Corona och hur den sprids och är aktiv
2286 svar till detta ämne
Postad 23 september 2021 - 07:57
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Skall man inte applicera demokratiska principer på hela samhället så kanske man inte skall påstå att vi lever i en demokrati.
Tja, du har ju dina skyldigheter som behöver uppfyllas för att vi ska kunna leva i en fri demokrati. Vill du inte ta vaccinet så får du räkna med att bli fistad.
Den som avstår vaccinet av konspiratoriska skäl har knappast en rationell slutledningsförmåga.
Postad 23 september 2021 - 08:22
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1 792 inlägg
Medicinförsök mot en personsvilja är förbjudet sedan efter andra världskriget. Så oavsett vad du inbillar dig så står det över vad du tycker och svensk lag.
Postad 23 september 2021 - 08:31
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Medicinförsök mot en personsvilja är förbjudet sedan efter andra världskriget. Så oavsett vad du inbillar dig så står det över vad du tycker och svensk lag.
Jag trodde alla hade bytt melodi efter att vaccinen började bli godkända av FDA, men ni kör vidare på experimentspåret ändå?
Postad 23 september 2021 - 08:37
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Det är frivilligt att ta vaccinet och det vet alla. Sen tänkte jag på min förra fråga till dig, vad har du för funderingar kring corona och vaccinet?
Postad 23 september 2021 - 08:38
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Dubbelmoralens tråd! Folk här skriver i andra trådar om mänskliga rättigheter och rätten att själv bestämma över sin kropp! Men att tvinga folk att vaccinera sig har man inga problem med! Själv e jag fullvaccinerad och tycker att folk ska göra det….. men man kan inte tvinga folk att göra det. Då bor vi inte i en demokrati längre.
Postad 23 september 2021 - 08:43
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Dubbelmoralens tråd! Folk här skriver i andra trådar om mänskliga rättigheter och rätten att själv bestämma över sin kropp! Men att tvinga folk att vaccinera sig har man inga problem med! Själv e jag fullvaccinerad och tycker att folk ska göra det….. men man kan inte tvinga folk att göra det. Då bor vi inte i en demokrati längre.
Ingen som tvingar någon att vaccinera sig, men låter man bli så får man acceptera att man inte har lika stor frihet att göra saker.
Finns t.ex. länder som kräver att du vaccinerar dig mot gulsot om du vill resa dit. Men har aldrig sett några konspirationer om det på Facebook.
Postad 23 september 2021 - 08:54
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Men om folk inte vill vaccinera sig för att dom tror vaccinet innehåller t.ex. microchip från Bill Gates så behöver dom information och hjälp
Postad 23 september 2021 - 08:55
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Tvinga folk till att vaccinera sig är en del visst pigga till och hoppas att samma människor även kan se utanför sin bubbla och applicera samma logik på andra problem här i världen….
Luftföroreningar dödar årligen nånstans mellan 5 och 7 miljoner människor, skulle vi förbjuda förbränning av fossila bränslen så skulle denna siffra med största sannolikhet minska drastiskt. Så, varför inte förbjuda transport och industrin att bränna tex. olja? Jag menar, det är ju människoliv det handlar om….
Rökning, varför inte förbjuda rökning helt? Är ju människoliv det handlar om? Alkohol skördar mängder av människoliv och raserar familjer, varför inte förbjuda?
För att inte tala om fetma, förbjud onyttig man och lås in människor på hälsa/träningsläger. Skulle rädda många liv…
Om man motiverar sin syn på vaccinationskrav med att vi skonar människoliv så bör man även även tillämpa samma logik på andra långt mycket större problem.
Postad 23 september 2021 - 08:59
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Om bara alla skeptiker kunde erkänna att de inte förstår vaccin och är rädda istället för att sprida en massa dynga så hade jag inte haft så mycket emot dem. Men när de delar länkar om att vi alla kommer bli IoT-enheter i ett enormt 5G-nätverk på grund av grafenoxid i vaccinet, så förlorar de alla mina sympatier. Då kan de sitta hemma istället så jag slipper träffa på dem. 
Helt för att förbjuda både alkohol och tobak för den delen, fetman är lite svårare - hur gör man i de fall det är genetiskt? Spärrar man in de personerna?
Postad 23 september 2021 - 09:06
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Om bara alla skeptiker kunde erkänna att de inte förstår vaccin och är rädda istället för att sprida en massa dynga så hade jag inte haft så mycket emot dem. Men när de delar länkar om att vi alla kommer bli IoT-enheter i ett enormt 5G-nätverk på grund av grafenoxid i vaccinet, så förlorar de alla mina sympatier. Då kan de sitta hemma istället så jag slipper träffa på dem. 
Helt för att förbjuda både alkohol och tobak för den delen, fetman är lite svårare - hur gör man i de fall det är genetiskt? Spärrar man in de personerna?
Jag pratar inte om några konspirations teorier....jag pratar om denna tråd. Om du följt den å läser folks inlägg så ser du nog att 9/10 skulle vilja tvinga folka att vaccinera sig.
Postad 23 september 2021 - 09:07
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Att tvinga någon att vaccinera sig är inte tillåtet i Sverige och jag tycker inte det är någon bra idé heller. Men vi testade ju ganska länge utan vaccin och framgången var väl inte så tydlig, snarare tvärtom . Att vara emot saker är ju ingen direkt lösning, har du någon idé hur man skall få kontroll på viruset utan att använda vaccin?
Postad 23 september 2021 - 09:31
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Jag pratar inte om några konspirations teorier....jag pratar om denna tråd. Om du följt den å läser folks inlägg så ser du nog att 9/10 skulle vilja tvinga folka att vaccinera sig.
Dom flesta vill nog att folk ska ta egna beslut baserade på fakta istället för sjuka fantasier.
Postad 23 september 2021 - 09:31
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1 792 inlägg
Att folk använder sunt förnuft att stanna hemma vid symptom som man ända skall göra (t.ex dagis är folk ok med att lämna snuviga barn)
Tvätta händer när man varit på toaletten mm. Kan tyckas självklart men när man arbetat på stora industrier så vet man att många skiter i det.
Hur bra går det i Israel som går i fronten med sin totala vaccinerade befolkning? De är inne på tredje sprutan och snart 4 trots full vaccinerade och folk ligger ändå på IVA.
Vill folk vara betatestare på ett vaccin får de vara det men respektera de andra som vill vänta in resultat på biverkningar mm.
Postad 23 september 2021 - 09:37
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Vill folk vara betatestare på ett vaccin får de vara det men respektera de andra som vill vänta in resultat på biverkningar mm.
Problemet är dom som redan "vet" att vaccinet är designat för att döda folk. Dom sprider massa skit och det finns osäkra personer som tror på dessa fantasier.
Postad 23 september 2021 - 09:40
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Dom flesta vill nog att folk ska ta egna beslut baserade på fakta istället för sjuka fantasier.
Nä jag tror inte det. Många här är väldigt tydliga med vad de vill.
Ja eller helt enkelt bara inse att det finns folk som inte vill…… oavsett deras anledning. Man behöver ingen anledning i en demokrati. Det kallas fritt val.
Postad 23 september 2021 - 09:55
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Hur lång väntan krävs?
Nu har det ju administrerats över 5 miljarder doser världen över utan att folk drabbats av svåra biverkningar eller dött i drivor.
Det känns som ganska mycket data att stötta sig på. Om man nu är intresserad av data.
Postad 23 september 2021 - 10:11
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Ja eller helt enkelt bara inse att det finns folk som inte vill…… oavsett deras anledning. Man behöver ingen anledning i en demokrati. Det kallas fritt val.
Är det ok tycker du att folk inte vill vaccinera sig för att dom tror på vanföreställningar?
Postad 23 september 2021 - 10:19
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Fritt val, absolut , med det betyder ju inte att valet inte har konsekvenser.
Nu kommer ju särskilda rekommendationer för ovaccinerade. Vad tycker du om det?
Redigerat av Mr_Tom, 23 september 2021 - 10:19.
Postad 23 september 2021 - 10:25
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
Vilka har förespråkat tvångsvaccinering? Jag har hört det förr men har sällan (eller aldrig) sett några exempel på det. I denna tråd blir jag förvånad om jag missat den åsikten.
Postad 23 september 2021 - 10:27
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Är det ok tycker du att folk inte vill vaccinera sig för att dom tror på vanföreställningar?
Så vi ska förbjuda vanföreställningar menar du? De kommer nog alltid finnas…… inget jag eller du kan göra nåt åt. Å inte minhembio heller för den delen!😆
Redigerat av vinncent, 23 september 2021 - 10:27.
Postad 23 september 2021 - 10:32
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
Så vi ska förbjuda vanföreställningar menar du? De kommer nog alltid finnas…… inget jag eller du kan göra nåt åt. Å inte minhembio heller för den delen!😆
Kan ju erbjuda vård och utbildning om inget annat, kanske även hjälper mot guldpläterade optiska kablar...
Postad 23 september 2021 - 10:36
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Så vi ska förbjuda vanföreställningar menar du? De kommer nog alltid finnas…… inget jag eller du kan göra nåt åt. Å inte minhembio heller för den delen!
Om vanföreställningar innebär allvarliga hälsorisker för flertalet människor så är det absolut något man måste göra något åt för att minska skadorna. Antroposoferna avstår som bekant all vaccination för barn, även mot röda hund och liknande vilket är helt förkastligt.
Postad 23 september 2021 - 10:36
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Så vi ska förbjuda vanföreställningar menar du? De kommer nog alltid finnas…… inget jag eller du kan göra nåt åt. Å inte minhembio heller för den delen!
Jag har inte sagt nåt om att förbjuda, däremot så kan man försöka att ge fakta och försöka att få vissa att se det orimliga i vissa galna teorier.
Postad 23 september 2021 - 10:43
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Jag har inte sagt nåt om att förbjuda, däremot så kan man försöka att ge fakta och försöka att få vissa att se det orimliga i vissa galna teorier.
Ja tänk om det hade varit så enkelt 👌🏻
Postad 23 september 2021 - 10:46
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Men vaccinpass skulle ju vara bra här. Har ju varit succé i Italien tydligen, ur vaccinationssynpunkt då... 
Postad 23 september 2021 - 10:49
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Men vaccinpass skulle ju vara bra här. Har ju varit succé i Italien tydligen, ur vaccinationssynpunkt då... 
Bra på vilket sätt ?
Postad 23 september 2021 - 10:50
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Ja tänk om det hade varit så enkelt
Visst är det enkelt. Du försöker ju påverka andras åsikter själv när du deltar i diskussionen
Postad 23 september 2021 - 10:55
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Att det får folk att ta det på allvar och vaccinerar sig. Det vore ju skönt om alla hade ett sunt förnuft och tog sitt ansvar men om vi vill komma ur pandemin så behöver fler förstå vikten av sitt agerande.
Postad 23 september 2021 - 10:56
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Visst är det enkelt. Du försöker ju påverka andras åsikter själv när du deltar i diskussionen
Så jag har ändrat din åsikt menar du? Ja då va det verkligen enkelt.
Postad 23 september 2021 - 10:59
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Så jag har ändrat din åsikt menar du? Ja då va det verkligen enkelt.
Nej, men du har försökt. Precis det jag skrev i mitt förra inlägg. Försöka.
Redigerat av Buddypresley, 23 september 2021 - 10:59.
Postad 23 september 2021 - 10:59
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Att det får folk att ta det på allvar och vaccinerar sig. Det vore ju skönt om alla hade ett sunt förnuft och tog sitt ansvar men om vi vill komma ur pandemin så behöver fler förstå vikten av sitt agerande.
Ja självklart….. men vaccinspasset i sig. För att kunna urskilja folk som inte vaccinerat sig? Så de blir tvingade till att göra det då? Tror det finns folk med både sunt förnuft och ansvar som inte väljer att vaccinera sig faktiskt ! Även om jag och du har svårt å fatta det.
Postad 23 september 2021 - 11:02
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Nej, men du har försökt. Precis det jag skrev i mitt förra inlägg. Försöka.
Exakt ...då är det inte så enkelt. Precis vad jag skrev först.
Postad 23 september 2021 - 11:03
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Ja självklart….. men vaccinspasset i sig. För att kunna urskilja folk som inte vaccinerat sig? Så de blir tvingade till att göra det då? Tror det finns folk med både sunt förnuft och ansvar som inte väljer att vaccinera sig faktiskt ! Även om jag och du har svårt å fatta det.
Vad finns det för sunda, förnuftiga anledningar till att inte vaccinera sig då, förutom medicinska skäl?
Postad 23 september 2021 - 11:05
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Vad finns det för sunda, förnuftiga anledningar till att inte vaccinera sig då, förutom medicinska skäl?
Ingen aning....jag är inte en av dem. Du får fråga nån som inte vill vaccinera sig.
Postad 23 september 2021 - 11:08
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Ingen aning....jag är inte en av dem. Du får fråga nån som inte vill vaccinera sig.
Ja, dom flesta anledningar jag sett är galna konspirationsteorier. Har dom människorna sunt förnuft tycker du?
Postad 23 september 2021 - 11:10
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
Jag gissar att om det varit vaccinkrav för att gå på systembolaget så hade den här pandemin varit över för länge sedan
De flesta väljer nog inte bort vaccinet för att de är rädda att bli magnetiska eller kommer att övervakas av Bill Gates. Nej jag tror att de flesta skiter i det av lättja. Skulle de få fördelar av att göra det så tror jag de skulle få det gjort.
Hur går det förresten med exempel på de som är för tvångsvaccinering? Missade du mitt inlägg?
Postad 23 september 2021 - 11:12
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Jag gissar att om det varit vaccinkrav för att gå på systembolaget så hade den här pandemin varit över för länge sedan 
De flesta väljer nog inte bort vaccinet för att de är rädda att bli magnetiska eller kommer att övervakas av Bill Gates. Nej jag tror att de flesta skiter i det av lättja. Skulle de få fördelar av att göra det så tror jag de skulle få det gjort.
Hur går det förresten med exempel på de som är för tvångsvaccinering? Missade du mitt inlägg?
Nä är nog snarare du som missat det....om du läser mellan raderna på mängder av inlägg så tror jag du kommer fram till samma slutsats. Ingen skulle våga säga det rakt ut på detta forum...eller kanske?
Postad 23 september 2021 - 11:12
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Ser inga som helst etiska problem med att införa vaccinpass för kulturevenemang, barer, köpcentrum eller vad annat folk vill gå till. Undantag för livsmedelsbutiker, apotek och sjukhus givetvis.
Undrar likt Buddy varför någon som avsiktligt undviker vaccin utan medicinska skäl skulle anses vara förnuftig och ansvarsfull, ffa i ett land som Sverige. Jag kan förstå om det finns språkbarriärer som orsakat att man missförstått eller låtit vaccinationen passera under radarn (nåväl) men då är det återigen inte nödvändigtvis ett medvetet val.
Postad 23 september 2021 - 11:18
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Har man sunda och ansvarsfulla orsaker till att inte vaccinera sig, eller om man väljer att avstå av mera grumliga skäl, smittmässigt spelar det väl ingen roll. Men ett vaccinpass kan ju tvinga båda grupperna att följa de specifika rekommendationerna. Sedan har jag större respekt för gruppen med sunt förnuft men jag har inte sett något argument mot vaccin baserad på "sunt förnuft" med undantag för de medicinska.
Du nämnde demokrati och fritt val. Demokrati definieras ofta som folkstyre, och det vet du säkert. Det betyder normalt att man har rättigheter men också skyldigheter. Jag tycker inte det är konstigare att en ovaccinerad inte får röra sig helt fritt i sammhället än att det krävs körkort för att få köra bil. I båda fallen utsätter du din omgivning för risker om du inte uppfyller kraven.
Det har ju precis kommit särskilda rekommendationer för ovaccinerade. Tycker du det är ett problem att göra så? Tror du det kommer att följas av den gruppen?
Nä är nog snarare du som missat det....om du läser mellan raderna på mängder av inlägg så tror jag du kommer fram till samma slutsats. Ingen skulle våga säga det rakt ut på detta forum...eller kanske?
Jag har inte heller sett något uttalat krav på tvång någonstans. Däremot får ju vaccinmotståndare mothugg men tycker du inte deras argument förtjänar att ifrågasättas? Sedan vad du läser mellan raderna, det får vara din ensak .
Redigerat av Mr_Tom, 23 september 2021 - 11:18.
Postad 23 september 2021 - 11:18
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Ser inga som helst etiska problem med att införa vaccinpass för kulturevenemang, barer, köpcentrum eller vad annat folk vill gå till. Undantag för livsmedelsbutiker, apotek och sjukhus givetvis.
Undrar likt Buddy varför någon som avsiktligt undviker vaccin utan medicinska skäl skulle anses vara förnuftig och ansvarsfull, ffa i ett land som Sverige. Jag kan förstå om det finns språkbarriärer som orsakat att man missförstått eller låtit vaccinationen passera under radarn (nåväl) men då är det återigen inte nödvändigtvis ett medvetet val.
Ja det undrar jag oxå! Vaccin för mig är en självklarhet. Men det är ju vår definition av sunt förnuft och ansvar. Eller hur?
Postad 23 september 2021 - 11:39
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Fast du skriver ju själv
Tror det finns folk med både sunt förnuft och ansvar som inte väljer att vaccinera sig faktiskt !
Vad får dig att ens tro det? Nu pratar jag rent hypotetiskt. Kan du inte ens bygga upp ett eget scenario där det skulle kunna vara sunt och ansvarsfull att avsiktligt avstå från vaccin är det ju bara ordbajsande.
Postad 23 september 2021 - 11:50
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Här skriver du att om alla hade sunt förnuft tog ansvar…..medicinska skäl la du till sen. Tror du inte folk och läkare som skippar det har sunt förnuft eller ansvar i sina liv? Må vara av medicin skäl…… men de duger väl? Jag tycker självklart man ska vaccinera sig ….. . Men alla vill inte ….. De e så det är bara.
Redigerat av vinncent, 23 september 2021 - 11:53.
Postad 23 september 2021 - 11:58
Mr_Tom
-
Mr_Tom
-
Forumräv
-
-
785 inlägg
Ja det undrar jag oxå! Vaccin för mig är en självklarhet. Men det är ju vår definition av sunt förnuft och ansvar. Eller hur?
Det är inte fritt fram att hävda sunt förnuft för en åsikt som allmänt anses felaktig. Det är ju poängen med begreppet .
Men min fråga är densamma. Är man emot vaccin, hur vill man då lösa problemet med pandemin? För det kommer inte att lösa sig självt .
Postad 23 september 2021 - 12:02
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
En person som är övertygad om att vaccinets syfte är att decimera jordens befolkning tycker nog själv att det är sunt förnuft att avstå vaccinet. Frågan är då om det är sunt förnuft att tro detta om vaccinets syfte. Det tycker inte jag i alla fall.
Postad 23 september 2021 - 12:06
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3 205 inlägg
Här skriver du att om alla hade sunt förnuft tog ansvar…..medicinska skäl la du till sen. Tror du inte folk och läkare som skippar det har sunt förnuft eller ansvar i sina liv? Må vara av medicin skäl…… men de duger väl? Jag tycker självklart man ska vaccinera sig ….. . Men alla vill inte ….. De e så det är bara.
Har som sagt inga problem om folk avstår från vaccinet av medicinska skäl, men att avsiktligt avstå från vaccinet bara för... Ja jag vetifan, man har en foliehatt över huvud, ögon och öron ser jag inte som särskilt förnuftigt eller ansvarsfullt. Att inte ta vaccinet för att man inte vill är knappast ansvarsfullt.
Att man är läkare ger en inte frikort att bete sig hur som helst heller eller att man ens är något vidare smart. Jag har träffat specialister och överläkare som i princip inte vet hur man beter sig mot sina patienter, än mindre är intresserade av att lyssna på dem.
Postad 23 september 2021 - 12:06
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Men min fråga är densamma. Är man emot vaccin, hur vill man då lösa problemet med pandemin? För det kommer inte att lösa sig självt .
Till slut så löser det sig utan vaccin också. Alla kommer inte att dö av corona men accepterar vi att ta dom förlusterna?
Redigerat av Buddypresley, 23 september 2021 - 12:15.
Postad 23 september 2021 - 12:20
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12 317 inlägg
Det är du som "läser mellan raderna" och skapar dig en egen uppfattning, troligtvis helt felaktig.
Det saknar dock relevans eftersom något tvång inte existerar. Senast idag beslutade FHM/regeringen att inte införa Covid-pass på konserter osv heller.
Jag tycker att det senare är en dålig idé, men en del verkar vara väldigt måna om friheten att få sprida Covid-19 framöver.
Du svarar inte heller på vad som är bra anledningar till att vara "skeptisk". Det är en sak att avstå pga rädla för biverkningar och/eller av medicinska skäl, något helt annat att tro på diverse galna konspirationsteorier om 5G, chip, Bill Gates, magnetism, blivande zombies, medveten utrotning av befolkningen osv.
Denna dynga sprids via Facebook.
Hur ser du på det moraliska i att foliehattar sprider sådan desinformation, som kan få folk att avstå från vaccin? Vems fel är det om de hamnar på sjukhus eller t om avlider i onödan? Sjukvårdspersonal vädjar till folk att vaccinera sig eftersom de ser ovaccinerade, tidigare friska personer dö i onödan.
Sen ska man såklart inte tro att det slutar här. Effekten av vaccinen varar inte för evigt, och inte heller antikroppar efter genomgången Covid-19.
Postad 23 september 2021 - 12:20
Loco.spk
-
Loco.spk
-
Mästare
-
-
3 300 inlägg
Ok, så ingen har förespråkat det m.a.o.
Jag tror du gör bäst i att inte "läsa mellan raderna" för det brukar bara sluta i att det är din egen förutfattade mening du läser.
Postad 23 september 2021 - 12:25
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1 792 inlägg
Är alla här vaccinerade mot den vanliga vinterinfluensan? Om inte, varför?
Smittar och dödar inte den?
Postad 23 september 2021 - 12:30
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 882 inlägg
Ok, så ingen har förespråkat det m.a.o.
Jo det ser du väl. Fast man skriver inte det rakt ut. Att ha ett vaccinpass för att gå på konserter eller restaurang och bio. Är inte det ett tvång menar du? Hur gör då de som inte är vaccinerad om de vill gå på bio?
Jag tror du gör bäst i att inte "läsa mellan raderna" för det brukar bara sluta i att det är din egen förutfattade mening du läser.
Tror du gör bäst i att inte tala om för andra vad de ska göra! Precis det denna tråd handlar om för övrigt.
Redigerat av vinncent, 23 september 2021 - 12:31.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|