Kanalen ska man ju kunna se både via boxen samt via webben. Kan man se på en serie via boxen samtidigt som tjejen ser på en annan via webben, eller går det bara att se en serie åt gången?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Kreatel IP-STB 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910
(Digitalboxar)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1960-9
(Digitalboxar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1903
(Digitalboxar)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1963
(Digitalboxar)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1003
(Digitalboxar)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 05 October 2012 - 15:03
Kanalen ska man ju kunna se både via boxen samt via webben. Kan man se på en serie via boxen samtidigt som tjejen ser på en annan via webben, eller går det bara att se en serie åt gången?
Postad 05 October 2012 - 15:18
Postad 05 October 2012 - 17:03
Enligt vad det skrivits av HBO själva kommer HBO Nordic kosta 79:-/mån.
Jo, det har jag läst. Man kan ju undra om det priset gäller om man endast ser via webben. Via Telia så ska man ju även kunna se utbudet via digitalboxen.
Postad 05 October 2012 - 18:54
Fortfarande artefakter/digitala störningar i bilden på TV4. När ni har tid för lite seriös felsökning med återkoppling kan ni kontakta mig.
Postad 06 October 2012 - 06:43
Hoppas att det inte blir samma med HBO.
//Pryzze
Postad 06 October 2012 - 10:36
och att timeshift inte fungerade längre. Lyssnade på boxen och hörde att disken slutat
snurra. Jag startade om den via menyn men disken startade inte upp i alla fall.
Efter att ha dragit ur strömmen spann den upp igen. Antar att disken är på väg att ge
upp nu eftersom den snurrat på i 27 månader i sträck. Den första boxens disk höll
drygt ett halvår. Efter att ha läst om att stoppa i en annan disk här i forumet så tänkte
jag prova att byta då jag hade en likadan disk som satt i min Popcorn Hour som
jag inte använt på ett par år och det var inga problem alls den snurrar på fint
i 1963 boxen utan trassel. Så nu får man hoppas den håller ett par år till.
Det verkar nog vara så länge dom håller verkar det som.
Undrar om det finns någon som har en fungerande 1963
från lanseringen som inte bytts ut under garantin.
Redigerat av kadett, 06 October 2012 - 10:42.
Postad 06 October 2012 - 11:06
Min fungerar ännu. Finns inga fel.. inköpt Mars 2010.
Postad 06 October 2012 - 11:10
Jag har skrivit det flera gånger förut. En hårddisk mår bäst av att snurra konstant. En hårddisk löper absolut störst risk att gå sänder när man som du drar ur strömmen. Bästa sättet att sabotera sin box är alltså att hålla på och rycka ur sladden så fort man inte använder den. Behandlar du en dator med Windows på samma sätt kommer den att visa ett felmedelande nästa gång du bootar och automatisk göra ett feltest av hårddisken. När jag arbetade med IT-drift förde vi statistik över livslängden på diskar, throughput, antal kontrollerade ombooter och antal strömbortfall. Alla diskar i serverhallen snurrade konstant och de som fick vara ifred var de som höll längst. Det fanns ett tydligt samband mellan antal strömbortfall och trasiga diskar. Den utredningen använde vi sedan för att få ekonomiavdelning av ge oss pengar till fler och bättre UPS-eheter.Efter att ha dragit ur strömmen spann den upp igen. Antar att disken är på väg att ge upp nu eftersom den snurrat på i 27 månader i sträck.
Redigerat av Torrbollen, 06 October 2012 - 11:11.
Postad 06 October 2012 - 11:12
Eller ringer kundtjänst och frågar
Postad 06 October 2012 - 11:14
Jag har skrivit det flera gånger förut. En hårddisk mår bäst av att snurra konstant. En hårddisk löper absolut störst risk att gå sänder när man som du drar ur strömmen. Bästa sättet att sabotera sin box är alltså att hålla på och rycka ur sladden så fort man inte använder den. Behandlar du en dator med Windows på samma sätt kommer den att visa ett felmedelande nästa gång du bootar och automatisk göra ett feltest av hårddisken. När jag arbetade med IT-drift förde vi statistik över livslängden på diskar, throughput, antal kontrollerade ombooter och antal strömbortfall. Alla diskar i serverhallen snurrade konstant och de som fick vara ifred var de som höll längst. Det fanns ett tydligt samband mellan antal strömbortfall och trasiga diskar. Den utredningen använde vi sedan för att få ekonomiavdelning av ge oss pengar till fler och bättre UPS-eheter.
Du har tydligen läst men ej förstått ! Disken har snurrat i 27 månader. Drar bara ur strömmen i undantagsfall.
Den har varit igång 24/7 och bara dragits ur ibland men disken slutade snurra mitt i drift. Den slutade spinna
mitt i en inspelning visade det sig. Den slutade inte fungera vid strömavbrottet.
Redigerat av kadett, 06 October 2012 - 11:26.
Postad 06 October 2012 - 11:50
Du skrev att din hårddisk snurrat i 27 månader. Det är för de allra flesta människor en ganska lång tid. Många tror säkert att hårddisken därmed slitits ut av den hårda belastningen och den långa tiden. Det är naturlig men helt felaktig slutsats. Därför kommenterade jag att en hårddisk faktiskt mår bäst av att användas som i ditt fall och att det värsta man kan göra är att rycka sladden. Det är nämligen vad många gör för att slå av boxen i tron att den slits mindre eftersom den då är igång kortare tid.Du har tydligen läst men ej förstått ! Disken har snurrat i 27 månader. Drar bara ur strömmen i undantagsfall.
Google har med sina stora datacenter samlat bra statistik över trasiga diskar och det kommenteras i den här bloggen som även länkar till Googles utredning:
http://storagemojo.c...ure-experience/
Jag gillar särkilt det här stycket som direkt anknyter till diskryckarna här i forumet.
Over work = early death?
A teenager might want you to believe that, but the Googlers found little correlation between disk workload and failure rates.
Så den som läste och inte begrep var snarare du och inte jag. Mitt inlägg handlade över huvudet taget inte om dig och din disk även om det var så du tolkade det.
Postad 06 October 2012 - 13:11
Postad 06 October 2012 - 14:18
Jag har haft min sedan den lanserades i november 2009. Inga problem alls rent mekaniskt, men så har jag ju haft time-shift avstängt sedan dag ett.
Postad 06 October 2012 - 14:41
.. . men så har jag ju haft time-shift avstängt sedan dag ett.
Jag har haft timeshift på hela tiden sedan 2010.
Postad 06 October 2012 - 20:35
@Telia: Att HBO kommer till Telia i oktober vet nog alla om men en liten fågel har viskat i mitt öra att det är det 17 oktober som gäller och att priset ska vara "fördelaktigt". Något ni vill kommentera redan nu?
79 kr/månad för HBO+49 kr/månad till Telia för kortavgift.
Postad 06 October 2012 - 22:17
79 kr/månad för HBO+49 kr/månad till Telia för kortavgift.
Då ser jag hellre HBO via webben och sparar 49 kr per månad...
Postad 06 October 2012 - 22:58
Har du andra kanalpaket så betalar du redan krypteringsavgift, i det fallet blir det endast avgiften för HBO som tillkommer.Då ser jag hellre HBO via webben och sparar 49 kr per månad...
Postad 06 October 2012 - 23:44
men så tolkade jag det också. Du citerade hans inlägg och du syftar dessutom i texten på att han ryckte sladden. Klart man tror du svarar på inlägget då.Så den som läste och inte begrep var snarare du och inte jag. Mitt inlägg handlade över huvudet taget inte om dig och din disk även om det var så du tolkade det.
Postad 07 October 2012 - 07:37
Någon som vet var man finna plastpåsar/plastskydd passande Motorolas fjärrisar, av klarplast då och gärna med sk kådispassform
Postad 07 October 2012 - 09:53
Min fungerar ännu. Finns inga fel.. inköpt Mars 2010.
Då är det bara att gratulera dig. Själv börjar jag fundera på alternativa lösningar. Som det känns nu kan man inte räkna med att ha kvar
inspelningarna man gör så länge eftersom disken ger upp efter ett par år. Funderade på att bygga om boxen så man kan ha disken
utanför på något sätt så man snabbt kan byta hårddisk och koppla in en annan med sparade filmer. Kanske skaffa ny disk efter ett år
så den inte riskerar att ge upp. Ungefär som med olika VHS kassetter att byta mellan :-)
Visserligen tar det inte mer än 5 minuter att byta den men det skulle vara smidigt.
Fast å andra sidan går väl själva boxen sönder någon gång så då står man där med
hårddiskar man inte kan spela upp i alla fall med en ny modell av box.
Redigerat av kadett, 07 October 2012 - 10:05.
Postad 07 October 2012 - 11:35
Så gjorde jag med min inspelare för DVB-T , en Sony 870, med original diskstorlek på 160 Gb. Den byttes till enDå är det bara att gratulera dig. Själv börjar jag fundera på alternativa lösningar.
Som det känns nu kan man inte räkna med att ha kvar inspelningarna man gör så länge eftersom disken
ger upp efter ett par år. Funderade på att bygga om boxen så man kan ha disken utanför på något sätt så
man snabbt kan byta hårddisk och koppla in en annan med sparade filmer.
Kanske skaffa ny disk efter ett år så den inte riskerar att ge upp.
Hitachi på 1Tb. Vilket skiftades med kablarna då diskarna inledningsvis placerades ovanpå Sonyinspelaren, Dessa var liggandes på en skumgummimatta endast, Ja kabeln fördes genom upptaget hål/slot i bakkant på överdelen.
https://www.minhembi...154673&hl= sony +hxd870&st=850
https://www.minhembi...howtopic=291547
Redigerat av Latmann, 07 October 2012 - 11:42.
Postad 07 October 2012 - 12:16
Så gjorde jag med min inspelare för DVB-T , en Sony 870, med original diskstorlek på 160 Gb. Den byttes till en
Hitachi på 1Tb. Vilket skiftades med kablarna då diskarna inledningsvis placerades ovanpå Sonyinspelaren, Dessa var liggandes på en skumgummimatta endast, Ja kabeln fördes genom upptaget hål/slot i bakkant på överdelen.
https://www.minhembi...154673&hl= sony +hxd870&st=850
https://www.minhembi...howtopic=291547
Ja är man lite kreativ kan man nog få till en finurlig lösning.
Postad 07 October 2012 - 13:38
Postad 07 October 2012 - 13:41
------------------------------------------------------------
Telias senaste svar. (mitt tidigare svar nedan) Hej!
Vi har möjlighet att boka ut en tekniker för att felsöka. Blir det aktuellt med hembesök så kommer teknikern att kontakta dig.
Konstateras det att felet ligger i Telias utrustning står naturligtvis vi för teknikerkostnaden.
Ligger felet i din utrustning eller om du kopplat din utrustning fel debiteras du för teknikerbesöket. Ligger felet i en inställning i din tv eller digitalbox blir du debiterad. Det kostar 599 kr och då ingår resa och 30 minuters arbete. Därefter kostar det 300 kr per påbörjad halvtimma.
Har du kontrollerat din utrustning och att den är riktigt kopplad är du välkommen att återkomma till oss för en teknikerbokning. Vänligen skicka då med ett mobilnummer som teknikern kan nå dig på samt eventuell portkod och fullständig adress.
Jag önskar dig en trevlig dag!
Med vänlig hälsning
------------------------------------------------
2012-10-03 11:32 Fråga: Jag har provat och konstaterar att felet kvarstår. Självklart ligger det inte hos mig då Kanal5 och Kanal5HD visas med olika bildförhållande när ett program sänds i 4:3, tex gamla avsnitt av Vänner eller som just nu, "Sjunde himlen" som sänds i 4:3 men visas på Kanal5 i fullskärm och i Kanal5HD i 4:3.
Återigen: I fallet ovan visar Kanal5 FEL bildförhållande (konstant fullskärm oavsett utsändning) medan Kanal5HD visar RÄTT bildförhållande.
TV6 och TV4 Sport (inget program nu men reklam i fullskärm) ser ut att vara ok nu då det skiftar till fullskärm när det blir reklam.
Låg felet hos mig skulle ALLA kanaler uppträda på fel sätt och inte bara ett fåtal.
Redigerat av tomano58, 07 October 2012 - 13:42.
Postad 07 October 2012 - 14:12
Har du andra kanalpaket så betalar du redan krypteringsavgift, i det fallet blir det endast avgiften för HBO som tillkommer.
Jo, jag vet detta, men eftersom jag ska avsluta mitt TV-abb då vi så sällan ser på TV, samt att det inte är kul att betala för sådant man aldrig ser på (varför har inte Telia som Comhem där man kan välja 8 kanaler), så känns det surt att behöva betala krypteringsavgift när man kan se HBO via webben utan att vara kund hos Telia. HBO tar inga extra avgifter.
Postad 07 October 2012 - 14:13
Edit: Läste tydligen lite slarvigt....ser att du uppger att övriga visas korrekt. Skumt ju
Redigerat av Latmann, 07 October 2012 - 14:19.
Postad 07 October 2012 - 21:41
2012-10-03 11:32 Fråga: Jag har provat och konstaterar att felet kvarstår. Självklart ligger det inte hos mig då Kanal5 och Kanal5HD visas med olika bildförhållande när ett program sänds i 4:3, tex gamla avsnitt av Vänner eller som just nu, "Sjunde himlen" som sänds i 4:3 men visas på Kanal5 i fullskärm och i Kanal5HD i 4:3.
Återigen: I fallet ovan visar Kanal5 FEL bildförhållande (konstant fullskärm oavsett utsändning) medan Kanal5HD visar RÄTT bildförhållande.
TV6 och TV4 Sport (inget program nu men reklam i fullskärm) ser ut att vara ok nu då det skiftar till fullskärm när det blir reklam.
Låg felet hos mig skulle ALLA kanaler uppträda på fel sätt och inte bara ett fåtal.
Jag har visserligen inte Kanal5HD så att jag kan jämföra, men Kanal5 visar konstant 16:9 hos mig också, även gamla Vänner-avsnitt.
Den enda som kan reda ut detta är nog Marcus, så vi får nog vänta några veckor tills han är tillbaka från USA.
Postad 07 October 2012 - 23:53
Har PM'at Markus och bett honom kolla upp ärendet och personen...Jag har visserligen inte Kanal5HD så att jag kan jämföra, men Kanal5 visar konstant 16:9 hos mig också, även gamla Vänner-avsnitt.
Den enda som kan reda ut detta är nog Marcus, så vi får nog vänta några veckor tills han är tillbaka från USA.
Postad 09 October 2012 - 09:12
Står såhär på C-more:s hemsida
C MORE PLAY ÄR ÄNNU EJ TILLGÄNGLIG
FÖR KUNDER HOS DIN OPERATÖR
Din operatör är ännu inte ansluten till C More Play så just nu kan du inte få tillgång till tjänsten. Flera operatörer kommer att anslutas inom kort så kontakta din operatör för att få veta när du kan få dina inloggningsuppgifter.
Redigerat av Unregisteredfa46ece3, 09 October 2012 - 09:12.
