* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34716 svar till detta ämne
Postad 03 december 2012 - 20:34
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
För mig är det dag fram till midnatt. Version: 6_12_3_3348Plugin: 2_6_0_7 Images: 4_4_0_10_1110 rockabilly65 kan prova det där med kanallistor för att se om det fortfarande är samma fel till att börja med. I övrigt kan jag väll säga att följand saker är fixade/ändrade - PVR: Felkod 1 popup bör inte dyka upp längre. Användaren kan utnyttja 293 GB av HDD kapacitet till inspelningar, övrigt utrymme är reserverat till databas och timeshift. Notera att användare inte kan programmera inspelningar om det är mindre än 5% ledigt utrymme.
- Boxkrascher i samband med uppspelning av PVR och timeshift har åtgärdats.
- När fjärrkontrollen inte används på ett tag så reagerar den dåligt. Detta ska vara förbättrat men inte 100% löst.
- Boxkrascher i samband med rewind/fast forward i timeshift material har åtgärdats.
- STB kan krascha om den varit igång mer än 24 dagar, detta ska vara åtgärdat.
- Problemet med att Motorola 1963 PVR fastnar på fjärde pricken gul är nu helt åtgärdat.
- Mindre förändring i hyrflödet då kund som valt att inaktivera pinkod1: Användare kommer att få en bekräftelse ruta där de måste välja ”OK”. ”Avbryt” är förmarkerat.
- Möjlighet att sätta påminnelser via mini-EPGn när man tittar på VOD/SVOD. Tidigare kunde påminnelser endast sättas i TV-läget.
- Möjlighet att lämna Spotify medans programmet laddas mha TV/Exit utan att STBn blir ”låst”.
Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 03 december 2012 - 20:38
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Vill även ha lite mer info av er om problemet med ljudproblemet på TV4 HD.
Analogt/Digitalt ljud inställt i boxen? - Analogt Primärt och sekundärt ljudspår? - Primärt Hdmi/optisk kabel för ljudet? - Analogt (RCA) Modell på förstärkare och TV. - NAD 375Bee / Panasonic TH-50PV600
Postad 04 december 2012 - 10:54
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Min inspelningsfunktion har också slutat fungera. Boxen är över 3 år så det är nog rökt. Funkade fint innan senaste mjukvaran kom in i bilden.
Har också fått problem med inspelningen. Fungerar en kort period efter att jag har raderat hd och startat om mjukvaran. Sen dör det igen efter ett par dagar. Tjejen jag pratade med sa att garantin gått ut. Jag har fått två nya boxar skickade till mig utan problem tidigare då inspelningsfunktionen slutat fungera. Börjar boxarna ta slut?? Sa till henne att jag inte kommer köpa någon ny box då ni på telia fortfarande inte kan se till så att jag kan titta på en kanal och spela in på en annan. Man kan ha extra abonnemang och då se två kanaler samtidigt via adsl men att spela in en och titta på en går inte... Får inte ihop det. Det är för dåligt. Det är även för dåligt att ta betalt för HD kanaler 2012. Det är ju inte så att det är någon nyhet längre... har ju funnits HD kanaler hur länge som helst. Borde vara en självklarhet att om det finns en hd kanal så får man se den utan extra kostnad på dem kanaler där det finns hd. Sluta vilja tjäna pengar på oss kunde hela tiden, försök erbjuda oss det vi vill ha istället!
Postad 04 december 2012 - 18:53
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Har sedan en tid problem med min inspelningsbara box, väldigt ofta när man spelar in program så och skall kolla på de inspelade materialet verkar det som inspelningen har stoppats innan programmet är slut. Ibland kan man missa en halvtimme eller som igår så var de sista fem minuterna borta.
Nu har även timshift liknande symtom. I söndags så körde jag SVT1 HD cirka en halvtimme efter livesändningen under ett par timmar på kvällen. Cirka en kvart innan jag sett klart på Arne Dahl så stoppar givetvis timeshiften och återgår till livesändningen igen.
Otroligt irriterande och hela poängen med boxen försvinner ju när man inte kan lita på att något blir inspelat. Är det fel på boxen eller mjukvaran? Har givetvis gjort den obligatoriska felsökningen i menyn helt utan resultat och ibland måste även det även till en kallstart för att få igång timeshift-funktionen igen.
Redigerat av Cambo, 04 december 2012 - 18:54.
Postad 04 december 2012 - 19:23
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har sedan en tid problem med min inspelningsbara box, väldigt ofta när man spelar in program så och skall kolla på de inspelade materialet verkar det som inspelningen har stoppats innan programmet är slut. Ibland kan man missa en halvtimme eller som igår så var de sista fem minuterna borta.
Nu har även timshift liknande symtom. I söndags så körde jag SVT1 HD cirka en halvtimme efter livesändningen under ett par timmar på kvällen. Cirka en kvart innan jag sett klart på Arne Dahl så stoppar givetvis timeshiften och återgår till livesändningen igen.
Otroligt irriterande och hela poängen med boxen försvinner ju när man inte kan lita på att något blir inspelat. Är det fel på boxen eller mjukvaran? Har givetvis gjort den obligatoriska felsökningen i menyn helt utan resultat och ibland måste även det även till en kallstart för att få igång timeshift-funktionen igen.
Min la också av för ett par månader sedan, satte in en ny hårddisk och nu spinner den på som vanligt igen. Det stora raset kommer nog nu för de som köpte när dom kom ut i början. Hårddisken ger upp.
Postad 04 december 2012 - 19:28
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Min la också av för ett par månader sedan, satte in en ny hårddisk och nu spinner den på som vanligt igen. Det stora raset kommer nog nu för de som köpte när dom kom ut i början. Hårddisken ger upp.
Nu har den ju inte lagt av helt utan inspelningarna stoppar innan de är slut men de kanske ändå är hårddisken som är problemet då? Kan man vänta sig någon garanti av Telia eller är det bara att bita i det sura och plugga i en ny disk? Boxen har vart med sedan de lanserade tjänsten, när nu de var. Vilken modell och storlek vågar man trycka in?
Redigerat av Cambo, 04 december 2012 - 19:29.
Postad 04 december 2012 - 19:42
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Nu har den ju inte lagt av helt utan inspelningarna stoppar innan de är slut men de kanske ändå är hårddisken som är problemet då? Kan man vänta sig någon garanti av Telia eller är det bara att bita i det sura och plugga i en ny disk? Boxen har vart med sedan de lanserade tjänsten, när nu de var.
Vilken modell och storlek vågar man trycka in?
Jag hade en likadan disk hemma som jag satte in. Western digital Scorpio Blue 320 Gigabyte satte jag i.
Redigerat av kadett, 04 december 2012 - 19:51.
Postad 05 december 2012 - 08:18
rogerli
-
rogerli
-
Användare
-
-
168 inlägg
Min inspelningsbara box har gjort tvärt om, dvs den har inte stängt av inspelningen när programet är slut och eftergångstiden har passerat.
Tre gånger under den senaste månaden har inspelningen gått i "hårddisktaket", hela hårddisken har blivit fylld upp till 320G. Och den spelar in tills man manuellt stänger av inspelningen.
Sedan går det inte att spela in något förrän man har tagit bort den sista inspelningen. Har man då haft fler inspelningar på kö (inprogrammerade) så har dessa inte blivit inspelade.......
Men detta händer inte vid varje inspelning utan de gånger som det har inträffat så har det varit samma program på TV3 som den har hängt sig på. Kan det vara så att det har varit fel hos TV3?
Postad 05 december 2012 - 09:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Min inspelningsbara box har gjort tvärt om, dvs den har inte stängt av inspelningen när programet är slut och eftergångstiden har passerat. Tre gånger under den senaste månaden har inspelningen gått i "hårddisktaket", hela hårddisken har blivit fylld upp till 320G. Och den spelar in tills man manuellt stänger av inspelningen.
Sedan går det inte att spela in något förrän man har tagit bort den sista inspelningen. Har man då haft fler inspelningar på kö (inprogrammerade) så har dessa inte blivit inspelade.......
Men detta händer inte vid varje inspelning utan de gånger som det har inträffat så har det varit samma program på TV3 som den har hängt sig på. Kan det vara så att det har varit fel hos TV3?
Har du planerat en återkommande inspelningar på det specifika programmet alltså? Har du planerat inspelning via boxen, mobilapp eller mina sidor? När är nästa gång du ska spela in det? Kan du skicka ett PM till mig med din identifikationskod så kan jag slå på loggningar så kan vi skicka iväg en bugrapport. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 05 december 2012 - 09:53
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Jag hade en likadan disk hemma som jag satte in. Western digital Scorpio Blue 320 Gigabyte satte jag i.
Kanske är ett byte av hårddisk som är lösningen för mig med. Lägger hellre några hundralappar på en ny disk än att köpa en helt ny box från telia igen. När dem dessutom inte kan tillhandahålla en tjänst där man kan titta på en kanal och spela in på en annan. Hänvisar till att det funkar på fiber. Men med adsl kan man ju faktiskt ha ett extra abonnemang och se två olika kanaler på två olika apparater samtidigt. Då borde det ju inte begränsa inspelningsfunktionen. Men mer tips på hårddiskar. Vilka kan tänkas fungera i den inspelningsbara boxen? Något speciellt att tänka på?
Postad 05 december 2012 - 10:38
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Analogt/Digitalt ljud inställt i boxen? Primärt och sekundärt ljudspår? Hdmi/optisk kabel för ljudet? Modell på förstärkare och TV.
Ni som har problem kan skicka ett pm till mig med rubrik "ljudproblem TV4 HD" där ni svarar på frågorna ovan samt anger eran identifikationskod på digital tv tjänsten.
Det vore bra om ni som hade problem med ljudspikar på TV4 HD och har skrivit det tidigare i tråden kunde skicka ett PM till mig så jag kan slå på loggningen på boxen och så vi har loggar på en tidpunkt när det blir en spik. Varför vi vill ha svar på frågorna ovan är för att det de kan vara som så att problemet är löst men är det inte det vill vi veta vilken utrustning vi behöver testa på för att kunna testa vidare för att kunna lösa problemet. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 05 december 2012 - 19:39
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Kanske är ett byte av hårddisk som är lösningen för mig med. Lägger hellre några hundralappar på en ny disk än att köpa en helt ny box från telia igen. När dem dessutom inte kan tillhandahålla en tjänst där man kan titta på en kanal och spela in på en annan. Hänvisar till att det funkar på fiber. Men med adsl kan man ju faktiskt ha ett extra abonnemang och se två olika kanaler på två olika apparater samtidigt. Då borde det ju inte begränsa inspelningsfunktionen. Men mer tips på hårddiskar. Vilka kan tänkas fungera i den inspelningsbara boxen? Något speciellt att tänka på?
Andra har visst provat Western digital AV-25 har jag för mig , någon skrev om det här. Annars är det bara att stoppa in den nya disken och så är det klart. Se bara till att det inte är någon gammal partition på den för då blir det problem. Den ska vara ren.
Postad 05 december 2012 - 20:43
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Någon som fått ny mjukvara idag?
Postad 05 december 2012 - 21:23
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jo då det har jag fått.
Postad 05 december 2012 - 22:08
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jo då det har jag fått.
Vad bra då innebär det att funktionen att sprida ut så folk fick uppdateringar i 3 olika dagar fungerade som den ska  Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 05 december 2012 - 22:26
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Vad bra då innebär det att funktionen att sprida ut så folk fick uppdateringar i 3 olika dagar fungerade som den ska 
Om man inte hårdbootar som jag  hehe
Postad 05 december 2012 - 22:28
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Analogt/Digitalt ljud inställt i boxen? Primärt och sekundärt ljudspår? Hdmi/optisk kabel för ljudet? Modell på förstärkare och TV.
Jag svarar både till tråden och som PM, för allmän kännedom. Digitalt Ljud Primärt ljudspår: svenska Sekundärt ljudspår: engelska Förstärkare: Onkyo TX-SR605 (via optisk kabel) Här hörs spikarna. TV: LG PS8000 (via HDMI) Jag har alltid TV-volymen på noll, så det är okänt om spikarna hörs även här.
Redigerat av elofu17, 05 december 2012 - 22:31.
Postad 06 december 2012 - 08:35
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Igår skulle mina barn se på julkalendern i timeshift. Julkalendern började kl. 18:45 och vi skulle se den på SVT1 HD. Eftersom vi satt och åt kl. 18:45 så började vi se på julkalendern i timeshift ca 19:10. Det fungerade alldeles utmärkt, men när regionala nyheter (Västnytt) började kl. 19:15 så hoppade julkalendern ur sitt timeshift-läge och vi fick helt plötsligt se Regionala nyheter istället. Bugg?
Postad 06 december 2012 - 11:09
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Igår skulle mina barn se på julkalendern i timeshift. Julkalendern började kl. 18:45 och vi skulle se den på SVT1 HD. Eftersom vi satt och åt kl. 18:45 så började vi se på julkalendern i timeshift ca 19:10. Det fungerade alldeles utmärkt, men när regionala nyheter (Västnytt) började kl. 19:15 så hoppade julkalendern ur sitt timeshift-läge och vi fick helt plötsligt se Regionala nyheter istället. Bugg?
Det är tyvärr så det alltid funkat i Telias lösning. Skillnaden nuförtiden är att det går att spola tillbaka då man inte blir av med sin timeshiftbuffer. Men förbaskat irriterande beteende!
Postad 06 december 2012 - 13:23
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Trist för ögonblicket (och irriterande) men julkalendern finns i programbiblioteket.
Postad 06 december 2012 - 13:25
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Det är tyvärr så det alltid funkat i Telias lösning. Skillnaden nuförtiden är att det går att spola tillbaka då man inte blir av med sin timeshiftbuffer. Men förbaskat irriterande beteende!
Håller inte med om att de alltid fungerat så. Här har jag kunnat pausa ett program klockan 20.10 och låtit stå till 20.45.. sen när man tittat har man fått se ifrån det man pausa tills programmet är slut. Programmet som skulle börjar kl 21 efteråt. Bryter inte min timeshift vid 20.25.. utan den går vidare tills jag väljer att antingen spola ikapp eller trycka på stopp. Trycker jag på stop kastats jag rakt in i det pågående programmet som började kl 21. Låter mera som en bugg.
Postad 06 december 2012 - 13:57
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Håller inte med om att de alltid fungerat så. Här har jag kunnat pausa ett program klockan 20.10 och låtit stå till 20.45.. sen när man tittat har man fått se ifrån det man pausa tills programmet är slut. Programmet som skulle börjar kl 21 efteråt. Bryter inte min timeshift vid 20.25.. utan den går vidare tills jag väljer att antingen spola ikapp eller trycka på stopp. Trycker jag på stop kastats jag rakt in i det pågående programmet som började kl 21.
Låter mera som en bugg.
Tror du missförstår. Det hela gäller bara lokalsändningar, vilka sänds på annan multicastkanal. Där har det alltid "bytt kanal" oavsett om man varit i live eller timeshiftläge. Förr så blev man av med hela sin timeshiftbuffer eftersom lokalsändning är samma sak som en zappning, men nuförtiden så behålls buffern även över en zapp.
Postad 06 december 2012 - 23:11
Vaaka14
-
Vaaka14
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
bara för mig det e svart på 3an? allt annat ser ut o funka med vissa hack i bilden lite då o då.
läser man på telias hemsida ska tydligen detta vart åtgärdat i förrgår. så kanske bara för mig det jäklas. uppdaterade mjukvaran idag på morgon, innan har det funkat bra för min del. så vet inte om det kanske strulat till något.
Postad 06 december 2012 - 23:17
squiz
-
squiz
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
bara för mig det e svart på 3an? allt annat ser ut o funka med vissa hack i bilden lite då o då.
Upplever inga problem alls på 3an (HD).
Postad 07 december 2012 - 01:30
Vaaka14
-
Vaaka14
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
tv 3 HD o kanal 5 HD e det som e svart för mig. men funkar om jag kör analogt :S
Redigerat av Vaaka14, 07 december 2012 - 01:30.
Postad 07 december 2012 - 09:25
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
tv 3 HD o kanal 5 HD e det som e svart för mig. men funkar om jag kör analogt :S
Fungerar kanalerna om du startar om din box? Fungerar andra HD kanaler? Det låter som krypteringsproblem och det brukar fungera igen om man loggar in med sin box några gånger. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 07 december 2012 - 10:25
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Digitalt Ljud Primärt ljudspår: svenska Sekundärt ljudspår: engelska Förstärkare: Onkyo TX-SR605 (via optisk kabel) Här hörs spikarna. TV: LG PS8000 (via HDMI) Jag har alltid TV-volymen på noll, så det är okänt om spikarna hörs även här.
Tack för informationen. Hoppas du kan säga en tidpunkt det är problem så kan vi titta i logfilen från din box med. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 07 december 2012 - 14:57
Vaaka14
-
Vaaka14
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Fungerar kanalerna om du startar om din box? Fungerar andra HD kanaler?
Det låter som krypteringsproblem och det brukar fungera igen om man loggar in med sin box några gånger.
han jag pratade med trodde så med. men tyvärr bröts det så felet är ej avhjälpt. hade sutti i telen 1.10h totalt sen när det bröts skulle jag fått vänta 58min, så orkade ej ringa upp igen. bara svt 1 fungerade idag. igår fungerade 3an o 5an utan HD. sen idag bytte jag lite i kanallistan då han jag pratade med ville det. helt plötsligt var svt 1 hd borta med. eller svart rättare sagt. däremot kanalinfo o sånt fungerar felfritt samt texttv nu chattat med telia, och handläggaren jag pratade med innan det bröts, hade försökt uppdatera min kryptering utan framgång, så felanmälan e gjord nu, så om 3 arbetsdagar ska dte va åtgärdat. man blir rätt lack alltså, e ju fasen mer strul än nytta med denna tvs*** om man får säga så. o påpekar man det så får man, vi förstår här har du 2 hyrfilmer, vem fasen bryr sig om några hyrfilmer, ge mig fungerade tv liksom, trots allt de tjag betalar för. ingen kritik mot dig nu markus, mer telia i säg + arg nu så blir man reagerar. och snart julafton ser ju stabilt ut
Redigerat av Vaaka14, 07 december 2012 - 15:38.
Postad 07 december 2012 - 16:51
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Som sagt, jag ska få fiber. Jag undrar om nån vill berätta vad man ska ha för utrustning. Får en s.k. nod antar att det är ett närverksuttag som jag får sätta en router i. Vilken router ska man skaffa? Sen tänkte jag dra kabel i hela huset. Hur drar man det? I serie eller ska alla tåtar ner till noden/routern. Måste man ha separata tråder för dator och TV och hur gör man med telefonin?
Tack på förhand
Postad 07 december 2012 - 22:10
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Har formuläret för ljudsynk tagits bort? Länken leder numera till en allmän felanmälningssida. Har osynk på Discovery Science och ofta på Comedy Central. Känns som att det problemet håller på att öka igen.
Postad 08 december 2012 - 09:57
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Som sagt, jag ska få fiber. Jag undrar om nån vill berätta vad man ska ha för utrustning. Får en s.k. nod antar att det är ett närverksuttag som jag får sätta en router i. Vilken router ska man skaffa? Sen tänkte jag dra kabel i hela huset. Hur drar man det? I serie eller ska alla tåtar ner till noden/routern. Måste man ha separata tråder för dator och TV och hur gör man med telefonin? Tack på förhand
En av dina frågor kan jag besvara. Har valt Ruckus för TVn. Fungerar problemfritt. Fjärrkontrollen till boxen 1963 är grymt dålig, men den kan du inte välja bort om vill ha inspelningsboxen. .
Postad 08 december 2012 - 14:12
keb
-
keb
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Något nytt ang de nya HD kanalerna från Viasat?
Tänker främst på Viasat sport HD och TV6 HD
Postad 08 december 2012 - 14:34
Mange Magnet
-
Mange Magnet
-
Användare
-
-
138 inlägg
Har tvingats byta från Telia till Bredbandsbolaget. Jag kan rapportera att Telias box (1963) är snabbare, ger bättre bild och har bättre användargränssnitt, att Telias playfunktion är helt överlägsen och att Bredbandsbolagets box inte går att styra med någon mobilapp.
Jag saknar Telia.
Postad 08 december 2012 - 15:31
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Fjärrkontrollen till boxen 1963 är grymt dålig, men den kan du inte välja bort om vill ha inspelningsboxen. .
Upplever inga problem alls med fjärrkontrollen. Tvärtom har jag lärt mig den så pass så jag tittar inte på den ens utan vet var alla knappar sitter genom att känna mig fram med ett finger.
Postad 08 december 2012 - 16:30
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Upplever inga problem alls med fjärrkontrollen. Tvärtom har jag lärt mig den så pass så jag tittar inte på den ens utan vet var alla knappar sitter genom att känna mig fram med ett finger.
Har heller inga problem med fjärren.
Postad 08 december 2012 - 18:26
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
En av dina frågor kan jag besvara. Har valt Ruckus för TVn. Fungerar problemfritt. Fjärrkontrollen till boxen 1963 är grymt dålig, men den kan du inte välja bort om vill ha inspelningsboxen. .
Upplever inga som helst problem med fjärrkontrollen. Har haft den snart 3 år. Däremot har jag bytt box en gång på garantin då hårddisken pajade samt bytt hårddisk nyligen då den pajade igen.
Redigerat av kadett, 08 december 2012 - 18:30.
Postad 08 december 2012 - 19:15
matbl
-
matbl
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Satt och funderade på en film för ikväll och hittade flera nya storfilmer (typ batman m.fl.) i videobutiken. Men inte i en enda av dem i HD?!?
Varför i hela friden inte telia?
Se sudd-tv har jag ingen lust med så nu fick någon annan (hyrbutiken) mina pengar istället.
Hallå! Ni går miste om intäkter om ni inte kan erbjuda HD i större utsträckning.
Postad 08 december 2012 - 20:51
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Satt och funderade på en film för ikväll och hittade flera nya storfilmer (typ batman m.fl.) i videobutiken. Men inte i en enda av dem i HD?!? Varför i hela friden inte telia? Se sudd-tv har jag ingen lust med så nu fick någon annan (hyrbutiken) mina pengar istället. Hallå! Ni går miste om intäkter om ni inte kan erbjuda HD i större utsträckning.
Ja det verkar som att HD-kategorin inte finns längre i videobutiken. Men om jag däremot söker på t.ex. Johan Falk, då ser jag att det finns HD-kvalité på dessa filmer. Så det verkar som att "HD-mappen" fallit bort...?
Postad 08 december 2012 - 23:05
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Ja det verkar som att HD-kategorin inte finns längre i videobutiken. Men om jag däremot söker på t.ex. Johan Falk, då ser jag att det finns HD-kvalité på dessa filmer. Så det verkar som att "HD-mappen" fallit bort...?
Hittar bara "Full HD".. så den vanliga "HD" kategorin är som sagt väck.. Men det är väldigt tamt utbud på nya filmer även i Full HD mappen..
Postad 08 december 2012 - 23:42
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Satt och funderade på en film för ikväll och hittade flera nya storfilmer (typ batman m.fl.) i videobutiken. Men inte i en enda av dem i HD?!? Varför i hela friden inte telia? Se sudd-tv har jag ingen lust med så nu fick någon annan (hyrbutiken) mina pengar istället. Hallå! Ni går miste om intäkter om ni inte kan erbjuda HD i större utsträckning.
Jag skulle vara nöjd om bara filmerna hade en så enkel sak som DD5.1-ljud! Komma här och kräva HD-filmer.. ;-).
Postad 09 december 2012 - 13:41
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hittar bara "Full HD".. så den vanliga "HD" kategorin är som sagt väck.. Men det är väldigt tamt utbud på nya filmer även i Full HD mappen..
Nej det är inte så bra utbud i Full HD-kategorin heller, tyvärr. Men värst är nog ändå 3D-kategorin, där har det inte uppdaterats något sedan Telia började med 3D.
Postad 09 december 2012 - 16:18
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Som sagt, jag ska få fiber. Jag undrar om nån vill berätta vad man ska ha för utrustning. Får en s.k. nod antar att det är ett närverksuttag som jag får sätta en router i. Vilken router ska man skaffa? Sen tänkte jag dra kabel i hela huset. Hur drar man det? I serie eller ska alla tåtar ner till noden/routern. Måste man ha separata tråder för dator och TV och hur gör man med telefonin? Tack på förhand
Tror inte man har byggt seriella nät sedan 90-talet och de ställde helt andra krav på nätverkskort så skulle inte fungera med vanliga konsumentprodukter, så ja du måste dra en kabel ifrån varje anslutningspunkt ner till en patchpanel. Patchpanelen används för att det är andra typer av kablage som går mellan väggkontakt och panelen än de man använder till dator/router.
