Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 19 oktober 2008 - 19:53

joreimer
  • joreimer
  • AnvĂ€ndare

• 214 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon som har problem med att ta emot SMS med denna telefon? Jag fĂ„r inga SMS in i telefonen men dĂ€remot gĂ„r det att skicka ut. Det Ă€r rĂ€tt nummer till meddelandecentralen och allt.

Faktum Àr att den lyser upp nÀr det kommer ett SMS men sedan hÀnder inget mer. Inga SMS i inkorgen...

Redigerat av joreimer, 19 oktober 2008 - 20:17.

Postad 19 oktober 2008 - 20:24

Viikt0rr
  • Viikt0rr
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Varför funkar inte filmer som jag lÀgger in pÄ telefonen? Det stÄr bara att det inte gÄr att spela upp filen. Den funkar ju att brÀnna och spela upp i ps3 och vanlig dvd och i datorn varför funkar den inte i mobilen. Behövs nÄgot program?

Postad 19 oktober 2008 - 20:26

Golgo_13
  • Golgo_13
  • ForumrĂ€v

• 779 inlĂ€gg
  • 0
Jahapp, nu har jag lekt flitigt med min X1a under helgen och intrycket Àr över förvÀntningarna positivt. Simply fantastic!

Ang, bluetoothproblemen som en del verkar ha upplevt sÄ kan jag iaf rapportera att jag nu testat ganska mycket med mitt HBH DS980 och det fungerar till 90%. Att telefonen skulle koppla ned en tid efter den gÄtt i standby har jag INTE upplevt.
Som muskispelare kör jag nu Slide2Play in kombination med Slide2Unlock och det Àr en klockren lösning. Det Ànda jag inte fÄtt att fungera Àr att lÄttiteln visas i displayen pÄ BT-headsetet.

Postad 19 oktober 2008 - 20:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Viikt0rr

Vad Àr det för fil?

Enklast Àr om du tar hem Coreplayer..Bland det bÀsta för att se film

Klarar mÄnga format

Postad 19 oktober 2008 - 20:34

Viikt0rr
  • Viikt0rr
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Kan man ladda ner tomtom 7? och isÄfall vart? finns det nÄgon annan bra gps som ni rekommenderar?

Àr det nÄgon mer som har problem med styrplattan? eller problem och problem, den funkar ju som den ska men det skrammlar typ bara att man rör pÄ mobilen. Sen sÄ nÀr man har tangentbordet ute, och nÀr man trycker pÄ skÀrmen sÄ typ glappar den lite.
Annars Àr jag jÀtte nöjd med min xperia x1, och det med att den ska vara seg har jag inte mÀrkt nÄgot av alls.

Viikt0rr

Vad Àr det för fil?

Enklast Àr om du tar hem Coreplayer..Bland det bÀsta för att se film

Klarar mÄnga format

Vart kan jag ladda hem den?

Postad 19 oktober 2008 - 20:37

King Cobra
  • King Cobra
  • ForumrĂ€v

• 725 inlĂ€gg
  • 0

Jag har ett 8GB sandisk ultra kort i min X1a, sÀtter jag det i usb-adaptern direkt sÄ kopierar jag med 18mb/s till kortet.. Men jag vill gÀrna undvika att ta isÀr telefonen 2 gÄnger om dagen för att kopiera filer till den... :)

Hur kan telefonen klara Turbo3G HSDPA/HSUPA om den inte klarar överföringar i mer Àn 360Kb/s över WLAN? 7.2Mbit Àr ju mer Àn det dubbelt 360Kb/s..

GÄr det inte snabbare med USB2? Inte helt grym pÄ detta iof.

Postad 19 oktober 2008 - 20:42

magi
  • magi
  • ForumrĂ€v

• 681 inlĂ€gg
  • 0
Àr de nÄgon mer Àn jag som hört att nÄgot sitter löst inne i telefonen lÄter som de Àr en liten skruv eller liknande som lÄter om man hÄller telefonen nÀra örat och skakar försiktigt.
blir tyst om jag hÄller försiktigt med tummen brevid kameralinsen

Àr de helt normalt, kan tillÀgga att jag inte tappat eller slagit i telefonen nÄgon stans

Postad 19 oktober 2008 - 20:45

Viikt0rr
  • Viikt0rr
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0

Àr de nÄgon mer Àn jag som hört att nÄgot sitter löst inne i telefonen lÄter som de Àr en liten skruv eller liknande som lÄter om man hÄller telefonen nÀra örat och skakar försiktigt.

Àr de helt normalt, kan tillÀgga att jag inte tappat eller slagit i telefonen nÄgon stans

Min lÄter ocksÄ lite om jag sÄ, har inte tÀnkt pÄ det lite, men det lÄter bara om jag skakar pÄ den. LÄter din frÄn styrplattan dÄ?

Postad 19 oktober 2008 - 20:49

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0

hmm.. e lite fundersam.. nÀr jag var Ä klÀmde pÄ en x1 i fredags sÄ kÀndes skÀrmen stabil som bara den nÀr man fÀllde ut tangentborder. Men den som jag har köpt eitter inte 100%igt fast. Den glappar lite, Àr den nÄn annans som gör det? MÄste nog lÀmna in den och begÀra en ny.

Hallo! Hur mycket glappar (glappade) din! Jag var ju tvungen att titta till min om det var sĂ„!!, och det finns ju ett litet litet spelrum om jag fĂ€ller ut den och och vickar pĂ„ den!? Skall de vara helt fasta? Den kĂ€nnas som om det mĂ„ste vara ett lite mellanrum sĂ„ den kan slide ut??? SĂ„nt hĂ€r gör mig nojig!!! :) HJÄLP!!

Postad 19 oktober 2008 - 20:54

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0

Min lÄter ocksÄ lite om jag sÄ, har inte tÀnkt pÄ det lite, men det lÄter bara om jag skakar pÄ den. LÄter din frÄn styrplattan dÄ?

Japp! min lÄter med!! kommer nog ifrÄn styrplattan eller nÄt? Jag tryckte ner knapparna och skaka och dÄ hörde jag inget!

Postad 19 oktober 2008 - 21:14

khaan
  • khaan
  • ForumrĂ€v

• 928 inlĂ€gg
  • 0
Hej.
Jag lyckas inte hitta nÄgon timer i telefonen. Finns det nÄgon sÄdan?
Och om inte, har nÄgon tips pÄ nÄgon fri programvara för det? Jag brukar anvÀnda timern för att ta tid nÀr jag lagar mat o sÄnt...

Postad 19 oktober 2008 - 23:21

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0
Undrar om det gÄr att göra omrÄdet dÀr man skriver text vid SMS större, kÀnns lite litet, vill gÀrna se mer av texten man skriver.

Postad 19 oktober 2008 - 23:35

Majorglenn
  • Majorglenn
  • MĂ€stare

• 3 071 inlĂ€gg
  • 0

Hallo! Hur mycket glappar (glappade) din! Jag var ju tvungen att titta till min om det var sĂ„!!, och det finns ju ett litet litet spelrum om jag fĂ€ller ut den och och vickar pĂ„ den!? Skall de vara helt fasta? Den kĂ€nnas som om det mĂ„ste vara ett lite mellanrum sĂ„ den kan slide ut??? SĂ„nt hĂ€r gör mig nojig!!! :P HJÄLP!!

Ja du.. svÄrt att förklaa med text.. men den första glappade vÀldigt mycket.. om man skrev nÄt pÄ tangentbodrdet och sedan tröck pÄ skÀrmen sÄ kÀndes det nÀstan som den skulle lossna.. Den jag har nu har ett litet glapp pÄ höger sidan.. vÀnster sidan Àr intakt. Men jag har redan slutat tÀnka pÄ det. Men som sagt svÄrt att förklara.

Tele2 har nu fÄtt igÄng sin MMS tjÀnst för X1 om man hÀmtar hem instÀllningarna igen! :)

Postad 19 oktober 2008 - 23:35

P@itor
  • P@itor
  • LĂ€rjunge

• 424 inlĂ€gg
  • 0
Hitta en ny LED idag. Visste ni att den fanns? Saknar annars en blinkande grön statuslampa.

Bifogad fil  IMG_4242.jpg   51,29K   0 Antal nerladdningar

Sen kan jag Àven berÀtta att jag bytt ut treovibe mot VAlert eftersom jag aldrig fick treovibe att följa med vid omstart.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=437279

Ändrade i textfilen till bara tre rader med detta vibrationsmönstret
500,200
500,200
1250,200

det första Àr tiden den vibrerar i ms Ä den andra Àr pausen. Blir alltsÄ 2 korta, 1 lÄng osv.

Redigerat av P@itor, 19 oktober 2008 - 23:37.

Postad 20 oktober 2008 - 00:05

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr i alla fall riktigt bra kvalite pÄ sjÀlva skalet. Jag lade telefonen pÄ fönsterblÀcket 7 meter upp för att den skulle hitta satelliterna till gpsen lite lÀttare, sen rÄkade jag ha ner den nÀr jag skulle ta in den. Det verkar faktiskt som att den har överlevt fallet, förutom att den har dragit pÄ sig lite smÄmÀrken pÄ ena hörnet. Imponerande!

Postad 20 oktober 2008 - 05:31

Jockejo
  • Jockejo
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Min har precis samma fenomen, vet ej om det Àr nÄgot som alla har. Men nu nÀr man vet om det stör man ju sig lite pÄ det! :-)

Postad 20 oktober 2008 - 06:17

philipsguy
  • philipsguy
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Det stod lite granna om att anvÀnda X1 som USB-enhet och jag testade detta, erfor dock ganska snabbt att sÄ lÀnge telefonen Àr kopplad till datorn pÄ detta sÀtt sÄ gÄr det inte att accessa minneskortet frÄn sjÀlva telefonen, det Àr vÀl antagligen en sÀkerhetsspÀrr som nÄgon lat programmerare lagt in :)
Följdaktligen kan man inte köra program man installerat pÄ minneskortet heller...
Kan va bra att veta sÄ kanske nÄgon slipper klia sig i huvudet...

Edit: HTC har ett smart tillÀgg som frÄgar under ett par sekunder hur man vill ansluta, A/S eller USB-enhet, innan den defaultar till A/S. Finns nÄgot liknande man kan köra pÄ andra Windowsmobiler?

Redigerat av philipsguy, 20 oktober 2008 - 06:47.

Postad 20 oktober 2008 - 06:59

philipsguy
  • philipsguy
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Latjade runt med Advanced Configuration Tool och noterade att Assisted GPS Àr disabled som default. Har man fri data kan det ju vara vÀrt att enabla den. Har inte hittat denna instÀllning nÄnstans under InstÀllningar sÄ ACT verkar vara ett mÄste...

Postad 20 oktober 2008 - 07:24

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0
Citera(magi @ Oct 19 2008, 21:42 )

Min har precis samma fenomen, vet ej om det Àr nÄgot som alla har. Men nu nÀr man vet om det stör man ju sig lite pÄ det! :-)

Min med...

Hitta en ny LED idag. Visste ni att den fanns? Saknar annars en blinkande grön statuslampa.

Hur fick du fram den och vad kan du fÄ den att lysa till för funktioner?

Redigerat av huxfluxverkstan, 20 oktober 2008 - 07:22.

Postad 20 oktober 2008 - 08:38

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlĂ€gg
  • 0
KÀnde pÄ Xperia i lördags och jag mÄste sÀga att tangentbordet kÀnns mycket bÀttre Àn pÄ HTC TP! Nu har jag inte anvÀnt nÄgon av dessa telefoner under nÄgon lÀngre tid, men för min del sÄ Àr det knockout-seger för X1.

TyvÀrr sÄ har alla leverantörer slut pÄ X1:or, nÄgon som vet nÀr nÀsta "batch" kommer ut i handeln? TrÄkigt att SE har sÄdana problem med produktionen nÀr de uppenbarligen har en produkt som kunderna vill köpa...

Redigerat av Tomas L, 20 oktober 2008 - 08:39.

Postad 20 oktober 2008 - 08:44

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlĂ€gg
  • 0
Stoppade först nu efter en vecka in mitt simkort och upplever att telefonen har klart sÀmre motagning Àn min gamla lur, (qtek9000). NÄgon av er som upplever samma sak? Tycker ocksÄ att wifi mottagningen Àr svag och irriterar mig pÄ att den hela tiden försöker koppla upp mot 3g nÀtet. Skulle vilja kunna blockera detta pÄ nÄgot sÀtt...
Annars sÄ sitter min lur ihop bra och jag Àr inte sÄ sugen pÄ att lÀmna in den. Jobbigt!

/Miki

Postad 20 oktober 2008 - 08:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Vad Àr det som försöker koppla upp sig mot nÀtet ?

StÀnger du av automatiskt vÀderuppdatering Ä endast synca mail manuelt Ä inte har msn igÄng ska den imte försöka koppla upp sig sjÀlv...

Postad 20 oktober 2008 - 09:06

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlĂ€gg
  • 0
Nej nej, det Àr inte sÄ jag menar. Det Àr nÀr jag sitter hemma och typ surfar pÄ telefonen över wlan och plötsligt sÄ börjar den att försöka ansluta över 3gnÀtet istÀllet bara för att den under nÄgon sekund kanske tappar wlanet.
Jag skulle vilja ha en möjlighet att sÀtta sÄ att den inte kopplar upp mot 3g under den tiden utan att behöva stÀnga ner telefonfunktionen.

/miki

Redigerat av miki2, 20 oktober 2008 - 09:08.

Postad 20 oktober 2008 - 09:09

Unregistered27fe5783
  • Unregistered27fe5783
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0

Stoppade först nu efter en vecka in mitt simkort och upplever att telefonen har klart sÀmre motagning Àn min gamla lur, (qtek9000). NÄgon av er som upplever samma sak? Tycker ocksÄ att wifi mottagningen Àr svag och irriterar mig pÄ att den hela tiden försöker koppla upp mot 3g nÀtet. Skulle vilja kunna blockera detta pÄ nÄgot sÀtt...
Annars sÄ sitter min lur ihop bra och jag Àr inte sÄ sugen pÄ att lÀmna in den. Jobbigt!

/Miki

Japp,mottagningen pÄ min var oxÄ vÀldigt dÄlig,mycket sÀmre Àn min gamla K810i sÄ min fick gÄ tillbaka..detta gÀllde bÄde 3G och GSM..

/Jonny

Postad 20 oktober 2008 - 09:16

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlĂ€gg
  • 0
Och som nÄgon sa tidigare. Jag skulle vilja se vad jag surfar pÄ. För nÀr wlanet tillfÀlligt Àr nere och den kopplar upp sig mot 3g, och sen fÄr den anslutning pÄ wlanet igen, dÄ har jag markering uppe att bÄda Àr igÄng. Ett enkelt sÀtt att kolla vilket nÀt jag Àr ute pÄ Àr ju att försöka komma Ät lokala diskar pÄ hemma burkarna via resco. Har inte provat det Àn. Men problemet kvarstÄr att jag inte enkelt kan styra vad jag vill anvÀnda för anslutning.

/Miki

Japp,mottagningen pÄ min var oxÄ vÀldigt dÄlig,mycket sÀmre Àn min gamla K810i sÄ min fick gÄ tillbaka..detta gÀllde bÄde 3G och GSM..

/Jonny

Ahhh, vad trist.
Tillbaka permanent eller reparation?

/Miki

Postad 20 oktober 2008 - 09:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
miki2
Det hÀr kanske kan hjÀlpa dig...

Om inte annat kan det hjÀlpa er som tex har Tre dÀr ni inte kan vÀlja att den ska köra endast pÄ gsm..
(om det fortfarande Àr sÄ..Var sÄ pÄ min TyTn II frÄn Tre)

Bandswitch

Bandswitch is a little program for Windows Mobile. It's specially designed for HTC devices with UMTS and HSDPA support but any PDA with GPRS is allowed.
If your device support UMTS it allows you to quickly switch between bands and close idle connections.

Take control of your connections:
- Enable and disable connections. Disabling connections makes imposible to use them so you know they wont generate traffic data.
- Stablish and close connections.
- Set a time frame where connections wont be allowed (ie, when you are sleeping) saving money and battery.

In main screen you can:
- Switch to auto mode.
- Switch to GPRS mode.
- Switch to UMTS without time limit or for few minutes (5, 10, 30, 60, 120). When the ellapse finishes the program will switch to GPRS again.
- Enter you SIM PIN so you wont have to enter it each time you switch the band.
- Close iddle connections. The program will close any connection that hasnt data traffic in X seconds.
- There is a tray icon where you will the see the current state (GRPS, UMTS, Auto) and It's used to bring front the panel.

Postad 20 oktober 2008 - 09:34

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlĂ€gg
  • 0
Det skulle ju kunna vara att jakten pÄ batteritid har gjort att man skruvat ner effekten pÄ mottagning.
Man kan ju stÀlla det pÄ wlanet och jag ska köra ett tag pÄ max dÀr för att se om det blir bÀttre.
Vore bra om sÄ mÄnga som möjligt svara pÄ hur de upplever mottagning i förhÄllande till tidigare lurar för det hÀr kanske Àr den första alvarliga nackdelen hittills.

/Miki

miki2
Det hÀr kanske kan hjÀlpa dig...

Om inte annat kan det hjÀlpa er som tex har Tre dÀr ni inte kan vÀlja att den ska köra endast pÄ gsm..
(om det fortfarande Àr sÄ..Var sÄ pÄ min TyTn II frÄn Tre)

Bandswitch

Bandswitch is a little program for Windows Mobile. It's specially designed for HTC devices with UMTS and HSDPA support but any PDA with GPRS is allowed.
If your device support UMTS it allows you to quickly switch between bands and close idle connections.

Take control of your connections:
- Enable and disable connections. Disabling connections makes imposible to use them so you know they wont generate traffic data.
- Stablish and close connections.
- Set a time frame where connections wont be allowed (ie, when you are sleeping) saving money and battery.

In main screen you can:
- Switch to auto mode.
- Switch to GPRS mode.
- Switch to UMTS without time limit or for few minutes (5, 10, 30, 60, 120). When the ellapse finishes the program will switch to GPRS again.
- Enter you SIM PIN so you wont have to enter it each time you switch the band.
- Close iddle connections. The program will close any connection that hasnt data traffic in X seconds.
- There is a tray icon where you will the see the current state (GRPS, UMTS, Auto) and It's used to bring front the panel.

LÄter mycket bra, ska prova ikvÀll.
Tack Moparmannen!

DirektlÀnk http://www.commmgrpr.../main_frame.jsf

/Miki

Redigerat av miki2, 20 oktober 2008 - 09:49.

Postad 20 oktober 2008 - 09:35

Unregistered27fe5783
  • Unregistered27fe5783
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0

Och som nÄgon sa tidigare. Jag skulle vilja se vad jag surfar pÄ. För nÀr wlanet tillfÀlligt Àr nere och den kopplar upp sig mot 3g, och sen fÄr den anslutning pÄ wlanet igen, dÄ har jag markering uppe att bÄda Àr igÄng. Ett enkelt sÀtt att kolla vilket nÀt jag Àr ute pÄ Àr ju att försöka komma Ät lokala diskar pÄ hemma burkarna via resco. Har inte provat det Àn. Men problemet kvarstÄr att jag inte enkelt kan styra vad jag vill anvÀnda för anslutning.

/Miki

Ahhh, vad trist.
Tillbaka permanent eller reparation?

/Miki

Permanent,tÀnkte att det va lika bra att vÀnta tills nÀsta laddning frÄn SonyEricsson kommer...
/Jonny

Postad 20 oktober 2008 - 09:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Du ska ha Best Performance...
Skulle tro att du blir av med problemet att den vill koppla upp sig pÄ 3g

Postad 20 oktober 2008 - 09:45

easycure1974
  • easycure1974
  • LĂ€rjunge

• 289 inlĂ€gg
  • 0

KÀnde pÄ Xperia i lördags och jag mÄste sÀga att tangentbordet kÀnns mycket bÀttre Àn pÄ HTC TP! Nu har jag inte anvÀnt nÄgon av dessa telefoner under nÄgon lÀngre tid, men för min del sÄ Àr det knockout-seger för X1.

TyvÀrr sÄ har alla leverantörer slut pÄ X1:or, nÄgon som vet nÀr nÀsta "batch" kommer ut i handeln? TrÄkigt att SE har sÄdana problem med produktionen nÀr de uppenbarligen har en produkt som kunderna vill köpa...

Jag Àger bÄde en TP och en Xperia och tyvÀrr mÄste jag sÀga att tangentbordet pÄ Xperian Àr sÀmre. Det har nog alla som testat dem ordentligt kommit fram till. Men jag Àlskar iaf min Xperia mer sÄ TP:n Àr till salu :)

Postad 20 oktober 2008 - 09:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan köpa TP för 100 spÀnn :)

vad Àr det som gör dig mer nöjd med Xperia ?

