* Officiell tråd - HTC Desire *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 24 juni 2010 - 08:42
Postad 24 juni 2010 - 11:20
jag har försökt otaliga ggr att kopiera från mailen och det fungerar inte. kollar du mailen via webläsare eller widget?
med landskod kunde jag bara klicka på numret så gick den direkt till telefonen, men annars har jag inte lyckats få det att funka.
Jag kollar via mail-appen (ej Gmail-appen) som följer med som standard. Har min Hotmail där. Funkade direkt. Nummerformateringen var 08-123 45 67.
Postad 24 juni 2010 - 13:20
Man skall ju bara snabb klicka på nummret och (inte som jag gjort) hållar ner och kopiera. Snabb klickar man så kommer det ju direkt i "telefon" menyn.
Redigerat av Unregistered5d19e759, 24 juni 2010 - 13:27.
Postad 24 juni 2010 - 14:42
Fler som fått detta problem och som kanske tom. sitter på en lösning?
Postad 24 juni 2010 - 19:18
aja, bra att du fick det att fungera iallafall go4it =)
Postad 25 juni 2010 - 09:28
Jag har naturligtvis kollat inställningar. startat om mobilen. Vibratorn fungerar på inkommande samtal men inte meddelanden!
Någon som har vart med om detta/har idé om lösning?
Postad 25 juni 2010 - 10:27
Plötsligt har min vibrator när jag får meddelande lagt av.
Jag har naturligtvis kollat inställningar. startat om mobilen. Vibratorn fungerar på inkommande samtal men inte meddelanden!
Någon som har vart med om detta/har idé om lösning?
Hade samma problem - löste det genom att ladda hem "Sound manager" och sedan ställa in vibrationsintällningarna till vibrera alltid.
Postad 25 juni 2010 - 10:49
Hade samma problem - löste det genom att ladda hem "Sound manager" och sedan ställa in vibrationsintällningarna till vibrera alltid.
Klockrent! fungerade perfekt, stort tack
Postad 25 juni 2010 - 20:35
Hyffsat viktig funktion (IMO) som användes ofta med min tidigare W610i, vore guld på min Desire!
Och ja, jag är medveten om att det finns några apps tillgängliga fast de använder ju skärmen = inte lika starkt ljus!
Redigerat av Ponisch, 25 juni 2010 - 20:37.
Postad 25 juni 2010 - 21:10
Det går inte att använda blixten där bak som ficklampa möjligtvis?
Hyffsat viktig funktion (IMO) som användes ofta med min tidigare W610i, vore guld på min Desire!
Och ja, jag är medveten om att det finns några apps
tillgängliga fast de använder ju skärmen = inte lika starkt ljus!
Sök på "LED Desire" på market.
Postad 25 juni 2010 - 22:58
Postad 26 juni 2010 - 11:59
Kan ju vara så att den blir överhettad, men det är ju inte mer än några minuters användning max jag hade tänkt använda den ändån!vad jag förstått ska det dock inte vara bra att ha den lampan tänd för länge. men det kanske bara är skrämselsnack?
"LED Desire Light" funkar utmärkt, man tackar!Sök på "LED Desire" på market.
Redigerat av Ponisch, 26 juni 2010 - 12:03.
Postad 26 juni 2010 - 17:02
Postad 26 juni 2010 - 17:31
hehe hade den haft det istället för strunt kameran så hade man slagit tillIngen inbyggd espressomaskin heller!!! Vilken värdelös lur

Postad 26 juni 2010 - 22:31
Men den är ju iaf ganska bra prissatt jämfört med Canon's systemkameror för de saknar ju en del bra funktioner som t.ex att kunna ringa telefonsamtal.Priset på denna lur verkar aningen högt med tanke på hur kameran presterar... här har ni en snabb jämförelse med i8910 http://forums.samsun...comparison.html
Postad 27 juni 2010 - 14:38
Någon som testat den här?
Ser bra ut ju. Helt ok pris. Vad kan gå snett där? Bara passformen. Men det är ju en Desire på bilden. Måste köpa en sådan till frugans Desire. Men får vänta tills jag har köpt en till mig så att man kan ta två på samma order.
VILKEN GRYM LUR DEN ÄR!!!

Redigerat av master_of_rock, 27 juni 2010 - 14:38.
Postad 27 juni 2010 - 14:46
1. Hur har ni löst problemet med ljudprofiler? Bara 3 ljudprofiler måste vara Androids begränsning. Kommer det att rättas till i 2,2:an?
2. Är det någon som kan tipsa en bra app som låser olika volym? Dock skall det gå att växla mellan olika profiler. PLUS att allt det där skall fungera smidigt. Jag testade samtliga appar på Market [sökte på "lock volum"]. Och ingen av dem var perfekt tyckte jag.
Tacksam för all hjälp!
Svarar på min egen fråga:
1. Setting Profiles Lite från probeez
2. Volume Locker HourDB
Dessa två tillsammans gör underverk!!! Rekommenderas stärkt!
Postad 27 juni 2010 - 15:14
Var nog den sämsta jämförelsen jag sett!Priset på denna lur verkar aningen högt med tanke på hur kameran presterar... här har ni en snabb jämförelse med i8910 http://forums.samsun...comparison.html
De missar helt att samsungen på två bilder grovt överexponerar så bilderna blir mer eller mindre användbara!
Går man in och detaljgranskar ser man att båda kameror använder otrevligt mycket brusreducering vilket ger
ett smetigt,plastigt bild.
Desiren ger en anings för blå ton i bilden som skulle gå att ordna med annan mjukvara!
Värre är det med Samsungens dåliga ljusmätning som man får dras med!
Postad 27 juni 2010 - 15:19
Kommer att köpa den med 3 abb. isof så tänkte höra om man ska ta mobilsurf plus eller mobilsurf max?
Någon som vet vilka hastigheter man brukar ligga på med dem?
Något tillbehör man bör köpa samtidigt som jag ev. beställer telefonen?
Postad 27 juni 2010 - 20:36
Köp även ett mjukt "sockfodral" att ha den i. Skyddar dels lite mot repor men framförallt mot damm och smuts som den annars får umgås med när den ligger i fickor.Börjar luta åt att jag köper mig en Desire.
Kommer att köpa den med 3 abb. isof så tänkte höra om man ska ta mobilsurf plus eller mobilsurf max?
Någon som vet vilka hastigheter man brukar ligga på med dem?
Något tillbehör man bör köpa samtidigt som jag ev. beställer telefonen?
Jag har inte läst något som tyder på att glaset skulle vara särskilt repkänsligt men kanske en repskyddande film för säkerhets skull så man slipper oroa sig. Har inte märkt någon försämring av touchen med film på.
Har du tillgång till trådlöst nät hemma och på jobbet/skolan så kommer du förmodligen inte att förbruka särskilt mycket mobildata. Jag tog största 3 abonnemanget för jag tänkte att jag skulle leka massor med den när den var ny och spännande men kom ändå bara upp i ett par gigabyte trafik. Har inte fått tummen ur att byta ner mig till näst största abonnemanget men kommer troligen göra det inom kort så har man lite mer över att ringa/sms'a för istället.
Postad 27 juni 2010 - 21:01
Köp även ett mjukt "sockfodral" att ha den i. Skyddar dels lite mot repor men framförallt mot damm och smuts som den annars får umgås med när den ligger i fickor.
Jag har inte läst något som tyder på att glaset skulle vara särskilt repkänsligt men kanske en repskyddande film för säkerhets skull så man slipper oroa sig. Har inte märkt någon försämring av touchen med film på.
Har du tillgång till trådlöst nät hemma och på jobbet/skolan så kommer du förmodligen inte att förbruka särskilt mycket mobildata. Jag tog största 3 abonnemanget för jag tänkte att jag skulle leka massor med den när den var ny och spännande men kom ändå bara upp i ett par gigabyte trafik. Har inte fått tummen ur att byta ner mig till näst största abonnemanget men kommer troligen göra det inom kort så har man lite mer över att ringa/sms'a för istället.
Jo, ett sånt där fodral verkar vettigt o köpa.
Okej, ungefär så jag resonerade då.
För hastigheten på Mobilsurfplus duger väl (om någon har koll på det)?
Lär nog inte komma upp i över 2-3 GB ändån.
Postad 27 juni 2010 - 21:25
Köp även ett mjukt "sockfodral" att ha den i. Skyddar dels lite mot repor men framförallt mot damm och smuts som den annars får umgås med när den ligger i fickor.
Helt rätt skrivet.
Postad 27 juni 2010 - 21:31
Postad 27 juni 2010 - 23:23
Ja 6Mbps (teoretiskt, något mindre i verkligheten) duger bra. Desire klarar inte mer än 7.2Mbps ändå (har jag för mig) så man kommer aldrig kunna utnyttja 10Mbps (som Max har teoretiskt) ens om man hänger uppe i masten.Jo, ett sånt där fodral verkar vettigt o köpa.
Okej, ungefär så jag resonerade då.
För hastigheten på Mobilsurfplus duger väl (om någon har koll på det)?
Lär nog inte komma upp i över 2-3 GB ändån.
Det enda jag kan se mig själv göra som skulle sätta fart på mobildataförbrukningen är om jag började köra Spotify på mobilen när man reser och inte har WiFi. Men Spotify finns kanske som tillägg till en fast kostnad oavsett förbrukning också, minns faktiskt inte. Annars kommer det säkert så småningom.
Du lär förmodligen vilja ha ett större/snabbare minneskort än det 4GB som följer med också, inte minst när Android 2.2 kommer och man kan spara apps på minneskortet. Men det är inget som är helt nödvändigt att införskaffa direkt med telefonen. Ju längre man klarar vänta desto större/snabbare/billigare kort finns det.
En bra grej att börja med är att kontakta Tele2 supporten.Nu funkar de inte att skicka mms, har testat att att återställa apn:er men så fort jag ska skicka får jag upp felmeddelande permanent fel sedan försöker den skicka igen. jag har tele2 och va jag läst mig fram så verkar de vara fler som just haft samma problem! nån som vet va man ska göra??
Redigerat av nipe, 27 juni 2010 - 23:24.
Postad 28 juni 2010 - 04:02

Redigerat av Kniff, 28 juni 2010 - 04:02.
Postad 28 juni 2010 - 09:14
Nu funkar de inte att skicka mms, har testat att att återställa apn:er men så fort jag ska skicka får jag upp felmeddelande permanent fel sedan försöker den skicka igen. jag har tele2 och va jag läst mig fram så verkar de vara fler som just haft samma problem! nån som vet va man ska göra??
Kolla i wikin på svedroid.se
Postad 28 juni 2010 - 20:32
X10ans skärm repades ganska lätt, invisibleshield i sig är lite tråkigt då det är så plastiga och konstigt glid i sig men är det bra att köra det?
Har ni som haft desiren ett tag fått repor på skärmen?
Postad 29 juni 2010 - 06:10
Postad 29 juni 2010 - 06:52
Jag lyckades få en repa ganska tidigt på min (ungefär mitt på skärmen). Jäkligt irriterande! Så nu sitter ett Invisible Shield på. Funkar riktigt bra. Jag gjorde dock misstaget att för snabbt även sätta på ett FlexiShield (gummiskal) runt mobilen vilket har gjort att Invisible Shield-plasten släppt lite på vissa ställen. Frugan har dock inget sånt utan endast Invisible Shield och där sitter det på klockrent, man ser knappt att det finns där. Upplever inga problem vad avser skärmen med Invisble Shield på...Efter massa bråk med Siba har jag bytt ut min x10 till en Desire. Funderar på om man ska använda InvisibleShield. Har en socka men är extremt rädd för repor och jag blir väldigt irriterad av repor och liknande felaktigheter.
X10ans skärm repades ganska lätt, invisibleshield i sig är lite tråkigt då det är så plastiga och konstigt glid i sig men är det bra att köra det?
Postad 29 juni 2010 - 06:54
Efter massa bråk med Siba har jag bytt ut min x10 till en Desire. Funderar på om man ska använda InvisibleShield. Har en socka men är extremt rädd för repor och jag blir väldigt irriterad av repor och liknande felaktigheter.
Jag har haft min ett par månader nu och mestadels utan skydd och jag har inte fått en enda repa än.
Postad 29 juni 2010 - 07:31
Lugn och metodisk och ett antal invisibleshield-installationer så sket denna sig ganska mycket. Den ###### svampen tappade ju material som fastnade på den fästande sidan vilket satt som berget, sköljde som bara den men inget hände. Slutade med att jag var tvungen att ta nageln och då blev det även lite märken som nu då sitter på insidan av skyddet.Jag lyckades få en repa ganska tidigt på min (ungefär mitt på skärmen). Jäkligt irriterande! Så nu sitter ett Invisible Shield på. Funkar riktigt bra. Jag gjorde dock misstaget att för snabbt även sätta på ett FlexiShield (gummiskal) runt mobilen vilket har gjort att Invisible Shield-plasten släppt lite på vissa ställen. Frugan har dock inget sånt utan endast Invisible Shield och där sitter det på klockrent, man ser knappt att det finns där. Upplever inga problem vad avser skärmen med Invisble Shield på...
Nästan så jag vill få en ny eller skita i skyddet totalt.
För på samma sätt jag är allergisk mot repor är jag även allergisk mot damm och skit innanför skydden som alltid kommer sitta och störa mig

Har även en sådan här ficka köpt på ebay för två dollar :
http://4.bp.blogspot...NexusOne 1.jpeg
Edit:
Är det någon som har rootat sin och ex kör Pauls Froyo-ROM eller något annat bra ROM? Funderar på att köra på den...
Redigerat av mornn, 29 juni 2010 - 07:35.
Postad 29 juni 2010 - 18:56
tappade ner min desire idag och både skyddet på baksidan och själva linsen blev spräckt...
Postad 29 juni 2010 - 21:04
Dom brukar komma med ungefär 5 minuters mellanrum.
Postad 29 juni 2010 - 21:38
använder själv inte twitter atm så har ingen koll på det, men vet att jag t.ex fick två noteringar för sms efter att jag hade tankat hem handcent, så fick stänga av i orginalet.
Postad 30 juni 2010 - 05:42
Är handcent bättre än originalet och isåfall varför tycker du det?kan vara två appar som meddelar dig. har du tankat hem nån ny app för twitter?
använder själv inte twitter atm så har ingen koll på det, men vet att jag t.ex fick två noteringar för sms efter att jag hade tankat hem handcent, så fick stänga av i orginalet.
Postad 30 juni 2010 - 08:07
Postad 30 juni 2010 - 09:33
Är det möjligt att se SVT play live events med en HTC Desire, rootad eller icke rootad? Alltså via hemsidan med flash, inte med Svt appen som ju inte många live events.
Postad 30 juni 2010 - 09:46
Postad 30 juni 2010 - 10:26
kan vara två appar som meddelar dig. har du tankat hem nån ny app för twitter?
Det är det jag inte har gjort, därför det känns lite udda. Får testa att stänga av notifications på medföljande twitterklient och se vad som händer. Med min tur får jag inte nått meddelande då

Postad 30 juni 2010 - 11:29
Det var möjligt men nu måste man vänta på Android 2,2 uppdateringen från HTC som bland annat innebär komplett flashstöd. Det ryktas om allt från en vecka till 6 månader. Dock kan man redan nu installera 2,2 på Nexus lurarna. Då bör det finnas möjlighet att göra det på en Desire. Dock vet jag inte hur man gör det. Kolla på swedroid eller liknande.
Ok tack. Då kan man vänta lite med ett köp kanske och se hur det funkar när 2.2 kommit.
Postad 30 juni 2010 - 14:28
Det var möjligt men nu måste man vänta på Android 2,2 uppdateringen från HTC som bland annat innebär komplett flashstöd. Det ryktas om allt från en vecka till 6 månader. Dock kan man redan nu installera 2,2 på Nexus lurarna. Då bör det finnas möjlighet att göra det på en Desire. Dock vet jag inte hur man gör det. Kolla på swedroid eller liknande.
Jag hittade följande för nedladdning på en sida:
"Adobe Flash 10.1 full support for Android 2.0 and 2.1 Download and install apk"
Beskrivning:
"Android 2.2 comes with the new feature for full flash support. Here how it's work, google just integrated a plugin called com.google.android.feature.GOOGLE_PLUGIN. And Flash uses it to embed itself inside browser. So browser in android 2.1 mobile phones does not see plugin. Now if you are owner of Android 2.1 or 2.0 smartphone then download the Adobe Flash 10.1 apk application below and get full flash support for your Android 2.1 or 2.0 mobiles.
BUT!There's another thing inside - a permission called android.webkit.permission.PLUGIN. It is already used by Flash Lite on HTC devices. So this app will replace the lite version of flash and will work with full feature.
This apps was developed for Android by xda-developer AuxLV. If you have any question or need more help please visit the above link to go developer page"
Betyder detta att man kan få fullt flash stöd även i Android 2.1 eller har jag misstolkat?
Postad 30 juni 2010 - 14:40

Redigerat av master_of_rock, 30 juni 2010 - 14:40.
Postad 30 juni 2010 - 19:41
Postad 30 juni 2010 - 20:02

Postad 30 juni 2010 - 21:39
Verkar som att 3 tagit bort Desire från sin hemsida. Hoppas verkligen att vi som beställt får våra...
Såg det. ###### skit. Hoppas verkligen att man får den bara..
Postad 30 juni 2010 - 21:46
När beställde du?Såg det. ###### skit. Hoppas verkligen att man får den bara..
Postad 30 juni 2010 - 21:51
När beställde du?
I måndagskväll strax innan 11 ungefär
Du då?
Om man inte skulle få den från tre finns det någon annan operatör som har den och kan erbjuda vettiga abonnemang?
Postad 30 juni 2010 - 22:02
Onsdags för 2 veckor sedan. Pratade med dom igår och då hade de fortfarande inga besked utan som det såg ut var att vänta en månad till.I måndagskväll strax innan 11 ungefär
Du då?
Om man inte skulle få den från tre finns det någon annan operatör som har den och kan erbjuda vettiga abonnemang?

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar