Hej allihop,
Hur många skulle önska "Telia Inspelare Plus" till kunder som har Digital-TV via VDSL med Telia Smart?
Jag vill trycka lite på vikten av att så många som möjligt informerar Telia om sina önskemål om hur VI vill att deras tjänster skall utvecklas. Informerar vi inte Telia så kan de omöjligt veta hur stor efterfrågan en viss tjänst har, och kommer därmed ej heller att prioritera som vi vill. Vi kan då heller inte sitta och klaga på externa forum över vad som fattas eller att mer finns att önska.
Själv är jag helnöjd så här långt med kvalitet och utbud. Jag har enbart funnit ett fåtal punkter där mer finns att önska. Detta har jag informerat Telia om, och jag uppmanar övriga att göra samma sak.
I och med detta inlägg vill jag lägga min röst för att "Telia Inspelare Plus", utöver för fibernätet, även öppnas upp för Telia Smart-kunder som har högre bandbredd över telenätet mha VDSL-teknik. Med "Telia Inspelare" kan enbart aktiv kanal spelas in, medan man med "Telia Inspelare Plus" kan titta på en kanal och SAMTIDIGT spela in på en annan kanal.
Jag sitter själv med 60 MBit VDSL från Telia. Allt flyter på alldeles utmärkt.
Jag kan utan problem, till Thomson Gateway, samtidigt koppla in och köra följande enheter:
* 1st VIP1963 (t.ex på SVTB med inspelning aktiverad mha "Telia Inspelare")
* 1st VIP1003 (t.ex på Kanal 5)
* 1st laptop-dator (utmärkt bandbredd via bredbandskollen.se)
* 1st Sony PlayStation3
* 1st Ruckus Mediaflex
* 1st stationär dator (trådlöst via Ruckusen)
* 2st Androidtelefoner (trådlöst via Thomson Gateway)
Inga problem med bilden vare sig på VIP1963, VIP1003 eller på det inspelade materialet, och jag har fortfarande gott om bandbredd kvar. Fungerar klockrent!
Telias större kanalpaket blir mer attraktivt för vår familj, och vi hade valt att uppgradera, om "Telia Inspelare Plus" hade varit tillgängligt för oss. Att släppa helt fritt från Telias sida det kan jag förstå att man inte vill göra. Det hade nog inneburit kaos för stackars kundtjänst med inringande kunder som skaffat "Plus" trots att de inte har bandbredd nog att nyttja det.
Min förhoppning är att samtliga som läser detta och som har Telia VDSL lämnar en kommentar efter sig om huruvida även de hade önskat denna funktionen, och om JA även officiellt informerar Telia om detta önskemål. Så kanske Telia prioriterar upp arbetet med att lösa detta för oss.
Tack för mig.
Vänliga hälsningar,
Carlssons