Är det verkligen någon som har lyckats med detta?
Fungerar att ansluta via Wifi men då går det inte att uppgradera programvaran.
Redigerat av klauzer, 10 August 2011 - 18:03.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***
Startad av
NisseGurra
, Feb 12 2011 10:15
3171 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 10 August 2011 - 17:38
Sitter nu och försöker faktiskt koppla min G2 med Kies. Men det fungerar inte.
Är det verkligen någon som har lyckats med detta? Fungerar att ansluta via Wifi men då går det inte att uppgradera programvaran. Redigerat av klauzer, 10 August 2011 - 18:03. Postad 10 August 2011 - 18:37 Funkar både på hemdatorn och jobbdatorn, båda med W7 profesional 64bit. Postad 10 August 2011 - 18:58
Hej, jag undrar om någon vet hur man får tillbaka sin google sökruta som var på första sidan från början? Har nämligen i något spontant ögonblick tagit bort den och får inte tillbaka den.
Postad 10 August 2011 - 19:25
Håll fingret på en ledig plats på skärmen tills de ploppar upp en meny å välj widgets å google search
Postad 11 August 2011 - 07:24
Men vad gör jag för fel? Jag har en fungerande USB kabel. Kies är uppdaterad till senaste. Har W7. Något mer jag måste tänka på? Finns det en live support hos samsung som man kontakta kanske? Postad 11 August 2011 - 07:38
Testa olika portar.
Och inte i nån usb hubb Redigerat av moparman, 11 August 2011 - 07:38. Postad 11 August 2011 - 09:18
Verkar vara helt kasst det där. Min ligger oxå i hela tiden och när den aktiveras så raderar den även tiden jag satt för skärmsläclaren till 15 sekunder igen och den ställer inte tillbaka till ursprungliga efter jag laddat den Sett att vissa har problem med batteriet, min brukar hålla 3-4 dagar men ibland laddar den ur på en dag oavsett om den bara ligger. Det enda samband jag kan se är att jag i nära anslutning till dagen den laddar ur haft den kopplad med usb till datorn för filöverföring. Kan det vara så att den laddar ur då istället för på? Postad 11 August 2011 - 09:46
Jag precis samma problem med skärmsläckaren. Den "nollas" alltid efter laddning. Så efter varje laddning måste jag gå till inställningar och ändra från 15sek till 30 sekunder. Mycket retligt. Postad 11 August 2011 - 10:30
Verkligen värdelöst. Ska det vara så? Någon som vet? Hur fan kan man ge en mobil så bra betyg med en sådan epa funktion isåfall? Postad 11 August 2011 - 10:45
Jag har min skärmtimeout satt till 2min och den ändras aldrig av sig själv.
Har heller aldrig haft problem att koppla luren till Kies. Jag kör Win7 32-bit. Testa att ändra USB-felsökningsinställningen som finns under Inställningar -> Program -> Utveckling och se om det hjälper. Postad 11 August 2011 - 12:44
Och du har energispar aktiverat? Postad 11 August 2011 - 19:19
Bör va nån bugg att skärmsläckaren tappar minnet..
Aldrig hört talas om nån med det problemet tidigare Postad 11 August 2011 - 19:44
Jag tänkte uppdatera mina appar i market men när jag väljer mina appar så står det att det inte finns några hämtningar. vad kan det bero på ?
Edit. vet inte vad som var fel men en omstart löste problemet. Redigerat av järker, 11 August 2011 - 19:58. Postad 11 August 2011 - 21:26 Ok, tack för hjälpen! Volymknapparna klarar man sig utan! Postad 12 August 2011 - 08:32
Vilken är den senaste Android versionen vi kan ha?
Jag har i min 2.3.3, är det den senaste? Postad 12 August 2011 - 10:22
Nej då tappar inte min heller tiden utan det är bara när energisparläget aktiveras.
Och du kör med energisparläget? Som sagt, skiter man i att ha det så funkar det som det ska. Postad 12 August 2011 - 15:41
Jag har med lite problem med energisparläget. I övrigt så upptäckte jag en lustig bugg i dag, kunde inte ladda telefonen. Strax efter jag stoppat in laddsladden så avbröts laddningen och gav mig ett meddelande om att batteriet var överhättat. Både batteriet och telefonen var dock svala. Hjälpte inte att starta om telefonen heller. Så jag fick slita ur batteriet, och efter det så fungerade laddningen som den skulle.
Redigerat av StarChild, 12 August 2011 - 15:43. Postad 13 August 2011 - 00:13
Mm ..Har för mig det men nu ska jag kanske inte säga för mycket. Var ett tag sen ja körde stock . Kör cyanogenmod7 nu Postad 14 August 2011 - 12:11
Snabb fråga.
När man skriver in en URL i browsern (Internet) så anges förslag, t.ex wiki -> wikipedia Clickar man på wikipedia leder det till google search och inte att wikipedia fylls i URL'en. Hur får man till 'word complete' Postad 15 August 2011 - 08:04
När jag spelar musik på mobilen och lägger ner den med skärmen neråt så pausar den låten och vibrerar. hur gör man för att det inte ska hända?
Postad 15 August 2011 - 08:20
Bocka av rutan i Inställningar->Rörelse->Vänd Postad 15 August 2011 - 09:20
Hjälp!
Jag kan inte helt plötsligt hitta knappsatsen så jag kan ringa ett samtal utan att gå via kontakter! Ska den ens kunna försvinna? rätt säker på att jag inte taget bort något! Postad 15 August 2011 - 09:48
Dra med fingret till höger i den rutan där det finns "loggar", " kontaketer" mm. Redigerat av klauzer, 15 August 2011 - 09:49. Postad 15 August 2011 - 10:02 **** vad pinsamt. Tack! Någons om vet varför musikspelararen tappar minnet? Kan vara så att jag oavsiktligt avslutar programmet för eller senare men tycker den är borta lite väl ofta så man får välja senaste spår när man lyssnar på talbok. Dessutom ändrar den ljudet oxå till ursprungliga oavsett vad jag vill ha! Postad 17 August 2011 - 10:19
Tack tack! bumpar frågan igen. Varför är ljudet så låget i headsetet? Man hör knappt personen i headsetet men när man drar ur headsetet så räcker det att man har knappt på 30-50% på vlymen i mobilen för att man skall höra väldigt bra. . . Postad 17 August 2011 - 10:42
Har nog endast att göra med vad det är för headset/kvalitén! Lyckades tyvärr slita sönder det medföljande headsetet första dagen jag använde mobilen, på bussen, så kan inte pröva med mina tyvärr (om det nu är såna du har). Ledsen att jag inte kan hjälpa mer än så! Postad 17 August 2011 - 11:08
Tänkte koppla jobbmailen till epostprogrammet i telefonen. Dessvärre stöter jag på patrull när jag matar in uppgifterna för "Domän: användarnamn", "Lösenord" och "Exchange-server". Var hittar jag i Outlook vad Exchange-servern heter?
Borde det inte vara det jag finner under Arkiv --> Info --> Kontoinställningar --> Kontoinställningar --> E-post --> Ändra --> Server:? Någon som vet? Postad 18 August 2011 - 07:48
Du får nog fråga din It avdelning, hos oss är domänen för Exchange inte samma som vår huvuddomän, utan webadressen till vår Exchange via webben
Sitter o leker med en Galaxy s2, och när jag la in mitt googlekonto så laddade den ner de flesta appar som jag hade på min gamla telefon. Men jag tycker att alla ikoner i programbiblioteket är huller om buller, inte i bokstavsordning. Kan man fixa detta utan att behvöa flytta varje ikon manuellt??? lite störigt, är ju omöjligt att hitta i den. Annars verkar det vara en trevlig telefon, väger ju nästan ingenting jämfört med min Desire HD. Trist är bara att baksidan är så B, Arc är mycket snyggare. Sitter med båda nämligen och har svårt att bestämma vilken jag ska behålla och vilken en annan anställd ska få. Postad 18 August 2011 - 12:17
Verkar inte som att det går att sortera ikonerna, har försökt en hel del. Däremot kan du visa apparna som en lista istället då kommer dom i bokstavsordning. Postad 18 August 2011 - 12:24
Ska inte vara nåt problem att få dom i bokstavsordning i appdrawern. Jag har mina i bokstavsordning men jag har rootat min och kör med Launcher Pro Plus som launcher så jag kan inte svara för exakt hur man gör i "originalutförandet". Postad 18 August 2011 - 14:20
Så hur länge håller batteriet? Postad 19 August 2011 - 22:23
Halloj, ny och förhoppnigsfull,,,,
Skaffade en samsung galaxy s2 i dag ,, första frågan : stoppade in mitt gamla sd kort med alla kontakter i telefonen hur får jag in dom i min telefon? Pls Postad 20 August 2011 - 08:50
Skaffade S2 nu i veckan. Jag laddade upp alla mina kontakter från min gamla lur på ett google email - konto, därefter laddade jag ner detsamma i nya S2:an..
Tror detta är det enklaste sättet, iaf när jag testat alla andra varianter, som oftast bara strular (tycker jag). L Redigerat av itdamen, 20 August 2011 - 08:51. Postad 20 August 2011 - 09:17
Har precis fått denna telefon eller tjejen köpte den men hon ville inte ha den utan fick ta min Iphone 4 istället.
Grym telefon så här efter 2-3 dagar men ngt som slår mig är den usla batteritiden (iaf jämfört med iphone 4). Kollar man specs så säger dom
Ett skämt skulle jag vilja säga då tiderna inte är i närheten av dessa siffror. 1 gång om dagen behöver man ladda om man använder telefonen normalt, är det så illa för er andra också? Jag hoppas det blir bättre eller att man kan skaffa ett värre batteri (eller så får man väl roota den och trycka in ngn hemkokt ROM) för i övrigt så verkar det vara en kompetent telefon. Postad 20 August 2011 - 10:14
Måste tyvärr meddela att det är ungefär som du säger, ladda varje dag... 18 timmars taltid skulle jag nog aldrig nånsin få ut skulle jag vilja säga! Postad 20 August 2011 - 11:00
Har du provat att gå in på kontakter och sedan vänsterknapp och där välja import/export ? Jag har själv gjort som itdamen men såg att det ska gå att göra som jag skrev ovan. / J Postad 20 August 2011 - 13:03
Aha ,, Så lätt var det hehehe Stort tack,,, Postad 20 August 2011 - 17:29
Jag harfått problem med samsungs epost-klientapp som ligger i luren.
Helt plötsligt syns inte längre bifogade filer när jag öppnar ett mail som har bifogade filer! I själva översikten på inkorgen syns det att mailet har en bifogad fil genom att gemet syns bredvid datumet, men när jag öppnar mailet saknas förteckningen över filer! Går jag tillbaka några veckor och öppnar ett gammalt mail med bifogade filer så finns dom när jag öppnar brevet! Något har hänt på sista tiden och jag kan inte komma på om jag gjort något speciellt och jag hittar inga inställningar som påverkar om bifogade filer skall hämtas! Öppnar jag Gmail-klienten så finns filerna där, men gmail-appen saknar jag en bra widget för som visar inkomna mail live! Några ideér? Jag har försökt "rensa data" under hantera program! Postad 20 August 2011 - 18:07
Hmm.... Jag gick igenom mina mail nu, och alla mina bilagor fanns kvar... Märkte dock att flera mail av någon anledning hade det där gemet på sig, som markerar att någonting är bifogat, på vissa mail där ingenting alls är bifogat. Det kan ju vara så att e-mail klienten inte får cacha för mycket så att den tar bort större filer, såsom bilder? Är det större filer eller mindre som har försvunnit? För jag kunde iaf hitta bilagor (textfiler på 50-120kb) som jag fått månader sedan! Postad 20 August 2011 - 18:46
Jag saknar nyare bilagor som är ca 2Mb men har kvar gamla mail med bilagor >3mb! Det verkar som det är något som hänt på sistone. Har försökt lista ut om jag bara "döljt" bilagedelen av mailen men kan inte lista ut hur det skulle gått till och det finns inga inställningar för detta. Postad 21 August 2011 - 19:47
Något som har börjat irritera mig något fruktansvärt är att bakåtknappen inte reagerar direkt, utan att man måste trycka några gånger. Det verkar som att man måste trycka och den börjar lysa för att fungera. Vet inte om detta är ett problem för alla, men min kompis har samma problem med sin. Även så måste man trycka någon extra gång på en app för att startas vid vissa tillfällen.
Postad 21 August 2011 - 19:54
Fan ,har hållt på hela dagen med att försöka få kontakt mellan mobilen (samsung galaxy S2) OCH datorn genom USB Kabeln,
tänkte för över lite talböcker och några filmer men datorn hittar inte telefonen som brukligt så man kan få fram telefonens filhanterare eller mobil enhet så man kan överföra filer mellan varandra,, gör jag nått fel, något jag missat, eller går det helt enkelt inte? Någon som har tips på hur man gör Alla andra mobiler jag haft har det inte varit några problem med att connecta dom med datorn! Postad 21 August 2011 - 20:53
Skit i det.
Använd myphoneexplorer https://market.andro...explorer.client Då kan du föra över filer via wlan,om du har det såklart Postad 21 August 2011 - 21:30
Tackar,Funkade helt perfekt,, kanon med er hjälp till en nödställd som mig ;-) Postad 21 August 2011 - 21:47
Du kan oxå använda kies air som är förinstallerat i telefonen. Postad 21 August 2011 - 21:59 Nej Fick det inte att fungera i kies , eller rättare sagt jag hittade/fann filerna på mobilen i datorn men hittade inte omvänt eller hur man skulle överföra datorns filer till telefon? Borde ju funnits typ mina dokument mapp eller liknande i programmet,men som sagt hittade det inte,kanske kan du förlara var jag hittar dom för överföring till mobilen,, Postad 22 August 2011 - 08:02
Hade samma problem med min S2....skickade till slut in den på garantirep.....dom påstod att jag fått fukt i usb uttaget....endast laddning fungerade för mig!! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |