Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2051

Postad 14 December 2012 - 20:22

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Detta svar är ett bevis på hur CanalDigitals organisationen tänker och jobbar (inte alls).
Vi är ju inte intreserade att se C More uppkoplad igenom era boxar, utan vill kunna se på C More när era boxar strular för mycket.
Varför skulle detta vara så kompliserat just för CD??

Snälla CD försök svara på detta, det duger inte med svaret om att det är mer komliserat än vad vi kunder kan förstå.
Utan vad är det med CD som gör detta så kompliserat som inte andra leverantörer har problem med???

Fanns det vilja skulle man kunna koppla upp sig via en PC om det vore svårt med boxen, för det fungerar ju med PC.

#2052

Postad 14 December 2012 - 20:41

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0
Hiya

Kan någon som har den informationen tala om vilken transponder kanalplats 39 (den där den s.k 3D-helgen med NatGeo sänds) använder?

#2053

Postad 14 December 2012 - 21:53

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Hiya

Kan någon som har den informationen tala om vilken transponder kanalplats 39 (den där den s.k 3D-helgen med NatGeo sänds) använder?


11.785H

#2054

Postad 14 December 2012 - 22:05

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Hej Eldebrink,

Följande svar har vi även tidigare lämnat på vår Facebook sida på frågan angående C More Play:

"Tyvärr så är fallet med C mores plattform mer komplicerat än vad många kan förstå. Det är alltså inte bara för oss på Canal Digital att ”koppla upp” oss dit, såsom många verkar tro. Vi är i förhandling med C More om hur det ska lösas. Eftersom vi är i förhandling så kan jag heller inte kommentera mer än så, men för att förtydliga: Det är inte bara Canal Digitals beslut."

Vi hoppas såklart på en lösning så snabbt som möjligt, precis som ni är även vi förväntansfulla på tjänsten.

vänligen
Micke


Ajdå, detta låter inte bra. Det lär väl dröja några år till då. För inte kan man anklaga Canal Digital för att jobba snabbt.

#2055

Postad 15 December 2012 - 09:38

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Då har ni alltså gett upp 250Gb boxen? Finns det inget ens OM det kommer något så är det slut nu. Med tanke på att att ni hänvisar till att lösa det med att skicka PM till er osv.
MYCKET DÅLIGT att inte ta ansvaret för tusentals boxar och att bara hoppas att det går över!


Hej Micke7tyu, det kommer komma uppdateringar av mjukvaran till 250GB boxen, dock vet vi ej när nästa är planerad.

vänligen
Mikce

Detta svar är ett bevis på hur CanalDigitals organisationen tänker och jobbar (inte alls).
Vi är ju inte intreserade att se C More uppkoplad igenom era boxar, utan vill kunna se på C More när era boxar strular för mycket.
Varför skulle detta vara så kompliserat just för CD??

Snälla CD försök svara på detta, det duger inte med svaret om att det är mer komliserat än vad vi kunder kan förstå.
Utan vad är det med CD som gör detta så kompliserat som inte andra leverantörer har problem med???


Hej B BUS,

Vi är lika ivriga som ni att tjänsten ska komma igång, men vi kan inte förklara mer än så i nuläget eftersom vår ledning är i förhandlingar med C More om hur tjänsten ska göras tillgänglig för er kunder. Vi är långtifrån enda operatör som tillsammans med C More ännu inte fått till en lösning för detta.

Med vänlig hälsning,

Maria

#2056

Postad 17 December 2012 - 11:05

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Micke7tyu, det kommer komma uppdateringar av mjukvaran till 250GB boxen, dock vet vi ej när nästa är planerad. vänligen Mikce Hej B BUS, Vi är lika ivriga som ni att tjänsten ska komma igång, men vi kan inte förklara mer än så i nuläget eftersom vår ledning är i förhandlingar med C More om hur tjänsten ska göras tillgänglig för er kunder. Vi är långtifrån enda operatör som tillsammans med C More ännu inte fått till en lösning för detta. Med vänlig hälsning, Maria


Men har inte C-More ett koncept färdigt för detta? Kräver de att ni distribuerar sändningarna på ngt sätt? Skall ni in och sätta några begränsningar i tjänsten?
Det är fler operatörer som inte har tjänsten, javisst, men VAD är problemet, tekniken eller administrationen?

#2057

Postad 17 December 2012 - 11:24

Coolg8
  • Coolg8
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Nu känns det snart som det bara är ankskit kvar...

Sitter och tittar på Hamilton på Caction och kommer på att det inte finns någon textning, kollar snabbt på andra kanaler jodå där finns textning. Bara att starta om boxen igen, och vips så har man text igen. Vet inte hur många gånger det hänt nu. Den här boxen är stabil som windows version 1.0b

Sedan upptäckte jag att telia boxen och sagem boxen har samma kodning på fjärrkontrollerna intressant när man ska spela in något...

Tycker man borde få lite mer för pengarna när man är inne på 4:e boxen och betalar runt 600 i månaden.

#2058

Postad 18 December 2012 - 13:44

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

vi kan inte förklara mer än så i nuläget eftersom vår ledning är i förhandlingar med C More om hur tjänsten ska göras tillgänglig för er kunder.

Har skickat lite frågor till C More om hur tjänsten fungerar, hoppas de gör som de brukar och svarar snabbt på det.

#2059

Postad 18 December 2012 - 15:52

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2495 inlägg
  • 0
Om 08-55048692 nu tillhör CanalDigital eller något av er inhyrt försäljningsbolag inte slutar terrorisera mig på min jobbtelefon så säger jag upp mitt abbonemang i protest. (http://vemringde.se/?q=0855048692)

#2060

Postad 18 December 2012 - 16:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Har du en "smart" telefon? Lägg in numret i en kontakt, ställ in att kontakten ska skickas direkt till mobilsvar.

Eller svara och säg "nej tack". Att be här hör nog inte de på det callcenter som ringer dig.

Redigerat av Monshi, 18 December 2012 - 16:17.


#2061

Postad 18 December 2012 - 17:10

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2495 inlägg
  • 0
Det är ju canaldigitals rykte de förstör, vet ingen som gillar dessa företag.
Jag skulle utan tvekan säga upp mitt abbonemang i protest om det fortgår.

#2062

Postad 18 December 2012 - 18:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Det är ju canaldigitals rykte de förstör, vet ingen som gillar dessa företag.
Jag skulle utan tvekan säga upp mitt abbonemang i protest om det fortgår.

me å andra sidan är inte CD värre än säg Tele2, Viasat, DN, SVD eller vilka det nu är som vill sälja på en produkt på dig. De anlitar ett bolag som ringer å deras vägnar och svarar du inte försöker de igen.
Har du svarat och prövat säga Nej tack?

#2063

Postad 18 December 2012 - 18:43

yrrol2
  • yrrol2
  • Lärjunge

  • 437 inlägg
  • 0
Min mor har sagt nejtack typ 10 gånger till comhem och telia men de fortsätter att ringa iaf

#2064

Postad 19 December 2012 - 05:51

Grön49
  • Grön49
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Om 08-55048692 nu tillhör CanalDigital eller något av er inhyrt försäljningsbolag inte slutar terrorisera mig på min jobbtelefon så säger jag upp mitt abbonemang i protest. (http://vemringde.se/?q=0855048692)

Om du har en smartphone så är det bara att ladda ner gratisappen varningsinfo. Jag har inte fått ett samtal från något callcenter sen jag installerade appen.

#2065

Postad 19 December 2012 - 09:51

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 1

Har skickat lite frågor till C More om hur tjänsten fungerar, hoppas de gör som de brukar och svarar snabbt på det.


På under 4 timmar fick jag detta svar från C More:
"Tjänsten går helt från oss och olika operatörer kan göra så att de startar ett samarbete med oss, där inloggningen hos dom även fungerar hos oss."
D v s det är inga strömmar som går via CanalDigital utan ett inloggningsförfarande som skall ordnas, ta ut en lista på vilka kunder som har ett C More abonemang och fixa inloggningen för dessa m h a C More, borde vara löst för länge sedan...

#2066

Postad 19 December 2012 - 14:21

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

me å andra sidan är inte CD värre än säg Tele2, Viasat, DN, SVD eller vilka det nu är som vill sälja på en produkt på dig. De anlitar ett bolag som ringer å deras vägnar och svarar du inte försöker de igen.
Har du svarat och prövat säga Nej tack?

Det är ju inte riktigt så enkelt.
Att många andra företag beter riktigt illa i sin kundvård ursäktar ju inte någon av dem. Och om du säger "Nej tack" så ringer de x mån senare med ett nytt, helt fantastiskt erbjudande osv.
Jag skulle svårligen forsätta med leverantör som inte kan respektera en sådan enkelt sak som att man inte vill bli störd med irriterande samtal, sms e-post osv.

Däremot måste jag ge en eloge till just Canal Digital rörande detta. Jag ringde deras kundtjänst meddelade att jag inte ville ha info/erbjuanden och detta har de respekterat hittills.

#2067

Postad 19 December 2012 - 14:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Om 08-55048692 nu tillhör CanalDigital eller något av er inhyrt försäljningsbolag inte slutar terrorisera mig på min jobbtelefon så säger jag upp mitt abbonemang i protest. (http://vemringde.se/?q=0855048692)


Hej dhanjel, skicka dina kunduppgifter samt till vilket nummer det av Canal Digital anlitade säljbolaget har ringt dig på (ditt nummer) så kan vi lägga in en spärr mot telesales på ditt kundnummer hos oss. Annars anser vi att om man vänligt men bestämt tackar Nej tack att det skall respekteras. Man kan via oss be om att få bli bortplockad för erbjudanden och kampanjer telefonledes om man önskar, dock kan man då missa något jättebra erbjudande som kanske skulle varit intressant. Skicka dina uppgifter via ett PM tack :)

vänligen
Micke

#2068

Postad 26 December 2012 - 15:22

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 1
Canal Digital>>


Köpte igår ett 8gb usb-minne till min vita box (ADB 2850st) eftersom det enligt manualen var det minsta för att få timeshift att fungera. Testade flera gånger utan att boxen ens kände av att det satt ett minne i usbporten. Ringde eran tekniska support och de upplyste mig om att det krävdes minst 16gb. Jag undrade då om det skulle funka med en 320gb usb-disk och de sa ja. Det funkade dock inte och fick besked att hon garanterade funktion med ett 16gb minne. Iväg till affären igen och inhandlade ett 16gb minne. Fortfarande känner inte boxen av att det är något minne inkopplat. Nytt samtal till supporten där en kille upplyser mig att det fungerar på deras testbox. Frågar då om det kan vara så att follow me-funktionen ställer till det?! Han svarar att han också har follow me installerat på testboxen. Vi testar att inaktivera follow me och vips så fungerar det. Då så säger killen. Bara att aktivera igen och så kommer det att fungera. Dock hinner han inte vara kvar i luren utan ber mig återkomma om det inte skulle funka. Det visar sig att så fort follow me är aktiverat så fungerar inte timeshift igen. Nytt samtal till teknisk support som också hon säger att det ska funka men vi testar fabriksåterställning. Under installationen säger hon åt mig att inte välja multiroom av någon anledning. När installationen är klar så fungerar såklart timeshift och hon säger att jag ändå har multiroom. Nej det har jag inte för follow me fungerar inte nu. Hon säger att jag måste välja antingen timeshift eller follow me. Jag blir förbannad och tycker att jag kunde fått den informationen från början. Det borde stå i manualen och det bortde sagt i första samtalet så jag slapp köpa flera minnen som ändå inte fungerar. Någon kompensation kan jag inte kräva eftersom det inte är någon fel på CD´s utrustning. På sätt och vis är det ju det eftersom informationen är felaktig. Har lagt ca 350kr på usbminnen som jag inte kan lämna tillbaka då förpackningarna är öppnade...

Kan inte hitta någonstans att timeshift inte skulle fungera tillsammans med follow me varken på hemsidan eller manualen. Ingen på teknisk support upplyste mig om detta förrän i slutet av tredje samtalet trots att jag var i kontakt med tre olika personer.
Man räknar ju inte med att en funktion ska försvinna bara för att man aktiverar en annan?! Är det verkligen på detta sätt eller är det något fel på min box? Anser ni att ni inte har något ansvar för att jag köpt dessa usb-minnen i onödan?

Redigerat av Tobyponken, 26 December 2012 - 18:11.


#2069

Postad 26 December 2012 - 20:30

Rydde
  • Rydde
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Välkommen i klubben.....fick en ADB 2850 i julklapp och hade exakt samma problem som du,
follow me aktiverat o timeshift försvinner då boxen inte längre hittar usb/hårddisken.....la några timmar på detta innan jag fattade vad som hände. Timeshift o usb/hårddisk måste ju kunna fungera ihop.
Detta måste åtgärdas, så CD vad har ni för svar?

#2070

Postad 27 December 2012 - 22:22

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
http://digitalt.tv/n...-canal-digital/

Borde gälla för oss svenska kunder också.

#2071

Postad 28 December 2012 - 15:26

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Om du kollar på senaste fakturan så ser du att NIckjr kommer den 7jan :)

#2072

Postad 29 December 2012 - 14:36

paddor
  • paddor
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har fått problem med textningen på c-more kanalerna som försvinner och sen får man göra en fabriksåterställning varje dag för att få texten tillbaka, har varit i kontakt med supporten som uppamnade mig att ta ut en reparatör, men varför skulle jag bekosta det som betalar för en tjänst som skall fungera, pratade med abonnemang som skickade en ny box men problemet kvarstår, verkar inte finnas någon på Canal Digital som vill ta ansvar för detta, snart går abonnemanget ut och då får man ta ett annat företag.

#2073

Postad 29 December 2012 - 14:47

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Har fått problem med textningen på c-more kanalerna som försvinner och sen får man göra en fabriksåterställning varje dag för att få texten tillbaka, har varit i kontakt med supporten som uppamnade mig att ta ut en reparatör, men varför skulle jag bekosta det som betalar för en tjänst som skall fungera, pratade med abonnemang som skickade en ny box men problemet kvarstår, verkar inte finnas någon på Canal Digital som vill ta ansvar för detta, snart går abonnemanget ut och då får man ta ett annat företag.


1. Vad har du för box?
2. Reparatör? Dom uppmanade dig kontakta någon som skulle kolla din parabol eller vad?
3. Lite märkligt att det var samma fel på box 2, fick du en ny box?
4. Är det alla CMore kanaler eller enbart vissa?

/Fredrik

#2074

Postad 30 December 2012 - 17:27

paddor
  • paddor
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
1. Sagem Modell ITSD81
2. Ja supporten uppmanade mig att anlita en reparatör för dom kunde inte hjälpa mig, har en signalstyrka på 82-100 pendlar däremellan.
3. Jag fick en ny box och felet kvarstår.
4. för det mesta kanalplats 24 och 25, det började när de la om kanalerna till c-more.

#2075

Postad 31 December 2012 - 10:51

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Har fått problem med textningen på c-more kanalerna som försvinner och sen får man göra en fabriksåterställning varje dag för att få texten tillbaka, har varit i kontakt med supporten som uppamnade mig att ta ut en reparatör, men varför skulle jag bekosta det som betalar för en tjänst som skall fungera, pratade med abonnemang som skickade en ny box men problemet kvarstår, verkar inte finnas någon på Canal Digital som vill ta ansvar för detta, snart går abonnemanget ut och då får man ta ett annat företag.


Hej paddor

VI har precis fått in ett par ytterligare felanmälningar på detta och kommer se över vad som är fel.
Vi återkommer med information.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#2076

Postad 01 January 2013 - 11:52

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

På under 4 timmar fick jag detta svar från C More:
"Tjänsten går helt från oss och olika operatörer kan göra så att de startar ett samarbete med oss, där inloggningen hos dom även fungerar hos oss."
D v s det är inga strömmar som går via CanalDigital utan ett inloggningsförfarande som skall ordnas, ta ut en lista på vilka kunder som har ett C More abonemang och fixa inloggningen för dessa m h a C More, borde vara löst för länge sedan...


Att det inte händer något beror kanske mer på att Telenor (CD) inte kommer överens om priset med TV4-gruppen (C More). Troligen är det lite dyrt eftersom endast TV4-gruppens egna distributionslösningar är listade att ha den (typ C Now).

#2077

Postad 02 January 2013 - 16:22

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Hej paddor

VI har precis fått in ett par ytterligare felanmälningar på detta och kommer se över vad som är fel.
Vi återkommer med information.

Med vänliga hälsningar
Pauline


Nu har även jag felanmält.

#2078

Postad 04 January 2013 - 00:45

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
Om jag inte har missuppfattat det helt, så har Telia även fått Tv Kanalen HBO HD

När kommer den till Canal Digital ?

( skall inte förväxlas med streamingtjänsten )

#2079

Postad 04 January 2013 - 09:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Har fått problem med textningen på c-more kanalerna som försvinner och sen får man göra en fabriksåterställning varje dag för att få texten tillbaka, har varit i kontakt med supporten som uppamnade mig att ta ut en reparatör, men varför skulle jag bekosta det som betalar för en tjänst som skall fungera, pratade med abonnemang som skickade en ny box men problemet kvarstår, verkar inte finnas någon på Canal Digital som vill ta ansvar för detta, snart går abonnemanget ut och då får man ta ett annat företag.


Hej paddor

Vi har felanmält detta och teknikerna jobbar med att lösa det så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#2080

Postad 04 January 2013 - 10:55

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Att det inte händer något beror kanske mer på att Telenor (CD) inte kommer överens om priset med TV4-gruppen (C More). Troligen är det lite dyrt eftersom endast TV4-gruppens egna distributionslösningar är listade att ha den (typ C Now).

Självklart är det pengar det handlar om, men det är svagt av CD att inte se till att deras C-More-kunder får samma tjänster när andra (mindre) leverantörer kan fixa det (i o f s är inte TV4-gruppen inblandade där).
Det jag tycker är så fel med detta och retar mig är att:
1. Jag är kund hos C-More, genom CanalDigital, och betalar C-More för deras utbud, genom CanalDigital, kort sagt: jag anser att jag är kund hos C-More!
2. C-More har en, gratis, tjänst som deras kunder får ta del av. De tillhandahåller HELA den tekniska lösningen, ingen inblandning från CD krävs, mer än en verifikation att jag är kund genom inloggningsuppgifter.
Ur kundperspektiv är det CD som stoppar mig som C-More-kund från att ta del av det C-More-utbud jag har rätt till, hade de varit inblandade i distributionen på något sätt kunde jag förstått en viss problematik, men CD är bara en käpp i hjulet för mig som C-More-kund.
Sedan finns det ju en "företagssida" med ekonomi och avtal som skiter blankt i kunder och kundupplevelser, tyvärr är det ju den som avgör allt. I detta fall är det ju knappt ens en kostnad inblandad mer än viss administration.
Det positiva med allt detta är ju att CanalDigital allt mer gör sig onödiga och någon goodwill är de ju inte ute efter, det dröjer nog inte länge innan även vi på landsbygden kan få fullgoda alternativ till CD. Viasat har ju egna premiumkanaler och kommer nog stå än starkare i o m CD's förfall. Undrar om ni på CD förstår det, eller ser ni en framtid som exklusiv leverantör av TV4 Dans Extra, eller vad TV4-Gruppen tycker ni skall visa?
Har ni (CD) egna planer på tablet/smartphone distribution? Jag befarar än större avtals-problem ang. C-More-materiel om ni skall stå för tjänsten.

#2081

Postad 04 January 2013 - 13:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Apropå Cnow, i sig kan man väl säga upp avtalat med CD och teckna direkt med Cnow. Du får inte kanalerna i boxen då men på webben...

#2082

Postad 05 January 2013 - 17:25

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej CD.
När fixar ni play kanaler och möjlighet att hyra film till oss kabelkunder?

/k_jr

#2083

Postad 06 January 2013 - 11:13

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 2
Vi med Parabol vill också ha playkanaler samt HBOs linjärakanal och webbkanal tack!

#2084

Postad 06 January 2013 - 21:29

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Ännu än barnkanal,men inget om några musikkanaler...börjar nog bli dags å göra sej av me detta abbonemang

#2085

Postad 06 January 2013 - 21:47

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Ny barnkanal – Nick Jr i Familjepaketet

Den 7 januari lanserar vi barnkanalen Nick jr i Familjepaketet.


Nick Jr är barnkanalen som riktar sig till bar mellan 2-6 år. Kanalen är på svenska och är helt reklamfri. Barnprogrammen i Nick Jr är framför allt pedagogiska, underhållande tecknade serier som tilltalar de allra minsta. Några utav deras populäraste program är Dora utforskaren, Kom igen Diego!, Bubble Guppies, Supertrion och Team Umizoomi.

Nick Jr är en MPEG4-kanal vilket innebär att du behöver en HD-box för att kunna kanalen. Om du inte har en HD-box kan du beställa en box på Mina erbjudanden på Min sida.

 

FAKTA OM NICK JR

Lansering: 7 januari 2013
Kanalplats: 97
Kanalpaket: Familjepaketet
Övrig: Kräver HD-box för parabol
Webbplats: Nick Jr

#2086

Postad 06 January 2013 - 22:22

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
Alltid bra med barnkanaler, men vore det inte bättre att se till så att vi får de andra barnkanalerna i HD först ?

Att kanalen kommer i mpeg4 talar mer för att man håller på att gå över till mpeg4 än att det blir HD kanaler

Såg viasat reklamen och vad snabbt det kan vända
Nu är det viasat som kan säga att de har flest HD kanaler

Vad har canal digital som inte viasat har ?
Tv4 HD

Nog hög tid att börja jobba nu Canal Digital

#2087

Postad 06 January 2013 - 22:59

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Känns som att Cmore inte har något bra avtal med filmbolagen längre, Visar ju bara gamla filmer och repriser, SVT visar ju nyare ibland, för att inte tala om Viasat som har nyare filmer.

Någon mer som känner likadant?

CD, har filmavtalen förändrats eller blivit sämre under senaste halvåret? ( gäller Cmore kanaler )

#2088

Postad 07 January 2013 - 16:03

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
Ta tillbaka MTV Live HD nu!

Redigerat av Melmac, 07 January 2013 - 16:04.


#2089

Postad 07 January 2013 - 17:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Självklart är det pengar det handlar om, men det är svagt av CD att inte se till att deras C-More-kunder får samma tjänster när andra (mindre) leverantörer kan fixa det (i o f s är inte TV4-gruppen inblandade där).
Det jag tycker är så fel med detta och retar mig är att:
1. Jag är kund hos C-More, genom CanalDigital, och betalar C-More för deras utbud, genom CanalDigital, kort sagt: jag anser att jag är kund hos C-More!
2. C-More har en, gratis, tjänst som deras kunder får ta del av. De tillhandahåller HELA den tekniska lösningen, ingen inblandning från CD krävs, mer än en verifikation att jag är kund genom inloggningsuppgifter.
Ur kundperspektiv är det CD som stoppar mig som C-More-kund från att ta del av det C-More-utbud jag har rätt till, hade de varit inblandade i distributionen på något sätt kunde jag förstått en viss problematik, men CD är bara en käpp i hjulet för mig som C-More-kund.
Sedan finns det ju en "företagssida" med ekonomi och avtal som skiter blankt i kunder och kundupplevelser, tyvärr är det ju den som avgör allt. I detta fall är det ju knappt ens en kostnad inblandad mer än viss administration.
Det positiva med allt detta är ju att CanalDigital allt mer gör sig onödiga och någon goodwill är de ju inte ute efter, det dröjer nog inte länge innan även vi på landsbygden kan få fullgoda alternativ till CD. Viasat har ju egna premiumkanaler och kommer nog stå än starkare i o m CD's förfall. Undrar om ni på CD förstår det, eller ser ni en framtid som exklusiv leverantör av TV4 Dans Extra, eller vad TV4-Gruppen tycker ni skall visa?
Har ni (CD) egna planer på tablet/smartphone distribution? Jag befarar än större avtals-problem ang. C-More-materiel om ni skall stå för tjänsten.


Hej Eldebrink,

Vi vet att ni vill ha igång C More play-tjänsten men tyvärr har vi inte mer information om den just nu. Vi lovar att så fort vi har det, återkommer vi till er!

Hälsningar
Emelie

#2090

Postad 07 January 2013 - 19:58

Unregisteredc110b254
  • Unregisteredc110b254
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Har väntat på Cmore play till bl.a. ipad sedan 4:e september. Tyvärr har man canal digital som leverantör nu när tjänsten har funnits ett bra tag på marknaden. Kämpa canal digital! Öka...

#2091

Postad 07 January 2013 - 20:40

Unregistered1ba87919
  • Unregistered1ba87919
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Angående funktionen "follow me":

Jag undrar, fungerar detta UTAN tvillingkortet insatt i den andra boxen?
Om någon har detta får ni jättegärna prova detta och meddela resultat.

Sedan är jag undrande över varför antennkabeln måste vara i, i den andra boxen för strömningen sker väl ändå via nätverket och avkodning sker i första boxen? (eftersom en tuner är upptagen).

Någon som har svar på detta?

#2092

Postad 07 January 2013 - 22:01

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Känns som att Cmore inte har något bra avtal med filmbolagen längre, Visar ju bara gamla filmer och repriser, SVT visar ju nyare ibland, för att inte tala om Viasat som har nyare filmer.

Någon mer som känner likadant?

CD, har filmavtalen förändrats eller blivit sämre under senaste halvåret? ( gäller Cmore kanaler )


Jo känner likadant. Idag har jag kvar CD/Cmore pga av Elitserien. filmerna får man för 60 spänn om man har sporten. Sedan TV4 tog över har man tappat Universal Studios first pay tv run till Viasat och tappat Warner Bros first pay TV run till Netflix (Viasat har second). Vidare har Cmore kompenserat med att skaffa second pay TV run på Sony Columbia och Disney Studios (Viasat har first). Cmore har kvar first run på Paramount och 20th Century Fox. Man har vidare ökat upp andelen gamla "premiärer" ganska rejält.

Har även Viasat Film och ser att det det är idag ca 80/20 till Viasats fördel när man stämmer av vad familjen konsumerar.

När det gäller sport så finns varken NHL eller Premier League kvar hos Cmore (de är hos Viasat nuförtiden). Gissar att för Cmore i Sverige så har de klart för sig att tappar de Elitserien eller Allsvenskan (eller båda) så går proppen helt hur Cmore och därmed Canal Digital som förlitar sig på Cmore som premiumpaketleverantör. Det var till och med så skakigt ett tag efter TV4s köp av C More/C+ att Telenor (CDs moderbolag) gick in som delägare med 35% och fick kontrollpost, styrelseplats, sköt till kapital och fick inflytande då det var fritt fall i C+ efter Premier League debaclet.

