Någon som vet hur man rensar telefonminnet har bara 2,7mbit ledigt har rensat alla sms leveransrapporter,
inte installerat något i telefonminnet.för två dagar sen var det 52Mbit ledigt,konstigt va?
Hej. Har du prova tömt cashen i webbläsaren?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*
Startad av
what17ever
, Feb 15 2009 18:48
2277 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 01 April 2010 - 19:18
Hej. Har du prova tömt cashen i webbläsaren? Postad 01 April 2010 - 19:27
har du uppdaterat median? när du går in på mediasidan där du väljer "foto" , "musik" el "video" har du en knapp(pilar som bildar en cirkel) längst ner till höger. testa att trycka på den å vänta tills median har uppdaterats så ska det nog fungera sen /Daniel Postad 01 April 2010 - 20:46
Tack DickCheeze,
Testade men det lyckades inte. Inga filer hittades när jag uppdaterade. Filer är av .m4a - kan det vara problemet? Postad 01 April 2010 - 23:07
Ni som reklamerat era telefoner, vad har ni haft för fel på dem?
Min har fungerat felfritt och helhetsmässigt är jag faktiskt nöjd med telefonen! Postad 02 April 2010 - 11:53
Massa frysningar, skärmen blir svart ibland. Tar inte oftast i laddning.. allt jag har att säga om denne telefon är tyvärr 0 av 10. Den är heeelt ostabil.. Postad 03 April 2010 - 11:55
Finns faktiskt en kille på http://forums.se-nse.net/ Som kan fixa det åt dig för £7.50. Sök på forumet angående unlock satio så borde det dyka upp, har hans msn annars om du vill snacka med han. På forumet så finns det även en guide till hur du Debrandar sation. Debranding av Vivaz funkade iaf. Dock tar jag inget ansvar för hur det kommer gå för dig. /Jonas Postad 03 April 2010 - 19:34
Fick en .mow filmsnutt skickad till min Satio, men det filmformatet stöds inte i telefonen.
Någon som har tips om spelare att installera som stöder för formatet? Postad 03 April 2010 - 20:38
Hejsan
Efter många problem med min C905 (finns foruminlägg om detta), så bytte jag till mig en Satio. Har varit nöjd med den från allra första början trots att den har sina skavanker. Hänger sig lite då och då, vibrationerna slutar fungera osv. Kommer inte ihåg exakt när jag bytte till mig Satio, men det var någon gång under November-09. Dum som jag är har jag inte uppdaterat programvaran en endaste gång, vilket också kan förklara dessa "låsningar". Så idag bestämde jag mig äntligen för att uppdatera den. Olyckligtvis var inte batteriet fulladdat så under processen dog telefonen och uppdateringen avbröts. Försökte igen efter ett tag, men samma problem. Lät sedan telefonen ladda i 3-4 timmar. Försökte igen men när uppdateringen gått en liten stund står det att uppdateringen misslyckades. Har även försökt mig på att "Reparera telefonen" och "Återställ telefonen" via PC Suite men ingenting händer. Även "Uppdatera + återställ" i Update Service. Nu går inte ens skiten att starta. Den reagerar inte när man stoppar in USBn i telefonen och datorn. Inget när man trycker på on/off knappen på mobilen. Jag blir SÅ TRÖTT! Kan någon hjälpa mig med detta? Är så fruktansvärt trött på alla mobiler och deras problem. Vill inte lämna in mobilen till skit-Anovo igen. Telefonen är förresten köpt på Expert. Men men... Har någon några råd att komma med tar jag tacksamt emot dessa Tack på förhand och glad påsk. Hälsningar Martina Postad 03 April 2010 - 22:08
Enligt manualen kan det ta upp till 10 minuter första gången man skall hitta några satelliter http://www.sonyerics...1229-1317_1.pdf Postad 03 April 2010 - 22:19
Installera "Media Go", (http://www.sonyerics...tio?cc=se&lc=sv) Hitta filen i programmet, högerklicka och välj egenskaper, Under typ kan du ändra vad ljudfilen innehåller Glöm inte att uppdatera biblioteket i sation efter att du kopplat från den...
Installera "Media Go", (http://www.sonyerics...tio?cc=se&lc=sv) Hitta filen i programmet, högerklicka och välj egenskaper, Under typ kan du ändra vad ljudfilen innehåller;) ... Glöm inte att uppdatera biblioteket i sation efter att du kopplat från den...
Jag har lyckats fylla mitt minne genom att skickat för stora meddelanden genom e-post/roadsync Postad 03 April 2010 - 22:22
Nu vill jag ställa en fråga,
Någon som fått "fjärrenheter" under inställningar/kommunikation att fungera? försökt söka efter vad den används till utan resultat... Postad 04 April 2010 - 14:18
Hej!
Är ny här i forumet och har fått problem efter uppgradering till senaste FW. Jag kommer inte åt mitt minneskort! Sation frågar efter lösenord, något som jag aldrig aktiverat. Har det medföljande 8gb SD kortet och kan inte komma åt data på kortet, vare sig genom telefonen eller via den medföljande USB stickan. Är det någon här på forumet som vet "default" lösenordet, eller hur man låser upp SD kortet? Jag har massvis med foton och musik jag inte vill förlora. Har sökt på diverse forum men inte hittat någon lösning... Tacksam om någon kan hjälpa mig! Redigerat av Fredde1972, 04 April 2010 - 15:45. Postad 04 April 2010 - 20:14
Hej!
Är ny här i forumet och har fått problem efter uppgradering till senaste FW. Jag kommer inte åt mitt minneskort! Sation frågar efter lösenord, något som jag aldrig aktiverat. Har det medföljande 8gb SD kortet och kan inte komma åt data på kortet, vare sig genom telefonen eller via den medföljande USB stickan. Är det någon här på forumet som vet "default" lösenordet, eller hur man låser upp SD kortet? Jag har massvis med foton och musik jag inte vill förlora. Har sökt på diverse forum men inte hittat någon lösning... Tacksam om någon kan hjälpa mig! Postad 04 April 2010 - 20:25
Underligt, Standard lösen brukar vara 12345 eller 0000, har du testat det? Postad 04 April 2010 - 20:31
Hur får man upp tangentbordet under samtal? Tex om man ringer något ställe som har telefonväxel med tonval, försökte lista ut det åt min syrra här i påsk som hade skaffat en Satio, men vi hittade inte något sätt att få igång det.
Postad 04 April 2010 - 20:33
Du trycker "knappsatts" nere i högra hörnet... Postad 04 April 2010 - 20:42
Finns det onscreen? Eller är det den högra av de 3 vanliga knapparna? Postad 04 April 2010 - 20:57
på skärmytan (ursäkta bildkvaliteten på bilden, den är tagen med en X1a med trasig lins)
DSC_0008.jpg 1.11MB
0 Antal nerladdningar
Postad 05 April 2010 - 11:08 Tacka vet jag Satios kamera.
Knappsats.png 174.12K
0 Antal nerladdningar
Postad 05 April 2010 - 13:31
Jadå, jag har testat alla möjliga "standardvarianter". vet inte om det finns en default "MMCSTORE.DAT" eller "MSSTORE.DAT" som jag tappat. Nån som har en sån fil i systemmappen? Jag chattade med SE kundservice/USA ang detta igår kväll, de visste inte heller men har lyft ärendet. Postad 05 April 2010 - 15:42
Frysningar, svart skärm och enstaka tillfällen då batteriet inte laddats upp har jag med upplevt. Frågan är dock huruvida det går att reklammera telefonen för det? I övrigt är jag nöjd måste jag säga! Var ju främst kameran jag var intresserad av, och den har helt klart fyllt mina behov Postad 05 April 2010 - 22:56
Jag har inget 8 GB-kort men på mitt 2GB finns en liten switch. Kolla om det inte finns en switch på ditt kort också! Du kanske har kommit åt den av misstag?
Postad 06 April 2010 - 11:05
Hos mig heter den "uppringare" ?!? Glasklart namn, uppringare ..... Postad 06 April 2010 - 13:40 ja men det är ju självklart att du kan reklamera, det är inte direkt normalt att en mobil ska bete sig så Postad 06 April 2010 - 19:34
Fjärrenheter används för att ansluta till WebDAV-kataloger. De dyker upp i filhanteraren så att du kan bläddra och läsa/skriva filer. Du kan köra din egen WebDAV-server hemma på datorn, eller använda någon gratistjänst som tex mydrive.ch. Postad 12 April 2010 - 14:41
tangentbordet(qwerty)som man använder för att tex skriva sms. finns det något annat att ladda ner?
