Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Apple iPhone *

2504 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.516666 (59) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8.777776 (44) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 26 April 2008 - 16:47

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Det såklart.

Jag sitter och överväger om jag ska köpa en från Ebay eller om jag ska vänta till 3g varianten kommer ut.
Finns det något samlat ställe där någon radar upp alla nackdelar med att köpa en iphone som man måste låsa upp själv.

Har skummat igenom kanske 30 sidor av diskussion hittills och vad jag förstår så är det följande.

• Ingen garanti efter upplåsningen.
  • Inget 3g (har inte än förstått innebörden med just 3g, men det måste ju vara bra att ha)
  • Problem med MMS eller omständigt att hålla på med dem.
  • mycket pillande tills allt funkar.

Har jag helt fel?

1:Det går ju faktiskt att återställa en iphone till 100% till fabriksinställningar så det booorde egentligen inte vara några problem med garantin.
2:Om du inte vet vad 3G är eller vad det innebär så kommer du garanterat inte sakna det :)
3: Ja MMS-appen är väl ingen höjdare direkt med jag är övertygad att det inom en snar framtid är betydligt mindre omständig att använda.
4: Mycket pillande? Det är ju bara att stoppa in usb-sladde n och trycka några ggr med musen på diverse knappar i ett gratisprogram som man lätt laddar ner och...vips! Upplåst och klar att använda!

Dock verkar generation 2 av iphone få en riktig GPS inbyggd också så om jag vore du så hade jag väntat...

Postad 26 April 2008 - 18:56

Unregistered85748b11
  • Unregistered85748b11
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

1:Det går ju faktiskt att återställa en iphone till 100% till fabriksinställningar så det booorde egentligen inte vara några problem med garantin.
2:Om du inte vet vad 3G är eller vad det innebär så kommer du garanterat inte sakna det :)
3: Ja MMS-appen är väl ingen höjdare direkt med jag är övertygad att det inom en snar framtid är betydligt mindre omständig att använda.
4: Mycket pillande? Det är ju bara att stoppa in usb-sladde n och trycka några ggr med musen på diverse knappar i ett gratisprogram som man lätt laddar ner och...vips! Upplåst och klar att använda!

Dock verkar generation 2 av iphone få en riktig GPS inbyggd också så om jag vore du så hade jag väntat...

Tack.

Ok, om det skulle hända nått med iPhonen, kan man gå in helt sonika i en svensk Apple butik och dra till nån knackig engelska "Excuse me, my iPhone is broken please help me"
Joro jag har väl lite koll på 3g, största fördelarna är väl att man kan surfa mycket snabbare?

Jag funderar på att vänta på iPhone 2.0, men just nu har jag ingen alls eftersom nått svin ryckte den ur fickan när jag var på krogen sist så det är lite brådis.

Vågar man fråga vilka stora grejjer som kommer med iPhone 2.0. förutom 3G. Vet att en 5megapixel kamera antagligen kommer sättas in, men det är jag inte speciellt intresserad av. Skiljer inte såjättemycket på 2MP och 5MP när det gäller mobiltelefoner, 2MP räcker för mig iallafall när jag vill ha kort i mobilen, använder systemkamera om det är något jag vill ha stora bilder på.

Postad 26 April 2008 - 19:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Kul att se alla gissningar folk har när det gäller nästa Iphone :)
Det enda som är säkert är att den kommer få 3G allt annat är ren spekulation

Postad 26 April 2008 - 22:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Kul att se alla gissningar folk har när det gäller nästa Iphone ;)
Det enda som är säkert är att den kommer få 3G allt annat är ren spekulation

VA!? Men det står ju på internet, och då måste det ju vara sant! ;)

Redigerat av shapic, 26 April 2008 - 22:35.

Postad 26 April 2008 - 22:41

Unregistered35428
  • Unregistered35428
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
En liten snabb fråga. Är det någon som har lyckats få bort T9 funktionen på sin iphone?

Riktigt störande att behöva trycka bort ord såfort man ska skriva ett sms.

Postad 26 April 2008 - 22:48

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

En liten snabb fråga. Är det någon som har lyckats få bort T9 funktionen på sin iphone?

Riktigt störande att behöva trycka bort ord såfort man ska skriva ett sms.

Finns nått tweakprogram i installer som gör att du får upp en meny om att inte behöva använda stavningsprogramet. Kb heter det, ligger under tweaks eller system har ja för mig. När du installerat så gå till settings-->General-->Keyboard å stäng av "auto-correction" så slipper du skräpet ;)

Postad 27 April 2008 - 10:26

Unregistered35428
  • Unregistered35428
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Finns nått tweakprogram i installer som gör att du får upp en meny om att inte behöva använda stavningsprogramet. Kb heter det, ligger under tweaks eller system har ja för mig. När du installerat så gå till settings-->General-->Keyboard å stäng av "auto-correction" så slipper du skräpet ;)

Tackar så mycke! Nu kanske man kan börja skriva sms och gilla det ;)

Postad 29 April 2008 - 08:55

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Finns det någon app som gör att man kan synka iphonen på fler datorer?
Har för mig att jag sett det, men är inte 100.

Postad 29 April 2008 - 10:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Finns det någon app som gör att man kan synka iphonen på fler datorer?
Har för mig att jag sett det, men är inte 100.

Ja. SwapLibrary

Postad 29 April 2008 - 11:12

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Ja. SwapLibrary

Thx

Dagens tips: pilla inte med telefonen under synkning...fick göra en total restore nu :)
Känns inte så kul att lägga in alla kontakter, musik och appz igen :D

fördel fick 1.1.4 nu iaf.

Postad 29 April 2008 - 15:06

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Ja. SwapLibrary

Funkar inte på 1.1.4!

Hur får man upp iphonen som en enhet i utforskaren, det fanns där innan jag gjorde en restore :)

Postad 29 April 2008 - 15:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ingen aning. Använder inte windows. Det går inte på mac iaf så jag antar att det inte funkar på pc heller.

Postad 29 April 2008 - 18:02

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
I WinSCP kan man ändra rättighet från root till mobile? alltså ändra owner...
Har lagt över mina gamla kamera bilder men de har fel rättighet.

Redigerat av Damp, 29 April 2008 - 18:21.

Postad 30 April 2008 - 00:27

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

"A few details about the new iPhone have also been confirmed by the source. The new iPhone will be 2.5 mm thinner than the 11.7 mm original. The iPhone will also have a GPS chip for navigation and other location-based services."

- Fortune

*hoppas*

Postad 03 May 2008 - 22:52

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Fan hoppas inte att den nya iPhonen blir sådär ###### mkt häftigare en denna. Då blir man ju så sjukt sugen på att köpa den nya. Och med mina impulsköp så bara vet jag att om några månader så sitter man med den nya lite tunnare, lite häftigare telefonjäveln i handen!

Postad 03 May 2008 - 23:43

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
får min iphone nu på tisdag =)

blir bak eller framsidan lätt repig? bör jag skaffa en skyddsfilm, eller behöver man inte det vid normalt bruk?

Postad 03 May 2008 - 23:55

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Fan hoppas inte att den nya iPhonen blir sådär ###### mkt häftigare en denna. Då blir man ju så sjukt sugen på att köpa den nya. Och med mina impulsköp så bara vet jag att om några månader så sitter man med den nya lite tunnare, lite häftigare telefonjäveln i handen!

Tror du att den blir tunnare? Tror jag säljer min till sommaren för xperian eller en htc.

Postad 04 May 2008 - 00:20

Unregistered85748b11
  • Unregistered85748b11
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Det kliar i fingrarna varje dag för mig också.

Vill verkligen ha iPhone.
Men det verkar vara så mycket problem med den.

Upplåsningen är i sig inga problem, men det är så många extra saker som ska in för att ge den funktioner som man i Sverige har tagit för givet när man köpt en telefon som delvis blivit designad för den svenska marknaden.

Den har så många barnsjukdomar som hindrar mig just nu i väntan på 2.0.

Problemet är ju att jag verkligen behöver en telefon då jag inte har något alls för tillfället. Eller ja, kräver jag ordentligt i förådet så kan jag nog fiska upp en Ericsson T18 vilket i sig är en fin liten telefon men omöjlig att ha med mina behov.

3G är en trevlig funktion, men inget jag tror jag måste ha.
GPS är en riktigt rolig funktion, det vill jag ha för "cool-faktorn" samt att jag höll på att tappa bort mig i stockholm för ett par veckor sen så en GPS skulle vara GULD för mig ibland, men det är ju inget en vanlig karta som man kan fixa på iPhonen redan idag kan ordna heller.

