Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 November 2010 - 16:28

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

hej, jag har ett problem som jag stör mig på efter uppdateringen.

jag e en flitig smsare o brukar kolla ti min mobil för att se om jag fått sms, jag använder handcent sms o då brukar det blinka i LED indikatorn ti vänster högst upp. på så sätt behöver jag aldrig trycka på mobilen för att kolla sms. men efter uppdatering blinkar det inte mer! jag har sett att en annan haft samma problem.. men d e nån som vet hur man kan lösa det?! jättetacksam för svar! :lol:

Jag hade ju problem med detta med tjejens telefon,provade allt men inget funkade. Sen när jag kom hem igår så hade det bara börjat funka! Ingen aning hur,och hon hade inte gjort ngt heller. Skumt :(

Postad 06 November 2010 - 20:10

klwa
  • klwa
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon som fått problem med CoPilot efter uppgradering till 2.1 ???
Efter startskärmen (CoPilot) ser det ut som grafiken krashar helt, bara å starta om telefonen.

Postad 06 November 2010 - 20:20

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Efter startskärmen (CoPilot) ser det ut som grafiken krashar helt, bara å starta om telefonen.

Ja, tyvärr och navigon som jag hade förut verkar inte heller fungera som det ska

Redigerat av järker, 06 November 2010 - 20:21.

Postad 06 November 2010 - 21:12

seagate
  • seagate
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Samma här. Men det verkar inte vara någon regelrätt krasch utan "bara" grafikstrul - programmet fungerar fortfarande med liggande bild så har man bara rätt inställningar går det i alla fall att köra (och avsluta utan att starta om telefonen...). Autorotation funkar med min - även om man startat i stående läge, med "krasch" som följd, är det bara att vrida telefonen så kommer den riktiga bilden.

Och senare versioner av Copilot kanske lirar perfekt med 2.1, vem vet...

Postad 06 November 2010 - 21:19

seagate
  • seagate
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Filöverföring via bluetooth är ett av de områden som ska funka i och med 2.1 men för min del är det fortfarande lögn i att skicka filer mellan dator och telefon. Har testat mot två olika datorer (PC/XP), den ena med Windows basdrivrutiner och den andra med Toshibas senaste BT-drivare (inklusive uttryckligt stöd för filöverföring). Samma strul mot båda - det går utmärkt att para enheterna men inte att ansluta när man väl försöker skicka filer. Jag har testat med avstängda brandväggar, om nu det skulle spela in, utan skillnad.

Frågan är därmed: har *någon* lyckats med 2.1 och filöverföring till/från dator? Några tips?

Postad 06 November 2010 - 21:29

klwa
  • klwa
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Samma här. Men det verkar inte vara någon regelrätt krasch utan "bara" grafikstrul - programmet fungerar fortfarande med liggande bild så har man bara rätt inställningar går det i alla fall att köra (och avsluta utan att starta om telefonen...). Autorotation funkar med min - även om man startat i stående läge, med "krasch" som följd, är det bara att vrida telefonen så kommer den riktiga bilden.

Och senare versioner av Copilot kanske lirar perfekt med 2.1, vem vet...

Hos mig spelar det ingen roll om jag kör liggande eller stående, ser lika "kraschat" ut i båda fallen. Med krasch menade jag ungefär som om grafikkortet pajat i en dator, bara en massa olikfärgade diagonala streck...

Postad 06 November 2010 - 21:41

seagate
  • seagate
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hos mig spelar det ingen roll om jag kör liggande eller stående, ser lika "kraschat" ut i båda fallen. Med krasch menade jag ungefär som om grafikkortet pajat i en dator, bara en massa olikfärgade diagonala streck...

Jag får precis samma utseende. Med rätt inställning menar jag alltså att Copilot måste vara inställt på autorotation (eller möjligen liggande). Testade med det inställt på stående och då ser det av förklarliga skäl likadant ut i båda lägena. Dessutom omöjligt att lösa utan att installera om...men default efter nyinstallation är åtminstone med min version autorotation.

Postad 06 November 2010 - 21:55

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Filöverföring via bluetooth är ett av de områden som ska funka i och med 2.1 men för min del är det fortfarande lögn i att skicka filer mellan dator och telefon. Har testat mot två olika datorer (PC/XP), den ena med Windows basdrivrutiner och den andra med Toshibas senaste BT-drivare (inklusive uttryckligt stöd för filöverföring). Samma strul mot båda - det går utmärkt att para enheterna men inte att ansluta när man väl försöker skicka filer. Jag har testat med avstängda brandväggar, om nu det skulle spela in, utan skillnad.

Frågan är därmed: har *någon* lyckats med 2.1 och filöverföring till/från dator? Några tips?

Nej, funkar inte för mig heller...
Bluetooth och Android är ingen hit, (inte med iPhone heller, by the way.... jänkare och Bluetooth verkar vara för svårt....)

Postad 06 November 2010 - 21:59

klwa
  • klwa
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Efter några ominstallationer av CoPilot som inte gav nåt bättre resultat testade jag att ta bort alla tidigare mappar och filer som hade med Co Pilot att göra, så det blev en helt ny installation och då fungerar det!

Postad 06 November 2010 - 22:18

seagate
  • seagate
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Efter några ominstallationer av CoPilot som inte gav nåt bättre resultat testade jag att ta bort alla tidigare mappar och filer som hade med Co Pilot att göra, så det blev en helt ny installation och då fungerar det!

Menar du att det fungerar i båda lägena eller bara liggande?

Postad 06 November 2010 - 22:22

klwa
  • klwa
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Menar du att det fungerar i båda lägena eller bara liggande?

Nu satte jag faktist den i fast liggande läge så jag vet faktist inte efter ny-installationen men innan gick det varken stående eller liggande.

Postad 07 November 2010 - 00:08

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Vad gäller bluetooth så fungerar det för mig. Har D-link DBT-122 bluetoothadapter i datorn och jag kan skicka fram och tillbaka.

Postad 07 November 2010 - 02:18

seagate
  • seagate
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Vad gäller bluetooth så fungerar det för mig. Har D-link DBT-122 bluetoothadapter i datorn och jag kan skicka fram och tillbaka.

Ok, intressant! Då fungerar det åtminstone med någon konf. Och jag skulle förstås vilja veta så mycket som möjligt...t ex:

Os - XP, Vista, 7, annat?
Använder du Windowsdrivare eller de som följde med pinnen?
Har du parat enheterna först eller skickar du så fort de ser varandra?
I X10-manualen står något luddigt om att enheterna måste se varandra *när man skickar* - har du haft synlighet aktiverad när du skickat?
Ansluter din telefon till datorn så fort den är i närheten eller först när du skickar?
Använder du brandvägg och behövdes isf några särskilda inställningar för att det skulle fungera?

Kan säkert komma på tusen frågor till men de här poppade upp först...tacksam för svar, även om du inte har koll på allt. Det skulle också vara intressant att veta vad det är för tillverkare bakom chipet i pinnen men det är inte alltid så lätt att få fram. Ibland syns det dock i enhetshanteraren.

Postad 07 November 2010 - 04:53

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Ok, intressant! Då fungerar det åtminstone med någon konf. Och jag skulle förstås vilja veta så mycket som möjligt...t ex:

Os - XP, Vista, 7, annat?
Använder du Windowsdrivare eller de som följde med pinnen?
Har du parat enheterna först eller skickar du så fort de ser varandra?
I X10-manualen står något luddigt om att enheterna måste se varandra *när man skickar* - har du haft synlighet aktiverad när du skickat?
Ansluter din telefon till datorn så fort den är i närheten eller först när du skickar?
Använder du brandvägg och behövdes isf några särskilda inställningar för att det skulle fungera?

Kan säkert komma på tusen frågor till men de här poppade upp först...tacksam för svar, även om du inte har koll på allt. Det skulle också vara intressant att veta vad det är för tillverkare bakom chipet i pinnen men det är inte alltid så lätt att få fram. Ibland syns det dock i enhetshanteraren.

Till telefonen går men inte till datorn. Vill minnas att det fungerade när jag uppdaterat till 2,1... hmmm. Bilden jag skickade till telefonen hamnade i varje fall rätt i albumet.

Konstigt är det att det ser ut som om filen skickas till telefonen men precis när den liggande stapeln når typ 90% så blir det fel att någon blutoothenhet kopplades bort. Det är från telefonen det inte går att skicka. Till den kan jag skicka både från datorn,Win 7och min andra mobil, SE K800i.

Postad 07 November 2010 - 10:36

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Ja, tyvärr och navigon som jag hade förut verkar inte heller fungera som det ska

Jag kör navigon och har inte haft några problem efter uppdateringen.
Vad har du för problem med det?

Postad 07 November 2010 - 11:46

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag kör navigon och har inte haft några problem efter uppdateringen.
Vad har du för problem med det?

Det fungerar faktiskt nu, eller som det gjorde innan, tyvärr så finns fortfarande inte vår väg på rätt ställe men den har ju bara funnits i 8 år, vet inte hur länge det brukar ta för de innan felrapporter åtgärdas, det är bara 3 år sedan jag rapporterade till navigon om detta.

CoPilot verkar fungera i liggande läge efter bortplock av gamla mappen och ominstallation på nytt.

Postad 07 November 2010 - 12:03

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Har slängt in 2.1 på min mini, men efter uppdateringen så har den börjat dumma sig.

När jag ska ladda den i datorn så poppar den upp och usb-ikonen kommer fram och den börjar laddas. Men, sen tar det en halv minut kanske och det kommer upp en liten triangel med utropstecken i sig och så meddelandet som säger "usb-lagring stoppas" och sen startar telefonen om sig.

När mobilen är omstartad så är usb-lagringen stoppad och jag kan inte för över saker utan att dra ur usb-kabeln och sätta i den igen, vilket gör att den upprepar proceduren :)

Vad i hela friden har hänt?

EDIT: har uppdaterat PC Companion till 2.0 också

Redigerat av DevilGod, 07 November 2010 - 12:09.

Postad 07 November 2010 - 17:02

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
DevilGod,

får du inte upp en fråga huruvuda du vill ladda eller montera SD kortet ?

Postad 07 November 2010 - 20:52

Micke_nes
  • Micke_nes
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Någon som vet om man man uppdatera sin tre mobil än?

Postad 07 November 2010 - 21:13

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Någon som vet om man man uppdatera sin tre mobil än?

Inte den officiella vägen men jag uppdaterade min 3 lur mha: http://forum.xda-dev...ad.php?t=825664

Tog ett par minuter och var löjligt lätt.

Postad 07 November 2010 - 21:26

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0

DevilGod,

får du inte upp en fråga huruvuda du vill ladda eller montera SD kortet ?

Nej, det får jag inte. Allt funkade som det skulle innan uppdateringen.

Postad 07 November 2010 - 23:23

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
innan uppdateringen till 2.1
så funka det om telefonen var på med tangetlås och man svara, efter samtalet var på och la på så låste den tangent lås direkt efter samtalets slut
men inte nu efter uppdateringen ? är det en inställning nu eller en bugg ?

Postad 07 November 2010 - 23:34

seagate
  • seagate
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Till telefonen går men inte till datorn. Vill minnas att det fungerade när jag uppdaterat till 2,1... hmmm. Bilden jag skickade till telefonen hamnade i varje fall rätt i albumet.

Konstigt är det att det ser ut som om filen skickas till telefonen men precis när den liggande stapeln når typ 90% så blir det fel att någon blutoothenhet kopplades bort. Det är från telefonen det inte går att skicka. Till den kan jag skicka både från datorn,Win 7och min andra mobil, SE K800i.

Ok. Frågan är alltså fortfarande om någon faktiskt lyckats skicka filer via bluetooth mellan telefon och dator, i båda riktningarna.

Provade f ö med en gammal K810 idag och det funkade klockrent för mig också, inga problem åt något håll bara man såg till att enheterna var synliga.

Postad 08 November 2010 - 10:25

d97jro
  • d97jro
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Svarade givetvis: Du menar massa skit som inte går att ta bort alltså? Vilket han klart mindre entusiastiskt svarade ett kort 'ja' på...

Men köp inte operatörslåsta telefoner då! Du vet ju redan innan du köper den att det ligger till på det sättet, så att sedan klaga över det är patetiskt och inte ett dugg rättvist mot operatören. Köp en generisk lur över disk hos någon vanlig försäljare, så slipper du den sortens problem! Det är dessutom billigare än slutnotan när man köper den på avbetalning från operatör.

Postad 08 November 2010 - 15:26

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Ok. Frågan är alltså fortfarande om någon faktiskt lyckats skicka filer via bluetooth mellan telefon och dator, i båda riktningarna.

Provade f ö med en gammal K810 idag och det funkade klockrent för mig också, inga problem åt något håll bara man såg till att enheterna var synliga.

Testade nyss att skicka en bild tagen med kameran i mobilen till min dator (win XP och D-link DBT-122 USB BT-adapter), fungerade utan problem. Skickade sedan en bild jag hade liggandes på datorn till telefonen och även detta fungerade utan problem, så länge telefonen är synlig i BT inställningarna.
Fungerar bra att skicka mellan två telefoner också!

Postad 08 November 2010 - 17:04

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Ringde Telenor och frågade när jag skulle få tillgång till 2,1?
De svarade att "om" de godkände uppdateringen skulle jag få meddelande i telefonen. När? Var min följdfråga "en vecka".
Helt klart sista (och första) gången jag köper en operatörsbunden telefon...

Kom idag 05.34 så hans utsaga var korrekt, nu får vi hoppas på att SE släpper 2.2...

Postad 08 November 2010 - 17:36

seagate
  • seagate
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Testade nyss att skicka en bild tagen med kameran i mobilen till min dator (win XP och D-link DBT-122 USB BT-adapter), fungerade utan problem. Skickade sedan en bild jag hade liggandes på datorn till telefonen och även detta fungerade utan problem, så länge telefonen är synlig i BT inställningarna.
Fungerar bra att skicka mellan två telefoner också!

Då har jag ungefär samma frågor till dig som tidigare (ett tiotal inlägg sedan)...men viktigast är kanske:

Använder du Windows drivrutiner eller de som (ev) följde med pinnen?
Har du parat enheterna i förväg eller väljer du bara skicka och kör direkt när de hittar varandra?

Postad 08 November 2010 - 17:45

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Då har jag ungefär samma frågor till dig som tidigare (ett tiotal inlägg sedan)...men viktigast är kanske:

Använder du Windows drivrutiner eller de som (ev) följde med pinnen?
Har du parat enheterna i förväg eller väljer du bara skicka och kör direkt när de hittar varandra?

Angående drivrutinerna så vet jag inte då det var länge sedan jag installerade, dock skulle jag gissa på d-links drivrutiner...
Jag hade inte parat i förväg, högerklick på filen i utforskaren -> skicka till -> Bluetooth -> annat och sen sökte den upp min telefon. Telefonen såklar i synligt läge.

Testade lite med min DELL laptop med Vista, där får jag det inte att fungera alls...

Redigerat av skaris, 08 November 2010 - 18:27.

Postad 09 November 2010 - 17:33

Micke_nes
  • Micke_nes
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Kom idag 05.34 så hans utsaga var korrekt, nu får vi hoppas på att SE släpper 2.2...

Så det funkar för telenor nu. Kan det funka till tre också?

Postad 09 November 2010 - 20:02

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Absolut. Min har nu varit uppe i ca 97h (4 dagar och 1h) och jag har 16% kvar och då har jag kört runt 30m samtal, 30m WiFi och lite annat smått och gått. Med samma användning under 1.6 kunde jag max köra ca 2 dygn. :(

Jag upplever tvärtom att det är sämre nu, ca 10 % / tim. drar batteriet , då har jag inget igång, wifi, BT, synk eller sådant, ren installation.
Tycker att mottagning har blivit sämre, kan vara så att telefon ligger och söker hela tiden, vem vet.
Grafiken likaså, ibland bara vit skärm.
Ångrar lite att jag uppdaterade till 2.1:an, men den skulle ju va så ###### bra sa ni här..
Några fler som upplevt samma, ut med det bara, man behöver inte älska 2.1.

Nä nu blir det till att testa ominstallation, för att se om det löser sig..

Postad 09 November 2010 - 20:59

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag upplever tvärtom att det är sämre nu, ca 10 % / tim. drar batteriet , då har jag inget igång, wifi, BT, synk eller sådant, ren installation.
Tycker att mottagning har blivit sämre, kan vara så att telefon ligger och söker hela tiden, vem vet.
Ångrar lite att jag uppdaterade till 2.1:an, men den skulle ju va så ###### bra sa ni här..

Instämmer, batteriet räcker inte alls lika länge nu som förut och det är ju konstigt när det låter tvärtom från flera i denna tråd, hojta till om du lyckas komma på vad som drar mer nu än innan uppgraderingen.

Sedan undrar jag, det skulle ske uppgradering i flera steg, när kommer nästa, det kanske inte är komplett uppgradering ännu, det kanske kan bli bättre ?

Postad 09 November 2010 - 22:13

D_Xarz
  • D_Xarz
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

håller helt med, är själv inte alls nöjd med 2.1 ännu, den känns inte riktigt klar än, gillade faktiskt de senaste versionen av 1,6 bättre, den flöt på snabbare, får hoppas vi får en ny uppdatering så fort som möjligt.
Dock tycker jag att batteriet blivit bättre med 2.1, även roligt att en del nya appar blivit tillgängliga på market.

Postad 10 November 2010 - 07:18

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Tråkigt att det blivit sämre! Jag upplever en mycket bättre batteritid, ca 20% kanske mer. BT funkar mycket bättre och den håller Wifi bättre också. Tycker att telefonen funkar snabbare i menyerna också, speciellt när man vrider skärmen också. Dock så önskar jag mig självklart ännu en uppdatering inom en snar framtid så det flyter på ännu bättre.

Postad 10 November 2010 - 09:40

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Konstigt att det är så olika, min telefon tog jag bort från laddaren 06:00, nu 3,5 timmar senare visar den på 98%.

Jag har dock inte på varken datatrafik eller WiFi just nu och det kanske spelar roll att den ligger i min varma gosiga ficka :(

Men den drar ju en hel del om jag använder WiFi med RoadSync och Trillian igång, och detta mycket mer nu med 2.1 i och med att den inte kopplar ner från mitt WiFi hela tiden som den gjorde med 1.6.

Kolla med tex Astro:s processmanager om det är något igång som inte behöver vara igång, när jag märker att telefonen dragit mycket på kort tid brukar jag göra det och ofta ligger det en del skit där som inte behövs, om det är det som fixar det eller nåt annat vet jag inte.

Postad 10 November 2010 - 09:51

Stampe73
  • Stampe73
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ingen som vet av något prog på market för att följa fondkurser, liknande Morningstars hemsida.
Där man kan lägga upp portföljer med dom fonder man har på PPM, pensionssparande osv???
Finns ju en masa olika och orkar inte ladda ner alla och testa mig fram, testat några men känner mig inte nöjd med någon.

Postad 10 November 2010 - 10:31

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Hur byter man tangentbord i 2.1? Gillar inte alls standard tangentbordet i 2.1.

Förut kunde man ju trycka och hålla in en knapp på tangenbordetför att byta men hittar det inte nu.

Och hur ställer man in telefonen på bara vibrera/mute?

Redigerat av thetias, 10 November 2010 - 10:32.

Postad 10 November 2010 - 12:01

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Sedan undrar jag, det skulle ske uppgradering i flera steg, när kommer nästa, det kanske inte är komplett uppgradering ännu, det kanske kan bli bättre ?

Vet inte vad du menar med komplett uppgradering. Den vi fick innehåller nog allt som var planerat för den uppgraderingen. Har du problem med batteri, mottagning med mera, så har det i alla fall inget att göra med att det fattas något i senaste uppdateringen. Har annars fått intrycket att majoriteten av alla X10 samt X10 mini ägare upplever bättre batteritid och flyt i menyerna, så dina problem är nog högst specifika för din och en fåtal andras telefoner av okänd anledning.

Nästa större planerade uppdatering kommer troligtvis i början på nästa år enligt SE's blog. Enligt samma blog är innehållet i denna uppdatering inte helt spikad, inte ens vilken versionen av Android som skall användas.

Enligt en tidigare broschyr skall dock uppdateringen bland annat innehålla förbättringar i TimeScape, MediaScape samt i minins GUI (exakt vad är okänt). Även förbättrat stöd för språk skall också komma.

Det är allt som är känt om framtiden i dagsläget.

Postad 10 November 2010 - 13:31

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Och hur ställer man in telefonen på bara vibrera/mute?

Widgeten för statusbyte funkar bra till detta, ljudknappen har tre lägen på/av/vibrera, se i mitt tidigare inlägg hur den ser ut: https://www.minhembi...s...t&p=3071101

Postad 10 November 2010 - 16:55

Unregisteredcb3b3aed
  • Unregisteredcb3b3aed
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Ang. den färgade dioden som visar nya sms, mail och missade samtal så blinkar den numera bara när skärmen är släckt...

Postad 10 November 2010 - 17:43

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
jag är en av de som tycker batteritiden blivit sämre så jag sitter och felsöker och undrar vad följande egentligen betyder:

Om man går till inställningar - om telefonen - batteriförbrukning så står det högst upp Mobilens viloläge, och klickar man på den så står det ännu mer konstigt, Batteri som förbrukats av radion 49%, jag som aldrig lyssnar på mobilens radio, exakt vad menar de då att det är som drar batteri ?

Tid utan täckning 39% av 12 timmar känns ju rätt mycket även fast jag vet att det är halvtaskig mottagning på jobbet men det är ju inget nytt sedan uppdateringen.

Exakt samma % står det under mobilens viloläge, d.v.s. telefonen är inaktiv, batteri som förbrukats när telefonen är inaktiv 39%

Inga program alls har jag haft igång idag och nere på 50% efter 12 timmar, känns lite mycket förbrukning av något som sagt var, drar den resten av 50% på nästa 12 timmar så är ju således standby-tiden nere på 24 timmar utan användning vilket är kasst.

/ J

Postad 10 November 2010 - 18:00

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Så det funkar för telenor nu. Kan det funka till tre också?

Nej "skit 3" har inte släppt 2.1 ännu så vi som är deras kunder kan inte välja om vi vill uppdatera än.
Kan bara vädja alla kunder att ringa ner kundsupport och skälla på dom att dom är söliga så får dom nog tummer ur tillslut....

Jan kan inte ladda hem nya appar eller uppdatera mina gammla. Vet någon om det inte går när man har en gammal android ver. isf verkar det konstigt ????

Redigerat av mrspl, 10 November 2010 - 18:01.

Postad 10 November 2010 - 19:18

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Nu har jag efter ominstallation i går kväll-
Laddat hela natten, drog den ur laddaren 05.10, legat på skrivbordet i 8 timmar, två samtal, (har annan jobb mobil).
Och nu 14 tim senare har jag 40% kvar av batteriet.
Innan uppgradering kunde jag använda telefonen minst 2 dagar innan laddning, och då var det spel, surf osv.

1dygns standby 2010 kan väll sägas vara väldigt dåligt. Det var iofs skit tider innan också.
1 vecka bör det väll vara på en supersmart telefon?
Bör inte utvecklingen gå framåt? Jag har haft massor av Ericsson telefoner sedan början av 90-talet, men detta är den första som jag tycker att dom har tagit ett steg bakåt med, visst, kul operativ men blev det bättre?!

Postad 10 November 2010 - 19:24

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

jag är en av de som tycker batteritiden blivit sämre så jag sitter och felsöker och undrar vad följande egentligen betyder:

Om man går till inställningar - om telefonen - batteriförbrukning så står det högst upp Mobilens viloläge, och klickar man på den så står det ännu mer konstigt, Batteri som förbrukats av radion 49%, jag som aldrig lyssnar på mobilens radio, exakt vad menar de då att det är som drar batteri ?

Jag tror de menar telefonens radio, alltså inte FM radio utan GSM/3G sändaren/mottagaren som kallas för radio.

Men hur mycket synk har du igång, har du flera gmail konton som ligger och synkar, google kalender osv ?

Postad 11 November 2010 - 05:39

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Jag tror de menar telefonens radio, alltså inte FM radio utan GSM/3G sändaren/mottagaren som kallas för radio.

Men hur mycket synk har du igång, har du flera gmail konton som ligger och synkar, google kalender osv ?

Nä, ingen auto-sync, mailen kollar jag endast manuellt och det blir när jag kommer hem från jobbet så det går inte att skylla på heller och skärmstyrkan är nerdragen också så det är ett litet mysterium vad det kan tänkas vara som gjort den sämre när många verkar tycka att det blivit bättre, kan ju knappast vara olika hårdvara som är orsaken tycker jag.

Postad 11 November 2010 - 12:55

Unregisteredcb3b3aed
  • Unregisteredcb3b3aed
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Har också fått markant sämre batteritid efter uppdateringen! Klarade förut 2-2,5 dagar utan problem, nu efter uppdateringen klarar den 1-1,5 dagar...

Min drar nu i standby-läge ca. 3%/timme mot 1-2%/timme tidigare...

Postad 11 November 2010 - 22:32

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Provade musikspelaren och blev inte riktigt klok. Hur kommer jag ifrån Slumpmässigt uppspelande av musikfilerna?
Trycker jag Next track så hoppar den vilt mellan musikspår och album. Jag vill att den skall hoppa till nästa låt, och vid sista låten hoppa till nästa album.

Redigerat av Drem, 11 November 2010 - 23:28.

Postad 11 November 2010 - 23:22

FannyMichaela
  • FannyMichaela
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Alla ni händiga karlar, kan ni hjälpa en förvirrad tjej litegrann?

Jag har haft min mini pro sedan slutet av augusti, fungerat klockrent. Imorse när jag tog den ur laddaren drog den 50% batteri på drygt 1½ timme, laddade den fullt igen vilket tog över fyra timmar... Halv ett tog jag den ur laddaren och strax efter kl fyra var den helt urladdad.
Vad sjutton är det som har hänt?

Postad 11 November 2010 - 23:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Alla ni händiga karlar, kan ni hjälpa en förvirrad tjej litegrann?

Jag har haft min mini pro sedan slutet av augusti, fungerat klockrent. Imorse när jag tog den ur laddaren drog den 50% batteri på drygt 1½ timme, laddade den fullt igen vilket tog över fyra timmar... Halv ett tog jag den ur laddaren och strax efter kl fyra var den helt urladdad.
Vad sjutton är det som har hänt?

Förmodligen något program som slukar ström.
Gå in och titta under inställningar - Om telefonen - Batteriförbrukning.

Postad 12 November 2010 - 13:00

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Något nytt om uppdateringen för 3-låsta mobiler?

Redigerat av nisseläsk, 12 November 2010 - 13:00.

Postad 12 November 2010 - 20:14

Unregistered1895
  • Unregistered1895
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
När kommer 3 släppa 2.1 uppdateringen då? För jag får min X10 Mini Pro på tisdag och skulle gärna vilja ha 2.1.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.