Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 February 2010 - 00:31

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Vissa källor säger preliminärt redan 27e Februari? Det låter ju för bra för att vara sant!

Postad 20 February 2010 - 00:49

Unregistered234b64cc
  • Unregistered234b64cc
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Varför kan inte SE göra som de flesta andra, skicka med ett skydd? HTC gör det, Nokia gör det (till vissa iaf). Många kommer nog tänka att: jag är rädd om den så klarar den sig tills jag köper ett skydd... nämen 5mån senare så kör man fortfarande utan... Nä sy ihop en påse likt HTC och skicka med... om den kostar 6000 eller 6050 reagerar nog inte så många på.

Postad 20 February 2010 - 00:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Vissa källor säger preliminärt redan 27e Februari? Det låter ju för bra för att vara sant!

Jo, det är nog det, tyvärr :(

Postad 20 February 2010 - 04:58

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

http://4ustuff.com/p.....SONY ERICSSON

massa läder fodral

Jojo, det vet jag, men vem vill ha ett sånt? :P

Nu verkar ju de flesta frågetecken som man hade med x-10:an bytts till utropstecken! Skönt att man hade is i magen och väntade när N1:an lanserades :D . Det jag vill att SE snarast fixar till luren är en snygg bordsladdare så att man kan använda sin juvel till väckarklocka... Någonting i stil med N1:ans. Det kanske blir svårt då USB porten sitter på ovansidan, eller har jag missförstått något?

Nej jag har funderat i samma banor och haft samma fundering men tyvärr så sitter ju kontakten överst :P

Schysst. Hoppas att den blir lika snygg som nallen. :P. Det bästa med att man avstod från att köpa N1:an är att man slapp att bli bitter för att man inte köpte den bästa luren. Vem vet man kanske skulle ha suttit här ikväll och skrivit sunkiga invändningar om en lur som ändå inte ägde :lol:

... :P

Varför kan inte SE göra som de flesta andra, skicka med ett skydd? HTC gör det, Nokia gör det (till vissa iaf). Många kommer nog tänka att: jag är rädd om den så klarar den sig tills jag köper ett skydd... nämen 5mån senare så kör man fortfarande utan... Nä sy ihop en påse likt HTC och skicka med... om den kostar 6000 eller 6050 reagerar nog inte så många på.

Det är sant.
Iaf jag som har ett sånt jobb där den kommer utsättas för ogästvänlig miljö måste ju skaffa nåt att skydda den med.

Edit; Ang laddare, det här hade varit en smidig lösning :(

Redigerat av Pjuklarven, 20 February 2010 - 05:19.

Postad 20 February 2010 - 10:22

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Håller med. Kostar några kronor för tillverkaren i inköpspris men är så bra för kunden. Förhoppningsvis kommer det mycket bra tillbehör så att man kan göra sin nalle mer personlig med ett bra skal. Själv är jag väldigt sugen på att skaffa ett med med massa dödskallar på! :( Ja jag vet att det är otroligt barnsligt men min nalle får gärna se ut som en skateboard :D

Postad 20 February 2010 - 12:21

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Förkortade det citerade lite. Intressant länk =P

Jag är en till, Har hoppats på detta sen man upptäckte att inte "satio" hade det. Hade hunnit beställt en tom. Som tur var så hann jag avbeställa.

Frågade även här: http://developer.son.../50210?tstart=0 "Om?" men har inte fått svar. Kan ju hoppas fler har frågat och att det är många bäckar små som gör att dom kanske kan få till det.
Eller helst så tar jag åt mig hela äran om det kommer :(

Jaså du har frågat där... då får jag också ta o göra det, känns som sagt bra om många frågar efter det här. Men om det nu kommer snart så är det ju för att jag frågade och fick vågskålen att tippa över, haha :D

Ang Android 2.1 på X10 så har jag nästan börjat hoppats att SE hoppar över den o istället lägger energin på 2.5 direkt (borde väl komma till sommaren?). Vad tror ni om chansen att SE hoppar över 2.1 o går direkt på nästa? Jag menar de har ju faktiskt gjort en version av 1.6 som i stort sett bryggar de största problemen med 1.6. De har ju inte heller gått ut och sagt 2.0 eller 2.1 utan bara att de ska släppa uppgraderingar.
Det har väl "bara" varit några månder mellan Googles versioner ännu så länge, så helt omöjligt är det väl ändå inte eller vad tror ni?

Postad 20 February 2010 - 13:14

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Jaså du har frågat där... då får jag också ta o göra det, känns som sagt bra om många frågar efter det här. Men om det nu kommer snart så är det ju för att jag frågade och fick vågskålen att tippa över, haha :(

Ang Android 2.1 på X10 så har jag nästan börjat hoppats att SE hoppar över den o istället lägger energin på 2.5 direkt (borde väl komma till sommaren?). Vad tror ni om chansen att SE hoppar över 2.1 o går direkt på nästa? Jag menar de har ju faktiskt gjort en version av 1.6 som i stort sett bryggar de största problemen med 1.6. De har ju inte heller gått ut och sagt 2.0 eller 2.1 utan bara att de ska släppa uppgraderingar.
Det har väl "bara" varit några månder mellan Googles versioner ännu så länge, så helt omöjligt är det väl ändå inte eller vad tror ni?

Det är faktiskt en rätt bra tanke. Det som finns i 2.1 utöver det som finns i X10an är ju inget direkt akut. Det hade varit bättre att vänta helt enkelt.

Postad 20 February 2010 - 13:59

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Det är faktiskt en rätt bra tanke. Det som finns i 2.1 utöver det som finns i X10an är ju inget direkt akut. Det hade varit bättre att vänta helt enkelt.

ja det skulle vra en bra tanke, så man inte halkar efter ännu mer. känns som om den stora prestanda förbättringen sker med 2.5 (nu gissar jag bara eftersom google är så offantligt dåliga på att skriva roadmap, så man vet när och vad man skall förvänta sig av android uppdateringarna).

Om vi skall vara realistiska så kommer det dröja ett tag efter att uppdateringen släpps, om inte mot förmodan SE får tillgång till den innan den släpps officiellt. (annars finns risken att det blir en prestige sak iom att de lagt ner tid och pengar på 2.1, att de inte bryr sig om att anpassade den till ett mer optimerat version).

Postad 20 February 2010 - 15:07

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
En ny recension av x-10. Dark horse for the best phone of 2010?

Postad 20 February 2010 - 16:41

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jojo, det vet jag, men vem vill ha ett sånt? :D

Nej jag har funderat i samma banor och haft samma fundering men tyvärr så sitter ju kontakten överst :P

... :P

Det är sant.
Iaf jag som har ett sånt jobb där den kommer utsättas för ogästvänlig miljö måste ju skaffa nåt att skydda den med.

Edit; Ang laddare, det här hade varit en smidig lösning :(

Riktigt coolt, de dom visade på slutet med allt inbyggt i bateriet får vi verkligen hoppas på att de kommer till x10

Håller med. Kostar några kronor för tillverkaren i inköpspris men är så bra för kunden. Förhoppningsvis kommer det mycket bra tillbehör så att man kan göra sin nalle mer personlig med ett bra skal. Själv är jag väldigt sugen på att skaffa ett med med massa dödskallar på! :P Ja jag vet att det är otroligt barnsligt men min nalle får gärna se ut som en skateboard :lol:

Ska du sätta hjul på den oxå :P

Postad 20 February 2010 - 18:52

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Riktigt coolt, de dom visade på slutet med allt inbyggt i bateriet får vi verkligen hoppas på att de kommer till x10

Jo det var riktigt grymt!
Men att tro att det skulle komma till x10 tror jag är tveksamt, tyvärr.
Det skulle ju iofs kunna komma ett batteri från tredje part med nån spole eller så, hur det nu funkar, som skulle kunna rymmas innanför skalet.
För nåt utanpå går ju bort.. :)

Postad 20 February 2010 - 21:13

benkt
  • benkt
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jo det var riktigt grymt!
Men att tro att det skulle komma till x10 tror jag är tveksamt, tyvärr.
Det skulle ju iofs kunna komma ett batteri från tredje part med nån spole eller så, hur det nu funkar, som skulle kunna rymmas innanför skalet.
För nåt utanpå går ju bort.. :)

Tror du har missuppfattat det hela , det var väl s.a.s en tredje part som presenterade sin idé ?
Hon la ju ett batteri direkt på plattan som började ladda direkt !?.

Postad 20 February 2010 - 21:29

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Finns en kille här som har en X10, så har ni några frågor som inte redan är ställda i tråden så kan ni ju passa på o fråga :)

http://www.esato.com...t...71&start=15

Postad 20 February 2010 - 21:33

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Tror du har missuppfattat det hela , det var väl s.a.s en tredje part som presenterade sin idé ?
Hon la ju ett batteri direkt på plattan som började ladda direkt !?.

Jo jag såg det men hon sa väl även nåt om att det kunde integreras i själva enheten? Och jag gissar att hon inte menade batteriet just då. Och man vill ju heller inte ha nåt i själva batteriet i den meningen att det är nåt som tar upp värdefull plats och därmed sänker mängden ström som kan lagras.
1500mAh är ju nästan lite från början. Iaf om man planerar surfa och snacka mycket i telefonen.

Men om dom kan finna ett sätt att hitta ett uns mer utrymme under skalet för att både integrera den där tekniken och ändå behålla kapaciteten så vore det ju helt klart det bästa :)

Postad 20 February 2010 - 23:22

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Ang laddaren som ni pratar om, är det inte en charge pad?

http://www.berryrevi...s-charging-pad/

Postad 20 February 2010 - 23:44

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=ieTwVfwEjB8
En handson-video som mest visar mediauppspelning på X10.

Postad 21 February 2010 - 11:48

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Vad är det hon säger 1 min in i denna videon?
http://www.youtube.c...h?v=2uvxtTxWzbc
Något med Q1, BUT och soon ship ?

Postad 21 February 2010 - 11:51

Unregistered8ce697e0
  • Unregistered8ce697e0
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Vad är det hon säger 1 min in i denna videon?
http://www.youtube.c...h?v=2uvxtTxWzbc
Något med Q1, BUT och soon ship ?

Typ: Due to market in Q1, I know we're in Q1 now, BUT we are soon starting to ship. Skulle jag tro :)

Redigerat av Unregistered8ce697e0, 21 February 2010 - 11:52.

Postad 21 February 2010 - 12:05

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Typ: Due to market in Q1, I know we're in Q1 now, BUT we are soon starting to ship. Skulle jag tro :)

Ja det låter rätt:) Fan vad snabbt hon snackade:P

Postad 21 February 2010 - 13:38

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Ja det låter rätt:) Fan vad snabbt hon snackade:P

Hon är säljare så hon har förmodligen ingen aning om när den verkligen ska shipas, så lita inte allt för mycket på det. Hoppas telefonen är lika snabb som hon är på att prata.

Redigerat av theclone, 21 February 2010 - 13:39.

Postad 21 February 2010 - 14:58

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Hon är säljare så hon har förmodligen ingen aning om när den verkligen ska shipas, så lita inte allt för mycket på det. Hoppas telefonen är lika snabb som hon är på att prata.

På alla nya videos man ser så är både mediascape och timescape galet "rappa" men det beror kanske på hur många kontakter/album som ligger i telefonen. Hoppas att det beror på att koden har optimerats.... Ser dock verkligen lovande ut!!! Har någon hört något nytt ryckte beträffande lanseringsdatum? (förutom det tjejen på WMC sade).
Det var länge sedan jag hade ett sådant "ha begär"!

Postad 21 February 2010 - 15:20

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Fortf. V13, väl..
Och om det stämmer, 29-31a mars.

Postad 21 February 2010 - 18:03

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Vad är det för dårar som har skrivit omdömen på denna telle. Man bör ju ha telefonen minst ett antal dagar gärna mer, innan man kan ge ett utlåtande. Och det tvivlar jag på att någon av dem har gjort. När ni får telefonen testa den åtminstone lite innan ni skriver omdöme så att omdömet är värt att läsa. :(

Redigerat av theclone, 21 February 2010 - 18:04.

Postad 21 February 2010 - 18:08

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Xperia X10 coming to Ireland in March/April
http://ow.ly/19CSE

Postad 21 February 2010 - 18:19

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Enligt 3 har de fått prel. leverensdatum v14 om nån har 3-abbonemang och skall förlänga eller liknande. Detta enligt deras facebooksida.

Postad 21 February 2010 - 18:23

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Enligt 3 har de fått prel. leverensdatum v14 om nån har 3-abbonemang och skall förlänga eller liknande. Detta enligt deras facebooksida.

Well that sucks...
Som om inte v13 var långt nog?! :(

Postad 21 February 2010 - 18:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ja tror stenhårt på v13, tyvärr då jag gärna handlat den imorrn. :(

Postad 21 February 2010 - 18:53

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ja tror stenhårt på v13, tyvärr då jag gärna handlat den imorrn. :(

Jo samma här ;)
Tror det kommer bli en hit och jag tror att time- och mediascape kommer ha större inverkan på försäljningen än vad MrB ville medge.
Visst jag kan ha fel men trenden med facebook och twitter och alla såna medier gör ju att en sån funktion ligger helt rätt i tiden.

Postad 21 February 2010 - 19:01

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jag twittrar inte, jag facebookar inte.. än :(
Men jag tror du har en poäng helt klart!

Postad 21 February 2010 - 19:15

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jag twittrar inte, jag facebookar inte.. än :(
Men jag tror du har en poäng helt klart!

Nej jag twittrar inte heller men kikar in på fejan gör man ju ibland ;)
Men det är ju bara en gissning från min sida men mer människor än man tror använder ju tex fejan.

Postad 21 February 2010 - 19:19

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Fy, snart växer ju nexus one till att nästan vara lite finare.
Så segt att vänta så länge på x10an. Undra om det går snabbare när jag ändå inte twittrar, eller man kanske måste börja :(.

Man kanske ska slå till på en sådan här ;)
http://www.tradera.c...ktion_107658022

Postad 21 February 2010 - 19:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
En länk: http://blogs.sonyeri...n.com/products/
Läs senaste inlägget...

Redigerat av lindo, 21 February 2010 - 19:28.

Postad 21 February 2010 - 19:29

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Fy, snart växer ju nexus one till att nästan vara lite finare.
Så segt att vänta så länge på x10an. Undra om det går snabbare när jag ändå inte twittrar, eller man kanske måste börja :(.

Man kanske ska slå till på en sådan här ;)
http://www.tradera.c...ktion_107658022

Vad tusan var det där för nåt?
Hero Xperia???

Är det bara en PS-produkt?

Postad 21 February 2010 - 19:40

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Vad tusan var det där för nåt?
Hero Xperia???

Är det bara en PS-produkt?

Är väl den klassiska att nåt företag i asien gör en väldigt snarlik kopia som folk ändå köper och säljer för någon anledning.

Postad 21 February 2010 - 19:46

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Är väl den klassiska att nåt företag i asien gör en väldigt snarlik kopia som folk ändå köper och säljer för någon anledning.

Ja så kan det ju vara :(

Postad 21 February 2010 - 20:10

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

A.K.A. - KIRF-device (Keeping It Real Fake).
Görs ofta på samma fabriker som tillverkar "the real deal". Billiga system-on-a-chip plattformar i grunden. De säljer som smör i Asien och då främst i Kina förstås.
En del av dom (helt klart en minoritet dock) kan faktiskt vara riktigt intresasnta produkter, ofta med t.ex. TV-tuner och annat ovanligt inbyggt.
Slut på OT :(

Postad 22 February 2010 - 09:15

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Well that sucks...
Som om inte v13 var långt nog?! :(

Tre anpassar sina telefoner och släpper därför alltid telefonerna lite senare. Det sade de i alla fall när jag pratade med kuntjänst för ett tag sedan. Då sade de också att den skulle släppas v15 för tre....

Postad 22 February 2010 - 09:47

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Tre anpassar sina telefoner och släpper därför alltid telefonerna lite senare. Det sade de i alla fall när jag pratade med kuntjänst för ett tag sedan. Då sade de också att den skulle släppas v15 för tre....

Vaaa? Anpassar de Android-telefoner också? Trodde smartphones var ett undantag till denna plåga.

Postad 22 February 2010 - 09:48

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Har inte X10 radio?????

Postad 22 February 2010 - 09:49

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Har inte X10 radio?????

Inte FM-radio, tyvärr (enligt mig).

Postad 22 February 2010 - 10:04

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Har inte X10 radio?????

Svarar mig själv.......
http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Postad 22 February 2010 - 10:09

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Vaaa? Anpassar de Android-telefoner också? Trodde smartphones var ett undantag till denna plåga.

Nä, de ska pilla på allt... o de gillar ju att låsa mobilen också :(
Jag kör Nokia 5800 med Symbian idag, o där har de pillat, om än väldigt lite.

Postad 22 February 2010 - 11:02

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Nä, de ska pilla på allt... o de gillar ju att låsa mobilen också :)
Jag kör Nokia 5800 med Symbian idag, o där har de pillat, om än väldigt lite.

Eh. Är Android så mainstream att det går att operatörslåsa? Kvittar. Köper alltid telefoner kontant ändå. :P

Postad 22 February 2010 - 11:04

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Svarar mig själv.......
http://www.sonyerics...a...cc=se&lc=sv

Skall enligt rykten släppas med ett bluetooth headset som har inbyggd radio:)

Postad 22 February 2010 - 11:50

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jo det har jag med läst på ett antal ställen.
Det är förresten mer eller mindre samma headset som hänger med Aino, fast som dom uppgraderat med radio inbyggt :P
Det är då vad jag har fått för mig iaf :)

Postad 22 February 2010 - 12:40

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Hjälp till och anmäl den där retarden som har recenserat X10an o gett den 1 pga "att den inte har windows".

Heh den här mobilen rör verkligen upp känslor i båda lägren, det ser man inte minst på olika forum som det här eller esato

Postad 22 February 2010 - 13:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Än så länge är det väl rätt obekräftade rykten, tyvärr? :P
Jag lyssnar mycket på radio på jobbet, så ett FM bluetoothheadset lär nog inhandlas även om det nu inte följer med.

Postad 22 February 2010 - 13:00

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
http://www.slashphon...he-world-227972

Undrar om de levererar telefonen den veckan eller om de bara tar order?

Postad 22 February 2010 - 15:24

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Har faktiskt inte en aning, kanske lägger till ngn app eller nåt. Svaret var nog i och för sig ganska allmänt om hur de brukar göra med telefoner. Men hon lät ganska säker på sin sak om att den skulle släppas v 15. Sedan vet inte jag vad en fotsoldat på telefonsupporten har för info, men hon gick i alla fall och pratade med någon annan när jag ringde. :P

Postad 22 February 2010 - 17:27

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

http://www.slashphon...he-world-227972

Undrar om de levererar telefonen den veckan eller om de bara tar order?

Det står att de erbjuder x10 7mars, på mässan, så jag antar att man kan plocka med sig en då.(med viss reservation)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.