Playstation 4
9134 svar till detta ämne
Postad 14 March 2013 - 18:38
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Det är väl inte omöjligt att Sony rullar ut en sån prismodell men det vore dumt tycker jag om dom nu har Microsoft i hälarna med en ännu billigare konsol. Skulle nog tro att dom är sansad och sätter ett bra pris direkt som dom håller ett tag för att få ut så många konsoler som möjligt. Det är ju trots allt det som är viktigt och dom tjänar pengar på och inte vinst per konsol. PS3 var ju ett undantag då hårdvaran blev så dyr och krånglig (cell,laser,ps2 chip etc) för att inte tala om att man då fick en Blu-ray-spelare på köpet.
Det vore nog bättre att dom då hade flera olika versioner och då en med extra allt i om dom nu vill suga ur fans. Att sätta ett högt pris direkt, pränta in det i alla möjliga konsumenter och ge bränsle till kritiker vore illa. Vi får väl se hur det blir men detta är ju också en intressant aspekt av "next gen".
Min helt ovetenskapliga lekmannaanalys av PS4/SONY och konsolmarknaden. (kanske lite sunt förnuft, egen dräng, (1989-2013) (10th ed.))
Postad 14 March 2013 - 18:54
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Tror $-frågan är irrelevant. Visa av tidigare erfarenheter kommer antagligen faktorn (p.g.a tull, skatt, momssats etc) vara 1 till 10 från Dollar till SEK.
Allt för många svenska bloggare/sajter/podcasts tycker att "499$ är ju itne så farligt! Dollarn står ju i 6 spänn!"
Oavsett.... Jag tror den verklgia smärtgränsen ligger vid 5999:- För den summan går jag garanterat med en under armen på relese. Om den inte kostar mer för då betalar jag ju det naturligtvis.
Det jobbigaste är ju att man i realiteten får kolla på dubbla den kostnaden om man ska ha både PS4 och Nextbox
Märkligt att en del fortfarande inte fattat att alla priser i USA är utan sales tax. Så har det alltid varit och kommer alltid vara.
Postad 14 March 2013 - 21:05
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Anledningen Nvidia inte finns i kommande konsoller. Det lönar helt enkelt inte sig. MEd tanke på hur dåligt AMD går så är de tvingade att chansa. http://www.ps3hax.ne...medium=facebook
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 March 2013 - 21:12.
Postad 15 March 2013 - 07:27
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Trodde du rent allmänt klagade på lagg på konsol. När jag spelat har det inte laggat nämnvärt så det ligger nog snarare hos spelutvecklaren som håller i serverna istället för Sony.
Så kan det vara.. och som jag skrev så är det inte så viktigt för mig "vems fel" det är. Om det inte går att spela utan att dett laggar så kommer jag inte köpa någon ny konsol. (Inte en X-låda eller PS3 eller något annat...) Vi får väl se om det är några nyheter som känns så attraktiva att det blir ett köp. Hur känner ni andra? Klockrent köp eller är det fler som tvekar?
Postad 15 March 2013 - 07:32
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
Frågan är om man kanske ska vänta till de släpper generation 2. Då lär ju priset har justerats och lite småfix har gjorts på konsolen. Men då lär man väl få vänta ett bra tag också? 
Jag tänker lite i samma termer.... Jag ska nog vänta och se vilka stora förbättringar man kan förvänta sig! Köpte orginal PS3an för 6700:- vilket jag ångrar idag. Det var på tok för dyrt. Slim, med mycket större HD och inget onödigt tjafs var ett betydligt bättre köp i mina ögon.
Postad 15 March 2013 - 08:01
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Jag tänker lite i samma termer.... Jag ska nog vänta och se vilka stora förbättringar man kan förvänta sig! Köpte orginal PS3an för 6700:- vilket jag ångrar idag. Det var på tok för dyrt. Slim, med mycket större HD och inget onödigt tjafs var ett betydligt bättre köp i mina ögon.
hur kan man ångra sig? det är ju samma maskin och pengar är till för att spenderas  dessutom kom ju slimen typ 3 år efter. hade du inte kul med din tjockis PS3a innan dess? dessutom så kunde du ju bytt HDD själv om du nu var i behov av större. själv köpte jag inte den allra första för att jag inte var intresserad av konsoler men sen så fick jag 2a generationens tjockis på 80GB. har använt den flitigt sedan dess och har inte fyllt hårddisken än.
Postad 15 March 2013 - 08:36
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Early adaptors av saker blir alltid dyrt. Det är helt normalt
Postad 15 March 2013 - 09:23
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Märkligt att en del fortfarande inte fattat att alla priser i USA är utan sales tax. Så har det alltid varit och kommer alltid vara.
Sen är det inte sales tax i alla stater, och inte på postorder så det är ju ett konsumentpris för vissa. De borde dock lära sig att amerikanskt pris ej innehåller svensk moms, tull samt i sonys fall NF-skatten.
Postad 15 March 2013 - 11:44
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Vilka stora förbättringar? Min gen 2 fatty har kvar touchknapparna och den bättre designen, slimen var den första att börja ta bort snygga features för att få ner kostnaden.
Postad 15 March 2013 - 11:44
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Sony kommer att använda pris-skimming för PS4:an, de har gjort det vid lanseringen av PS1, PS2 och PS3.
Pris-skimming, i betydelsen att man tar ut överpris/högstapris för att early adoptors "köper ändå", har överhuvudtaget inte används för Playstation. Inte Vita nu senast heller, för den delen. Att sälja produkter till förlust är lite svårt att klassa som pris-skimming, snarare det jag sa från början "sälja till så lågt pris man har råd med" (och i PS3:ans fall var det väl nästan ett lägre pris än vad de hade råd med...). Inom tv-världen ser vi ju tydliga exempel på pris-skimming t.ex. ja. Modellerna som kommer till våren har ett "överpris" iförh till det pris exakt samma modeller, säljs för efter julhandeln. Men konsoller är inte samma marknad som tv-apparater. "Price skimming has been used for certain high-end electronics. For instance, the Sony PlayStation 3 was initially sold at $599, but the price was gradually reduced to $299."
Det där är ett typexempel på nått man ser allt för ofta, ekonomer som inte förstår vad de talar om. Vad författaren till texten ovan inte förstår är att den PS3 som såldes för $599 överhuvudtaget inte är samma produkt som den PS3 som såldes för $299. I nån mån har man en "naturlig skimming" inom konsolvärlden eftersom hårdvaran vid lansering som regel är för dyr för att täcka upp spontanköparna. Tids nog går tillverkningspriset ned och det går att erbjuda hårdvaran till spontanköpare och den fattiga barnfamiljen. Men det är en följd av teknikutvecklingen, mer än nått annat. Vidare, i den mån man kan skimma med en konsol är det _TOTTE_ tar upp, att för en liten kostnad [för företaget] erbjuda ett [för kunden] klart dyrare paket av "samma" produkt. Typexempel är de olika SKU:erna alla tre konsolltillverkare kör med. I många fall handlar det dock om att sälja produkten till lägre förlust, det är i min värld inte riktigt samma sak som att sko sig på early adaptors. Är övertygad om att Sony VET att de skulle kunna sätta ett $599 lägstapris på PS4. De första miljoner enheterna kommer sälja ändå. Men det kommer inte hända ändå, helt enkelt eftersom det är en dum idé på längre sikt. På tal om nya ekonomer på Sony. Det var en jäkla tur att ekonomerna på Sony inte föreslog price-skimming på PS3, då hade det inte ens finnas några tjänster att söka eftersom Sony hade varit borta från konsollmarknaden. "It's $999 baby, get four jobs!"  _TOTTE_>> Min helt ovetenskapliga lekmannaanalys av PS4/SONY och konsolmarknaden. (kanske lite sunt förnuft, egen dräng, (1989-2013) (10th ed.))
Ja, och se, slutresultatet är ohyggligt mkt bättre än vad div korkade sk analytiker häver ur sig titt som tätt... Du får en fet +1 där.
Redigerat av pacman, 15 March 2013 - 12:12.
Postad 15 March 2013 - 12:09
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Sony kommer att använda pris-skimming för PS4:an, de har gjort det vid lanseringen av PS1, PS2 och PS3. I övrigt har de pris-skimmat i princip alla sina produkter. Även om den största vinsten ligger i spelen så kommer Sony inte gå miste om intäkten på efterfrågan för själva konsolen. Det som skulle kunna pressa priset är att Microsoft lanserar sin produkt i samma våg, men även de kommer pris-skimma. Dock är det inte klart var priset kommer att landa, men jag skulle tippa på snarare i regionen $499 än $399.
"When Sony introduced the world's first high definition television to the Japanese market in 1990, the high-tech sets cost $43,000. These televisions were purchased only by customer who could afford to pay a high price for the new technology. Sony rapidly reduced the price over the next several years to attract new buyers. By 1993, a 28-inch HDTV cost a Japanese buyer just over $6,000. In 2001, a Japanese consumer could buy a 40-inch HDTV for about $2000, a price that many more customers could afford. In this way, Sony skimmed the maximum amount of revenue from the various segments of the market."
Armstrong, G. and Kotler, P. (2008) Principles of Marketing (12th ed.) Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall
"Price skimming has been used for certain high-end electronics. For instance, the Sony PlayStation 3 was initially sold at $599, but the price was gradually reduced to $299."
Argumentet håller inte för PS3. 599 var inte för att man ville ta ut ett premium pris utan för att det var det absolut högsta de kunde ta och trots det ändå dras med enorma förluster. Vägen ner till 299 dollar gjordes via extremt hård bantning, effektivisering och trimning av hårdvaran. Skimming bygger på att man faktiskt tar en högre vinst i början. Detta var aldrig fallet för PS3. Sen som Pacman säger så ligger vinsten i spel, tjänster och tillbehör. Därför skimming korkat på själva hårdvaran, du vill ha många användare snabbt. På en TV har du inte ovanstående inkomster efter att du har sålt TVn.
Redigerat av PalmiNio, 15 March 2013 - 12:10.
Postad 22 March 2013 - 02:35
Unregisteredbed3bec1
-
Unregisteredbed3bec1
-
Rookie
-
1 inlägg
Ett klipp som jag och min kompis gjort där vi pratar om Playstation 4 och det som visades under konferensen: http://www.youtube.c...h?v=49kir58OUs8
Redigerat av Unregisteredbed3bec1, 22 March 2013 - 02:36.
Postad 22 March 2013 - 14:22
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1766 inlägg
Sony teasar om något... Är det måhända en PS4? https://www.facebook...&type=3
Postad 22 March 2013 - 14:43
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Sony teasar om något... Är det måhända en PS4? 
http://www.joystiq.c...studios-europe/
Postad 22 March 2013 - 15:30
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
"Get ready to be enlightened on Monday.
We can confirm it is NOT the following:
A range of eggs that Sony will sell in supermarkets
Sony Spaceship
A new type of Walkman for chickens
Sponsorship of the Easter Bunny
PlayStation 4"
Postad 22 March 2013 - 18:21
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Men hallå.. det är ju bara ett foto i en serie av foton... Skulle detta vara nya Assassins creed 4 då månnetro?
https://www.facebook...&type=3
Postad 22 March 2013 - 20:16
Unregistered291b229b
-
Unregistered291b229b
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Sony teasar om något... Är det måhända en PS4?  https://www.facebook...&type=3
Eller ett stolpiller. . .
Postad 26 March 2013 - 08:19
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1920 inlägg
hur kan man ångra sig? det är ju samma maskin och pengar är till för att spenderas dessutom kom ju slimen typ 3 år efter. hade du inte kul med din tjockis PS3a innan dess? dessutom så kunde du ju bytt HDD själv om du nu var i behov av större. själv köpte jag inte den allra första för att jag inte var intresserad av konsoler men sen så fick jag 2a generationens tjockis på 80GB. har använt den flitigt sedan dess och har inte fyllt hårddisken än.
Jag har ju använt den i MÅNGA timmar så på det sättet har du rätt, jag ångrar mig inte att jag köpte en. Inte dröjde det 3 år innan en billigare slimmad variant dök upp. (kanske inte hette slim dock) Jag betalade förmycket för extra prylar som jag aldrig använt (spelat PS1, PS2 spel, använt kortläsarna eller alla 4 USB utgångar...) På det sättet ångrar jag mig. Jag hade kunnat köpt en billigare variant och varit minst lika nöjd! Early adaptors av saker blir alltid dyrt. Det är helt normalt 
Helt rätt! Det skall jag inte vara denna gång. Vilka stora förbättringar? Min gen 2 fatty har kvar touchknapparna och den bättre designen, slimen var den första att börja ta bort snygga features för att få ner kostnaden.
Ja, det är väl det vi får vänta och se... Det flesta nya produkter dras ju med barnsjukdommar. Slimmen är mindre och drar mindre el. Det är bra features tycker jag! (Sen om det är snyggt eller inte bryr jag mig mindre om.)
Redigerat av Numero1, 26 March 2013 - 08:23.
Postad 27 March 2013 - 10:32
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Mark Cerny snackar PS4 teknik:
http://www.neogaf.co...ad.php?t=530181
Hoppas nån översätter hela artikeln.
Postad 27 March 2013 - 11:05
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Mark Cerny snackar PS4 teknik: http://www.neogaf.co...ad.php?t=530181
Hoppas nån översätter hela artikeln.
Låter än en gång som en välbalanserad och genomtänkt plattform.
Postad 27 March 2013 - 12:53
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Låter än en gång som en välbalanserad och genomtänkt plattform.
Hehe, ja vi verkar gå från Krazy Ken till Clever Cerny.  Han var hängiven nog att fundera på PS4 på fritiden, känns som Sony gjorde rätt när de valde honom som lead-designer: "Mark Cerny originally began to think about designing the PlayStation 4 in 2007. Over Thanksgiving weekend, a mere year after the PlayStation 3 was released, he began to read technical documents about the X86 processor -- the processor that ended up going into the system that was unveiled this past February, by Cerny, in New York City.
The fact that he spent so much of his personal time working on the question of just what hardware should go into the box made Cerny realize something important: "I probably have more passion about the next generation than anybody inside the Sony Computer Entertainment world."
With that in mind, he pitched his bosses on letting him lead the PlayStation 4 development efforts. To his surprise, he earned himself the role of lead system architect.
http://www.gamasutra.com/view/news/189368/Inside_the_PlayStation_4_with_Mark_Cerny.php
Redigerat av pacman, 27 March 2013 - 12:53.
Postad 27 March 2013 - 20:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
GDC summering från en twittrare. Summary:PS4's friend list is being expandedPlay Remote Play on Vita through home network or InternetNo support needed from devs for Remote Play besides Vita controller configuration No support needed from devs for any streaming/uploading of videosControllers charge when offController buttons are digital not analogController keeps copy of user profileGames are downloaded in chunksBuy games/download demos from Playstation app on Android/iOS, immediately starts downloading on PS4PS4 Eye can switch split-screen depending on where each player is sittingDedicated port for Camera, not using USBDisplay true name on profile is optional, will be enabled if profile is imported from a social network, can then be turned offPlatform is 64-bit x86. Dev environment is Win7 64-bit VS2010, LLVM/Clang with C++11 supportnew UI Looks a little AppleTV Netflix app with social integration crossed with flipboardThe PS4 will show the player's network at boot by default.UI is meant to give you at a glance info without loading the game, new DLC, what friends are sayingTouchpad resolution is 1920 x 900
Postad 27 March 2013 - 21:27
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Inget direkta överraskningar.
Skönt att utvecklarna inte behöver lägga mycket tid på remote play och share.
Postad 27 March 2013 - 21:56
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
"Controller keeps copy of user profile"Panik... Jag har 14 handkontrollers, hur ska jag veta vilken som innehåller min profil?
Postad 28 March 2013 - 00:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Controllers charge when off Solceller på kontrollen... confirmed.
Postad 28 March 2013 - 01:17
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Solceller på kontrollen... confirmed.
De menar nog att man inte behöver ha igång konsollen för att ladda. Det är rätt irriterande att man måste det med PS3. Iofs är det väl lite falskt att säga så då PS4 tydligen alltid är igång fast i ngt viloläge.
Redigerat av Unregistereddc471864, 28 March 2013 - 01:18.
Postad 28 March 2013 - 01:25
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
De menar nog att man inte behöver ha igång konsollen för att ladda. Det är rätt irriterande att man måste det med PS3. Iofs är det väl lite falskt att säga så då PS4 tydligen alltid är igång fast i ngt viloläge.
Japp, det var så de menade. Läste Greg Millers (från IGN) tweets och där var det tydligare. Jag lägger in den här också, mycket av infon är samma men han var lite mer ingående än den som Morlock citerade: - Targeted to be the “central device in the living room”- “Core gamers are our primary audience- PS4 build around them, salable to the outsiders- 5 core PS4 principles: Simple, Immediate, Social, Integrated, Personalized- PS4 CPU: 64-bit x86 arch, low power consumption, low heat, 8 cores, 8 HW threads, 2MiB L2 cache per 4 core group, 32kib l1 I/D-cache- PlayStation Shader Language, very similar to HLSL, allows featured BEYOND Direct X 11 and OpenGL 4.0- “GPU – Tessellation – adding geometric detail to smooth edges or create more organic shapes”- PS4 RAM – 8GB 256 bit GDDR5 (GDDR5 is very high end graphics memory only found on PC graphics cards)- Will come with “very large hard drive in every console”- PS4 Dev Environment – Windows 7-bit, tools are fully integrated into Visual Studio 2010 and 2012- “Debug your PS4 code as you would your PC code”- PS4 Controller: Start/Select buttons are now “Options.” New System button is “Share.”- Speaker, headset hack and “extension port” on the PS4 controller- PS4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used it on PS3- PS4 controller L2/R2 – Curved design to get rid of the accidental netflix fast forwarding- PS4 controller: 1920×900 resolution on the analog touchpad- PS4 controller colors are the Player Numbers: 1-Blue, 2-Red, 3-Green, 4-Pink (Like the buttons)- PS4 will charge controllers when it’s off. Unlike the PS3.- PS4 controller light bar can be used for muzzle flashes, health bars, etc- “The #PS4 Eye will enhance the PS4 user experience.” High sensitivity dual color cameras – 1280×800, 12 bits/pixel, 60Hz- Dedicated port for the #PS4 camera, exclusive SCE Connector. Means it won’t use a USB port on the console, but won’t plug into your PC.- Cam suggested uses: walkthrough vids, taunting in killcam, login, speech recognition, etc; possible PS4 Camera Magic – Sees the controller, you guys move, splitscreen moves to be on the right side- The above is what devs could do (not mandatory)- Video example shown of PS4 combining the camera and the controller. “AR Menu”- Zoom into the controller, tilt to shake little dudes inside, push into our world like EyePet- 2004: XMB, 2011: LiveArea, 2013: New #PS4 one based on the five principles from earlier- UI is meant to give you at a glance info without loading the game. See what new DLC is out and whatnot. What friends are saying.- Have to enable people seeing your real name on the #PS4. Auto-enabled if you import from another social network. (Can be turned off)- PSN friend limit raised- PS4 Mock-up: Heavy Rain choice with the number of your friends that chose each option.- All the PS4 streaming and sharing: that’s on the hardware. Devs don’t have to do anything special to their game.- PS4 Remote Play: Screens are mirrored on PS4/Vita (Both on at same time). Hardware does it/not on devs. Start at any time; no special mode.- Talking about the PlayStation App. Login, buy game, PS4 starts downloading at home, you get home and start playing the part that’s DWLD.
Postad 28 March 2013 - 01:33
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
- PS4 controller: 1920×900 resolution on the analog touchpad - Have to enable people seeing your real name on the #PS4. Auto-enabled if you import from another social network. (Can be turned off) - PSN friend limit raised - Talking about the PlayStation App. Login, buy game, PS4 starts downloading at home, you get home and start playing the part that’s DWLD.
Några av dom bättre features som inte visste sen tidigare.
Redigerat av ColinZeal, 28 March 2013 - 01:33.
Postad 28 March 2013 - 01:36
Unregistered5f833d6c
-
Unregistered5f833d6c
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Lite mer spännande grejer: -Force feedback has two (1 small, 1 big) analog motors, as opposed to the digital ones in PS3. Allows for "more precise, cool effects."-Removing "analog" face buttons and going with digital will "cut latency way down" for the new controller.The system will stream 32Khz sound up to 2 controllers, and 16Khz for 3 or more players.-Sony is building its CPU on what it's calling an extended DirectX 11.1+ feature set, including extra debugging support that is not available on PC platforms. This system will also give developers more direct access to the shader pipeline than they had on the PS3 or through DirectX itself. "This is access you're not used to getting on the PC, and as a result you can do a lot more cool things and have a lot more access to the power of the system," Norden said.
Postad 28 March 2013 - 01:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nej nej, det måste vara att den har solceller. Kan inte vara något annat.
Postad 28 March 2013 - 05:38
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
- PS4 Controller: Start/Select buttons are now “Options.” New System button is “Share.”
Menåh... Överallt ska detta sharande finnas. Trodde min playstation skulle få vara en fristad, men nej.. :-(
Postad 28 March 2013 - 08:32
chaffis
-
chaffis
-
Användare
-
-
151 inlägg
- PS4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used it on PS3
Vad betyder detta? Vad är det för något på kontrollern som går från analogt till digitalt, någon som kan utveckla det lite för mig och förklara? /Fredrik
Postad 28 March 2013 - 08:35
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Vad betyder detta? Vad är det för något på kontrollern som går från analogt till digitalt, någon som kan utveckla det lite för mig och förklara?
/Fredrik
Digitala knappar brukar bara ha två lägen, av/på medan om den är analog så har den flera lägen beroende på hur mycket den trycks in. Analoga knappar brukar vara utmärkta som gasreglage för bilspel så verkar konstigt om de tar bort det.
Redigerat av altair4, 28 March 2013 - 08:44.
Postad 28 March 2013 - 08:38
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Vad betyder detta? Vad är det för något på kontrollern som går från analogt till digitalt, någon som kan utveckla det lite för mig och förklara?
/Fredrik
L2 och R2 framför allt... vet inte om R1 och L1 också är analoga. L2 och R2 känner av på en skala hur mycket du trycker på knappen och kan anpassa saker efter det, typ hur fort man ska skringa, hur mycket gas det är på bilen och så vidare. Det går väl att göra samma sak digitalt, t.ex. bara ha en 3-gradig skala istället för ett spektrum på 8 bitar (256 värden) eller liknande. Kanske man väljer att ha flera steg ändå, kanske känner av 4-5 nivåer, men fortfarande långt till 256 nivåer.
Postad 28 March 2013 - 08:42
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Menåh... Överallt ska detta sharande finnas. Trodde min playstation skulle få vara en fristad, men nej.. :-(
Det där är nog det jag gillar mest med PS4. Problemet är dock att de lär ta betalt för den tjänsten.
Postad 28 March 2013 - 09:55
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Nej nej, det måste vara att den har solceller. Kan inte vara något annat.
Håller med, måste vara SolCell. #TeamSC
Redigerat av Paganmoon, 28 March 2013 - 09:56.
Postad 28 March 2013 - 10:14
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Vore en gamechanger med solceller, då kanske gamers kommer ut mer...
Postad 28 March 2013 - 11:02
DragonPuffer
-
DragonPuffer
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Haha!
Postad 28 March 2013 - 13:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Gammal teknologi, var du inte med på Boktai-tiden  ? Boktai's game cartridge includes a photometric light sensor that measures the amount of sunlight/uv rays exposed to it. In order to charge the in-game weapon, the player must actually take their Game Boy Advance outside in the daytime (as verified by the light sensor). If the player's gun runs out of light reserves and there is no sunlight available, then the player must avoid enemies. http://en.wikipedia....is_in_Your_Hand
Postad 28 March 2013 - 13:23
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
L2 och R2 framför allt... vet inte om R1 och L1 också är analoga.
L2 och R2 känner av på en skala hur mycket du trycker på knappen och kan anpassa saker efter det, typ hur fort man ska skringa, hur mycket gas det är på bilen och så vidare.
Det går väl att göra samma sak digitalt, t.ex. bara ha en 3-gradig skala istället för ett spektrum på 8 bitar (256 värden) eller liknande. Kanske man väljer att ha flera steg ändå, kanske känner av 4-5 nivåer, men fortfarande långt till 256 nivåer.
Fast står ju knapparna så är väl kryss, cirkel etc som blir digitala? Gör triggers digitala låter helknasigt.
Postad 28 March 2013 - 13:23
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Hahaha, den va bra.
Postad 28 March 2013 - 13:24
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Fast står ju knapparna så är väl kryss, cirkel etc som blir digitala? Gör triggers digitala låter helknasigt.
Digitala trigger på Wii U så det är nog inte helt otänkbart.
Postad 28 March 2013 - 13:57
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Nej det är inte helt otänkbart förvissa, fast när motiveringen är att "ingen använder" så borde det väl främst vara knapparna, triggers är ju så usla på DS3 så dessa undviker man väl helst
Postad 28 March 2013 - 14:03
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
- Will come with “very large hard drive in every console
1 TB tro?
Postad 28 March 2013 - 14:05
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
1 TB tro?
Inte mer än så åtminstone, tycker flesta fortfarande menar på att 500GB är "oerhört mycket utrymme!" när man pratar med inte alltför invigda personer
Postad 28 March 2013 - 14:11
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
1 TB tro?
Om vi antar att disken är 2,5" så är frågan om 500GB är lönt. Spotpriserna vid volym är nästan samma mellan 500GB och 1TB nu. Skulle dock kunna vara så att man tar 500GB för att ha ett instegspaket och sen kör en deluxe med 1TB för att få till lite mer TB.
Postad 28 March 2013 - 14:32
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10548 inlägg
Hur många lägen är det på Wii Us triggers? Det går inte att köra racinglir med typ 5 lägen utan en oherrans massa hjälpmedel. Men Dual shocken har ju aldrig fungerat med racinglir oavsett så det sprollar ju om de inte ändrar designen.
Postad 28 March 2013 - 14:36
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
L2 och R2 framför allt... vet inte om R1 och L1 också är analoga.
L2 och R2 känner av på en skala hur mycket du trycker på knappen och kan anpassa saker efter det, typ hur fort man ska skringa, hur mycket gas det är på bilen och så vidare.
Det går väl att göra samma sak digitalt, t.ex. bara ha en 3-gradig skala istället för ett spektrum på 8 bitar (256 värden) eller liknande. Kanske man väljer att ha flera steg ändå, kanske känner av 4-5 nivåer, men fortfarande långt till 256 nivåer.
Inte bara triggers som digitalt kan var knas utan även på knapparna. När jag spelade Bad Company så tryckte man lite lätt och duckade samtidigt för att på så sätt komma in i en ruta. Så jag hoppas såländes på ett digitalt spektrum med minst lika många nivåer som analogt allt annat är ett nerköp.
Postad 28 March 2013 - 21:26
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1306 inlägg
Hörlursuttag på handkontrollen! Genialiskt.
Postad 28 March 2013 - 21:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hörlursuttag på handkontrollen! Genialiskt.
nja så genialiskt är det ju inte det har ju tex xbox 360 haft sen den kom ut tex
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|