* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 16 mars 2010 - 10:38
Redigerat av meduza33, 16 mars 2010 - 10:45.
Postad 16 mars 2010 - 19:08
EQ för Satio på PlayNow gratis.
http://www.playnow-a...=search_section
Funkar inte: "ej tillgängligt för ditt land för närvarande"
Postad 16 mars 2010 - 19:12
Det fick jag också till att börja med. Loggade då in och sedan funkade det.Funkar inte: "ej tillgängligt för ditt land för närvarande"
Denna länk?
Postad 17 mars 2010 - 07:31
Vart ska man installera den,minneskort el telefonminnet?Det fick jag också till att börja med. Loggade då in och sedan funkade det.
Denna länk?
Postad 17 mars 2010 - 10:11
EQ för Satio på PlayNow gratis.
Jag kommer så långt att jag kan ladda ner, men när den startar installationen får jag meddelandet "Betalningen har inte tagits emot. Du har inte debiterats för det här innehållet. Equalizer". Någon mer som har kört fast där?
Postad 17 mars 2010 - 11:07
Jag laddade ner den via en länk som sms,inga problem att installera.Jag kommer så långt att jag kan ladda ner, men när den startar installationen får jag meddelandet "Betalningen har inte tagits emot. Du har inte debiterats för det här innehållet. Equalizer". Någon mer som har kört fast där?
Postad 17 mars 2010 - 11:07
Jag kommer så långt att jag kan ladda ner, men när den startar installationen får jag meddelandet "Betalningen har inte tagits emot. Du har inte debiterats för det här innehållet. Equalizer". Någon mer som har kört fast där?
Hmmm, är inte det bara byråkrat-svenska för: " Ditt gratis innehåll är nu nerladdat" ?
Postad 17 mars 2010 - 11:09
Fick svar från SE,om detta problem.Å man har fortfarande inte fixa sms-buggen. Testa tex att skriva ett ord mha T9. Tryck på * för att byta från första föreslagna ord till något annat. Skriv en punkt, dvs tryck 1...å hoppla så växlar den tillbaka till det första ordet.
Drulle69 säger: Gör om, gör rätt!
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.
Det är dessvärre ej möjligt att öppna meddelande direkt i konversationsprogrammet i Sony Ericsson Satio.
Problemet ni beskriver uppstår när ni växlar ord med * tangenten, om ni trycker på ordet direkt i telefonens display uppstår ej problemet. Detta är sedan tidigare felrapporterat.
Postad 17 mars 2010 - 11:25
Jag laddade ner den via en länk som sms,inga problem att installera.
Det verkar inte bara vara byråkrat-svenska, den går aldrig vidare och frågar var den ska installera, och jag hittar inte equalizern någonstans efteråt. Var ska den lägga sig? Nu har jag provat att ladda ner den på alla tänkbara sätt, inklusive sms-länk. Men får samma meddelande varje gång..Hmmm, är inte det bara byråkrat-svenska för: " Ditt gratis innehåll är nu nerladdat" ?
Postad 17 mars 2010 - 11:29
Jag installerade på minneskortet.sen fanns den i mina program.Det verkar inte bara vara byråkrat-svenska, den går aldrig vidare och frågar var den ska installera, och jag hittar inte equalizern någonstans efteråt. Var ska den lägga sig? Nu har jag provat att ladda ner den på alla tänkbara sätt, inklusive sms-länk. Men får samma meddelande varje gång..
Postad 17 mars 2010 - 12:10
Jag installerade på minneskortet.sen fanns den i mina program.
Samma sak här, laddade den vi läken man fick via SMS, inga problem alls.
Postad 17 mars 2010 - 13:08

Download
Tanka hem den till datorn, plugga i kabeln och för över filen dit du vill ha den, leta upp den med filhanteraren i telefonen och sen installera.
Funkade för mig och hoppas den funkar för er. Efter installation hamnar den under "Mina Program"
/Jonas
Redigerat av Unregisteredb72347bd, 17 mars 2010 - 13:11.
Postad 17 mars 2010 - 13:37
För den som inte kan ladda ner Equalizern så har jag en länk här
Tack för länken! Den löste mitt installationsbekymmer, nu har jag också equalizern bland mina program. Funkade fint att ladda hem direkt med Opera Mobile i telefonen.
Postad 17 mars 2010 - 15:42
Tack för länken! Den löste mitt installationsbekymmer, nu har jag också equalizern bland mina program. Funkade fint att ladda hem direkt med Opera Mobile i telefonen.
Varsego