Postad 09 October 2012 - 09:23
Med tanke på att det försvinner när man byter kanal så känns det som at det är boxen som är problemet och inte utsändningen.
Postad 09 October 2012 - 14:20
Heder åt Teliasupporten som till slut tog tag i detta och konstaterade att det verkligen är ett fel och att det inte ligger hos mig.
Hej!
Jag ber om ursäkt för våra tidigare svar jag har kontrollerat med ett avsnitt på vänner idag och jag upplever precis det fel du gör. Det jag kommer göra nu är att jag skickar över denna information till dom som håller i driften på vår tvtjänst så får dom se över om detta är något dom kan lösa eller om vi får skicka vidare detta till Kanal 5 för åtgärd.
Eftersom jag inte vet exakt vart felet är om det är hos oss eller om det är hos Kanal 5 så kan jag inte ge dig någon direkt klartid på ärendet men jag skriver med ditt mobilnummer så att du kommer få ett sms när våra tekniker kontrollerat och förhoppningsvis åtgärdat felet.
Med vänlig hälsning
Telia Kundservice
Postad 09 October 2012 - 15:13
Kanalpaket stor har vi, och den står med som en av kanalerna på Telias hemsida
Postad 09 October 2012 - 15:14
Här i Örebro finns den. Har du provat att starta om boxen? Det kan hjälpa.Vad har hänt med Carton network? Den fungerade i går, och idag finns den inte ens kvar på kanalplats 82 där den huserade innan, och den verkar inte finnas på någon annan plats heller.
Postad 09 October 2012 - 15:51
Vad har hänt med Carton network? Den fungerade i går, och idag finns den inte ens kvar på kanalplats 82 där den huserade innan, och den verkar inte finnas på någon annan plats heller.
Fungerar fint här med.
Postad 09 October 2012 - 15:54
Postad 09 October 2012 - 18:57
Vi har inte inspelningsbar dosa.
Postad 10 October 2012 - 07:01
Vad har hänt med Carton network? Den fungerade i går, och idag finns den inte ens kvar på kanalplats 82 där den huserade innan, och den verkar inte finnas på någon annan plats heller.
försvann hemma hos oss med. och startat om men inte dykt upp ännu
Postad 10 October 2012 - 18:15
Postad 10 October 2012 - 18:27
försvann hemma hos oss med. och startat om men inte dykt upp ännu
Hade försvunnit ur kanallistan för mig, men fanns att lägga till på nytt.
Postad 10 October 2012 - 19:08
Hur lägger du till den igen?
Under Meny-Inställningar-Kanallistor-Visa/ändra. Välj den kanallista du skapat tidigare och använder för tillfället och editera den.
Om du inte använder egna kanallistor och kanalen är borta har du nog större problem med den...
Postad 11 October 2012 - 07:39
Hade försvunnit ur kanallistan för mig, men fanns att lägga till på nytt.
kikat på det då den försvann, men helt borta även där
Postad 11 October 2012 - 07:48
Postad 11 October 2012 - 18:26
TV4 igår bit fel/artefakter i bilden även på inspelat material...
BITFEL.jpg 564.5K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av defiant, 11 October 2012 - 18:28.
Postad 12 October 2012 - 08:46
Har endast 2 st HDMI på min TV men 3 st källor som använder HDMI (PS3, AppleTV2 och 1963).
Postad 12 October 2012 - 12:40
MISSING!
Missing childrens channel
Last seen on channel 82 on the Telia digitaltvbox
It might look like this!

Please call 90200 if you find it!
Redigerat av InSane, 12 October 2012 - 12:43.
Postad 12 October 2012 - 14:37
Postad 12 October 2012 - 21:09
Är Telias inspelningsbara snabbare? Eller är det helt enkelt så att man får vänta på att Telia byter serie eller leverantör? Eller kan det vara så att det är fel på just min box?
Någon annan som upplever samma seghet?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Telia IP-TV in i HTPC?
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?