Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 09 January 2013 - 20:29
paddor
-
paddor
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej Pauline!!!!
Nu får det snart hända något med textningen på C more emotion och Action, teknikerna får arbeta fortare med en lösning om 3 veckor säger vi upp abonnemanget, finns anra aktörer på markanden.
Ni kan inte ha dåliga ursökter hela tiden, gå till handling istället.
Postad 10 January 2013 - 13:47
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Pauline!!!!
Nu får det snart hända något med textningen på C more emotion och Action, teknikerna får arbeta fortare med en lösning om 3 veckor säger vi upp abonnemanget, finns anra aktörer på markanden. Ni kan inte ha dåliga ursökter hela tiden, gå till handling istället.
Hej Paddor VI har som vi tidigare skrev gjort en felanmälan och teknikerna jobbar på det. Jag har skickat en förfrågan på läget idag och hoppas på svar inom kort. Med vänliga hälsningar Pauline
Redigerat av Allente Sverige, 10 January 2013 - 13:48.
Postad 11 January 2013 - 10:06
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Ang. filmutbudet och kanalutbudet, så har det stannat av precis här på CD och på Cmore också.
Dom nätbaserade tjänsterna kör om er så det ryker om det inte händer något NU.
Enda som håller mig kvar är sporten, och då framförallt elitserie hockeyn, försvinner den så är det rökt!
Känns som att har varit ledande på film och sport och HD mm. så är till och med Viasat bättre än ni.
Så frågan? Händer det något nytt? eller ska man behöva säga upp? (med tanke på 3mån uppsägning så måste man vara ute tid)
Postad 11 January 2013 - 12:43
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Ang. filmutbudet och kanalutbudet, så har det stannat av precis här på CD och på Cmore också. Dom nätbaserade tjänsterna kör om er så det ryker om det inte händer något NU. Enda som håller mig kvar är sporten, och då framförallt elitserie hockeyn, försvinner den så är det rökt! Känns som att har varit ledande på film och sport och HD mm. så är till och med Viasat bättre än ni. Så frågan? Händer det något nytt? eller ska man behöva säga upp? (med tanke på 3mån uppsägning så måste man vara ute tid)
Flertalet konkurrenter till CD har kommit med nyheter på senare tid och utvecklingen med nätbaserade tjänster tar över mer och mer. Utan något nytt och fräscht är risken uppenbar att man söker sig till något annat som är mer "up to date". Kanske CD har något spännande gång, vad vet vi? En liten hint om kommande nyheter (om det finns några?) skulle sitta på sin plats
Postad 11 January 2013 - 15:24
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Flertalet konkurrenter till CD har kommit med nyheter på senare tid och utvecklingen med nätbaserade tjänster tar över mer och mer. Utan något nytt och fräscht är risken uppenbar att man söker sig till något annat som är mer "up to date". Kanske CD har något spännande gång, vad vet vi? En liten hint om kommande nyheter (om det finns några?) skulle sitta på sin plats 
CD har NDS Snowflake på gång till hösten om det nu inte blir försenat Gäller bara att mottagaren klarar av denna nya mjukvara för Snowflake, ser väldigt avanserat ut…
Postad 11 January 2013 - 17:21
AC3
-
AC3
-
Forumräv
-
-
866 inlägg
Jag fick nyss meddelande om att senast den 1:a februari uppdateras Eurosport 2 med svenskt ljudspår.
Postad 11 January 2013 - 18:30
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
CD har NDS Snowflake på gång till hösten om det nu inte blir försenat Gäller bara att mottagaren klarar av denna nya mjukvara för Snowflake, ser väldigt avanserat ut…
Nice... det verkar lovande!
Postad 11 January 2013 - 19:20
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Jag fick nyss meddelande om att senast den 1:a februari uppdateras Eurosport 2 med svenskt ljudspår.
Då är det bara HD kvar, holländska Eurosport 2 har redan det.
Postad 12 January 2013 - 10:07
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej AC3, Ja det stämmer att Eurosport 2 med Svenska kommentatorer är på gång inom kort  Vi kan inte bekräfta det exakta datumet men det är enligt uppgift väldigt nära förestående. Trevlig helg Micke
Redigerat av Allente Sverige, 29 January 2013 - 15:29.
Postad 12 January 2013 - 15:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Känns som att Cmore inte har något bra avtal med filmbolagen längre, Visar ju bara gamla filmer och repriser, SVT visar ju nyare ibland, för att inte tala om Viasat som har nyare filmer.
Någon mer som känner likadant?
CD, har filmavtalen förändrats eller blivit sämre under senaste halvåret? ( gäller Cmore kanaler )
En fråga som TV4 Gruppen kan svara bättre på. CD levererar bara kanalen och har inget med C More's avtal med filmbolagen att göra. Men ja dom har förlorat ett par tunga avtal på senare år sen TV4 Gruppen tog över.
Redigerat av Leatherface, 12 January 2013 - 15:26.
Postad 14 January 2013 - 08:42
Unregisteredd622b994
-
Unregisteredd622b994
-
Amatör
-
-
52 inlägg
En fråga som TV4 Gruppen kan svara bättre på. CD levererar bara kanalen och har inget med C More's avtal med filmbolagen att göra. Men ja dom har förlorat ett par tunga avtal på senare år sen TV4 Gruppen tog över.
Jo men det är ju av CD jag köper av, (har avtal med). Som att gämnföra med att jag köper mjölken av Ica och Arla är grossiten/tillverkaren. Så det är CD som ska svara och ta reda på det åt mig, vilket dom har lovat. Väntar på svar här! CD kan väl skriva avtal med andra som kan leverera bättre om dom inte levererar, som Ica kan köpa mjölken av någon annan, nu kanske det inte är lika lätt här men principen är desamma.
Postad 14 January 2013 - 08:46
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Har inte sett en enda film på cmore sen de ändrat varumärket,utbudet är botten. nu när man har netflix tänker jag definitivt säga upp filmpaketet,om inte hela abbonemanget hos CD om inge drastiskt händer snart. Enda som håller mej kvar nu är hd kanalerna,inge annat.
De flesta som jag snackat med säger att det inte finns filmer som är nyare än 2011 på Netflix, är det verkligen sämre på C-more?
Redigerat av Melmac, 14 January 2013 - 08:47.
Postad 14 January 2013 - 10:38
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag har testat Netflix, det är inte bättre än C-more, tvärtom
Redigerat av Mazak, 14 January 2013 - 10:38.
Postad 14 January 2013 - 11:01
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Sådär, nu har jag drämt iväg ett mail till CDs kundtjänst angående deras Go-tjänst. med en enkel fråga. Ska Go-tjänsten vara helt synkron med Cmore Play med avseende på de serier och filmer som visas där? Kort och gott. Ska bli intressant att se vad de svarar.
Postad 14 January 2013 - 15:02
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Ja, verkligen. Jag har försökt men inte fått nåt bra svar - bara att dom inte riktigt vet hur det blir..
Postad 14 January 2013 - 15:31
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej och tack för ditt mejl. Vi har nu felanmält detta och jobbar på en lösning så fort vi kan. Cmore play och Go är inte exakt samma då Go ligger lite efter.
För fler frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice, telefonnummer finner du nedan. Goddag yxskaft. Tack för att du gör den kvalitetskontroll vi inte har den blekaste om hur man gör. Du nämnde ett program som saknas, det ser vi att det inte finns där och ska åtgärde. Om det finns fler program som du saknar anmäl även dessa för vi har ingen aning om vad som finns på vår tjänst eller vad som ska finnas där.
Du kan inte återkoppla till detta ärende och vi ber dig att inte fråga mer via denna kanal.Fritt översatt av mig.
Redigerat av Monshi, 14 January 2013 - 22:24.
Postad 14 January 2013 - 20:25
jvg
-
jvg
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej Nop4e71. Hos oss ingår numera krypteringsavgift i det totalpris vi kommunicerar. Historiskt har de flesta tv-leverantörer särredovisat krypteringsavgiften (ibland kallad kortavgift eller liknande). Vi har sett det som viktigt att alla aktörer följer samma standard för att det ska vara enkelt för kunderna att jämföra vad det kostar hos olika operatörer. Men vi förstår att det har varit svårt för kunderna att få en helhetsbild över kostnader, därför har vi och andra operatörer, på inrådan av Konsumentverket, åtgärdat detta.
Artikeln du länkar till handlar också om en annan sak, nämligen att Comhem anklagas för tagit ut denna avgift två gånger; att de tidigare bakade in avgiften i totalpriset för att sedan lägga till avgiften en gång till. Detta är inget som Canal Digital har gjort. Vänliga hälsningar Therese
Två saker:
1. Jag köper inte ert resonemang ni inleder med "Historiskt ...". Jag tror inte era kunder, nuvarande och presumtiva köper det heller.
2. Detta eftersom det fortfrande finns en post "Kryperingsavgift" 59 kr på mina fakturor från er. Hur är det nu? Kostar eller kostar det inte 59 kr per kund och månad att drifta lösningen från Conax? Självklart inte. Alla fattar hur det är ställt med detta, men så länge oligopolet var vid liv fanns det inte så mycket att göra åt det.
P.S. Och det jag egentligen var efter efter alltså, är att be er vända det till en möjlighet att tjäna godwill genom att leda branschen bort från det här och bindningstider, istället för att vänta på att Konsumentverket "inråder" er till det genom lagstiftning osv.
http://www.svt.se/ny...prishojningarnahttp://www.svt.se/ny...m-bluffavgifterhttp://www.svt.se/ny...ypteringsavgift"Kryperingsavgift" = Bluff och båg till 100%. /j
Postad 15 January 2013 - 12:28
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
http://www.svt.se/ny...prishojningarna http://www.svt.se/ny...m-bluffavgifter http://www.svt.se/ny...ypteringsavgift
"Kryperingsavgift" = Bluff och båg till 100%.
/j
Från början delade distributörerna in abonnemangsavgift och kort/krypteringsavgift i två högar dels naturligtvis för att det såg aptitligare ut, samt att de hade skrivit avtal med programleverantörer om hur stor andel av intäkterna som skulle gå till dem. De ville separera ut kort/krypteringsavgiften så att det inte blev ett underlag för tv-bolagen att få ersättning för. Idag och sedan ett antal år tillbaka torde det vara klart separerat och tydliggjort i avtalen med TV-programleverantörer hur deras ersättning utbetalas och på vilken grund. Endast intresset av att vilseleda för att upplevas som billigare kvarstår vilket också blivit tillrättavisat av myndigheterna gentemot tex just Canal Digital. Om kort/krypteringsavgift under vissa förutsättningar kan väljas bort med fullgott tillhandahållande av erbjuden tjänst så kan man fortsatt ha separat prishantering av denna avgift. Så är ju inte alls fallet utan det är en helt integrerad förutsättning för att kunna erhålla tjänst/produkt. Att det krävs myndigheter för att tillrättavisa om självklarheter (som CD på tex danska marknaden tidigare redan har korrigerat) visar att man till delar har agerat oseriöst och att man dessutom gör det först när man hotas av myndighetspåföljd så är det i sig en mycket dålig signal. En analogi är att köpa mjölk men att dessutom erlägga särskild mjölkningsavgift som inte ingår i mjölkpriset. På elbolagssidan finns ju elabonnemang samt nätavgifter separerade. Här finns ju en logik i att jag kan byta abonnemang men den fysiska driften av nätet ligger kvar och om man har olika leverantörer för dessa så betalar man till var och en av dessa. Så är det ju inte alls i Canal Digitals fall. Framåt måste man från CDs sida helt slopa denna "enfrågekostnadspostredovisning" gentemot kund. Att meddela att krypteringsavgift ingår kan vara viktigt just nu då man gjort kunder vana vid att ett pris åtföljs av ytterligare tvingande kostnader som separatredovisas och måste om och om igen tala om att man backar in dessa under hotet från svensk myndighet.
Postad 15 January 2013 - 17:25
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Fick brev om 10 kronors höjning på familjepaketet idag, detta på grund av "ökade kanal- och distributionskostnader". Är ni verkligen i ett läge där ni kan höja avgifter? Börjar det inte bli väldigt hög tid att erbjuda något nytt med kvalitet till era kunder? Nej, Nick JR är inte värd några extrapengar. Nej, 1200 olika underkanaler till TV4 är inte värda några extrapengar. Har ni gett upp?
Postad 15 January 2013 - 19:30
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Det är ju DYRT nu 288kr/månad en sänkning hade varit mer rimligt
Postad 15 January 2013 - 20:37
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Man fyller på med kanaler men blir det bättre? Mycket ser man aldrig på och borde slippa betala för. Ge mig i stället ett baspaket och låt mig sedan komplettera med kanaler eller kanalblock.
Postad 16 January 2013 - 03:29
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Ja man betalar för 10 olika barn å nyhetskanaler som man ändå aldrig tittar på,men musikkanaler som många önskar d går inte..helt ruttet
Postad 16 January 2013 - 03:31
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Jag har testat Netflix, det är inte bättre än C-more, tvärtom
Då tycker jag att du skall testa en gång till
Postad 16 January 2013 - 07:35
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Då tycker jag att du skall testa en gång till 
Nej, efter fyra månader så ger jag upp
Postad 16 January 2013 - 12:27
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Håller me malcomx. Va e bättre me cmore då,Beck filmer från 97 plus massa annat skräp som visats 1000 gg,nä skulle inte tro d..cmore är en stor besvikelse som d e nu å netflix e d bästa som hänt på länge,för 79 kr månad e jag nöjd iaf.
Postad 16 January 2013 - 12:56
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Säg några bra filmer då, jag har några veckor kvar på mitt abb hos Netflix.
Jag vill helst se i HD om det finns.
Jag kan ju ändra mej isåfall
Redigerat av Mazak, 16 January 2013 - 13:05.
Postad 16 January 2013 - 13:07
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Kolla på the machinist,såg den häromkvällen.riktigt bra rulle tyckte jag iaf,Unknown,P2,surveillance,j edgar...finns mkt. Beror på va man gillar.
Postad 16 January 2013 - 13:57
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Känns som att Cmore inte har något bra avtal med filmbolagen längre, Visar ju bara gamla filmer och repriser, SVT visar ju nyare ibland, för att inte tala om Viasat som har nyare filmer.
Någon mer som känner likadant?
CD, har filmavtalen förändrats eller blivit sämre under senaste halvåret? ( gäller Cmore kanaler )
Hej Micke7tyu. Svaret vi har fått ifrån Cmore är att det är mycket nya filmer på väg in som vi kommer sända och har du en av våra inspelningsbara boxar alternativt vår On demand box så har du även där tillgång till mycket film och även en del serier via Go tjänsten som finns. Med vänliga hälsningar Therese
Postad 16 January 2013 - 14:28
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Canal DigitalHur är det med Go-tjänsten egentligen? Har ni någon egentligen kontroll över vilka program från C More som ska finnas där? Varje gång jag letar efter något tycks jag gå bet. Exempelvis, var är True Blood avsnitt 12? Avsnitt 11 finns visst inlagt som film, ej serie. Hur snabbt kan man förvänta sig att ett avsnitt av en serie ska dyka upp? När kommer exempelvis nya säsongen av Girls dyka upp? Om vi tar en film, filmen Another Earth som går på C More, finns på C More play, ska inte den finnas även på Go? Eller den lite större Mission Impossible, Ghost Protocoll? Som sagt, varje gång jag är inne på Go finns det något jag inte hittar, det känns oklart för mig vad jag kan förvänta mig att hitta. Ni har i princip sagt att allt som C More visar ska finnas på Go. Det stämmer inte, så mycket vet jag.
Postad 16 January 2013 - 16:47
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Ni som har koll, innebär den nya avgiften att man har möjlighet att säga upp utan uppsägningstid? De har ju ändrat i ett avtal och jag godkänner inte den ändringen?
Postad 16 January 2013 - 22:03
Unregistered1a738db5
-
Unregistered1a738db5
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Nu har även jag sagt upp cd. Känns skönt att äntligen få slippa alla tv 4 kanaler och barn och nyhetskanaler som man inte tittar på. Basutbud och få välja dom kanaler man vill ha skulle vara det bästa. Så det blir nog boxer och flex 8.
Postad 16 January 2013 - 22:12
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Kanaler som kan plockas bort från familjepaketetTLCTravel ChannelMTVESPN ClassicStar!BloombergBBC LifestyleNickelodeonKanal GlobalMotors TVDisney XD
Postad 16 January 2013 - 23:51
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Kanaler som kan plockas bort från familjepaketet
TLC Travel Channel MTV ESPN Classic Star! Bloomberg BBC Lifestyle Nickelodeon Kanal Global Motors TV Disney XD
Håller med dig om övriga kanaler, men låt barnen ha kvar sina kanaler och ge barnen HD ( alla barnkanalerna finns i HD hos Sky UK )
Redigerat av MalcomX, 16 January 2013 - 23:52.
Postad 17 January 2013 - 10:59
Knut_jr
-
Knut_jr
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej CD. När fixar ni play kanaler och möjlighet att hyra film till oss kabelkunder?
/k_jr
Har ni inget svar? Och när kan vi få se lokala nyheter på 4'an ?
Postad 17 January 2013 - 13:18
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Andra relevanta frågor är:
- Varför kan man inte negradera abbonemang på hemsidan
- Varför kan man inte säga upp abbonemang på hemsidan (borde vara lagkrav på detta). vet har idag tid att sitta i telefonkö halva dagen?
Postad 17 January 2013 - 14:05
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har ni inget svar?
Och när kan vi få se lokala nyheter på 4'an ?
Hej Knut-jr. Vi har tagit din fråga vidare och så fort vi fått svar så återkommer vi till dig. Med vänliga hälsningar Therese
Postad 18 January 2013 - 08:44
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Andra relevanta frågor är: - Varför kan man inte negradera abbonemang på hemsidan - Varför kan man inte säga upp abbonemang på hemsidan (borde vara lagkrav på detta). vet har idag tid att sitta i telefonkö halva dagen?
Hej dhanjel, Gällande möjlighet till nedgradering på hemsidan så vi ingen stor efterfrågan på det och därför har vi inte tagit fram en teknisk lösning på det, men vi tar din synpunkt vidare. Anledningen till varför man måste ringa in för att avsluta abonnemang så är det för att i samband med uppsägning är det många detaljer att lösa såsom abonnemangstid, slutfaktura, retur av ev. utrustning med mera och därför är det bättre att alltid pratas vid så att det allt blir korrekt. Kötiden på avdelningen för abonnemangsfrågor har i snitt legat på 3 minuter senaste veckorna men de senaste dagarna har vi haft onormalt långa köer, vilket vi beklagar. Hälsningar Emelie
Postad 18 January 2013 - 09:02
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Nu har även jag sagt upp cd. Känns skönt att äntligen få slippa alla tv 4 kanaler och barn och nyhetskanaler som man inte tittar på. Basutbud och få välja dom kanaler man vill ha skulle vara det bästa. Så det blir nog boxer och flex 8.
Enligt Paragraf 8 i CDs allmänna villkor kan du häva avtalet (inte säga upp) from det datum då förändringen träder i kraft. Om du säger upp en tjänst har CD rätt att debitera dig för eventuell uppsägnings- och bindningstid enligt villkoren i avtalet. Om du däremot anser dig ha rätt att avsluta avtalet utan kostnad för uppsägningstid, bindningstid eller annan kostnad måste du begära att få häva avtalet. Det är därför mycket viktigt att du framför till CD att du vill häva avtalet (och inte bara säga upp avtalet) om det är det som är syftet med din reklamation till CD. RekommendationSkicka en skriftlig reklamation (exempelvis via e-post, brev eller fax) till CD där du framför att du vill häva avtalet (inte att förväxla med uppsägning) och motivera varför. Glöm inte att skriva ditt kundnummer hos CD så att de kan koppla ditt hävande till dig personligen.
Redigerat av Forsyth, 18 January 2013 - 09:08.
Postad 18 January 2013 - 09:05
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Hej dhanjel,
Gällande möjlighet till nedgradering på hemsidan så vi ingen stor efterfrågan på det och därför har vi inte tagit fram en teknisk lösning på det, men vi tar din synpunkt vidare. Anledningen till varför man måste ringa in för att avsluta abonnemang så är det för att i samband med uppsägning är det många detaljer att lösa såsom abonnemangstid, slutfaktura, retur av ev. utrustning med mera och därför är det bättre att alltid pratas vid så att det allt blir korrekt. Kötiden på avdelningen för abonnemangsfrågor har i snitt legat på 3 minuter senaste veckorna men de senaste dagarna har vi haft onormalt långa köer, vilket vi beklagar.
Hälsningar Emelie
Det finns inget " måste ringa in" varken i lagen eller i era allmänna villkor. Däremot kan ni rekommendera det. Lägg även märke till skillnaden i rätt att häva ett avtal vs möjlighet att säga upp ett avtal vilket jag väl även tycker att ni ska vara mer tydliga med i er sociala interaktion med CDs kunder. Mvh Micke
Postad 18 January 2013 - 21:54
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Kötiden på avdelningen för abonnemangsfrågor har i snitt legat på 3 minuter senaste veckorna men de senaste dagarna har vi haft onormalt långa köer, vilket vi beklagar.
Det där låter som ett svar på min fråga "är ni verkligen i ett läge där ni kan höja avgifter?". Tack!
Postad 19 January 2013 - 05:47
Magnus M
-
Magnus M
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Det är lustigt hur tiderna förändras, 2005 ansåg CD att uppsägningar endast skulle ske skriftligt i form av brev, uppsägningar via telefon infördes först efter KO dragit CD inför marknadsdomstolen. Ett citat av CD från domen är intressant: " När en kund ringer till Canal Digitals kundservice kan det vara för att säga upp hela avtalet eller delar därav, t.ex. ändra kanaler. Vid ett telefonsamtal kan missförtstånd lätt uppstå."År 2013 tillåter man inte uppsägningar via internet, orsaken känns dock bekant. Hej dhanjel,
Gällande möjlighet till nedgradering på hemsidan så vi ingen stor efterfrågan på det och därför har vi inte tagit fram en teknisk lösning på det, men vi tar din synpunkt vidare. Anledningen till varför man måste ringa in för att avsluta abonnemang så är det för att i samband med uppsägning är det många detaljer att lösa såsom abonnemangstid, slutfaktura, retur av ev. utrustning med mera och därför är det bättre att alltid pratas vid så att det allt blir korrekt. Kötiden på avdelningen för abonnemangsfrågor har i snitt legat på 3 minuter senaste veckorna men de senaste dagarna har vi haft onormalt långa köer, vilket vi beklagar.
Hälsningar Emelie
Uppsägning via brev har dock hela tiden varit ok, trots att det är den mest enkelriktade kommunikationsformen av de tre samt precis lika lätt kan resultera i missförstånd. Att det också är mer omständigt än andra alternativ, vilket säkerligen fått en del att strunta i uppsägningen, är säkert bara en ren slump... Telefonledes kan nog funka, om man har tid att spendera i telefonkö och möjlighet att ringa under deras öppetider såklart (vilket alla inte har). Men hemsidan som är öppen dygnet runt och med enkla ändringar kan möjliggöra denna hantering väljer man att i dagens IT-samhälle att inte utnyttja. På den gamla sidan fanns möjligheten, å andra sidan var just uppsägningsformuläret (och mig veterligen endast detta) ur funktion i åtminstone 7 månader på raken. Nu kanske någon undrar över marknadsdomstolens dom? De ansåg precis som KO att kravet på skriftlig uppsägning var att anse som ett ogiltigt avtalsvillkor enligt 3 § lagen ( 1994:1512) om avtalsvillkor i konsumentförhållanden (AVLK), domslutet löd som följande: "Marknadsdomstolen förbjuder Canal Digital Sverige Aktiebolag vid vite av fyrahundratusen (400 000) kr att för abonnemang på digital satellit-TV till konsument tillämpa villkor som innebär att konsumenten måste säga upp abonnemanget skriftligen."Kanske dags för CD vs KO Rond 2, även om CD inte kan ställa formkrav på en uppsägning och måste hantera inkomna sådana oavsett hur de inkommit, så vet inte alla konsumenter att så är fallet.
Postad 21 January 2013 - 09:14
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Man fyller på med kanaler men blir det bättre? Mycket ser man aldrig på och borde slippa betala för. Ge mig i stället ett baspaket och låt mig sedan komplettera med kanaler eller kanalblock.
Hej Informationen som du fått var inte helt korrekt, för att ta del av de kampanjer du har tillgång till kan du alltid kontakta vår kundservice på telefon 0770 33 22 11. Med vänliga hälsningar Pauline
Redigerat av Allente Sverige, 22 January 2013 - 16:01.
Postad 21 January 2013 - 09:19
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Man kan numera välja ett kanalpaket + 4 favoriter, exempelvis Lokalpaketet + 4 favoriter eller ett C More paket + 4 favoriter. Kontakta gärna vår kundservice på tel 0770-33 22 11 för mera kompletterande information ifall det låter intressant. 
Med vänlig hälsning Micke
Men varför är det dubbletter av kanalerna i lokalpaketet? Står att det är 18 kanaler men 1-2-4-5 finns ju i både HD och SD, totalt meningslöst då kan ni väl fylla på med 4 kanaler till så det blir 18 kanaler utan massa dubbletter./Fredrik
Redigerat av porch123, 21 January 2013 - 09:19.
Postad 21 January 2013 - 09:51
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Men varför är det dubbletter av kanalerna i lokalpaketet? Står att det är 18 kanaler men 1-2-4-5 finns ju i både HD och SD, totalt meningslöst då kan ni väl fylla på med 4 kanaler till så det blir 18 kanaler utan massa dubbletter.
/Fredrik
Hej Fredrik, vi förstår din synpunkt. Dock har inte alla våra kunder HD box så kanalerna erbjuds därför både i SD samt i HD. Med vänlig hälsning Micke
Postad 21 January 2013 - 10:00
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Hej Fredrik, vi förstår din synpunkt. Dock har inte alla våra kunder HD box så kanalerna erbjuds därför både i SD samt i HD.
Med vänlig hälsning Micke
Hej Micke, Med det resonemanget så kan ni ju lägga till än fler dubbletter så kan ni se det som att det är än fler kanaler? Det är ju faktiskt inte mer än 14 kanaler varav 4 är i två olika upplösningar. Det är knappast troligt att jag kommer att hoppa mellan SVT1 HD och SD då jag vill se vad som är på en "annan" kanal? Mvh Micke
Postad 21 January 2013 - 10:49
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Ni gör väldigt mycket reklam för C More Play på er sida, innebär det att ni fått det att funka nu? Hur får jag isåfall min inloggning dit?
C More skriver iofs inget om att Canal Digitals kunder har tillgång så ni kanske bara använder det som lockbete och när ni väl fått in kunden så meddelar ni lite i förbigående att det kommer "inom kort"?
Postad 21 January 2013 - 11:06
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Ni gör väldigt mycket reklam för C More Play på er sida,
Var då? /Fredrik
Postad 21 January 2013 - 11:12
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Lokalnyheterna finns inte på SVT HD om man nu inte bor i Stockholm.
Postad 21 January 2013 - 11:14
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Var då?
/Fredrik
Här exempelvis http://www.canaldigi.../?ProductId=164men samtidigt, en begreppsförvirring eftersom C More play finns i CDs egna Go-tjänst.
Postad 21 January 2013 - 11:30
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Här exempelvis http://www.canaldigi.../?ProductId=164 men samtidigt, en begreppsförvirring eftersom C More play finns i CDs egna Go-tjänst.
Tack för klargörandet.
23 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 23 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|