tänkte mer på ett qwerty med tangenter som blir "förskjutna" rad för rad? hoppas ni förstår vad ja menar... alltså att istället för som nu när tangenterna ligger i ett perfekt rutmönster,den övre och undre ligger precis centrerade. tror att det skulle vara mycket enklare att skriva på...iaf kanske man kunde eliminera en hel del felskrivningar...jag vet inte om det bara är jag som begåvats med "prinskorvsfingrar" men jag tycker iaf att det väldigt lätt blir fel tangent som trycks in...kanske om dom inte va lika centrerade som nu så blir de lättare att skriva? Mvh/ Daniel Postad 12 April 2010 - 16:14
Såg på det engelska satioforumet (http://www.se-satio....c.php?f=4&t=398) att det finns ett annat qwerty tangentbord... men dock inte med åäö, men det går att fixa till (tror jag). Nedladdningslänken är: http://bit.ly/keyb_unhack obs, du måste signa appen först...! Har dock inte testat appen och orkar inte göra det heller, men prova om du vill... Bild på tangentbordet:
dhiinternational.png 15.15K
0 Antal nerladdningar
Postad 12 April 2010 - 18:04
tack så mycket för tipset hittade även ett annat som jag tyckte såg ganska intressant ut. "slide it+swedish language"
SlideIT_OVI_ScreenShot_192x192_.png 22.92K
0 Antal nerladdningardessvärre hittade jag ingenstans som ja kunde ladda ner den ifrån... Postad 12 April 2010 - 18:16
Om du får tag i det tror jag dessvärre att du måste hacka telefonen för att få det att fungera... Postad 14 April 2010 - 14:09
Jag har telia bredband hemma med telia mail. Denna mail skulle jag vilja ha in i Sation men lyckas helt enkelt inte. Den vill inte skicka mail. Någon annan med Telia mail som fått det att fungera?? (Fungerade på min C902...)
Postad 14 April 2010 - 15:37
Laddas ner här: http://www.mobiletex...om/Download.php Finns svenskt language pack. Har ej testat själv ännu, men misstänker att man kan ange n97 eftersom satio inte finns i listan över supportade modeller. Postad 14 April 2010 - 21:57
Tack Drulle69!
har laddat hem languagepack,väntar på slide it länken nu då det inte fungerar att ladda hem genom OVI. hoppas det fungerar,återkommer med rec Postad 15 April 2010 - 07:24
Dels så ska man ofta använda utgående emailserver som gäller för det abonnemang man använder sig av (det du har på mobilen... fast du kanske kör WLAN över ditt hembredband, så då är det ju Teliaservern du ska använda dig av). Dels så har Telia ändrat inställningarna för utgående emailserver på sistone - gå till deras hemsida för information Postad 15 April 2010 - 09:43 Ok. Så eftersom jag har Telenor som operatör på mobilen och Telia på bredband och mail hemma, så ska jag ha Telenors utgående mailserver, fast med mina Telia mailkontoinställningar då?? Fungerar det verkligen?? EDIT: Nu fick jag igång det med Telias egna mailserver. Tack ändå! Redigerat av Ricke77, 15 April 2010 - 19:03. Postad 15 April 2010 - 19:46
finns det någon som vet varför den lilla lampan på toppen till vänster lyser rött hela tiden? vare sig jag laddar eller använder telefonen eller är avstängd så lyser det rött.
telefonen funkar i övrigt. Redigerat av Unregisteredcf98335e, 15 April 2010 - 19:47. Postad 15 April 2010 - 21:31
ingen som hört några nyheter om "rally master pro"?
skulle det inte komma ut under mars månad? kanske är nära till hands nu får vi hoppas...ser iaf ut som ett kanonspel Postad 16 April 2010 - 04:48
Hej
så här ligger det till, Jag är innehavare till en iPhone 3g, som jag snart ägt i 2år, den är extremt sliten men fungerar fel fritt, innan denna ägde jag första generationens iphone, så har kört iphone i snart 3år. hur som helst, jag har blivit erbjuden att byta min 3g mot en Satio. och hade varit ganska trevligt att testa något annat, men har svårt att se mig sation vara bättre än iphonen. den hade en rejäl kamera inte varit helt fel. Jag har kollat runder på youtube, och alla Satio verkar vara väldigt sega, sega menyer osv... Hur upplever ni detta? hur bra är mp3 spelaren? Batteri tiden? och givetvis kameran? =) Redigerat av Unregistered38bbb728, 16 April 2010 - 05:02. Postad 16 April 2010 - 06:35
Iphone är snabbare i menyer och program och apps flyter bättre.
