Blåtand troligen.
Har bilens stereo Bt oxå då? Jag har aldrig hört talas om bilstereo med Bt, jag är heller inte så insatt i bilar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
Startad av
Unregisterede8ec823a
, Dec 08 2009 09:32
2978 svar till detta ämne
6 relaterade trådar
Postad 11 April 2010 - 15:17
Har bilens stereo Bt oxå då? Jag har aldrig hört talas om bilstereo med Bt, jag är heller inte så insatt i bilar Postad 11 April 2010 - 15:18 Det finns många bilstereos som har bt. Skulle nog vilja påstå att det är svårt att hitta en utan bt om du kikar på en sprillans ny idag. Postad 11 April 2010 - 15:20
Bilstereo med BT Postad 11 April 2010 - 15:25
Sweet, men jag tvekar på att våra bilar här hemma har det
Postad 11 April 2010 - 15:29
yes, cool ska prova detta, har dock läste lite om nexus one:are som inte fått det att funka men det är nexus one:are det. Postad 11 April 2010 - 15:42
HAHA... "...xp med mediacenter..." aaa den är riktigt seg... Postad 11 April 2010 - 15:46
Tänkte bara fråga om nått helt off topic. Någon som vet om Elgiganten kör "moppe på köpet" vid köp av mobil med abb just nu?
Postad 11 April 2010 - 15:49
Hehe.. det där borde snarare ses som "falsk marknadsföring" eftersom du inte alls får nåt på köpet Du får ju en förhövd avgift på typ 250kr/mån x 24mån (=6000kr) Postad 11 April 2010 - 15:53
Ja nu har jag gjort slag i saken och beställt en alla fall..
Tog den från Elgiganten, då jag inte har så långt till en butik, ifall mobilen skulle haverera.. Förväntas i lager: 2010-04-16 Men det har ni nog koll på redan... Får se när jag får den, försöker att inte tänka på det för mycket för då går tiden bara långsammare. Blir min första Androidlur och jag ser fram emot att lägga fingrarna på den! Postad 11 April 2010 - 16:00
Låter som ett klokt val, synd bara att de får in den så "sent". Förresten, är det ngn som handlat från katshing och vet hur de hanterar service ärenden på telefoner? Är det alltid så att man måste skicka den till dem per post som man står för själv eller har de ngn "deal" med fysiska service ställen i sverige? Postad 11 April 2010 - 16:03
Om du tycker det är en bra deal så är det lysande för dig. Jag är dock av en fullkomligt motsatt åsikt. Personligen anser jag (det kan ses som en åsikt, jag ser det som ett faktum) att en Desire utan snabb obegränsad flatrate för data är fullkomligt vansinningt. Man ringer numera med SIP eller andra tjänster gratis, och mobilen är snarare en liten händig dator som kan användas som modem, mm. Att inte ha tillgång till obegränsad datatrafik är som att köpa ett grafikkort för 5000kr för att köra Quake1 på en 14" CRT. 39kr/mån i 24 månader är 936kr. Totalt kommer du betala 4363kr, om du vill stå där med Quake1... Om du, vilket du borde, kommer välja ett data-paket då kommer du inte undan under 150kr, troligtvis närmare 200kr. Men om vi säger 150kr i 24 månader är det ytterligare 3600kr, och du hamnar på 7963kr. Jag (som mest ringer över SIP eller på annat sätt "gratis") har valt telenors kampanj för totalt 299kr/mån med helt obegränsad (vilket inte Tele2 har) datatrafik inkl 500 gratis sms, för totalt 7176kr. Kan tyckas off-topic, men det är faktiskt ganska viktigt att förstå hur handikappad och vingklippt man blir om man inte har fri tillgång till data. Eller snarare, hur mycket friare man blir när man kan göra precis vad man vill, hur mycket man vill och när man vill. Att tanka pod-sändningar, titta på SVT Play t.ex. Vem vet vilka tjänster som släpps inom de närmaste 24 månaderna? Kanske kommer man kunna streama musik med fler tjänster, kanske kommer man kunna streama film till sin mobil. Vill du då stå där med din 14" CRT och svansen mellan benen? Postad 11 April 2010 - 16:12
Nu kommer kanske en lite dum fråga, men jag har aldrig haft någon mobil av detta slaget och aldrig riktigt använt en mobil att surfa från.
