*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 04 oktober 2010 - 22:16
mrBira
-
mrBira
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har försökt söka mig till svar, men blir bara förvirrad.. =/
Kastar ut frågan istället; är det en Xtremer Pro man ska satsa på, eller finns det bättre alternativ?
MYCKET tacksam för snabbt svar, eftersom jag vill lägga en beställning så fort som möjligt. : ]
Tackar!
Postad 04 oktober 2010 - 23:25
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
.SRT filen måste ha ExAkT samma namn som filmen, dvs är film-namnet stavat med t ex varannan versal, som jag nu skrev här innan, så måste även .SRT filen stavas så.
Har du tryckt på SUBTITLE-knappen när du startat filmen, och sen Enter när du står på första raden, och sen in i den menyn med Höger>, sen Enter för att aktivera bläddringen, och sen Upp><Ned med Pilarna i menyn där man kan bläddra mellan olika Subs? Där finns ju numera t.o.m. möjligheten att bläddra sig fram till olika mappar, för att leta efter sina Subs, om de inte ligger i samma mapp som själva filmen.
Ok. Givetvis var det så med SRT filen, fel namn. Funkar! Tack!! Dock funkar inte det andra. Gör som du skrivit , får upp 30 andra språk dock men ingen svenska......Funkar på datorn.....
Postad 05 oktober 2010 - 05:59
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Gör som du skrivit , får upp 30 andra språk dock men ingen svenska......Funkar på datorn.....
Bläddra dig då igenom språken på datorn ( i VlcPlayer >>Högerklick på Filmen som körs>Video>Subtitles Track ), och kolla exakt VAR svenska ligger, dvs före och efter vilka andra språk, och utgå sen från det. Dvs bläddra dig fram till samma ställe i Xtreamer, och se vad det ligger för språk på den platsen då. Och testa ev. det språket, för att se om det är svenska kanske, som bara råkat byta namn ... hur f a n det nu skulle gått till, men men, man vet ju aldrig ...
Postad 05 oktober 2010 - 06:57
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Kollade nu. Svenska ligger som spår nr 31, men jag får bara upp 30 spår på Xtreamern  . Nån inställning kanske. Provade att ta bort lite filer med lite olika texter men får fortfarande upp 30 undertexter....
Varför kan det inte vara lätt
Postad 05 oktober 2010 - 07:24
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Kollade nu. Svenska ligger som spår nr 31, men jag får bara upp 30 spår på Xtreamern . Nån inställning kanske. Provade att ta bort lite filer med lite olika texter men får fortfarande upp 30 undertexter....
Kan ju vara nån begränsning i Xtreamer att den bara klarar 30 subs, de kanske inte trodde det fanns filmer med fler än så? Är det en MKV från en original-BluRay? Prova att Muxa om den, och ta då bort subs så det totalt blir mindre än 30. Sen kan du ju vända dig till Xtreamers forum, för om det verkligen är så att Xtreamer inte klarar mer än max 30 subs, så vill de ju säkert veta det. Hör av dig hur det går!
Postad 05 oktober 2010 - 10:20
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Kan ju vara nån begränsning i Xtreamer att den bara klarar 30 subs, de kanske inte trodde det fanns filmer med fler än så?
Är det en MKV från en original-BluRay?
Prova att Muxa om den, och ta då bort subs så det totalt blir mindre än 30.
Sen kan du ju vända dig till Xtreamers forum, för om det verkligen är så att Xtreamer inte klarar mer än max 30 subs, så vill de ju säkert veta det.
Hör av dig hur det går!
Japp. Mkv , från orginal(tror jag) Muxa om???
Postad 05 oktober 2010 - 12:23
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Muxa om???
Använd MKVToolnix: http://www.bunkus.or...ols/mkvtoolnix/och Muxa om. Ta bort några subbs.
Postad 05 oktober 2010 - 18:47
vatoskid
-
vatoskid
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Nu börjar jag bli rejält trött på min Xtreamer. Ganska länge sedan jag köpte min spelare och den funkade hyfsat från början. Bra lär den nog aldrig bli! Kör den trådlöst och för några dagar sedan blev det helt omöjligt att hitta mina delade mappar. På "Network Share" där jag tidigare hittade mina delade mappar är det numera tomt men går jag in via NET så hittar jag ”workgroup” och "min dator". Klickar jag på "min dator" frågar den efter användarID och lösenord!? Singnalstyrkan på det trådlösa är ok och IP syns på teven. Internet och dess funktioner funkar som de skall. Kollar jag nätverket på min laptop är det inga problem. Alla delade mappar är med. Varför har det plötsligt slutat fungera? Har testat återställa datorn till en punkt när jag vet att det fungerade men detta hjälpte inte.
