Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 03 December 2009 - 17:22

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Frusen backe är nog mindre flexibel än asfalt så det är en rätt tuff smäll, men jag har ju läst att nån tappade sin i asfalten och den klarade med bara en liten skråma på usb-kontakten så det beror nog mycket på hur den råkar landa. Det är nog så att alla telefoner med kapacitiv skärm i glas är känsligare än övriga för fall.

Är man lite händig så finns det nya skärmar att köpa på ebay för runt $50. Kanske finns andra ställen att handla på med.

Min gamla SE har klarat alla möjliga påfrestning bättre än jag öht kunde tro. Åka biltak och kastad i väggen. Även råkat kasta(inte tappa) den i asfalten. Den har buclor i både plast och metallram. Det där med att saker glappar och knakar lite redan som nytt kanske bara är bra för hållbarheten.

Postad 04 December 2009 - 00:22

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Tappade min Hero idag på gräsmattan, visserligen frusen backe, men skärmen sprack totalt, dvs glaset. Trodde att den skulle klara av en sån simpel duvning.
Ngn mer här som spräckt skärmen, är det en öm punkt på dessa eller hade jag bara en ruggig otur. Är den såhär känslig för stötar lär jag nog byta till annan telefon ganska snart.

Drog min i asfalten för ett par veckor sedan...det va en rejäl smäll...den klarade smällen galant bara utseendet som inte ser ut som det gjorde innan...får se om man ska till och byta skal eller inte.

hoppas det löser sig för dig! Hittar du en billig skärm nånstans där skal finns till bra pris så kan vi höras via PM om vi kanske kan importera tillsammans för att dela på avgifterna.

Mvh Fredde

Postad 04 December 2009 - 10:40

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Glaset i Heron är av det tuffare slaget och klarar mycket misshandel så du måste haft en väldig otur :rolleyes:

Postad 04 December 2009 - 11:56

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
Tappade min på festen igår när jag var ute å tog en cigg. Blev faktiskt inte ett enda märke trots knacklig asfalt.

Jag tror inte hakan finns där bara för syns skull. Den skyddar rätt bra med

Postad 04 December 2009 - 13:00

jdb264c
  • jdb264c
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Funderar på att sälja min Nokia N86 som jag bara avskyr, och skaffa en Hero. För en Android-newbie, hur fungerar det med uppdateringar, kommer en Hero man köper nu kunna uppgraderas till 2.1 och senare ytterligare uppdateringar? Rimligen inte i evighet, men ett par uppgraderingar till kanske?
Går det att assigna individuella foton till olika kontakter så man ser en bild på den som messar eller ringer? Samma sak med mp3 som rington?

Postad 04 December 2009 - 13:17

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Funderar på att sälja min Nokia N86 som jag bara avskyr, och skaffa en Hero. För en Android-newbie, hur fungerar det med uppdateringar, kommer en Hero man köper nu kunna uppgraderas till 2.1 och senare ytterligare uppdateringar? Rimligen inte i evighet, men ett par uppgraderingar till kanske?
Går det att assigna individuella foton till olika kontakter så man ser en bild på den som messar eller ringer? Samma sak med mp3 som rington?

Öhhh, typ ja på dom :)

kolla in www.swedroid.se/forum istället. där kan dom android

Postad 05 December 2009 - 00:40

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Har letat ny mobil ett bra tag nu och fastnade till slut för Hero.

Nu hoppas man htc släpper nya uppdateringen snart och att det inte kommer en kraftigt förbättrad Hero v2 alldeles snart så man känner att man vill byta.

Tidigt nästa vecka väntas luren anlända

Det där skriver jag på torsdag och på fredag tillkännager HTC att de ska släppa en efterföljare till Heron.

http://www.swedroid....-strax-darefter

Orkar inte vänta in några specar på den och krångla med att utnyttja ångerrätt och sånt, men samtdiigt vore det ju lite surt om man förbättrat de svagheter som finns rejält. Jag brukar ta 2-3 år på mig mellan telefonbytena så jag brukar försöka hitta nåt som håller ett tag, men man kanske får byta taktik och byta oftare medan den gamla går att sälja sitället för att hamna i en nostalgikartong.

