*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 14 oktober 2010 - 18:01
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Visst har jag iofs det, men jag använder den inte. Det går ju så förbenat seeeeeeegt, och dessutom behöver jag inte se en massa omslag o annat tjafs. ....
Åsså det värsta, vilket ju är att man själv inte kan välja var den ska skanna efter filmer, dvs i vilka mappar. Som det nu är skannar den ju alla anslutna media, dvs även 'privata' filmer försöker den hitta nån IMDB-post för...
Japp, segt som kylskåpskall sirap!  Har också Jukeboxen installerad, men använder den heller inte. Bara ibland "för skoj skull". Visst vet man vad man har för filmer, men det rä ibland kul (speciellt för frugan) att även kunna se omslagen och kunna läsa lite info om filmerna. Hur menar du att man inte kan välja mapp!?! Jag har aldrig haft problem med det. De gångerna jag scannat så har jag gjort det via web UI. Den scannar de mappa man har lagt upp sökväg till under Favoriter. Eller rä detta ändrat till 53-versionen!?! Jag brukar som sagt ta en "favorit-mapp" i taget eftersom även scanningen är.... seg.... Dvsjag lägger endast en mapp i Favoriter. Scannar. Tar bort mappen från favoriter och lägger dit en annan, scannar, osv... Jag har förhoppningar på att de skall få upp hastigheten i Jukeboxen så småningom. De har visat exempel på bildspel med en massa miniatyrer och där flyger de över skärmen som en Ferarri vid bläddring i alla fall. Borde kunna gå att få till för Jukeboxen också... Jag kör inte med hårddisk utan med nas just nu, funkar det med jukebox även med nas eller funkar det bara med filer som ligger på hårddisken i xtreamern?
Nejdå, även filmer i nätverket funkar, eller på USB-HDD eller vad du vill.
Postad 15 oktober 2010 - 01:05
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Fick hjälp på xtreamer chaten så nevermind 
URL?
Postad 15 oktober 2010 - 09:19
Boddington
-
Boddington
-
Användare
-
-
121 inlägg
Postad 15 oktober 2010 - 15:37
andreas600
-
andreas600
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hur gör man för att streama från datorn till xtreamern?????????????
Postad 15 oktober 2010 - 16:50
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hur gör man för att streama från datorn till xtreamern?????????????
Du delar ut mappar på din dator. Kontrollera vilka som har behörigheter till mappen bara. Svårare än så är det inte. De filer du vill streama lägger du i den delade mappen.
Redigerat av Unregistered31ed242e, 15 oktober 2010 - 17:01.
Postad 15 oktober 2010 - 19:23
andreas600
-
andreas600
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Postad 19 oktober 2010 - 10:24
NoXtreamer
-
NoXtreamer
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej alla Xtreamer fans!
Jag har haft en Xtreamer mk1 men har bara haft problem med den. Den kraschar, fläkten väsnas, saknar de funktioner som utlovats med bl.a HD ljud, jukeboxen som inte fungerar och xlive där till 95% av kanalerna inte fungerar. Försöker man spela upp Youtube filer så funkar det i 20s sedan tar cacheminnet slut och den bara hackar. Listan kan göras lång.
Försöker man få hjälp via deras forum så är SeeMoreDigital där som en vakthund och raderar alla trådar som är lite obekvämt för dem.
Jag har provat alla firmware versionerna och de blir inte bättre.
Jag har lämnat tillbaka skräpet och beställt en Dlink Boxee Box i stället och hoppas att Dlink är lite mer seriösa än Xtreamer.
Varför betala mer? --- Jo för då får du något som fungerar!
Postad 19 oktober 2010 - 15:22
ollon
-
ollon
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej alla Xtreamer fans! Jag har haft en Xtreamer mk1 men har bara haft problem med den. Den kraschar, fläkten väsnas, saknar de funktioner som utlovats med bl.a HD ljud, jukeboxen som inte fungerar och xlive där till 95% av kanalerna inte fungerar. Försöker man spela upp Youtube filer så funkar det i 20s sedan tar cacheminnet slut och den bara hackar. Listan kan göras lång. Försöker man få hjälp via deras forum så är SeeMoreDigital där som en vakthund och raderar alla trådar som är lite obekvämt för dem. Jag har provat alla firmware versionerna och de blir inte bättre. Jag har lämnat tillbaka skräpet och beställt en Dlink Boxee Box i stället och hoppas att Dlink är lite mer seriösa än Xtreamer.
poor you...
Postad 19 oktober 2010 - 18:05
lunkwill
-
lunkwill
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag har haft en Xtreamer mk1 men har bara haft problem med den. Den kraschar, fläkten väsnas, saknar de funktioner som utlovats med bl.a HD ljud
När köpte du den? HD-ljud är ju något som de iaf numera explicit skriver att det inte kan stödjas på "mk1" pga av licenstjafs. Har själv haft totalt två krascher, men då hade jag pillat runt väldigt mycket strax innan. Kanske din enhet överhettar av någon anledning vilket skulle kunna förklara både fläktljudet och krascherna. Själv har jag en Sidewinder så fläkten finns inte ens i burken... Xlive kan jag dock hålla med om är rätt uselt, finns en hel del kul/användbart men det är för rörigt och fullt med saker som ändå inte funkar i vår region. Samt att man kan hitta samma program via olika vägar i systemet och få olika kvalitet, som t.ex. "HD Nation" som är bra 720p på ett ställe och typ pod-kvalitet på ett annat...
Redigerat av lunkwill, 19 oktober 2010 - 18:06.
Postad 19 oktober 2010 - 20:59
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Hej!
Har kikat runt lite men faktist inte hittat ett riktigt klargörande svar. Det jag undrar är om man på en Xtreamer kan "hur säger man" Importera undertexter när man kollar på mkv filer? Det går ju definitivt inte på min SAMSUNG BD-C6900 BLU-RAY 3D. Åtminstonde har inte jag lyckats med det. Sen undrar jag också om Xtreamern kan skala upp olika format till 720/1080P?
Finns säkert svar någonstans här på forumet. Men om någon känner sig villig att svara så blir jag glad. Undrar förresten samma sak om D-LINK BOXEE BOX klarar ovanstående frågor?
Postad 20 oktober 2010 - 05:45
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Det jag undrar är om man på en Xtreamer kan "hur säger man" Importera undertexter när man kollar på mkv filer?
Visst, bara att trycka på SUBTITLE-knappen när man startat filmen.
Postad 20 oktober 2010 - 06:40
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Ok!
Tack för svaret. Då vet jag.
Postad 20 oktober 2010 - 07:14
Unregisteredc91a1594
-
Unregisteredc91a1594
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har precis köpt en Xtreamer SideWinder med en intern hårddisk och kommer åt min Xtreamer via webbgränssnittet. Dock kommer jag inte åt den via nätverk från min laptop med windows 7. Är det någon speciell inställning på Xtreamer jag måste göra eller något i win 7?
Postad 20 oktober 2010 - 07:36
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Dock kommer jag inte åt den via nätverk från min laptop med windows 7. Är det någon speciell inställning på Xtreamer jag måste göra eller något i win 7?
Slå på Gäst-kontot? Tillåta Xtreamern i Brandväggen/InternetSecurity?
S__delar_du_ut_mappar_i_Windows_7.jpg 1,31MB
4 Antal nerladdningar=======
Win7Sharing.jpg 206,89K
3 Antal nerladdningar
Postad 20 oktober 2010 - 10:45
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Hade det inte räckt med en länk istället anderswillhelmsson. https://www.minhembi...s...256123&st=0
Postad 20 oktober 2010 - 11:04
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Hade det inte räckt med en länk istället anderswillhelmsson.
Nä, hade jöö den däringa bilden - ihop med ÄNNU en bild! - UTAN URL överst, som ju den andra hade! - liggandes i Xtreamermappen, och då skickade jag upp båda här för jag tänkte att som så att då retar det säkert hifighost så pass mycket att han skriver en helt och hållet totalt onödig kommentar till mitt inlägg, som ju enbart var till för att hjälpa de som frågade efter hjälp, men inte tusan klarade hifighost av att tänka ut nåt så självklart inte ...  Men vi ska jöö för den delen inte glömma böört den mööjje sköööjiga kommentaren från den andra URL'en: Citera Har man svensk windows 7 så är det "Alla" man skriver in istället för "Everyone".
Och har man Arabisk Win7 så är det "Allah" som gäller, antar vi ...
Redigerat av anderswillhelmsson, 20 oktober 2010 - 11:11.
Postad 20 oktober 2010 - 12:24
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Hej! Har kikat runt lite men faktist inte hittat ett riktigt klargörande svar. Det jag undrar är om man på en Xtreamer kan "hur säger man" Importera undertexter när man kollar på mkv filer? Det går ju definitivt inte på min SAMSUNG BD-C6900 BLU-RAY 3D. Åtminstonde har inte jag lyckats med det. Sen undrar jag också om Xtreamern kan skala upp olika format till 720/1080P?
Finns säkert svar någonstans här på forumet. Men om någon känner sig villig att svara så blir jag glad. Undrar förresten samma sak om D-LINK BOXEE BOX klarar ovanstående frågor?
Om det går på min BD 3600 så går det åxå på din
Postad 20 oktober 2010 - 12:28
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Hej alla Xtreamer fans! Jag har haft en Xtreamer mk1 men har bara haft problem med den. Den kraschar, fläkten väsnas, saknar de funktioner som utlovats med bl.a HD ljud, jukeboxen som inte fungerar och xlive där till 95% av kanalerna inte fungerar. Försöker man spela upp Youtube filer så funkar det i 20s sedan tar cacheminnet slut och den bara hackar. Listan kan göras lång. Försöker man få hjälp via deras forum så är SeeMoreDigital där som en vakthund och raderar alla trådar som är lite obekvämt för dem. Jag har provat alla firmware versionerna och de blir inte bättre. Jag har lämnat tillbaka skräpet och beställt en Dlink Boxee Box i stället och hoppas att Dlink är lite mer seriösa än Xtreamer.
Du skulle nog valt Sitecom Wireless Network TV Media Player WL-355 istället bättre val eller varför inte hela kittet Digital Media Set MD-500
Redigerat av pege63, 20 oktober 2010 - 12:29.
Postad 20 oktober 2010 - 12:34
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Postad 20 oktober 2010 - 13:35
Byson1
-
Byson1
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Ok du säger det. Men jag vet inte jag. Jag är ny på det här med media. Bara pysslat med datorer förr. Det är så konstigt för ibland så får jag fram alla filer som jag har delat ut men oftast bara några stycken. En enda gång har jag lyckats spela en Mp3 låt. Och kopierar jag över en film på usb och pluggar in i spelaren så går det bra att spela. Men om jag försöker spela samma film genom att streama så stöder den inte formatet. Om jag trycker på subtitle knappen så kommer det upp ett meddelande att det inte fungerar. Antingen gör jag Generalfel eller så har jag ett Måndagsexemplar. Jag har provat att bränna in text på mkv filer och fört över till usb men det fungerar inte. Ej heller när jag streamar. När jag tittar på enheter så finns ju min dator där. Varför egentligen man kan ju inte göra någonting utan Pc Share Manager. Eller??? är jag alldeles borta. Jag har inte hunnit fatta allting. Har bara haft spelaren 5-6 dagar. Om du vet enkelt hur man gör så vore jag tacksam för hjälp. Jag har redan fått en retursedel så jag kan skicka tillbaka spelaren idag om jag vill. Tänkte göra det för att byta till en Xtreamer. Men om det är så att jag har gjort allt fel så kanske det inte behövs.
Postad 20 oktober 2010 - 17:05
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Nä, hade jöö den däringa bilden - ihop med ÄNNU en bild! - UTAN URL överst, som ju den andra hade! - liggandes i Xtreamermappen, och då skickade jag upp båda här för jag tänkte att som så att då retar det säkert hifighost så pass mycket att han skriver en helt och hållet totalt onödig kommentar till mitt inlägg, som ju enbart var till för att hjälpa de som frågade efter hjälp, men inte tusan klarade hifighost av att tänka ut nåt så självklart inte ... 
................. suck ............... och jag som trodde du skulle skälla ut personen som frågade eftersom han inte använde sök funktionen till denna tråd. Denna fråga har kommit upp ett antal gånger i tråden redan.
Postad 20 oktober 2010 - 18:46
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Ok du säger det. Men jag vet inte jag. Jag är ny på det här med media. Bara pysslat med datorer förr. Det är så
Nu är det som så att DENNA TRÅD handlar om Xtreamer, och inte om något från DLink, så droppa detta bums, Tack! (Behövs alltså inget svar på detta, utan förflytta bara er diskussion till nåt annat ställe i häringa Forum: https://www.minhembi...p?showforum=109 ) Denna fråga har kommit upp ett antal gånger i tråden redan.
Och nu har vi klara och rediga puckar med bilder o allt, bara att Titta Innantill på dem, Hepp!  Vissa kanske t.o.m. klarar av att spara bilderna på sin egen hårddisk, så de har tillgång till dem senare, eller vad tror du, klarar de det?
Redigerat av anderswillhelmsson, 20 oktober 2010 - 18:49.
Postad 21 oktober 2010 - 07:42
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Och nu har vi klara och rediga puckar med bilder o allt, bara att Titta Innantill på dem, Hepp! 
Vissa kanske t.o.m. klarar av att spara bilderna på sin egen hårddisk, så de har tillgång till dem senare, eller vad tror du, klarar de det?
Bilderna fanns i länken innan också ifall du hade prövat den. Men eftersom det inte var du som la upp lännken först så var du nog tvungen att lägga upp alla bilderna igen.
Postad 21 oktober 2010 - 07:56
Unregisteredc91a1594
-
Unregisteredc91a1594
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Haha det var då det jäkligaste att dela ut mappar via nätverket med Windows 7. Har gått igenom guiden flera gånger men det vill sig ändå inte  Ska försöka dela ut från en annan dator och se om det går bättre där.
En fundering angående att föra över filer till den interna hårddisken på Xtreamer. Jag lyckas komma åt den via Windows 7 och nätverket och startar överföringen av en film och efter 2-3 minuter så avbryts överföringen och när jag går till tv:n så har xtreamern gått ner i någon form av viloläge och visar ingen bild. Någon som vet vad problemet kan vara? Är det någon inställning som kan spöka? Har navigerat runt i settings men kan inte riktigt hitta någon inställning som jag kan se löser problemet och hittade heller inget när jag sökte här på forumet
Postad 21 oktober 2010 - 09:35
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Haha det var då det jäkligaste att dela ut mappar via nätverket med Windows 7. Har gått igenom guiden flera gånger men det vill sig ändå inte Ska försöka dela ut från en annan dator och se om det går bättre där.
Nu har inte jag lekt med Win7 & Xtreamer speciellt mycket, men måste man inte aktivera Gäst-kontot även där, alltså utöver Fildelnings-grejorna? Sen finns det nåt - tror det är från Microsoft själva - som heter Share Manager, hänger på den här, så kan du testa om det hjälper, hittade den i nåt av Xtreamers Forum.
Fixar_Network_Shares__Windows_share_manager1.2.zip 3,73MB
20 Antal nerladdningarFinns ju faktiskt en hel del hjälp att få från Xtreamers sajter, både i Forumen och från deras Download-avdelning, så kolla runt lite där.
Postad 21 oktober 2010 - 14:00
Unregistered23455
-
Unregistered23455
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag aktiverade också ett Gäst konto i win 7, men i övrigt precis som beskrivet ovan. Det fungerade på en gång, inga problem.
Postad 22 oktober 2010 - 19:16
Unregisteredd9b9aa55
-
Unregisteredd9b9aa55
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har ett problem med min Xtreamer Pro. Det är så att när jag för över filer via FTP så blir filen omdöpt när den hamnar på Xtreamern. Alla filler blir att sluta med *.part vad kan det bero på? Då syns de inte i Xtreamern och man kan således inte se/lyssna på dem. Filerna är exakt lika stora som när de ligger på datorn.
Postad 23 oktober 2010 - 08:45
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Låter som att hela filen inte kommer fram.
Om man laddar ner en fil från internet med Firefox (till datorn), så ligger det två filer i nerladdningsmappen tills det är klart. Den ena heter t.ex. film.avi och den andra film.part, dvs. .part är en temporär fil som kopieras till .avi när nerladdningen är färdig. Avbryter man så kan man återuppta nerladdningen, då använder sig Firefox av .part för att veta hur långt den hade kommit. Kan det vara så att samma händer med din överföring, dvs. du ser bara en del av filen?
Om någon har ett bättre svar och detta var dumt antagande, så ursäkta.
Postad 23 oktober 2010 - 18:51
Unregisteredd9b9aa55
-
Unregisteredd9b9aa55
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ja det brukar se ut så när hela filen inte kommit men nu är filen exakt lika stor som originalfilen. Det sista som händer vid kopieringen är att det kommer upp en ruta som säger att det inte går att döpa om filen. Det går heller inte att döpa om den manuellt för då klagar den på rättigheter. Kollar man på rättigheterna så har man tillåtelse till allt. Läsa och modifera.
Vet inte vad som kan vara galet. Finns det någon inställning som kan spöka?
Har testat att byta från NTFS till Ext 3 också men det ger samma resultat.
Postad 24 oktober 2010 - 08:35
Unregisteredd9b9aa55
-
Unregisteredd9b9aa55
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Sen vet jag inte hur man gör för att köra youtube-filmer, när jag försöker så kommer det bara upp "Can not play media".
Är det också någon inställning eller codec som måste laddas in?
Postad 24 oktober 2010 - 18:50
Unregisteredfb4a45a9
-
Unregisteredfb4a45a9
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Har du uppdaterat din xtremer nån gång? här finns det mesta att läsa. http://forum.xtreamer.net/
Postad 25 oktober 2010 - 11:58
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Har du uppdaterat din xtremer nån gång? här finns det mesta att läsa. http://forum.xtreamer.net/
Nåja, Forumet hade ju inte mycket med att Uppdatera att göra. Då ska man istället bege sig till: Vanliga: http://xtreamer.net/...r/firmware.aspxPro: http://xtreamer.net/...o/firmware.aspxHar inte m3johan minst 2.4.x versionen av mjukvaran, så kanske inte YouTube funkar pga att YouTube bytte filformat nån gång. Och har man 2.4.x versionerna så kan man ju direkt inifrån Xtreamers Internet-meny, hämta uppdateringar och installera dem automatiskt. Men vissa YouTube filmer funkar inte för mig heller, så det är nåt generellt problem med vissa filmer där helt enkelt.
Postad 25 oktober 2010 - 21:29
Unregisteredd9b9aa55
-
Unregisteredd9b9aa55
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jo jag har uppdaterat till senaste versionen nu. Trodde jag hade den redan men jag hade fel på minnet. Nu fungerar youtube.
Ftp:n fungerar den med men jag vet inte om det beror på firmwareuppgraderingen eller att jag satt datorn i samma nät som Xtreamern. Förut satt den på utsidan av routern och nu har jag satt den på insidan så de delar nät. Ser inte att det skulle ha någon betydelse egentligen då min nätverksdisk fungerar bra att ftp:a till utifrån.
Postad 26 oktober 2010 - 12:10
Flebaz
-
Flebaz
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej!
Finns det någon här som använder Win 7 + Dlink 655 och Xtreamer Pro tro?
Jag har stora problem med att få det att fungera. Min Laptop funkar det dock bra för på Dlink WiFi.
Med WiFi får jag det inte alls att fungera,
Med Lan så får jag anslutning, men när jag ska streama film, 1080P eller vanlig DivX så går den igång några sec och sedan får jag blåskärm.
Jag har tidigare kört Win XP med 2st nätverkskort, varav det ena gick i fiberanslutningen och det andra kortet gick till Xtreamer Pro. Jag delade ut Mina mappar och allt har fungerat rätt bra i ca 1 mån, tills igår när jag bestämde mig för att köpa Win 7 + att försöka få igång min Dlink DIR-655.
Min önskan är att den ska fungera bra med WiFi, men är det alls möjligt att streama 1080P över WiFi med mina prylar nämnda ovan ?
Funkar inte det har jag ju inget annat val än att försöka använda vanligt LAN, men dom få ggr jag faktist får anslutning till min map jag har delat ur, startar så får jag som sagt blåskärm efter några sec hackande.
Det ska nämnas som tidigare att igår under xp och utan router fungerade allt bra, då körde jag också LAN, eftersom routern inte var igång.
Jag har försökt ringa Dlink support på 0900-1007700 2 ggr, första gången var för ca 3v, då väntade jag 35min och la på, stängde av routern, andra gången var idag, satt 70 min i kö innan telefonen stängde ner samtalet varpå jag inte ringde upp igen, Jag betalar gärna 39kr / samtal till Dlink om jag kan få igång grejerna, men ingen som svarar.
Därför jag vänder mig till er, är det någon som faktist kan detta och är duktig ringer jag gärna upp om så önskas och betalar gärna också, jag vill bara att grejerna ska funka så jag har några vänner som kommer över senare idag och tänkte kolla film.
MVH // Johan
Postad 26 oktober 2010 - 16:25
J-mannen
-
J-mannen
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Har läst en del i tråden, men hittar ingen lösning på det här.
1. Fotstödet gick inte att trycka på, ser inte ens ut att passa, tog tillbaks den till butik, men killen bakom kassan kunde inte heller få på den. Erfarenheter?
2. Kopplade in Xtreamern för första gången till datorn idag, köpte den med en förinstallerad HD på 500 Gb. LEDen blinkar orange och inget händer när jag kör in en FAT32 USB med install.img och trycker HOME, 3 och POWER . What to do?
3. Vad är statusen när det gäller True HD och DTS MA? Enda anledningen till att jag köpt den är för att spela blu-rasy från den interna HDn och slippa fippla med skivor.
Postad 26 oktober 2010 - 19:18
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Finns det någon här som använder Win 7 + Dlink 655 och Xtreamer Pro tro? Jag har stora problem med att få det att fungera. Min Laptop funkar det dock bra för på Dlink WiFi.
Med WiFi får jag det inte alls att fungera, Med Lan så får jag anslutning, men när jag ska streama film, 1080P eller vanlig DivX så går den igång några sec och sedan får jag blåskärm.
Har du provat Windows Share Manager som finns att hämta vid ett av mina inlägg här för några dar sen? Bläddra till 21/10, 10:35. 1. Fotstödet gick inte att trycka på, ser inte ens ut att passa, tog tillbaks den till butik, men killen bakom kassan kunde inte heller få på den. Erfarenheter? http://www.mavvy.net...reamer/unboxingThe stand or what's that thing for?
The package contains a stand which is used to keep the Xtreamer in a vertical position. At the beginning the concept wasn't very clear to me how to attach it to the Xtreamer. The idea is to put the Xtreamer on it and push it horizontally, forwards until you hear it's fixing (clicking) itself. After this the Xtreamer should even survive little earthquakes.
3. Vad är statusen när det gäller True HD och DTS MA? Enda anledningen till att jag köpt den är för att spela blu-rasy från den interna HDn och slippa fippla med skivor.
Har du köpt den senaste versionen med det nyare Chip'et i, så klarar den allt. Och den versionen av Chip bör ju alla ha som levererats åtminstone typ de senaste 4-5 månaderna, tycker man. Beror kanske på var du köpte den. Men hur man ser om man har det senaste Chip'et (utan att öppna den), vete dock tusan ...
Redigerat av anderswillhelmsson, 26 oktober 2010 - 19:22.
Postad 26 oktober 2010 - 20:25
J-mannen
-
J-mannen
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Skönt att höra att den tar ljudformaten i varje fall. Men så lätt som det står att man ska kunna slajda den på stället tills man hör ett klick är det inte. Hålet sitter djupare än stället når. Nåja, han skulle få in nya på torsdag, jag får väl försöka byta ut mitt måndags-ex...
Postad 28 oktober 2010 - 13:13
Unregistered3ef25644
-
Unregistered3ef25644
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej jag har en Xtreamer Pro med senaste FW, dock har jag ett problem.
Filmer med Dolby Digital får jag ett avbrott i ljudet på ca 1-2 sek var 5 minut ca.
Har MKV filen DTS så fungerar det klockrent.
Har använt mig av Popcorn hour och Dvico tvix samt WDHD live och då har detta fungerat klockrent.
Någon som vet vad det kan va? mvh
Postad 28 oktober 2010 - 13:45
J-mannen
-
J-mannen
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Skönt att höra att den tar ljudformaten i varje fall. Men så lätt som det står att man ska kunna slajda den på stället tills man hör ett klick är det inte. Hålet sitter djupare än stället når. Nåja, han skulle få in nya på torsdag, jag får väl försöka byta ut mitt måndags-ex...
Nu är mina problem lösta hoppas jag, fotstödet gick på med en extrem dos våld, men det gick på. Att xtreamern inte dök upp i datorn berodde på att Hårddisken inte var formaterad, men det hjälpte dom mig med i butiken.
Postad 28 oktober 2010 - 17:14
ollon
-
ollon
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nu är mina problem lösta hoppas jag, fotstödet gick på med en extrem dos våld, men det gick på. Att xtreamern inte dök upp i datorn berodde på att Hårddisken inte var formaterad, men det hjälpte dom mig med i butiken.
fan tro´t. jag tror jag också lyckades med fotstödet. tack för just din envishet
Postad 29 oktober 2010 - 04:41
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Hej!
Jag har problem med ljuddropouts på ISO-filer då jag kör Hd-ljud aldrig med DD eller DTS! Måste spola
eller byta ingång o sen tillbaks för att få igång det igen. Kopplat till HK255. Nån mer?
Lundis
Redigerat av lundis68, 29 oktober 2010 - 04:41.
Postad 29 oktober 2010 - 10:35
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Jag har problem med ljuddropouts på ISO-filer då jag kör Hd-ljud aldrig med DD eller DTS! Måste spola eller byta ingång o sen tillbaks för att få igång det igen. Kopplat till HK255. Nån mer?
Kör du via intern hdd, extern usb-hdd, eller från datorn? Är det från datorn beror det med sannolikhet på att den inte hinner med, än mindre om det dessutom är via trådlöst från datorn.
Postad 29 oktober 2010 - 14:40
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Då jag har en Xtreamer Pro undrar jag om det är möjligt att komma åt dess material via en ytterliggare mediaspelare, som ska placeras i sovrummet, via nätverket? Förstår inte rikigt NAS funktionen på Pro'n. Fungerar det eller behöver jag ha en riktig, extern, NAS?
TPF.
Postad 29 oktober 2010 - 20:02
cozzer
-
cozzer
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hej!
Jag har problem med ljuddropouts på ISO-filer då jag kör Hd-ljud aldrig med DD eller DTS! Måste spola eller byta ingång o sen tillbaks för att få igång det igen. Kopplat till HK255. Nån mer?
Lundis
Har precis samma problem. Kör med ISO filen på hårddisken i Xtreamer Pro. MKV fil utan text fungerar utan dropouts.
Postad 30 oktober 2010 - 07:19
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Då jag har en Xtreamer Pro undrar jag om det är möjligt att komma åt dess material via en ytterliggare mediaspelare, som ska placeras i sovrummet, via nätverket?
Självklart, det är ju Nätverk. Finessen med ett Nätverk är ju just att alla anslutna kan komma åt alla filer, dock inte alltid samtidigt kanske. Du måste bara dela ut rättigheter åt de anslutna som ska komma åt materialet.
Redigerat av anderswillhelmsson, 30 oktober 2010 - 07:20.
Postad 30 oktober 2010 - 15:18
Unregistered31ed242e
-
Unregistered31ed242e
-
Användare
-
-
154 inlägg
Självklart, det är ju Nätverk. Finessen med ett Nätverk är ju just att alla anslutna kan komma åt alla filer, dock inte alltid samtidigt kanske. Du måste bara dela ut rättigheter åt de anslutna som ska komma åt materialet.
Sätter jag dessa rättigheter i Xtreamerns web interface eller hur? Har inga problem att komma åt datorns filer via Xtreamer men nu vill jag komma åt Xtreamers filer. Har du någon direkt länk för guide?
Postad 30 oktober 2010 - 18:46
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Hej, en polare har skaffat en Xtreamer Media Player & Streamer SideWinder . Som stationär dator har han en imac. Det jag undrar är hur han ska göra för att få dom till att "finna varandra" via det trådlösa ? Varken jag eller han är duktiga på trådlösa nätverk så en så enkel beskrivning som möjligt hade vart toppen.
Tack på förhand.
Postad 31 oktober 2010 - 09:31
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Som stationär dator har han en imac.
Uj uj uj... Det jag undrar är hur han ska göra för att få dom till att "finna varandra" via det trådlösa ? Varken jag eller han är duktiga på trådlösa nätverk så en så enkel beskrivning som möjligt hade vart toppen. 
Finns beskrivningar för Mac på http://forum.xtreamer.net/ , där det även finns forum på svenska, har du tur finns det på svenska även för mac, om nu engelskan är ett problem.
Postad 31 oktober 2010 - 19:52
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Kör alla filer från interna HDD.
Lundis
Postad 01 november 2010 - 13:34
herodes
-
herodes
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Xtreamer Pro och wlan problem.
Jag har haft min Pro en vecka nu, men att få den att connecta till min Speedtouch 716g som jag kör på kanal 10
med 128-bit WEP.
Har gjort otaliga försök och flyttat usb pinnen och allt ser bra ut tills att den ska testa förbindelsen. den arbetar en lång stund sedan kommer startbilden upp. Det finns en IP-adress angiven på startsidan, men när jag försöker med Internet så får jag "no network connection".
Kör med en 2TB HDD och lagt upp den del filmer av diverse slag där via usb-minne och de fungerar till belåtenhet.
Jag vill dock få kontakt med wlan:et för att dels streama dels komma ut på webben.
Deras egna mycket tunna forumtrådar ger inte svar på speciellt mycket måste jag säga.
Själva hårdvaran (tillhörande plastbitar gick förresten sönder direkt), lämnar den del att önska.
Kör även en PS3:a till stor belåtenhet förutom bristande mkv stöd. Men Sony har ju mer muskler förstås att göra bra firmware. Att sätta upp PS3:an mot wlanet var en barnlek, skillnad det mot xtreamer.
Redigerat av herodes, 01 november 2010 - 13:36.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|