Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 February 2010 - 23:04

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Om flash 10.1 kommer till android, finns det då något problem om man skulle ha 1.6 gentimot 2.1 eller senare?

Postad 23 February 2010 - 23:06

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Om flash 10.1 kommer till android, finns det då något problem om man skulle ha 1.6 gentimot 2.1 eller senare?

visst sades det att det skulle implementeras i uppgraderingen?
fast jag minns inte, kan lika gärna ha fel.

Postad 23 February 2010 - 23:08

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Ja, enligt:
http://www.swedroid....n-bara-till-2-1
iaf :)

Postad 23 February 2010 - 23:10

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ja, enligt:
http://www.swedroid....n-bara-till-2-1
iaf :)

trist ;)

men klarar man sig inte utan det då?
jag menar tills dess SE uppdaterar alltså.

Postad 23 February 2010 - 23:17

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

trist :)

men klarar man sig inte utan det då?
jag menar tills dess SE uppdaterar alltså.

å andra sidan finns det väl inget fast datum för release av 10.1 heller så det kanske dröjer ett år och då hinner det förhoppningsvis komma updateringar.

Postad 23 February 2010 - 23:26

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Blir lite bekymrad ang. det här med MW600, det finns ju med som tillbehör på X10'ans sida på SE.
Borde inte det betyda att det inte följer med? :)

Postad 24 February 2010 - 00:05

ekotempl1
  • ekotempl1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har jag missat ngt lr kommer inte Xperia Mini i vitt?

http://www.sonyerics...=specifications

klickar jag här och väljer pearl white ändras inte fronten från svart bara baksidan ändras till vitt. Synd isf. Hade nästan bestämt mig när jag förstod att den hade inbyggd fm-radio. Men svart/vitt???

Postad 24 February 2010 - 00:26

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Har jag missat ngt lr kommer inte Xperia Mini i vitt?

http://www.sonyerics...=specifications

klickar jag här och väljer pearl white ändras inte fronten från svart bara baksidan ändras till vitt. Synd isf. Hade nästan bestämt mig när jag förstod att den hade inbyggd fm-radio. Men svart/vitt???

Nej det kan nog mkt väl stämma att det bara är "ryggen" som skiljer dom åt, tyvärr.

Men det har säkert att göra med att fronten och skärmen är väl som i samma stycke?

Postad 24 February 2010 - 08:36

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Blir lite bekymrad ang. det här med MW600, det finns ju med som tillbehör på X10'ans sida på SE.
Borde inte det betyda att det inte följer med? :)

Jag tror inte att de skickar med ett sånt "lyxigt" tillbehör i standardpaketet. De vill hålla nere priset så mycket de kan i början. Sen kan säkert vissa återförsäljare slänga med som ett specialpaket, men då kostar det nog extra ändå.

Postad 24 February 2010 - 08:45

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag flash är djävulens påfund! Dessutom kommer det dra enorma mängder trafik för alla som surfar och kostnaden bara för att öppna en startsida med flash kommer runiera många. Såvida man inte har fri surf dvs.

Postad 24 February 2010 - 10:02

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Då Glocalnet inte kommer ha några surfpaket innan Maj och nu debiterar 15kr/mb så vill jag inte lägga en krona på deras surf fram tills Maj. Jag kommer ha wifi tillgång hemma och på skolan, går det att ställa in så att mobilen bara laddar data när jag är ansluten till dessa två näten?

Min första riktiga surfmobil och lite orolig över att jag ska komma åt en länk och ladda en hemsida eller dylikt.

Postad 24 February 2010 - 10:10

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Då Glocalnet inte kommer ha några surfpaket innan Maj och nu debiterar 15kr/mb så vill jag inte lägga en krona på deras surf fram tills Maj. Jag kommer ha wifi tillgång hemma och på skolan, går det att ställa in så att mobilen bara laddar data när jag är ansluten till dessa två näten?

Min första riktiga surfmobil och lite orolig över att jag ska komma åt en länk och ladda en hemsida eller dylikt.

det är många som har den farhågan. iom ALLT man gör på nått sätt innebär att dataladdas från nätet (se timescape, mediascape, där hälften av innehållet kommer just från det dyra internet) doch så har fler och fler operatörer inför surf abbonemang (59 resp 69kr/mån) och begränsningar att det kommer kosta maximalt 9 kr per dygn (se telia och halebop t.ex.) Så jag är inte så orolig.

Postad 24 February 2010 - 10:17

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

det är många som har den farhågan. iom ALLT man gör på nått sätt innebär att dataladdas från nätet (se timescape, mediascape, där hälften av innehållet kommer just från det dyra internet) doch så har fler och fler operatörer inför surf abbonemang (59 resp 69kr/mån) och begränsningar att det kommer kosta maximalt 9 kr per dygn (se telia och halebop t.ex.) Så jag är inte så orolig.

Vet inte om jag missade svaret men min fråga står kvar, finns det inget sätt att blockera mobilen från att någonsin hämta data från internet förutom via två godkända wifi nät?

Jag ringer med Glocalnet idag och är väldigt förtjust i deras "fritt" abonnemang, de kommer lansera något sorts surfpaket i Maj. Hur det är utformat kan dom inte svara på just nu men jag kommer vänta och se. Fram tills dess är jag då begränsad till 15kr/ mb vilket snabbt går åt om man råkar ladda en hemsida eller bläddra i timescpae / mediascape och komma åt infinity button.

Postad 24 February 2010 - 10:57

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Personligen tycker jag flash är djävulens påfund! Dessutom kommer det dra enorma mängder trafik för alla som surfar och kostnaden bara för att öppna en startsida med flash kommer runiera många. Såvida man inte har fri surf dvs.

Dessutom kommer det ta längre tid att ladda sidorna, hacka mer vid scroll osv.
Visst, finns ju fördelar också men 95procent kommer troligen vara reklambanners.

Redigerat av zippiz, 24 February 2010 - 11:01.

Postad 24 February 2010 - 11:13

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag tror inte att de skickar med ett sånt "lyxigt" tillbehör i standardpaketet. De vill hålla nere priset så mycket de kan i början. Sen kan säkert vissa återförsäljare slänga med som ett specialpaket, men då kostar det nog extra ändå.

Jag tvivlar också på att SE kommer inkludera det med X10an.
Dock kostar de väl inte mer än dryga 5hundringen, vilket får väl anses som helt ok med tanke på vad HBH-DS980? kostade när det släpptes. :)

Vet inte om jag missade svaret men min fråga står kvar, finns det inget sätt att blockera mobilen från att någonsin hämta data från internet förutom via två godkända wifi nät?

Jag ringer med Glocalnet idag och är väldigt förtjust i deras "fritt" abonnemang, de kommer lansera något sorts surfpaket i Maj. Hur det är utformat kan dom inte svara på just nu men jag kommer vänta och se. Fram tills dess är jag då begränsad till 15kr/ mb vilket snabbt går åt om man råkar ladda en hemsida eller bläddra i timescpae / mediascape och komma åt infinity button.

Du bör väl kunna låta bli att konfigurera internetkonto?
Alt. blockera det.
Och enbart köra WiFi.

Postad 24 February 2010 - 11:34

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Jag hoppas fortfarande på att SE skickar med trådlösa lurar med FM-radio i paketet. De gjorde ju som sagt det med Aino så helt omöjligt är det ju absolut inte. Tillverkningskostnaden för SE kan inte vara så speciellt mycket, o jag tror att de skulle få bättre recensioner, samt sälja flera X10 om de lägger med dem i paketet. Det skulle ju dessutom vara lättare att hålla ett något högre pris än tex Desire om man kan visa att man även får ett par hörlurar som kostar drygt 600kr att köpa löst med X10. (X10 kommer ju var det verkar som vara några hundralappar dyrare)

Försöker att inte hoppas för mycket, men skulle trots allt känna en viss besvikelse om de inte följde med. Ja, jag vet att det är dumt att ställa in sig på något, men det är för sent att ändra på det nu :)

Redigerat av zippiz, 24 February 2010 - 12:20.

Postad 24 February 2010 - 12:13

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Jag hoppas fortfarande på att SE skickar med trådlösa lurar med FM-radio i paketet. De gjorde ju som sagt det med Aino så helt omöjligt är det ju absolut inte. Tillverkningskostnaden för SE kan inte vara så speciellt mycket, o jag tror att de skulle få bättre recensioner, samt rätt bra merförsäljning på att lägga med dem i paketet. Det skulle ju dessutom vara lättare att hålla ett något högre pris än tex Desire om man kan visa att man även får ett par hörlurar som kostar drygt 600kr att köpa löst med X10.

Försöker att inte hoppas för mycket, men skulle trots allt känna en viss besvikelse om de inte följde med. Ja, jag vet att det är dumt att ställa in sig på något, men det är för sent att ändra på det nu :)

Hur tänker du med merförsäljning på att lägga dem i paketet? Jag menar, är inte merförsäljning typ tillbehör? Då kommer ingen köpa någon handsfree själva vilket leder till mindre kringförsäljning.

Det känns inte riktigt som samma segment med Aino och X10. Aino har ju gjorts mycket reklam kring just musik och allt. X10 är snarare lite lyxigare. Känns inte som de behöver slänga med det då eftersom den inte riktar in sig på samma kunder/segment. Att inte skicka med tror jag inte kommer göra så jättemycket, eller snarare, om valet faller kring om man får med trådlös handsfree känns det som om man inte kollar på rätt segment från början.

Postad 24 February 2010 - 12:18

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Hur tänker du med merförsäljning på att lägga dem i paketet? Jag menar, är inte merförsäljning typ tillbehör? Då kommer ingen köpa någon handsfree själva vilket leder till mindre kringförsäljning.

Det känns inte riktigt som samma segment med Aino och X10. Aino har ju gjorts mycket reklam kring just musik och allt. X10 är snarare lite lyxigare. Känns inte som de behöver slänga med det då eftersom den inte riktar in sig på samma kunder/segment. Att inte skicka med tror jag inte kommer göra så jättemycket, eller snarare, om valet faller kring om man får med trådlös handsfree känns det som om man inte kollar på rätt segment från början.

Fel av mig, jag menar "mer försäljning" :) Alltså, jag tror de kan sälja en hel del på att man faktiskt får ett mer komplett paket (och dessutom radio som en del gärna vill ha)
Jag tror inte heller så klart att det är avgörande, men står en kund o väger mellan tex HTC o denna så blir det lättare att motivera (sig själv) att köpa en SE om man nu får något extra med i paktet iom att den kommer vara något dyrare.

EDIT: En annan sak som jag inte vet om vi pratat om här, på reklamen för MW600 så syns X10 några gånger. Dessutom samma låt o samma tjej som i reklamen för X10. Men hon/den kanske används i många av Sony Ericssons reklamer?

http://www.youtube.c...h?v=Gn-7J5It9m8

Redigerat av zippiz, 24 February 2010 - 12:36.

Postad 24 February 2010 - 12:37

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Hehe, ja dumt att riskera att det går såhär: https://www.flashback.org/t1113108

Bäst att kolla igenom alla inställningar + att läsa instruktionsboken så att det inte är ställt att den hoppar över till 3G ifrån WiFi när telefonen går i standby. Nu kanske inte det är satt till "default" att göra så som det var på killens telefon där i tråden på flashback. Kanske någon vet hur det brukar vara på SE-telefoner?

Postad 24 February 2010 - 13:44

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Du bör väl kunna låta bli att konfigurera internetkonto?
Alt. blockera det.
Och enbart köra WiFi.

Jag har inte en aning om hur inställningarna ser ut i X10 eller liknande telefoner men det är just en sådan inställning som skulle vara intressant.

Postad 24 February 2010 - 13:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag har inte en aning om hur inställningarna ser ut i X10 eller liknande telefoner men det är just en sådan inställning som skulle vara intressant.

Om du inte konfigurerar ett internetkonto så lär du ju inte kunna råka surfa eller hämta nåt oasiktligt.
Frågan är väl om det påverkar någon annan funktion?
SMS och MMS har väl egna konton, iaf hos Tele2, ser det ut som när jag kollar i min telefon.

Postad 24 February 2010 - 14:19

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Dessutom kommer det ta längre tid att ladda sidorna, hacka mer vid scroll osv.
Visst, finns ju fördelar också men 95procent kommer troligen vara reklambanners.

går ju att ta fram blockers.

Postad 24 February 2010 - 14:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

EDIT: En annan sak som jag inte vet om vi pratat om här, på reklamen för MW600 så syns X10 några gånger. Dessutom samma låt o samma tjej som i reklamen för X10. Men hon/den kanske används i många av Sony Ericssons reklamer?

http://www.youtube.c...h?v=Gn-7J5It9m8

Dom lanseras nog samtidigt, förmodligen pga avsaknaden av FM radio i Xperian.
Dock tvivlar jag på att SE inkluderar MW600 med X10an.

Men visst vore de fint... :)

Postad 24 February 2010 - 14:30

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Hehe, ja dumt att riskera att det går såhär: https://www.flashback.org/t1113108

Bäst att kolla igenom alla inställningar + att läsa instruktionsboken så att det inte är ställt att den hoppar över till 3G ifrån WiFi när telefonen går i standby. Nu kanske inte det är satt till "default" att göra så som det var på killens telefon där i tråden på flashback. Kanske någon vet hur det brukar vara på SE-telefoner?

http://se-blog.com/c...10-user-manual/

har vi manualen.
va? ingen videokamera för videosamtal?

Postad 24 February 2010 - 14:38

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

har vi manualen.

Nej att den saknar frontkamera har varit officiellt sen länge.
Och hur är det bland er i den här tråden, är det nån som videosamtalar regelbundet?
Jag tror jag har testat funktionen en gång i hela livet!? :)

Postad 24 February 2010 - 14:50

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

går ju att ta fram blockers.

Ja, eller så går det säkert att markera i browsern att man inte vill visa Flash. (Kanske det du menar också) Hur som helst, jag förstår inte allt snack om Flash... jag kan inte se att det skulle göra så himla stor skillnad, mer nackelar än fördelar med att ha det aktiverat... eller har jag missat något viktigt :)
Verkligen inte insatt, en HTML5 är väl något som kommer starkt istälet för Flash tex.

Hur som helst... min poäng är att Flash inte känns speciellt viktigt... iaf inte för mig.

EDIT: Frontkamera har jag aldrig använt på någon av mina telefoner...

Redigerat av zippiz, 24 February 2010 - 14:57.

Postad 24 February 2010 - 14:56

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

har vi manualen.

Kollade igenom manualen snabbt och hittade inget som hjälpte mig, har kikat i min nuvarande mobil (w902) och hittade inte något om specificerade konton där heller.
Ska höra av mig till Glocalnet i veckan och höra om det helt enkelt går att avsäga sig möjligheten att surfa mobilt via deras nät eller om de har förslag på någon annan lösning.

Jag kanske är lite extra nojig men jag är ingen fena på den här tekniken och vill inte få en idioträkning bara för att jag glömt kryssa i eller ur en ruta.

Postad 24 February 2010 - 15:19

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Ja, eller så går det säkert att markera i browsern att man inte vill visa Flash. (Kanske det du menar också) Hur som helst, jag förstår inte allt snack om Flash... jag kan inte se att det skulle göra så himla stor skillnad, mer nackelar än fördelar med att ha det aktiverat... eller har jag missat något viktigt :)
Verkligen inte insatt, en HTML5 är väl något som kommer starkt istälet för Flash tex.

Hur som helst... min poäng är att Flash inte känns speciellt viktigt... iaf inte för mig.

EDIT: Frontkamera har jag aldrig använt på någon av mina telefoner...

Jag tycker tvärt om. Flash är extremt viktigt. Är ju hur grymt som helst att kunna surfa oh visa alla sidor som på en dator. Utan att behöva en laptop. Jag väntar som f*n på flash 10.1 med hw-accelaration. då den jag har just nu har 9.4. Men vi nämner inte den i det här tråden :lol:
man slipper ha specilla appar för allting. Jag är inte säker på att jag behöver det till x10 mini. funderar på hur stor den skärmen verkligen är, om det går att göra några vettiga ärenden på den. Men men flash 10.1 är ett måste till x10 mini, förr eller senare. åtminstine i min bok.

Redigerat av theclone, 24 February 2010 - 15:22.

Postad 24 February 2010 - 15:27

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Jag tycker tvärt om. Flash är extremt viktigt. Är ju hur grymt som helst att kunna surfa oh visa alla sidor som på en dator. Utan att behöva en laptop. Jag väntar som f*n på flash 10.1 med hw-accelaration. då den jag har just nu har 9.4. Men vi nämner inte den i det här tråden :)
man slipper ha specilla appar för allting. Jag är inte säker på att jag behöver det till x10 mini. funderar på hur stor den skärmen verkligen är, om det går att göra några vettiga ärenden på den. Men men flash 10.1 är ett måste till x10 mini, förr eller senare. åtminstine i min bok.

Vad är det du tänker på som du behöver appar till istället för flashstöd? (kommer bara på youtube för egen del, och det känns rätt mycket smidigare att använda appar än browsa den sidan ändå).
Jag sitter iofs och surfar för det mesta med tom bilder helt avstängt, haha... jag är inte så "flashig" av mig :lol:

Förresten, ang kameran i X10
Är det någon som vet om X10 kan ta bilder i 16:9-format?
Skärmen är väl 16:9, eller det kanske den inte är?

Postad 24 February 2010 - 15:40

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Vad är det du tänker på som du behöver appar till istället för flashstöd? (kommer bara på youtube för egen del, och det känns rätt mycket smidigare att använda appar än browsa den sidan ändå).
Jag sitter iofs och surfar för det mesta med tom bilder helt avstängt, haha... jag är inte så "flashig" av mig :)

jag tänker på att man slipper mobilsidor tex alla (tv4)play hemsidor,tidningar(filmer), svenskaspel, flashspel.

Postad 24 February 2010 - 15:40

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Kollade igenom manualen snabbt och hittade inget som hjälpte mig, har kikat i min nuvarande mobil (w902) och hittade inte något om specificerade konton där heller.
Ska höra av mig till Glocalnet i veckan och höra om det helt enkelt går att avsäga sig möjligheten att surfa mobilt via deras nät eller om de har förslag på någon annan lösning.

Jag kanske är lite extra nojig men jag är ingen fena på den här tekniken och vill inte få en idioträkning bara för att jag glömt kryssa i eller ur en ruta.

Om du kollar inställningar/kommunikation/internetinställningar eller meddelandeinställningar så borde du se 3 olika, det gör iaf jag med Tele2. :)

Postad 24 February 2010 - 16:42

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Har för mig nån sa den kan det i denna tråden men jag är inte 100%. Däremot är skärmen i "stort sett" 16:9 (16/9 ~ 854/480, om man skall vara überpetig så skulle skrämen behövs vara 853,333333333 för att vara 16:9 och det är ju omöjligt ^^)

Redigerat av deezel, 24 February 2010 - 16:43.

Postad 24 February 2010 - 16:44

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag sitter iofs och surfar för det mesta med tom bilder helt avstängt, haha... jag är inte så "flashig" av mig :)

Nej den utnyttjar inte hela skärmstorleken, när du vrider den i landscape mode blir det 2 svarta "sorgekanter"...

Edit: Inte att bilden blir svart utan den tar alltså bilden i 4:3 eller liknande format...så folk inte tror att den blir svart i kanten :lol:

Redigerat av Unregistered1193, 24 February 2010 - 16:49.

Postad 24 February 2010 - 16:47

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Nej den utnyttjar inte hela skärmstorleken, när du vrider den i landscape mode blir det 2 svarta "sorgekanter"...

Borde det då inte bli något liknande när man tar "vanligt"? Fotot skulle väl bli väldigt högt annars?

Postad 24 February 2010 - 16:49

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Borde det då inte bli något liknande när man tar "vanligt"? Fotot skulle väl bli väldigt högt annars?

Har editerat ovan inlägg.

Postad 24 February 2010 - 17:22

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag tänkte bara informera om ett program som heter Salling Clicker som det ska finnas en "Spotify remote control"-app (elr script rättare sagt) till. Men tyvärr så finns det inte till android än med det är kanske värt att komma ihåg till framtida behov :). Förövrigt är detta programmet väldigt bra till andra remote controlling needs, där jag själv använder det till att styra vlc när jag glor på film eller styra musen etc. Det kostar ca 24 dollar.

p.s vill bara tillägga hur enormt glad man blev när man såg två nya sidor på ett par dar och att de dessutom inte var fyllda med en massa värdelöst trashtalk och påhopp! :lol:

Redigerat av mulle_nr1, 24 February 2010 - 17:22.

Postad 24 February 2010 - 17:44

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Hmm, surt..
Men har inte det stått lite varstans att det skulle följa med tidigare?

Postad 24 February 2010 - 18:13

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Hmm, surt..

Har väl typ bara stått FM-radio hos katshing men inga leverantörer verkar veta exakt vad som kommer i paketet så nog felaktig information.

Postad 24 February 2010 - 18:33

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Edit: Inte att bilden blir svart utan den tar alltså bilden i 4:3 eller liknande format...så folk inte tror att den blir svart i kanten :)

Okej, förstod ju att det skulle vara så men hoppades att det skulle finnas någon form av 16:9 läge också. Tycker det vore trevligt om de hade ett sådant, även om man inte skulle få utnyttja alla 8mp.

Postad 24 February 2010 - 19:00

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Okej, förstod ju att det skulle vara så men hoppades att det skulle finnas någon form av 16:9 läge också. Tycker det vore trevligt om de hade ett sådant, även om man inte skulle få utnyttja alla 8mp.

Men den har ju Wvga, vad skulle då wide stå för om inte 16/9?

Postad 24 February 2010 - 19:59

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hmm, surt..

Var det inte nå utländskt rykte? :)
I vart fall inget SE har sagt, väl?

Postad 24 February 2010 - 20:03

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Var det inte nå utländskt rykte? :)
I vart fall inget SE har sagt, väl?

Nej det stämmer nog det som du säger, men men, jag håller då en tumme än, det kan du ge dig på :lol:

Postad 24 February 2010 - 20:26

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Nej det stämmer nog det som du säger, men men, jag håller då en tumme än, det kan du ge dig på :)

På Katshing sa en i supporten till mig för någon vecka sedan att ett bluetooth headset med fm-radio skulle hänga med, det var infon dom fått från sina kontakter:)

Postad 24 February 2010 - 21:17

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

På Katshing sa en i supporten till mig för någon vecka sedan att ett bluetooth headset med fm-radio skulle hänga med, det var infon dom fått från sina kontakter:)

Bara att hålla tummarna att det stämmer :)

Postad 24 February 2010 - 23:15

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har en liten nyhet från väldigt säkra källor.. Den har gått till kommersiell produktion.. :-) .. Gillar de orden.. Sen ska dom ju bara upp från Kina o hit :)

Redigerat av NiklasLundis, 24 February 2010 - 23:28.

Postad 24 February 2010 - 23:58

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Har en liten nyhet från väldigt säkra källor.. Den har gått till kommersiell produktion.. :-) .. Gillar de orden.. Sen ska dom ju bara upp från Kina o hit :)

Äntligen!! :lol:
Men jag hyser inga större förhoppningar om att den kommer innan v13..

Postad 25 February 2010 - 00:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Produceras går nog fort (om man ser till 1 telefon)
Skickas hit tar nog inte ens ett dygn?
Sen ska den släppas och distribueras inom landet (och det kan nog ta till V13) :lol:

Postad 25 February 2010 - 08:47

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Vad jobbigt om den kommer måndag v14.
Vet inte om jag skulle klara av att gå vidare efter det.

Postad 25 February 2010 - 08:56

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Har denna postats? X10 användarhandbok: http://se-blog.com/c...10-user-manual/

Postad 25 February 2010 - 10:11

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Har denna postats? X10 användarhandbok: http://se-blog.com/c...10-user-manual/

Jo den postades här runt de datum som står på posten se-blog (20e dec). :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.