Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 08 februari 2008 - 15:32

Unregisteredbdc7a326
  • Unregisteredbdc7a326
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Bokade om mitt Multi i eftermiddags till Stor och har nu fungerande HistoryChannel, Silver, National Geographic åtminstone. TCM/Cartoon är svart än så länge. Detta är vad jag hunnit konstatera...

Även ESPN, NASN, BBC Prime, BBC World fungerar...

Blev du av med några kanaler när du bytte paket?, Discovery Sience, Civilisation mfl, jag tolkar det som att de inte finns med i utbudet längre.

Jajamensan, det försvann några stycken. Inga som JAG saknar, men det kan ju vara läge att varna för att några kanaler utgår när man går från Multi till Stor...

Postad 08 februari 2008 - 17:06

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Bokade om mitt Multi i eftermiddags till Stor och har nu fungerande HistoryChannel, Silver, National Geographic åtminstone. TCM/Cartoon är svart än så länge. Detta är vad jag hunnit konstatera...

Blev du av med några kanaler när du bytte paket?, Discovery Sience, Civilisation mfl, jag tolkar det som att de inte finns med i utbudet längre.

Jajamensan, det försvann några stycken. Inga som JAG saknar, men det kan ju vara läge att varna för att några kanaler utgår när man går från Multi till Stor...

Discovery kanalerna kommer att säljas i ett separat paket (som kommer senare i år), tillsammans med det nya paketet kommer dessutom en VOD tjänst för Discovery kanalerna.

Några fler här som har helt svart i rutan på vissa av de nya kanalerna? (för mig tex CNN).

Postad 08 februari 2008 - 17:06

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Finns 4 stycken radiokanaler nu. Schlager, rock mm nu i alla fall. kanalplats 780-784 tror jag.

Men dom nya kanalerna, kommer dom ingå för dom som har gratis multi paketet med 27 kanaler?

Självklart kommer de nya kanalerna inte att dyka upp hos de som har Multi, det är ju helt olika paket. I Multi fanns ju även kanaler som inte finns i "Stor" paketet. Går kanske att byta paket men då mister man några ur multipaketet istället, då vissa kanaler verkar ha utgått. Eller om det blir nått nytt paket av dem... (enligt inlägg ovan så blir det tydligen så), lär ju bero på att de kanalerna hade dragit upp priset orimigt mycket på "Stor" paketet.

Såhär skriver de själva, citat:
"Vad innebär det för mig som har Telia Digital-tv?
Ingenting. Ditt befintliga kanalutbud påverkas inte av förändringen, utan du behåller samma kanaler förutsatt att du inte väljer att byta kanalpaket. "
Källa

Redigerat av Unregistered31511, 09 februari 2008 - 13:36.

Postad 08 februari 2008 - 17:12

maxxar
  • maxxar
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har ni sett att den "nya" boxen 1910 finns med på deras sida nu...
https://www.tewss.te...c...=EDITORIAL

Postad 08 februari 2008 - 17:15

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Vad var det jag sa! :)

/Peter Cigéhn

Postad 08 februari 2008 - 17:24

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

riktigt bra, även för dom inte har möjlighet till hdtv så kommer komponent/hdmi-anslutning garanterat ge bättre bild.

Postad 08 februari 2008 - 18:48

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Pratade med bedrövliga kundtjänst idag för att reda ut vad som gällde när jag uppdaterade paketet, men givetvis visste dom inte. Bättre kundsupport här.

Angående 1910boxen så hade dom börjat leverera den idag, enligt tjejen i kundtjänst. Undrar hur vi gamla kunder blir behandlade i denna fråga, givetvis får vi väl köra på stenåldersboxen även i fortsätttningen om vi inte själva pröjsar för ny box.

Postad 08 februari 2008 - 19:09

WhiteTiger
  • WhiteTiger
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Pratade med bedrövliga kundtjänst idag för att reda ut vad som gällde när jag uppdaterade paketet, men givetvis visste dom inte. Bättre kundsupport här.

