Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 13 December 2009 - 19:03

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Ligger också på maxgräns 500MB, men har inte använt speciellt många ännu då jag kör på wifi både hemma och på jobbet. Sen har jag bredbandet från telia så då ska man ju kunna köra på surfzoner också. Får väl se ungefär vad användaet kommer att ligga på sen när man börjat använda den mer utan wifi.

Google Listen funkar f.ö. bra till att prenumerera på podradio från SR. Går att ställa in så den bara synkar genom wifi och när den sitter i laddaren. :)

Postad 14 December 2009 - 22:21

e2zippo
  • e2zippo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Är det ingen annan som har problem med medföljande headsetet, jag kan inte byta låtar med "dosan" som sitter på sladden, det händer ingenting? Har testat med både orginal-spelaren samt Mixzing, ingen funkar, trots att det i Mixzing finns ett alternativ som heter "Enable headset controls".

Är det nån annan inställning man måste göra för att få det att funka?!

/Martin

Postad 15 December 2009 - 13:50

mochw
  • mochw
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ingår det något fodral till telefonen?

Postad 15 December 2009 - 14:21

Unregistered4dd3aa60
  • Unregistered4dd3aa60
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Ingår det något fodral till telefonen?

Nej det gör det inte =)

Postad 15 December 2009 - 17:33

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Är det ingen annan som har problem med medföljande headsetet, jag kan inte byta låtar med "dosan" som sitter på sladden, det händer ingenting? Har testat med både orginal-spelaren samt Mixzing, ingen funkar, trots att det i Mixzing finns ett alternativ som heter "Enable headset controls".

Är det nån annan inställning man måste göra för att få det att funka?!

/Martin

Samma här. Har testat med Original och Meridian...

Postad 15 December 2009 - 21:08

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Inga problem att ändra spår för mig. Testat musikspelaren och spotify.

Kommer dock inte använda det medföljade så mycket. Har köpt ett HTC RC E100 som det går att plugga in valfria hörlurar i och som även kan ändra volym m.m.
https://www.prisjakt...kt.php?p=352910

Nu använder jag mest riktga bygellurar, men det kan ju vara bra att ha någon form av bättre öronsnäckor också så de inte blir liggande hemma. Några som funkar bra med Heron och som inte är in-ear?

Nackdelen med att ha handsfree som man kan koppla in andra lurar i är att det blir väldigt mycket sladd. Kanske att man får ge sig på att korta den på några lurar sen.

Postad 15 December 2009 - 21:21

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Upptäckte en liten kul feature med headsetet ovan. Det kopplas ju inte i usb-kontakten i botten så då kan man koppla in det andra headsetet/lurarna i 3,5mm pluggen på ovansidan och få musik i båda lurarna samtidigt, men det verkade som att bara fjärren på de som satt i 3,5mm uttaget funkade att byta låt med i det läget.

Postad 15 December 2009 - 21:23

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Vilka leverantörer har egentligen fri surf med obegränsad datamängd? Jag har för mig att det bara är en leverantör som kan erbjuda detta helt utan begränsningar (var det möjligen Telenor?). Alla andra har någon form av begränsningar i datamängd, hastighet eller annat.

Det är Telenor, ja. Jag har fri surf utan HSPA och det kostar 59kr/månad (med HSPA så kostar det 119kr/månad). Men jag upptäckte att jag bara gjorde av med mellan 40-60MB per månad på telefonen, alltså inte alls mycket. Nu kanske jag använder min Xperia X1a väldigt lite i förhållande till hur ni använder er Hero men trafikmässigt borde det inte skilja så mycket med tanke på att jag också har rätt många program som inte är original också.

Redigerat av Flamso, 15 December 2009 - 21:24.

Postad 15 December 2009 - 21:43

e2zippo
  • e2zippo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Upptäckte en liten kul feature med headsetet ovan. Det kopplas ju inte i usb-kontakten i botten så då kan man koppla in det andra headsetet/lurarna i 3,5mm pluggen på ovansidan och få musik i båda lurarna samtidigt, men det verkade som att bara fjärren på de som satt i 3,5mm uttaget funkade att byta låt med i det läget.

Vänta nu, kopplas headsetet ovan (HTC RC E100) INTE i usb-kontakten eller gör det det? För originalheadsetet kopplas i 3,5mm utgången och där hoppas jag det här också kopplas till?

Rktigt bra tips där annars, precis en sån dosa jag letat efter, och att man kan använda valfria hörlurar, perfekt, hoppas bara det funkar!

Postad 15 December 2009 - 23:02

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Vänta nu, kopplas headsetet ovan (HTC RC E100) INTE i usb-kontakten eller gör det det?

Headsetet har en ExtUSB-kontakt enligt Webhallen och kopplas alltså in i USB-kontakten.

Postad 16 December 2009 - 08:38

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
En snabb fråga bara, är denna telefon på svenska från början eller måste man lägga in något speciellt?

Postad 16 December 2009 - 08:47

Unregistered9e9ab13d
  • Unregistered9e9ab13d
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Det finns svenskt språk, svensk ordlista o.s.v. Vill du ha å,ä,ö, på tangentbordet så kan du tanka ner Scandinavian Keyboard med tillhörande egen ordlista. Jag gick dock tillbaka till ordinarie tangentbord eftersom mjukvaran rättar till å,ä,ö, automatiskt och med mina prinskorvar till fingrar behöver jag utrymmet till dom knappar som finns. Nu vet jag inte om knapparna är aningen mindre på Scandinavian Keyboard men det känns så i alla fall.

Postad 16 December 2009 - 20:25

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
-Vilka blåtands headset fungerar med hero, skulle ett Ericsson kunna gå eller?

/Lennart

Postad 16 December 2009 - 22:40

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

/Lennart

Jag kör med ett Ericsson, funkar hur bra som helst.

/Jesper

Postad 16 December 2009 - 23:24

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

/Lennart

Bluetooth är en standard så jag skulle bli förvånad om du hittar ett headset som inte fungerar.

Postad 17 December 2009 - 11:28

Andersbangkok
  • Andersbangkok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

förstår inte varför det är så mycket tjat om datatrafiken? varför har ni inte abonnemang med fri surf bara?

Jo men det kan bli riktigt dyrt när/om ni är utomlands. Ligger den och uppdatera väder mm när ni bränner fläsket i Thailand; ja då får ni en överraskning när räkningen kommer.

Postad 17 December 2009 - 11:41

Unregistered6a419e1a
  • Unregistered6a419e1a
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har ett litet problem,

Jag köpte min hero i London. Jag kommunicerar mest på engelska och att telefonen är på engelska är inget problem men ibland händer det att jag behöver skicka ett SMS på svenska och då är det lite irriterande att inte ha svenska som språk för autokorrigerings funktionen. Finns det något sätt att jag kan ladda in svenska i telefonen?

Sedan undrar jag också om någon vet om det är några andra skillnader mellan en Hero som är köpt i Sverige och en i England, kanske vilka appar som finns tillgängliga via market?? Och hur kan jag isåfall få tillgång till båda?

Tacksam för svar!

Postad 17 December 2009 - 16:14

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Har ett litet problem,

Jag köpte min hero i London. Jag kommunicerar mest på engelska och att telefonen är på engelska är inget problem men ibland händer det att jag behöver skicka ett SMS på svenska och då är det lite irriterande att inte ha svenska som språk för autokorrigerings funktionen. Finns det något sätt att jag kan ladda in svenska i telefonen?

Sedan undrar jag också om någon vet om det är några andra skillnader mellan en Hero som är köpt i Sverige och en i England, kanske vilka appar som finns tillgängliga via market?? Och hur kan jag isåfall få tillgång till båda?

Tacksam för svar!

gå in i butiken, sök på scandinavian keyboard

sen får du pilla lite i menyer

Postad 17 December 2009 - 21:37

Unregisteredc22305cd
  • Unregisteredc22305cd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej.. Jag skulle vilja ha svar på några frågor från någon som haft Hero ett tag.
När jag kände på den så tyckte jag att min tumme va så klumpig när jag skulle skriva sms tex. Är detta nåt man vänjer sig vid eller kalibreras skärmen efter "min" skrivtyp?
Är det enkelt att slå av ljudet?
Kan man "dölja" sitt nummer?
Ser man nåt på skärmen en solig dag?

Tack på förhand

Postad 17 December 2009 - 22:47

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Hej.. Jag skulle vilja ha svar på några frågor från någon som haft Hero ett tag.
När jag kände på den så tyckte jag att min tumme va så klumpig när jag skulle skriva sms tex. Är detta nåt man vänjer sig vid eller kalibreras skärmen efter "min" skrivtyp?

Tack på förhand

• Det är en inlärningsperiod innan man riktigt kommer överens med skärm-tgb, men när man väl gjort det är det riktigt skönt att skriva på.
  • Ja det är enkelt att ändra till ljudlös/vibrera.
  • Vet ej.
  • Mjajo, ungefär lika bra/dålig som vilken annan touchscreen mobildisplay som helst tycker jag.

Postad 18 December 2009 - 10:50

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Tack på förhand

Man kalibrerar även skärmen!

Postad 18 December 2009 - 14:04

qaz^
  • qaz^
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har en liten fråga... Köpte en Hero idag och den funkar som den ska förutom en sak. Kan inte surfa via WiFi. Mailen får jag ner men kommer inte ut på nätet. Kopplar jag ifrån det trådlösa så kan jag surfa via gprs... Någon som har en aning om vad det kan vara?

Mvh Fredde

Postad 18 December 2009 - 15:27

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Har en liten fråga... Köpte en Hero idag och den funkar som den ska förutom en sak. Kan inte surfa via WiFi. Mailen får jag ner men kommer inte ut på nätet. Kopplar jag ifrån det trådlösa så kan jag surfa via gprs... Någon som har en aning om vad det kan vara?

Mvh Fredde

har inte ditt svar. Men ta dina mer avancerade frågor på www.swedroid.se/forum :)

Postad 18 December 2009 - 18:33

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0
Okej, med lite tur så kommer jag få häva mitt köp av min nuvarande aino (ska prata med konsumentvägledaren på måndag)... Dock tänkte jag trots det behålla Aino över julhelgen så att jag har någon vettig mobil då.
Men det kommer att bli en Hero nu om allt går som det ska.

Nu till mina frågor:
Tror ni att Heron kommer kunna få någon prissänkning i mellandagsrean? Har aldrig själv tänkt på om mobiltelefoner brukar få någon rea då, så någon som har någon kvalificerad gissning?

Den här SMS-buggen, är det något stort problem? Jag har Telia (om det spelar någon roll).

Edit: Hur bra är hjälten som MP3-spelare och annat med media?

Redigerat av Freddusen, 18 December 2009 - 18:55.

Postad 18 December 2009 - 23:33

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
ingen som haft problem med responsen i skärmen? min har börjat reagera lite dåligt... mest i nederdelen på skärmen...

Postad 20 December 2009 - 01:59

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Den här SMS-buggen, är det något stort problem? Jag har Telia (om det spelar någon roll).

Edit: Hur bra är hjälten som MP3-spelare och annat med media?

Jag är en sån som bara får/skickar i snitt några sms/dag & har mig veterligt aldrig haft nåt problem men det är klart att om man får/skickar ett hundratal om dan så kanske det är ett problem?

Jag använder aldrig MP3 men det lilla jag testat funkar bra. Däremot så är jag spotifyberoende & det funkar suvve på Hero! Youtube funkar också klockrent.

Postad 20 December 2009 - 17:02

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Nyss införskaffat denna telefon och lekt runt lite med den. har några frågor som jag hoppas få hjälp med:

1. Installerade Taskiller för att kunna stänga ner öppna program. Jag trodde man kunde öppna den appen och se vilka program som var öppna och sen stänga dom? Enda denna gör är att döda allt, även det jag vill ha öppet. Eller har jag missat något? Finns det något annat program som gör det bättre?

2. Har alla mina kontakter på SIM-kortet nu, skulle vilja veta om det går att göra om dom till googlekontakter på något smart automatiskt sätt?
Nu har jag ju exemppelvis: kalle hem, kalle mobil, kalle jobb osv. Vill ju att det bara ska vara en post så att säga.
Eller blir det att gå igenom allt manuellt från grunden?
Har precis dragit igång ett gmail konto när jag skaffade denna telefon, så har inga kontakter där att föra över(eller kontakter i något annat mailprogram heller för den delen att importera)

3.Sen leter jag också efter något fodral/väska till den, så den inte repas/förstörs när man har den i fickan. Har just nu en gammal mobilstrumpa över bara. Men finns det inget smidigare? Skulle vilja ha som ett litet skinnfodral eller så istället. Enda som finns överallt är stora klumpiga väskor.

Postad 20 December 2009 - 18:15

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Nyss införskaffat denna telefon och lekt runt lite med den. har några frågor som jag hoppas få hjälp med:

1. Installerade Taskiller för att kunna stänga ner öppna program. Jag trodde man kunde öppna den appen och se vilka program som var öppna och sen stänga dom? Enda denna gör är att döda allt, även det jag vill ha öppet. Eller har jag missat något? Finns det något annat program som gör det bättre?

2. Har alla mina kontakter på SIM-kortet nu, skulle vilja veta om det går att göra om dom till googlekontakter på något smart automatiskt sätt?
Nu har jag ju exemppelvis: kalle hem, kalle mobil, kalle jobb osv. Vill ju att det bara ska vara en post så att säga.
Eller blir det att gå igenom allt manuellt från grunden?
Har precis dragit igång ett gmail konto när jag skaffade denna telefon, så har inga kontakter där att föra över(eller kontakter i något annat mailprogram heller för den delen att importera)

3.Sen leter jag också efter något fodral/väska till den, så den inte repas/förstörs när man har den i fickan. Har just nu en gammal mobilstrumpa över bara. Men finns det inget smidigare? Skulle vilja ha som ett litet skinnfodral eller så istället. Enda som finns överallt är stora klumpiga väskor.

Du behöver inte döda alla,du trycker bara på den du vill döda.jag använder Advanced Task Killer tycker den är bättre.Du kan gå inn i inställningar och Datasynkronisering sen Google bockar i kontakter så synkar det atomatisk dina kontakter.På Telia har dom ett rätt snygt o sportigt fodral som heter Bugatti kostar 129 kr.

Postad 20 December 2009 - 18:40

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
På många av mina inkommande mail så är å,ä och ö ersatt av "skräptecken" Varför blir det så, någon som vet?

Postad 20 December 2009 - 19:15

dattacine
  • dattacine
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Jag körde Advanced task killer till att börja med, men har bytt till taskkiller då den har autokill vilket jag saknar i advanced iaf i gratisversionen som jag kör)
Finns fler apps som kan köra autokill, men jag har inte hunnit testa så många (bara en till tror jag det är). Vilken autokiller funkar bäst för er?

Postad 20 December 2009 - 20:35

Unregisteredc22305cd
  • Unregisteredc22305cd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Halloj alla hjältar.

Nu har jag beställt en Hero. Nu till det viktigaste, nämligen språket. Jag suger på engelska o vill därför ändra till svenska och har varit in på HTC:s hemsida och letat lite. Vilken download ska man välja? ROM? Sen skulle jag vilja få över alla kontakter och bilder mm. från min SE G900.Hur gör man detta lättast? Jag ofta skickar sms eller dyligt när jag kör bil, så behöver jag även få igång vibrationerna i knapparna också. Sen har jag funderat på hur det funkar när man laddar ner "apps". Laddar man ner den till en pc och sen in i Heron? och sen funkar det bara?..eller e det mer komplicerat än så?
Tack på förhand!

Postad 21 December 2009 - 12:10

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Halloj alla hjältar.

Nu har jag beställt en Hero. Nu till det viktigaste, nämligen språket. Jag suger på engelska o vill därför ändra till svenska och har varit in på HTC:s hemsida och letat lite. Vilken download ska man välja? ROM? Sen skulle jag vilja få över alla kontakter och bilder mm. från min SE G900.Hur gör man detta lättast? Jag ofta skickar sms eller dyligt när jag kör bil, så behöver jag även få igång vibrationerna i knapparna också. Sen har jag funderat på hur det funkar när man laddar ner "apps". Laddar man ner den till en pc och sen in i Heron? och sen funkar det bara?..eller e det mer komplicerat än så?
Tack på förhand!

Språket är bara att ställa till svenska vid första uppstarten numera, så kommer menyspråk + tangentbord att bli svenskt. Vadgäller att få över kontakter så är det nog enklast att spara dem på SIM-kortet så flyttas de med, beroende på hur många du har. Kan bli lite manuellt pill sen bara för att snygga upp dem till google contacts. Bilderna flyttar du lättast via en dator.

Undviker faktiskt att tipsa om saker som gör det lättare att skicka sms vid bilkörning då jag anser att de två inte är ämnade för att utföras samtidigt! Ring m.h.a. headset istället så känner vi medtrafikanter oss säkrare. (Går dock att aktivera haptic-feedback på touchscreenen)

Lättast är att ladda apps direkt i mobilen via Android Market. Bara att söka/välja vad man vill ladda och trycka så sköter Heron resten själv (d.v.s. installation).

Postad 21 December 2009 - 12:24

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Halloj alla hjältar.

Tack på förhand!

Sms:a när man kör bil??
Hörde just på radio att det är att jämställa med att köra berusad.
Jag tror de sa att det är 27ggr farligare jämfört med att man inte sms:ar utan gör det man ska, dvs tittar på vägen och koncentrerar sig på körningen.

/Jesper

Postad 21 December 2009 - 14:15

Unregistered4dd3aa60
  • Unregistered4dd3aa60
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Språket är bara att ställa till svenska vid första uppstarten numera, så kommer menyspråk + tangentbord att bli svenskt. Vadgäller att få över kontakter så är det nog enklast att spara dem på SIM-kortet så flyttas de med, beroende på hur många du har. Kan bli lite manuellt pill sen bara för att snygga upp dem till google contacts. Bilderna flyttar du lättast via en dator.

Undviker faktiskt att tipsa om saker som gör det lättare att skicka sms vid bilkörning då jag anser att de två inte är ämnade för att utföras samtidigt! Ring m.h.a. headset istället så känner vi medtrafikanter oss säkrare. (Går dock att aktivera haptic-feedback på touchscreenen)

Lättast är att ladda apps direkt i mobilen via Android Market. Bara att söka/välja vad man vill ladda och trycka så sköter Heron resten själv (d.v.s. installation).

Håller med fullständigt. ska man promt smsa när man kör bil så stanna isåfall av på en parkering eller ring med en handsfree..
Ang dom andra frågorna så instämmer jag med med skepnaden. han förklarade ganska enkelt hur du gör =)

Postad 21 December 2009 - 15:16

Unregisteredc22305cd
  • Unregisteredc22305cd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack skepnaden för tipsen. Kanoners:)
Gällande trafikregler och åsikter om sådana kan dom hållas i en tråd för sig.
(vitsen med att få igång vibrationen på knapparna va just att man skulle slippa slita ögonen från vägen hela tiden)

Postad 21 December 2009 - 15:41

Unregistered246e5cc9
  • Unregistered246e5cc9
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,

Jag undrar ifall fler har problem med att Hero inte hämtar mms automatiskt, för min bror har det problemet med sin mobil - Han har tele2.

Någon som vart med om detta och har någon lösning?

// Jonas

Postad 21 December 2009 - 15:49

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Hej,

Jag undrar ifall fler har problem med att Hero inte hämtar mms automatiskt, för min bror har det problemet med sin mobil - Han har tele2.

Någon som vart med om detta och har någon lösning?

// Jonas

Har/hade samma problem. Jag har dock märkt att det beror på att Heron vill välja Sverige3G istället för IQ som nät. Väljer jag manuellt IQ som nät så har jag inga problem att hämta MMSen, problemet är att mitt val av nät återställer sig hela tiden.

Postad 21 December 2009 - 16:12

Unregistered246e5cc9
  • Unregistered246e5cc9
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har/hade samma problem. Jag har dock märkt att det beror på att Heron vill välja Sverige3G istället för IQ som nät. Väljer jag manuellt IQ som nät så har jag inga problem att hämta MMSen, problemet är att mitt val av nät återställer sig hela tiden.

Så med andra ord är det problem löst, men ändå inte då mobilen återställer sig till Sverige3G hela tiden?
Har du frågat Tele2 om detta? Jag är själv i färd med att köpa mig en HERO och jag vill helst då ha detta löst :)
Man kanske får slänga iväg ett emial till dom.

Postad 21 December 2009 - 19:09

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Så med andra ord är det problem löst, men ändå inte då mobilen återställer sig till Sverige3G hela tiden?
Har du frågat Tele2 om detta? Jag är själv i färd med att köpa mig en HERO och jag vill helst då ha detta löst :)
Man kanske får slänga iväg ett emial till dom.

Japp du uppfattar det korrekt. Jag har inte fått arslet ur vagnen och frågat Tele2 än ;)

Postad 21 December 2009 - 21:07

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Är alla androidapplikationer flashbaserade?
Tänkte också på detta med virusprogram för mobiltelefoner, finns det ännu?

Postad 22 December 2009 - 10:00

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Som nybliven Hero-ägare har jag ett par frågor.

1. Hemma kör jag WiFi och är uppkopplad via Bredbandsbolaget, utanför huset är jag uppkopplad med telia 3G och på jobbet med WiFi med annan leverantör. Jag har mailadresser som ligger under egna domäner på ett webbhotell. Hur f*n gör jag med SMTP inställningarna? Jag behöver ju ha olika SMTP-servrar beroende på var jag är uppkopplad. Kan man ställa in det på något sätt?
2. Också mailfråga. Jag vill köra IMAP men när jag ställer in ett konto och kommer till sista steget och ska slutföra så får jag en varning typ "Det finns inte tillräckligt med utrymme". Var finns det inte tillräckligt med utrymme och vad är begränsningen?
3. Kontakterna är sorterade på förnamn, jag vill sortera på efternamn. Går det?

Postad 22 December 2009 - 11:11

andha219
  • andha219
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjena

Jag är både ny mac-ägare (kört pc i 15 år) och Hero ägare. Tänkte föra över lite mp3or till HTCn för att slippa köra spotify hela tiden, men datorn hittar inte telefonen när jag pluggar i USB-kabeln. Har jag missat nåt?

Tacksam för svar! //Andy

Postad 22 December 2009 - 11:13

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Som nybliven Hero-ägare har jag ett par frågor.

1. Hemma kör jag WiFi och är uppkopplad via Bredbandsbolaget, utanför huset är jag uppkopplad med telia 3G och på jobbet med WiFi med annan leverantör. Jag har mailadresser som ligger under egna domäner på ett webbhotell. Hur f*n gör jag med SMTP inställningarna? Jag behöver ju ha olika SMTP-servrar beroende på var jag är uppkopplad. Kan man ställa in det på något sätt?
2. Också mailfråga. Jag vill köra IMAP men när jag ställer in ett konto och kommer till sista steget och ska slutföra så får jag en varning typ "Det finns inte tillräckligt med utrymme". Var finns det inte tillräckligt med utrymme och vad är begränsningen?
3. Kontakterna är sorterade på förnamn, jag vill sortera på efternamn. Går det?

1. Jag har ungefär samma förutsättningar (Bornet hemma, Telia 3G, Telenor/Telia på jobbet) och jag använder smtprelay1.telia.com som SMTP-server.
2. Jag hade samma problem. Bytte till engelska i telefonen när jag skapade IMAP-kontot och då fungerade det utan problem. Bytte sedan tillbaka till svenska igen och allt fungerar.
3. Mina kontakter är sorterade på efternamn, förnamn. Men jag vet inte hur man ändrar det.

/Andreas

Postad 22 December 2009 - 13:06

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Tjena

Jag är både ny mac-ägare (kört pc i 15 år) och Hero ägare. Tänkte föra över lite mp3or till HTCn för att slippa köra spotify hela tiden, men datorn hittar inte telefonen när jag pluggar i USB-kabeln. Har jag missat nåt?

Tacksam för svar! //Andy

Dra ned rullgardinen på Heron.

Postad 22 December 2009 - 13:55

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

1. Jag har ungefär samma förutsättningar (Bornet hemma, Telia 3G, Telenor/Telia på jobbet) och jag använder smtprelay1.telia.com som SMTP-server.
2. Jag hade samma problem. Bytte till engelska i telefonen när jag skapade IMAP-kontot och då fungerade det utan problem. Bytte sedan tillbaka till svenska igen och allt fungerar.
3. Mina kontakter är sorterade på efternamn, förnamn. Men jag vet inte hur man ändrar det.

1. Testade det men kunde inte skicka när jag var uppkopplad via WiFi på jobbet utan fick då byta till webbhotellets SMTP. Antar att det kommer vara samma hemma via Bredbandsbolaget. Eller kan man ställa in så att mail alltid skickas via 3G?
2. Funkade perfekt, tack.

Postad 22 December 2009 - 20:20

Unregisteredc22305cd
  • Unregisteredc22305cd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har nu fått hem Heron. Trevlig pryl. Men går det verkligen inte att dölja sitt nummer innan man ringer upp någon?
Samt att radera vissa poster ur samtalshistoriken? Sen har jag problem med att ansluta till mitt trådlösa nätverk.. nån som har några små tips?

Postad 22 December 2009 - 22:37

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Skulle vilja kunna streama min musik på datorn till telefonen när jag är ute. Någon som vet bra program för det?
Gärna via squeezecenter som jag har installerat och använder på dator och server. Någon som har bra tips fölr det?

Tror inte jag hittat några bra svar på frågan om bra headsets heller? Med mic,svarsknapp,ändra volym osv. Finns det som fungerar bra?

Postad 23 December 2009 - 10:53

Andersbangkok
  • Andersbangkok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag köpte en hero för ett par veckor sedan. Har alltid haft SE med Symbian (sedan Symbian kom på marknaden)
Var något skeptisk då den enda andra telefon jag haft de senaste åren som inte var Symbian; det var en HP med Windows 5.0. Puhh!! Vilket skräp!!

Blev dock väldigt positivt överraskad! Vilket intuitivt interface! Är nu helt Androidifierad ;)

Jag har en fråga; synkar med företagets Exchange server och allt fungerar ok UTOM.....

Av outgrundlig anledning så kan namn i kontakter som börjag mer H inte synkas :-( Några av dessa namn kan laddas till telefonen men flera saknas! Mycket irriterande!! Jag ser namnen bland mina kontakter (både på servern och i personliga mappar)
Kan man tvinga över kontakter till Hero? Jag har redan ställt in i "Data synchronisation" att telefonens data skall skrivas över.

Kan man annars ta bort samtlig Exchange-info och köra total omsynkning?

Postad 23 December 2009 - 16:49

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
HTC Hero och SMS, saknar från Ericsson olika "mappar" för inkommande, utgående, utkast? Ska man ladda ner någon 3:e parts mjukvara? Sen skickade frugan idag ett SMS men en "hoppande" gubbe men den visar inte min Hero?

Sen har jag mitt g:a problem med att i många inkommande mail så omvandlas å, ä och ö till "skräptecken" ?

/Lennart

Postad 24 December 2009 - 10:23

arv
  • arv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Försöker koppla upp via wlan. Men telefonen bara "hämtar adress" vilket den inte lyckas med...
Har försökt att lägga in ip adress i telefonen utan resultat...

Var ligger felet tro?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.