Rykten om en vit, eller t.o.m röd (enbart rykten) skulle vara snyggt.

Men i.o.m att Apple fixar 3G får mig iallafall tro att de sätter in stöd för t.ex. MMS, och kanske Java också vilket gör att jag känner att om allt det här kommer nån månad efter att jag köpt iPhonen nu, ångra mig.

Postad 04 May 2008 - 02:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Mycket problem? Det är isf för att man klantar sig när man låser upp den. Själv har jag inte haft några problem alls med min. Vilka barnsjukdomar skulle det vara?

Postad 04 May 2008 - 13:14

Unregistered85748b11
  • Unregistered85748b11
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat att leka med iphone SDK?
Någon som har några bra förslag till program?

Redigerat av Unregistered85748b11, 04 May 2008 - 13:26.

Postad 04 May 2008 - 22:09

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Om vi ska spekulera lite över 3G versionen som kommer till sommaren så tror jag personligen att den inte kommer vara tunnare då den kommer behöver mer batterikapacitet för att inte dö efter ett par timmar. Minst lika tjock eller kanske t.o.m. tjockare skulle jag sätta mina pengar på iaf. Sen väl när iphone officiellt släpps i Sverige så skulle jag nästan vilja garantera att den kommer ha MMS då det är ett väletablerad funktion här i norden...

Lyckas dom pressa in ett GPS-chip också så skulle iaf min värld bara bli bättre....

Postad 04 May 2008 - 23:00

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det är bara jag som har tänkt på detta, har inte sett någon annan nämna det i denna tråd i allafall.
Men jag irriterar mig lite på att den högra högtalaren inte används, utan det är endast den vänstra som används.
Är det bara jag som irriterar mig på detta? :)
Och finns det i huvudtaget något sätt att aktivera den högra??

Postad 04 May 2008 - 23:03

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
iphone har bara en högtalare, den andra är micen :)

Postad 04 May 2008 - 23:27

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
hur laddar ni era iphones? bara genom datorn eller i vägguttaget också?

Funderar på om man ska beställa en såndär apple vägguttag-usb-adapter... Dock är dom ju rätt dyra, det kanske räcker med en "vanlig" sån vägguttag-usb som det inte står apple på?

Nån som kör med nån snikvariant?

Postad 05 May 2008 - 08:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Laddar bara med USB. Är sällan borta så pass länge så jag inte har tillgång till en dator.

Postad 05 May 2008 - 20:33

Unregistered630be293
  • Unregistered630be293
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag har köpt några fulsladdar till mina ipods som fungerar perfekt. Eftersom jag kör MBA och den har så klent nätagg tar det mååååååånga timmar att ladda tom dator och tom telefon- hela natten oftast.. Alla funkar bara bra, spelar ingen roll hur de ser ut, alla går minst dubbelt så snabbt som via datorn...

/me

Redigerat av Unregistered630be293, 07 May 2008 - 00:12.

Postad 06 May 2008 - 09:20

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Laddar bara med USB. Är sällan borta så pass länge så jag inte har tillgång till en dator.

Haha, japp, vi är fan tragiska :P

Postad 06 May 2008 - 09:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
iPhone dyker nu upp i 10 nya länder, dock inte i Sverige. Det är Vodafone som slutit ett avtal:

Vodafone to Offer Apple’s iPhone in Ten Markets
06 May 2008

Vodafone today announced it has signed an agreement with Apple to sell the iPhone in ten of its markets around the globe. Later this year, Vodafone customers in Australia, the Czech Republic, Egypt, Greece, Italy, India, Portugal, New Zealand, South Africa and Turkey will be able to purchase the iPhone for use on the Vodafone network.

Källa

Postad 06 May 2008 - 10:33

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Hur låter detta?
T-Mobile bekräftar Iphone med 3g

"Nu återstår att se om någon av de svenska operatörerna ska få ett avtal
i hamn lagom till introduktionen av Iphone 3g som troligen ska presenteras
under Apples utvecklarkonferens som drar igång 9 juni
."

Postad 06 May 2008 - 10:42

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Det här var intressant. Det tyder mer och mer på att iPhone v2 kommer att vara obunden!

Telecom Italia: has signed a deal to bring iphone to Italy

TELECOM ITALIA HAS SIGNED A DEAL TO BRING IPHONE TO ITALY

Telecom Italia announced today it has signed a deal with Apple to bring the iPhone to Italy later this year.

Rome, 6 May 2008

Redigerat av Phindus, 06 May 2008 - 10:42.

Postad 06 May 2008 - 12:07

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Om den är obunden för det väl med sig både för och nackdelar antar jag. Förmodligen kommer det inte meckas lika mycket för att låsa upp den då. Och den lär förmodligen vara svindyr att köpa utan abonnemang. Bästa vore ju om den kom i två utföranden.

Ett precis som nu bundet med typ 3 olika abonnemangsalternativ. Och en obunden som kostar vadå, runt 900 euro eller något =). Så man fortfarande kan köpa den med abonnemang billigt och "regga" via iTunes och göra precis som man har gjort med sin US-iPhone. dvs låsa upp den. Jag är verkligen inte sugen på ett abonnemang.

Jag köper nog bara nya iPhone om den får ett ordentligt lyft. Bara 3G är knappast tillräckligt för mig då jag haft typ 3 eller 4 3G telefoner förut och surfat/använt det max 1 gång i månaden.

Postad 06 May 2008 - 12:15

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Om den är obunden för det väl med sig både för och nackdelar antar jag. Förmodligen kommer det inte meckas lika mycket för att låsa upp den då. Och den lär förmodligen vara svindyr att köpa utan abonnemang. Bästa vore ju om den kom i två utföranden.

Ett precis som nu bundet med typ 3 olika abonnemangsalternativ. Och en obunden som kostar vadå, runt 900 euro eller något =). Så man fortfarande kan köpa den med abonnemang billigt och "regga" via iTunes och göra precis som man har gjort med sin US-iPhone. dvs låsa upp den. Jag är verkligen inte sugen på ett abonnemang.

Jag köper nog bara nya iPhone om den får ett ordentligt lyft. Bara 3G är knappast tillräckligt för mig då jag haft typ 3 eller 4 3G telefoner förut och surfat/använt det max 1 gång i månaden.

Jag vill ha en med garanti iom att min börjat krångla. Tycker det är bökigt att behöva hacka osv och inte kunna uppgradera rakt av. Det är ju det som är mycket av charmen för mig med Apple, att saker och ting fungerar "relativt" smärtfritt.

Postad 06 May 2008 - 12:25

poppe_
  • poppe_
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Det har du förvisso helt rätt i. Ser man det på så vis så är det ju helt klart skönt att ha en som man alltid bara kan trycka uppdatera på utan att tänka två gånger. Men för mig då som ringer för 40-50kr i månaden är oftast dessa abonnemangsalternativ helt sanslösa. Känns fel att betala för 150minuter i månaden när man ringer för 20 kanske :P.

Och att betala säg 9000 för en mobil för att få den utan abonnemang känns också lite väl. Jag håller nog hårt i den nuvarande ett tag till som sagt. Appropå Appleprodukter så väntar jag i skrivande stund på en Macbook Air som jag ska få ifrån en bekant som varit i USA nyligen. Måste älska den låga dollarn =). Tack vare iPhone så är jag helt såld på Appleprodukter också och kommer förmodligen gå över helt inom några år.

Postad 06 May 2008 - 12:30

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Det har du förvisso helt rätt i. Ser man det på så vis så är det ju helt klart skönt att ha en som man alltid bara kan trycka uppdatera på utan att tänka två gånger. Men för mig då som ringer för 40-50kr i månaden är oftast dessa abonnemangsalternativ helt sanslösa. Känns fel att betala för 150minuter i månaden när man ringer för 20 kanske :P.

Och att betala säg 9000 för en mobil för att få den utan abonnemang känns också lite väl. Jag håller nog hårt i den nuvarande ett tag till som sagt. Appropå Appleprodukter så väntar jag i skrivande stund på en Macbook Air som jag ska få ifrån en bekant som varit i USA nyligen. Måste älska den låga dollarn =). Tack vare iPhone så är jag helt såld på Appleprodukter också och kommer förmodligen gå över helt inom några år.

Hehe, alltid skoj när folk upptäcker Apple. Sitter själv och väntar på Trackingnummer för min ny 24" iMac ;).

Nej, kommer iPhonen med ett abonnemang som kostar 400:- i mån så är det inte aktuellt. Kommer sällan över 120:-/mån som det är nu, och då går 99:- till fast mobilt internet. Vi får väl se vad som händer. Att spekulera leder ju inte så långt tyvärr.

Redigerat av Phindus, 06 May 2008 - 12:30.

Postad 07 May 2008 - 21:47

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
The migration is worldwide and very much active :unsure:

Postad 09 May 2008 - 00:19

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Ett tips:

Testa att installera OrbLive och Orb klienten på en pc! Så jäkla smidigt att komma åt hela sin mediasamling (film, musik, och bilder) !!
Funkar riktigt riktigt bra faktiskt, men finns en del buggar fortfarande. Och för er som har TV-kort: OrbLive kan streama alla kanaler från datorns tv-kort till iPhonen, det är riktigt coolt! Har själv inte testat just tv-stream funktionen då jag sitter på en floppydtv-dvb-T och har flyttat till ett com hem hus.

Bara ett litet tips inför helgens iphone-pillande :)

EDIT: Upptäckte precis att man kan komma åt sin Webcam också!! Med riktigt schyst kvalité! Dock har iaf jag en fördröjning på ca 8 sekunder. Men perfekt om man inte är hemma och vill använda webcamen som en slags övervakningskamera :)

Redigerat av shapic, 09 May 2008 - 00:21.

Postad 09 May 2008 - 12:15

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Ett tips:

Testa att installera OrbLive och Orb klienten på en pc! Så jäkla smidigt att komma åt hela sin mediasamling (film, musik, och bilder) !!
Funkar riktigt riktigt bra faktiskt, men finns en del buggar fortfarande. Och för er som har TV-kort: OrbLive kan streama alla kanaler från datorns tv-kort till iPhonen, det är riktigt coolt! Har själv inte testat just tv-stream funktionen då jag sitter på en floppydtv-dvb-T och har flyttat till ett com hem hus.

Bara ett litet tips inför helgens iphone-pillande :)

EDIT: Upptäckte precis att man kan komma åt sin Webcam också!! Med riktigt schyst kvalité! Dock har iaf jag en fördröjning på ca 8 sekunder. Men perfekt om man inte är hemma och vill använda webcamen som en slags övervakningskamera :P

Finns det alltså inga såna apps till Mac OS X!?

Postad 10 May 2008 - 11:07

erithiof
  • erithiof
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
dunderar lite kring om man ska skaffa en sånn här eller om man ska köpa SE w910i, någon som har erfarenhet av båda som kan tipsa?

Postad 10 May 2008 - 22:16

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

dunderar lite kring om man ska skaffa en sånn här eller om man ska köpa SE w910i, någon som har erfarenhet av båda som kan tipsa?

iPhone såklart! :)

Nej då, men min sambo har haft en SE w910i och den är helt ok. Men den är som alla andra "traditionella" mobiltelefoner: rolig i ett par veckor, men efter det lika tråkig som alla andra telefoner man haft typ... slentrian-mobil! Dock har den fm-radio och hsdpa vilket är mkt trevligt. Men som sagt, jag rekommenderar staaaarkt en iphone istället, mest för att den är så nyskapande i många avseenden och då främst i gränssnittet och prestandan. Iphone är den enda telefon som jag haft som inte blivit vardags-tråkig efter några veckor. Har haft den i över ett halvår och jag gillar den minst lika mkt som när jag först fick den, om inte mer!

Postad 10 May 2008 - 22:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Finns det alltså inga såna apps till Mac OS X!?

Jodå, Simplify Media finns ju alltid.. Men det funkar bara med musik streamad till iphone och inte film/tv.

Simplify Media

Postad 11 May 2008 - 15:36

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Kan man byta mapp på ORB klienten? Jag vill inte ha orginal foldern som ligger med!

Postad 12 May 2008 - 02:21

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Kan man byta mapp på ORB klienten? Jag vill inte ha orginal foldern som ligger med!

Orb-klienten? Vad är det för mapp du inte vill ha med i orb-klienten?

Eller menar du orb-servern som körs på pc:n ?

Postad 12 May 2008 - 14:50

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0

Orb-klienten? Vad är det för mapp du inte vill ha med i orb-klienten?

Eller menar du orb-servern som körs på pc:n ?

Från Pc:n den mapp man delar som så man kommer åt den från iphonen.

Postad 13 May 2008 - 02:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Från Pc:n den mapp man delar som så man kommer åt den från iphonen.

Ja då det kan man göra väldigt lätt. Högerklicka på Orb-ikonen i aktivitetsfältet på startmenyn och välj inställningar/Configuration. Under någon av flikarna där kan man ändra vilka mappar som ska läggas ut.

Postad 15 May 2008 - 00:46

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Hmm.. Locate-Me funktionen fungerade utmärkt för mig fram tills igår natt när jag bytte operatör från Halebop till Glocalnet (Telenors nät). Nu tror den hela tiden att jag befinner mig på en liiiiiten ö utanför madagaskars östra kust(!?). Väldigt konstigt.

Postad 15 May 2008 - 04:04

Idge
  • Idge
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Någon som har en liten uppfattning om hur man ändrar ringsignaler (Personliga Mp3) utan att behöva betala Apple en massa pengar ?
Och utan att behöva nedgradera Itunes till 7.5 ?

Ps. Väldigt nöjd med Iphone i jämnförelse mot min W960 :D

Redigerat av Idge, 15 May 2008 - 04:04.

Postad 15 May 2008 - 07:17

Idge
  • Idge
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Någon som har en liten uppfattning om hur man ändrar ringsignaler (Personliga Mp3) utan att behöva betala Apple en massa pengar ?
Och utan att behöva nedgradera Itunes till 7.5 ?

Ps. Väldigt nöjd med Iphone i jämnförelse mot min W960 :D

Hittade lösningen ;)
http://www.iphoneinf...phone/#more-278

Postad 15 May 2008 - 10:50

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hittade lösningen :D
http://www.iphoneinf...phone/#more-278

Det finns ett mkt smidigare sätt:

Lägg över de låtar du vill ha som ringsignal på din iPhone (som vanligt genom iTunes). Installera sedan "SkrewCommon" och sen "Ringtones". Ringtones är en app som gör att du direkt i din iPhone kan skapa ringsignaler och sms-signaler av ditt muskbibliotek på iphonen.

EDIT: Såg att det stod som alternativ 2 på din länk ;) Sorry!

Dock så står det inte där att du först måste installera "Skrewcommon" innan du installerar "Ringtones". Skrewcommon ligger under samma source, dvs: http://i.danstaface.net .

Redigerat av shapic, 15 May 2008 - 10:53.

Postad 15 May 2008 - 11:12

Idge
  • Idge
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Det finns ett mkt smidigare sätt:

Lägg över de låtar du vill ha som ringsignal på din iPhone (som vanligt genom iTunes). Installera sedan "SkrewCommon" och sen "Ringtones". Ringtones är en app som gör att du direkt i din iPhone kan skapa ringsignaler och sms-signaler av ditt muskbibliotek på iphonen.

EDIT: Såg att det stod som alternativ 2 på din länk :P Sorry!

Dock så står det inte där att du först måste installera "Skrewcommon" innan du installerar "Ringtones". Skrewcommon ligger under samma source, dvs: http://i.danstaface.net .

Sant, hittade dock längre ner bland kommentarerna att man behövde Skrewcommon :D
Fungerar perfekt nu iaf ;)

HIttade även världens längsta lösning på att applications minnet tar slut som handlar om SSH osv osv osv...
Jag får väl leva med det problemet ^^

Postad 15 May 2008 - 13:25

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Sant, hittade dock längre ner bland kommentarerna att man behövde Skrewcommon :)
Fungerar perfekt nu iaf :)

HIttade även världens längsta lösning på att applications minnet tar slut som handlar om SSH osv osv osv...
Jag får väl leva med det problemet ^^

Applicationsminnet tar slut? Du menar den lilla partitionen som OS ligger på? den på 300mb.. Det problemet löser du LÄTT med hjälp att "BossTool". Installera det och välj sedan "Move Fonts" så får du ca 80mb till som du kan spruta in apps på ... och 80mb räcker nog väldigt länge :) Ringtones kan man också flytta men det gör knappt någon skillnad.. Jag fick bara 6mb av att flytta ringtones. Apps kan du såklart också flytta men det har jag aldrig vågat eller behövt pilla med då jag tycker att 80mb räcker gott och väl.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.