* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34748 svar till detta ämne
Postad 10 mars 2013 - 17:51
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Jag har fiber (LAN) och SMART router, dock är jag tveksam till att SVT ordinarie kanaler numer är HD kanalerna, kan iofs vara mina ögon som spelar ett spratt, hur kan jag verifiera detta?
EK
Här är ingenting ändrat. Svt 1 sd finns på kanal 1 och Svt1 Hd finns på 401. Skillnaden är enorm om man växlar mellan kanalerna med den blå knappen. Speciellt nu 17:50 när det är fotboll med rörliga bilder.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 10 mars 2013 - 17:52.
Postad 10 mars 2013 - 18:20
Paul Holmgren
-
Paul Holmgren
-
Användare
-
-
146 inlägg
Vad menar du? Är ni inne och modifierar bildströmmen?!?! Är det ni som lägger på kanalloggan för kanalerna? Du antar med stor sannolikhet fel, som jag skrev förut så kommer kanalen ha kvar den gamla loggan och epg fast den är utbytt. tittar du på vanliga TV3 så har du HD kanalen där mycket troligt.
Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 10 mars 2013 - 18:39
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Här är ingenting ändrat. Svt 1 sd finns på kanal 1 och Svt1 Hd finns på 401. Skillnaden är enorm om man växlar mellan kanalerna med den blå knappen. Speciellt nu 17:50 när det är fotboll med rörliga bilder.
Hade inte du ADSL/VDSL som uppkoppling? Isåfall gäller inte detta för din del. Dina kanaler ligger kvar på sina platser.
Postad 10 mars 2013 - 20:36
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Vad menar du? Är ni inne och modifierar bildströmmen?!?! Är det ni som lägger på kanalloggan för kanalerna?
Tror Markus menar loggan som syns i epg'n, inte kanalernas egna loggor.
Redigerat av Bopper, 10 mars 2013 - 20:37.
Postad 10 mars 2013 - 21:07
squiz
-
squiz
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Vad i helsike är det för klåparutsändning på TV4 HD nu 21:00?? Ska man kolla The Following...vad får man?? Byte mellan DolbyDigital o Stereo varje sekund!
Postad 10 mars 2013 - 21:11
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Vad i helsike är det för klåparutsändning på TV4 HD nu 21:00?? Ska man kolla The Following...vad får man?? Byte mellan DolbyDigital o Stereo varje sekund!
Japp det började med en rejäl ljudspik som höll på att spränga högtalarna. Och sen pendlar det som du skriver mellan två ljudspår. Fick stänga ner subben också då den tokmullrade....
Postad 10 mars 2013 - 21:15
squiz
-
squiz
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Japp det började med en rejäl ljudspik som höll på att spränga högtalarna. Och sen pendlar det som du skriver mellan två ljudspår. Fick stänga ner subben också då den tokmullrade....
Klåpare! Blir förbannad... Bara att sätta boxen i Analogt läge... :-(
Postad 10 mars 2013 - 21:20
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Klåpare! Blir förbannad...
Bara att sätta boxen i Analogt läge... :-(
Tack för tipset. Hoppades på bättring efter reklamen men icke. Fick bli analogt.
Postad 10 mars 2013 - 21:24
hio11
-
hio11
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tack för tipset säger jag också
Postad 10 mars 2013 - 22:08
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Det som nästan stör mig mest är att jag lagt ner tid på att byta ljudspår för sånt skräp som The Following. Vilken dynga! Undrar vad Bacon tänkte med? Han måste ju läst manuset innan.
Kasst med ljudet i alla fall.
En annan fråga. Någon som brukar kolla Serie A på TV4 sport extra? Hos mig ligger ljudspåret före bilden. Ganska rejält också. Mycket störigt.
Postad 10 mars 2013 - 22:31
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Det som nästan stör mig mest är att jag lagt ner tid på att byta ljudspår för sånt skräp som The Following. Vilken dynga! Undrar vad Bacon tänkte med? Han måste ju läst manuset innan. Kasst med ljudet i alla fall.
En annan fråga. Någon som brukar kolla Serie A på TV4 sport extra? Hos mig ligger ljudspåret före bilden. Ganska rejält också. Mycket störigt.
Ha,ha! Smaken är ju som... En kanonbra serie enligt mig men vad hade du väntat dig då?
Postad 10 mars 2013 - 22:48
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Ha,ha! Smaken är ju som... En kanonbra serie enligt mig men vad hade du väntat dig då?
Ja något jag inte hade väntat mig var att Donadoni skulle skriva i forumet. På svenska dessutom! Har inte du annat att göra? Typ träna Parma  Nä allvarligt jag kräver inte att en serie ska vara hundra procent realistisk men här var det ju rent löjligt. Sci-fi är ju mer realistiskt än detta! Slog över till italienska fotbollen och ljudet var åter före bilden. Har märkt det på flera av fyrans kanaler, som TV4 News och Film.
Postad 10 mars 2013 - 23:07
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Ja något jag inte hade väntat mig var att Donadoni skulle skriva i forumet. På svenska dessutom! Har inte du annat att göra? Typ träna Parma 
Nä allvarligt jag kräver inte att en serie ska vara hundra procent realistisk men här var det ju rent löjligt. Sci-fi är ju mer realistiskt än detta!
Slog över till italienska fotbollen och ljudet var åter före bilden. Har märkt det på flera av fyrans kanaler, som TV4 News och Film.
Ciao Bello! Jag har lärt mig svenska!!! Nej men tyckte du att första avsnittet var ren dynga ska du nog inte fortsätta se serien. Jag har sett 6 avsnitt nu och det är riktigt gastkramande emellanåt. ...men realistiska är ju sällan seriemördarthrillers...ibland vill man tänka bort logiken...
Postad 11 mars 2013 - 23:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Tror Markus menar loggan som syns i epg'n, inte kanalernas egna loggor.
Bopper har helt rätt i vad jag menar. För att förtydliga igen det är bara LAN kunder som får HD kanalerna på ordinarie plats. Detta beror på att digital-tv boxen kontrollerar med Thomson smart modemet kontrollerar med hjälp av smart modemet att man inte har bandbredd som är mindre än 70 mbit. Kan digital-tv boxen inte kontrollera med thomson modemet så förutsätts att man har LAN eftersom att man inte ska ha HD när man inte har Thomson modemet på xDSL. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 12 mars 2013 - 02:04
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Bopper har helt rätt i vad jag menar.
För att förtydliga igen det är bara LAN kunder som får HD kanalerna på ordinarie plats.
Detta beror på att digital-tv boxen kontrollerar med Thomson smart modemet kontrollerar med hjälp av smart modemet att man inte har bandbredd som är mindre än 70 mbit. Kan digital-tv boxen inte kontrollera med thomson modemet så förutsätts att man har LAN eftersom att man inte ska ha HD när man inte har Thomson modemet på xDSL.
Jag har ju verkligen HD-kanaler trots mina låga 7/1 adsl. (4/1) med Hd-kanal igång. Fick "tjata" mig till dem dock för avståndet till telestationen anses vara för långt för HD-kanaler. Jag vill prova sa jag och det gick bra och på den vägen är det. Jag har en egen kanallista så det gör inget att Svt Hd inte hamnar på kanalplats 1 och 2. Jag har dem där ändå i min egna lista.
Postad 13 mars 2013 - 21:39
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Det är ett tydligt tecken på det som händer när materialet spelas in med utrustning hos telia och TV kanalen inte följer EPG. Ska kolla om de kan lägga in mer inspelningsmarginal på den kanalen för att de ska få med hela programmet eller om comedy central inte tillåter det för man kan lyckas spela in program som man inte får spela in.
Felet med Comedy Centrals play funktion är att den ligger nån minut fel när den ska klippa avsnitten Futurama skulle starta 21.25 i kväll men då visades fortfarande South Park Ungfär nånstans 21.26-21.27 startades Futurama i stället
Postad 14 mars 2013 - 04:15
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Jag har ju verkligen HD-kanaler trots mina låga 7/1 adsl. (4/1) med Hd-kanal igång. Fick "tjata" mig till dem dock för avståndet till telestationen anses vara för långt för HD-kanaler. Jag vill prova sa jag och det gick bra och på den vägen är det. Jag har en egen kanallista så det gör inget att Svt Hd inte hamnar på kanalplats 1 och 2. Jag har dem där ändå i min egna lista.
Ifall du har ca 4Mbit kvar när du tittar på SVTHD så kan det inte vara HD program just då. Inte alla program som sänds i SVTHD är HD 720P. När vanliga SD program sänds så krävs inte mer än 3.5Mbit/s vilket ger 4Mbit/s kvar på en 7.5Mbit/s anslutning. Dock krävs det ca 8Mbit/s för att ta emot en äkta HD sändning på SVT HD. Då räcker inte 7Mbit/s till och det blir hackigt/fryser.
Redigerat av Joakim_A, 14 mars 2013 - 04:16.
Postad 14 mars 2013 - 09:47
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Då ni frågat förut om när tjänsten kommer lanseras för samsung smart tv så kan jag väl säga att det är försenat, orsaken är att det krävdes större förändringar än väntat för att få det att fungera ihop med Telia tjänst. Har för tillfället inget lanseringsdatum, allt jag vet är att det inte blir Q1 2013 som det sades från början.
Sen kan jag säga att det som är sagt nu är att tjänsten ska fungera på modellerna i 7000 och 8000 serien från 2012 och senare.
Det kommer inte finnas möjligheter att spela in via samsung smart tv lösningen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 14 mars 2013 - 10:03
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Felet med Comedy Centrals play funktion är att den ligger nån minut fel när den ska klippa avsnitten Futurama skulle starta 21.25 i kväll men då visades fortfarande South Park Ungfär nånstans 21.26-21.27 startades Futurama i stället
Nu har de utökat marginalerna till inspelningarna i programbiblioteket och då borde man få med hela programmet, även om kanalen har svårt att följa den EPG som vi har för kanalen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 14 mars 2013 - 15:48
modeselect
-
modeselect
-
Användare
-
-
122 inlägg
Ifall du har ca 4Mbit kvar när du tittar på SVTHD så kan det inte vara HD program just då. Inte alla program som sänds i SVTHD är HD 720P. När vanliga SD program sänds så krävs inte mer än 3.5Mbit/s vilket ger 4Mbit/s kvar på en 7.5Mbit/s anslutning. Dock krävs det ca 8Mbit/s för att ta emot en äkta HD sändning på SVT HD. Då räcker inte 7Mbit/s till och det blir hackigt/fryser.
Telias HD kanaler sänder med konstant bitrate, så det är ca 8Mbit oavsett content. Och även kontant 720 så SD blir uppskalat på kodaren. Vad Bosse nog menar är att han får 7Mbit i hastighet till internet beroende på att han har ett 8Mbit abonnemang. Men även om den hastigheten är låst till max 8Mbit så kan ju den verkliga bandbredden för TV-trafiken vara högre. Troligen ligger den verkliga bandbredden då på ca 8+4=12Mbit.
Postad 14 mars 2013 - 21:50
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Nu har de utökat marginalerna till inspelningarna i programbiblioteket och då borde man få med hela programmet, även om kanalen har svårt att följa den EPG som vi har för kanalen.
Samma gäller ju på SVT barnkanalen, när man kollar via SVTr, så är marginalerna konstiga.. ibland spelar de in ca 2min innan själva "huvudprogrammet" börjat, vilket slutar med att man ofta ej får med "slutet" osv.
Postad 16 mars 2013 - 08:41
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Nu har de utökat marginalerna till inspelningarna i programbiblioteket och då borde man få med hela programmet, även om kanalen har svårt att följa den EPG som vi har för kanalen.
Problemet kvarstår tyvärr. Prova gå in på programbiblioteket och comedy central och därefter klicka på Southpark och Futurama. Och just nu verkar ialla fall min box gå ca 2 min efter programtablå. Är varje programbiblioteks inspelning unik för varje kunds digitalbox eller är det samma för alla?
Postad 16 mars 2013 - 12:25
ivarssonivar
-
ivarssonivar
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Problemet kvarstår tyvärr. Prova gå in på programbiblioteket och comedy central och därefter klicka på Southpark och Futurama.
Och just nu verkar ialla fall min box gå ca 2 min efter programtablå. Är varje programbiblioteks inspelning unik för varje kunds digitalbox eller är det samma för alla?
Comedy Central kan inte följa sin egen tv-tablå över överhuvudtaget har nog felanmält detta en 7 gånger både till telia och Comedy Central under det senaste året men inget hjälper.
Postad 17 mars 2013 - 15:34
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Igår hände det igen!!!  Pausade i ett program på Svt1HD (401) och när jag skulle pausa upp så hamnade jag i ett program som pågick på Tv4 istället.
Hela timeshiften har ballat ur sen senaste uppdateringen..
Postad 17 mars 2013 - 20:28
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Taskig ljudsynk på Club Calcio på TV4 Sport Xtra ikväll.......
Postad 18 mars 2013 - 10:19
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Igår hände det igen!!! Pausade i ett program på Svt1HD (401) och när jag skulle pausa upp så hamnade jag i ett program som pågick på Tv4 istället.
Hela timeshiften har ballat ur sen senaste uppdateringen..
Har din box varit påslagen i mer än 24 dygn? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 18 mars 2013 - 10:44
eralshn
-
eralshn
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Kör lite Play+ och noterar att bildöverföringen på 7:an hackar betänkligt, nyss gick samma curlingevent på eurosport
och 7:an, klockrent på eurosport, hackigt på 7:an
Postad 18 mars 2013 - 10:55
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Problemet kvarstår tyvärr. Prova gå in på programbiblioteket och comedy central och därefter klicka på Southpark och Futurama.
Var det inspelningar du pratade om som gjordes efter att jag skrev att de utökat inspelningslängden? Och just nu verkar ialla fall min box gå ca 2 min efter programtablå. Är varje programbiblioteks inspelning unik för varje kunds digitalbox eller är det samma för alla?
Samtliga inspelningar som görs hos Telia följer alltid EPG och en klocka som är synkad med fröken ur. Det är på detta man kan lägga till en inspelningsmarginal både före och efter. Det är på grund av inspelningsmarginal och att kanalen är dålig på att följa epg som det kan bli mycket inspelat före och efter... Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 18 mars 2013 - 12:02
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Nu har jag ju ca: 12 mbit in men jag ser aldrig de sista 5 mbiten för de är dedikerade till just digital-tv. 12-8 blir 4 och jag har verkligen hd-kvalitet så som Telia tycker att det ska vara. Skillnaden är enorm mot sd av samma kanal. Ta bort digital-tv och jag kan ha ADSL+ och stabila 15/2. Digitaltv är inte kombatibel med ADSL+-plattformen så jag fick gå ner till 6-8 och maximalt 12.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 18 mars 2013 - 12:26.
Postad 18 mars 2013 - 12:42
Unregistered83cc1938
-
Unregistered83cc1938
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hur kommer ni göra med Viasats HD kaneler nu när de sänder alla sportkanaler i HD? Just nu har ni bara Fotboll HD, Premiere League HD och Motor HD. Men viasat har ju även Sport HD och Hockey HD nu. De har ju HD på alla filmkanaler också och ni har bara Viasat Film HD, hur kommer det sig?
Postad 18 mars 2013 - 13:19
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Hur kommer ni göra med Viasats HD kaneler nu när de sänder alla sportkanaler i HD? Just nu har ni bara Fotboll HD, Premiere League HD och Motor HD. Men viasat har ju även Sport HD och Hockey HD nu. De har ju HD på alla filmkanaler också och ni har bara Viasat Film HD, hur kommer det sig?
+1
Postad 18 mars 2013 - 15:11
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Digitaltv är inte kombatibel med ADSL+-plattformen så jag fick gå ner till 6-8 och maximalt 12.
Det är ADSL 2+ där man har digital-tv med, men man rekommenderar inte bredband 30 via ADSL tillsammans med digital-tv (och framför allt med HD). Sen väljer man helst en profil som är lite lägre hastighet och kan vara mer interleave för att ge stabilare uppkoppling (mindre CV fel än om man bara har surf tjänst) . Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 18 mars 2013 - 15:16.
Postad 18 mars 2013 - 21:44
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Har någon av er som har Viasat Sport HD-paketet lust att kika på Premier League HD-kanalen vid tillfälle? Jag har små störningar på den med några sekunders mellanrum sedan några veckor tillbaka. Det syns inte så tydligt när det är studio/frågesport etc på kanalen men när det är fotboll blir det otittbart eftersom bilden rycker till lite med några sekunders mellanrum. Har felanmält till Telia men dom säger att dom inte ser samma hos sig vilket är konstigt eftersom det är enda kanalen som det är så på och det fungerade som sagt för några veckor sedan.. Har fiber och bor i Vallentuna. Inte så ofta man tittar på kanalen men ibland visar dom en annan match än Viasat Fotboll HD men som det är nu med störningarna kan jag inte kolla på den.
Postad 18 mars 2013 - 22:08
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Har din box varit påslagen i mer än 24 dygn?
Om du menar påslagen som i att den har varit i kontakt med ström i 24 dygn så är svaret ja. Brukar stänga av den till standby varje natt men det hjälper kanske inte?
Postad 19 mars 2013 - 00:13
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Är det nån mer än jag som upptäckt konstigt Time Shift beteende efter den nya mjukvaru-uppdateringen?
Det är främst vid spolning jag märkt det. Det kan handla om att spolningen inte reagerar snabbt nog när man trycker på play för att stoppa den med resultatet att man spolar lite för långt, men detta händer inte alltid, ibland så reagerar boxen som den ska. Andra underligheter är att tidsmarkören ibland fastnar i några sekunder trots att spolningen fortfarande pågår. Ibland är det ännu värre att det överhuvudtaget inte dyker upp nån progress bar när man har pausat ett program.
Jag tycker även att kanalbyten går långsammare nu, informationsskylten med programinformation för den kanal man byter till dyker ibland upp före själva kanalbytet sker. Detta innebär att kanalbytena ibland går långsammare nu, det känns som att vara tillbaka på 90-talet då digital TV var helt nytt. Men som sagt det är bara ibland och inte hela tiden det är så här.
Nån annan som märkt av dessa underligheter efter den nya mjukvaran dykt upp?
Postad 19 mars 2013 - 07:10
ltblad
-
ltblad
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Efter den senaste uppdateringen så fungerar det inte att snabbspola eller hoppa framåt när man startar om ett program från början.
Detta gäller bland annat TV4 och TV7.
Jag kontaktadeTelia om detta och svaret är:
*************************************** Hej!
Efter lite eftersökning så har jag hittat orsaken till detta.
Tyvärr är det så att tv4 begärt att spolningsfunktionen skall avaktiveras på vissa program, då dom valt att ha kvar reklamen i dessa.
Så nu går det inte att hoppa eller snabbspola på dessa kanaler längre.
Postad 19 mars 2013 - 10:36
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Är det nån mer än jag som upptäckt konstigt Time Shift beteende efter den nya mjukvaru-uppdateringen?
Det är främst vid spolning jag märkt det. Det kan handla om att spolningen inte reagerar snabbt nog när man trycker på play för att stoppa den med resultatet att man spolar lite för långt, men detta händer inte alltid, ibland så reagerar boxen som den ska. Andra underligheter är att tidsmarkören ibland fastnar i några sekunder trots att spolningen fortfarande pågår. Ibland är det ännu värre att det överhuvudtaget inte dyker upp nån progress bar när man har pausat ett program.
Jag tycker även att kanalbyten går långsammare nu, informationsskylten med programinformation för den kanal man byter till dyker ibland upp före själva kanalbytet sker. Detta innebär att kanalbytena ibland går långsammare nu, det känns som att vara tillbaka på 90-talet då digital TV var helt nytt. Men som sagt det är bara ibland och inte hela tiden det är så här.
Nån annan som märkt av dessa underligheter efter den nya mjukvaran dykt upp?
Ja, fast oresponsiviteten har jag bara råkat ut för om jag har en inspelning på samtidigt. Andra underligheter med timeshift är att tidsmarkören hoppar upp då och då medan man tittar. Händer också att den fastnar kvar när man kommit ikapp i tid och vägrar försvinna. Endast ett kanalbyte får den att försvinna. Efter den senaste uppdateringen så fungerar det inte att snabbspola eller hoppa framåt när man startar om ett program från början. Detta gäller bland annat TV4 och TV7.
Jag kontaktadeTelia om detta och svaret är: *************************************** Hej! Efter lite eftersökning så har jag hittat orsaken till detta. Tyvärr är det så att tv4 begärt att spolningsfunktionen skall avaktiveras på vissa program, då dom valt att ha kvar reklamen i dessa. *************************************** Så nu går det inte att hoppa eller snabbspola på dessa kanaler längre.
Jupp, TV4 höjer rösten och Telia kryper till korset. TV4 måste vara det närmaste man kan komma "TV from hell"... Tex TV4 Film lanserades som reklamfri, men det löftet har TV4 brutit.
Postad 19 mars 2013 - 15:19
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Special Ops på TNT, dansk text... Ändrade till finsk, fick finsk. Ändrade tillbaka till svensk, får dansk!
Edit: OK efter reklampausen.
Redigerat av tomano58, 19 mars 2013 - 15:43.
Postad 19 mars 2013 - 15:54
pryzze
-
pryzze
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
HBO ?
Marcus kan du tala om för mig varför ni tar betalt för tvillingabbonemanget på HBO.
Enligt deras villkor kan man titta på HBO på 5 enheter. Det borde väl inte vara sämre
om man går via Telia?
//Pryzze
Postad 19 mars 2013 - 17:49
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Har c-more frivisning nu?
Har alla kanaler helt plötsligt
Postad 19 mars 2013 - 19:30
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Har c-more frivisning nu? Har alla kanaler helt plötsligt
Samma här
Postad 20 mars 2013 - 00:07
jappa
-
jappa
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Samma här
Finns lite information om detta på deras Facebooksida. Telia kommer att ha en frivisning på kanalerna helgen 4-7/4. För att säkerställa att alla får dessa till sig börjar de utrullningen redan nu. Även från Telias twitterflöde kan man läsa: Det är en frivisning på totalt 21 kanaler fram till och med den 7/4. //CS
Postad 20 mars 2013 - 20:24
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Om du menar påslagen som i att den har varit i kontakt med ström i 24 dygn så är svaret ja. Brukar stänga av den till standby varje natt men det hjälper kanske inte?
Det hjälper inte att den är i standby. Som jag skrivit tidigare så har problemet att göra med att det blir en räknare som får overflow efter drygt 24 dygn, så starta gärna om din box genom att dra ut strömmen strax innan 24 dygn så blir det inte samma problem igen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 20 mars 2013 - 20:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Det ska vara frivisning helgen efter påsk, alltså 4-7:e April. Frivisningen gäller samtliga kunder, även de kollektiva. Detta sker i samband med att vi lägger till programbiblioteken TV4 komedi, TV4 Guld, TV4 Sport, TV4 News för de med kanalpaket lagom, de kunder som har stor får samma programbibliotek som de som har lagom samt de ett programbibliotek för BBC entertainment. De kunder som har TV4 Sport Xtra kommer även att få ett programbibliotek för den kanalen. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 20 mars 2013 - 20:58
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Special Ops på TNT, dansk text... Ändrade till finsk, fick finsk. Ändrade tillbaka till svensk, får dansk!
Edit: OK efter reklampausen.
Med stor sannolikhet, fel från leverantör. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 20 mars 2013 - 21:05
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 854 inlägg
@ Markus
Det har dykt upp en Kanal 10 på plats 109. Är det en tillvalskanal eller kommer den i något kanalpaket?
Postad 20 mars 2013 - 22:03
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Det har dykt upp en Kanal 10 på plats 109. Är det en tillvalskanal eller kommer den i något kanalpaket?
Du han före mig, det är alltså kanal med kristna budskap som heter Kanal 10 och då ej ska förväxlas med TV 10 som vi oxå har i vårat utbud. Den frivisas till samtliga kunder drygt 2 månader men kommer sedan att kosta 29 kr/månad. Markus Johansson Telia kundservice
Postad 21 mars 2013 - 04:31
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Det ska vara frivisning helgen efter påsk, alltså 4-7:e April. Frivisningen gäller samtliga kunder, även de kollektiva.
Detta sker i samband med att vi lägger till programbiblioteken TV4 komedi, TV4 Guld, TV4 Sport, TV4 News för de med kanalpaket lagom, de kunder som har stor får samma programbibliotek som de som har lagom samt de ett programbibliotek för BBC entertainment.
De kunder som har TV4 Sport Xtra kommer även att få ett programbibliotek för den kanalen.
De där nya programbiblioteken gäller de även oss med kollektivt Lagom? Är det inte konstigt att programbiblioteken för TV4 Komedi, samt TV4 Guld nu görs tillgängliga för kunder med Lagom men respektive huvudkanal får vi inte tillgång till? Programbibliotek utan tillhörande kanal har vi aldrig haft förut. Varför får vi som har Lagom ej tillgång till programbiblioteketet för huvudkanalen TV4 samt TV11 och Sjuan vilket ju är TV4's huvudkanaler? Blir ju verkligen konstigt att vi nu får programbibliotek för kanaler som vi inte har men för de kanaler vi har så får vi inget programbibliotek.
Postad 21 mars 2013 - 16:50
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Det är ADSL 2+ där man har digital-tv med, men man rekommenderar inte bredband 30 via ADSL tillsammans med digital-tv (och framför allt med HD).
Sen väljer man helst en profil som är lite lägre hastighet och kan vara mer interleave för att ge stabilare uppkoppling (mindre CV fel än om man bara har surf tjänst) .
Det låter på dig som om jag har det bästa upplägget man kan ha givet mina förutsättning med ADSL och 2,5 km telefonledning? Jo jag är nöjd efter att ha tjatat lite om att jag ville ha HD-kanaler och att surf i övrigt sjunker till 4 Mbit med Hd-kanal iigång inte stör mig alls.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 mars 2013 - 16:52.
Postad 21 mars 2013 - 18:53
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Det ska vara frivisning helgen efter påsk, alltså 4-7:e April. Frivisningen gäller samtliga kunder, även de kollektiva.
Detta sker i samband med att vi lägger till programbiblioteken TV4 komedi, TV4 Guld, TV4 Sport, TV4 News för de med kanalpaket lagom, de kunder som har stor får samma programbibliotek som de som har lagom samt de ett programbibliotek för BBC entertainment.
De kunder som har TV4 Sport Xtra kommer även att få ett programbibliotek för den kanalen.
hade gärna sett att ni levererar till oss på öppen fiber!
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|