Postad 05 December 2009 - 12:07

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Funderar starkt på en Hero nu, det som främst bekymrar mig nu är vilket abonnemang jag ska välja...Har Halebop kontant nu.
Gratis sms är ett måste när man skickar ~1000st/mån, jag ringer däremot inte jättemycket, kanske för ~100kr/mån. Men eftersom att det är en smartphone så måste man ju såklart ha en vettig internetuppkoppling med bra pris.

Det jag undrar är om någon har nått tips på abonnemang som verkar passa mig som ni kan rekommendera? Skulle kunna tänka mig att köra på Halebop igen, men dom verkar inte sälja HTC så det skiter sig tydligen....Telia har dyra priser, vilket jag skulle föredra annars.
Tips uppskattas! :)

Postad 05 December 2009 - 12:32

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Du kan ju ta vilket teliaabonnemang som helst och lägga till fria sms för 99:- per månad.

Postad 05 December 2009 - 13:46

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Räcker det med ett dataabonnemang som är på 0,3Mbit eller behöver man abonnemang som ger upp till 6 Mbit när man vill surfa på luren o kolla mail? Funderar på om det räcker med Telenor Fri Mobilsurf eller om man måste ha Telenor Fri Mobilsurf Turbo?
Nuförtiden surfar jag lite via GPRS med min gamla 2G mobil så har inte så mycket att jämföra med.

Postad 05 December 2009 - 13:55

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
Fråga, ska konfigurera Exchange Active Sync och i fältet för "Domän", vad skriver man där? Har letat på webben utan resultat?

Ett problem till, hur gör jag för att inte behöva se kontaktposter från både telefon och sim-kort?

Tack på förhand för tips och råd!

/Lennart

Postad 05 December 2009 - 14:19

Unregistered4dd3aa60
  • Unregistered4dd3aa60
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Fråga, ska konfigurera Exchange Active Sync och i fältet för "Domän", vad skriver man där? Har letat på webben utan resultat?

Ett problem till, hur gör jag för att inte behöva se kontaktposter från både telefon och sim-kort?

Tack på förhand för tips och råd!

/Lennart

Din första fråga vet jag inte tyvärr..
Men din andra däremot. gå in på personer "kontakter" tryck meny och välj visa. där får du 3 alternativ,
Telefon, sim, google.

Mvh

Postad 05 December 2009 - 17:49

Enborje
  • Enborje
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Funderar starkt på en Hero nu, det som främst bekymrar mig nu är vilket abonnemang jag ska välja...Har Halebop kontant nu.
Gratis sms är ett måste när man skickar ~1000st/mån, jag ringer däremot inte jättemycket, kanske för ~100kr/mån. Men eftersom att det är en smartphone så måste man ju såklart ha en vettig internetuppkoppling med bra pris.

Det jag undrar är om någon har nått tips på abonnemang som verkar passa mig som ni kan rekommendera? Skulle kunna tänka mig att köra på Halebop igen, men dom verkar inte sälja HTC så det skiter sig tydligen....Telia har dyra priser, vilket jag skulle föredra annars.
Tips uppskattas! :)

Sitter i precis samma sits som du och jag har bestämt mig för att köra halebop vänner där du för 59kr i månaden har gratis samtal inom halebop, 59 öre/min till alla andra och 3000 gratis sms till alla. Och sen har jag tänkt att välja till halebop mobilsurf fastpris där du surfar i upp till 6 Mbit/s och får 500 MB/månad i datatrafik för ytterliggare 59kr i månaden!

Postad 05 December 2009 - 18:23

Unregistered4dd3aa60
  • Unregistered4dd3aa60
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Sitter i precis samma sits som du och jag har bestämt mig för att köra halebop vänner där du för 59kr i månaden har gratis samtal inom halebop, 59 öre/min till alla andra och 3000 gratis sms till alla. Och sen har jag tänkt att välja till halebop mobilsurf fastpris där du surfar i upp till 6 Mbit/s och får 500 MB/månad i datatrafik för ytterliggare 59kr i månaden!

Ett litet tillägg bara,
Jag passerar lätt 500MB/månad i datatrafik med min hero. Men allt beror ju på användandet, hur ofta du surfar och laddar ner apps, eller streamar musik och film.. ta tex spotify, då skenar det iväg ganska fort..

Postad 05 December 2009 - 18:24

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0

Din första fråga vet jag inte tyvärr..
Men din andra däremot. gå in på personer "kontakter" tryck meny och välj visa. där får du 3 alternativ,
Telefon, sim, google.

Mvh

Tack black roses för tips, det är enkelt när man får bra råd....

/Lennart

Postad 05 December 2009 - 19:46

Enborje
  • Enborje
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ett litet tillägg bara,
Jag passerar lätt 500MB/månad i datatrafik med min hero. Men allt beror ju på användandet, hur ofta du surfar och laddar ner apps, eller streamar musik och film.. ta tex spotify, då skenar det iväg ganska fort..

Jo självklart får man hålla lite koll på det. Har tänkt att tanka ner spotify musik via vlan och sen köra offlinelistor. Får bara se till o köpa ett 8/16gb minne!

Postad 05 December 2009 - 20:05

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Jag har kört några dagar med Heron nu. Den mesta trafiken har gått via wifi men jag jag har surfat en hel del, lite spotify och lite webradio via telenätet. Enligt 3G Watchdog skulle jag nå 118 Mb på en månad med mina rutiner. Ska man lyssna på någon hockeymatch i månaden, lite musik på några fester och lite daglig surf så räcker säkert Telias 500Mb som jag har. Men ska man lyssna på sitt favoritprogram varje dag och kanske använda luren som musikkälla på helgen hos polaren så måste man ha fri trafik. 3G Watchdog är en riktigt bra app...

Redigerat av Unregistered9e9ab13d, 05 December 2009 - 20:10.

Postad 06 December 2009 - 11:11

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Jag tänkte byta till ett större minneskort än det 2Gb som följde med. Är det bara att kopiera över allt till det nya kortet och köra eller behöver man installera om apps och widgets på det nya kortet? Det blir ju en del merarbete i så fall...

Postad 06 December 2009 - 12:03

vilden
  • vilden
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Jag tänkte byta till ett större minneskort än det 2Gb som följde med. Är det bara att kopiera över allt till det nya kortet och köra eller behöver man installera om apps och widgets på det nya kortet? Det blir ju en del merarbete i så fall...

Fungerar att kopiera...

Postad 06 December 2009 - 18:23

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0

/Lennart

Testa att lämna domän tomt, det gjorde jag och fungerade kanon för mig iaf.

Postad 07 December 2009 - 13:04

e2zippo
  • e2zippo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Har nu äntligen efter många timmars läsande beställt en brun HTC Hero från noyes.se, hoppas få den imorgon!

Eftersom medföljande headset/lurar verkar vara av ganska dålig kvalite så tänkte jag önska mig ett par nya i julklapp, vad rekommenderar ni?

Kriterier:

Mic :)
Svarsknapp
Knappar för att pausa och starta musiken samt ändra låt fram och tillbaka
Bra ljudkvalite!

Pris: max 1000:-

Kollade lite på Klipsch Image S4i och dom verkar ju helt ok, några andra alternativ?

Kanske är fel forum iofs, ber om ursäkt isåfall!

Postad 07 December 2009 - 14:37

dred
  • dred
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Är det Legend i denna läckta roadmap som ska vara Herons efterföljare?

http://www.idg.se/2....e International

Postad 07 December 2009 - 16:51

Enborje
  • Enborje
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Är det Legend i denna läckta roadmap som ska vara Herons efterföljare?

http://www.idg.se/2....e International

Verkar vara så ja. Var osäker om man skulle vänta tills denna fantastiska uppföljaren kom och visst vore en oledskärm grymt men känns som för lite förändringar för mig iaf. Får bli en hjälte till jul =)

Redigerat av Enborje, 07 December 2009 - 17:05.

Postad 07 December 2009 - 17:18

e2zippo
  • e2zippo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Verkar vara så ja. Var osäker om man skulle vänta tills denna fantastiska uppföljaren kom och visst vore en oledskärm grymt men känns som för lite förändringar för mig iaf. Får bli en hjälte till jul =)

Satt och funderade på samma sak, men det blev en hjälte för mig också, kommer i övermorgon!

Postad 08 December 2009 - 09:17

jeb09
  • jeb09
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Vad är det samlade intrycket om batteriet? Hur mycket laggar den i menyerna? Hur fungerar blåtanden med t.ex. plantronics voyager pro? Jag har idag en E71:a och en N86:a. Den senare är seg och tappar kontakten med min voyager pro hela tiden...