Tacksam för hjälp annars drämmer jag snart skiten i väggen!!
Postad 06 oktober 2010 - 07:49
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Kolla på xteramer.net forumet.
Där finns massa info om just detta, har sett det för någon månad sen. Kör inte med delat nätverk, så kan tyvärr inte hjälpa dig bättre.
Postad 06 oktober 2010 - 13:18
Unregistered63a53ac6
-
Unregistered63a53ac6
-
Beroende
-
-
1 180 inlägg
Det sämsta med denna maskin är att man inte kan göra en playlist såvida man inte kör en intern 2.5" drive. Man addar funktioner till höger och vänster men har inte lyckats fixa en vettig musikuppspelare med playlistfunktion. Det är bara för dåligt
Postad 06 oktober 2010 - 18:08
vatoskid
-
vatoskid
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Nu börjar jag bli rejält trött på min Xtreamer. Ganska länge sedan jag köpte min spelare och den funkade hyfsat från början. Bra lär den nog aldrig bli! Kör den trådlöst och för några dagar sedan blev det helt omöjligt att hitta mina delade mappar. På "Network Share" där jag tidigare hittade mina delade mappar är det numera tomt men går jag in via NET så hittar jag ”workgroup” och "min dator". Klickar jag på "min dator" frågar den efter användarID och lösenord!? Singnalstyrkan på det trådlösa är ok och IP syns på teven. Internet och dess funktioner funkar som de skall. Kollar jag nätverket på min laptop är det inga problem. Alla delade mappar är med. Varför har det plötsligt slutat fungera? Har testat återställa datorn till en punkt när jag vet att det fungerade men detta hjälpte inte.
Tacksam för hjälp annars drämmer jag snart skiten i väggen!!  http://download.xtre..._manager1.2.zipDetta lilla program löste mina problem!
Postad 08 oktober 2010 - 08:30
andreas79skane
-
andreas79skane
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon som lyckats få igång mer än några enstaka Live - kanaler, och vet någon vilka som fungerar?
Hoppas nyare firmware kommer snart/inom kort tid så man kan använda Opera webläsaren.
Nån som vet om det finns stöd för trådlöst tangentbord med inbyggd muskula - till Xtreamer ?
Kan ju underlätta med tangentbord om man använder webläsaren så småningom.
Postad 08 oktober 2010 - 16:40
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Antar att den här frågan varit uppe tidigare men jag orkar inte plöja igenom hela tråden nu.
Jag har en Popcorn Hour A-110 med hårddisk i.
Nu undrar jag om Xtreamern använder samma filsystem som PCH´n så man kan ta ur hårddisken och sätta i den direkt?
Figg
Postad 08 oktober 2010 - 17:17
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Det sämsta med denna maskin är att man inte kan göra en playlist såvida man inte kör en intern 2.5" drive. Man addar funktioner till höger och vänster men har inte lyckats fixa en vettig musikuppspelare med playlistfunktion. Det är bara för dåligt 
Att använda Xtreamer som musikuppspelare är ju helt meningslöst eftersom de 2 första sekunderna är tysta i början på all media. Det märks ju inte så mycket när man spelar upp en film men vid musiklyssning blir det ju outhärdligt.
Postad 08 oktober 2010 - 22:28
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Någon som lyckats få igång mer än några enstaka Live - kanaler, och vet någon vilka som fungerar?
Hoppas nyare firmware kommer snart/inom kort tid så man kan använda Opera webläsaren.
Nån som vet om det finns stöd för trådlöst tangentbord med inbyggd muskula - till Xtreamer ?
Kan ju underlätta med tangentbord om man använder webläsaren så småningom.
"When you have Opera you will get keyboard as a gift" -Developer Xtreamer. Sen om det stämmer kan jag inte bekräfta/dementera. Får väl helt enkelt vänta och se.
Postad 11 oktober 2010 - 13:30
Unregistered23455
-
Unregistered23455
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hur stor hårddisk kan man ha i en Xtreamer Sidewinder? Läst nått om max 500 Gb, så det kanske är det som gäller?
Nån särskild 2,5 Hd som rekommenderas eller duger vilken som helst?
/ Micke
Redigerat av Unregistered23455, 11 oktober 2010 - 13:30.
Postad 11 oktober 2010 - 14:01
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Vet det finns en snygg lista på rekommenderade på xtreamer.net i deras FAQ...