Postad 20 oktober 2008 - 09:57

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlĂ€gg
  • 0

Du ska ha Best Performance...
Skulle tro att du blir av med problemet att den vill koppla upp sig pÄ 3g

Jupp, slog precis över till MAX, Fuck batteritid!
Verkar faktiskt vara en skillnad. Blir att köpa ett extra batteri helt enkelt.
Skulle vilja ha en liten mÀtare som visar wlanmottagning precis som telefonmottagningen.
Har precis börjat modda MobileShell och hittls bara lyckats byta bakrundsbild och skriva mitt namn i analogklockan.
Panelversionen Àr faktiskt snyggare Àn fullversionen men det ska ju vara relativt enkelt fixat. Framförallt Àr upplÀgget i landskapslÀge mycket bÀtttre i panelversionen.
Kastar upp det sÄ fort jag Àr klar. (vilket kan ta ett tag eftersom jag har mycket lite tid över till sÄnt...)

/Miki

Postad 20 oktober 2008 - 10:10

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àger bÄde en TP och en Xperia och tyvÀrr mÄste jag sÀga att tangentbordet pÄ Xperian Àr sÀmre. Det har nog alla som testat dem ordentligt kommit fram till. Men jag Àlskar iaf min Xperia mer sÄ TP:n Àr till salu :)

...utom jag, dÄ! :P Jag tycker att TP:s tangentbord Àr för trÄngt och dÄ har jag ÀndÄ nte sÀrskilt stora hÀnder. Du vill inte sÀlja X1:an ocksÄ? :D

Redigerat av Tomas L, 20 oktober 2008 - 10:11.

Postad 20 oktober 2008 - 10:11

P@itor
  • P@itor
  • LĂ€rjunge

• 424 inlĂ€gg
  • 0

Det skulle ju kunna vara att jakten pÄ batteritid har gjort att man skruvat ner effekten pÄ mottagning.
Man kan ju stÀlla det pÄ wlanet och jag ska köra ett tag pÄ max dÀr för att se om det blir bÀttre.
Vore bra om sÄ mÄnga som möjligt svara pÄ hur de upplever mottagning i förhÄllande till tidigare lurar för det hÀr kanske Àr den första alvarliga nackdelen hittills.

/Miki

LÄter mycket bra, ska prova ikvÀll.
Tack Moparmannen!

DirektlÀnk http://www.commmgrpr.../main_frame.jsf

/Miki

Eller NoData som jag skrev om innan frÄn xda

Postad 20 oktober 2008 - 10:31

oscra78
  • oscra78
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
En liten frÄgan angÄende gps. Kan man ladda ner nÄgon form av program/kartor sÄ man slipper datatrafik av hÀmtning av kartor osv? Jag har ingen gratistrafik av tre. LÀst en del hÀr som anvÀnt sig av olika kartor via tomtom. Hur har ni gjort?

Postad 20 oktober 2008 - 10:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Ja

Postad 20 oktober 2008 - 10:55

Xon81
  • Xon81
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„n av er som har haft en SE W890 tidigare och bytt över till en X1?
Blir rÀtt orolig nÀr jag hör om er som har problem med mottagningen. NÀr jag
hade W890 sÄ hade jag i princip aldrig tÀckning. Ska hÀmta min X1 i eftermiddag och
om det Àr samma skrÀp sÄ kan jag nog skicka tillbaka den direkt pÄ posten. :)

Postad 20 oktober 2008 - 11:11

P@itor
  • P@itor
  • LĂ€rjunge

• 424 inlĂ€gg
  • 0

En liten frÄgan angÄende gps. Kan man ladda ner nÄgon form av program/kartor sÄ man slipper datatrafik av hÀmtning av kartor osv? Jag har ingen gratistrafik av tre. LÀst en del hÀr som anvÀnt sig av olika kartor via tomtom. Hur har ni gjort?

Kartorna i tex tom tom ligger lagrat pÄ minneskortet sÄ dÀr blir ingen data.

Är det nĂ„n av er som har haft en SE W890 tidigare och bytt över till en X1?
Blir rÀtt orolig nÀr jag hör om er som har problem med mottagningen. NÀr jag
hade W890 sÄ hade jag i princip aldrig tÀckning. Ska hÀmta min X1 i eftermiddag och
om det Àr samma skrÀp sÄ kan jag nog skicka tillbaka den direkt pÄ posten. :)

Har inte mÀrkt nÄn större skillnad mot min tidigare telefon Motorola A1000.

Postad 20 oktober 2008 - 12:20

Preed
  • Preed
  • AnvĂ€ndare

• 170 inlĂ€gg
  • 0
Vad Àr enklaste sÀttet at slÄ pÄ assisted-gps?

Postad 20 oktober 2008 - 12:40

Xon81
  • Xon81
  • Amatör

• 58 inlĂ€gg
  • 0
Ringde Tres kundtjĂ€nst precis och fick besked pĂ„ att den inte hade blivit skickad Ă€n och att den antagligen inte kom den hĂ€r veckan. Ville dĂ„ avbestĂ€lla telefonen och förlĂ€ngningen av mitt abonnemang och killen sa att jag bara skulle lĂ„ta den ligga pĂ„ posten ifall jag inte ville ha den nĂ€r den kom. StĂ€mmer verkligen detta? Åker jag inte pĂ„ frakten tillbaka?

Postad 20 oktober 2008 - 12:48

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Hallo!

Sitter fortfarande och funderar om min skÀrm glappar eller inte!!!??? Det Àr ju ett litet spel rum som gör att den vickar i uttfÀlt lÀge! Den vickar dock inte om jag vÀnder mobilen upp och ner och tillbaka igen, men om jag vickar pÄ den med handen.
NĂ€rjag har "start panelen" framme och och fĂ€ller upp skĂ€rmen och trycker pĂ„ kontakter som Ă€r till höger sĂ„ "sjunker" skĂ€rmen ner lite, det "glappar till" lite lite!!! Trycker jag till vĂ€nster pĂ„ skĂ€rmen "kalender" sĂ„ kĂ€nns den "stum" glappar inte!? Är det fler Ă€n jag som har det sĂ„? Jag var inne och klĂ€mde pĂ„ X1:or pĂ„ siba och giganten etc, och upplevde de inte riktig sĂ„ som min, de verkade mer "solida" eller vad man skall sĂ€ga!
Tacksam för svar!!

Redigerat av FatFred, 20 oktober 2008 - 12:50.

Postad 20 oktober 2008 - 13:11

philipsguy
  • philipsguy
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr enklaste sÀttet at slÄ pÄ assisted-gps?

Har inte hittat nÄgon menygenvÀg sÄ Advanced Configuration Tool funkar, PS glöm inte ladda ned .NET compact framework enligt instruktionen pÄ sidan!

http://www.touchxper...ation-tool.html

Postad 20 oktober 2008 - 14:06

Qramohn
  • Qramohn
  • Amatör

• 50 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har problem med att setup-guiden(touchscreen kalibrering) startar varje gÄng man startar mobilen?
NÄgra förslag pÄ lösning?

Postad 20 oktober 2008 - 14:32

King Cobra
  • King Cobra
  • ForumrĂ€v

• 725 inlĂ€gg
  • 0

Hallo!

Sitter fortfarande och funderar om min skÀrm glappar eller inte!!!??? Det Àr ju ett litet spel rum som gör att den vickar i uttfÀlt lÀge! Den vickar dock inte om jag vÀnder mobilen upp och ner och tillbaka igen, men om jag vickar pÄ den med handen.
NĂ€rjag har "start panelen" framme och och fĂ€ller upp skĂ€rmen och trycker pĂ„ kontakter som Ă€r till höger sĂ„ "sjunker" skĂ€rmen ner lite, det "glappar till" lite lite!!! Trycker jag till vĂ€nster pĂ„ skĂ€rmen "kalender" sĂ„ kĂ€nns den "stum" glappar inte!? Är det fler Ă€n jag som har det sĂ„? Jag var inne och klĂ€mde pĂ„ X1:or pĂ„ siba och giganten etc, och upplevde de inte riktig sĂ„ som min, de verkade mer "solida" eller vad man skall sĂ€ga!
Tacksam för svar!!

Min "glappar" ca 1/2 mm i utfÀllt lÀge. men det bryr jag mig inte om, det kÀnns normalt tycker jag.
Min "sviktar" lite pÄ bÄda sidorna nÀr man trycker lite. Jag förmodar att detta Àr som det skall vara helt enkelt.
Jag menar, jag tror inte man skall sitta och vicka pÄ skÀrmen i utfÀllt lÀge alls. Den Àr gediget fastsatt i mobilen, slidern Àr grymt mjuk och robust. Att fÄ den helt 100% fast i utfÀllt lÀge krÀver ganska kraftig mekanism, som Àr utrymmeskrÀvande.
Jag tror det har gÄtt "troll" i detta med skÀrmglappet helt enkelt.

EDIT:
Jag köpte ett BT headset idag Jabra BT3030 https://www.prisjakt...kt.php?p=240596 och den fungerar klockrent. Det var lite problem med att fÄ ljudet genom hörlurarna istÀllet för att telefonen skickade ut ljudet i högtalaren, men helt plötsligt bara fungerade det bra :)

Redigerat av King Cobra, 20 oktober 2008 - 14:35.

Postad 20 oktober 2008 - 15:02

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlĂ€gg
  • 0

Bifogad fil  IMG_4242.jpg   51,29K   0 Antal nerladdningar

Sen kan jag Àven berÀtta att jag bytt ut treovibe mot VAlert eftersom jag aldrig fick treovibe att följa med vid omstart.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=437279

Ändrade i textfilen till bara tre rader med detta vibrationsmönstret
500,200
500,200
1250,200

det första Àr tiden den vibrerar i ms Ä den andra Àr pausen. Blir alltsÄ 2 korta, 1 lÄng osv.

Hur fick du den dioden att lysa och till vad kan den lysa? (funktioner)

Tack för tipset med Valert, funkar utmÀrkt

Postad 20 oktober 2008 - 15:27

elf98
  • elf98
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0

Nej nej, det Àr inte sÄ jag menar. Det Àr nÀr jag sitter hemma och typ surfar pÄ telefonen över wlan och plötsligt sÄ börjar den att försöka ansluta över 3gnÀtet istÀllet bara för att den under nÄgon sekund kanske tappar wlanet.
Jag skulle vilja ha en möjlighet att sÀtta sÄ att den inte kopplar upp mot 3g under den tiden utan att behöva stÀnga ner telefonfunktionen.

/miki

NoData Àr vad du letar efter!

Superenkelt program som ger dig möjlighet att stÀnga av valfri dataanslutning som gÄr över telefonnÀtet.

StÄr att det Àr GPRS den kan stÀnga av, men det fungerar utmÀrkt att blocka 3G.

http://www.modaco.co...w-free-utility/ (LÀgg in cab-filen pÄ minneskortet och starta installationen frÄn telefonen!)

Postad 20 oktober 2008 - 15:28

Zeaed
  • Zeaed
  • LĂ€rjunge

• 354 inlĂ€gg
  • 0
Fick hem en idag... Men pennan verkar inte fungera?

Postad 20 oktober 2008 - 15:32

easycure1974
  • easycure1974
  • LĂ€rjunge

• 289 inlĂ€gg
  • 0

Jag kan köpa TP för 100 spÀnn B)

vad Àr det som gör dig mer nöjd med Xperia ?

KvalitetskÀnslan, snabbheten, skÀrmen, utseendet :) Det enda bÀttre med TP:n Àr tangentbordet - men jag vill nog ha lite mer Àn 100 spÀnn för den :)

...utom jag, dÄ! ;) Jag tycker att TP:s tangentbord Àr för trÄngt och dÄ har jag ÀndÄ nte sÀrskilt stora hÀnder. Du vill inte sÀlja X1:an ocksÄ? :D

NÀ X1:an ska jag behÄlla :D

Postad 20 oktober 2008 - 15:45

Majorglenn
  • Majorglenn
  • MĂ€stare

• 3 071 inlĂ€gg
  • 0

Fick hem en idag... Men pennan verkar inte fungera?

Hur menar du?

Postad 20 oktober 2008 - 16:02

Golgo_13
  • Golgo_13
  • ForumrĂ€v

• 779 inlĂ€gg
  • 0
Uppdatering pÄ Bluetoothproblemet:

NÀr bÄde BT och WiFi Àr pÄslaget stÀnger X1an automatiskt av BT efter nÄgon minut i standby. SÄ lÀnge bara BT Àr pÄ sÄ funkar det. NÄgon annan som kan verifiera detta?

2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.