Faktum är att den lyser upp när det kommer ett SMS men sedan händer inget mer. Inga SMS i inkorgen...
Redigerat av joreimer, 19 October 2008 - 20:17.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Startad av
Scrapanatchi
, Feb 10 2008 19:57
7080 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 19 October 2008 - 19:53
Är det någon som har problem med att ta emot SMS med denna telefon? Jag får inga SMS in i telefonen men däremot går det att skicka ut. Det är rätt nummer till meddelandecentralen och allt.
Faktum är att den lyser upp när det kommer ett SMS men sedan händer inget mer. Inga SMS i inkorgen... Redigerat av joreimer, 19 October 2008 - 20:17. Postad 19 October 2008 - 20:24
Varför funkar inte filmer som jag lägger in på telefonen? Det står bara att det inte går att spela upp filen. Den funkar ju att bränna och spela upp i ps3 och vanlig dvd och i datorn varför funkar den inte i mobilen. Behövs något program?
Postad 19 October 2008 - 20:26
Jahapp, nu har jag lekt flitigt med min X1a under helgen och intrycket är över förväntningarna positivt. Simply fantastic!
Ang, bluetoothproblemen som en del verkar ha upplevt så kan jag iaf rapportera att jag nu testat ganska mycket med mitt HBH DS980 och det fungerar till 90%. Att telefonen skulle koppla ned en tid efter den gått i standby har jag INTE upplevt. Som muskispelare kör jag nu Slide2Play in kombination med Slide2Unlock och det är en klockren lösning. Det ända jag inte fått att fungera är att låttiteln visas i displayen på BT-headsetet. Postad 19 October 2008 - 20:29
Viikt0rr
Vad är det för fil? Enklast är om du tar hem Coreplayer..Bland det bästa för att se film Klarar många format Postad 19 October 2008 - 20:34
Kan man ladda ner tomtom 7? och isåfall vart? finns det någon annan bra gps som ni rekommenderar?
är det någon mer som har problem med styrplattan? eller problem och problem, den funkar ju som den ska men det skrammlar typ bara att man rör på mobilen. Sen så när man har tangentbordet ute, och när man trycker på skärmen så typ glappar den lite. Annars är jag jätte nöjd med min xperia x1, och det med att den ska vara seg har jag inte märkt något av alls.
Vart kan jag ladda hem den? Postad 19 October 2008 - 20:37 Går det inte snabbare med USB2? Inte helt grym på detta iof. Postad 19 October 2008 - 20:42
är de någon mer än jag som hört att något sitter löst inne i telefonen låter som de är en liten skruv eller liknande som låter om man håller telefonen nära örat och skakar försiktigt.
blir tyst om jag håller försiktigt med tummen brevid kameralinsen är de helt normalt, kan tillägga att jag inte tappat eller slagit i telefonen någon stans Postad 19 October 2008 - 20:45
Min låter också lite om jag så, har inte tänkt på det lite, men det låter bara om jag skakar på den. Låter din från styrplattan då? Postad 19 October 2008 - 20:49 Hallo! Hur mycket glappar (glappade) din! Jag var ju tvungen att titta till min om det var så!!, och det finns ju ett litet litet spelrum om jag fäller ut den och och vickar på den!? Skall de vara helt fasta? Den kännas som om det måste vara ett lite mellanrum så den kan slide ut??? Sånt här gör mig nojig!!! Postad 19 October 2008 - 20:54 Japp! min låter med!! kommer nog ifrån styrplattan eller nåt? Jag tryckte ner knapparna och skaka och då hörde jag inget! Postad 19 October 2008 - 21:14
Hej.
Jag lyckas inte hitta någon timer i telefonen. Finns det någon sådan? Och om inte, har någon tips på någon fri programvara för det? Jag brukar använda timern för att ta tid när jag lagar mat o sånt... Postad 19 October 2008 - 23:21
Undrar om det går att göra området där man skriver text vid SMS större, känns lite litet, vill gärna se mer av texten man skriver.
Postad 19 October 2008 - 23:35
Ja du.. svårt att förklaa med text.. men den första glappade väldigt mycket.. om man skrev nåt på tangentbodrdet och sedan tröck på skärmen så kändes det nästan som den skulle lossna.. Den jag har nu har ett litet glapp på höger sidan.. vänster sidan är intakt. Men jag har redan slutat tänka på det. Men som sagt svårt att förklara. Tele2 har nu fått igång sin MMS tjänst för X1 om man hämtar hem inställningarna igen! Postad 19 October 2008 - 23:35
Hitta en ny LED idag. Visste ni att den fanns? Saknar annars en blinkande grön statuslampa.
IMG_4242.jpg 51.29K
0 Antal nerladdningarSen kan jag även berätta att jag bytt ut treovibe mot VAlert eftersom jag aldrig fick treovibe att följa med vid omstart. http://forum.xda-dev...ad.php?t=437279 Ändrade i textfilen till bara tre rader med detta vibrationsmönstret 500,200 500,200 1250,200 det första är tiden den vibrerar i ms å den andra är pausen. Blir alltså 2 korta, 1 lång osv. Redigerat av P@itor, 19 October 2008 - 23:37. Postad 20 October 2008 - 00:05
Det är i alla fall riktigt bra kvalite på själva skalet. Jag lade telefonen på fönsterbläcket 7 meter upp för att den skulle hitta satelliterna till gpsen lite lättare, sen råkade jag ha ner den när jag skulle ta in den. Det verkar faktiskt som att den har överlevt fallet, förutom att den har dragit på sig lite småmärken på ena hörnet. Imponerande!
Postad 20 October 2008 - 05:31
Min har precis samma fenomen, vet ej om det är något som alla har. Men nu när man vet om det stör man ju sig lite på det! :-) Postad 20 October 2008 - 06:17
Det stod lite granna om att använda X1 som USB-enhet och jag testade detta, erfor dock ganska snabbt att så länge telefonen är kopplad till datorn på detta sätt så går det inte att accessa minneskortet från själva telefonen, det är väl antagligen en säkerhetsspärr som någon lat programmerare lagt in
Följdaktligen kan man inte köra program man installerat på minneskortet heller... Kan va bra att veta så kanske någon slipper klia sig i huvudet... Edit: HTC har ett smart tillägg som frågar under ett par sekunder hur man vill ansluta, A/S eller USB-enhet, innan den defaultar till A/S. Finns något liknande man kan köra på andra Windowsmobiler? Redigerat av philipsguy, 20 October 2008 - 06:47. Postad 20 October 2008 - 06:59
Latjade runt med Advanced Configuration Tool och noterade att Assisted GPS är disabled som default. Har man fri data kan det ju vara värt att enabla den. Har inte hittat denna inställning nånstans under Inställningar så ACT verkar vara ett måste...
Postad 20 October 2008 - 07:24
Citera(magi @ Oct 19 2008, 21:42 )
är de någon mer än jag som hört att något sitter löst inne i telefonen låter som de är en liten skruv eller liknande som låter om man håller telefonen nära örat och skakar försiktigt. blir tyst om jag håller försiktigt med tummen brevid kameralinsen är de helt normalt, kan tillägga att jag inte tappat eller slagit i telefonen någon stans
Min med...
Hur fick du fram den och vad kan du få den att lysa till för funktioner? Redigerat av huxfluxverkstan, 20 October 2008 - 07:22. Postad 20 October 2008 - 08:38
Kände på Xperia i lördags och jag måste säga att tangentbordet känns mycket bättre än på HTC TP! Nu har jag inte använt någon av dessa telefoner under någon längre tid, men för min del så är det knockout-seger för X1.
Tyvärr så har alla leverantörer slut på X1:or, någon som vet när nästa "batch" kommer ut i handeln? Tråkigt att SE har sådana problem med produktionen när de uppenbarligen har en produkt som kunderna vill köpa... Redigerat av Tomas L, 20 October 2008 - 08:39. Postad 20 October 2008 - 08:44
Stoppade först nu efter en vecka in mitt simkort och upplever att telefonen har klart sämre motagning än min gamla lur, (qtek9000). Någon av er som upplever samma sak? Tycker också att wifi mottagningen är svag och irriterar mig på att den hela tiden försöker koppla upp mot 3g nätet. Skulle vilja kunna blockera detta på något sätt...
Annars så sitter min lur ihop bra och jag är inte så sugen på att lämna in den. Jobbigt! /Miki Postad 20 October 2008 - 08:55
Vad är det som försöker koppla upp sig mot nätet ?
Stänger du av automatiskt väderuppdatering å endast synca mail manuelt å inte har msn igång ska den imte försöka koppla upp sig själv... Postad 20 October 2008 - 09:06
Nej nej, det är inte så jag menar. Det är när jag sitter hemma och typ surfar på telefonen över wlan och plötsligt så börjar den att försöka ansluta över 3gnätet istället bara för att den under någon sekund kanske tappar wlanet.
Jag skulle vilja ha en möjlighet att sätta så att den inte kopplar upp mot 3g under den tiden utan att behöva stänga ner telefonfunktionen. /miki Redigerat av miki2, 20 October 2008 - 09:08. Postad 20 October 2008 - 09:09
Japp,mottagningen på min var oxå väldigt dålig,mycket sämre än min gamla K810i så min fick gå tillbaka..detta gällde både 3G och GSM.. /Jonny Postad 20 October 2008 - 09:16
Och som någon sa tidigare. Jag skulle vilja se vad jag surfar på. För när wlanet tillfälligt är nere och den kopplar upp sig mot 3g, och sen får den anslutning på wlanet igen, då har jag markering uppe att båda är igång. Ett enkelt sätt att kolla vilket nät jag är ute på är ju att försöka komma åt lokala diskar på hemma burkarna via resco. Har inte provat det än. Men problemet kvarstår att jag inte enkelt kan styra vad jag vill använda för anslutning.
/Miki
Ahhh, vad trist. Tillbaka permanent eller reparation? /Miki Postad 20 October 2008 - 09:31
miki2
Det här kanske kan hjälpa dig... Om inte annat kan det hjälpa er som tex har Tre där ni inte kan välja att den ska köra endast på gsm.. (om det fortfarande är så..Var så på min TyTn II från Tre) Bandswitch Bandswitch is a little program for Windows Mobile. It's specially designed for HTC devices with UMTS and HSDPA support but any PDA with GPRS is allowed. If your device support UMTS it allows you to quickly switch between bands and close idle connections. Take control of your connections: - Enable and disable connections. Disabling connections makes imposible to use them so you know they wont generate traffic data. - Stablish and close connections. - Set a time frame where connections wont be allowed (ie, when you are sleeping) saving money and battery. In main screen you can: - Switch to auto mode. - Switch to GPRS mode. - Switch to UMTS without time limit or for few minutes (5, 10, 30, 60, 120). When the ellapse finishes the program will switch to GPRS again. - Enter you SIM PIN so you wont have to enter it each time you switch the band. - Close iddle connections. The program will close any connection that hasnt data traffic in X seconds. - There is a tray icon where you will the see the current state (GRPS, UMTS, Auto) and It's used to bring front the panel. Postad 20 October 2008 - 09:34
Det skulle ju kunna vara att jakten på batteritid har gjort att man skruvat ner effekten på mottagning.
Man kan ju ställa det på wlanet och jag ska köra ett tag på max där för att se om det blir bättre. Vore bra om så många som möjligt svara på hur de upplever mottagning i förhållande till tidigare lurar för det här kanske är den första alvarliga nackdelen hittills. /Miki
Låter mycket bra, ska prova ikväll. Tack Moparmannen! Direktlänk http://www.commmgrpr.../main_frame.jsf /Miki Redigerat av miki2, 20 October 2008 - 09:49. Postad 20 October 2008 - 09:35
Permanent,tänkte att det va lika bra att vänta tills nästa laddning från SonyEricsson kommer... /Jonny Postad 20 October 2008 - 09:38
Du ska ha Best Performance...
Skulle tro att du blir av med problemet att den vill koppla upp sig på 3g Postad 20 October 2008 - 09:45
Jag äger både en TP och en Xperia och tyvärr måste jag säga att tangentbordet på Xperian är sämre. Det har nog alla som testat dem ordentligt kommit fram till. Men jag älskar iaf min Xperia mer så TP:n är till salu Postad 20 October 2008 - 09:48
Jag kan köpa TP för 100 spänn
vad är det som gör dig mer nöjd med Xperia ? Postad 20 October 2008 - 09:57
Jupp, slog precis över till MAX, Fuck batteritid! Verkar faktiskt vara en skillnad. Blir att köpa ett extra batteri helt enkelt. Skulle vilja ha en liten mätare som visar wlanmottagning precis som telefonmottagningen. Har precis börjat modda MobileShell och hittls bara lyckats byta bakrundsbild och skriva mitt namn i analogklockan. Panelversionen är faktiskt snyggare än fullversionen men det ska ju vara relativt enkelt fixat. Framförallt är upplägget i landskapsläge mycket bätttre i panelversionen. Kastar upp det så fort jag är klar. (vilket kan ta ett tag eftersom jag har mycket lite tid över till sånt...) /Miki Postad 20 October 2008 - 10:10
...utom jag, då! Redigerat av Tomas L, 20 October 2008 - 10:11. Postad 20 October 2008 - 10:11 Eller NoData som jag skrev om innan från xda Postad 20 October 2008 - 10:31
En liten frågan angående gps. Kan man ladda ner någon form av program/kartor så man slipper datatrafik av hämtning av kartor osv? Jag har ingen gratistrafik av tre. Läst en del här som använt sig av olika kartor via tomtom. Hur har ni gjort?
Postad 20 October 2008 - 10:55
Är det nån av er som har haft en SE W890 tidigare och bytt över till en X1?
Blir rätt orolig när jag hör om er som har problem med mottagningen. När jag hade W890 så hade jag i princip aldrig täckning. Ska hämta min X1 i eftermiddag och om det är samma skräp så kan jag nog skicka tillbaka den direkt på posten. Postad 20 October 2008 - 11:11 Kartorna i tex tom tom ligger lagrat på minneskortet så där blir ingen data. Har inte märkt nån större skillnad mot min tidigare telefon Motorola A1000. Postad 20 October 2008 - 12:40
Ringde Tres kundtjänst precis och fick besked på att den inte hade blivit skickad än och att den antagligen inte kom den här veckan. Ville då avbeställa telefonen och förlängningen av mitt abonnemang och killen sa att jag bara skulle låta den ligga på posten ifall jag inte ville ha den när den kom. Stämmer verkligen detta? Åker jag inte på frakten tillbaka?
Postad 20 October 2008 - 12:48
Hallo!
Sitter fortfarande och funderar om min skärm glappar eller inte!!!??? Det är ju ett litet spel rum som gör att den vickar i uttfält läge! Den vickar dock inte om jag vänder mobilen upp och ner och tillbaka igen, men om jag vickar på den med handen. Närjag har "start panelen" framme och och fäller upp skärmen och trycker på kontakter som är till höger så "sjunker" skärmen ner lite, det "glappar till" lite lite!!! Trycker jag till vänster på skärmen "kalender" så känns den "stum" glappar inte!? Är det fler än jag som har det så? Jag var inne och klämde på X1:or på siba och giganten etc, och upplevde de inte riktig så som min, de verkade mer "solida" eller vad man skall säga! Tacksam för svar!! Redigerat av FatFred, 20 October 2008 - 12:50. Postad 20 October 2008 - 13:11
Har inte hittat någon menygenväg så Advanced Configuration Tool funkar, PS glöm inte ladda ned .NET compact framework enligt instruktionen på sidan! http://www.touchxper...ation-tool.html Postad 20 October 2008 - 14:06
Någon som har problem med att setup-guiden(touchscreen kalibrering) startar varje gång man startar mobilen?
Några förslag på lösning? Postad 20 October 2008 - 14:32 Min "glappar" ca 1/2 mm i utfällt läge. men det bryr jag mig inte om, det känns normalt tycker jag. Min "sviktar" lite på båda sidorna när man trycker lite. Jag förmodar att detta är som det skall vara helt enkelt. Jag menar, jag tror inte man skall sitta och vicka på skärmen i utfällt läge alls. Den är gediget fastsatt i mobilen, slidern är grymt mjuk och robust. Att få den helt 100% fast i utfällt läge kräver ganska kraftig mekanism, som är utrymmeskrävande. Jag tror det har gått "troll" i detta med skärmglappet helt enkelt. EDIT: Jag köpte ett BT headset idag Jabra BT3030 https://www.prisjakt...kt.php?p=240596 och den fungerar klockrent. Det var lite problem med att få ljudet genom hörlurarna istället för att telefonen skickade ut ljudet i högtalaren, men helt plötsligt bara fungerade det bra Redigerat av King Cobra, 20 October 2008 - 14:35. Postad 20 October 2008 - 15:02
Hur fick du den dioden att lysa och till vad kan den lysa? (funktioner) Tack för tipset med Valert, funkar utmärkt Postad 20 October 2008 - 15:27
NoData är vad du letar efter! Superenkelt program som ger dig möjlighet att stänga av valfri dataanslutning som går över telefonnätet. Står att det är GPRS den kan stänga av, men det fungerar utmärkt att blocka 3G. http://www.modaco.co...w-free-utility/ (Lägg in cab-filen på minneskortet och starta installationen från telefonen!) Postad 20 October 2008 - 15:32
Kvalitetskänslan, snabbheten, skärmen, utseendet
Nä X1:an ska jag behålla Postad 20 October 2008 - 16:02
Uppdatering på Bluetoothproblemet:
När både BT och WiFi är påslaget stänger X1an automatiskt av BT efter någon minut i standby. Så länge bara BT är på så funkar det. Någon annan som kan verifiera detta? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |