Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Cinema Series

2824 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Cinema M6 (st) (Surroundhögtalare) 1 9.5 (9) 7 495:-
XTZ Cinema S5 (st) (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S5 (Surroundhögtalare) 1 9.285714 (6) Inga priser
XTZ Cinema SUB 1X12 (Subwoofers) 5 9.736842 (18) Inga priser
XTZ Cinema SUB 3X12 (Subwoofers) 1 9.444444 (8) Inga priser
XTZ Cinema M6 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
XTZ Cinema S2 Atmos (Surroundhögtalare) 1 8.999998 (12) 4 990:-
XTZ Cinema M8 (Surroundhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
XTZ Cinema M8 Center (Centerhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 13 May 2015 - 12:56

Mr_mat
  • Mr_mat
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej alla kunniga! jJag har ett problem jag tror ni säkert kan hjälpa mig med. Jag har nyligen köpt ett ljudpaket med en  XTZ Cinema SUB 1X12 5 st högtalere från Focal i deras 900 serie och en Marantz 7009.

Jag har enbart lyssnat på musik till nu så jag har inte brytt mig om att koppla in subben men nu idag tänkte jag göra det och då stötte jag på ett problem som inte vara så skoj. Jag får knappt någon bas från subben (den är aktiv då jag kan känna att den vibrerar ytterst lätt när jag spelar musik eller kör tv-spel från ps4)

Setup ser ut så här. från Marantz->pre out  subwoofer -> Y-Link-RCA kabel -> till xtz (se bild)

Bifogad fil  subben.gif   392.77K   0 Antal nerladdningar

Stärkaren setup: speakers config

front large (har även provat small här)

Center small

Subwoofer 1 spkr

Surrond small.

Musiken körs USB Flac Neo X music

Tv spel körs i Dolby digital. ps4 kopplad via hdmi.

Kör jag test tone från marantz hör jag ett mycket svagt buller från subben.

Bass inställningen är LFE.

LPF för LFE 80 hz.

Kör jag Subwoofer level adjust on och höjer den til +12.0 dB får jag lite mer bas men inte mycket. Basen från högtalarna är klart mycekt högrer.

När jag körde en setup med audyssey mic står det att subwoofer ljudet är för högt.

Säkert något otroligt enkelt jag missat för jag hade räknat med att rutorna skulle skaka fint av en bas för 8000kr :P

Tack på förhand.

Redigerat av Mr_mat, 13 May 2015 - 14:24.

Postad 13 May 2015 - 14:08

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Inte för att vara negativ men den basen är inget att hänga i granen precis. Skaka fönster är dock möjligt om du höjer volymen till max.

Postad 13 May 2015 - 14:38

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Inte för att vara negativ men den basen är inget att hänga i granen precis. Skaka fönster är dock möjligt om du höjer volymen till max.

Det var väl en konstig kommentar? Utveckla gärna så vi får veta vad du baserar detta på.

Postad 13 May 2015 - 14:57

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Det var väl en konstig kommentar? Utveckla gärna så vi får veta vad du baserar detta på.

Läs

Säkert något otroligt enkelt jag missat för jag hade räknat med att rutorna skulle skaka fint av en bas för 8000kr

Postad 13 May 2015 - 15:04

Mr_mat
  • Mr_mat
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Åter till ämnet tack :) råkar jag vidröra RCA kabeln mot kontakterna på basen smäller det till och om jag bara lägger den lätt mot dånar det av bara **** så felet handlar såklart inte om att höja volymen :P

Postad 13 May 2015 - 15:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Åter till ämnet tack :) råkar jag vidröra RCA kabeln mot kontakterna på basen smäller det till och om jag bara lägger den lätt mot dånar det av bara **** så felet handlar såklart inte om att höja volymen :P

Frontar som Small och kolla så fasen är rätt osv. Ser du att konan rör på sig väldigt mycket men det låter lite så är det säkert något med placeringen som släcker ljudet.

Postad 13 May 2015 - 15:44

Mr_mat
  • Mr_mat
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Frontar som Small och kolla så fasen är rätt osv. Ser du att konan rör på sig väldigt mycket men det låter lite så är det säkert något med placeringen som släcker ljudet.

Tack för svaret :) Har du lust att kika på bilden jag länka så allt är rätt inställt på subben.

Postad 13 May 2015 - 15:57

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Har du basen i fronten och den spelar mot dig så är fasen rätt. Volymen ska du mest troligt kunna ha på kl 12. Sätt delningen på max på subwoofern och dela i förstärkaren istället.

Har du testat flyttat runt den i rummet något? Testa sätt den i ett hörn och kolla om det blir skillnad.

Börja med att ställa ner volymen till kl 12, rätt som det är så har du något som hoppar igång och då kommer den vara alldeles för hög med risk att förstöra något.

Kolla även i receivern om det finns en volyminställning för subwoofern.

Postad 13 May 2015 - 16:19

Mr_mat
  • Mr_mat
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har du basen i fronten och den spelar mot dig så är fasen rätt. Volymen ska du mest troligt kunna ha på kl 12. Sätt delningen på max på subwoofern och dela i förstärkaren istället.

Har du testat flyttat runt den i rummet något? Testa sätt den i ett hörn och kolla om det blir skillnad.

Börja med att ställa ner volymen till kl 12, rätt som det är så har du något som hoppar igång och då kommer den vara alldeles för hög med risk att förstöra något.

Kolla även i receivern om det finns en volyminställning för subwoofern.

Tack för all hjälp jag tror jag löste det hela. Dock vet jag ej hur :) Sedan är det så att frontarna har en helt sjuk bas i sig själva så det kräver att man drar på mycket innan xtz hörs. Basen har jag framför allt tänkt att använda till film tittande och där är jag inte så noggrann.

Nu till en annan fråga. Pure dirct mode på Marantz 7009 skippar den även inställningen"large" och "small" på fronthögtalarna?

Postad 13 May 2015 - 18:13

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 2

Nema1 kommer in och dissar utan att troligen ens ha hört 1x12. Är det en tillfällighet att han joinade den 23:e april, samma dag som Irule blev bannad för att trolla och j*vlas här i tråden? Det tror inte jag!

*redigerat bort mitt hårda ordalag*

Redigerat av Poppler, 13 May 2015 - 18:15.

Postad 13 May 2015 - 19:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tror att du spelar för låg volym. Händer det knappt något så höj volymen. Om synen inte kan spela högre och du inte har det du vill ha så köp fler. Men börja med att höja volymen. Troligtvis så behöver du dock ha en högre volym på basen än övriga högtalare, vilket kan upplevas som lite fel ljudmässigt.

Sen beror skakande rutor mycket på rummet i övrigt, ex storlek och om det är tätt. Med rätt förutsättningar så kan fönster skaka av lite av varje.

Postad 13 May 2015 - 19:46

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

När mina fönster började skaka så lät jag glasmästaren kitta om dem, jag föredrar tysta fönster. :rolleyes:

Postad 14 May 2015 - 08:28

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

• 1456 inlägg
  • 0

Nema1 kommer in och dissar utan att troligen ens ha hört 1x12. Är det en tillfällighet att han joinade den 23:e april, samma dag som Irule blev bannad för att trolla och j*vlas här i tråden? Det tror inte jag!

*redigerat bort mitt hårda ordalag*

Det är inte irule om det är det du tror .

varför säljer en som har varit aktiv i denna tråd sina 3x12 .och satsar på diy :D

Postad 14 May 2015 - 09:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nej, det är verkligen verkligen inte Irule, nema. Den Nema säger har också en poäng, det är rätt svårt att skaka fönster med en 12"

Postad 14 May 2015 - 10:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

När du använder förstärkarens LFE-filter (80Hz) så ska filtret i subben stängas av om det går (det ser inte ut så på bilden). Om det inte går, höj till högsta inställningen (200Hz).

Det största felet tror jag dock är antingen Audyssey eller LFE-inställningen.

Om Audyssey klagar på att subben har för hög volym så ska du sänka den vid kalibreringen. Kör du max (som man i stort sett aldrig ska behöva göra) så sänker kalibreringen subbens nivå i förstärkaren rejält, och du får knappt någon bas alls. Testa att avaktivera EQ helt för att se om det är problemet.

LFE-inställningen påverkar hur basen hanteras.

LFE: All bas under delningen (80Hz) skickas till subben. Rekommenderas för det mesta.

LFE+Main: Basen under delningen skickas till både frontar och sub.

Inställningen är separat för pure direct. Testa direct eller bara stereo. Får du mer bas då, ändra LFE-inställningen för pure direct om det går (Det brukar gå på nyare Denon/Marantz).

Redigerat av Ageve, 14 May 2015 - 10:22.

Postad 14 May 2015 - 10:21

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 2

varför säljer en som har varit aktiv i denna tråd sina 3x12 .och satsar på diy :D

Det vet du redan eftersom han har svarat på den frågan från dig tidigare. Vill han ha 8st 18-tummare så räcker förstås inte ens 2 st 3x12. 

Postad 14 May 2015 - 10:46

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det vet du redan eftersom han har svarat på den frågan från dig tidigare. Vill han ha 8st 18-tummare så räcker förstås inte ens 2 st 3x12. Är du bara barnet och vill bråka är eller gammal och senil?

Tagga ner lite. Vi får se vad det blir för bygge men enligt honom så räckte 2 st 3x12 och blev över för ett tag sedan. Just precis,  nu visar det sig att irule, kalle, zartok och många andra hade rätt. 

Postad 14 May 2015 - 11:44

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 1

Tagga ner lite. Vi får se vad det blir för bygge men enligt honom så räckte 2 st 3x12 och blev över för ett tag sedan. Just precis,  nu visar det sig att irule, kalle, zartok och många andra hade rätt. 

Stort fokus på subbarna senaste tiden och det beror på personer som alla har DIY-bassystem. Visst finns det nyttigt innehåll i det som har diskuterats då men har vi inte redan gått igenom att DIY inte är för alla?

Nu har jag två 1x12 och det räcker väldigt långt för mig. Behöver inte se mig omkring efter några ersättare men därmed inte sagt att dessa subbar är det värsta som går att uppbringa och inte heller går djupast vilket inte är fallet. Det går att vända och vrida på allt men i tråden och från vissa användare som inte äger eller ibland ens har provlyssnat så väljer man att se det som att 'bruketsracing' säljer sina 3x12 = subbarna måste vara dåliga trots att han säger att gillar dem, när det för mig låter som att 3x12 gav mersmak så han går vidare med grymmare DIY. Den negativa attityd som ofta ses här är så tröttsam.

Och till sist Nema1 är det så att du inte har introducerat dig eller sagt vad du lyssnar på för system, så förlåt mig min misstänksamhet (som jag behåller tills du väljer att säga vad du gör här i tråden). Angående vad andra har rätt i vet jag inte vad du syftar på. Att det låter irriterat från mig beror på allt smutskastande och småsinta tjuvknyp som hela tiden förekommer i tråden. Man blir som man umgås, eller hur? 

Postad 14 May 2015 - 15:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 0

Den är troligtvis bättre än mycket för de pengarna, om man ser till mätningen längre bak i tråden. Det finns dessvärre många usla subbar för de pengarna. Oftast hittar man de i elladorna, men ibland även i hifibutiker...

Postad 14 May 2015 - 16:49

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Ville experimentera lite med att justera ner bassnivån på min 3xSUB12 och satte BASS LEVEL på 0 som utgångspunkt, men basen går ändå. Skall det vara så?  :huh: 

Bifogad fil  2015-05-14_17-32-50.jpg   64.38K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 14 May 2015 - 16:49.

Postad 14 May 2015 - 17:08

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

0 betyder väl inte av utan är mer grundinställning, sen kan du öka eller minska volymen genom att vrida ratten höger eller vänster.

Så att den spelar när den står på 0 känns helt i sin ordning   :)

Till Mr_Mat - det tar ett par timmar innan den vaknar till på riktigt så ställ ner level till +3dB eller nått sånt och låt den spela på ett par timmar.

Kan tillägga att jag är väldigt nöjd med min 1x12.

Den har verkligen tagit film till en helt annan nivå jämfört med min gamla subwoofer. 

Använder den dock enbart till film eftersom 683:orna har en tung och snabb bas som enligt mig räcker gott för musik.

Så hur den presterar till musik låter jag vara osagt.

Postad 14 May 2015 - 18:13

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

0 betyder väl inte av utan är mer grundinställning, sen kan du öka eller minska volymen genom att vrida ratten höger eller vänster.

Så att den spelar när den står på 0 känns helt i sin ordning   :)

Drog ner den i botten, förbi knäppljudet på reglaget, och då skall den vara off, men den låter ändå.

Postad 14 May 2015 - 18:18

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Där står inte noll utan referensnivå.

Postad 14 May 2015 - 18:41

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Där står inte noll utan referensnivå.

Exakt - det är referensnivå och inte off  :)

Postad 14 May 2015 - 20:44

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Exakt - det är referensnivå och inte off  :)

Förstår "REF", men är inte "MIN" = ingen nivå alls?

På min 10.16 så är "MIN" = subb tyst.

Bifogad fil  2015-05-14_21-41-49.jpg   45.29K   0 Antal nerladdningar

Postad 14 May 2015 - 20:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

volymen på minimum är ju som att vrida ner volymen på stereoreglaget. jag förstår inte förvirringen ^^

Postad 14 May 2015 - 21:08

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Om man förstorar bilden i inlägg #2121 så ser man att under den röda ringen så står det "Ref level" nedanför "Min", det finns inte på den senare bilden. Det förefaller således som att det finns ett läge där som spelar starkare än "Min". Spelar det även om du ställer på "Min", utan att gå förbi "knäppet"? Medföljde det ingen bruksanvisning?

Postad 14 May 2015 - 21:28

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Herregud  :D

Postad 15 May 2015 - 05:13

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Om man förstorar bilden i inlägg #2121 så ser man att under den röda ringen så står det "Ref level" nedanför "Min", det finns inte på den senare bilden. Det förefaller således som att det finns ett läge där som spelar starkare än "Min". Spelar det även om du ställer på "Min", utan att gå förbi "knäppet"? Medföljde det ingen bruksanvisning?

Första bilden är 3xSUB12, andra bilden 10.16. Samma fabrikat, olika modeller.
På 10.16 är "MIN"-läget tyst subb, på 3xSUB12 är "MIN"-läget inte tyst.
Skall det vara denna diskrepans?

Postad 15 May 2015 - 09:14

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Jo, jag förstod att du gjorde jämförelsen med en annan produkt från XTZ. Du skrev dock ovan att du hade vridit förbi "Min", förbi "knäppljudet", vilket inte var ett läge som fanns på produkten du jämförde med. Det var därför det förvånade mig att du tyckte att det borde fungera på samma sätt som "Min" på den senare. Vad står det i bruksanvisningen?

Drog ner den i botten, förbi knäppljudet på reglaget, och då skall den vara off, men den låter ändå.

Postad 15 May 2015 - 09:37

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Jo, jag förstod att du gjorde jämförelsen med en annan produkt från XTZ. Du skrev dock ovan att du hade vridit förbi "Min", förbi "knäppljudet", vilket inte var ett läge som fanns på produkten du jämförde med. Det var därför det förvånade mig att du tyckte att det borde fungera på samma sätt som "Min" på den senare. Vad står det i bruksanvisningen?

Brukar inte ett reglage på "MIN" = noll nivå/volym? Är inte ett "REF"-läge som XTZ har på sin 3xSUB12 ganska unikt?

Som jag förstår av XTSs support, så är "REF"-läget nivå från receivern, och där vet jag att den inte står på 0, så det låter logiskt, men sätter man reglaget på "MIN" så borde man rimligtvis gå förbi "REF"-läget och kunna justera sömlöst manuellt på subben från "MIN" till "MAX", eller tänker jag fel?

Postad 15 May 2015 - 17:23

Unregistered39f3573c
  • Unregistered39f3573c
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

lugna er nu grabbar!!! jag är mycket nöjd över vilken produkt xtz har lyckats ta fram, men lite som än var inne på det gav mersmak, jag har hållt på med biljud innan jag började med hemmabio, och bas ja det gillar jag, och det lyckades xtz ta fram i Massor och välljud :D men när jag fick provlyssna kompisens pasat som spelar 151 db så kände jag att något saknades när jag kom hem :P och därför sålde jag dom och tänkte testa diy. och nej jag tror inte att jag kommer spela så starkt, men än vet jag ju inte om minna diy kommer vara bättre än än xtz monster,, ps det känns väldigt tomt utan dom,

Postad 15 May 2015 - 17:57

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Brukar inte ett reglage på "MIN" = noll nivå/volym? Är inte ett "REF"-läge som XTZ har på sin 3xSUB12 ganska unikt?

Som jag förstår av XTSs support, så är "REF"-läget nivå från receivern, och där vet jag att den inte står på 0, så det låter logiskt, men sätter man reglaget på "MIN" så borde man rimligtvis gå förbi "REF"-läget och kunna justera sömlöst manuellt på subben från "MIN" till "MAX", eller tänker jag fel?

Fredrik, om du går förbi klickljudet till REF level så är det meningen att du ska justera nivån på signalen i receivern. Den är alltså inte tyst i det läget, hoppas vi rett ut det nu.. 😊 Vet inte om det är din egen baksida men har du vippan "low pass filter" i läge bypass (off) så spelar det ingen roll var du har ratten "Variable low pass" på. Då sköter du all delning i receivern.

Redigerat av edtjope, 15 May 2015 - 18:01.

Postad 15 May 2015 - 20:48

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

OK. Nu fattar jag "REF"-läget. :)

Om reglaget står på "MIN", skall subben höras oavsett vad nivån på signalen står i receivern?

Postad 16 May 2015 - 09:31

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

"min" är -9dB och "max är +9dB. "REF" är samma som 0 och vi har det som ett eget läge med klick för att det ska vara tydligare.

//Anders

Postad 16 May 2015 - 09:38

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Så enkelt när man vet! Något som förmodligen står i bruksanvisningen... :rolleyes:

Postad 16 May 2015 - 09:59

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

Här kommer lite bilder från HIGH END i München 2015.

Jag får ursäkta att det blir lite spam med bilder men jag vet inte hur man bäddar in denna länk om det ens går http://imgur.com/a/QJm77

Vi försöker även göra en video där vi vill intervjua tyskarna men de är alla så blyga att ingen ställer upp med att stå framför kameran så vi får se hur vi gör.

1kKgwY8.jpg

8OWsxKe.jpg

EW6Xwgz.jpg

hQRZw6z.jpg

1fGMnBk.jpg

rgW6LND.jpg

En bild på mig (XTZ Anders) så ni vet vem ni snackar med  :)

XbMHFQB.jpg

5AMxbOj.jpg

HDm3wTk.jpg

ffiHb52.jpg

Redigerat av XTZ AB, 16 May 2015 - 10:00.

Postad 16 May 2015 - 10:12

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

Trevligt med bilder och trevligt med svensk representation på denna mässa. :)

Intressant att höra vad besökarna får för intryck av era produkter, inte minst Master M2.

Postad 16 May 2015 - 10:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Dom väldigt små högtalarna höger i bild 4-7, en svart och en vit, är det era? Jag förnimmer mig elementen någonannanstans ifrån, men det är kanske bara något sammanträffande?

Postad 16 May 2015 - 10:28

Poppler
  • Poppler
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Dom väldigt små högtalarna höger i bild 4-7, en svart och en vit, är det era? Jag förnimmer mig elementen någonannanstans ifrån, men det är kanske bara något sammanträffande?

Elementen vet jag ingenting om men det är 95.**-serien som står där.

Postad 16 May 2015 - 10:34

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0
Xtz 95.22

Postad 16 May 2015 - 11:41

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

95 serien som kan vägg monteras med high gloss finish. Trevliga högtalare.

Postad 16 May 2015 - 11:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Är det någon som kan förklara hur modellsiffrorna tagits fram och vilket system som går efter? :)

Redigerat av Zartok, 16 May 2015 - 12:10.

Postad 16 May 2015 - 12:10

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
100 serien är deras finaste.
Och sen går det nedåt.

XX.2X, XX.3X, XX.4X = antal element.

XX.X2, XX.X3 osv är jag osäker på men det har något med utgåvan att göra.

Inte helt 100 på detta men om jag mins rätt så har ja fått det förklarat på det viset.
Dom nya talarna är nog egna serier i klass för sig skulle jag tro.

Postad 16 May 2015 - 17:05

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

"min" är -9dB och "max är +9dB. "REF" är samma som 0 och vi har det som ett eget läge med klick för att det ska vara tydligare.

//Anders

"0 dB" ger högre nvå än "REF". I alla fall på min SUB 3x12.

Nån annan SUB 3x12 ägare som kan bekräfta eller dementera?

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 16 May 2015 - 20:17.

Postad 16 May 2015 - 19:48

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Om inget annat så har XTZ fått fram jävligt snygga högtalare än deras tidigare modeller. Gillar framförallt 99. serien! 

Postad 16 May 2015 - 22:07

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

Trevligt med bilder och trevligt med svensk representation på denna mässa. :)

Intressant att höra vad besökarna får för intryck av era produkter, inte minst Master M2.

Jag har efter lagt ner idén med att försöka få tyskarna med att säga vad de tycker om högtalarna. De få som först gick med på att säga något om högtalarna tog snabbt tillbaka det så fort de fatta att jag ville ha det på kamera. Endast en person fr areadvd (en tysk media) våga ställa upp vilket förvåna men han var så överentusiastisk att det inte går att använda eftersom han låter betald   :rolleyes:

Men i stort sett alla går ut från vårt rum med ett stort smile (vissa stapplar ut och tycker vi har på tok för mycket bas :P). Jag har funderat på att filma dem på avstånd men utan samtycke så är det inte riktigt tillåtet och som företag måste vi följa regler. Jag kommer oavsett klippa ihop en kort video för att visa känslan av vår monter och mässan.

Redigerat av XTZ AB, 16 May 2015 - 22:09.

Postad 16 May 2015 - 23:18

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0
Nice! B-)

Ska bli kul att få se filmen.

Postad 17 May 2015 - 08:12

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Roligt att ni får positiva besökare som verkar nöjda med det dom fick uppleva! Synd bara att folk inte vill ställa upp på en liten intervju.

Postad 18 May 2015 - 13:25

XTZ AB
  • XTZ AB
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

Jag kom på precis i slutet att jag kunde fråga de som titta på vår Auro 3D demo om jag fick lov att filma deras reaktion och det tyckte två grupper var ok. Filmade även lite från resten av mässan så ni får en känsla för hur det såg ut. Det var bara vi och en monter till som demade Auro 3D men deras system både kosta och vägde tio ggr så mycket med endast marginellt bättre ljud så alla var eld och lågor över vårt cinema-system. Eftersom grannarna hade fantasisiffror på sina högtalare så var där många som gissa att vår 3X12 skulle kosta 5000 Eur vilket gjorde det extra roligt att säga priset på 2000 Eur. Alla broschyrer tog slut dag två och de tyska kollegorna fick slut på alla visitkort trots att de endast gavs till de som var intresserade :) 

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.