Angående 1910boxen så hade dom börjat leverera den idag, enligt tjejen i kundtjänst. Undrar hur vi gamla kunder blir behandlade i denna fråga, givetvis får vi väl köra på stenåldersboxen även i fortsätttningen om vi inte själva pröjsar för ny box.

Jo antagligen så kommer vi att få sitta kvar på den gammla boxen, eftersom Telia inte kommer att se någon som hellst anledninga att byta ut den i alla fall för oss ADSL kunder. Ser att den är utrustad med 2 st USB 2.0 portar, antar att det även denna gång är något som man som Teliakund har noll användning av. Skulle vara väldigt nice om man kunde koppla en USB hårdisk eller USB minne och kolla på HDTV matriall (i rätt kodning såklart)

Postad 08 februari 2008 - 19:13

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Ja, det är väl naturligt, självklart ska ingen kompensation ges för befintliga kunder med en bindningstid. Det är fullständigt absurt, det är ingen välgörenhet.

Postad 08 februari 2008 - 19:16

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Är väl kanske inte så konstigt om vissa är lite vilsna med de nya paketen, då de dök upp igår. HD-boxar brukar man vanligtvis få betala för även hos andra då de är dyrare, eller finns det något bolag där man kan ringa in och få en HD box gratis?

Lite intressant ändå att den verkar vara nya standardboxen. Då kan HD-tv inte vara långt borta hos Telia, frågan är inte längre om Telia gör allmän lansering av HD-tv utan snarare när. Fast nu när jag har suttit här så har de ändrat bilden man får upp där i paketvalet, syns ingen box längre så den kanske inte är ny standardbox ändå?

Redigerat av Unregistered31511, 08 februari 2008 - 19:45.

Postad 08 februari 2008 - 19:32

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1 469 inlägg
  • 0

Ja, det är väl naturligt, självklart ska ingen kompensation ges för befintliga kunder med en bindningstid. Det är fullständigt absurt, det är ingen välgörenhet.

Befintliga kunder utan bindningstid då?

Är väl kanske inte så konstigt om vissa är lite vilsna med de nya paketen, då de dök upp igår. HD-boxar brukar man vanligtvis få betala för även hos andra då de är dyrare, eller finns det något bolag där man kan ringa in och få en HD box gratis?

Det vore å andra sidan inte konstigt om man informerade sin personal om vad man ska sälja innan man börjar sälja det heller. Måste ju vara pinsamt att jobba i Telias kundtjänst när man inte vet vad kunderna frågar om.

Postad 08 februari 2008 - 19:55

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Klart att de är skandal när inte kundtjänst kan svara på den sådan enkel fråga, i synnerhet dagen efter en sådan här omläggning.
Ofta har kundtjänst lärt sej mer efter samtalet med kunden, än vad kunden själv fått utav samtalet. Ska man acceptera de?

Någon som vet prisskillnaden mellan boxarna?

Postad 08 februari 2008 - 19:58

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Befintliga kunder utan bindningstid då?

Det vore å andra sidan inte konstigt om man informerade sin personal om vad man ska sälja innan man börjar sälja det heller. Måste ju vara pinsamt att jobba i Telias kundtjänst när man inte vet vad kunderna frågar om.

Du får väl kontrollera om du har möjlighet att få den rabatterat.

Alla informeras inte samtidigt, det går inte, det är informationsträffar som sker några gånger per vecka, och eftersom paketen kom igår förstår jag att informationen möjligtvis inte är korrekt, eller bristfällig.

Situationen är mer eller mindre identisk hos alla företag.

Edit, men eftersom tråden rör DIGITAL TV och inte kundtjänsten tänker jag inte debattera det här något mer, och fortgår tåget så får nog moderatorerna rensa upp lite då vi är väldigt OT.

Redigerat av ollebanan, 08 februari 2008 - 20:00.

Postad 08 februari 2008 - 20:02

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Av vad man lyckas utläsa av de uppdaterade sidorna är det ingen prisskillnad alls eftersom det ser ut som om 1910 boxen numera är standardboxen, och 1510 inte längre finns.

I prislistan så står enbart 1695 kronor som pris för boxen. Beställer man ett nytt abonnemang så är den gratis! Och med tanke på att alla beställningssidor enbart refererar till Motorola VIP 1910-9 så verkar det helt enkelt som man har bytt ut 1510 boxen mot 1910 boxen... :)

Men detta är alltså bara min tolkning efter att ha surfat runt på de uppdaterade sidorna hos Telia.

/Peter Cigéhn

Postad 08 februari 2008 - 20:10

PJharvey
  • PJharvey
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Av vad man lyckas utläsa av de uppdaterade sidorna är det ingen prisskillnad alls eftersom det ser ut som om 1910 boxen numera är standardboxen, och 1510 inte längre finns.

I prislistan så står enbart 1695 kronor som pris för boxen. Beställer man ett nytt abonnemang så är den gratis! Och med tanke på att alla beställningssidor enbart refererar till Motorola VIP 1910-9 så verkar det helt enkelt som man har bytt ut 1510 boxen mot 1910 boxen... :)

Men detta är alltså bara min tolkning efter att ha surfat runt på de uppdaterade sidorna hos Telia.

/Peter Cigéhn

Jo de verkar som den bytts ut. Men någon som vet vad skillnaden i värdet på boxarna är ute på marknaden?

Redigerat av PJharvey, 08 februari 2008 - 20:11.

Postad 08 februari 2008 - 20:12

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0
På tal om att 1510 verkar vara utbytt till 1910 som standardbox så kan man även konstatera detta i installationsguiderna, både för ADSL och LAN anslutning, där det enbart är 1910 boxen som beskrivs.

/Peter Cigéhn

Postad 08 februari 2008 - 20:38

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1 469 inlägg
  • 0

Du får väl kontrollera om du har möjlighet att få den rabatterat.

Alla informeras inte samtidigt, det går inte, det är informationsträffar som sker några gånger per vecka, och eftersom paketen kom igår förstår jag att informationen möjligtvis inte är korrekt, eller bristfällig.

Situationen är mer eller mindre identisk hos alla företag.

Edit, men eftersom tråden rör DIGITAL TV och inte kundtjänsten tänker jag inte debattera det här något mer, och fortgår tåget så får nog moderatorerna rensa upp lite då vi är väldigt OT.

Paketen lär ju knappast ha kommit helt plötsligt och oväntat. Någon på Telia måste väl rimligtvis ha planerat bytet av boxarna.

Postad 08 februari 2008 - 21:07

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Jag blev lite sur när jag såg att nya boxar dykt upp. Ringde så sent som igår för att beställa nya kanalpaketet och passade då även på att fråga om ny box var på gång. Svaret igår var att inga nya boxar var på gång förrens i höst. Fällde alla taggar utåt och ringde igen nyss för att klaga lite. Trevliga tjejen på andra sidan ledningen var dock inte upplagd för någon diskussion, sa DIREKT att hon skulle skicka två nya boxar helt utan kostnad (kommer inom två veckor). Mina gamla kunde jag ha som backup. KANONSERVICE Telia!! Nöjd kund har ni här.

Postad 08 februari 2008 - 21:13

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Jaha lät ju trevligt men jag betvivlar att alla har lika tur som dej.
Det är ju ändå ganska mycket pengar i förhållande till vad abbonemanget kostar som en box utgör.
Blir ett samtal till kundtjänst imorgon bitti

Postad 08 februari 2008 - 21:28

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0
Någon som vet hur nya boxen fungerar? Är ju sugen på denna iom att den har HDMI, det hade varit guld till Projjen!! Förrutom detta har jag en trådlös AV-förlängre till en annan TV, men jag måste ju fortfarande kunna få ut bild via SCARTen, någon som vet om detta kommer att fungera???