Postad 09 december 2012 - 22:20
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Telia,
TV4 HD
Det är Dolby Digital-ljud i "Beck - I guds namn" som visas.
Kl 21:23:09 blir det en ljudspik (precis innan Margareta Oberg reser sig upp ur fåtöljen för att ringa ett samtal)
Det är enbart TV4 HD som har dessa problem med plötsliga ljudspikar då och då, och de uppstår enbart när TV4 HD skickar ut Dolby Digital-ljud. Under sändningar med enbart PCM-ljud blir det aldrig några spikar. Det borde sålunda vara något fel i själva DD-kodaren.
Övriga kanaler som sänder i DD-format fungerar felfritt, DVD, Blueray, Xbox och mediaboxar -- allihopa fungerar bra med min Onkyo-förstärkare, och har gjort så i över fyra år. Det lär med andra ord inte vara min försärkare som är problemet, det är något i DD-ljudspåret från just TV4 HD.
(skickar detta även som PM)
Redigerat av elofu17, 09 december 2012 - 22:40.
Postad 10 december 2012 - 07:46
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Fungerar klockrent för mig också, speciellt nu efter senaste uppdateringen, där jag upplever att responsen är bättre. Dock har jag märkt att kontrollen fungerar mycket sämre, så fort batterierna börjar tappa ström (vanliga ej laddningsbara) vilket kanske gör att folk upplever detta som att fjärren fungerar dåligt? Kan ju tycka att batterierna bör hålla längre med, så för min del så tappar dom snabbt i styrka och därmed respons. Men med färska batterier, klockrent godkänt!
Postad 10 december 2012 - 13:58
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Kan ju tycka att batterierna bör hålla längre med, så för min del så tappar dom snabbt i styrka och därmed respons. Men med färska batterier, klockrent godkänt!
Så fort jag märker att jag måste rikta fjärren mer mot boxen så byter jag batterier, sen kan jag vifta både till höger och vänster och den fungerar ändå.
Postad 10 december 2012 - 16:07
Unregistered33b3a508
-
Unregistered33b3a508
-
Forumräv
-
-
780 inlägg
Alla som är nöjda min sin fjärrkontroll.
Jag glädjer mig på edra vägnar.
.
Postad 10 december 2012 - 20:14
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Så fort jag märker att jag måste rikta fjärren mer mot boxen så byter jag batterier, sen kan jag vifta både till höger och vänster och den fungerar ändå.
...och byter man till t.ex. en Logitech Harmony 555 (jag har en sån) så kan man t.o.m. stå ute i köket och styra boxen i vardagsrummet (förutsatt att det är fri sikt eller nån bra vägg att studsa signalen mot) - den har bra kräm den fjärren.
Postad 10 december 2012 - 20:55
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Någon mer än jag som upplever nya ljudsynkproblem på Discovery Science och Comedy Central?
Telia support hävdar att: "Vi har inga kända fel som stämmer in på din beskrivning och jag kan heller inte hitta att några fler kunder hos oss har felanmält detta. Vid kontroll på vår test-TV här så fungerar det bra på bägge kanalerna."
Jag har nu haft mer eller mindre konstant osynk en tid, hoppades att det bara var vissa program men det verkar inte så.
Länken http://iptv.rly.nu som Markus lade ut tidigare verkar nu gå till en allmän supportsida.
Postad 10 december 2012 - 22:09
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Alla som är nöjda min sin fjärrkontroll. Jag glädjer mig på edra vägnar. .
Jag har den gamla varianten från 2010 och den funkar bra. Kan det vara så att den nyare varianten är sämre?
Postad 10 december 2012 - 22:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Länken http://iptv.rly.nu som Markus lade ut tidigare verkar nu gå till en allmän supportsida.
Jo, de vill att ni använder det vanliga flödet för att felanmäla. Så skicka in tidpunkt, kanal, om det är analogt eller digitalt ljud som är ur synk så får de felanmäla det. Det går även att chatta med dem så får ni hjälp med. Markus Johansson Telia Kundservice
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|