Sation har marknadens bästa kamera. Även multitasking är bättre på sation. Iphone har ju gjort multitasking minimal just pga att den inte ska bli seg. Segheten är väl något som man klart mäter individuellt, dvs hur mycket man stör sig på det. Sation är väl kanske någon sekund långsammare... Jag stör mig inte på det... Något som jag däremot stör mig på satio är att SE inte har integrerat kinetisk scrollning i alla menyer utan bara media, webbläsare m.m. Batteritiden är helt ok sen den senaste uppdateringen. Musikspelaren fungerar kanon. Den har inte någon intregerad equalizer men det kan nu laddas ner separat från SE. Redigerat av Ricke77, 16 April 2010 - 06:46. Postad 16 April 2010 - 09:20
Hur är mp3 spelaren? kan den leva upp till ipoden i iphonen?
vad tycker ni, ska jag byta eller stanna med iphonen? tanken är ju med ifall jag inte är nöjd kan jag kanske byta sation till en 3gs eller något Postad 16 April 2010 - 17:30
behåll iphone!!! överlägset bättre än satio. Klumpig,plastig och ostabil är vad satio är!
Postad 16 April 2010 - 20:13
Hm, går det att byta teman på nått annat sätt än via temamenyn? Tror jag lagt in ett tema som gör att den menyn krashar, vilket betyder att jag inte kan byta till annat tema. Lite irriteranade.
Postad 17 April 2010 - 01:37
jo jag tror nästan jag ska behålla iphonen, Kanske köpa ny display och nytt skal (baksidan) å byter ut så ser den som ny ut igen ^^ Postad 17 April 2010 - 11:29
Det sista du vill ha idag är ju att låsa in dig i apples system. Särskilt då du har android som sopar mattan med iphone. Lurar som HTC Desire och SE Xperia X10 är bra mycket bättre alternativ skulle jag vilja hävda. Postad 17 April 2010 - 15:30
tyvärr har haft htc och det är inte tillräckligt tkr jag, och SE, hah tss aldrig mer kan ja säga
Postad 17 April 2010 - 17:24
Hej!
Ny här - men jag har lite frågor om Sation. Har länge tänkt köpa den men det kommer ju nya produkter hela tiden Det kanske finns ngt annat som passar tänkte jag - men vill ha lite hjälp Jag vill ha en bra mobilkamera (vilket jag vet att Sation är o helst med linsskydd) - men jag vill även att den skall vara "hyfsad" i de andra avseendena oxå. Frågor om Sation... - bra skärmkänslighet - alltså att de e enkelt o "bläddra" osv. inte att man behöver "ta i" så mkt.? - är den seg? - när man tippar skärmen åt sidan - läggs bilderna åt det hållet då eller måste man manuellt ändra? - om man vill ha hörlurar 3,5 uttag - vad kostar adapter? Har även tittat på Nokia N900, nokia x6, SE X10. Så jag tar gärna emot tips om vad som skulle vara bra =) Postad 17 April 2010 - 18:06 Jag hade precis samma problem! Jag löste det till slut genom att avinstallera det krånglande temat. Teman hamnar i listan över installerade program, så de avinstalleras som vilket program som helst. Sen startade jag om telefonen och allt fungerade som vanligt igen. Postad 18 April 2010 - 07:12 Tyvärr vill den inte avinstallera den, antagligen efter som temat används även i den menyn. Och temat ligger i telefonminnet, så jag kan inte bli åt med det genom att plocka ur minneskortet.. Lite dum situation det här. :-( Postad 18 April 2010 - 13:43
Jag har lyckats bli av med Facebook webbalbum... Alltså där man tankar upp bilder direkt till facebook från kameraläget... Jag gjorde en reset på mobilen och la in senaste mjukvaran igen men den finns ändå inte... Nån som vet?? Man kan ju lägga in nya webbalbum men då frågar den efter mail hos facebook??
Postad 19 April 2010 - 12:47
Skärmkänsligheten är helt ok enligt mig. Den är ju resistiv så visst måste man trycka lite lite lite... men absolut inte ta i... Segheten är enligt mig inte så farlig. Den tar mellan en halv till en sekund längre tid på sig än en IPhone men sen har det kanske med multitasking och göra med och där faller ju Iphone. När man tippar skärmen så följer bilderna efter. Även program och menyer. Inte lika smidigt som en Iphone men du behöver i allafall inte tippa dem manuellt. 5,5mm uttag behöver du ingen adapter till. Headsetet som följer med har uttag för detta. (Alla jämför med Iphone så därför gör jag oxå det!! Bra referenspunkt!! Däremot finns där andra saker som "jag" stör mig på men det kan du läsa om bakåt i denna tråden... Redigerat av Ricke77, 19 April 2010 - 12:49. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |