Tom Clancy's The Division
2398 svar till detta ämne
Postad 05 August 2016 - 00:48
berne
-
berne
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
underground heroic. -done
Men nöta underground på hard upp till lvl 20 va inte det roligaste. Gick ju bra i början, men s*tan vad segt det blev sen. Eftersom man aldrig fick något användbart...
Har sån j*vla fin reclaimer/tactician build nu. Ryggsäck och mask är dock fortfarande 240.
Men ligger på 143/475/46 med den nu. Så den kommer bli något bättre ändå.
Mkt exp på heroic? Några bra 268drop?
Får känna på det i morgon:)
Postad 05 August 2016 - 09:00
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Vi fick ihop ett grymt lag igår. Men det tog nog till fjärde försöket innan vi klarade heroic med 3 directives. Vi visste att vi kunde klara det, men vi hade världens otur. Ena rundan så klarade vi första fasen. Så stod vi och fyllde på ammo innan vi skulle ge oss på fas 2, och vi blir rushade av 4 shotgunners!
Jag tror inte vi fick mer än typ 5800xp eller något sånt faktiskt. trodde det skulle vara betydligt mer. Jag fick väl inga jättebra saker tyvärr. Fick dock ett par 268 tactician gloves, dem fungerar iaf. Vi körde dragons nest på challenging också, för att få dem där 100 pheonix credits. Där fick FreyIV reclaimer backpack i 240 som han gav mig.
Postad 06 August 2016 - 10:15
berne
-
berne
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
ska Zartok ellr walkiii lira något idag?
Postad 06 August 2016 - 10:37
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Jag kommer nog spela idag. Men ska nog se till att käka lunch innan. Så kommer väl in om en timme kanske.
Postad 06 August 2016 - 15:25
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
<p>
ska Zartok ellr walkiii lira något idag?
Jag är bortrest, så jag kommer inte lira förrän nästa vecka
Postad 08 August 2016 - 19:29
Andreas3200
-
Andreas3200
-
Veteran
-
-
1736 inlägg
Spelet har för mycket glitchar nu specillt nere i underground i vissa fall kan man inte ens gå ut till hissen efter man klarat phase 1. Kändes som spelet var bra mycket stabilare innan underground kom. Och vissa andra fall kan jag inte ens skada fienderna
Detta får jag hoppas blir bättre i nästa uppdatering för nu är
Det nästan hopplöst att spela har dött flera gånger i underground på grund av att spelet laggar
Man blir nästan lagom trött på det.
Redigerat av Andreas3200, 08 August 2016 - 19:29.
Postad 09 August 2016 - 16:40
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Det du pratar om är buggar, inte glitchar.
Men spelet har varit och är, tyvärr, buggigt.
Postad 11 August 2016 - 19:21
Andreas3200
-
Andreas3200
-
Veteran
-
-
1736 inlägg
Har precis låst upp min sista directive sickness och den var helt värdelös går inte ens att spela med den på man förlorar sitt hälsa konstant och den slutar inte inte värt att köra med den directiven på iallafall
Postad 11 August 2016 - 22:26
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Bara att lägga en låda på backen, så man får tillbaka livet.
Postad 13 August 2016 - 12:04
berne
-
berne
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Det här spelet börjar bli väldigt segt.... den är omöjligt att hitta vissa gearset.
försöka hitta bra folk att spela med.. omöjligt.
dom som verkar bra kickar så fort dom ser ens gearscore
underground... kul ett tag, men samma som ovan. hitta sentry call.. där finns tydligen inte.. så det är inte någon ide att spela....
ne kankse är dax att lägga ner divsion. å köpa något nytt spel.. verkar som det är många som har slutat spela nu.
Postad 13 August 2016 - 18:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jag kommer att göra en comeback snart ska jag bara skriva. jag spelade bara en dag underground, sen åkte jag bort och nu finns no mans sky. men jag ska lira lite mer underground innan jag lägger ner det här har jag tänkt.
det ska ju komma en DLC rätt snart har jag för mig, till xbone, men det blir nog inte att inhandla när det kommer till ps4. jag känner faktiskt att jag också är rätt mätt på det här spelet. en sisådär 300 timmar in eller något sånt. men jädrans vad jag skaffat trevliga kompisar på vägen! speciellt ett par tyska killar, det har varit skitkul =)
Postad 13 August 2016 - 21:41
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Jag kommer spela mer, men som sagt. No man's sky kom ju. 
Postad 16 August 2016 - 10:43
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Jag lär spela mer, men NMS drar lite hårdare just nu
Postad 15 September 2016 - 16:19
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
j*vlar vad mycket bra saker dem gör till patch 1.4
https://www.youtube.com/watch?v=d8EG4RLckdE
Postad 16 September 2016 - 02:38
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
https://www.reddit.c...september_15th/
Blir bra det här!
Update 1.4 changes
General changes
Difficulty progression changes
Now you can play normal/hard mode missions without problems – but the gap between hard and challenge mode is huge and you basically need challenge mode gear to even play that content. That also needs to change and that is why the are reworking the difficulty scaling in the endgame:
Reworking the difficulty scaling in endgame:
- Greater granularity
- Even transition to endgame so that there are no huge difficulty spikes
- Better loot and relevant rewards from mission
- Linear equipment progression
- Support solo players so that they have a chance to progress
- RPG/Shooter experience back - faster killrate but RPG should still have an impact
- Clearer path through endgame for fresh level 30 players, so that you really know what to do and where you can get equipment to improve your character.
New World Level for 1.4
Image
- Players can now select the World Level when they hit level 30.
- You are able to set the level of the NPCs and the loot to a specific level.
- Named roamers are back in the open-world (Bullet King lives!) and now you can farm open-world again
- The World Level can be changed at any time
- There will not be level 34 / 35 NPCs
- The World Levels will be unlocked as you improve your Gear Score
- When you reach GS 163 you are overpowered for Tier 1 and can move on and also survive in the Tier 2 environment. That gives you a very linear progression in endgame and you get the equipment in your current Tier.
The World Level will affect the enemy levels of:
- Missions
- HVTs
- Open World
- Incursions
- Underground
World Level impact
- Tier 1 (Level 30 enemies – GS 163 loot (rare 182)) – no challenge mode
- Tier 2 (Level 31 enemies – GS 182 loot (rare 204)) – challenge mode is unlocked
- Tier 3 (Level 32 enemies – GS 204 loot (rare 229))
- Tier 4 (Level 33 enemies – GS 229 loot ) – heroic mode in Incursions is unlocked
Difficulty selection
After 1.4 the difficulty (normal to heroic) does not affect enemy level anymore, it will affect what types of enemy you fight (normal grunts or elite enemies) and the amount of loot you get:
Normal / Hard / Challenge / Heroic difficulty selection for content
- Normal/Hard/Challenge/Heroic difficulty will not increase enemy level anymore – but the amount of loot you get
- Challenge mode + content will not be scaled to four players per default, so you could play it solo now
- When you are in a group, the enemies still scale up to the number of players.
- Elite NPCs are now smarter as before – so they will not be just bullet sponges but move faster and more tactical.
- Heroic difficulty will only be available for Incursions
- Incursion will be the only content that is balanced for 4 players
You will fight these types of enemies in the different difficulties
- Normal = Mostly normal enemies
- Hard = Normal enemies become Veteran, Veterans become Elite
- Challenging = All enemies are Elite, and changes of fire teams and enemy archetypes
Gear Score Changes
- Max Gear Score will be 229, so Gear Sets have the same as the highest possible High-End gear
- High-End items will be more important now, since they are at the same level as Gear Sets
- They are not nerfing the Gear Sets, they are just changing the Gear Scores to make it more consistent.
Gear Sets will get a new Gear Scores
- 191 = 163
- 214 = 182
- 240 = 204
- 268 = 229
Loot
- All enemies are able to drop the best loot of the specific Tier.
- Trash mobs have a less chance to drop the best loot than a named enemy.
- This way you get constant rewards and don´t have to fight content for 10 minutes to get something relevant.
- Trash-mobs in Incursion are still not dropping loot.
- They are also removing gear drop weighting, the only activity that will drop guaranteed rewards (as well as more random ones) is Incursions. This will allow you to choose whatever activity you prefer and not force you to take part in content that you don’t like.
- Monthly Supply Drops still look at your current Gear Score (the one that is used to calculate the DZ Bracket)
Matchmaking
- You matchmake with people on your World Level
- You can also play with players on a higher World Level and get the loot-drops from there (power leveling)
- You can also join players in a lower World Level to help them out
- The World Level is tied to the Group Leader - so when you join a Tier 1 player, you will fight Level 30 NPCs even when you are a Tier 4 player.
Dark Zone / PVP
- PVE Dark Zone: they are listening, but there will not be specific Dark Zone mechanic changes in 1.4
- Dark Zone selects the World Level for you and when you are put in World Level 1 all enemies will be level 30
- The Dark Zone Bracket is still calculated based on your gear score, so that high level players don´t harass low level players
Redigerat av Zerox_no1, 16 September 2016 - 02:42.
Postad 16 September 2016 - 07:56
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
har inte spelat på ett tag, men får kanske prova igen när 1.4 kommer 
Postad 16 September 2016 - 08:08
Andreas3200
-
Andreas3200
-
Veteran
-
-
1736 inlägg
Verkar vara en års Patch har inte heller spelat på ett tag. Får se när man spelar igen. Snart blir det nog för det mesta Forza horizon 3 man spelar
Redigerat av Andreas3200, 16 September 2016 - 08:12.
Postad 16 September 2016 - 08:30
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
DIVISION IS BACK Har inte lirat på ett tag då jag varit bitter på förändringarna, men detta är ju bara hur bra som helst.
Postad 16 September 2016 - 09:49
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
När kommer det? Något datum satt?
Postad 16 September 2016 - 09:56
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Postad 16 September 2016 - 10:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Näxxt månthh! Hade gärna sett det tidigare, men men. Bra att dom adresserar det stora problemet, den extremt kraftigt utökade svårighetsgraden när man går till challenge i ex incursions.
Postad 16 September 2016 - 12:19
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Alla DLC blir ju uppskjutet iom detta, men det gör inte så mycket.
Redigerat av hifimarcus, 16 September 2016 - 15:16.
Postad 16 September 2016 - 12:24
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
håller med, det viktiga är ju att det är rewarding att spela, annars spelar det ju ingen roll hur många dlc man får. jag tycker ändå att det är bra att dom konstant jobbar med att förbättra spelet. det är dessutom gratis uppdateringar, vilket många nog glädjer sig åt. jag har planerat att börja spela det här igen och spela mer underground, detta gör bara att jag vet NÄR jag ska börja spela så att säga =)
Postad 16 September 2016 - 15:19
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Det där är bara en del utav vad dem håller på att ändra dessutom. Misstänker att vi får veta mer nästa vecka.
Postad 16 September 2016 - 15:27
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Fick höra av en bekant att Skill Up släppt en video kring State of the game, har inte själv sett den men finns intressanta saker i videon tydligen.
Postad 16 September 2016 - 15:49
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Jag länkade skill ups state of the game video tidigare i tråden. 
Du har även denna video.
https://www.youtube.com/watch?v=NIXDE-EyRzw
Redigerat av walkiii, 16 September 2016 - 15:52.
Postad 16 September 2016 - 22:39
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1740 inlägg
"Hello Division my old friend, I've come to talk to you again..."
Postad 18 September 2016 - 08:17
Unregistered699cc5a6
-
Unregistered699cc5a6
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej! Kör nån på PC joina gärna discord https://discord.gg/bkZzMqz vi är ett gäng som hänger där och kör Division ihop alltid roligt med fler att spela med!
Postad 20 September 2016 - 06:43
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
kan väl lika gärna ge alla max-set så får man slåss om skins bara om de ändå ska ge ut mer shinies utan arbete liksom?
Postad 20 September 2016 - 07:12
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
En av poängerna är väl att man för en gang skull prioriterar single player och ger samma möjligheter att hitta loot för dom.
Ruttnade själv totalt på DMZ och muppar som campade vid extraction-points för att sno andras loot.
Kommer utan tvekan starta upp The Division igen när denna update släpps och hålla mig långt borta från DMZ och få mina
shinies ändå (hoppas jag).
Redigerat av bobbyewing, 20 September 2016 - 07:15.
Postad 20 September 2016 - 07:17
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
En av poängerna är väl att man för en gang skull prioriterar single player och ger samma möjligheter att hitta loot för dom.
Ruttnade själv totalt på DMZ och muppar som campade vid extraction-points för att sno andras loot.
Kommer utan tvekan starta upp The Division igen när denna update släpps och hålla mig långt borta från DMZ och få mina
shinies ändå (hoppas jag).
Undrar hur mycket du spelat, för camping vid extractionpoint var väldigt sällsynt. Att det dök upp spelare när du extractade är en annan sak.
Postad 20 September 2016 - 07:33
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Undrar hur mycket du spelat, för camping vid extractionpoint var väldigt sällsynt. Att det dök upp spelare när du extractade är en annan sak.
Okej, campa kanske är fel uttryck, men skulle saga att det var nära 100% av gångerna som jag skulle extracta så kom en mongogrupp med rogue agents och skulle sno skiten.
Inte ett "inslag av spänning" utan en garanti för frustration.
Men det är ju MIN uppfattning och upplevelse. Andra kanske gillar det.
Det jag sager är: jag gillar den kommande uppdateringen och kommer spela på nytt. Själv. Utan Rogue-mongos.
Redigerat av bobbyewing, 20 September 2016 - 07:34.
Postad 20 September 2016 - 08:23
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Håller med, rougemongos förstörde mycket av spelet. När dom fått sina builds är man chanslös direkt :/
Postad 20 September 2016 - 08:38
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Spelet är ju gjort för att spela i grupp, ska du extracta ensam så är det ju garanterat att du blir roguad. Jag tror att jag går Rogue varje gång vi är minst 1 person mer och det är extraction startad av annan spelare/grupp.
Kan man inte hantera den delen ska man inte spela i DZ, då finns det PVE istället 
Postad 20 September 2016 - 08:48
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Man blir våldtagen i grupp också ska du se. Bara för att du är en av dessa rövar innebär det inte att det är rätt. Dz skulle ju ha varit ett ställe av spänning men blev istället ett ställe för troll att förstöra för spelare.
Det är därför underground var en så viktig dlc. Som jag iofs bara spelat en gång, men det blir mer efter 1.4. Släpp ffs!
Postad 20 September 2016 - 10:31
Postad 20 September 2016 - 10:53
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jotack, jag vet att du älskar att j*vlas med andra
Postad 20 September 2016 - 11:57
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Spelet är ju gjort för att spela i grupp, ska du extracta ensam så är det ju garanterat att du blir roguad. Jag tror att jag går Rogue varje gång vi är minst 1 person mer och det är extraction startad av annan spelare/grupp.
Kan man inte hantera den delen ska man inte spela i DZ, då finns det PVE istället 
Vi är så otroligt överens. Tidigare har det dock inte funnits möjlighet att få fina prylar om man inte gav sig in i DZ-djungeln... med 1.4 öppnar sig nya möjligheter!
Postad 20 September 2016 - 13:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Dz skulle ju ha varit ett ställe av spänning men blev istället ett ställe för troll att förstöra för spelare.
Det stod väl ändå ganska klart så fort de promotade backstabbertrailern att DZ skulle bli trollzone?
Postad 20 September 2016 - 13:08
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Jag har heller inga problem med asen i dz, men det var ju lite trist att man var tvungen att hålla till där för att hitta bra skit.
Jag är på tok för snäll (och kass) för att kunna gå rouge en massa, annars hade jag nog roat mig med det en hel del med
Postad 20 September 2016 - 20:10
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg

Det stod väl ändå ganska klart så fort de promotade backstabbertrailern att DZ skulle bli trollzone?
alltså... jaej... jag tolkade det inte direkt så. fast å andra sidan så var jag ju inte intresserad alls av det här då heller, så jag tror inte att jag tänkte så mycket på det =)
det är iaf bra att det finns underground, där man kan få lika bra loot som i dz när man vill =)
Postad 20 September 2016 - 20:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
alltså... jaej... jag tolkade det inte direkt så. fast å andra sidan så var jag ju inte intresserad alls av det här då heller, så jag tror inte att jag tänkte så mycket på det =)
Du menar du var inte intresserad av DZ?
Postad 20 September 2016 - 21:42
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Nej, jag har för mig att den trailern släpptes innan den första betan. Fram till två dagar innan betan så var jag helt ointresserad av det här spelet. Sen fick Philipgab mig att testa betan (han övertalade mig att förhandsboka) och så fick jag en nyckel. Det var därefter jag blev intresserad
Postad 20 September 2016 - 22:07
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Fram till två dagar innan betan så var jag helt ointresserad av det här spelet.
Ah, då förstår jag.
Då var det alltså inte du som skrev följande direkt efter spelet hade utannonserats? Kanske katten som kom åt tangentbordet? 
Det här är ett måste tillsammans med... spelet jag alltid glömmer nmanet på. Sista i sonys konferens
Tack. Det blir ett par härliga Dubbel D i slutet av det här året eller början av nästa. Destiny och division
jag blir bara mer och mer laddad över det här spelet. det var verkligen en gigantisk överraskning, och det verkar ha ett bra coop där man tom kan hjälpa till om man sitter med en fräsigare mobil eller surfplatta framme. synd som fasen att det inte är ett releasetitel, det här slår imo watch dogs på fingrarna och seglar upp som top tre mest intressanta titlar, lätt.
och ja, man måste bli imponerad av grafiken, det ser makalöst bra ut!
Äntligen ett seriöst shoot'n'loot-spel till världen! 
Copyright zartok
Sen fick Philipgab mig att testa betan. Det var därefter jag blev intresserad
Detta är du i upplösningstillstånd när du trodde att du skulle missa betan. Du låter ju lite småintresserad även innan betan iaf 
VAD FAN GJORDE JAG IGÅR KVÄLL DÅ!? Jag är så j*vla efterbliven! Sorg och vanära!
Postad 20 September 2016 - 22:21
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Betan var ju the shit, kolla vad jag skrev efter den
... för jag kan ju inte minnas fel?
Postad 20 September 2016 - 23:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det är det som är bra med forum, det finns skriftliga bevis 
Men det är bra att du tror gott om folk, jag är mer cynisk när jag ser något som kan exploateras.
Postad 21 September 2016 - 07:22
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Haha säger man en sak så kommer Zoiler släktforska fram att du sa något annat tidigare 
Redigerat av hifimarcus, 21 September 2016 - 07:23.
Postad 21 September 2016 - 08:22
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag måste kolla vad jag skrivit i samband med första och andra betan, eller om den första var en alpha tom. Zoilers heliga skrift går emot mitt minne.
Postad 21 September 2016 - 08:25
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Bäst att inte göra bort sig för mycket, annars lär ju Zoiler leta reda på allt korkat man sagt. Den jäveln har väl specialverktyg med
Postad 21 September 2016 - 11:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Haha säger man en sak så kommer Zoiler släktforska fram att du sa något annat tidigare 

Den jäveln har väl specialverktyg med
Mitt minne är väl ett specialverktyg på sätt och vis, men annars är det vanligt knegarjobb! Jag minns att zartok var hajpad sedan dag ett iaf
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|