Postad 08 februari 2008 - 23:29

DataJanne
  • DataJanne
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Bra med ny box. Då blir det dubbelt så svårt för Telia att göra något åt krypteringen. Kanske deras linje är att inte kryptera eftersom du betalar för att få strömmen i ditt bredband. Hoppas :)

/Janne

Postad 09 februari 2008 - 01:40

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Bra med ny box. Då blir det dubbelt så svårt för Telia att göra något åt krypteringen. Kanske deras linje är att inte kryptera eftersom du betalar för att få strömmen i ditt bredband. Hoppas :)

/Janne

Förstår inte vad som skulle vara svårare än med den tidigare boxen.

Postad 09 februari 2008 - 01:46

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jaha lät ju trevligt men jag betvivlar att alla har lika tur som dej.
Det är ju ändå ganska mycket pengar i förhållande till vad abbonemanget kostar som en box utgör.
Blir ett samtal till kundtjänst imorgon bitti

Det kan iofs vara så att om folk klagar så skickas den nya boxen ut, om man bundit upp sig på ett betalande kanalpaket.

Som sagt, även om boxen kostar, så betalar Telia inte några 1695 för den. Och du som kund använder telefoni och bredband, där tjänas pengarna igen.

Postad 09 februari 2008 - 01:50

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Discovery kanalerna kommer att säljas i ett separat paket (som kommer senare i år), tillsammans med det nya paketet kommer dessutom en VOD tjänst för Discovery kanalerna.

Några fler här som har helt svart i rutan på vissa av de nya kanalerna? (för mig tex CNN).

Bara svart i rutan för Disney channel resten fungerar fint, hon i kundtjänst sa att Disney kommer att fungera i mars.
Är faktiskt nöjd med dem nya kanalerna, tänker inte jaga kundtjänst på nån ny box än iaf :)

Postad 09 februari 2008 - 02:18

DataJanne
  • DataJanne
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

/Janne

2 boxar = dubbelt bekymmer. Det finns ingen likhet mellan boxarna så det är upp till Telia att få det att fungera.

Edit: Telia har redan ca 200.000 st 1510 boxar ute, hur skulle du göra om du vill introducera en ny box?
1 ) Jag försöker med samma hack som jag gjort förrut. (knappast)
2 ) Jag försöker göra den nya boxen så kompatibel som möjligt och funderar på nya hack bara de funkar med den gamla boxen. (troligt)

En ny box är det bästa som kan hända, 2 boxar är lika med dubbelt bekymmer eftersom allt skall fungera med bägge boxarna.

/Janne

Redigerat av DataJanne, 09 februari 2008 - 02:36.

Postad 09 februari 2008 - 02:55

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

/Janne

2 boxar = dubbelt bekymmer. Det finns ingen likhet mellan boxarna så det är upp till Telia att få det att fungera.

Edit: Telia har redan ca 200.000 st 1510 boxar ute, hur skulle du göra om du vill introducera en ny box?
2 ) Jag försöker göra den nya boxen så kompatibel som möjligt och funderar på nya hack bara de funkar med den gamla boxen. (troligt)

En ny box är det bästa som kan hända, 2 boxar är lika med dubbelt bekymmer eftersom allt skall fungera med bägge boxarna.

/Janne

Förstår inte riktigt var problemet ligger, är garanterat samma applikation som används dekryptering i båda boxarna. Det är väl mer eller mindre en liten pc körande någon modiferade version av linux.

Postad 09 februari 2008 - 08:37

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

/Janne

/Janne

Nu tycker du överdriver problematiken DataJanne med multipla hårdvaruplattformar. Jag skulle påstå att det inte är upp till Telia att få det att fungera, utan stor del ligger på Motorola. Läs Motorolas tjusiga fyrfärgsbroschyr om KreaTV, det ramverk som Motorola tillhandalhåller för att utvecklat applikationer i deras boxar. Ta en speciell titt på den tjusiga bilden på sidan 2, med den skiktade arkitekturen med hårdvaran i botten och olika typer av boxar, sedan ett HAL (Hardware Abstraction Layer), sedan Motorals plattform, och högst upp Telias egna applikationer. Hela syftet med detta ramverk är att man skall kunna utveckla en applikation som sedan kan köras på fler olika typer av boxar. Visst, det finns alltid mindre aspekter att ta hänsyn till med olika hårdvaruplattformar. Men om Motorola har gjort sitt jobb, så skall det inte vara några större problem för Telia att plocka in 1910 boxen och få krypteringen att funka på den också. Annars så har Motorola gjort ett dåligt jobb med sin KreaTV plattform, och inte Telia...

/Peter Cigéhn

Postad 09 februari 2008 - 13:35

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Anmälde de frysningar jag emellanåt drabbas av till Telia med resultat att de skickade ett nytt modem:
Zyxel Prestige 660H. Det tidigare är svart (mörkblå?) och heter Zyxel Prestige 600 Series. Hoppas det
löser problemet. Dessutom skickar de en ny fjärr då jag klagade på riktningskänsligheten för den förra.
Såvisst anstränger de sig ibland!

Försökte också byta från Multi till Stor men får felmeddelandet:
FEL SOM HITTADES
"måste kombineras med någon av produkterna:
"Stor"

Jag har inte längre någon bindningstid för Multi men däremot några fria månader för TV4-paketet.
Om det nu har med saken att göra. Funktionen Byt för Multi var aktiv.
Har anmält problemet till Telia.

Som sagt, kul med fler kanaler men visst hade det varit bättre med TV3 och 9.
Saknar också 5.1 ljud. SVT har ju bara 2.0 Skulle förvåna mig om någon av de
nya kanalerna ens har digitalt ljud.

/Kjell-Arne

Jag har fått hem och installerat det nya modemet. Märkligt nog kan jag nu mäta 6,5 Mb/s efter min Netgear
router. Har inte lyckats komma över 2 tidigare fast jag sitter på en 8M lina.

Som tidigare konstaterats i detta forum är fjärren från Motorola bättre än Kreatels. Jag skulle vilja
påstå mycket bättre.

Har inte fått svar från Telia angående det fel jag fick när jag försökte byta paket men när jag provade
igår igen funkade det och jag kunde byta.

Jag vet inte hur ni gjort men jag slog av och på boxen med fjärren och därefter
hade jag tillgång till alla nya kanaler. Lade till dom på min egen kanalista där alla gamla kanaler, dvs bla
alla tre Discoverykanalerna fanns, och nu har jag tillgång till samtliga kanaler från Multi samt alla nya från Stor.

/Kjell-Arne

Postad 09 februari 2008 - 14:24

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Har inte fått svar från Telia angående det fel jag fick när jag försökte byta paket men när jag provade
igår igen funkade det och jag kunde byta.

Jag vet inte hur ni gjort men jag slog av och på boxen med fjärren och därefter
hade jag tillgång till alla nya kanaler. Lade till dom på min egen kanalista där alla gamla kanaler, dvs bla
alla tre Discoverykanalerna fanns, och nu har jag tillgång till samtliga kanaler från Multi samt alla nya från Stor.

/Kjell-Arne

Har uppdaterat mitt Multi>>Stor, ska spännande att om jag kan få samma resultat.
Väntar spänt på nya 1910-boxen också, kommer inom två veckor, ska bli skönt att slippa scarten

Postad 09 februari 2008 - 14:30

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Well, det fanns några ess kvar i rockärmen :) , det trodde jag aldrig. Skulle inte förvånas om vi får se några nya och roliga saker framöver i vår.

Postad 09 februari 2008 - 15:46

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Tog 10 minuter efter samtal tills jag kunde se de nya kanalerna, bra service Telia.
Har hittills behållt alla mina kanaler från Multi och har nu bild på alla nya kanaler i Stora paketet.
Blir Toronto-Detroit på NASN ikväll

ollebanan>> Något du vill uteveckla/spekulera vidare om?

Postad 09 februari 2008 - 15:54

ollebanan
  • ollebanan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Tog 10 minuter efter samtal tills jag kunde se de nya kanalerna, bra service Telia.
Har hittills behållt alla mina kanaler från Multi och har nu bild på alla nya kanaler i Stora paketet.

Nej, jag jobbar för lite för att hålla på vara aktiv, men som sagt, ingen hade hört talas om ett släpp av den här boxen publikt så skulle inte förvånas om flera saker löser sig, speciellt nu när folk måste börja betala.

Postad 09 februari 2008 - 16:39

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0

Hur gjorde du då? Har du både alla multi kanaler och alla kanaler från stora paketet?

Har någon med "gratis" erbjudandet fått byta upp boxen? (något jag egentligen inte tycker vi borde få men ändå)

Postad 09 februari 2008 - 18:09

DataJanne
  • DataJanne
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Bra med ny box. Då blir det dubbelt så svårt för Telia att göra något åt krypteringen. Kanske deras linje är att inte kryptera eftersom du betalar för att få strömmen i ditt bredband. Hoppas :lol:

/Janne

/Janne

Nu tycker du överdriver problematiken DataJanne med multipla hårdvaruplattformar. Jag skulle påstå att det inte är upp till Telia att få det att fungera, utan stor del ligger på Motorola. Läs Motorolas tjusiga fyrfärgsbroschyr om KreaTV, det ramverk som Motorola tillhandalhåller för att utvecklat applikationer i deras boxar. Ta en speciell titt på den tjusiga bilden på sidan 2, med den skiktade arkitekturen med hårdvaran i botten och olika typer av boxar, sedan ett HAL (Hardware Abstraction Layer), sedan Motorals plattform, och högst upp Telias egna applikationer. Hela syftet med detta ramverk är att man skall kunna utveckla en applikation som sedan kan köras på fler olika typer av boxar. Visst, det finns alltid mindre aspekter att ta hänsyn till med olika hårdvaruplattformar. Men om Motorola har gjort sitt jobb, så skall det inte vara några större problem för Telia att plocka in 1910 boxen och få krypteringen att funka på den också. Annars så har Motorola gjort ett dåligt jobb med sin KreaTV plattform, och inte Telia...

/Peter Cigéhn

Kom ihåg att det är Telia vi pratar om. Jag VET att deras infrastruktur suger, jag har kontakt med dom i jobbet också (en ganska stor internationell koncern) och vet att det är Motorola som måste leverera för Telia har inte kunskapen inhouse. Ett exempel är mailboxarna som försvann under julhelgen. Bara en sån sak händer inte i stora företag. Vi får väl se hur duktiga de är på att drifta 2 olika boxar. Min gissning är att de så småning om byter alla boxar till 1910. Eller tänker de strunta uppdateringarna för 1510 och frysa plattformen?

2 boxar= dubbelt jobb, även om det finns en "hardware abstraction layer" som skall göra plattformen transparant.

/Janne

Postad 09 februari 2008 - 18:27

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Hur gjorde du då? Har du både alla multi kanaler och alla kanaler från stora paketet?

Har någon med "gratis" erbjudandet fått byta upp boxen? (något jag egentligen inte tycker vi borde få men ändå)

Ja jag har alla kanaler som tidigare ingick i Multi samt alla de nya Stora paketet. Gjorde ändringen via kundtjänst för att kunna uppgradera till 1910-boxen
Angående boxbytet så tycker jag inte det är mer än rätt av vi storkunder(bredband, tv med alla paket, fast telefon och mobil) skall ha rätt till ett gratis boxbyte. Det har telia tillbaka i längden.

Redigerat av Cambo, 09 februari 2008 - 18:31.

Postad 09 februari 2008 - 21:48

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Hej
Min bror har precis fått skaffat IPTV via Telia.

1 Telia måste väl erbjuda TV3 snart eller ska de vara den enda leverantören som inte kan leverera TV3?
2 IPTV bör väl vara som gjort får hårddiskfunktionalitet ala dubbeltuner. När kommer man att kunna spela in på ett modernt sätt med IPTV?
3 Till sist , när kan de bli dags för HDTV via IPTV?

Postad 09 februari 2008 - 23:28

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
La ikväll till "Stora paketet" - direkt efter att jag beställt på telia.se gick jag ut och startade om boxen, direkt vid uppstart därefter hade jag allt uppdaterat och klart. I´m impressed!

Någon mer som märker att de nya "radio"-kanalerna som kommit till hackar ett par gånger de första sekunderna efter att man valt kanalplatsen för att sedan fungera utan hack? Vad kan detta bero på?

Mvh

TMC

Redigerat av TMC, 09 februari 2008 - 23:29.

Postad 09 februari 2008 - 23:38

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0
Jag är lite nyfken på hur många fler än jag som inte har en fungerande kanalplats 777, där kvällens "förprogram" till melodifestivalen enbar var svart i rutan (inte för att jag tror att jag missade nånting, så det behöver inte påpekas) samt de nya radiokanalerna på kanalplats 780 till 783, samt även lokal-kanalerna på kanalplats 900 och 901 (som har funnits där i min kanallista väldigt länge)? Ingen av dessa kanalplatser fungerar för mig och jag misstänker starkt att det är någon felkonfigurering i nätet som göra att multicastströmmarna inte distribueras på ett korrekt sätt.

För er som det inte heller fungerar på så är jag lite nyfiken på var ni är bosatta. Jag vill få en känsla om det är något geografiskt problem, eller om det är väldigt lokalt. Själv bor jag i Umeå och får inte dessa kanaler att fungera. Jag vill ha lite mer "kött på benen" för att argumentatera med tekniska supporten då jag förväntar mig ett inte allt för ovanligt "goddag yxskaft"-svar tillbaka.

/Peter Cigéhn

Postad 10 februari 2008 - 00:31

asinus
  • asinus
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

För er som det inte heller fungerar på så är jag lite nyfiken på var ni är bosatta. Jag vill få en känsla om det är något geografiskt problem, eller om det är väldigt lokalt. Själv bor jag i Umeå och får inte dessa kanaler att fungera. Jag vill ha lite mer "kött på benen" för att argumentatera med tekniska supporten då jag förväntar mig ett inte allt för ovanligt "goddag yxskaft"-svar tillbaka.

Jag bor i Göteborg och har Telia Fiberlan. Ingen bild/ljud här på någon av kanalerna du nämner (777-904). Vet inte om "inför melodifestivalen" fungerade hos mig för jag var inte hemma när det sändes.

Redigerat av asinus, 10 februari 2008 - 00:31.

Postad 10 februari 2008 - 00:33

DataJanne
  • DataJanne
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Jag är lite nyfken på hur många fler än jag som inte har en fungerande kanalplats 777, där kvällens "förprogram" till melodifestivalen enbar var svart i rutan (inte för att jag tror att jag missade nånting, så det behöver inte påpekas) samt de nya radiokanalerna på kanalplats 780 till 783, samt även lokal-kanalerna på kanalplats 900 och 901 (som har funnits där i min kanallista väldigt länge)? Ingen av dessa kanalplatser fungerar för mig och jag misstänker starkt att det är någon felkonfigurering i nätet som göra att multicastströmmarna inte distribueras på ett korrekt sätt.

/Peter Cigéhn

//Off topic: Tycker du inte om Melodifestivalen? Är du inte religiös? Synd för nu har Eurovision song contest blivit planetetens största sång och musik tävling med 800 milj tittare. Det är fruktansvärt mega STORT.
Men men, är man inte religiös så är man inte. :lol: //

Sedan så måste jag jag säga att jag inte fattar ETT enda dugg om när ni pratar om kanalplatser. Jag kör boxer och menar ni att man måste knappa in ett 3 siffriga kanal nummer? De kan inte vara sant. Ja, jag har en Telia-box i källaren med hemmabion men på min boxer har jag aldrig "knappat" in en kanal. Ni kan inte mena att moster Berta skall trycka på "next channel" 700ggr för att få se "inför melodifestivalen"? Så skall det inte vara!

/Janne

Postad 10 februari 2008 - 00:45

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Tiga är guld, tala är silver...

Postad 10 februari 2008 - 01:03

DataJanne
  • DataJanne
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Tiga är guld, tala är silver...

???

Postad 10 februari 2008 - 08:20

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Inför melodifestivalen fungerade utmärkt för mig (Örebro, ADSL) bortsett från en frysning på 10 sekunder cirka 10 minuter in i programmet.

Postad 10 februari 2008 - 08:23

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0

Inför melodifestivalen fungerade utmärkt för mig (Örebro, ADSL) bortsett från en frysning på 10 sekunder cirka 10 minuter in i programmet.

Fungerade fint här med( utanför GBG, Fiber) bortsett från lite fula artifakter i bilden ibland.

Postad 10 februari 2008 - 09:55

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0

/Peter Cigéhn

Jag hade bild på kanalplats 777.
Jag har också bild på Kanal Lokal, dock så växlar det mellan Göteborg-och Skåne-programmet, enligt täckningskartan så skall jag ha Göteborg!

Dock så har jag inga radiokanaler!

Är det någon som har sett något på TVÅre någon gång?

Postad 10 februari 2008 - 10:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

/Peter Cigéhn

Jag hade bild på kanalplats 777.
Jag har också bild på Kanal Lokal, dock så växlar det mellan Göteborg-och Skåne-programmet, enligt täckningskartan så skall jag ha Göteborg!

Dock så har jag inga radiokanaler!

-Fick radio kanalerna igår!
-Kanal Lokal har jag också trots att jag bor utanför angivet område (startade sändingar i fredags)
NT 24 har varit igång ca ett halvår
-Aldrig sett något på TV Åre
bor i västra småland

Postad 10 februari 2008 - 10:10

Unregistered2c1997ae
  • Unregistered2c1997ae
  • Beroende

• 1 163 inlägg
  • 0

Hos mina svärföräldrar som bor i Ljusdal, Hälsingland, så var det i alla fall bild på TVÅre då familjen var på besök till nyår och jag hjälpte dom att koppla in Telia digital-TV. Dom hade också bild på 777 igår kväll (och ryktet förtäljer mig att det inte var någon höjdare). Så i Ljusdal verkar dessa kanaler fungera i alla fall...

/Peter Cigéhn

Postad 10 februari 2008 - 10:37

Cambo
  • Cambo
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Jag har inte haft bild där sedan Alpina-VM förra året

Postad 10 februari 2008 - 11:53

Kultebo
  • Kultebo
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Söderhamn, Hälsingland, Adsl

Kunde se inför melodifestivalen men med artifakter i stort sett hela sändningen.

Har haft bild och kunnat se på TV-åre sedan jag skaffade IPTV (dec -07)

Inga radiokanaler

Postad 10 februari 2008 - 12:14

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
FiberLan i Medelpad.

Kunde se inför melodifestivalen, inga problem med bilden alls. Ett reportage hade de dock spelat in med jag vet inte vad, så det såg inte bra ut.

Jag kan se TV-Åre och NT 24 . Har inga radiokanaler.

"Datajanne" man behöver inte trycka "next channel" 700ggr" den hoppar över direkt efter sista tvåsiffriga.

Redigerat av Unregistered31511, 10 februari 2008 - 12:18.

6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

Bing (1)
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.