Postad 14 November 2014 - 14:00
+ Barnvakt lördag till söndag = fest!
- Bakis på söndag, men det är det värt!
Postad 15 November 2014 - 12:21
- s.atan vilken träningsverk trotts lätta vikter.
Postad 15 November 2014 - 21:27
Tackarrr!.Fast nu är det på en mer "mänsklig"nivå.siktar på 2r i veckan med fokus på rygg och mage.Har en 9-åring på heltid,så det blir att träna när man har tid.Grattis fahla
Postad 17 November 2014 - 17:06
1. Att det inte rörde sig om phishing.
2. Att jag inte förflyttats i tid och rum till gamla Östtyskland.
3. Att jag var vaken.
Tydligen har det med ett EU-direktiv att göra, bankerna ska på det här sättet skapa sig "god kundkännedom". Genom att fråga saker de redan fucking vet med undertonen "Är du ärlig, lille vän? Har du brottsligt uppsåt?".
EU kan dra åt h-e. Det är ju de som är kriminella och borde svara på frågor med en stark lampa i ögonen och pungen kopplad till ett bilbatteri.
nordkorea.png 7.37K
2 Antal nerladdningarTillägg - Mer om Nord(kor)ea och förhören med kunderna. Det är tydligen USA som är skyldiga till att det har blivit värre:
http://www.svt.se/ny...agga-bankkunder
http://www.svt.se/ny...dvokatsamfundet
http://www.svt.se/ny...amerikan-langre
Redigerat av Zacabeb, 18 November 2014 - 02:16.
Postad 17 November 2014 - 21:01
- Den kostar 4500:- men vad skall man göra jag måste ju ha den
+ Jag får den förmodligen senast fredag,får väl vara nöjd med det
+ Min son skall komma till mig i helgen,så jag får ha lite kvalitets tid med honom.
Redigerat av Unregistered2020, 17 November 2014 - 21:09.
Postad 17 November 2014 - 21:59
+ Min son skall komma till mig i helgen,så jag får ha lite kvalitets tid med honom.
Skönt att höra en positiv nyhet från/om någon. Det är balsam nu när jag själv håller på att D-FENS:a fullständigt av idiokratin. Hoppas ni får en bra helg.
Postad 18 November 2014 - 09:19
Varför är just Nordea så jäkla snabba att smörja amerikanerna? Jag har både Länsförsäkringar och Handelsbanken men har inte hört något om detta från någon av mina banker.- Blev idag avbruten på min internetbank av kränkande frågor. Kollade upp följande:
3. Att jag var vaken.
Tydligen har det med ett EU-direktiv att göra, bankerna ska på det här sättet skapa sig "god kundkännedom". Genom att fråga saker de redan fucking vet med undertonen "Är du ärlig, lille vän? Har du brottsligt uppsåt?".
EU kan dra åt h-e. Det är ju de som är kriminella och borde svara på frågor med en stark lampa i ögonen och pungen kopplad till ett bilbatteri.
Tillägg - Mer om Nord(kor)ea och förhören med kunderna. Det är tydligen USA som är skyldiga till att det har blivit värre:
Postad 18 November 2014 - 09:27
Varför är just Nordea så jäkla snabba att smörja amerikanerna? Jag har både Länsförsäkringar och Handelsbanken men har inte hört något om detta från någon av mina banker.
Verkar som att det främst gäller nya kunder så inte säkert att vi får reda på det alls (jag har också Handelsbanken). Men det är samtidigt konstigt att Nordea börjat med det innan lagen trätt i kraft.
"Nordea uppger för SVT att alla som blivit kunder efter den 1 juli 2014, samt ytterligare en del personer, får frågorna från banken. Trots att lagstiftningen ännu inte har trätt i kraft har man alltså samla in information åt USA."
On topic:
+ Ölfestival i helgen
- Hmm nä, så länge som jag kan gå och lyfta ett halvfullt ölglas till munnen så är det bara plus just nu
Postad 18 November 2014 - 17:54
+/- Hela gallerian är numer medvetna om hur rädd grabben är för sprutor :-D
Postad 18 November 2014 - 19:08
+ behöver inte besikta igen förän februari 2017
Postad 18 November 2014 - 19:30
+ Väntar på helgen till min son skall komma till mig.
- Fy fan för separationer,nu får jag inte se honom alls lika ofta.
Postad 18 November 2014 - 20:30
- inhandlade ny lampa, 800 kr...Osram Xenarc på Mekonomen.
+ gick ju hur lätt som helst att byta. Och nej, jag har givetvis inte rört lampan med mina bara händer/fingrar. Vi snackar max 5 minuter, inkl lossning av hela lyktan. Volvo tänker till ibland
Postad 19 November 2014 - 10:41
Då går nästa när som helst om de suttit på lika länge...- ena halvljuset på bilen la av...xenon såklart.
- inhandlade ny lampa, 800 kr...Osram Xenarc på Mekonomen.
+ gick ju hur lätt som helst att byta. Och nej, jag har givetvis inte rört lampan med mina bara händer/fingrar. Vi snackar max 5 minuter, inkl lossning av hela lyktan. Volvo tänker till ibland
Postad 19 November 2014 - 10:51
Då går nästa när som helst om de suttit på lika länge...
Förmodligen så ja, vi får se. På en annan bil jag ägde tidigare bytte jag ena när det slocknade och det tog nog närmre ett år eller två innan nästa gav upp.
Postad 19 November 2014 - 14:33
Jag har Länsförsäkringar och har fått såna frågor.Varför är just Nordea så jäkla snabba att smörja amerikanerna? Jag har både Länsförsäkringar och Handelsbanken men har inte hört något om detta från någon av mina banker.
Postad 20 November 2014 - 08:50
- servicen kostar 5300 kr...inkl påfyllning av additiv i partikelfiltret
+ snart helg!
Postad 20 November 2014 - 08:54
Skandiabanken samma sak, jag är gammal kund.Jag har Länsförsäkringar och har fått såna frågor.
Vad förväntar de sig för svar av en brottsling ?
- " Mina pengar på era konton kommer från knarkhandel"
Postad 20 November 2014 - 18:41
- Blev illamående som fan = Blir inget inköp
Postad 20 November 2014 - 19:00
Asetto Corsa?+ Kört F1-bil med Oculus Rift = As-grymt
- Blev illamående som fan = Blir inget inköp
Postad 20 November 2014 - 20:04
- Härom dagen kom frun efter 9 månader med skills mässa pappren att skriva på,jag kanske är dum men jag hoppas ändå att saker och ting kan ordna sig om ett halvår eller ett år kanske längre för det finns ju faktiskt dom som har hittat tillbaka till varandra finns det liv finns det hopp.
+ min son kommer till mig på söndag,och då skall vi ha kvalitetstid tillsammans,och kanske diskutera vår resa i sommar när vi skall till New York och hälsa på en gammal skolkompis till mig,vi var där hela familjen för 4 år sedan men nu blir det bara han och jag,och vi kanske kan komma ännu närmare varandra.
Postad 20 November 2014 - 22:24
+Blev sjukskriven, var faktist förvånad, nu ska man väl bara slåss med fs?
- IVF gick åt ****t igen.
+ Fick iaf 2 st ägg ut som ger 2 till chanser.
- Faen, att de ska vara så svårt att få barn, medan somliga bara sprutar ut oönskade ungar..
+- Får iaf året ut som "pappaledig", fast.. utan en unge lixom, igen, å inte ett fel hittar de, hur jobbigt som helst.
Postad 21 November 2014 - 00:15
Live for speed var det. Vi körde även ett grymt coolt rymdspel, helt otroligt häftigt!!!Asetto Corsa?
Trist med IVF, vet hur det känns. Vi hade kämpat i tre år innan vi äntligen fick göra vårt första försök. Fick ut sju ägg där den första isättningen misslyckades. Då fick vi reda på att bara ett ägg till "överlevde" nedfrysningen.- Blitt sjukskriven året ut.
+Blev sjukskriven, var faktist förvånad, nu ska man väl bara slåss med fs?
- IVF gick åt ****t igen.
+ Fick iaf 2 st ägg ut som ger 2 till chanser.
- Faen, att de ska vara så svårt att få barn, medan somliga bara sprutar ut oönskade ungar..
+- Får iaf året ut som "pappaledig", fast.. utan en unge lixom, igen, å inte ett fel hittar de, hur jobbigt som helst.
Som tur för vår del lyckades andra försöket, men jag våndas er som måste fortsätta genomgå det
Jag håller tummar och tår för er.
Postad 21 November 2014 - 11:46
+ det är fredag så jag får åka hem till tjejen ikväll och spendera 24 timmar tillsammans
Postad 21 November 2014 - 15:00
- Blev idag avbruten på min internetbank av kränkande frågor. Kollade upp följande:
3. Att jag var vaken.
EU kan dra åt h-e. Det är ju de som är kriminella och borde svara på frågor med en stark lampa i ögonen och pungen kopplad till ett bilbatteri.nordkorea.png 7.37K 2 Antal nerladdningar
Tillägg - Mer om Nord(kor)ea och förhören med kunderna. Det är tydligen USA som är skyldiga till att det har blivit värre:
Jag har också råkat ut för denna kränkning av Nordea, det är helt otroligt vilka ingående frågor de ska ha svar på (nu fick jag svara för företaget) utifrån de kan de ju ta vår affärsplan och ge till någon konkurrent alt. sätta upp konkurrerande verksamhet.
En annan sak de har mage till att göra att när man väl har tagit mod till sig att skriva denna dagbok och skickat till dem så skickar de påminnelser 3 ggr om att de vill ha uppgifterna annars så kommer de stänga kontot och ta likvida medel i beslag. Jag har ju skickat in dagboken till dem!!! riktigt urusel service från Nordea.
Postad 21 November 2014 - 15:12
+ Nya bilen gick igenom besiktningen utan problem.
+ behöver inte besikta igen förän februari 2017
Köpte du en bil som inte var besiktigad? Kan ju bli hur dyrt som helst!!
Postad 26 November 2014 - 20:57
En icke-behörig Gmail-adress inloggad och *poof* så stängs premiumfunktionerna av.
Hurra för DRM!
Samtidigt måste ju Sony få en eloge även för sitt fantastiska skärmtangentbord som gör exakt det man vill.
Var de verkligen tvugna ha kvar mjukvaruutvecklingen i Sverige?
Redigerat av Zacabeb, 26 November 2014 - 21:00.
Postad 26 November 2014 - 21:04
Postad 26 November 2014 - 21:31
Det funkar ju så, apparna är bundna till mailadressen. Du kan däremot ha hur många enheter som helst och få köpta appar på alla
Jo, men premiumversionen av File Commander har jag redan köpt. Att det finns en till Gmail-adress inloggad stör eftersom telefonen vill verifiera mot det kontot istället.
Det har inte varit problem med några andra appar än just File Commander. Har bara ett inloggat konto berättigande så beter sig apparna som fullversion. Med File Commander är det tvärtom...
I grunden beror det väl på att telefonen redan har knutit den förinstallerade gratisversionen av File Commander till fel konto. Och eftersom den är installerad som systemapp går det inte att avinstallera och ominstallera från rätt konto. Ett Moment 22 alltså.
Redigerat av Zacabeb, 26 November 2014 - 21:32.
Postad 27 November 2014 - 11:35
- Alldeles för mycket räkningar redan denna månad
+ Friska barn, underbar fru, fint hem och allmänt underbart liv överväger pengabrist!
Postad 27 November 2014 - 16:31
- hur många soltimmar har det varit i Stockholm i november? fem?
Postad 28 November 2014 - 13:47
+ hemma själv med döttrarna från kl 16 = 4-åringen får bestämma mat (vilket brukar betyda köttbullar och mos)
+ barnen somnar kring 19 = tv:n för mig själv! Filmtajm!
+ barnen somnar kring 19 = pc:n för mig själv! Speltajm!
- kommer förmodligen bara orka ligga och slötitta på NatGeo eller nåt hela kvällen ändå...
Postad 28 November 2014 - 19:47
Haha känner igen det för Mr Spokk
Nu sover barnen (snart)...och mycket riktigt, tröttheten kommer krypandes. Film eller spel - vad skulle ni välja?
Postad 28 November 2014 - 21:13
Du är lite optimistisk. Det är tre timmar, tydligen.+ planering inför jul som pågått på jobbet sedan midsommar är snart över. Kan man fokusera på lite andra arbetsuppgifter.
- hur många soltimmar har det varit i Stockholm i november? fem?
http://www.svt.se/ny...ritt-i-november
Postad 29 November 2014 - 01:17
Du är lite optimistisk. Det är tre timmar, tydligen.
http://www.svt.se/ny...ritt-i-november
Va, har det varit soltimmar här i Stockholm i november? När var de?
Postad 29 November 2014 - 11:11
+ Det försöker snöa här i Göteborg
+ Första advent imorgon
- Sov för länge idag
Postad 29 November 2014 - 20:42
+ hittade ny fjäder på nätet för knappt 380kr, katching!
Postad 29 November 2014 - 20:57
- Nu är vi tre personer till som bara väntar på att behöva ratta Gustavsbergs-bussen :-(
- Äldsta grabben såg fram emot att gå på Laserdome-kalas imorgon, men jag vill inte sprida magsjukan vidare...
Så jävla förbannad på föräldrar som är så jävla egoistiska, ansvarslösa och inte visar hänsyn och håller barnen hemma i 48h EFTER att man varit symtomfri!!!
Postad 01 December 2014 - 17:00
+ Det står "God Jul" på mitt toalettpapper, så har jag fått tillfälle att torka mig i arschlet med det budskapet hela dagen.
Postad 01 December 2014 - 17:13
+ Känns just nu ruggigt gött då jag har huset för mig själv, strax under 400 m2
- Inte så mycket
Postad 02 December 2014 - 08:31
Det ironiska är att ungarna smittar redan INNAN de börjar spy...- Yngsta grabben (1 år) har varit hängig sedan igår en. Idag vid middagen kom det upp med besked.
- Nu är vi tre personer till som bara väntar på att behöva ratta Gustavsbergs-bussen :-(
- Äldsta grabben såg fram emot att gå på Laserdome-kalas imorgon, men jag vill inte sprida magsjukan vidare...
Så jävla förbannad på föräldrar som är så jävla egoistiska, ansvarslösa och inte visar hänsyn och håller barnen hemma i 48h EFTER att man varit symtomfri!!!
Så de ska även vara hemma 48 h innan.
Postad 02 December 2014 - 16:04
Det ironiska är att ungarna smittar redan INNAN de börjar spy...
Så de ska även vara hemma 48 h innan.
Ja det är ju svårt att hålla barnen hemma i förebyggande syfte innan de är sjuka!
Redigerat av vinncent, 02 December 2014 - 17:44.
Postad 02 December 2014 - 16:37
+ Sonen skall komma till mig på lördag för att ligga över till söndag,känns riktigt bra och då kan vi ha lördagsmys framför teven.
+ Har ätit antidepressiv medicin en vecka nu,det har inte nått full effekt men det börjar faktiskt redan kännas bättre.
- Fortfarande inget jobb,men får hoppas att det löser sig inom några månader.
Postad 03 December 2014 - 09:15
Om syskon är hemma och kräks så kräver ofta förskolor att alla barnen ska hållas hemma, då man kan förmoda att de övriga har det på gång.Ja det är ju svårt att hålla barnen hemma i förebyggande syfte innan de är sjuka!
Det ironiska är att detta då inte gäller skolbarn. Skolplikten gör att vi inte har rätt att hålla synbarligen friska barn hemma!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?