Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 oktober 2008 - 23:12

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

wtf... symbol-knappen på tgb funkar inte i Opera. Får inte upp något på skärmen :(

Vet, har kontaktat supporten om bla. det. De säger att det är Operas fel och kommer troligen åtgärdas i nån uppdatering

Postad 21 oktober 2008 - 00:00

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Då har man även fått ordning på internetet... fattade vad jag hade gjort för fel innan

Vågar man prova på sig det här med sps igentligen? Finns det nån nybörjarguide eler nån som har lust att knåpa ihop en? skulle uppskattas

Förrestetn... hard reset... Återfår nallen sina origianinställningar då eller?

Vid en Hard Reset nollställer sig telefonen och raderar alla sms/mail/kontakter/inställningar m.m som du lagt in.
När du sätter på telefonen efter en Hard Reset, startar enheten om från grunden och installerar om den Rom (Windows Mobile och all inkluderad mjukvara) som ligger ifrån start och du måste konfigurera om allt från början igen.

Det är som att fabriksåterställa telefonen, med andra ord.

Hard Reset på X1: Det finns 2 hårdvaruknappar på varsin sida, under skärmen.
Håll dessa nedtryckta och stoppa in pennan i reset hålet. Efter att att tryckt pennan i resethålet håller man fortfarande knapparna under skärmen intryckta.
Ett meddelande om Hard Reset kommer nu upp på X1:ans display.

Soft Reset är bra att göra om telefonen har hängt sig och det inte går att stänga av med powerknappen.
Soft Reset är en mjuktstart och gör samma sak som att bara stänga av och sätta på telefonen.
Inget försvinner med andra ord.
Soft Reset: Ta bort batteriluckan. På höger långsida finns ett litet hål.
Tryck ner pennan i hålet och telefonen utför en Soft Reset.

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 00:17.

Postad 21 oktober 2008 - 00:33

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tackar.. Men nu verkar det som att batteri ikonen, har försvunnit..?
Har lyckats fixa ljuset nu! =)

Hur gör man för att ändra bakrundsbild?

För att få tillbaka batteri ikonen på skärmen:

Start
Inställningar
System
Klocka och alarm
Mer

Bocka nu ur rutan: "Visa klockan i namnlisten i alla program"

Nu försvinner klockan högst upp på skärmen och batteri ikonen lägger sig där istället.

För att byta en bild på orginalskärmen:
Start
Inställningar
Idag
Klicka i boxen: "Använd den här bilden som bakgrund"
Tryck sedan på "Bläddra" och leta upp den bild du vill ha.

Vill du dock byta tema ska du leta efter .tsk filer på nätet som är anpassade till telefonen.
De flesta teman är gjorda för skärmar med qvga upplösning (320x240).
Vet ej om dessa kommer att funka eftersom
jag inte har testat på min X1.

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 00:41.

Postad 21 oktober 2008 - 07:42

Slaktad
  • Slaktad
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

är de någon mer än jag som hört att något sitter löst inne i telefonen låter som de är en liten skruv eller liknande som låter om man håller telefonen nära örat och skakar försiktigt.
blir tyst om jag håller försiktigt med tummen brevid kameralinsen

är de helt normalt, kan tillägga att jag inte tappat eller slagit i telefonen någon stans

Jag har också samma "problem". Någon som har felanmält detta och fått någon förklaring?

Annars är jag grymt nöjd med telefonen. Ja, WM är plottrigt, men inte värre än att det går att hantera med fingrarna.

Postad 21 oktober 2008 - 08:00

Qramohn
  • Qramohn
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Hej
Är det någon som kan svara på om det finns en bokmärkesfunktion i mediaspelaren? Lyssnar ofta på ljudböcker :(

Den inbyggda saknar det.
Skaffa dig Coreplayer, så får du funktionen.

Postad 21 oktober 2008 - 08:04

hdmi
  • hdmi
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kryssa ur rutan att telefonen ska gå i standby när ni använder bluethooth och ls telefonen med lur på i nåra sekunder istället så bör inte BT stängas av.

Det är en ny mjukvara på gång, SE-folket testkör just nu enligt uppgift från en "insider" :(

Postad 21 oktober 2008 - 08:10

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Har problem att synka mina kontakter från Outlook (även kalender/mail m.m.) med min Xperia. Ser i tråden att även andra haft detta problem, men ingen lösning...