Postad 11 oktober 2010 - 14:13
Unregistered23455
-
Unregistered23455
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Då har jag inte letat tillräckligt bra, för det är en sån jag försökt hitta.
Tackar för tipset iaf, får försöka hitta på den där igen.
Postad 11 oktober 2010 - 16:06
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Nån som fått xtreamern att funka med USB kabel direkt in i datorn med Win 7. Verkar inte funka med drivrutinerna
för mig.
Förövrigt en riktig bra apparat trots att växlingen mellan 50Hz o 60 Hz-matrial inte verkar funka trots auto-läget
på on.
MVH Lundis
Postad 11 oktober 2010 - 16:33
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Hur stor hårddisk kan man ha i en Xtreamer Sidewinder? Läst nått om max 500 Gb, så det kanske är det som gäller? Nån särskild 2,5 Hd som rekommenderas eller duger vilken som helst?
Tror du är nåt på spåren iom din sista mening. Tror det bara handlar om den fysiska storleken, ingen annat, en del 2.5" är för tjocka, så kolla bara upp den fysiska storleken på de som "rekommenderas". Nån som fått xtreamern att funka med USB kabel direkt in i datorn med Win 7.
Har du använt rätt hål?
xtreamerusb.jpg 163,42K
0 Antal nerladdningarVerkar inte funka med drivrutinerna för mig.
Var har du alls hittat några Drivisar? Tror inte det behövs några Drivisar alls, Win hittar den ändå.
Redigerat av anderswillhelmsson, 11 oktober 2010 - 17:03.
Postad 11 oktober 2010 - 23:00
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Hur stor hårddisk kan man ha i en Xtreamer Sidewinder? Läst nått om max 500 Gb, så det kanske är det som gäller?
Jag läste på flera ställen att 500GB är max, bland annat på Xtreamers egna produktsida: http://www.xtreamer....amer/specs.aspxNoterade dock att lådan som den kommer i har två "checkboxes" på utsidan med typ "w/ 500GB" och "w/ 750GB", dvs om den kom med 500GB eller 750GB hårddisk förmonterad, så det tyder ju på att den borde kunna stödja över 500GB. Själv tog jag det säkra framför det osäkra och köpte en 500GB Samsung Spinpoint M7 ( http://www.dustinhom...5010314500.aspx ) som har funkat bra för mig, även om jag tycker kylflänsarna på utsidan blir lite väl varma. Nån särskild 2,5 Hd som rekommenderas eller duger vilken som helst?
Som anderswillhelmsson säger måste du se till att disken inte är fysisk för stor för enheten, vissa tillverkare tummar lite på defacto-standarderna när det gäller tjocklek för att få in en skiva till.
Postad 12 oktober 2010 - 04:40
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Jodå! Har stoppat in den i rätt hål  Dock med en 3 m förlängningskabel men det borde väl kvitta!
Ska prova igen!
Edit: Provade med annan kabel o XP-dator men "enheten känns inte igen "kommer upp igen. Kanske nåt
fel på maskinen! Köpt på MediaMarkt så nån support är väl inte att räkna med...
Lundis
Redigerat av lundis68, 12 oktober 2010 - 04:56.
Postad 12 oktober 2010 - 08:52
casv
-
casv
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Jag har problem med rippade filmer från egenköpta DVD. Filmerna konverterades mha senaste Handbrake nightly build med default settings. Enligt min Xtreamer Sidewinder visar info som 720x576 i upplösning 0,000 fps (ska egentligen vara 25,000 fps då det är PAL DVD) Till en början går det bra att spela upp filmen och kunna välja undertexter. Men byter jag ljudspår eller gör hopp till nästa kapitel, så går filmen i 4x trots jag försökt trycka på Play knappen flera ggr för att spela upp den i normal hastighet. Enda sättet är att stoppa filmen och starta om den för att spela upp i normal hastighet och undvika byta ljudspår eller att göra hopp till nästa kapitel. Vad är det som blir så här fel?? Filmen fungerar normalt i min PC. Nåt som Xtreamern inte fattar? Tack för tips m.m. EDIT: http://forum.xtreame...__1#entry136342Tyvärr säger dom på Xtreamer att de inte kommer stödja VFR kodade H.264 filer. Ni som kodar i Handbrake, se till att koda i CFR (Constant Frame Rate), för att undvika detta problemet. Dock har de lagt in VFR kodade H.264 filer som "feature request".
Redigerat av casv, 12 oktober 2010 - 14:15.
Postad 12 oktober 2010 - 09:24
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Tror du är nåt på spåren iom din sista mening. Tror det bara handlar om den fysiska storleken, ingen annat, en del 2.5" är för tjocka, så kolla bara upp den fysiska storleken på de som "rekommenderas".
Det gäller som sagt den fysiska storleken som ej får vara högre än 9.5 mm. http://forum.xtreame...post__p__144101Här är listan med fungerande 2.5" HDD http://forum.xtreame...-internal-hdds/
Postad 12 oktober 2010 - 11:23
Unregistered23455
-
Unregistered23455
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Perfekt, tackar!
Har just beställt en 500Gb WD blue.
Postad 12 oktober 2010 - 11:41
Corpze
-
Corpze
-
Forumräv
-
-
542 inlägg
Är det någon mer som inte får igång varken "internet" eller "jukebox" min sidewinder hänger sig hela tiden, 2.4.1 installerat...
Postad 12 oktober 2010 - 11:57
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Är det någon mer som inte får igång varken "internet" eller "jukebox" min sidewinder hänger sig hela tiden, 2.4.1 installerat...
Pröva att installera emergency mjukvaran av 2.4.1, den är stabilare när man uppdaterar.
Postad 12 oktober 2010 - 13:54
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Har nog inte med vilken mjukvara du har, att göra, utan du har missat nån inställning, t ex att ange ip-adress och/eller DNS. Eller glömt att undanta Xtreamer i din brandvägg/internet security. Men uppdatera till senaste mjukvara, 1.4.2 istället, så kanske du har tur, för där är Googles DNS angiven som Default, alltså 8.8.8.8.
Postad 12 oktober 2010 - 18:26
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Jag har precis förbrukat en Popcorn Hour A-100, misstänker att den är slut, har testat 2 olika diskar i den och samma märkliga problem uppstår (för den som är nyfiken så finns det att läsa i den officiella tråden för PH A-100) så jag har lite funderingar om denna, en ny PH känns utesluten då jag tycker att den borde hållit längre för de pengarna den kostade.
Klurar lite på vad för disk man ska använda samt vilken Xtreamer man ska välja, har haft en 500Gb i PH och den har räckt till hela tiden, jag har 2 st. 3,5 tums PATA-diskar (PH-formatet på diskarna) och en 750 Gb 3,5 tums SATA, men vad jag förstått så är det bara den stora 750 Gb som är användbar i Pro modellen om jag skulle välja den, dock är jag sugen på att slippa fläktljudet som Sidewindern erbjuder men då krävs ju inköp av en mindre disk och max 500 Gb.
Hur är det med extern disk, jag har en 500 Gb sådan också som skulle kunna användas, frågan jag främst ställer isf är, är det lika svårt att nå den externa i Xtreamern som det är i Popcorn, typ omöjligt och missar man en massa funktioner genom att endast använda sig av en extern disk ?
Vi har även en WD HD generation 1 som barnen har till sin tv, visst ligger den som första rankad på prisjakt mmen visst är det väl värt att betala lite mer för att få en Xtreamer eller vad säger ni som testat både Pro-modellen och Sidewindern ?
Mvh ! J
Postad 12 oktober 2010 - 19:04
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Hur är det med extern disk, jag har en 500 Gb sådan också som skulle kunna användas, frågan jag främst ställer isf är, är det lika svårt att nå den externa i Xtreamern som det är i Popcorn, typ omöjligt och missar man en massa funktioner genom att endast använda sig av en extern disk ?
Jag har enbart en extern 1Tb USB-hdd till min Xtreamer, och har inte märkt att jag 'missat' nåt.
Postad 12 oktober 2010 - 19:35
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Tyvärr säger dom på Xtreamer att de inte kommer stödja VFR kodade H.264 filer. Ni som kodar i Handbrake, se till att koda i CFR (Constant Frame Rate), för att undvika detta problemet. Dock har de lagt in VFR kodade H.264 filer som "feature request".
Jaha, se där! Jo, jag har kört en del av alla barnfilmer genom handbrake. Dock brukar jag se till att faktiskt HA CFR och förstår inte riktigt idén med att koda det VFR. Borde vara som gjort för judder av olika slag, även om det skulle funka!?!
Postad 12 oktober 2010 - 20:59
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jodå! Har stoppat in den i rätt hål Dock med en 3 m förlängningskabel men det borde väl kvitta! Ska prova igen!
Edit: Provade med annan kabel o XP-dator men "enheten känns inte igen "kommer upp igen. Kanske nåt fel på maskinen! Köpt på MediaMarkt så nån support är väl inte att räkna med...
Har du provat utan förlängningskabel och/eller en annan usb-kabel? Man kan få liknande problem när man har dåliga eller glappande kablar.
Postad 13 oktober 2010 - 19:12
Unregistered23455
-
Unregistered23455
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
download av movie jukebox fungerar inte för mig. Får bara ett felmeddelande om "check your network connection".
Det gick bra att ladda ner xtreamer live, använda youtube etc.. men jukebox -nope!
Någon som har tips?
Postad 13 oktober 2010 - 19:57
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
download av movie jukebox fungerar inte för mig. Får bara ett felmeddelande om "check your network connection". Det gick bra att ladda ner xtreamer live, använda youtube etc.. men jukebox -nope! Någon som har tips?
Ja, försök igen senare. Kan välan vara fel hos dem, gå till hemsidan och försök att hämta den där, för är det fel inifrån Xtreamer brukar det vara samma fel från hemsidan. Men läs lite här: http://forum.xtreame...650#entry141650(Du måste nog vara inloggad) Och leta speciellt efter "Ok guys. Here is the download link for xJukebox 01.53. "
Postad 13 oktober 2010 - 20:05
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Har du provat utan förlängningskabel och/eller en annan usb-kabel? Man kan få liknande problem när man har dåliga eller glappande kablar.
Kan det va så enkelt att utan intern HDD hittas ingenting trots att jag har 2 extern discar? Ska prova installera en intern nästa vecka! Lundis
Postad 14 oktober 2010 - 00:13
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Det låter väldigt troligt, ja. Poängen med USB-uttaget är väl att kunna komma åt den interna disken för att snabbt föra över data, något som man ju redan kan göra med en extern disk genom att koppla in den i datorn...
Postad 14 oktober 2010 - 06:11
Unregistered23455
-
Unregistered23455
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ja, försök igen senare.
Kan välan vara fel hos dem, gå till hemsidan och försök att hämta den där, för är det fel inifrån Xtreamer brukar det vara samma fel från hemsidan.
Men läs lite här: http://forum.xtreame...650#entry141650 (Du måste nog vara inloggad)
Och leta speciellt efter "Ok guys. Here is the download link for xJukebox 01.53. "
Länken på xtreamers forum verkar inte fungera. Jag hittar en äldre 01.50 att ladda ner men 01.53 länken är bruten... Kanske därför det inte fungerar från xtreamern också- Tackar för tipset iaf
Postad 14 oktober 2010 - 09:27
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Länken på xtreamers forum verkar inte fungera. Jag hittar en äldre 01.50 att ladda ner men 01.53 länken är bruten... Kanske därför det inte fungerar från xtreamern också- Tackar för tipset iaf
Jag är nybliven väldigt nöjd ägare av en xtreamer men kan pss inte heller ladda ner Jukeboxen. Vart hittade du 01.50 månne?
Redigerat av Izze, 14 oktober 2010 - 09:28.
Postad 14 oktober 2010 - 09:47
Unregistered23455
-
Unregistered23455
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag är nybliven väldigt nöjd ägare av en xtreamer men kan pss inte heller ladda ner Jukeboxen. Vart hittade du 01.50 månne?
I xtreamer länken och högt upp i den tråden länkades av misstag till 01.50. Den länken fungerar dock.
Redigerat av Unregistered23455, 14 oktober 2010 - 09:48.
Postad 14 oktober 2010 - 10:41
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Lugna ner er med att hämta gamla Jukebox-versioner.
Naturligtvis kommer ju downloaden via Xtreamern själv att komma igång igen, det är väl bara nåt tillfälligt fel.
Postad 14 oktober 2010 - 11:02
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Naturligtvis kommer ju downloaden via Xtreamern själv att komma igång igen, det är väl bara nåt tillfälligt fel.
Det är ju lätt å säga om man redan har en fungerande Jukebox att alla andra skall vänta....jag vill komma igång nu!  I xtreamer länken och högt upp i den tråden länkades av misstag till 01.50. Den länken fungerar dock.
Okidok, tack!
Postad 14 oktober 2010 - 11:39
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Det är ju lätt å säga om man redan har en fungerande Jukebox att alla andra skall vänta....jag vill komma igång nu! 
Visst har jag iofs det, men jag använder den inte. Det går ju så förbenat seeeeeeegt, och dessutom behöver jag inte se en massa omslag o annat tjafs. Man vet väl själv vilka filmer man har på hårddisken, och kan dessutom läsa innantill vad var fil heter, vilket går ungefär hundra gånger snabbare än att hålla på och bläddra med den ssssseeeeeeeega jukeboxen! Och så blir det ju bara en ämlans röra på hårddisken med alla dessa olika *.XML filer för var o en av flera hundra filmer, nä tack! Som var o en dessutom tar upp ett Cluster, dvs oftast 4KB som går åt för var fil oavsett om den är mindre eller ej. Med några hundra filmer blir det en hel del. Åsså det värsta, vilket ju är att man själv inte kan välja var den ska skanna efter filmer, dvs i vilka mappar. Som det nu är skannar den ju alla anslutna media, dvs även 'privata' filmer försöker den hitta nån IMDB-post för... Nä Tack - för, som sagt; det går hundra ggr snabbare att bara bläddra bland filerna på normalt sätt! Fler som klagar här: http://forum.xtreame...ents__1__st__20
Redigerat av anderswillhelmsson, 14 oktober 2010 - 11:40.
Postad 14 oktober 2010 - 11:46
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Postad 14 oktober 2010 - 13:07
Great_Grumbledock
-
Great_Grumbledock
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Tyvärr inga garantier på den :/ Hade samma problem och fick aldrig ladda hem varken jukebox eller Live. Lösningen i mitt fall var att installera senaste emergency firmware (glöm ej återställa standard efteråt) och sedan försöka igen  Fungerade bättre för mig då jag formaterat mitt USB-minne till Fat 32 istället för NTFS, har inte haft problem med varken jukebox eller Live efter det
Postad 14 oktober 2010 - 13:13
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Visst har jag iofs det, men jag använder den inte. Det går ju så förbenat seeeeeeegt, och dessutom behöver jag inte se en massa omslag o annat tjafs. Man vet väl själv vilka filmer man har på hårddisken, och kan dessutom läsa innantill vad var fil heter, vilket går ungefär hundra gånger snabbare än att hålla på och bläddra med den ssssseeeeeeeega jukeboxen!
Och så blir det ju bara en ämlans röra på hårddisken med alla dessa olika *.XML filer för var o en av flera hundra filmer, nä tack! Som var o en dessutom tar upp ett Cluster, dvs oftast 4KB som går åt för var fil oavsett om den är mindre eller ej. Med några hundra filmer blir det en hel del.
Åsså det värsta, vilket ju är att man själv inte kan välja var den ska skanna efter filmer, dvs i vilka mappar. Som det nu är skannar den ju alla anslutna media, dvs även 'privata' filmer försöker den hitta nån IMDB-post för...
Nä Tack - för, som sagt; det går hundra ggr snabbare att bara bläddra bland filerna på normalt sätt!
Fler som klagar här: http://forum.xtreame...ents__1__st__20
Ugh, det låter ju inte skoj! Tack för bra info!
Postad 14 oktober 2010 - 13:16
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Fick i en HDD idag o nu funkar det utan probs att för över filer direkt från PC:n. 20 MB/s kommer jag upp i.
Snabba överföringar. Är mycket nöjd so far..
Orkar Xtreamern 45 GB stora filmfiler utan problem?
Lundis
Postad 14 oktober 2010 - 13:28
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Jag kör inte med hårddisk utan med nas just nu, funkar det med jukebox även med nas eller funkar det bara med filer som ligger på hårddisken i xtreamern?
Postad 14 oktober 2010 - 13:32
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Orkar Xtreamern 45 GB stora filmfiler utan problem?
Lundis
Det är inga problem.
Postad 14 oktober 2010 - 16:41
Shagrath
-
Shagrath
-
Användare
-
-
185 inlägg
hej
Har fått hem en Xtreamer Pro och skulle behöva lite hjälp.
Den är kopplad till min dator via nätverk och första gången jag satte igång xtreamern så kom
jag utan problem in i datorn men kunde tex inte se skrivbordet. Går det att, som med tvixshare, att välja
mappar man vill dela? Andra gången jag testade att gå in på datorn via xtreamern så kom en loginruta upp att jag
ska skriva nätverksid och lösenord, varför när jag aldrig haft ett sådant? Tredje gången hittar den inte ens datorn....
Hjälp mottages gärna, fick inte ens med en installationsguide eller bok
Mvh
Postad 14 oktober 2010 - 17:58
Shagrath
-
Shagrath
-
Användare
-
-
185 inlägg
Fick hjälp på xtreamer chaten så nevermind
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|