Sedär, så bra att det även funkade med opera mobile i telefonen.
/Jonas
Redigerat av Unregisteredb72347bd, 17 mars 2010 - 15:49.
Postad 18 mars 2010 - 11:46
Lite mer godis här.http://www.symbianfile.com/Ett nytt Satioforum här.http://www.se-satio.co.uk/
Postad 19 mars 2010 - 02:32
Någon som har provat att debranda sin 3-låsta telefon?
Så som de beskrivs i denna tutorialen?
http://forums.se-nse...tio-debranding/
Har tyvärr inte testat men skulle gärna se nåt liknande men som låste upp en operatörslåst Satio eller Vivaz. Allt jag hittat har ju kostat pengar men de måste finnas nån undre värld som läckt ut hur man gör tycker jag. (Ta bort inlägget om det strider mot några forumsregler, jag tror inte det ska göra det eftersom det mig veterligen inte är olagligt att låsa upp/unbranda telefoner)
/Jonas
Postad 19 mars 2010 - 08:58
Har tyvärr inte testat men skulle gärna se nåt liknande men som låste upp en operatörslåst Satio eller Vivaz. Allt jag hittat har ju kostat pengar men de måste finnas nån undre värld som läckt ut hur man gör tycker jag. (Ta bort inlägget om det strider mot några forumsregler, jag tror inte det ska göra det eftersom det mig veterligen inte är olagligt att låsa upp/unbranda telefoner)
/Jonas
När man debrandar telefonen, tex en 3-brandad telefon, vad är det som försvinner då?
Dvs, är det någon mening med att debranda den?
Postad 21 mars 2010 - 10:44
ändra värdena för volym,borde ju gå i satio med,någon som vet hur man gör?
Postad 21 mars 2010 - 19:04

Enligt engelska sidor ska det vara gratis att hämta för oss som har Satio från playnow i slutet av mars... men ej går det inte vad jag vet :S
Postad 22 mars 2010 - 07:24
Postad 24 mars 2010 - 12:32
Har jag fel får gärna någon annan rätta mig. Jag lämnade iallafall 3 för Tele2 för 2 månader sen och är jättenöjd!
Postad 24 mars 2010 - 19:16
Vill ni veta mer hur så får ni pm:a eftersom forumreglerna inte tillåter mig att berätta hur =)
Redigerat av userapan, 24 mars 2010 - 19:18.
Postad 25 mars 2010 - 10:17
så hittas inte det jag lagt in.
Postad 26 mars 2010 - 02:14
Väääldigt störande. Hade det problemet innan uppdateringen och har det nu också!
Aldrig får man vara glad..
Postad 26 mars 2010 - 11:52
Postad 26 mars 2010 - 16:51
Nog dags att man inser att Satio är en väldigt dålig mobil... Har själv reklamerat min 3 gånger redan..
vid 3:e reklamation så har man rätt till en ny eller motsvarande alternativt häva köpet.
alla tillverkare har måndags ex. jag tycker satio är en av de bättre se telefoner jag haft. alla se telefoner jag haft har varit behäftade med nån sjukdom och det tror jag alla tillverkare har.
problemet för dig är nog att luren inte riktar sig till dig.
/jonas
Postad 27 mars 2010 - 10:21
Postad 27 mars 2010 - 15:37
I knoow det jag ska göra känns sköönt. Ne men mobil är ju så ostabil, nog med att det knappt finns några app, man kan ju inte sitta o vänta tills dom släpper nya app hur länge som helst. Citerar en mediamarkt säljare som sa" Satio kommer tappa värde inom ett halvår" håller såå meed
som jag brukar svara dem som klagar på sina mobiler. varför köoer ni inte en iphone direkt ist ? ingen annan telefon än just iphone är en iphone.
alla jämför ju sina lurar med den vilket jag anser vara en helt fel jämförelse.
iphone är ju verkligen billiga oxå ;-) det jämförs ju inte för ofta dock.
/jonas
Postad 27 mars 2010 - 15:58
Postad 27 mars 2010 - 23:35
haha du har rätt jonas! men tele2 är ju FORTFARANDE efter gällande iphone fronten, konstigt att alla operatörer har den och tele2 fortfarande inte har den
Ok så tänkte jag inte. Jag köper aldrig telefoner via telefonbolag längre då jag är så trött på alla dessa "brandade" och låsta lurar som bara krånglar. Kanske är det därför din lur strular ?
Sedan jag började köpa telefoner "rent" från typ expert och så vidare så har jag faktiskt varit skonad från några större problem. (Jag biter stenhårt i trä när jag nu tog mig friheten att skriva sådär.
/Jonas
Postad 28 mars 2010 - 02:20
Postad 28 mars 2010 - 09:20
Jag köpte den olåst, ville ha tele2 eftersom att alla mina kompisar har det, väldigt synd. är inte så förtjust i tele2. Känns som att SE själva vet att sation är en flopp, riktigt kul var de när SE;s support sa, "vi vet, du är inte den första som klagar" hehe
Exakt vad är det som är "riktigt kul" i "vi vet, du är inte den första som klagar"? Personligen tycker jag det är riktigt riktigt tråkigt...
Vad jag förståt av IDG:s recension av X10 verkar den luren inte vara någon höjdare heller (5 av 10 i betyg).
I förlängningen betyder det att SE tappar än mer marknadsandelar och med tanke på att Ericsson och Sony inte bedriver välgörenhet så kan detta mycket väl betyda slutet för SE som mobiltillverkare. Mycket tråkigt.
Att SE dessutom tackade nej till att tillverka Googles Nexus får en ju å andra sidan att undra hur det står till i skallen på ledningen hos SE.

Postad 28 mars 2010 - 12:26
Postad 29 mars 2010 - 08:35
Senast igår försökte jag tanka hem Eq:n men trots att luren har den absolut senaste updaten så fungerade det inte. Om det är lurens eller S.Es fel vet jag inte och jag bryr mig inte heller..
Vidare så kan jag inte ha "knappvibratorn" på för hux flux börjar luren vibrera hejdlöst och då hjälper det endast med att jag tar ut batteriet. Byta tema kan jag bara glömma för då försvinner menyknapparna och genvägarna på förstasidan..
Postad 29 mars 2010 - 09:10
Postad 29 mars 2010 - 16:23
Från tillverkaren på ett forum:Någon som hört något om spelet "Rally Master Pro" som ska komma till Satio..?
RMP has been approved by Sony Ericsson some days ago. However, we have to create and sign a new build for PlayNow. Hopefully it will be live very soon.
Postad 29 mars 2010 - 17:39
Kan meddela att jag idag lyckades efter många timmars slit lägga in gpsprogrammet NDrive! Skithäftigt program med svenskt tal och 3D-byggnader mm!
Vill ni veta mer hur så får ni pm:a eftersom forumreglerna inte tillåter mig att berätta hur =)
Tack "Userapan"!! Det fungerar galant!! Ska bara försöka trycka in Europakartorna med. Har endast Norden nu. Vi ska nämligen bila ner till Italien i sommar så då vore det ju kanon om man fick in Euroländerna med!! :-)
Postad 29 mars 2010 - 20:38
Tack "Userapan"!! Det fungerar galant!! Ska bara försöka trycka in Europakartorna med. Har endast Norden nu. Vi ska nämligen bila ner till Italien i sommar så då vore det ju kanon om man fick in Euroländerna med!! :-)
Härligt härligt

Postad 29 mars 2010 - 22:29
Har haft Sation sen releasedagan och följt tråden då och då och fått många fina tips. Tänkte bidra med lite info för en gångs skull.Är det någon som har koll på hur känslig Sation är när man ska byta till större minneskort?? Accepterar den att man lägger över allt man har på det gamla kortet till ett nytt genom att endast kopiera i typ windows filhanterare eller fungerar ingenting sen?? Jag har nämligen funderingar på att skaffa ett 16gb minneskort och har en del program m.m. som jag inte vill ska försvinna. Eller finns det någon som har gjort en liknande operation och sitter på bra information??
Bytte till ett 16 gb minneskort genom att kopiera över samtliga filer från det medföljande minneskortet i Windows. Flertalet av de program jag installerat försvann, men en del fanns kvar, bl.a. NDrive och Opera.
I övrigt funkade den som tidigare, all musik, alla bilder, kontakter, internetfavoriter mm fanns kvar.
Vet inte om det går att göra på något annat sätt, men det fåtal program jag hittat som var bra la jag in igen. Mycket är ju dessvärre skräp och det gjorde inte så mycket att de försvann

Redigerat av uffeboy68, 29 mars 2010 - 22:32.
Postad 30 mars 2010 - 06:34

Det beror nog på att de är installerade på telefonminnet då. Det är väl bara kartorna i Ndrive som är sparade på minneskortet.
Postad 31 mars 2010 - 06:44
inte installerat något i telefonminnet.för två dagar sen var det 52Mbit ledigt,konstigt va?
Postad 01 april 2010 - 05:09
Jag hade samma sak. Fick göra en återställning. OBS! gör en säkerhetskopia först, speciellt med kontakterna, för det sket sig totalt. Allt hamnade fel när jag plockade in dom från sim-kortet. Men det löste problemet.Någon som vet hur man rensar telefonminnet har bara 2,7mbit ledigt har rensat alla sms leveransrapporter,
inte installerat något i telefonminnet.för två dagar sen var det 52Mbit ledigt,konstigt va?
Postad 01 april 2010 - 18:30
Jag har problem med att lägga till en ljudbok i min Satio. Filerna har jag lagt i mappen "audiobooks" på telefonen men när jag öppnar "ljudböcker" i telefonen säger den "finns inga ljudböcker i biblioteket".
Jag kan via filhanteraren hitta och lyssna på filerna men jag vill gärna ha upp dom när jag klickar på "ljudböcker".
Någon som har något tips?
/micke
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar