* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 12 November 2010 - 22:12
FannyMichaela
-
FannyMichaela
-
Rookie
-
4 inlägg
Förmodligen något program som slukar ström. Gå in och titta under inställningar - Om telefonen - Batteriförbrukning.
Så förvirrad är jag inte. Jag har inte laddat ner någon ny app, använder appkiller varje gång jag använt telefonen och det är inget program som ligger igång i bakgrunden. Det här blev över natten, numera tar det över fyra timmar att ladda ett halvfullt batteri och det dra ur all ström på fyra-fem timmar. Helt urladdat. Enligt Android System Info är batteritemperaturen runt 45 grader hela tiden, är inte det väldigt varmt?
Postad 13 November 2010 - 13:08
BSM
-
BSM
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Nu har sambons x10 mini blivit uppdaterad till 2.1.
Hennes telefon har nr 1236-8800. 
Ska kanske tillägga att det är en 3-brandad telefon.
Redigerat av BSM, 13 November 2010 - 13:09.
Postad 13 November 2010 - 17:50
anniiea
-
anniiea
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag håller just nu på att uppgradera min mini pro till 2.1, men jag har lite problem. Jag kan inte komma förbi steg 2 och jag har provat med både PC Companion och Update service. Hur borde jag göra? :/
Postad 14 November 2010 - 16:56
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Det här blev över natten, numera tar det över fyra timmar att ladda ett halvfullt batteri och det dra ur all ström på fyra-fem timmar. Helt urladdat. Enligt Android System Info är batteritemperaturen runt 45 grader hela tiden, är inte det väldigt varmt?
Varken laddningstid eller temperatur låter normalt. För mig tar det ca 1h 25m att ladda från 10% till 100% och batteriet håller ca. 26 grader. Har 89% laddning kvar efter ca. 23.5h standby (drar ca 0.45% per timme på ett ungefär). Skulle nog lämna in telefonen om jag var du. Möjligt att batteriet behöver bytas ut. En liten sidnot. Två gånger har jag råkat ut för att batteriet oförklarigt laddats ur med ca 50% på ett par timmar nattetid. Första gången hade telefonen slocknat på morgonen, så jag kunde inte undersöka vad som hänt. Andra gången hade jag dock ca 5% kvar och då kunde jag se att bl.a. WiFi varit igång ca 4h trots att den var avstängd under inställningar (dagen innan hade jag enbart kört WiFi ett par minuter för att uppdatera appar). Kan finnas buggar i mjukvaran som gör att delar av systemet inte stängs av fast man tror det.
Redigerat av twintin, 14 November 2010 - 16:58.
Postad 14 November 2010 - 20:12
kl0tet
-
kl0tet
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Nu har min frus 3-brandade X10 Mini också uppdaterats till 2.1. Jag har ett problem. GPS:en kan inte låsa på min position. Hade inga problem innan uppgraderingen. Någon som har en lösning på detta?
PS Nu började den fungerade helt plötsligt när jag slog på wifin...skumt... DS
Redigerat av kl0tet, 14 November 2010 - 20:22.
Postad 14 November 2010 - 21:56
FannyMichaela
-
FannyMichaela
-
Rookie
-
4 inlägg
Varken laddningstid eller temperatur låter normalt. För mig tar det ca 1h 25m att ladda från 10% till 100% och batteriet håller ca. 26 grader. Har 89% laddning kvar efter ca. 23.5h standby (drar ca 0.45% per timme på ett ungefär). Skulle nog lämna in telefonen om jag var du. Möjligt att batteriet behöver bytas ut.
En liten sidnot. Två gånger har jag råkat ut för att batteriet oförklarigt laddats ur med ca 50% på ett par timmar nattetid. Första gången hade telefonen slocknat på morgonen, så jag kunde inte undersöka vad som hänt. Andra gången hade jag dock ca 5% kvar och då kunde jag se att bl.a. WiFi varit igång ca 4h trots att den var avstängd under inställningar (dagen innan hade jag enbart kört WiFi ett par minuter för att uppdatera appar). Kan finnas buggar i mjukvaran som gör att delar av systemet inte stängs av fast man tror det.
Ja, dom tiderna höll min ungefär förut också. Så jäkla skumt. Alla jag pratat med säger att jag ska lämna in den men det är här hela historien får en twist! Jag vet inte vart jag köpte den?! Är 99% säker på att jag beställde den från pccity, men där har jag tydligen ingen användare registrerad. På internetbanken står inte vilken som är mottagare, bara "direktbetalning". När jag fick telefonen fanns det inte ett enda papper med i paketet, inget kvitto alls. Tyckte det var konstigt då men lät det vara... Dumt nu i efterhand. Jag gjorde det enkelt för mig och köpte ett nytt batteri, det borde komma imorgon. Får se om det funkar bättre, annars måste det ju vara något i själva telefonen som är galet. Tack för ditt svar twintin!
Postad 14 November 2010 - 22:08
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Så förvirrad är jag inte. Jag har inte laddat ner någon ny app, använder appkiller varje gång jag använt telefonen och det är inget program som ligger igång i bakgrunden. Det här blev över natten, numera tar det över fyra timmar att ladda ett halvfullt batteri och det dra ur all ström på fyra-fem timmar. Helt urladdat. Enligt Android System Info är batteritemperaturen runt 45 grader hela tiden, är inte det väldigt varmt?
Nästan samma har hänt med min.Jag har dock en vanlig mini och inte en PRO som du verkar ha. Hade den på laddning under en natt. Fulladdad när jag tog den på morgonen. Helt plötsligt så har telefonen börjat att dra väldigt mycket batteri. lite drygt 10% per timme om jag inte använder den. Den håller ca 8-9h om jag inte använder den förmycket. Innan så kunde jag utan problem klara mig två dagar. Detta hände alltså över natten. Gjorde en återställning av telefonen men det hjälpte inte. Installerade om 2.1 och installeade sedan inte några program utan testade en "ren" installation och det blev inte bättre för det. Min laddar dock upp lika snabbt som innan och batteritempen ligger runt 26°C. Så det blir väl att lämna in den.
Redigerat av TomasL, 14 November 2010 - 22:12.
Postad 14 November 2010 - 22:30
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jag vet inte vart jag köpte den?!
Spelar nog inte så stor roll. Tror det skall gå bra att ringa SE support och fråga var närmaste service ställe finns och nyttja SEs fabriksgaranti istället. SE och deras service ställen brukar ha bra koll på alla serienummer och kan se om telefonen har någon garanti kvar eller ej.
Redigerat av twintin, 15 November 2010 - 00:59.
Postad 15 November 2010 - 10:46
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
3G blev H efter 2.1 är det samma?
Postad 15 November 2010 - 10:58
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
3G blev H efter 2.1 är det samma?
Even better: H betyder HSPA, High speed packet access, en metod i 3g att få snabbt "internet", så ja, det är samma..
Postad 15 November 2010 - 20:39
Drem
-
Drem
-
Veteran
-
-
1651 inlägg
Är det någon som använder Rock Player för att spela upp divx etc? På Market hittar jag bara Rock Player Universal och när jag spelar upp t ex divx så säger den att systemet inte stödjer hårdvaruaccelerering. Mjukvaruaccelererat funkar men ser lite småryckigt ut. När jag läst runt lite så visar det sig att man för X10 / X10 mini skall ha en version som heter ARMV7 men jag får som sagt bara upp Universal...
Postad 15 November 2010 - 21:16
D_Xarz
-
D_Xarz
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det någon som använder Rock Player för att spela upp divx etc? På Market hittar jag bara Rock Player Universal och när jag spelar upp t ex divx så säger den att systemet inte stödjer hårdvaruaccelerering. Mjukvaruaccelererat funkar men ser lite småryckigt ut. När jag läst runt lite så visar det sig att man för X10 / X10 mini skall ha en version som heter ARMV7 men jag får som sagt bara upp Universal...
samma för mej! innan 2.1 uppdateringen hade jag denna "ARMV7" versionen men nu efteråt hittade jag inte den så jag laddade universal, men den fungerar inte lika bra alls :S
Postad 16 November 2010 - 14:50
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Mysko att batteritiden blivit sämre, jag installerade taskkiller för att se vad som drar batteri och upptäckte följande.
Jag har allt avslaget, ändå så går följande program igång och jag undrar om det är lika för andra.
Meddelande
Alarm
Roadsync
Dessa finns i taskkillern och går igång igen efter att jag "dödat" de, varför, alarm använder jag aldrig, roadsync har jag inte ens installerat och meddelande får jag typ aldrig, så varför går de igång ?
/ J
Postad 16 November 2010 - 15:41
Unregistered1895
-
Unregistered1895
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Fick min Sony Ericsson Xperia™ X10 Mini Pro igår och jag måste säga att den är väldigt bra och väldigt skön.
Den bästa mobilen jag har haft faktist.
Postad 16 November 2010 - 18:57
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Ska fixa en ny telefon till frugan och har lite funderingar på x10 mini. Eftersom vi är 3 kunder ringde jag deras support och frågade vilken mjukvara det var. I nuläget verkade det vara 1.6, men att 2.1 var på g.
Har hört någonstans att man inte kan spara appar på minneskortet på 1.6, stämmer det?
Kan någon rekomendera denna telefon till en kvinna som är ganska teknisk ointresserad? Den måste vara enkel att lära sig. När man väl kan den, är den bra överlag.
/Mange
Postad 17 November 2010 - 08:45
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Har hört någonstans att man inte kan spara appar på minneskortet på 1.6, stämmer det?
Det stämmer. Man kan inte heller göra det i 2.1. Den funktionen, App2sd, kom först i 2.2 Froyo.
Redigerat av TomasL, 17 November 2010 - 08:46.
Postad 17 November 2010 - 10:04
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Det stämmer. Man kan inte heller göra det i 2.1. Den funktionen, App2sd, kom först i 2.2 Froyo.
Men man kan göra det med tex Androzip på market.
Postad 17 November 2010 - 10:09
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Men man kan göra det med tex Androzip på market.
Som jag fattade inlägget så vill han kunna installera och köra appar på minneskortet och inte ta en backup som man gör med Androzip. Men jag kanske fattade fel. Är det bara backup han är ute efter så finns det appar för det på market. Går ju även att använda den inbyggda backup appen fast den lagrar ju inte själva apk filen utan bara länken till market. tycker iochförsig att det är bättre.
Postad 17 November 2010 - 11:46
rixxard
-
rixxard
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej hallå!
Vill bara flika in i debatten att mitt batteri håller gott och väl ett helt dygn med relativt flitig användning av appar, stream från radio P3, surfning och youtube. (laddar telefonen hela natten för att väckarklockan garanterat skall fungera)
Det som håller på å gör mig TOKIG dock är hur Seeeeeeeg!! telefonen blev efter uppdateringen. Jag menar det kan ta upp till 10-15 sekunder eller Mer att stänga ned exempelvis Handscent, webbläsare eller likande appar.
Ledigt minne Innan uppdateringen var ungefär 60 mb efter att jag kört Taskkiller men nu blir det inte mer än 31-35 mb.. antar att nya uppdateringen kräver mera minne och telefonen blir nästintill Obrukbar..
Tråkigt och jag hoppas det blir bättre med någon ny uppdatering.. Ni kanske har några tips till och med?
Postad 17 November 2010 - 12:59
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Det som håller på å gör mig TOKIG dock är hur Seeeeeeeg!! telefonen blev efter uppdateringen. Jag menar det kan ta upp till 10-15 sekunder eller Mer att stänga ned exempelvis Handscent, webbläsare eller likande appar.
Tråkigt och jag hoppas det blir bättre med någon ny uppdatering.. Ni kanske har några tips till och med?
Det är konstigt hur olika det kan vara. Min är absolut inte seg. Tyckte det var bra fort på den före uppdatering och den blev bara bättre efter uppdateringen. Handcent tycker jag dock alltid har varit lite segt så det använder jag inte längre. Webbläsaren och inga andra program heller för den delen tar inte lång tid att stänga ner. Jag är väldigt nöjd med snabbheten i denna lur. Visst det kan bli bättre men jag upplever den absolut inte som seg.
Redigerat av TomasL, 17 November 2010 - 13:00.
Postad 17 November 2010 - 14:26
FannyMichaela
-
FannyMichaela
-
Rookie
-
4 inlägg
Spelar nog inte så stor roll. Tror det skall gå bra att ringa SE support och fråga var närmaste service ställe finns och nyttja SEs fabriksgaranti istället. SE och deras service ställen brukar ha bra koll på alla serienummer och kan se om telefonen har någon garanti kvar eller ej.
Tack! Jag trodde det krävdes kvitto men det kanske var fel. Jag ska prova på en gång.
Postad 17 November 2010 - 18:35
StoraKrokodilen
-
StoraKrokodilen
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
När jag uppdaterade telefonen försvann halva min telefonbok trots att jag gjort backup. Kan man göra något för att få/lägga tillbaka sina kontakter?
Dessutom blev telefonen sjukt seg. Det tar ca 10sek att tända skärmen från "viloläge", någon som upplevt samma sak?
Jag har 3 om det har någon betydelse.
Postad 17 November 2010 - 20:01
mrspl
-
mrspl
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Ska fixa en ny telefon till frugan och har lite funderingar på x10 mini. Eftersom vi är 3 kunder ringde jag deras support och frågade vilken mjukvara det var. I nuläget verkade det vara 1.6, men att 2.1 var på g.
Kan någon rekomendera denna telefon till en kvinna som är ganska teknisk ointresserad? Den måste vara enkel att lära sig. När man väl kan den, är den bra överlag.
/Mange
JA den är bra överlag när man har lärt sig den. Men om hon är en flitig sms:are så skulle jag helt klart välja mini pro då det suger att skriva sms med skärmen som t-bord.
Postad 18 November 2010 - 11:15
rixxard
-
rixxard
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Det är konstigt hur olika det kan vara. Min är absolut inte seg. Tyckte det var bra fort på den före uppdatering och den blev bara bättre efter uppdateringen. Handcent tycker jag dock alltid har varit lite segt så det använder jag inte längre. Webbläsaren och inga andra program heller för den delen tar inte lång tid att stänga ner. Jag är väldigt nöjd med snabbheten i denna lur. Visst det kan bli bättre men jag upplever den absolut inte som seg.
Jag kan väl tillägga att telefonen var Riktigt bra i ungefär en vecka efter uppdateringen sedan dess är den hopplös. bara tillexempel att markera denna textruta jag skriver i nu, och att få fram texten jag skriver...lagg lagg lagg.. ska jag kanske gå och be om en ny telefon? Måtte ju vara nå strul i hårdvaran eller liknande som inte går ihop med nya andoid. Hade på känn att jag inte skulle gett SE en ny chans.. Tyvärr..
Postad 18 November 2010 - 11:25
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
På tal om seghet. Albumet (mina kamerafoton) är nästan obrukbart efter uppdateringen, man kan sitta och vänta en evighet på att tumnaglarna ska komma fram, jag har i och för sig några tusen kort, men det funkade hur bra som helst innan uppdateringen. Kanske har dom slopat cachen av tumnaglar i och med att det försvann kort ibland och dom syntes fortfarande bland tumnaglarna och då märkte man det ju det lättare.
Postad 18 November 2010 - 14:19
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Min har också blivit VÄLDIGT seg efter uppdateringen. Allt prat om att den skulle bli snabb och rapp verkar vara påhitt.. :-(
Handcent går segt som sirap. Opera mini kan ibland också sega ihop totalt. Ja det mesta går ibland supersegt. Det känns som ett generellt problem att något ibland hakar upp sig, oavsett vilket program man använder och kanske backar ut till startskärmen eller något. Det som gör mig mest fundersam är att till och med alarm-appen (standard från SE) ibland tar 5-10 sek (ingen överdrift) på sig att sätta på ett alarm bara genom att man trycker på det lilla reglaget. När man väl gjort det en gång så flyter det dock på bra när man fipplar runt med inställningarna. Sen nästa kväll är det samma visa igen. Hade inga som helst liknande problem med 1,6-mjukvaran.
Postad 18 November 2010 - 20:06
klwa
-
klwa
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Måste bara få skrika av mig lite... VILKEN JÄ***LA SKITTELEFON DET BLEV EFTER UPPDATERINGEN!! Vad är det för tomtar som knackat ihop uppdateringen??? Samhall??? Innan var den rätt ok men nu fungerar inte mycket. Så seg och inte ens väckarklockan fungerar... :-( Jag skulle stannat kvar hos HTC, det här var ett stort misstag!!!
Så, nu känns det bättre.
Postad 18 November 2010 - 20:08
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Måste bara få skrika av mig lite... VILKEN JÄ***LA SKITTELEFON DET BLEV EFTER UPPDATERINGEN!! Vad är det för tomtar som knackat ihop uppdateringen??? Samhall??? Innan var den rätt ok men nu fungerar inte mycket. Så seg och inte ens väckarklockan fungerar... :-( Jag skulle stannat kvar hos HTC, det här var ett stort misstag!!!
Så, nu känns det bättre.
Fungerar allt som det ska så är det en otroligt smidig telefon. Prova update service och installera om. Ta bort minneskortet för säkerhets skull även om det inte ska rensas vid ominstallation.
Postad 18 November 2010 - 20:16
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
På tal om seghet. Albumet (mina kamerafoton) är nästan obrukbart efter uppdateringen, man kan sitta och vänta en evighet på att tumnaglarna ska komma fram, jag har i och för sig några tusen kort, men det funkade hur bra som helst innan uppdateringen. Kanske har dom slopat cachen av tumnaglar i och med att det försvann kort ibland och dom syntes fortfarande bland tumnaglarna och då märkte man det ju det lättare.
Mina bilder visas direkt i albummet. Behöver inte vänta alls. Jag har väl ca 600 bilder. Fungerar klockrent.
Postad 18 November 2010 - 20:18
klwa
-
klwa
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Fungerar allt som det ska så är det en otroligt smidig telefon. Prova update service och installera om. Ta bort minneskortet för säkerhets skull även om det inte ska rensas vid ominstallation.
Ja, allt är ju relativt, fungerar gör det, efter en lång stund... Segheten verkar ju vara väl omskriven här så det är nog många som i så fall skulle behöva installera om... Måste bara få skrika av mig lite... VILKEN JÄ***LA SKITTELEFON DET BLEV EFTER UPPDATERINGEN!! Vad är det för tomtar som knackat ihop uppdateringen??? Samhall??? Innan var den rätt ok men nu fungerar inte mycket. Så seg och inte ens väckarklockan fungerar... :-( Jag skulle stannat kvar hos HTC, det här var ett stort misstag!!!
Så, nu känns det bättre.
Förlåt, det var inte meningen att håna Samhall... dom hade nog gjort det bättre... :-)
Postad 19 November 2010 - 07:03
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Hoppas att någon av alla som har fått en sämre mobil efter uppdateringen och gör en ominstallation skriver här och berättar om det hjälper så vi andra kan få det bekräftat om det ens är lönt att försöka eller om det blir ännu sämre fast det kanske inte är möjligt.
/ J
Postad 19 November 2010 - 10:28
NoGood
-
NoGood
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej alla.
Först vill jag säga att jag inte läst hela tråden så någon kanske har lagt upp dom små råd jag ska komma med redan. Då ber jag om ursäkt.
Efter uppdateringen så tyckte jag allt var dåligt. Jätteseg telefon ( märktes mest när jag skrev sms ).
När man valde en bild att öppna så öppnades en annan och allmänt strul med foton.
Tips 1. Foton
OBS! ta backup på allt innan du raderar.
Jag raderade helt enkelt alla miniatyrer och filer i albumthumbs och alla ".thumbnails" kataloger. Ni får leta efter era. Dom kan nog skapas lite här och där. Mina låg i image och dcim mapparna. Jag hade fler i dcim mappen. Då skapade telefonen alla igen ( tog ett tag medans man bläddrade ) . Sedan verkar fotona fungera för mig iaf.
Tips 2. Seghet ( och ev dålig batteritid )
Starta helt enkelt om telefonen. Detta fungerade för mig. Jag lät min vara av 5 min. Nu laggar det inte alls när jag skriver sms.
Det med att telefonen drar ur batteriet snabbt råkade jag ut för innan jag uppdaterade. Startade om då med och detta fungerade för mig. Tror telefonen, likt en dator behöver bootas om då och då.
Nu säger jag inte att detta är lösningen för alla. Några tips som fungerat för mig bara.
Lycka till allihopa.........
Postad 19 November 2010 - 23:58
adrazar
-
adrazar
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Men köp inte operatörslåsta telefoner då! Du vet ju redan innan du köper den att det ligger till på det sättet, så att sedan klaga över det är patetiskt och inte ett dugg rättvist mot operatören. Köp en generisk lur över disk hos någon vanlig försäljare, så slipper du den sortens problem! Det är dessutom billigare än slutnotan när man köper den på avbetalning från operatör.
Bara för att det ligger till på det sättet gör väl inte att jag måste tycka om det? Jag har väl, som kund, lika rätt som alla andra att klaga på irriterande saker även om det knappast påverkar något i det stora hela. Sen hurvida det blir billigare eller inte beror väl precis på vad man får för deal och hur man nyttjar sin telefon. F.ö. har jag full förståelse för att operatörerna lägger in olika program med deras tjänster i för kundens nyttjande, det betyder däremot inte att jag tycker om det. Nog om det... Har efter updaten märkt en försämrad batteritid, inte enormt men klart märkbart och lite frustrerande. Upptäckte dock något ikväll som är lite underligt och kanske kan vara en bidragande faktor till detta. Jag har vant mig, i 1.6an, att stänga av bakgrundsdata genom strömkontrollwidgeten för att på så sätt få en klart bättre batteritid än innan. Nu när denna, enl. widgeten, vart avstängd såg jag till min förvåning att i inställningsmenyn är den fortfarande aktiv!? Det enda knappen på strömkontrollwidgeten gör för mig nu är att aktivera/inaktivera automatisk synk (alternativet under bakgrundsdata). Är detta bara på min telefon eller är det en miss i mjukvaran? Skulle uppskatta lite efterforskning om detta. Skulle ju inte tro att det är ADW-launchern som gjort detta eftersom widgeten inte borde gå "genom" detta. I övrigt är jag nöjd med updaten, telefonen känns rappare och allmänt mer gemytlig att använda. Sen måste man ju bara rekommendera ADW till er som inte har det. Tyckte det verkade lite onödigt och stönigt förut, men vilken skillnad det är i möjligheter för utseende och funktioner. Bara att kunna ha fler än en widget per skärm är ju helt suveränt.
Postad 21 November 2010 - 00:54
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Är detta bara på min telefon eller är det en miss i mjukvaran?
Vad jag känner till, så är det så i allafall på all minis (en mjukvarubug). Har dock inte märkt någon gigantisk skillnad i batteriförbrukning vare sig den är på eller av. Fast det kan ju bero på vilka andra funktioner (typ google sync) som är beroende på av detta som är påslaget antar jag. Annars tycker jag battritiden defintivt blivit bättre. Hade 2-3 dagar i snitt med 1.6 och nu mellan 3-4 dagar. I mitt fall verkar mottagningen blivit bättre. Förut hade jag sällan fullt utslag på signalstyrkan, nu har jag det väldigt ofta.
Redigerat av twintin, 21 November 2010 - 00:57.
Postad 21 November 2010 - 21:29
Station
-
Station
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Har väl alltid varit småsur på batteritiden på min X10Mini.
Värst blev det efter en uppdatering av 1.6 strax innan 2.1 kom. Var batteriet fulladdat vid 22-tiden på kvällen så var det halvtomt på morgonen vid 7-tiden.
Efter bara några timmar med Spotify så var batteriet man tvungen att ladda det vid middagstid för att hålla tills man kom hem vid 17-tiden och kunde ladda Minin igen
Efter 2.1 så dras inte mitt batteri slut över natten samt att det verkar hålla längre för Spotify.
Jag undrar dock ändå om inte det är något sattyg från något program som ställer till det med batteriets livslängd.
En annan sak även om batteriet rapporterar att det är på upphällning, är det någon som provat hur länge det håller med röda lampan blinkande? Batteriet kanske har någon timme kvar att ge...
Hade en i900 Omnia tidigare, den larmade om låg batterikraft men kunde spela musik i flera timmar i alla fall.
Postad 22 November 2010 - 11:03
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
En liten fundering och störande detalj.
När man lagt in en heldagshändelse i Google Calendar och har påminnelse inställd så får man påminnelse i telefonen till och från under hela dagen. Och visst, det skulle väl vara okej om det var så att man missar påminnelsen och behöver en ny.
Men när påminnelsen dyker upp får man ju uppen liten blå skärm där det enda alternativet är att trycka bakåt eller liknande. Ingenstans kan jag kvittera att jag sett påminnelsen och nu vill slippa ytterligare påminnelser. Har pratat med folk som kör Android på andra telefoner och hävdar att den där påminnelserutan i deras telefoner också har en liten "okej, jag har sett påminnelsen nu"-knapp att trycka på.
För min del blir jag sjukt irriterad på att telefonen plingar till en gång i timmen om samma sak hela ###### tiden. Det slutar då med att jag helt enkelt raderar själva händelsen ur kalendern. Men då går man miste om all historik i sin kalender eftersom den såklart synkar detta så att händelsen försvinner helt. Irriterande är bara förnamnet.
Någon som upplever samma sak eller har en lösning att komma med? För det känns som att SE gjort bort sig eller att jag missat något fundamentalt.
Postad 22 November 2010 - 17:49
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Det finns fler som har beklagat sig över samma sak sedan 1.6, så det är inget nytt. Har själv aldrig sett felet, fast jag brukar dock trycka på den blå rutan som poppar upp varvid jag kommer in i kalendern och sen backar jag tillbaka. Kanske det som gör tricket för mig, vad vet jag.
Redigerat av twintin, 22 November 2010 - 17:51.
Postad 23 November 2010 - 11:59
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Det finns fler som har beklagat sig över samma sak sedan 1.6, så det är inget nytt. Har själv aldrig sett felet, fast jag brukar dock trycka på den blå rutan som poppar upp varvid jag kommer in i kalendern och sen backar jag tillbaka. Kanske det som gör tricket för mig, vad vet jag.
Nej det är inget nytt, och det hävdade jag inte heller. Har stört mig på det länge men fick tummen ur och skrev nåt först nu. :-) Kan inte påminna mig att jag läst nåt i den här tråden tidigare? Jag tycker det är väldigt märkligt att den påminner om samma sak om och om och om igen. Får väl se vad som händer om man trycker så man kommer in i kalendern. Men det verkar ju konstigt att en sån liten detalj skulle ha nån avgörande skillnad. :S
Postad 24 November 2010 - 18:34
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Ang. tv-appen för Telia. Jag har problem att stänga den. Det händer inget när jag trycker bakåtknappen.. Backa går men inte så långt som till att stänga appen. Info och logga ut fungerar men då måste jag slå in de två koderna igen vilket ju är lite störigt...
Har dock lagrat de två 10-siffriga koderna i telefonen för annars står man där om inte papperet med koderna är med om man inte är hemma.
När det gäller batteritiden med 2,1 så märker jag ingen skillnad mot 1,6. Lika bra eller dålig beroende på hur man ser på 1-2 dagrs passning. Jag har inte många appar dock och det är kanske därför för ju fler man har ju större är ju risken för att man råkar ha en som är dåligt kodad och drar batteri...
Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 November 2010 - 18:37.
Postad 24 November 2010 - 22:32
Unregisteredcf98335e
-
Unregisteredcf98335e
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
har en x10 mini som efter uppdateringen fick sämre mottagning, aldrig över 2 pinnar av 4 nu, i övrigt funkar allt kanon. inte seg eller något, bara signal styrkan som blivit kass, vad göra?
Postad 25 November 2010 - 12:53
sister ray
-
sister ray
-
Forumräv
-
-
528 inlägg
Finns det nån som kan lösa mitt problem?
Helt plötsligt utan att jag har ändrat nåt så kommer det fram en facebookikon i det övre vänstra hörnet som säger att jag har ett antal olästa meddelande. Synkroniseringen med fb är avstängd under syknkronisering i inställningar. Men ändå kommer detta fram. Stör mig nåt enormt eftersom det drar hejdlöst med batterier och så vill man ju också veta vad mobilen håller på med eftersom jag inte ändrat nåt...
Postad 25 November 2010 - 14:59
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
har en x10 mini som efter uppdateringen fick sämre mottagning, aldrig över 2 pinnar av 4 nu, i övrigt funkar allt kanon. inte seg eller något, bara signal styrkan som blivit kass, vad göra?
Har du problem med mottagningen med brutna samtal och så? Kanske att det var en glädjemätare innan och den nu med 2,1 visar mer rätt.
Postad 25 November 2010 - 16:40
Stampe73
-
Stampe73
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Finns det nån som kan lösa mitt problem? Helt plötsligt utan att jag har ändrat nåt så kommer det fram en facebookikon i det övre vänstra hörnet som säger att jag har ett antal olästa meddelande. Synkroniseringen med fb är avstängd under syknkronisering i inställningar. Men ändå kommer detta fram. Stör mig nåt enormt eftersom det drar hejdlöst med batterier och så vill man ju också veta vad mobilen håller på med eftersom jag inte ändrat nåt...
Har du inte ändrat inställningar inne i Facebook appen. Under inställningar finns "uppdateringsintervall" 1 timme,2 timmar 4 timmar eller aldrig. Är väl så att om du ändrar under "synkronisering" så är det bara bara själva informationen om dina facebook vänner som synkas, inte om dom skriver meddelanden eller inte.
Postad 25 November 2010 - 21:49
Station
-
Station
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
En liten fråga.
Kan man försäkra sig om att Mini/Pro inte offrar batterikapacitet på att söka på 850 och 1900 banden, här hemma?
Postad 26 November 2010 - 15:36
Unregisteredcb3b3aed
-
Unregisteredcb3b3aed
-
Användare
-
-
165 inlägg
Upplevde också sämre batteritid efter uppgraderingen till 2.1. I helgen befann jag mig på ett ställe med tveksam 3G-täckning, så jag ställde in telefonen på enbart GSM. När jag sedan kommit hem igen ändrade jag tillbaka till automatiskt bandval och har sedan dess upplevt att jag fått tillbaka ungefär samma batteriförbrukning som innan uppgraderingen!
Postad 27 November 2010 - 12:13
Knut_jr
-
Knut_jr
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har du problem med mottagningen med brutna samtal och så? Kanske att det var en glädjemätare innan och den nu med 2,1 visar mer rätt.
Har efter alla problem med XS10 mini pro uppdatering till 2.1, dålig mottagning, dåligt batteri osv. Och nu slutat ta emot laddning. Gått över till Winphone 7. Äntligen en telefon som fungerar från start utan att man behöver ladda ner massa "appar" för att få den att fungera.... En HTC Thropy, kan varmt rekomenderas, Batteriet har jag inte laddat på två dar, och då har jag gjort allt med den under tiden, kanon......
Postad 27 November 2010 - 12:34
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Har efter alla problem med XS10 mini pro uppdatering till 2.1, dålig mottagning, dåligt batteri osv. Och nu slutat ta emot laddning. Gått över till Winphone 7. Äntligen en telefon som fungerar från start utan att man behöver ladda ner massa "appar" för att få den att fungera....
En HTC Thropy, kan varmt rekomenderas, Batteriet har jag inte laddat på två dar, och då har jag gjort allt med den under tiden, kanon......
Bra att telefonproblemen löste sig för dig, om än med byte av telefonmodell. Själv klagar jag inte på min X10 mini. Appar behöver man inte hämta hem för att telefonen ska fungera. Telias app för inpelingar i tv-hdboxen och Handelsbankens app har jag hämtat bara.
Postad 28 November 2010 - 02:11
Drem
-
Drem
-
Veteran
-
-
1651 inlägg
Jag har ocskå helt plötsligt fått försämrad batteritid. Vet inte riktigt varför. Jag kör också ADW Launcher. Fanns det inte en app som visade exakt vilka program som låg och käkade på batteriet? Eller missminner jag mig nu?
Postad 28 November 2010 - 02:14
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Jag har ocskå helt plötsligt fått försämrad batteritid. Vet inte riktigt varför. Jag kör också ADW Launcher. Fanns det inte en app som visade exakt vilka program som låg och käkade på batteriet? Eller missminner jag mig nu?
Inställningar - Om telefonen - Batteriförbrukning
Postad 28 November 2010 - 15:15
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Försökte hjälpa min granne att få igång synkning av mail+kalender+kontakter med GMail på hennes X10 Mini pro. Eftersom Android = Google så trodde jag att detta skulle vara en enkel sak.. men tji fick jag.. vet inte riktigt var jag skall börja? Har nu satt upp en synkning i "Synkning"-appen.. men så fort jag försöker synkronisera så får jag felmeddelandet "Inga databasinställningar"... testar jag GMail-appen så får jag bara en fakead inbox och ett felmeddelande att gmail inte är inställt.. men ingen chans att göra det. Har därefter försökt ta bort synkningen jag satte upp.. men hittar inte var??
Är helt noob på Android men kan Windows Mobile & iPhone och anser mig ha en viss teknisk grundkunskap. Kan någon bara peka mig i rätt riktning?
Grundsyftet var att kunna ta backup på hennes kontakter.
Edit: svarar mig själv. Var tvungen att resetta hela telefonen för att få igång det! Det verkar vara omöjligt att få till ett googlekonto på telefonen om man inte gör det i första konfigproceduren. Sökte lite och det verkar som massa andra haft samma problem på Xperia-androiderna.
Redigerat av Whopper, 28 November 2010 - 21:07.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|