CD har inte råd med ett Cmore på downslope. Tråkigt att det är fortsatt neråt med Cmore. Som sagt Elitserien håller mig kvar.

#2093

Postad 08 January 2013 - 01:58

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 1
http://www.canaldigi...gital-tv-guide/

Det är rent ut sagt uselt att ni enbart stödjer en telefontillverkare... se till att fixa stöd för Android nu.

#2094

Postad 08 January 2013 - 02:15

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

http://www.canaldigi...gital-tv-guide/

Det är rent ut sagt uselt att ni enbart stödjer en telefontillverkare... se till att fixa stöd för Android nu.

Det finns betydligt bättre tv guider än denna, så var du inte så ledsen

Vi vet att ni vill ha igång C More play-tjänsten men tyvärr har vi inte mer information om den just nu. Vi lovar att så fort vi har det, återkommer vi till er!

Hälsningar
Emelie


Det håller inte längre och ni får nog berätta sanningen för oss nu. Vi är ju inte dumma ;)

Redigerat av MalcomX, 08 January 2013 - 03:10.


#2095

Postad 08 January 2013 - 08:53

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0
Nog har det blivit lite tunt med information i EPGn på senare tid. Jag tänker närmast på kanaler som Discovery och National Geographic där det för program som ligger någon timme fram i tiden ofta bara finns programmets titel. Det är inte kanalerna som tjyvhåller på informationen, kollar man via Boxer finns mer information om programmens innehåll för åtminstone ett dygn framåt, så det här landar hos er CD.

#2096

Postad 08 January 2013 - 09:00

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Eldebrink, Vi vet att ni vill ha igång C More play-tjänsten men tyvärr har vi inte mer information om den just nu. Vi lovar att så fort vi har det, återkommer vi till er! Hälsningar Emelie


Vad innebär "inte mer information"? Ni har ju information, något gör att vi som C-More-kunder via CanalDigital inte har tillgång till tjänsten, eller hur? Vad är det som stoppar, bara säg det så vi vet. Ni VET vad problemet är, allt annat faller ju på sin egen orimlighet.

Frågan ang. ev. planer på egen tablet/smartphone-plattform? Om det finns några planer på det borde ni kunna svara det.

#2097

Postad 08 January 2013 - 10:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Känns som att Cmore inte har något bra avtal med filmbolagen längre, Visar ju bara gamla filmer och repriser, SVT visar ju nyare ibland, för att inte tala om Viasat som har nyare filmer.

Någon mer som känner likadant?

CD, har filmavtalen förändrats eller blivit sämre under senaste halvåret? ( gäller Cmore kanaler )


Hej Micke7tyu,

Vi har ställt frågan vidare till C More som bestämmer innehållet på de olika C More kanalerna för att se vad de har för input. Vi hoppas på svar och återkommer då med ett besked.

Vänligen
Micke

#2098

Postad 08 January 2013 - 10:55

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Hej Micke7tyu,

Vi har ställt frågan vidare till C More som bestämmer innehållet på de olika C More kanalerna för att se vad de har för input. Vi hoppas på svar och återkommer då med ett besked.

Vänligen
Micke


Tack, väntar med spänning på svaret!

#2099

Postad 08 January 2013 - 17:53

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Ta tillbaka MTV Live HD nu!


Även fast jag har MTV Live "HD" (mera Sd) på Viasat så vill jag det också, för både bild o ljud var mycket bättre på Canal Digitals plattform. Den kred måste man ge CD.

#2100

Postad 08 January 2013 - 21:17

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 1
Har inte sett en enda film på cmore sen de ändrat varumärket,utbudet är botten. nu när man har netflix tänker jag definitivt säga upp filmpaketet,om inte hela abbonemanget hos CD om inge drastiskt händer snart. Enda som håller mej kvar nu är hd kanalerna,inge annat.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.