Sitter med Windows Vista, Office 2007, Center för Windos Mobile-enheter 6.1

Windows hittar mobilen, inga problem att överföra filer till telefonen/minneskortet, när jag klickar på "synkronisera knappen" säger windows programmet på datorn att synkningen gick bra, men den får inte med något från Outlook.

På SE's X1 support sa de att det måste vara fel på Office installationen, men har ominstallerat Office med samma resultat. :(

Någon här som har ett bra tipps, eller lyckats åtgärda problemet?

Help plz...

Jag sitter med samma grejjer och det funkar klockrent för mig iaf

Har du valt att den ska plocka med grejjer från outlooken då? Finns på inställningar i center for windows mibile

Postad 21 oktober 2008 - 08:16

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Ang+ende X1 och SKYPE

På tres andra modeller har de ju skype förinstallerat, men på X1 så är den ju inte det utan det är du själv som måste installera det

Det jag undrar över då här är ju att det är 2 saker man måste få från SKYPE?

1. Onelinenummer så bl a fasta telefoner kan ringa upp genom internet till lokaltaxa

2. Kredit för månadsavgiften

Har jag förstått rätt?

För måste jag tanka ner SKYPE måset jag ju även registrera mig och köpa månadskostnad inom Sverige?

Postad 21 oktober 2008 - 08:40

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Förstår inte varför XP inte vill hitta mobilen? Stoppar in sladden i valfri USB, får meddelandet att ny maskinvara hittats men det förekommer problem, sen kommer ny information om vad som hittats, sen går den tillbaks till ny maskinvara hittats

Postad 21 oktober 2008 - 10:18

emoffster
  • emoffster
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Finns de nå friluffsgpspogram som man kan se hur långt man gått och medel hastighet osv?

Eller kanske nåt pogram som "ritar" upp vägen man gått osv.

NoniGPSPlot ritar upp vägen, du ser hastighet och hur långt du färdats. Gratis.
http://www.freewarep...plot-v2-72.html

Postad 21 oktober 2008 - 10:30

spaceboy
  • spaceboy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag sitter med samma grejjer och det funkar klockrent för mig iaf

Har du valt att den ska plocka med grejjer från outlooken då? Finns på inställningar i center for windows mibile

Jodå, det är ikryssat i center för "windows mobile enheter".
Testar att synka telefonen med 'jobb datorn' och här fungerar det bra, (dock med XP, office 2003, Active Sync).

Väldigt irriterande att jag inte får det att fungera hemma :(

Inga andra tipps om varför telefonen inte vill synka med mitt Outlook 2007?

Postad 21 oktober 2008 - 10:42

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Hur fick du den dioden att lysa och till vad kan den lysa? (funktioner)

Tack för tipset med Valert, funkar utmärkt

Jag, plocka ut batteriet med USBn i. Då lös den

Vart kan jag ladda hem tomtom 7? Någon annan rolig gps som man kan ladda ner gratis?

Skulle även behöva något program så jag kan spela upp filmer i mobilen. Något bra program? Vart kan jag ladda ner det?

Google maps som ligger i telefonen är gratis GPS program. CorePlayer är ett bra program för film, finns på deras hemsida. Goggle är din vän, det första som kommer upp när du söker.

När det gäller ladda ner tom tom 7 så får du höra med dom. Anledningen till att många här inte svarar på de frågor som kommer upp om tom tom 7 är helt enkelt för att det svaret med största sannolikhet bryter mot detta forumets regler, om du fattar vad jag menar.

Redigerat av P@itor, 21 oktober 2008 - 10:44.

Postad 21 oktober 2008 - 10:56

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

NoniGPSPlot ritar upp vägen, du ser hastighet och hur långt du färdats. Gratis.
http://www.freewarep...plot-v2-72.html

Kan inte Garmin XT och andra GPS program plotta hur man rört sig? Jag har Garmin på min plus friluftskartan, men inte kommit på hur man slår på plotting... Om det nu går.. Vill även ändra ikonen från en bil till nåt annat, typ en vanlig pil..

