* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 22 February 2010 - 18:17
jlarsson1978
-
jlarsson1978
-
Användare
-
-
167 inlägg
Vaaa? Anpassar de Android-telefoner också? Trodde smartphones var ett undantag till denna plåga.
Tyvärr hade jag tänkt förlänga med Tre när X10:an kommer. Det lär väl bli en fet logga på framsidan och en massa Planet Tre-widgets som man inte kan radera...
Postad 22 February 2010 - 20:11
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Tyvärr hade jag tänkt förlänga med Tre när X10:an kommer. Det lär väl bli en fet logga på framsidan och en massa Planet Tre-widgets som man inte kan radera...
Ajaj. Jag hade aldrig 'vågat' sätta upp mig på en sån bindningstid. Jag har liksom ingen som helst aning om vad jag gör om ett år och hur mycket pengar jag har då. Känns bättre med tre månaders uppsägningstid och en 'egen' telefon.
Postad 22 February 2010 - 20:30
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 22 February 2010 - 20:54
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
http://gizmodo.com/5...-display-secret
Dont feed the troll:) Läste om något rykte som sa att releasen redan är i början på Mars?
Postad 22 February 2010 - 21:00
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Dont feed the troll:) Läste om något rykte som sa att releasen redan är i början på Mars?
Han på SE som jag har mailat med lät helt bomsäker att det var vecka 13 som är officiell release.
Postad 22 February 2010 - 21:01
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
http://gizmodo.com/5...-display-secret
HAHA! tyckte det var ganska kul när jag läste det på esato för där sitter några troll. Men det är ju här vi har det stora nexustrollet! Tänkte jag inte på!
Postad 22 February 2010 - 21:09
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
HAHA! tyckte det var ganska kul när jag läste det på esato för där sitter några troll. Men det är ju här vi har det stora nexustrollet! Tänkte jag inte på!
Han är nog bannad härifrån nu, har varit bra stämning sen mod skrev sist:) Ang releasedatumet så var det en på Esato som snackat med en på en mobilaffär som sagt i början på mars: "A friend at The Carphone Warehouse tells me beginning of March and that was today." Men en källa från SE är mer trovärdig:) Förresten, hur är det med sånna invisible shield skydd? är dom något att ha? Såg att Katshing får in till X10an i början på Mars
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 22 February 2010 - 21:11.
Postad 22 February 2010 - 22:43
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Det är förresten mer eller mindre samma headset som hänger med Aino, fast som dom uppgraderat med radio inbyggt 
Tror betsämt att BT headsetet som följer med Aino också har inbyggd radio. Möjligt X10 får samma.
Postad 22 February 2010 - 22:54
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Tror betsämt att BT headsetet som följer med Aino också har inbyggd radio. Möjligt X10 får samma.
Är du säker? För MW600, eller vad nu BT headsetet med FMradio heter, är väl inte släppt än?!
Postad 22 February 2010 - 23:32
Vis6
-
Vis6
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Är du säker? För MW600, eller vad nu BT headsetet med FMradio heter, är väl inte släppt än?!
MW600 är inte släppt än tror det släpps i samband med x10an och förhoppningsvis i samma paket  MH100 är det som följde med Aino.
Postad 23 February 2010 - 01:21
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jajust, men hade dom det från början? Har för mig att jag såg att dom hade uppdaterat det lite med radio. Minns inte var det stog dock. Det som är till aino är ju vitt, fast ser likadant ut annars.
Postad 23 February 2010 - 06:14
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
På tal om OT: Har de fixat batteritiden på dem nu då? Jag hade en HBH-DS980 som någon jäkel stal från mig. Men batteritiden när man lyssnade på musik blev bara några få timmar så jag inte ens kunda gå en hel dag :/
Jag tvivlar dock på att det följer med, nu verkar bl a katshing uppdaterat sin sida så det inte står radio längre? Fast senast jag var i kontakt med dem sa de att det fortfarande är preliminärt och de inte vet.
Postad 23 February 2010 - 08:45
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jajust, men hade dom det från början? Har för mig att jag såg att dom hade uppdaterat det lite med radio. Minns inte var det stog dock. Det som är till aino är ju vitt, fast ser likadant ut annars.
På SEs sida står det att Aino har radio, men inget om att headsetet har det. Och skicka med ett headset som har FM radio med en tele som har det låter väl lite som kaka på kaka.
Postad 23 February 2010 - 08:50
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Postad 23 February 2010 - 11:29
gekcim
-
gekcim
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Är det någon som fått telefonen än?
Har sett vid åtminstonde två tillfällen x10:or på Blocket.
Postad 23 February 2010 - 11:37
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
På tal om OT: Har de fixat batteritiden på dem nu då?
Om du syftar på MW600 så verka den ha ca 500h standby och ca. 11h taltid (lite varierand uppgifter på olika siter), vilket är bättre än din gamla BT headset, så någon mer timme lär du nog kunna klämma ut ur den.
Postad 23 February 2010 - 11:59
Vilo
-
Vilo
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Är det någon som fått telefonen än? Har sett vid åtminstonde två tillfällen x10:or på Blocket.
Det betyder ju inte att de har telefonerna, kanske mer ute efter dina pengar.........
Postad 23 February 2010 - 12:31
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
På SEs sida står det att Aino har radio, men inget om att headsetet har det. Och skicka med ett headset som har FM radio med en tele som har det låter väl lite som kaka på kaka. 
Det står väl inte att just telefonen har det? Iom att headsetet ingår kan dom ju skriva så. För det är ju inte tillval utan det följer ju med i lådan. Så inbillar jag mig att det kan vara iaf?
Postad 23 February 2010 - 13:10
gekcim
-
gekcim
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Det betyder ju inte att de har telefonerna, kanske mer ute efter dina pengar.........
Det är därför jag frågaar. Om det är någon som har fått den redan så kan det ju betyda att det finns någon till salu med. Men det finns ju en stor risk att det bara är skitstövlar som vill lura mig på pengar.
Postad 23 February 2010 - 13:34
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Det är därför jag frågaar. Om det är någon som har fått den redan så kan det ju betyda att det finns någon till salu med. Men det finns ju en stor risk att det bara är skitstövlar som vill lura mig på pengar.
Det behöver du inte ens fundera på. Telefonen börjar i bästa fall att säljas v13. Den där annonsen skulle jag inte ringa på. Däremot anmäla den.
Redigerat av Pjuklarven, 23 February 2010 - 13:42.
Postad 23 February 2010 - 13:39
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Nån har också lagt upp 5 stycken X10 på Tradera.....
Postad 23 February 2010 - 13:46
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Det står väl inte att just telefonen har det? Iom att headsetet ingår kan dom ju skriva så. För det är ju inte tillval utan det följer ju med i lådan. Så inbillar jag mig att det kan vara iaf?
Ainon har FM radion i telefonen.  Och MH-100 (headsetet som följer med) har inte radio, däremot stereoljud. Och ja, jag har nu läst Ainons användarhandbok.
Postad 23 February 2010 - 14:19
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Nån har också lagt upp 5 stycken X10 på Tradera.....
Hmm, vad tror ni om hans beskrivning att färgen är silver? Detta känns väldigt skumt, mailade precis o bad honom skicka bild på telefon/paket till mig. Ska bli kul o se om man får något svar. http://www.tradera.c...ktion_107911422
Postad 23 February 2010 - 14:19
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Ainon har FM radion i telefonen.  Och MH-100 (headsetet som följer med) har inte radio, däremot stereoljud.
Och ja, jag har nu läst Ainons användarhandbok. 
Ja så är det kanske då  men jag håller det inte för omöjligt att vi får med ett headset till mobilen. Jag hoppas då på det för mitt Ds 980 är lite trött.
Postad 23 February 2010 - 15:17
djesko
-
djesko
-
Användare
-
-
127 inlägg
Hmm, vad tror ni om hans beskrivning att färgen är silver?
Detta känns väldigt skumt, mailade precis o bad honom skicka bild på telefon/paket till mig. Ska bli kul o se om man får något svar. 
http://www.tradera.c...ktion_107911422
Samma BG här : http://www.piah.org/donera.htmSkumt /esko
Postad 23 February 2010 - 18:02
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Ja så är det kanske då men jag håller det inte för omöjligt att vi får med ett headset till mobilen. Jag hoppas då på det för mitt Ds 980 är lite trött.
Nej nog vore det mumma om ett MW600 följde med X10an. Annars lär det bli att handla ett sånt i vart fall, för radiolyssningen.  Hmm, vad tror ni om hans beskrivning att färgen är silver?
Detta känns väldigt skumt, mailade precis o bad honom skicka bild på telefon/paket till mig. Ska bli kul o se om man får något svar. 
http://www.tradera.c...ktion_107911422
Undrar varför man inte bifogar en bild på det man har att sälja?! Om det nu är så att man har nåt att sälja..
Postad 23 February 2010 - 18:06
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Lansering av X10 är planerad till vecka 13.
Vi har i dagsläget inte möjlighet att besvara vad som medföljer i förpackning.
Svårare än så är det inte. Tråkigt men sant.
Postad 23 February 2010 - 18:11
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Är det bara jag, eller ser det konstigt ut att skärmytan på x10 är för hög?
Vad jag menar med det så har den samma pixelbredd som övriga Android-telefoner, men har dom där extra 54 pixlarna (eller hur många det nu är) på höjden? Enl. min mening så ser det lite knasigt ut med tanke på att det blir rätt mycket "luft" mellan raderna till följd...
Postad 23 February 2010 - 18:56
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Nej nog vore det mumma om ett MW600 följde med X10an. Annars lär det bli att handla ett sånt i vart fall, för radiolyssningen. 
Ja samma här, annars klarar jag mig inte. Surrar ju i telefonen en 2-3 timmar om dan minst medan jag är ute och kör
Postad 23 February 2010 - 19:00
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Är det bara jag, eller ser det konstigt ut att skärmytan på x10 är för hög?
Vad jag menar med det så har den samma pixelbredd som övriga Android-telefoner, men har dom där extra 54 pixlarna (eller hur många det nu är) på höjden? Enl. min mening så ser det lite knasigt ut med tanke på att det blir rätt mycket "luft" mellan raderna till följd...
Varför skulle det bli så? Menar du mellan alla dina app'ar på din home screen eller på en webbsida? Borde det inte bara medföra att man får se mer, inte att det ser skumt ut?
Postad 23 February 2010 - 20:08
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Varför skulle det bli så? Menar du mellan alla dina app'ar på din home screen eller på en webbsida? Borde det inte bara medföra att man får se mer, inte att det ser skumt ut?
Tänkte mest på homescreenen...
Postad 23 February 2010 - 20:14
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Tänkte mest på homescreenen...
Tror du inte att radavståndet kommer vara samma och man får se en rad extra?
Postad 23 February 2010 - 20:34
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Skön app som åker in i X10 sen: http://www.swedroid....-telefon-respot
Ja, fast inte om ni kör budgetvarianten. Men då kanske ni oxå får råd att köpa en riktig telefon oxå. en n900:a Måste nog ha en x10 mini och köra budget spotify. http://listen.grooveshark.com
Redigerat av theclone, 23 February 2010 - 20:39.
Postad 23 February 2010 - 20:57
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Ja, fast inte om ni kör budgetvarianten. Men då kanske ni oxå får råd att köpa en riktig telefon oxå. en n900:a
Måste nog ha en x10 mini och köra budget spotify.
http://listen.grooveshark.com
Kan ärligt säga att jag nog hellre tar min X10'a Inte mycket för nokia..
Postad 23 February 2010 - 20:58
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Tror du inte att radavståndet kommer vara samma och man får se en rad extra?
Mjo fast det är det som är saken, får man se en rad extra? På de bilder/filmer jag sett så verkar det vara samma antal rader.
Postad 23 February 2010 - 21:01
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Kan ärligt säga att jag nog hellre tar min X10'a Inte mycket för nokia..
Japp, förstår jag att du gör  . tänkte bara tipsa om appen. EDIT: och Fira mitt 500:a inlägg
Redigerat av theclone, 23 February 2010 - 21:09.
Postad 23 February 2010 - 21:05
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Mjo fast det är det som är saken, får man se en rad extra? På de bilder/filmer jag sett så verkar det vara samma antal rader.
Då vet du nog mer än jag om saken, jag förutsatte nästan att man skulle utnyttja den större skärmen i alla lägen. Japp, förstår jag att du är. tänkte bara tipsa om appen.
EDIT: och Fira mitt 500:a inlägg 
Men det där grooveshark, funkar det på android? Eller alltså finns det nån sån app?
Postad 23 February 2010 - 21:16
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Då vet du nog mer än jag om saken, jag förutsatte nästan att man skulle utnyttja den större skärmen i alla lägen.
Men det där grooveshark, funkar det på android? Eller alltså finns det nån sån app?
Japp. Funkar just på android och inte på maemo. http://vip.grooveshark.com/kostar $3 i månaden. Men testa lite på datorn först för att känna på det. Är ju lite mer budget som sagt. men mycket billigare.
Postad 23 February 2010 - 21:19
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Japp. Funkar just på android och inte på maemo.
http://vip.grooveshark.com/
kostar $3 i månaden. Men testa lite på datorn först för att känna på det. Är ju lite mer budget som sagt. men mycket billigare.
Såg ju riktigt smidigt ut det där  Men visst går det att lyssna på spotify även om man inte betalar? Om man fått sig en invite dvs. För jag lyssnar nog mer på musik jag har lagrad, men det är ju smidigt att kunna söka reda på en låt och lyssna.
Postad 23 February 2010 - 21:24
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Inte FM-radio, tyvärr (enligt mig).
Tycker det är lite konstigt att SE valt att inte ha "inbyggd" radio i X10'an. X10 mini & mini PRO kommer ju att få inbyggd RDS FM radio. Dom kanske inriktar sig på lite olika målgrupper.
Redigerat av TomasL, 23 February 2010 - 21:25.
Postad 23 February 2010 - 21:25
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Såg ju riktigt smidigt ut det där  Men visst går det att lyssna på spotify även om man inte betalar? Om man fått sig en invite dvs.
För jag lyssnar nog mer på musik jag har lagrad, men det är ju smidigt att kunna söka reda på en låt och lyssna.
Du kan inte lyssna om du inte batalar...
Postad 23 February 2010 - 21:28
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Du kan inte lyssna om du inte batalar...
Så det är skillnad på datorn och i mobilen? Ja det sög ju, för inte tror jag att jag kommer använda det så att det kommer kännas värt pengarna..
Postad 23 February 2010 - 21:32
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Så det är skillnad på datorn och i mobilen? Ja det sög ju, för inte tror jag att jag kommer använda det så att det kommer kännas värt pengarna..
19 kr och 27 öre i månaden...då lyssnar du inte mycket på streamad musik. själv väntar jag bara på en riktigt liten andriod telle innan jag skaffar konto.
Postad 23 February 2010 - 21:42
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
19 kr och 27 öre i månaden...då lyssnar du inte mycket på streamad musik. själv väntar jag bara på en riktigt liten andriod telle innan jag skaffar konto.
Haha var det inte dyrare? Nåja kanske skaffar det ändå isf. Men jag har ju spotify på datorn och det används inte mkt.. Apropå just X10 junior, när var dom beräknade att börja säljas då? Q2 var det va?
Redigerat av Pjuklarven, 23 February 2010 - 21:48.
Postad 23 February 2010 - 21:54
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Haha var det inte dyrare? Nåja kanske skaffar det ändå isf. Men jag har ju spotify på datorn och det används inte mkt..
Apropå just X10 junior, när var dom beräknade att börja säljas då? Q2 var det va?
haha x10 junior. Det skulle de ha döpt den till  x10 fjunis  jag vet inte om det är något spikat för dem än, focus nu ligger nog på att få x10 så fort som möjligt.
Postad 23 February 2010 - 22:03
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
haha x10 junior. Det skulle de ha döpt den till x10 fjunis jag vet inte om det är något spikat för dem än, focus nu ligger nog på att få x10 så fort som möjligt.
Haha ja du vet vad du hörde det först.. Blir det en vanlig eller en pro? Jo det är sant, men det är dom redan för sena med, jag ville ju ha min redan för flera veckor sen ju!..
Postad 23 February 2010 - 22:11
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Haha ja du vet vad du hörde det först.. Blir det en vanlig eller en pro?
Jo det är sant, men det är dom redan för sena med, jag ville ju ha min redan för flera veckor sen ju!.. 
Jag vill helst ha fysiskt tangenbord på mina nallar. Men frågan är hur bra det är Känns som att det kan vara vara lite för litet. Men det återstår att se. Men sen känns det oxå som om man köper utan tangenbord så kan jag inte riktigt motivera den tjockleken. En annan sak jag är sugen på att höra är hur bra,snabbt och enkelt det är att zooma. Ska bli intressant att höra när x10 kommer.
Postad 23 February 2010 - 22:21
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Jag vill helst ha fysiskt tangenbord på mina nallar. Men frågan är hur bra det är Känns som att det kan vara vara lite för litet. Men det återstår att se. Men sen känns det oxå som om man köper utan tangenbord så kan jag inte riktigt motivera den tjockleken. En annan sak jag är sugen på att höra är hur bra,snabbt och enkelt det är att zooma. Ska bli intressant att höra när x10 kommer.
Jag tror nog att det kommer funka minst lika bra som med MT, iaf när man använder bara en hand, vilket jag oftast gör. Men som du säger, jag undrar nog om inte knapparna kommer vara väldigt små och sitta väldigt nära varann?
Postad 23 February 2010 - 22:38
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Jag tror nog att det kommer funka minst lika bra som med MT, iaf när man använder bara en hand, vilket jag oftast gör.
Men som du säger, jag undrar nog om inte knapparna kommer vara väldigt små och sitta väldigt nära varann? http://www.mobiletec...ize-comparison/Om man studerar knappsatsen så ser det ut att vara ok med plats mellan tangenterna. Men det är helt enkelt för lite plats för att få plats med siffror högst upp och piltangenter. Men av de som testat demo x så har tangentbordet fått godkänt. Men de är kanske inga tangentbordsrävar  hur som helst är det allt trevligt med valmöjlighet(med och utan tangentbord). Sedan är ju skärmen så liten och upplösningen är inte den fetaste heller så det är kanske inte så att man sitter och skriver långa mail på den. mer som en smidig leksak är skrivmaskin
Redigerat av theclone, 23 February 2010 - 22:39.
Postad 23 February 2010 - 22:41
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
http://www.mobiletec...ize-comparison/
Om man studerar knappsatsen så ser det ut att vara ok med plats mellan tangenterna. Men det är helt enkelt för lite plats för att få plats med siffror högst upp och piltangenter. Men av de som testat demo x så har tangentbordet fått godkänt. Men de är kanske inga tangentbordsrävar hur som helst är det allt trevligt med valmöjlighet(med och utan tangentbord). Sedan är ju skärmen så liten och upplösningen är inte den fetaste heller så det är kanske inte så att man sitter och skriver långa mail på den. mer som en smidig leksak är skrivmaskin 
jo givetvis det är sant. man sitter ju inte och petar ihop nån roman på en såndär precis,,
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|