Redigerat av Unregistered7e3450d3, 13 augusti 2009 - 21:50.
* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 13 augusti 2009 - 21:41
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 14 augusti 2009 - 07:38.
Postad 13 augusti 2009 - 21:49
Tänkte spela upp en film idag, en vanlig xvid avi med en .sub undertitel fil, men spelaren hittar inte undertiteln? nått jag missat.
Ja, felet ligger just i .sub. WDTV stöder bara (UTF-8-kodade) .srt-filer som undertexter.
Postad 13 augusti 2009 - 22:55
Det alternativet fungerar inte i nuvarande firmwares, det är en känd bugg. Man måste välja 24hz.När jag ställer min WDTVs video output setting på 1080p 23.937hz så händer nått väldigt konstigt. Jag brukar ha den på 1080p 24Hz men när jag ändrar den till 1080p 23.937Hz då ändras uplösningen till jättelågt, skulle tro 640*480. Är det någon som har samma problem?
Det är precis vad som händer, så just nu har man att välja på ett litet hack var 42a sekund, eller leva med 3:2 pulldown om du ställer wdtvn på 60hz när man vill kolla på 24p material.Om du kör i 24Hz när filmen är 23,976Hz (vilket som sagt är det vanligaste), så kommer troligen bilden att hacka till var 42:a sekund. I övrigt bör det fungera.
Postad 13 augusti 2009 - 23:40
Hmm! Vad använder du för program för att göra detta?
Programet jag använder heter: mkvtoolnix: http://www.bunkus.or...ds.html#windows
Ganska enkelt och bra program att göra med, fungera på Vista x64 också. Man kan lägga till språk för både ljud filer och video filer men också undertexter, vilket gör att WD'n kan skriva ut vilket ljud/undertext fill du ser/lyssnar på nu, ganska praktiskt även om man kan göra samma sak med undertexter genom att lägga till .svenska.srt i slutet på dessa.
Postad 14 augusti 2009 - 00:56
Det alternativet fungerar inte i nuvarande firmwares, det är en känd bugg. Man måste välja 24hz.
Det är precis vad som händer, så just nu har man att välja på ett litet hack var 42a sekund, eller leva med 3:2 pulldown om du ställer wdtvn på 60hz när man vill kolla på 24p material.
Jag köpte WDTV'n mest för att leka med, men tröttnade snabbt på att de inte kan lösa 24Hz (23,976Hz).
Kör mest med min gamla Tvix som är nästan 100-procentig.
Menar ni att inte ens betan 1.02.10 klarar detta? Det var ett tag sedan jag mixtrade med ny firmware...
Postad 14 augusti 2009 - 07:40
Undrar när de ska släppa en ny officiell mjukvara, det var ett tag sedan det hände något. Kör fortfarande på 1.02.07 mjukvaran.Jag köpte WDTV'n mest för att leka med, men tröttnade snabbt på att de inte kan lösa 24Hz (23,976Hz).
Kör mest med min gamla Tvix som är nästan 100-procentig.
Menar ni att inte ens betan 1.02.10 klarar detta? Det var ett tag sedan jag mixtrade med ny firmware...
Postad 15 augusti 2009 - 09:17
Funkar inte på min, varken med hdmi eller toslink. Jag har en Yamaha rx-v1800.Har en liten fråga till alla er som har ett hemmabio system kopplat till WD'n.
Jag vill köpa ett lite enklare hemmabiosystem och funderar på att köpa en simpel förstärkare som klarar av dolby och DTS men INTE AAC. Då mina filmer ligger kodade i AAC, kommer min förstärkare att kunna få in 5.1 ljudet från WD'n eller krävs det att förstärkaren också kan koda av AAC ljudet? Ljudet kommer att gå via optisk kabel från WD'n till förstärkaren.
Här är förstärkaren jag vill köpa: https://www.prisjakt...kt.php?p=410984
Postad 15 augusti 2009 - 13:04
Funkar inte på min, varken med hdmi eller toslink. Jag har en Yamaha rx-v1800.
Tack, men jag antar att DTS och AC3 fungera utan problem?
Postad 16 augusti 2009 - 18:04
Så länge det inte är i aac format så har det funkat fint oavsett dts eller dd t.ex.Tack, men jag antar att DTS och AC3 fungera utan problem?
Redigerat av wilhelmrama, 16 augusti 2009 - 18:05.
Postad 16 augusti 2009 - 20:03
Värt att uppgradera eller?
Bifogad fil(er)
Redigerat av pege63, 16 augusti 2009 - 20:12.
Postad 17 augusti 2009 - 09:45
Tjena!Nån som har testat WDLXTV 0.5.6.1?
Värt att uppgradera eller?
Om du planerar att installera en Usb Hubb, Lan eller greja med OSD så är det värt en installation. annars är det ingen nytta.
Redigerat av khamchanam, 17 augusti 2009 - 09:48.
Postad 17 augusti 2009 - 12:10
Har kört med gamla Xboxen länge men vill ju kunna köra MKV filer.
Vill bara veta att denna är stabil och att den funkar hyffsat felfritt med .srt filer.
Den spelar inte upp rar filer eller?? utan man måste packa upp dom innan?
Eller är det värt att lägga nästan 2000:- till och köpa en tvix/popcorn??
Blir nog att lägga en beställning på denna idag.
Postad 17 augusti 2009 - 12:57
Börjar bli riktigt sugen att shoppa denna.
Har kört med gamla Xboxen länge men vill ju kunna köra MKV filer.
Vill bara veta att denna är stabil och att den funkar hyffsat felfritt med .srt filer.
Den spelar inte upp rar filer eller?? utan man måste packa upp dom innan?
Eller är det värt att lägga nästan 2000:- till och köpa en tvix/popcorn??
Blir nog att lägga en beställning på denna idag.
Med nyaste firmware verkar denna ha blivit i det närmsta komplett, men för egen del är nätverksfunktionen
(som saknas) värd en del pengar. Bara att köpa om du inte har intresse för den funktionen.
Postad 17 augusti 2009 - 19:21
Skall ladda upp den nya firmware och sen blir det att testa den fullt ut med lite 1080 material.
Uppdatering:
Jag testade att köra en hel del filer igår på denna lilla burk. Körde MP3, Divx, DVD ISO, MKV (720 och 1080p) material.
Och allt funkade perfekt, undertexterna funkade också helt perfekt. Och omslag både till filmerna och till musiken funkade på samma sätt som på den gamla xboxen. Hur lätt som helst.
Lite frågor, kan man göra spellistor till sina MP3:or?
Kan man köra med en USB splitt så att man kan koppla in fler än 2 externa diskar?
Kan man köra med extern disk med nätverks anslutning? typ en sån här
https://www.prisjakt...kt.php?p=317424
Jag har satt att den automatiskt skall ställa in bildkvaliten, hur ser jag sedan närjag kör en film vilken kvalite den har valt?
Redigerat av PBateman, 18 augusti 2009 - 08:21.
Postad 18 augusti 2009 - 09:04
Gick och köpte en efter jobbet nu, testat lite musik och några divx filmer. Funkade perfekt.
Skall ladda upp den nya firmware och sen blir det att testa den fullt ut med lite 1080 material.
Uppdatering:
Jag testade att köra en hel del filer igår på denna lilla burk. Körde MP3, Divx, DVD ISO, MKV (720 och 1080p) material.
Och allt funkade perfekt, undertexterna funkade också helt perfekt. Och omslag både till filmerna och till musiken funkade på samma sätt som på den gamla xboxen. Hur lätt som helst.
Lite frågor, kan man göra spellistor till sina MP3:or?
Kan man köra med en USB splitt så att man kan koppla in fler än 2 externa diskar?
Kan man köra med extern disk med nätverks anslutning? typ en sån här
https://www.prisjakt...kt.php?p=317424
Jag har satt att den automatiskt skall ställa in bildkvaliten, hur ser jag sedan närjag kör en film vilken kvalite den har valt?
Den ändrar aldrig upplösning beroende på materialet utan känner av vad din tv klarar av för maxupplösning och ställer sig på det. därför kan vissa filmer gå i konstig hastighet, min tv ställer sig på 1080P och 60Hz, kör jag då en pal film i 50Hz så ser det ut som den snabbspolas.
Postad 18 augusti 2009 - 13:27
Så länge det inte är i aac format så har det funkat fint oavsett dts eller dd t.ex.
Tack
Postad 18 augusti 2009 - 20:34
Med nyaste firmware verkar denna ha blivit i det närmsta komplett, men för egen del är nätverksfunktionen
(som saknas) värd en del pengar. Bara att köpa om du inte har intresse för den funktionen.
Ny version på gång, med nätverksport denna gång;
http://electric-echo...08/wd-tv-2.html
Postad 18 augusti 2009 - 22:35
Klart det kommer en ny precis när man harvat en sån hära låda.Ny version på gång, med nätverksport denna gång;
Lär ju kosta bortåt 2papp.
Postad 19 augusti 2009 - 08:06
Ny version på gång, med nätverksport denna gång;
Cool... ser bra ut. Man blir ju riktigt sugen, men den lär ju kosta lite mer också. Vore bra om de kunde ha båda versionerna levande så kunde man välja vad man vill lägga pengarna på...
Postad 19 augusti 2009 - 09:19
Det intressanta är dock att WD TV Mini ska kosta 99 USD, vilket är vad WD TV HD kostade vid lansering, så frågan är vad som kommer att hända med den ursprungliga WD TV HD...
Postad 19 augusti 2009 - 18:49
Postad 19 augusti 2009 - 19:47
Hoppas det bli samma firmware men det kanske inte behövs några mer buggfixar. Verkar vara en färdig produkt tills det kommer någon mer likt mkv. Är mycket nöjd med min lilla manick (WD TV HD, inget annat om nu nu ska vara lustiga över ordvalet).
Det är garanterat samma firmware som vi nu har betatestat åt WD i drygt ett år. I början hade den sina barnsjukdomar vilket all ny teknik har men nu är den riktigt kompetent - eller nej det är fel ord, den är i princip buggfri och gör det den förväntas göra - spela upp film.
Krävdes ingen raketforskare för att räkna ut att version 2 skulle komma med nätverk - men tills vidare uppfyller ver 1 alla mina behov - eller dom få - dvs spela .MKV
Ofta diskuterar vi inte det men handen på hjärtat tror jag nog över 80% som köper denna har en relativt ny platt-tv och laddar hem piratfilm (.MKV). Du vet om det, jag vet om det och fram för allt Western Digital vet om det. Men inget vågar prata om det. Priset har gjort sitt, stor community har stöttat den och betyget på prisjakt säger allt...
Redigerat av candyraver, 19 augusti 2009 - 19:50.
Postad 19 augusti 2009 - 20:26
Ofta diskuterar vi inte det men handen på hjärtat tror jag nog över 80% som köper denna har en relativt ny platt-tv och laddar hem piratfilm (.MKV). Du vet om det, jag vet om det och fram för allt Western Digital vet om det. Men inget vågar prata om det. Priset har gjort sitt, stor community har stöttat den och betyget på prisjakt säger allt...
Hehe, komma här och inte vara politiskt korrekt. Med detta avsteg från den allomhuldade dubbelmoralen som vi alla enligt admin måste hålla oss till, för att uttrycka oss här, blir det säkert blåljusutryckning och allmän bannbulla om vi fortsätter på just den inslagna vägen...

Postad 19 augusti 2009 - 22:16
Hehe, komma här och inte vara politiskt korrekt. Med detta avsteg från den allomhuldade dubbelmoralen som vi alla enligt admin måste hålla oss till, för att uttrycka oss här, blir det säkert blåljusutryckning och allmän bannbulla om vi fortsätter på just den inslagna vägen...
Håller med, diskussionen kan ta's i någon annan tråd eller forum - men jag har följt tråden noga - eftersom jag äger produkten och de känns som det alltid ligger en underliggande ton i att "varför kan jag inte få undertexter på mina rippade blue-ray filmer?".
Jag kommer säkert bli bannad/varnad nu men en av det viktigaste funktionerna med WD HD TV's är att spela upp .MKV-filer och vi vet alla att det är mer eller mindre standard för piratfilmer i HD. Hade folk verkligen rippat en blueray-film hade dom nog inte diskuterat den här utan redan haft en strul-fri blue-ray spelare och fört diskussionen i en annan tråd...
(ps. har fortfarnde ej sagt jag laddar ner piratfilm - bara påpekar ett av syftena produkten kan utnyttjas med... och jag vet det görs)
Men som sagt, vi återgår i helt politiskt korrekt form och diskuterar produkten i sig. Och får väl ljuga vidare.. Sorry för mitt avhopp i diskussionen, kanske inte alls relevant men jag anser det vara en av Western Digtals största säljargument även om inget nämns... Uppmanar ingen till brott.
Redigerat av candyraver, 19 augusti 2009 - 22:29.
Postad 20 augusti 2009 - 09:56
Postad 20 augusti 2009 - 14:13
Jag hade problem med att min WDTV ibland startade om när man försökte komma åt disken (dvs gå in i mapparna). Då körde jag senaste officiella fw, dvs 1.02.07. Efter omstarten skulle den naturligtvis söka igenom disken för att uppdatera databasen.
Numera kör jag den senaste beta-fw, dvs 1.02.10. Omstarterna har slutat men nu händer det lika ofta att disken påstås vara tom när jag går in i mapparna och enda sättet att åtgärda problemet är att starta om hela härligheten och låta den bygga databas igen. Det tar en stund (ca 10 min) och börjar faktiskt bli sjukt störigt...är detta normalt eller något som bara händer mig? Jag kör med en 1 TB WD My Book Home Edition.
Den har också ett annat, liknande hyss för sig som jag inte blir riktigt klok på:
1: Jag stänger av WDTVn.
2: Därefter stänger jag av disken (den stängs ju inte av automatiskt utan står och lyser/blinkar upp hela vardagsrummet istället)
3: Jag startar disken.
4: Jag startar WDTVn.
5: Nu ska databasen uppdateras/byggas om igen! (iaf hälften av gångerna)
Suck...detta eviga databasuppdaterande blir jag tokig på eftersom det tar tid varje gång.
Hilfe bitte!
/Danne
Postad 20 augusti 2009 - 18:00
Den har också ett annat, liknande hyss för sig som jag inte blir riktigt klok på:
1: Jag stänger av WDTVn.
2: Därefter stänger jag av disken (den stängs ju inte av automatiskt utan står och lyser/blinkar upp hela vardagsrummet istället)
3: Jag startar disken.
4: Jag startar WDTVn.
5: Nu ska databasen uppdateras/byggas om igen! (iaf hälften av gångerna)
Suck...detta eviga databasuppdaterande blir jag tokig på eftersom det tar tid varje gång.
Hilfe bitte!
/Danne
Det enda sättet att slippa det är nog att låta disken stå på (alltså inte dra ur kontakten till den) för har strömmen till HD:n blivit bruten, så förlorar den databasen...
Tejpa över lampan istället. Det har jag gjort

Problemet med mappar som visas tomma fast de inte är det har jag inte hört talas om, men även det kan kanske bottna i att du bryter strömmen till HD:n...

Redigerat av Unregistered7e3450d3, 20 augusti 2009 - 18:04.
Postad 21 augusti 2009 - 13:37
Det enda sättet att slippa det är nog att låta disken stå på (alltså inte dra ur kontakten till den) för har strömmen till HD:n blivit bruten, så förlorar den databasen...
Tejpa över lampan istället. Det har jag gjortMed nyare firmwares lägger iaf WDTV:n HD:n i spin-down åtminstone, men släcker alltså inte lampan. Verkar vara en hårdvarubegränsning som hindrar total avstängning, så det lär vi få dras med... Att den förlorar databasen (och bildinställningrna HDMI vs Composit om man drar ur kontakten till WDTV:n) kan kanske eventuellt avhjälpas med ny firmware däremot...
Problemet med mappar som visas tomma fast de inte är det har jag inte hört talas om, men även det kan kanske bottna i att du bryter strömmen till HD:n...
Njae, det där stämmer inte riktigt för min del tror jag bestämt: Bryter jag strömmen till hårddisken när WDTVn är avstängd och sedan slår på den och WDTVn så är det bara IBLAND som databasen behöver byggas om. Det är är alltså inte alltid, det är lite skumt i mina ögon. Dock är det tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande. Dessutom ligger databasen på hårddisken så WDTVn borde väl inte veta om hårddisken har varit urkopplad eller inte när WDTVn själv har varit avstängd?
WDTVn tappar inga inställningar, den känner alltså bara en stor lust med att bygga om databasen för disken...
Vad som är mer skumt är det första problemet jag beskrev, dvs att HELA hårddisken påstås vara tom ibland när jag försöker gå in i dess mapp (USB2). Det här händer titt som tätt och verkar inte ha någon korrelation med huruvida jag har brutit strömmen eller inte. Det är dessutom ännu mer störande eftersom det ju bara händer precis när jag ska börja kolla på film. Jag använder alltså USB2-uttaget, dvs det på baksidan, på WDTVn.
Ingen som har liknande problem? Kan det vara hårddiskens fel? Någon mer som kör med WD My Book Home Edition?
Bra tips med att tejpa för lampan förresten! ;-)
Redigerat av lill-danne, 21 augusti 2009 - 13:39.
Postad 21 augusti 2009 - 16:17
samma med usb1?
klart två wd-prylar ska funka ihop!
Postad 21 augusti 2009 - 18:20
Ny på forumet, ska köpa en WD TV HD nu i helgen och har ett par frågor, vissa frågor är kanske redan ställda och besvarade men tråden är superlång och hinner inte gå igenom hela.
Jag har tänkt koppla boxen till tvn med endast en HDMI kabel för bild och ljud (sovrummet).
1. Förstått att boxen inte stöder DTS ljud, men allt annat material tex vanliga .avi och .mkv filer med AC3 ljud ska väl kunna spelas upp felfritt ljudmässigt?
2. .mkv filer med flera ljudspår och flera subs som t.ex. många animé har, går det välja ljudspår och textspår eller spelas bara defualt upp?
Tack på förhand!
Postad 21 augusti 2009 - 20:17
Ingen som har liknande problem? Kan det vara hårddiskens fel? Någon mer som kör med WD My Book Home Edition?
Jag kör med My Book Home edition, märker inte av några av de problem du har.
Använder också USB2 btw.
Postad 22 augusti 2009 - 09:21
Jag har haft dessa problem, dom kom helt plötsligt, jag testade lite olika saker men inget funkade så jag bytte tillbaka till fw. WDTV_FW_1_02_07, har testa B-RAD`s egna wdtvhd1.02.10_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.5 funkar oxå lika dåligt, får mappar som jag aldrig haft och som man går in i som vanligt men där finns inget, jag har LACIE hårddiskar, det som har kommit upp är usb1, usb2 och Lacie som alternativ och då har inte usb2 funkat utan lacie som funkat, men inte riktigt som usb2 har funkat utan mer som en dator mapp.Njae, det där stämmer inte riktigt för min del tror jag bestämt: Bryter jag strömmen till hårddisken när WDTVn är avstängd och sedan slår på den och WDTVn så är det bara IBLAND som databasen behöver byggas om. Det är är alltså inte alltid, det är lite skumt i mina ögon. Dock är det tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande. Dessutom ligger databasen på hårddisken så WDTVn borde väl inte veta om hårddisken har varit urkopplad eller inte när WDTVn själv har varit avstängd?
WDTVn tappar inga inställningar, den känner alltså bara en stor lust med att bygga om databasen för disken...
Vad som är mer skumt är det första problemet jag beskrev, dvs att HELA hårddisken påstås vara tom ibland när jag försöker gå in i dess mapp (USB2). Det här händer titt som tätt och verkar inte ha någon korrelation med huruvida jag har brutit strömmen eller inte. Det är dessutom ännu mer störande eftersom det ju bara händer precis när jag ska börja kolla på film. Jag använder alltså USB2-uttaget, dvs det på baksidan, på WDTVn.
Bra tips med att tejpa för lampan förresten! ;-)
Postad 22 augusti 2009 - 18:37
det medföljande hanterar ju inte filmer i HD-format vilket känns ganska värdelöst för en HD-spelare....
har ett antal .mp4-filmer som inte fungerar alls, gissar på att man måste konvertera dem för att få bild och ljud
någon bra sida om denna spelare? (sökt på google men får bara upp butiker som säljer den)
andra program?
hade varit bra om någon kunde lägga in ett inlägg innan första inlägget med denna information
Redigerat av Christopher_A, 22 augusti 2009 - 18:45.
Postad 23 augusti 2009 - 13:49
Hej!
Ny på forumet, ska köpa en WD TV HD nu i helgen och har ett par frågor, vissa frågor är kanske redan ställda och besvarade men tråden är superlång och hinner inte gå igenom hela.
Jag har tänkt koppla boxen till tvn med endast en HDMI kabel för bild och ljud (sovrummet).
1. Förstått att boxen inte stöder DTS ljud, men allt annat material tex vanliga .avi och .mkv filer med AC3 ljud ska väl kunna spelas upp felfritt ljudmässigt?
2. .mkv filer med flera ljudspår och flera subs som t.ex. många animé har, går det välja ljudspår och textspår eller spelas bara defualt upp?
Tack på förhand!
1. Den klarar av ACC, AC3 och mycket mer, så det ska inte bli några problem.
2. Jag gör själva MKV filer med flera undertexter i, har också lekt med olika ljudspår och det fungerar utmärkt för mig. Du ändrar allt detta genom att trycka på "options" på fjärren och sen bara väljer du vilket ljud/undertext spår du vill.
Det kan dock vara värt att vänta med ett inköp av WD då det kommer en nyare version med stöd för DTS och nätverksingång, får ungefär samma pris.
Postad 23 augusti 2009 - 13:53
Jasså det var inte vad jag har hört. Du kan räkna med betydligt dyrare version 2 av denna mediaspelare.Det kan dock vara värt att vänta med ett inköp av WD då det kommer en nyare version med stöd för DTS och nätverksingång, får ungefär samma pris.
En bra sida är detta WDTV forum.Finns det något BRA konverteringsprogram för denna?
det medföljande hanterar ju inte filmer i HD-format vilket känns ganska värdelöst för en HD-spelare....
har ett antal .mp4-filmer som inte fungerar alls, gissar på att man måste konvertera dem för att få bild och ljud
någon bra sida om denna spelare? (sökt på google men får bara upp butiker som säljer den)
andra program?
hade varit bra om någon kunde lägga in ett inlägg innan första inlägget med denna information
Du kan pröva Handbrake programmet för konventering.
Postad 23 augusti 2009 - 21:55
Jasså det var inte vad jag har hört. Du kan räkna med betydligt dyrare version 2 av denna mediaspelare.
Detailed specifications and some photos of the new Western Digital media player were leaked earlier, but the price and release date were unknown. The price online retailers are expected to offer the new media player will probably be around 110 Euros.
Jag antar 110 Euros är ungefär samma pris, inte mycket dyrare iaf.
http://www.wdtvc.com/
Postad 24 augusti 2009 - 08:39
Detailed specifications and some photos of the new Western Digital media player were leaked earlier, but the price and release date were unknown. The price online retailers are expected to offer the new media player will probably be around 110 Euros.
Jag antar 110 Euros är ungefär samma pris, inte mycket dyrare iaf.
http://www.wdtvc.com/
149 Euro i Europa enligt ovanstående länk. 15-1600 spänn alltså. Bra mycket dyrare än gamla lådan, men en del billigare än t ex Popcorn Hour. Sen lär väl Sverige lägga sig i överkant prismässigt i Europa...
Postad 24 augusti 2009 - 10:25
Live: https://www.prisjakt...kt.php?p=473945
Mini: https://www.prisjakt...kt.php?p=459430
Om priserna ligger kvar, så låter det väldigt lockande

Postad 24 augusti 2009 - 11:13
Ingen USB-hubb lill-danne?
samma med usb1?
klart två wd-prylar ska funka ihop!
Nope, ingen USB-hubb. Jag har snabbtestat med USB1 och inte fått problemet att återkomma, dock lite för få ggr för att kunna säga något säkert. Däremot visar WDTV numera att det finns disk BÅDE på USB1 och USB2 (disken är alltså inkopplad på USB1, USB2 är numera inte inkopplad), den senare är naturligtvis tom om man försöker gå in på den...
Jag kör med My Book Home edition, märker inte av några av de problem du har.
Använder också USB2 btw.
Vilken FW använder du?
Jag har haft dessa problem, dom kom helt plötsligt, jag testade lite olika saker men inget funkade så jag bytte tillbaka till fw. WDTV_FW_1_02_07, har testa B-RAD`s egna wdtvhd1.02.10_B-RAD.CC_WDLXTV-0.5.5 funkar oxå lika dåligt, får mappar som jag aldrig haft och som man går in i som vanligt men där finns inget, jag har LACIE hårddiskar, det som har kommit upp är usb1, usb2 och Lacie som alternativ och då har inte usb2 funkat utan lacie som funkat, men inte riktigt som usb2 har funkat utan mer som en dator mapp.
Du slapp alltså problemen när du bytte tillbaka till 1.02.07? Inga problem med omstarter när du försöker gå in i mapparna på hårddisken? Vilket uttag använder du?
Redigerat av lill-danne, 24 augusti 2009 - 11:18.
Postad 24 augusti 2009 - 12:05
149 Euro i Europa enligt ovanstående länk. 15-1600 spänn alltså. Bra mycket dyrare än gamla lådan, men en del billigare än t ex Popcorn Hour. Sen lär väl Sverige lägga sig i överkant prismässigt i Europa...
Ganska roligt när man länkar till något på en hemsida och de bestämmer sig för att ändra det efter det att man har länkat. Sen är 1100 kostade WD'n när jag köpte den, 400 SEK till är inte "bra mycket mer". Iom att man får DTS stöd och nätverk så kan det vara värt de pengarna, sen har den nya live versionen redan dykt upp på prisjakt 1,200 SEK är billigaste priset just nu, då har ingen av de större leverantörerna tagit in den än. Inte bra mycket dyrare det heller, 200 SEK från dagens lägsta pris på den "vanlinga" WD'n.
Postad 24 augusti 2009 - 23:34
Inga problem med nånting. Jag använder båda.Nope, ingen USB-hubb. Jag har snabbtestat med USB1 och inte fått problemet att återkomma, dock lite för få ggr för att kunna säga något säkert. Däremot visar WDTV numera att det finns disk BÅDE på USB1 och USB2 (disken är alltså inkopplad på USB1, USB2 är numera inte inkopplad), den senare är naturligtvis tom om man försöker gå in på den...
Vilken FW använder du?
Du slapp alltså problemen när du bytte tillbaka till 1.02.07? Inga problem med omstarter när du försöker gå in i mapparna på hårddisken? Vilket uttag använder du?
Redigerat av wilhelmrama, 24 augusti 2009 - 23:35.
Postad 25 augusti 2009 - 07:42
Ganska roligt när man länkar till något på en hemsida och de bestämmer sig för att ändra det efter det att man har länkat. Sen är 1100 kostade WD'n när jag köpte den, 400 SEK till är inte "bra mycket mer". Iom att man får DTS stöd och nätverk så kan det vara värt de pengarna, sen har den nya live versionen redan dykt upp på prisjakt 1,200 SEK är billigaste priset just nu, då har ingen av de större leverantörerna tagit in den än. Inte bra mycket dyrare det heller, 200 SEK från dagens lägsta pris på den "vanlinga" WD'n.
Jo, håller de de där priserna sen, så har du nog rätt. Tja... det verkar alltid vara fel tid att köpa grejer...

Nu har jag ingen större nytta av någotdera. Inte vanligt tråd-nät iaf. Trådlöst hade varit mumma däremot...

Postad 25 augusti 2009 - 21:15
Hur gör jag? Den är ursprungligen NTFS-formaterad om det gör något.
Vad kan ha hänt?
Jag måste återställa detta utan att tappa något! Jag använder Vista 64-bit.
Tack för hjälpen!
Postad 26 augusti 2009 - 12:34
Ny på forumet och har en stort problem
Varför får jag bara svartvit bild med min wdhd när jag kör med compositkabel, har provat till min samsung tv och till min epson projektor. Kan någon kunnig vara så vänlig att hjälpa mg med detta problem. Har även provat att koppla min spelare via hdmi till projektorn men får inte där heller ngn bild dock får jag bra bild till tv med hdmi
Postad 26 augusti 2009 - 16:12
Tack för hjälpen!
[/quote]
Kan ju prova att konvertera den och se om det fungerar. Detta formaterar ingenting.
convert drive_letter: /fs:ntfs (Detta görs i DOS)
exempel: convert D: /fs:ntfs
Postad 26 augusti 2009 - 20:02
Vad kan ha hänt?
Tack för hjälpen!
Kan ju prova att konvertera den och se om det fungerar. Detta formaterar ingenting.
convert drive_letter: /fs:ntfs (Detta görs i DOS)
exempel: convert D: /fs:ntfs
Tack för svaret, men nu är det dock försent, då jag igår testade en massa återställningsprogram utan att kunna fixa nåt, så det blev en snabbformatering och då funkade allt igen, dock så har jag tappat min fina samling!
Men du menar väl ändå (för framtida bruk om det skulle behövas) att jag konverterar den till FAT, och inte NTFS, då den redan är NTFS?
Dvs:
convert D: /fs:fat ? eller fat32 kanske?
Postad 27 augusti 2009 - 01:07
Tack för svaret, men nu är det dock försent, då jag igår testade en massa återställningsprogram utan att kunna fixa nåt, så det blev en snabbformatering och då funkade allt igen, dock så har jag tappat min fina samling!
Men du menar väl ändå (för framtida bruk om det skulle behövas) att jag konverterar den till FAT, och inte NTFS, då den redan är NTFS?
Dvs:
convert D: /fs:fat ? eller fat32 kanske?
Man har ju läst att Vista kan göra enheter obrukbara till annat än just Vista.
Kanske tricket kan få den på bättre tankar (som matte1979 skrev om) och få den att bli en vanligt NTFS igen.
Postad 27 augusti 2009 - 08:20
Man har ju läst att Vista kan göra enheter obrukbara till annat än just Vista.
Kanske tricket kan få den på bättre tankar (som matte1979 skrev om) och få den att bli en vanligt NTFS igen.
Ja men jag förstår fortfarande inte. Min enhet formaterade jag redan direkt när jag köpte den till NTFS , snabbformatering, 4096 allokeringstabell (standard).
Redigerat av Humbucker, 27 augusti 2009 - 08:20.
Postad 27 augusti 2009 - 08:47
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar