Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 juni 2010 - 22:10

David_
  • David_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Onsdags för 2 veckor sedan. Pratade med dom igår och då hade de fortfarande inga besked utan som det såg ut var att vänta en månad till. :huh:

B)
Jo, det stod ju 6 veckors leverandstid när jag beställde min i måndags.

3 Sverige Vi har slutat ta beställningar på den eftersom HTC inte kan ge besked om kommande leveranser.
Erik H/3

Saxat från 3 Sverige på Facebook.

Tycker det är väldigt dåligt om HTC inte kan ge besked om när den kommer.

Postad 01 juli 2010 - 05:59

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

I måndagskväll strax innan 11 ungefär
Du då?

Om man inte skulle få den från tre finns det någon annan operatör som har den och kan erbjuda vettiga abonnemang?

Vettiga och vettiga, de tycks inte vara så duktiga med fakturor i alla fall. Jag köpte min med Telenor-abb hos Siba då det var ett ställe som hade en av de bästa subventionerade priserna och fysiskt hade inne X10an vid launch men nu är den hävd och jag sitter på en Desire och fick samma pris-avdrag men annars är jag inte så jättenöjd av just Siba längre.

Edit Ang flash. Utvecklaren av det som tidigare postat på förra sidan:

Hi there, guys! I had health issues.

Let's clarify things.

1. Currently Flash 10.1 works ONLY on 2.2!
2. HTC devices have Flash Lite!
3. 2.1 lacks proper NPAPI, so Flash will never run there easily.

As I sad before, the only sane way is to port WebKit from Froyo sources and they were released just last week when I was lying in bed. I will start back-porting WebKit today.

Men lite hopp tycks det finnas ändå.

Redigerat av mornn, 01 juli 2010 - 06:16.

Postad 01 juli 2010 - 06:37

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

:huh:
Jo, det stod ju 6 veckors leverandstid när jag beställde min i måndags.

Saxat från 3 Sverige på Facebook.

Tycker det är väldigt dåligt om HTC inte kan ge besked om när den kommer.

Vettiga och vettiga, de tycks inte vara så duktiga med fakturor i alla fall. Jag köpte min med Telenor-abb hos Siba då det var ett ställe som hade en av de bästa subventionerade priserna och fysiskt hade inne X10an vid launch men nu är den hävd och jag sitter på en Desire och fick samma pris-avdrag men annars är jag inte så jättenöjd av just Siba längre.

Edit Ang flash. Utvecklaren av det som tidigare postat på förra sidan:

Men lite hopp tycks det finnas ändå.

Abonnemang och telefonköp diskuteras HÄR!!!

Vänligen skräpa inte ner tråden en gång till.

Puss och kram B)

Postad 01 juli 2010 - 07:13

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Hehe förstår det. Verkar vara delade meningar i kommentarerna om det verkligen blev någon skillnad efter installation av 10.1.

Det blir alldeles säkert skillnad. Nu kör Desire "Flash Lite", efter uppdateringen så kommer den ha fullt stöd för Flash. Det är dock först i 2.2 som det kommer. Att lägga på paketet som nämns ovan tänker åtminstone inte jag göra. Jag har tid att vänta på officiell release från HTC.

Postad 01 juli 2010 - 08:19

fatelmo
  • fatelmo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick tag i den antagligen sista Desire på den svenska marknaden igår! Snacka om att vara glad! :huh:

Postad 01 juli 2010 - 09:15

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Har sedan ungefär en vecka sedan helt plötsligt fårr problem med att synca min kalender mot Exchange. Alt har tidigare funkat perfekt - och det funkar fortfarande att synca mail och kontakter. Men för kalendern säger den "Exchange server returnerade statusfel".

Det har sopm sagt dykt upp helt plötligt utan att jag direkt har ändrat något. tyckte mig se ett par liknande problem på Swedroid men hittar ingen lösning. Någon som har idéer så är jag tacksam!

Redigerat av jhn, 01 juli 2010 - 09:51.

Postad 01 juli 2010 - 11:47

David_
  • David_
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Vi som beställt från 3 kommer iaf att få dem.
Dock vet inte 3 när.

"3 Sverige Om du beställt en Desire kommer vi att göra vad vi kan för att du ska få den så snabbt som möjligt, men just nu får vi inga besked om nya leveranser från HTC så vi kan inte säga när det blir.
Erik H/3"

Bara att be till gudarna och hoppas att det blir så snart som möjligt!

Postad 01 juli 2010 - 12:24

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Vi som beställt från 3 kommer iaf att få dem.
Dock vet inte 3 när.

"3 Sverige Om du beställt en Desire kommer vi att göra vad vi kan för att du ska få den så snabbt som möjligt, men just nu får vi inga besked om nya leveranser från HTC så vi kan inte säga när det blir.
Erik H/3"

Bara att be till gudarna och hoppas att det blir så snart som möjligt!

Leveranssnack och abonnemangsfrågor ska skötas i den här tråden!
Sluta förstöra den här tråden med sånt tack.

Redigerat av mmange, 01 juli 2010 - 12:25.

Postad 01 juli 2010 - 13:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tjejen har haft en Desire en månad iaf och fasen va ström den tar..

Den klarar sig inte 8 timmar med lätt användning å ljusstyrkan neddragen till nästan lägsta ..
Sen har den konstigheter för sig..Den går oftast inte att stänga av utan att slita loss batteriet ..

Nån som varit med om liknande ?

Tänkte testa att göra fabriksåterställning och se om de kan hjälpa

Postad 01 juli 2010 - 13:15

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Den klarar sig inte 8 timmar med lätt användning å ljusstyrkan neddragen till nästan lägsta ..
Sen har den konstigheter för sig..Den går oftast inte att stänga av utan att slita loss batteriet ..

Låter som ett måndagsexemplar, jag klarar två dagar utan att ladda, då använder jag medel ljusstyrka, alltid sync via wi-fi eller 3G för mail etc, samt som mp3-spelare.

Postad 01 juli 2010 - 13:49

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Har du uppdaterat till den senaste firmware?
/inställningar/om telefonen/ sök efter updpatering mm...

Du har inga speciella appar installerade? vissa batterisparappar stjälper mer än de hjälper. jag råkade ut för en app 8 Netcounter) som dränerade batteriet, det enda det programmet skulle göra var att hålla koll på hur mycket som jag surfar via mobilt bredband....

Postad 01 juli 2010 - 13:51

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Jag har märkt att framförallt WiFi drar massor av ström. Lägg widgeten Power Control på startskärmen och slå m.h.a. den av WiFi när det inte behöver användas så räcket batteriet mycket längre. Finns även på/av för Bluetooth, GPS, Synkning och justering av ljusstyrkan i den widgeten.

Postad 01 juli 2010 - 13:54

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Oj, Oj vilken låg förbrukning. Kan bara gratulera! Tjejens lur måste laddas varje natt. Min skulle dyka upp idag, men misstänker att inwarehouse inte lyckades att få in dem. Då kan jag testa lite bättre. Vem vet vad kvinnor håller på med :unsure:

Moparman: Sedan att telefonen hänger sig kan vara pga någon app. Detta kan även dra batteri (99% säker att det är en av faktorer)
Återställ den och kolla vad hon installerar för något.

Har du uppdaterat till den senaste firmware?
/inställningar/om telefonen/ sök efter updpatering mm...

Du har inga speciella appar installerade? vissa batterisparappar stjälper mer än de hjälper. jag råkade ut för en app 8 Netcounter) som dränerade batteriet, det enda det programmet skulle göra var att hålla koll på hur mycket som jag surfar via mobilt bredband....

hetter den "8 Netcounter" och från vem är den? Tjejen har någon netcounter med.

Redigerat av master_of_rock, 01 juli 2010 - 14:09.

Postad 01 juli 2010 - 14:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Hon har istort sett inte installerat några program..
Ett msn program.
Å ett profilprogram så hon kan ha vibration och inget ljud på larmet..

Men den har dragit snuskigt mycket ström sen hon fick den ..

Jag tänkte att de skulle ge sig efter några laddningar..
Dock har hon på wlan automatiskt här hemma..

Sparas kort på minneskort ? tänkte om de är kvar om man kör en hard reset ..

I övrigt en grym mobil :unsure:

Är inte ute efter råsnåla med ström för hon gillar att mail pushas å internet alltid är igång så hennes facebook hela tiden är uppdaterad åså men den måste iaf klara 8 timmar på en laddning ..

Blir de inte bättre är de väl bara skicka in den

Postad 01 juli 2010 - 14:09

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Finns det någon app för att kolla om batteriet är friskt? Jag menar om någon kan verkligen rekommendera en VÄLL fungerande app.

Postad 01 juli 2010 - 14:30

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

hetter den "8 Netcounter" och från vem är den? Tjejen har någon netcounter med.

Den hette Netcounter, men kom inte ihåg från vem. Jag har inte den kvar.

Ett msn program.

Wlan drar rätt mycket, men det borde räcka 8 timmar. MSN programmet skulle kunna vara tjuven, om den är uppkopplad hela tiden letar nya meddelanden. att ha många saker som uppdateras hela tiden brukar dränera batteriet också.

Själv stänger jag av wifi när jag inte är hemma med strömkontrollwidgeten)

Postad 01 juli 2010 - 15:56

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0
Har kört Desire nu ca en vecka och är verkligen nöjd och glad att jag inte köpte X10'an. Allt sköter sig och inget har krashat eller bråkat än. Menyerna är sköna och flyter och jag gillar upplägget med de 7 anpassningsbara "skrivborden".
Det är dock en sak som gnager mig. Mobilen har redan börjat gnälla om brist på utrymme. Jag har installerat ett par appar och några spel men inget extremt. Jag tänkte i min oskuldsfullhet att utrymme inte skulle vara några problem eftersom den har 4GB SD men det verkar ju som att appar inte kan sparas på SD utan endast mobilens interna minne. Det är ju en rätt extrem blunder eftersom det inte är något man kan utöka, eller?

Någon som kan rekomendera någon blåtands-stereo-handsfree med volumekontroll som funkar med Desire?
Någon som har satt på någon typ av skyddande display-film på glaset? Jag har kollat in ett par men gillar inte när man ska blanda in sprayer mm för att fästa filmen. Det känns för permanent. Kan man ta av en sådan film om man vill utan att skada glaset?

Postad 01 juli 2010 - 16:22

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Abonnemang och telefonköp diskuteras HÄR!!!

Vänligen skräpa inte ner tråden en gång till.

Puss och kram :)

Ska du dra in mig i det kan du väl göra det på rätta grunder. Du såg inte att mitt inlägg hade två delar?

Ett msn program.
Å ett profilprogram så hon kan ha vibration och inget ljud på larmet..

Men den har dragit snuskigt mycket ström sen hon fick den ..

Är inte ute efter råsnåla med ström för hon gillar att mail pushas å internet alltid är igång så hennes facebook hela tiden är uppdaterad åså men den måste iaf klara 8 timmar på en laddning ..

Synkningar kan ju också dra en hel del. På X10an som exempel drog det ohyggligt mycket i början. Det brukar ju märkas vid fabriksåterställning om man inte direkt ställer in alla program på synka hela tiden alt 5e minut för då kan man ju nästan räkna med att bli körd.
Just nu är min 48% och har de två senaste dagarna haft ca 30% vid läggdags så jag laddar den varje dag. Någon timmes musikspelande och kanske halvtimme timme med skärmen och leka runt på internet och då alltid wifi när jag är hemma - 4-5 timmar kanske. And that's about it. Försöker inte röra friendstream och liknande som sägs stjäla batteri.

Redigerat av mornn, 01 juli 2010 - 16:26.

Postad 01 juli 2010 - 16:27

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Har kört Desire nu ca en vecka och är verkligen nöjd och glad att jag inte köpte X10'an. Allt sköter sig och inget har krashat eller bråkat än. Menyerna är sköna och flyter och jag gillar upplägget med de 7 anpassningsbara "skrivborden".
Det är dock en sak som gnager mig. Mobilen har redan börjat gnälla om brist på utrymme. Jag har installerat ett par appar och några spel men inget extremt. Jag tänkte i min oskuldsfullhet att utrymme inte skulle vara några problem eftersom den har 4GB SD men det verkar ju som att appar inte kan sparas på SD utan endast mobilens interna minne. Det är ju en rätt extrem blunder eftersom det inte är något man kan utöka, eller?

Möjligheten att installera program på SD kommer att finnas efter 2,2 uppdateringen.

Postad 01 juli 2010 - 16:55

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Möjligheten att installera program på SD kommer att finnas efter 2,2 uppdateringen.

Låter ju super.

Postad 01 juli 2010 - 18:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tror de blir att köra hard reset åså börja med ett program i taget och se om det löser sig

Postad 01 juli 2010 - 18:52

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Telefonen har ju ett utmärkt system som kollar vad som använder batteriet, testat detta?
Inställningar/om telefonen/batteri/batterianvändning

Lite dystert dock att för det mesta så används 50% av batteriet av "vänteläge" och "telefonen är inaktiv", kanske är att jag inte anväder min mobil till fullo? :unsure:

Redigerat av Ponisch, 01 juli 2010 - 19:50.

Postad 02 juli 2010 - 07:35

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Telefonen har ju ett utmärkt system som kollar vad som använder batteriet, testat detta?
Inställningar/om telefonen/batteri/batterianvändning

Lite dystert dock att för det mesta så används 50% av batteriet av "vänteläge" och "telefonen är inaktiv", kanske är att jag inte anväder min mobil till fullo? :)

Ja, det är säkert för att du inte kör så mycket olika program eller ringer så mycket. Om du bara skulle låta telefonen ligga och inte använda den alls så skulle "vänteläge" ligga uppåt 100% :unsure:
Jämför Aktivitetshanteraren på en dator där 95-99% av CPU-användningen är "Systemets vänteprocess" (vid surf, mail osv).

Postad 02 juli 2010 - 07:54

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Fick tag i den antagligen sista Desire på den svenska marknaden igår! Snacka om att vara glad! :)

Bara så du vet så fick jag en på Elgiganten i Kungsbacka igår. Jäkla flyt då det stod på nätet att dom inte hade några. Får hoppas att den inte vart ute hos kund innan o kommit tillbaka eller nåt, men den såg helt sprillans ny ut i alla fall :) Dom hade även en kvar på expert i Trollhättan och en på The phone house i göteborg (Kungsgatan). Så ett par finns det allt kvar :unsure:

Postad 02 juli 2010 - 09:23

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Bara så du vet så fick jag en på Elgiganten i Kungsbacka igår. Jäkla flyt då det stod på nätet att dom inte hade några. Får hoppas att den inte vart ute hos kund innan o kommit tillbaka eller nåt, men den såg helt sprillans ny ut i alla fall :) Dom hade även en kvar på expert i Trollhättan och en på The phone house i göteborg (Kungsgatan). Så ett par finns det allt kvar :unsure:

Men vad är så svårt att fatta?? Ni får diskutera leveranser och abonnemang i den här tråden som är avsedd för det.
Får väl börja anmäla inlägg till moderator då.

Postad 02 juli 2010 - 10:24

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
Hej!

Jag tänkte bara höra om 2 saker angående telefonen:

1. Hur är mediaspelaren i den, vad det gäller att spela upp musik? Hade en iphone tidigare som var helt suverän. Hade sen en Samsung Omnia som var så usel att jag inte kan börja beskriva det...
Är det lätt att ordna musiken/hitta den/spela upp den/synka den från datorn....? Typ....

2. Min kusin har en Desire och visade upp den när han surfade. Han sa då att när man går in på en sida så justerar telefonen så att web-sidan visas i "mobil-läge" (om ni förstår)....typ mobil.aftonbladet.se
den gjorde alltså detta automatiskt så att man bara kunde skriva in adressen rakt upp och ned och ändå komma in i "mobil-läget".
(anledningen till att jag frågar är för att vi satt på O'Learys när han visade upp den....)

Postad 02 juli 2010 - 11:13

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0

2. Min kusin har en Desire och visade upp den när han surfade. Han sa då att när man går in på en sida så justerar telefonen så att web-sidan visas i "mobil-läge" (om ni förstår)....typ mobil.aftonbladet.se
den gjorde alltså detta automatiskt så att man bara kunde skriva in adressen rakt upp och ned och ändå komma in i "mobil-läget".
(anledningen till att jag frågar är för att vi satt på O'Learys när han visade upp den....)

Det finns att ändra på i inställningarna om man skulle vilja det!

Tycker inte det är något fel på högtalaren som är på telefonen, den är ju klart mycket bättre än på min förra SE W610i så jag klagar inte!

Redigerat av Ponisch, 02 juli 2010 - 13:45.

Postad 02 juli 2010 - 13:08

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

1. Hur är mediaspelaren i den, vad det gäller att spela upp musik? Hade en iphone tidigare som var helt suverän. Hade sen en Samsung Omnia som var så usel att jag inte kan börja beskriva det...
Är det lätt att ordna musiken/hitta den/spela upp den/synka den från datorn....? Typ....

Det finns andra snyggare/bättre/mer avancerade mediaspelare att ladda ner än den som följer med.

Jag tycker allt du frågar är ganska enkelt att göra utom att "synka automatiskt" som jag inte provat och inte kan uttala mig om men att överföra manuellt är ju lätt.

Det enda negativa kring mediaspelning är som många gånger nämnts att den "stora högtalaren" är riktigt dålig! Det är låg volym och dålig ljudkvalitet. Via den "lilla högtalaren" som man använder när man lyssnar i telefonen, samt om man använder bra lurar så är ljudet dock väldigt bra. Antar att det även blir bra om man har ett par externa hägtalare som går att ansluta till luren.

Postad 02 juli 2010 - 14:07

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Hej!

Jag tänkte bara höra om 2 saker angående telefonen:

Double Twist kör jag som mediaspelare, fungerar finfint. Det ska även gå att synca med den. http://www.doubletwi...t/Home/Index.dt Det har jag dock inte testat. Inte heller har jag kört HTC Sync eller vad det heter. Kör hederliga drag 'n drop på minnespinnen när jag mountar den i datorn.

Postad 02 juli 2010 - 16:06

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Har sedan ungefär en vecka sedan helt plötsligt fårr problem med att synca min kalender mot Exchange. Alt har tidigare funkat perfekt - och det funkar fortfarande att synca mail och kontakter. Men för kalendern säger den "Exchange server returnerade statusfel".

Det har sopm sagt dykt upp helt plötligt utan att jag direkt har ändrat något. tyckte mig se ett par liknande problem på Swedroid men hittar ingen lösning. Någon som har idéer så är jag tacksam!

Kör du Outlook?
Ändra alla kategorier på alla händelser. (Visa/ aktuell vy/ alla händelser) och låt det synka. Ändra sedan tillbaka igen.
Så väckte jag min synkning till liv. Hade samma problem och fick igång det på detta sätt. Har kollat med min support och dom lämnade samma tips men dom kunnde inte föklara varför detta sker.

Postad 02 juli 2010 - 17:15

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
Tack för alla svaren ang. mediaspelare. Känns mycket bra!
Måste nu bara avvakta mitt abonnemang som går ut om en månad.

Det är ju verkligen en helt fantastisk telefon till det priset!

Postad 02 juli 2010 - 19:41

starzonmarz
  • starzonmarz
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hur är deras original headset som följer med? räcker dom eller ska man köpa till ett par bättre?

Postad 02 juli 2010 - 19:54

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Originalet duger endast till samtal.

Postad 02 juli 2010 - 20:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
jag kan inte ha orginalen i öronen ;). dom går att sätta i örat, men det märks verkligen utan att ha lyssnat med dom att dom inte kommer stänga ute speciellt mycket ljud, så jag använder för tillfället mina cx300 istället. måste skaffa nytt dock.

Postad 02 juli 2010 - 23:35

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Missförstå mig inte nu, jag tycker detta är en helgrym mobil. Men jag upplever inte det där riktiga flytet som man gärna vill ha när man scrollar i menyer och på webbsidor osv med mobilen. Om man går till sidan med alla program i telefonen så är det inte direkt följsamt när jag scrollar upp o ner i listan. Jag har också använt youtube appen en del och upplever att alla videor är lite små hackiga, och detsamma gäller svt plays mobilsajt och tv programmen där, det flyter liksom inte riktigt. Jag har haft en iphone tidigare och gillade inte alls hur låst man var, men allt flöt på som en dröm, inte ens de tungaste sidorna visade minsta tillstymmelse till seghet. Svtplay och youtube appen flöt också på som en dröm. Tyvärr upplever jag inte riktigt samma flyt med min Desire.

Har jag missat något i inställningsväg eller är det helt enkelt så att android är lite småsegt? Processor kapaciteten finns ju där och ram minnet likaså. Var sitter flaskhalsen?

Postad 03 juli 2010 - 04:56

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Missförstå mig inte nu, jag tycker detta är en helgrym mobil. Men jag upplever inte det där riktiga flytet som man gärna vill ha när man scrollar i menyer och på webbsidor osv med mobilen. Om man går till sidan med alla program i telefonen så är det inte direkt följsamt när jag scrollar upp o ner i listan. Jag har också använt youtube appen en del och upplever att alla videor är lite små hackiga, och detsamma gäller svt plays mobilsajt och tv programmen där, det flyter liksom inte riktigt. Jag har haft en iphone tidigare och gillade inte alls hur låst man var, men allt flöt på som en dröm, inte ens de tungaste sidorna visade minsta tillstymmelse till seghet. Svtplay och youtube appen flöt också på som en dröm. Tyvärr upplever jag inte riktigt samma flyt med min Desire.

Har jag missat något i inställningsväg eller är det helt enkelt så att android är lite småsegt? Processor kapaciteten finns ju där och ram minnet likaså. Var sitter flaskhalsen?

SVT Play har jag inte provat och Youtube har jag inbillat mig att segheten beror på Flash och att det förhoppningsvis kommer att bli bättre med Android 2.2. Allt övrigt vad gäller telefonens menyer, Internet osv tycker jag flyter i princip perfekt. Visst någon liten hakning ibland på någon websida men det händer faktiskt när jag surfar på min stationära dator också. iPhones styrka (och svaghet) ligger väl i att den är så hårt styrd, mjukvaran är gjord för en specifik hårdvara och utnyttjar den extremt väl. Android finns på många olika hårdvaror vilket ställer lite andra krav.

Postad 03 juli 2010 - 07:49

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

SVT Play lyckas jag inte köra alls. Får bara "Denna typ av flash stöds inte". Kan du se svt play?

Scrollningar och så på webbsidor hackar ibland för mig med men det är när något laddas. När en sida är färdigladdad glider det finfint som smör tycker jag. I bland kan det hacka till för mig med i app-listan men inget som jag stör ihjäl mig på, men det kan kanske bero på att jag inte provat iPhonen speciellt mycket.

Postad 03 juli 2010 - 08:13

Mayflyy
  • Mayflyy
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

SVT Play lyckas jag inte köra alls. Får bara "Denna typ av flash stöds inte". Kan du se svt play?

Scrollningar och så på webbsidor hackar ibland för mig med men det är när något laddas. När en sida är färdigladdad glider det finfint som smör tycker jag. I bland kan det hacka till för mig med i app-listan men inget som jag stör ihjäl mig på, men det kan kanske bero på att jag inte provat iPhonen speciellt mycket.

Gå in på m.svtplay.se så funkar det fint.

Det är liksom som att det är en fördröjning hela tiden. Man drar fingret åt ett håll och det dröjer kanske 0,2sek innan skärmen följer efter, och dessutom är det lite små ryckigt. Känns precic som han e full på minne eller att processor belastningen ständigt ligger på kanske 50%. Kanske inte är någon bra ide att köra med rörlig bakgrund? Många påstår ju att android i princip är i utvecklingsstadiet än så länge, i så fall kan det ju bara bli bättre. Ska testa o spela upp en inlagd film i dvdrip eller nåt ikväll o se om det flyter fint. Nu blir det test av spotify på stranden ;)

Redigerat av Mayflyy, 03 juli 2010 - 12:36.

Postad 04 juli 2010 - 10:39

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Alltså jag blir tokig varför får jag kan ej säkerhetskopiera data efter varje natt när jag sätter igång den? vad är problemet, har över 1,5gb ledigt på minneskortet som följde med har inte problem alls förutom detta. Har provat tagit ut kortet men likt förbannat 2 dagar senare får man samma meddelande igen..

Postad 04 juli 2010 - 12:47

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1 770 inlägg
  • 0

Gå in på m.svtplay.se så funkar det fint.

Det är liksom som att det är en fördröjning hela tiden. Man drar fingret åt ett håll och det dröjer kanske 0,2sek innan skärmen följer efter, och dessutom är det lite små ryckigt. Känns precic som han e full på minne eller att processor belastningen ständigt ligger på kanske 50%. Kanske inte är någon bra ide att köra med rörlig bakgrund? Många påstår ju att android i princip är i utvecklingsstadiet än så länge, i så fall kan det ju bara bli bättre. Ska testa o spela upp en inlagd film i dvdrip eller nåt ikväll o se om det flyter fint. Nu blir det test av spotify på stranden :D

Tack för länken. Testade svtplay nu och det flyter fint tycker jag.

Postad 04 juli 2010 - 13:52

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Jag har problem med att skicka mail utanför wifi-nätverk, så någon inställning är fel. Problemet är att Jag inte vet vilken. Någon som har tips?

Postad 04 juli 2010 - 13:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

Alltså jag blir tokig varför får jag kan ej säkerhetskopiera data efter varje natt när jag sätter igång den? vad är problemet, har över 1,5gb ledigt på minneskortet som följde med har inte problem alls förutom detta. Har provat tagit ut kortet men likt förbannat 2 dagar senare får man samma meddelande igen..

har också detta problemet. kontaktade htc som tyckte jag skulle skaffa ett nytt minneskort för att se om det fungerar bättre, annars kontakta dom igen.

fungerar om man laddar om minneskortet för mig iallafall. prova det (antingen genom att koppla det till datorn, starta om telefonen, eller tankar hem appen "reload sd").

Postad 04 juli 2010 - 17:09

mikem
  • mikem
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kanske dum fråga. Men laddas desire´n med mini usb?

//Mike

Postad 04 juli 2010 - 17:11

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Kanske dum fråga. Men laddas desire´n med mini usb?

//Mike

Nej, den laddas med micro usb.

Postad 04 juli 2010 - 17:49

mikem
  • mikem
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Tack för det.

Mike

Postad 04 juli 2010 - 21:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
1. Finns det nåt sätt att enkelt och snabbt rengöra 3,5mm uttaget? Tops är lite stort.

2. Finns det typ nån liten plugg man kan köpa och sätta där när det inte används?

Verkar få massa damm i det uttaget =\

Postad 05 juli 2010 - 07:49

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Kör du Outlook?
Ändra alla kategorier på alla händelser. (Visa/ aktuell vy/ alla händelser) och låt det synka. Ändra sedan tillbaka igen.
Så väckte jag min synkning till liv. Hade samma problem och fick igång det på detta sätt. Har kollat med min support och dom lämnade samma tips men dom kunnde inte föklara varför detta sker.

Ja, det är Outlook via Exchangeserver. Var är det jag gör dessa ändringar/inställningar? Tack för hjälpen btw! :-)

Postad 05 juli 2010 - 16:12

ThompaL
  • ThompaL
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Ja, det är Outlook via Exchangeserver. Var är det jag gör dessa ändringar/inställningar? Tack för hjälpen btw! :-)

Hej! Förvånad att inte fler har detta problem. Borde uppstå för alla som använder sin Desire som jobb-telefon med Outlook och Exchange.

Sync-problemen uppkommer ofta för kalendern. Det är förrädiskt eftersom dessa problem inte uppkommer med en gång, samt att de ofta uppkommer om man blandar Wifi och "inte-wifi".

Finns dock en universallösning på syncproblemen. Gör som följer:

1. Ta bort ditt Exchange-konto på telefonen (Inställningar -> Konto och sync -> Exchange ActiveSync)
2. Ta bort Proxy och Port (Inställningar ->Trådlöst och nätverk -> Mobila nätverk -> Åtkomstpunktsnamn -> <TelenorMobilSurf/Tele2/3>
2.1 Markera Proxy och ta bort adressen
2.2 Markera Port och ta bort nummret
3. Lägg till ditt Exchange-konto på nytt
4. Synka

Jag gjorde detta i slutet av maj och har sedan dess haft 0% problem med syncning. :-)

Eftersom jag var en av de lyckliga som lyckade få tag på en Desire i den första leveransen, har jag hunnit leka med den en hel del nu. Ett tips till er som har lagt ner en hel del tid på att arrangera era "skrivbord", lagt appar i mappar, valt bra wallpaper, etc. Glöm inte att spara! Dessa inställningar automatsparas inte och försvinner därför vid en hard reset. Spara gör man med Meny-> Teman. Välj Aktuell (ej sparad) och sätt ett lämpligt namn.

Postad 05 juli 2010 - 19:54

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hej! Förvånad att inte fler har detta problem. Borde uppstå för alla som använder sin Desire som jobb-telefon med Outlook och Exchange.

Sync-problemen uppkommer ofta för kalendern. Det är förrädiskt eftersom dessa problem inte uppkommer med en gång, samt att de ofta uppkommer om man blandar Wifi och "inte-wifi".

Finns dock en universallösning på syncproblemen. Gör som följer:

1. Ta bort ditt Exchange-konto på telefonen (Inställningar -> Konto och sync -> Exchange ActiveSync)
2. Ta bort Proxy och Port (Inställningar ->Trådlöst och nätverk -> Mobila nätverk -> Åtkomstpunktsnamn -> <TelenorMobilSurf/Tele2/3>
2.1 Markera Proxy och ta bort adressen
2.2 Markera Port och ta bort nummret
3. Lägg till ditt Exchange-konto på nytt
4. Synka

Jag gjorde detta i slutet av maj och har sedan dess haft 0% problem med syncning. :-)

Eftersom jag var en av de lyckliga som lyckade få tag på en Desire i den första leveransen, har jag hunnit leka med den en hel del nu. Ett tips till er som har lagt ner en hel del tid på att arrangera era "skrivbord", lagt appar i mappar, valt bra wallpaper, etc. Glöm inte att spara! Dessa inställningar automatsparas inte och försvinner därför vid en hard reset. Spara gör man med Meny-> Teman. Välj Aktuell (ej sparad) och sätt ett lämpligt namn.

Tack för hjälpen - tyvärr har jag också haft de där inställningarna sedan 2 månader :-) Min Desire syncade också felfritt sedan dess. Men sedan en vecka nu så syncar inte kalendern från dator till telefon. Lägger jag dock till något i telefonen så syncar det till dator...

Postad 05 juli 2010 - 22:03

Antebellum
  • Antebellum
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har en liten fråga som jag undrar om någon annan lyckats lösa. har installerat lock 2.0 för att ha ett smidigt knapp/skärm lås och tycker det fungerar helt oki, det enda som är störande är att den låser alla knappar utom "hem" knappen vilken jag ofta råkar komma åt då den ligger i fickan och resulterar i att den låses upp och börjar gå koko bananas när jag lyssnar på musik tex så byter den o går in i menyer osv till jag märker att låset gått upp, någon som har hittat en lösning på detta eller har ett liknande lås program som fungerar bättre?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.