Hur ser eran today/now skärm ut?
Jag har installerat fullversionen av spb mobile shell, samt spb pocket plus.. Tyvärr vill jag inte använda SPB Shell's now-screen då jag inte lyckas få MSN att visas på den.. Jag conffade helt enkelt originalpanel #1 och la dit SPB tabbar och såhär ser min today skärm ut..
Postad bild

Ops.. Jag skulle städa upp bland mina kontakter, så jag raderade alla kontakterna i outlook i vista, sen när jag skulle synca telefonen så raderades alla kontakterna i telefonen också.. Hur får jag tillbaka dom? Jag körde in dom igen i telefonen med en backup, och tänkte sen synca igen för att få tillbaka dom i outlook, men dom vägrar syncas in i outlook igen.. Kan man manuellt göra en kontakter-kopiering från telefonen till datorn?

Redigerat av Preed, 21 oktober 2008 - 11:03.

Postad 21 oktober 2008 - 11:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Du kan ställa in hur du vill att den ska synca...
Ställ så att den skriver över outlook med kontakter från mobilen...

Sen kan du ju ändra så det bara går åt andra hållet..Beror ju på vilket du gillar bättre :-)

Koppla telefonen till datorn.öppna active sync>verktyg>alternativ>inst'llningar
Vid konflikt ...Där kan du ställa hur du vill den ska göra

Edit
Snygg Todayskärm :-)

Redigerat av moparman, 21 oktober 2008 - 11:11.

Postad 21 oktober 2008 - 11:17

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Du kan ställa in hur du vill att den ska synca...
Ställ så att den skriver över outlook med kontakter från mobilen...

Sen kan du ju ändra så det bara går åt andra hållet..Beror ju på vilket du gillar bättre :-)

Koppla telefonen till datorn.öppna active sync>verktyg>alternativ>inst'llningar
Vid konflikt ...Där kan du ställa hur du vill den ska göra

Edit
Snygg Todayskärm :-)

Jag har testat synca med båda konflikt inställningarna, det gör ingen skillnad.. Noll kontakter i outlook på datorn :(

Postad 21 oktober 2008 - 12:08

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Förstår inte varför XP inte vill hitta mobilen? Stoppar in sladden i valfri USB, får meddelandet att ny maskinvara hittats men det förekommer problem, sen kommer ny information om vad som hittats, sen går den tillbaks till ny maskinvara hittats

Hade problem med att få synkningen att funka i XP. Så jag avmarkerade "Aktivera avancerade nätverksfunktioner" under Inställningar -> Anslutningar -> USB till PC . Därefter så fungerade det utmärkt.

Postad 21 oktober 2008 - 12:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Var ute i helgen och letade efter en bra enkel skyddsväska till X1an. Tyckte om den enkla varianten som följde med P1i vilket gjorde att man kunde stoppa in telefon med väska i byxfickan. Lyckades inte hitta vad jag ville ha. Så jag letade fram kunskaperna från syslöjden och satte mig och sydde en väska i filttyg på 5 minuter.. inte världens vackraste men fullt funktionsduglig och helt unik :( (den funkar även att putsa skärmen med). Är det någon annan som skaffat sig ett fodral?
Bifogad fil  DSC_0016.jpg   27,35K   1 Antal nerladdningar

Postad 21 oktober 2008 - 12:45

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Jag kommer av någon anledning att tänka på "förhud"...

Postad 21 oktober 2008 - 12:53

NielsX1
  • NielsX1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som kan hjälpa mig att förklara hur jag ställer in grps och mms på min X1a? Jag har ett halebop kontantkort och på deras sida finns inte färdiga inställningar att skicka än. Mkt tacksam för svar

Postad 21 oktober 2008 - 12:58

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Är det någon annan som skaffat sig ett fodral?

Jag använder en "påse" som följde med Sonys MD på den tiden det begav sig. Som på bilden nedan:

Postad bild

Letar dock för fullt efter något bättre. Observera att det inte är jag som har tagit bilden. :(

Postad 21 oktober 2008 - 12:59

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Jag skaffade en "mobil strumpa" med Simpsons tryck på (nä jag är inte ett barn, bara korkat förtjust i simpsons som du kan se i mitt galleri!) Har den mest för att slippa repor på min skyddsdisplay som jag åxo har! :( Tjejen tror jag e dum i huvet när jag sitter och leker med luren stup i kvarten

Edit: la till bild
Bifogad fil  IMG_3942.JPG   3,62MB   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Majorglenn, 21 oktober 2008 - 13:01.

Postad 21 oktober 2008 - 13:10

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Vilket program bör man använda för att konvertera ens dvd filmer till lämpligt format på nallen?

Postad 21 oktober 2008 - 13:20

ess_N
  • ess_N
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Det där med fodral att ha Xperian i, kom på att jag hade ett paket med oanvända iPod-strumpor liggandes. Passar perfekt! :( sedan så har man några olika att byta mellan! hehe

Postad 21 oktober 2008 - 13:23

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Kan inte Garmin XT och andra GPS program plotta hur man rört sig? Jag har Garmin på min plus friluftskartan, men inte kommit på hur man slår på plotting... Om det nu går.. Vill även ändra ikonen från en bil till nåt annat, typ en vanlig pil..

Hur ser eran today/now skärm ut?
Jag har installerat fullversionen av spb mobile shell, samt spb pocket plus.. Tyvärr vill jag inte använda SPB Shell's now-screen då jag inte lyckas få MSN att visas på den.. Jag conffade helt enkelt originalpanel #1 och la dit SPB tabbar och såhär ser min today skärm ut..
Postad bild

Ops.. Jag skulle städa upp bland mina kontakter, så jag raderade alla kontakterna i outlook i vista, sen när jag skulle synca telefonen så raderades alla kontakterna i telefonen också.. Hur får jag tillbaka dom? Jag körde in dom igen i telefonen med en backup, och tänkte sen synca igen för att få tillbaka dom i outlook, men dom vägrar syncas in i outlook igen.. Kan man manuellt göra en kontakter-kopiering från telefonen till datorn?

Har du inte tömt papperskorgen i windows ligger förmodligen alla dina kontakter där. Bara att skicka tillbaka dom.

Annars är det lite krångel... ett sätt skulle vara att döpa om telefonen så outlook tror att det är en ny lur, då kommer den synka allt.

/Miki

Postad 21 oktober 2008 - 13:42

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem eller problem och problem men så här är det iallafall.

Jag har anslutit en nätverksenhet här på firman i mn X1:a och loggat in osv. men nu vill jag plocka bort denna nätverksenhet på X1:an men var gör jag det någonstans. Går man in i filutforsakren så ligger den så ligger ju genvägen där på menyn ovanför minneskortet men vill ha bort den. Hoppas ni fattade. Hur gör jag?

Postad 21 oktober 2008 - 14:13

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Det där med fodral att ha Xperian i, kom på att jag hade ett paket med oanvända iPod-strumpor liggandes. Passar perfekt! :( sedan så har man några olika att byta mellan! hehe

Hallo!!
Jag köpte ett sånt där fodral man får med när man köper en P1i, passar bra och är grymt snyggt!!!

Postad 21 oktober 2008 - 14:17

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Var ute i helgen och letade efter en bra enkel skyddsväska till X1an. Tyckte om den enkla varianten som följde med P1i vilket gjorde att man kunde stoppa in telefon med väska i byxfickan. Lyckades inte hitta vad jag ville ha. Så jag letade fram kunskaperna från syslöjden och satte mig och sydde en väska i filttyg på 5 minuter.. inte världens vackraste men fullt funktionsduglig och helt unik :( (den funkar även att putsa skärmen med). Är det någon annan som skaffat sig ett fodral?
Bifogad fil  DSC_0016.jpg   27,35K   1 Antal nerladdningar

Hallo!!
Jag köpte ett sånt där fodral man får med när man köper en P1i, passar bra och är grymt snyggt!!! Jag köpte det på www.skalshop.se , den hette Sonyericsson ficka IPP-60 . de hade andra sorter med! Ha det!

Postad 21 oktober 2008 - 14:45

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Vilket program bör man använda för att konvertera ens dvd filmer till lämpligt format på nallen?

Jag brukar använda detta

Postad 21 oktober 2008 - 14:50

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som har hittat nåt nummeriskt tgb med stöd för t9(svensk).
Jag har testat massor från xda, men det enda som fungerat har varit engelskt.

Hur gör ni när ni skickar sms med en hand?

Steffe

Postad 21 oktober 2008 - 14:53

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Jag köpte ett sånt där fodral man får med när man köper en P1i, passar bra och är grymt snyggt!!!

Beställt! Tack för tipset.

Postad 21 oktober 2008 - 15:33

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jodå, det är ikryssat i center för "windows mobile enheter".
Testar att synka telefonen med 'jobb datorn' och här fungerar det bra, (dock med XP, office 2003, Active Sync).

Väldigt irriterande att jag inte får det att fungera hemma :)

Inga andra tipps om varför telefonen inte vill synka med mitt Outlook 2007?

Kolla detta först:
1) Kör du med 32 eller 64-bitars Vista?
2) Är din Device Manager 6.0 eller 6.1?

Avinstallera den Device Manager du har i datorn och tanka ner den senaste versionen (6.1) och se till att den är för 32 eller 64-bitars Vista.

Hoppas att det löser sig.
Direktlänkar till de olika Vista versionerna av Device Manager finns i första inlägget i "WIndows Mobile" tråden.

Postad 21 oktober 2008 - 16:41

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Hallo!!
Jag köpte ett sånt där fodral man får med när man köper en P1i, passar bra och är grymt snyggt!!! Jag köpte det på www.skalshop.se , den hette Sonyericsson ficka IPP-60 . de hade andra sorter med! Ha det!

Tjena
Passar x1:an precis i den fickan(ipp-60) du köpte??

/P

Postad 21 oktober 2008 - 16:45

Nordnord
  • Nordnord
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Detta reset hålet på x1 var sitter det (hard reset) .

Postad 21 oktober 2008 - 16:52

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Detta reset hålet på x1 var sitter det (hard reset) .

Reset hålet hittar du om du tar bort batteriluckan och tittar på den nedre delen av höger långsida.
Stoppa in en penna där och tryck till så blir det en Soft Reset.
Håll ner knapparna under skärmen, stoppa pennan i reset hålet och tryck till, ta ur pennan ur hålet och håll knapparna fortfarande nedtryckta så kommer det upp en fråga på skärmen om du verkligen vill göra en Hard Reset.

Annat sätt att göra en Hard Reset:
Start
Inställningar
System
Rensa Lagrat
Ange koden 1234
Tryck på JA

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 16:55.

Postad 21 oktober 2008 - 16:54

voroojak
  • voroojak
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
jag har överfört ringsignaler till minneskortet hur kan jag använda det eller flytta de från minnes kortet till ringsignal mappen?

Postad 21 oktober 2008 - 16:59

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

jag har överfört ringsignaler till minneskortet hur kan jag använda det eller flytta de från minnes kortet till ringsignal mappen?

Du kan placera dessa under "Den här enheten/Windows/Rings"
Eller:
Du kan ha kvar dom på minneskortet, ta pennan och håll den tryckt mot filen.
Då kommer det upp en ruta där det står: "Ange som ringsignal"
Klicka på den texten.

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 17:00.

Postad 21 oktober 2008 - 16:59

Nordnord
  • Nordnord
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tackar så inte det för pennan var kvar i sitt hål.

Postad 21 oktober 2008 - 17:07

voroojak
  • voroojak
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Du kan placera dessa under "Den här enheten/Windows/Rings"
Eller:
Du kan ha kvar dom på minneskortet, ta pennan och håll den tryckt mot filen.
Då kommer det upp en ruta där det står: "Ange som ringsignal"
Klicka på den texten.

Tack för hjälpen.

Postad 21 oktober 2008 - 17:17

Guardian74
  • Guardian74
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som har hittat nåt nummeriskt tgb med stöd för t9(svensk).
Jag har testat massor från xda, men det enda som fungerat har varit engelskt.

Hur gör ni när ni skickar sms med en hand?

Steffe

Jag tipsade om detta tidigare i tråden http://www.cootek.com/ finns med svenska.

Postad 21 oktober 2008 - 17:20

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Fick skicka tillbaka min för att ljudet va så lågt(samtal) och dom konstaterade att den va trasig. Så nu fick jag mail från katshing och dom hade tydligen fått in några silver idag:) så nu undrar jag om fler tycker att ljudet är lågt under samtal?

Redigerat av Zoobo, 21 oktober 2008 - 17:21.

Postad 21 oktober 2008 - 17:21

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Fick aldrig det att fungera, får försöka igen

Postad 21 oktober 2008 - 17:43

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Fick aldrig det att fungera, får försöka igen

Har installerat det jag oxå och får säga att det funkar sådär, har inte klurat ut hur man lägger in nya ord samt att orden som finns från början är väl inte allt för många. Men det får duga tills dom portar keyboarden som medföljer touch diamond till X1:an borde dyka upp snart då touch hd ju kommer snart och den har samma upplösning...

Postad 21 oktober 2008 - 18:09

JEwenson
  • JEwenson
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Fick skicka tillbaka min för att ljudet va så lågt(samtal) och dom konstaterade att den va trasig. Så nu fick jag mail från katshing och dom hade tydligen fått in några silver idag:) så nu undrar jag om fler tycker att ljudet är lågt under samtal?

Inte haft några som hellst problem, tycker samtalen går alldeles förträffligt bra med lysande bra ljud för att vara en mobiltelefon.

Passar även på att tacka för länktipset om påsen till P1an, hade en sådan tidigare och gillade påsen, perfekt att man kan skaffa en sådan till nya leksaken också!

Har haft några dagar på mig att leka med denna roliga mackapär nu, och jag gillar den starkt, klart bra telefon som växer mer och mer för varje dag som går. Något ovant när man aldrig kört Windows Mobile förut, men med lite övning så går det bättre och bättre? Däremot har jag problem med att vissa inställningar inte sparas när man stänger av telefonen, gillar att faktiskt göra det då och då, men lite småsurt när det första man får göra efteråt är att återställa inställningar som borde sparats (t.ex. avslagen optisk joystick, men har vant mig lite vid den..). Dessutom har jag problem med att vi påslagning av telefonen så hinner jag inte knappa in PIN-koden innan den displayen försvinner in bakom WM, lätt att fixa men ändå irriterande!

Sen den lilla detaljen då att det inte går att synkronisera kontakter/kalender med de inbygda programmen i Windows Vista, borde för tusan Microsofts egna program minsan klara av utan krav på Outlook eller liknande!? En stor suck tills vidare blir det för den detaljen!

Annars, gillar jag min svarta Xperia starkt!

Postad 21 oktober 2008 - 18:56

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Snarare tvärtom.. högt och klart ljud! :)

Postad 21 oktober 2008 - 19:14

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Snarare tvärtom.. högt och klart ljud! :)

Skönt att höra :( jobbigt att skicka tillbaka igen har varit utan älsklingen i en vecka nu :)

Redigerat av Zoobo, 21 oktober 2008 - 19:16.

Postad 21 oktober 2008 - 19:57

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
2 saker.

1. Finns det något trevligt bra programvara att kolla QuickTime-trailers med? Eller är man bunden till Youtube för sådant?

2. Kan man inte ställa in valet så att telefonen frågar om man vill starta telefonen eller endast köra flygplansläge vid uppstart? Som det är nu så måste man ju först dra igång hela telefonen och därefter slå över till flygplansläge.

Postad 21 oktober 2008 - 20:01

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Det där lilla plastdelen som skyddar skäremn när man fick den. Sånt går inte att köpa löst eller?

Och med min gamla Sony Ericsson k750 kunde man välja om man ville ha dolt nummer eller ej, går det här med+

Redigerat av Zeaed, 21 oktober 2008 - 20:02.

Postad 21 oktober 2008 - 20:26

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Det där lilla plastdelen som skyddar skäremn när man fick den. Sånt går inte att köpa löst eller?

Och med min gamla Sony Ericsson k750 kunde man välja om man ville ha dolt nummer eller ej, går det här med+

Hallo!!! Jag köpte ett displaykydd på www.skalshop.se, kosta typ 60 spänn. Surfa dit och kolla!

Ha det!

Postad 21 oktober 2008 - 20:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

http://www.skalshop.se/
X1 finns i menyn.

Postad 21 oktober 2008 - 20:30

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

http://www.skalshop.se/
X1 finns i menyn.

Tackar

Tänkte den skulle skydda lite och framförallt mot flottiga fingrar

Säljer inte telebutikerna sånt?

Redigerat av Zeaed, 21 oktober 2008 - 20:34.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.