigerat av tomano58, 03 October 2012 - 10:38.
Postad 03 October 2012 - 12:07
Flera på Telias support verkar ha missat DigitalTV grundkurs 1A...Kanal5 (fel) och Kanal5HD (rätt) visar fortfarande olika bildförhållande vid sändning av program i 4:3. Tjejen på felanmälan tycker jag ska prova med en annan hdmi-kabel...
Postad 04 October 2012 - 11:37
Kanal5 (fel) och Kanal5HD (rätt) visar fortfarande olika bildförhållande vid sändning av program i 4:3. Tjejen på felanmälan tycker jag ska prova med en annan hdmi-kabel...
Så trots att 5 och 5HD visar olika menar Teliasupporten att det inte är fel i sändning utan att problemet ligger hos mig (varför ska jag annars prova att byta hdmi-kabel och hur i h-e skulle det göra skillnad?)
Tjejen på felanmälan menade naturligtvis att HDMI-kabel var felvänd, vilket kan orsaka magnetisk induktion vid längder över 1,5m. Det kallas även för hyperdiod fällan. Alltså vänd på kabeln så löser det sig säkerligen
Postad 04 October 2012 - 11:53
Provat att avinstallera Voddler på datorn och installera det på nytt ?
Postad 04 October 2012 - 13:38
har du kollat att det inte är din brandväg?vad du för maskin/os?Nån som på enkelt sätt vet hur jag ska fixa så Telia modemet släpper in voddler?
Provat att avinstallera Voddler på datorn och installera det på nytt ?
Skojar du??Tjejen på felanmälan menade naturligtvis att HDMI-kabel var felvänd, vilket kan orsaka magnetisk induktion vid längder över 1,5m. Det kallas även för hyperdiod fällan. Alltså vänd på kabeln så löser det sig säkerligen
har jag också vänt HDMI-kabeln åt fel håll?jag saknar 3D-kanalen. Vart har den tagit vägen?
Öppna kanalen sänd för övrigt också med fel format. 4/3 utdraget till 16/9.
den saknas i EPG också
Varför finns ingen formatknapp på fjärren. Det finns ju på alla andra boxar och TV-apparater.
Postad 05 October 2012 - 05:17
har du kollat att det inte är din brandväg?vad du för maskin/os?
Skojar du??
har jag också vänt HDMI-kabeln åt fel håll?
Vi som hängt här ett tag vet att Latmann (Latman) kanske inte alltid är seriös i sina kommentarer....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Telia IP-TV in i HTPC?
34 bilder
63 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?