Postad 08 December 2009 - 12:26

mblive
  • mblive
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig?!
Av outgrundlig anledning hörs inget alarmljud när jag ställer in alarmklockan. Vid tid för alarm fungerar endast vibrering, men inget ljud hörs. Jag kan välja olika alarmsignaler, men fortfarande inget ljud.
Vad kan vara lösningen för att komma tillrätta med detta?

Oerhört tacksam för svar!!

//Magnus

Postad 08 December 2009 - 12:31

mblive
  • mblive
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig?!
Av outgrundlig anledning hörs inget alarmljud när jag ställer in alarmklockan. Vid tid för alarm fungerar endast vibrering, men inget ljud hörs. Jag kan välja olika alarmsignaler, men fortfarande inget ljud.

//M

Postad 08 December 2009 - 14:26

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
har du provat klassikern att faktiskt kolla om du har någon volym för just larmet?

det är separata volymer för samtal, media, alarm t.ex

Postad 08 December 2009 - 15:23

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Kändes inte som så vansinnigt stora förbättringar på den efterföljaren. Inte värd att vänta på och en mer intentsägande design än Heron.

Däremot är det lite intressant med prestandaluren Bravo, men man kan undra vad priset på den blir. 720p inspelning, FM-radio, oled-skärm och ett par foto-LED. Ungefär vad som saknades på Heron, men helst xenon då förstås. LED är ju egentligen mest en halvmesyr i jämförelse, men Xenon tar förstås för mycket plats då det krävs ett par hyfsade kondensatorer för att få nog effekt.
Heron är ett nog stort steg framåt jämfört med vad jag har nu så man får väl uppgradera igen när HD-video och sånt funkar utan att döda batteriet på nolltid och det kommit ner i ett mer rimligt pris för Bravon lär säkert kosta över 6k och en bit till.

Postad 08 December 2009 - 16:00

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Eftersom medföljande headset/lurar verkar vara av ganska dålig kvalite så tänkte jag önska mig ett par nya i julklapp, vad rekommenderar ni?

Kriterier:

Mic :D
Svarsknapp
Knappar för att pausa och starta musiken samt ändra låt fram och tillbaka
Bra ljudkvalite!

Pris: max 1000:-

Gör som jag gjort, löd på ett par kvalitets lurar på original headsetet.
Var inte särskilt svårt att öppna originallurarna.
Sen får man vara försiktig när man öppnar dom nya så att man slipper limma ihop dom sedan.

Postad 08 December 2009 - 19:07

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
För er som har problem med att webbläsaren funkar buggigt på wifi (vilket den gör för mig) så finns lösningen i att ladda ner Dolphin Browser från market. Ruggigt bra, med flikar och allt. Mycket rappare och bättre funktionalitet än standardläsaren.

Tycker alla ska ladda ner denna oavsett problem med wifi eller inte, denna äger originalet big time!

Redigerat av ballepalle, 08 December 2009 - 21:51.

Postad 08 December 2009 - 20:25

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Den var verkligen klockren!

Postad 09 December 2009 - 09:51

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Kan någon hjälpa mig?!

//M

DU har sannolikt dragit ner alarmvolymen till noll av misstag. GÅ in i ett alarm och klicka på välj signal - när den menyn är uppe så tryck Vol +

Postad 09 December 2009 - 10:53

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Finns det någon app som, lite mer i detalj, mäter datatrafiken? Jag kör med 3G Watchdog som funkar kanon för att ha en överblick över den totala trafiken. Men nu tycker jag att det går en del Mb även om jag inte gör något speciellt. Under en vanlig arbetsdag har jag inte förbrukat mer än ett par Mb via telefonnätet tidigare men nu har det gått åt 4-5 Mb bara genom att sitta och sova på bussen till jobbet... :P

Jag har installerat en del apps dom senaste dagarna men ingen som (jag tror) ligger och kommunicerar i bakgrunden. Den enda jag misstänker är Locale som jag installerade häromdagen för att bevaka inställningar för Wifi och ringsignaler beroende på var jag är och vilken tid på dygnet det är. I övrigt är det bara någon väderapp och lite synk mot Google mail (utan bilder), kalender och RSS-läsare. Det borde inte vara några stora datamängder, eller..?

Postad 09 December 2009 - 15:06

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Finns det någon app som, lite mer i detalj, mäter datatrafiken? Jag kör med 3G Watchdog som funkar kanon för att ha en överblick över den totala trafiken. Men nu tycker jag att det går en del Mb även om jag inte gör något speciellt. Under en vanlig arbetsdag har jag inte förbrukat mer än ett par Mb via telefonnätet tidigare men nu har det gått åt 4-5 Mb bara genom att sitta och sova på bussen till jobbet... :P

Jag har installerat en del apps dom senaste dagarna men ingen som (jag tror) ligger och kommunicerar i bakgrunden. Den enda jag misstänker är Locale som jag installerade häromdagen för att bevaka inställningar för Wifi och ringsignaler beroende på var jag är och vilken tid på dygnet det är. I övrigt är det bara någon väderapp och lite synk mot Google mail (utan bilder), kalender och RSS-läsare. Det borde inte vara några stora datamängder, eller..?

Du har synking till goggle,mail,och väder,allt det ligger och drar data. jag kör med Advanced Task Killer,tycker den är bättre än Taskiller.Då ser du vilka program som ligger i bakgrunden och kan döda dom.Resultatet blir än snabbare phone.

Redigerat av Ramboline, 09 December 2009 - 15:15.

Postad 10 December 2009 - 09:46

Stonevalley
  • Stonevalley
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena
undrade om det är någon som vet om det är möjligt att få tag i en hero med en av de färger som visas på bilden i första posten alternativt om man kan köpa liknande skal någonstans.

Postad 10 December 2009 - 11:14

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Du har synking till goggle,mail,och väder,allt det ligger och drar data. jag kör med Advanced Task Killer,tycker den är bättre än Taskiller.Då ser du vilka program som ligger i bakgrunden och kan döda dom.Resultatet blir än snabbare phone.

Misstänker att jag hade något på som drog lite med data än normalt den dagen... I dag hade den förbrukat 400Kb en bit in på förmiddagen utan någon särskilld aktivitet och det låter helt OK för att synka lite mail, väder m.m.

Postad 10 December 2009 - 23:52

timfal1
  • timfal1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
förstår inte varför det är så mycket tjat om datatrafiken? varför har ni inte abonnemang med fri surf bara?

Postad 10 December 2009 - 23:56

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

förstår inte varför det är så mycket tjat om datatrafiken? varför har ni inte abonnemang med fri surf bara?

Jag funderar faktiskt samma sak när jag läser den här tråden. Har man inte det kan man väl köpa nån gammal skruttlur.
Är det inte halva grejjen att man kan köra spotify och ha sig utan att behöva ha koll på någon räknare? :)

Hero blir nog min nästa lur nu också, har lurat på lite folk jag känner att köpa en så dom kan betatesta :unsure:
Dvs om inte efterträdaren hinner komma innan jag hinner ta mig i kragen och slå till.

Postad 11 December 2009 - 00:28

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Jag funderar faktiskt samma sak när jag läser den här tråden. Har man inte det kan man väl köpa nån gammal skruttlur.
Är det inte halva grejjen att man kan köra spotify och ha sig utan att behöva ha koll på någon räknare? :)

Hero blir nog min nästa lur nu också, har lurat på lite folk jag känner att köpa en så dom kan betatesta :unsure:
Dvs om inte efterträdaren hinner komma innan jag hinner ta mig i kragen och slå till.

Som ni vet så har vi flera olika telekomoperatörer här i Sverige som erbjuder olika typer av datatrafik till olika priser. Vissa kanske inte använder 5GB/mån utan kanske klarar sig på 1GB/mån och då vill man helst slippa betala ett pris som är högre än vad man egentligen behöver. Exempelvis kostar Telias "surfa hur mycket du vill" 199kr/mån vilket blir 2,5k om året = Ganska mycket pengar för många, studenter osv.
Vi är därför ute efter ett så bra erbjudande som möjligt för just det användningsområdet man själv har, vilket man inte vet om man inte haft en Smartphone förut. Därför skriver jag här, för att se vad som rimligtvis kan vara vad jag kommer förbruka per månad. Men vill ni inte bidra med något, så klarar jag mig, alltid finns det någon annan hjälpsam.

Postad 11 December 2009 - 00:39

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Som ni vet så har vi flera olika telekomoperatörer här i Sverige som erbjuder olika typer av datatrafik till olika priser. Vissa kanske inte använder 5GB/mån utan kanske klarar sig på 1GB/mån och då vill man helst slippa betala ett pris som är högre än vad man egentligen behöver. Exempelvis kostar Telias "surfa hur mycket du vill" 199kr/mån vilket blir 2,5k om året = Ganska mycket pengar för många, studenter osv.
Vi är därför ute efter ett så bra erbjudande som möjligt för just det användningsområdet man själv har, vilket man inte vet om man inte haft en Smartphone förut. Därför skriver jag här, för att se vad som rimligtvis kan vara vad jag kommer förbruka per månad. Men vill ni inte bidra med något, så klarar jag mig, alltid finns det någon annan hjälpsam.

+1

Det gäller att tänka lite utanför boxen och inte bara se hur man själv lever...

Postad 11 December 2009 - 00:59

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Fick min Hjälte idag och det var ju löjligt enkelt att få den uppkopplad på WiFi. skriver detta inlägg med luren såklart och ska leta reda på lite nyttiga apps nu innan jag kan få ro att sova.

Postad 11 December 2009 - 15:51

Unregistered1cff0439
  • Unregistered1cff0439
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
undrar om det finns ett sätt att kolla på SD kort från mobilen utan att behöva kopplar den till dator..
har letat lite på market men hittar inget

Postad 11 December 2009 - 15:54

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

undrar om det finns ett sätt att kolla på SD kort från mobilen utan att behöva kopplar den till dator..
har letat lite på market men hittar inget

Astro File manager fixar jobbet.

Postad 11 December 2009 - 20:14

Unregistered1cff0439
  • Unregistered1cff0439
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Astro File manager fixar jobbet.

tack så mycket

En sak till det här med bluetooth hörde att det finns en appz där man skicka filer med.. nån namn?

tack på förhand

Postad 11 December 2009 - 23:55

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

En sak till det här med bluetooth hörde att det finns en appz där man skicka filer med.. nån namn?

På min Magic funkar programmet "Bluetooth File Transfer" från Medieval Software - Finns på Market.
Har dock läst lite blandat om hurvida det faktiskt funkar som det ska på Hero.

Postad 12 December 2009 - 12:23

timfal1
  • timfal1
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Original klockan på home screenen är iaf för mig väldigt seg på att byta tid. Tar ungefär 3-4 sekunder innan den hoppar till rätt tid. verkar ungefär som den fastnar. Finns det något att göra åt det?

Mvh Tim

Postad 12 December 2009 - 12:35

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Original klockan på home screenen är iaf för mig väldigt seg på att byta tid. Tar ungefär 3-4 sekunder innan den hoppar till rätt tid. verkar ungefär som den fastnar. Finns det något att göra åt det?

Mvh Tim

nä, den verkar faktiskt vara så.

Jag har lagt in ett väderprogram som heter snowstorm istället, och tittar på den lilla digitala klockan

Att använda orginalprogrammen i Hero känns fel :)

Postad 12 December 2009 - 15:35

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
HTC Hero är nu den mest populära mobiltelefonen på Prisjakt. :)
Det blir snart ett inköp av den icke-vita. Har läst hela tråden senaste veckorna och det var en pärs...

Edit: Syftningsfel

Redigerat av skrotfot, 12 December 2009 - 15:36.

Postad 13 December 2009 - 18:40

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Vilka leverantörer har egentligen fri surf med obegränsad datamängd? Jag har för mig att det bara är en leverantör som kan erbjuda detta helt utan begränsningar (var det möjligen Telenor?). Alla andra har någon form av begränsningar i datamängd, hastighet eller annat.

Tack vare avtal med min arbetsgivare har jag möjlighet att få samtalsdelen betald om jag kör med telia. Telias abonnemangsformer medger ju fri surf men dom drar ner hastigheten kraftigt vid 0,5 eller 5Gb beroende på vilket abonnemang man väljer. Därför är det ju lite intressant om jag klarar mig bra på 0,5Gb för 69.-/månad, eller om jag behöver "det stora" på 5Gb för 199.-. Det är ju ytterligare en anledning att hålla lite koll på datatrafiken... :)

Om det är någon som har liknande förutsättningar kan jag dock instämma i att det är irriterande att ha det att fundera på och 0,5Gb/månad räcker inte långt...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.