Jag hade ju inte tänkt att sitta på youtube, svtplay och kolla på filmer och så på nätet via mobilen. Jag tänkte mest kolla facebook, läsa aftonbladet, twittra och såna grejer, lite lättare surf m.a.o. Jag tänker heller inte använda spotify för musik utan istället lägga in mp3or på minneskortet och lyssna därifrån. Hur mycket datatrafik kan man räkna med att det drar? Självklart svårt att svara på, men en ungefärlig siffra fungerar som svar Vad tro ni? Postad 11 April 2010 - 16:21
Efter vad du skriver upp här vill jag nog påstå att 1 Gb räcker mer än väl. Det är ju just TV, youtube, spotyfy online och sådant somtar data, det andra går det inte mycket till. Kör man dessutom WiFi för att ladda in saker osv. klarar man sig långt på det. Det som gustaf r säger stämmer långt ifrån in på alla. Redigerat av ffodil, 11 April 2010 - 16:30. Postad 11 April 2010 - 16:22
Jag fattar faktiskt inte varför alla ska skaffa det absolut billigaste och segaste abbonemanget?
Snacka om att snålheten lurar visheten.. för vad är poängen med en uppkoppling om det är segast möjliga? Själv tog jag telenors 799kr/mån Gratis samtal /mms /sms utan några somhelst begränsningar + obegränsad turbo-3g-surfning! Dessutom fick jag mobilen på köpet! (utan nån slags avbetalningsplan eller förhljd månadsavgift dvs) Skulle aldrig teckna lägsta möjliga hastighet bara för att få lite billigare månadskostnad.. Postad 11 April 2010 - 16:23 Räcker gott, har 1gb och nyttjar 70-80%/månad. Det som tar mycket är att streamea saker Redigerat av NisseGurra, 11 April 2010 - 16:23. Postad 11 April 2010 - 16:25
Om du väljer 1gb/månad så behöver du inte oroa dig, för du kommer inte kunna göra något av detta. Men tänk på att mobilens skärm är fantastisk och du kommer ha teknisk möjlighet att snabbt se en jäkla massa youtube-klipp folk länkar till eller som då ser via bloggar. Och en vacker dag sitter du och har tråkigt på en lång bussresa och vill se nåt roligt... För två år sen fanns inte Android, då hade vi massa sunkiga hemsnickrade skit-OS för mobiler, samt det största skämtet av alla - Symbian. Klart man inte behövde flatrate då, om man inte skulle använda mobilen som modem på landet t.ex. Det händer oerhört mycket på två år, jag tror det är dumt att låsa sig. Ju fler av dina kompisar som börjar använda SIP eller Google talk eller liknande, desto fler ringer du gratis och behöver inte bry dig om minutkostnad.
1gb/mån är 30mb/dag. Lite facebook, titta på några bilder och sen är du där. Visst kan det räcka, om det är allt du tänkte använda mobilen till. Och i princip aldrig någonsin youtube. Och glöm allt vad SVT Play heter. Tänk också på att mobilen ses som vilken dator som helst för webbsidorna, och webbsidor tar ganska mycket trafik. En aftonbladet.se-sida äter lätt upp 2-3mb med all flash-reklam mm. Your choice. Postad 11 April 2010 - 16:27
Förstår att många använder sina telefoner som modem, men att sitta på bussen och streama youtube osv och bara använda massa data är inget jag kommer göra. Jag kommer klirra ett paket för 89 för 5GB, som jag absolut inte kommer använda upp, och när jag vill ha mer, tex på semestern till sommar då jag säkert kommer använda telefonen som modem, ja då uppgradera jag mig för den månaden. Har tillgång till WLAN 98% av dygnet liksom, vem har inte det liksom? Sen varken ringer, smsar eller mmsar jag som en tok, så det finns ingen anledning att ha något "flashigare" abb. Postad 11 April 2010 - 16:34 Jag har endast 500MB/månad via Telia, men spränger väldigt sällan den gränsen. Detta då jag oftast har WiFi som jag kör på istället. Ser du bara till att inte dra hem Apps m.m. över 3G, så kommer du inte få några större problem med 1GB/mån. Postad 11 April 2010 - 16:35
Det där instämmer jag i, jag har också tillgång till WLAN överallt, förutom på landet, i bilen, på stan, på bussen och när jag är och handlar och vill jämföra priser. Sen kan tilläggas att jag kommer använda mitt 08-nummer via SIP till mobilen, och därmed förbruka en del datatrafik. Sålänge du har möjlighet att utan ocker-priser öka på datamängden kan 5gb/mån räcka, det får jag lov att erkänna. Men räkna då ut ungefär vad det kommer handla om totalt efter 2 år, och jämför med andra abb, det är mitt tips. Postad 11 April 2010 - 16:41
Jag har 1GB datapaket på mitt ab. Jag kör med en nokia 5800 nu och använder dagligen en hel del datatjänster. Dock ej youtube eller annan videostreaming. Nån månad har jag kommit upp i 700-800 mb, men det var efter att använt spotify nästan varje dag på jobbet.
Så visst går det att klara sig, men inte utan att man känner sig begränsad. Jag skulle tro jag behöver uppgradera till 5GB när jag börjar köra med Desire. Postad 11 April 2010 - 16:52
Hur ringer man gratis förutom att använda skype? Är intresserad av att veta mer... Postad 11 April 2010 - 16:54
Tack för alla svar. Får se hur jag gör.
Men binder man verkligen sig till mobilsurfpaketet (tele2)? Är inte det bara en tilläggstjänst som man gör lite hur man vill med? Postad 11 April 2010 - 17:01
Det är bara en tilläggstjänst som du kan ändra och säga upp presis som du vill utan uppsägningstid. Det där med hur stort surfpaket man skall ha är väldigt induviduellt hur man använder telefonen. Själv kan jag inte ens komma upp i 500Mb/mån. hur jag än anstränger mig. Det räcker inte ens tiden till. Redigerat av ffodil, 11 April 2010 - 17:08. Postad 11 April 2010 - 17:07
Själv kommer jag köra med 1gb.
använder inte spotify, kommer knappt surfa via telen varje dag mer än säg 1-2ggr när man får tid vid utbildningen. Har wlan hemma om det skulle tryta. I dagsläget kollar jag inte heller på svt play, youtub, eller tanka pod-sändingar. inte heller nallen som modem. tycker 19kr/mån för 0,19kr/min och 0,19kr per sms är överkomligt dom gånger jag skickar sms. sen ang "Man ringer numera med SIP eller andra tjänster gratis" känner faktiskt ingen som ringer via SIP eller andra gratis tjänster. Kommer kort och gott ha det till kolla inkorgen till mailen, wordpress när det ges tillfälle,läsa nyheterna nångång. Så att säga att man blir vingklippt är en stor smaksak. Sitter man online utan wlan med nallen så är obegränsat ett bra val, men gör man inte det så finns det ju tex 5GB tak om man vill det. Som sagt, allt är upp till var och en. Postad 11 April 2010 - 17:08
Jag har haft Nokia N82, N85, E90, E71, 5800 och har nu en E72 och ingen av dem har en bättre telefondel än min iPhone. Försvarar inte iPhone, tycker den har sina dumma begränsningar. Men att komma och snacka skit om att telefondelen suger när den inte suger mer än på någon annan telefon då undrar man ju. Men du kanske har Tele2 och då förstår jag om telefondelen suger för ingen telefon i världen kan göra Tele2 bra Postad 11 April 2010 - 17:16
Vad menar du, dålig täckning el. vad med Tele2 ? Idet område jag rör mig har Tele2 bland den bästa täckningen. Det var flera år sen de hade dålig täckning. Postad 11 April 2010 - 17:16
SIP är en standard för att enkelt uttryckt "identifiera personer", och se till att man kan upprätta en anslutning emellan dem. Det används oftast för internet-telefoni (VoIP). Det finns ett flertal leverantörer, jag vet ingen lista på rak hand, men det finns säkerligen leverantörer som är helt gratis. Personligen har jag ett 08-nummer kopplat till SIP för 30kr/mån, och ringer därmed för lokalsamtalstaxa (eller billigare). Detta använder jag för att ringa och ta emot samtal över PSTN (det traditionella telefonnätet). För att prata med kompisar som har XMPP (tidigare kallat Jabber) fungerar Google talk bra. XMPP är också en öppen och väldigt generell standard. Det är i grunden bara ren IM, men blir kraftfullt till stor del pga standardiserade tillägg (dvs öppna tillägg till protokollet som XMPP-organisationen accepterat), och det finns en uppsjö program som klarar av telefoni över just XMPP, Google talk är bara ett av dem. Lite kul att känna till är att Google Wave är ytterligare ett öppet tillägg till XMPP. Du kan alltså själv skriva en egen Google Wave-server, givet att du har en jäkla massa tid över Skype är till skillnad från dessa standarder inte öppen, utan kräver att man använder Skypes program eller licensierade tredjepartsprogram. Protokollet är stängt (du kan inte vara 100% säker på att Skype inte spelar in ditt samtal), och du kan inte själv sätta upp en Skype-server. Du kan heller inte utveckla egna program som "pratar Skype", eller som kan hitta personer i Skype, då katalogtjänsten i Skype är stängd och inte publiceras. En god människa bojkottar därför Skype då det per definition (om det blir för stort) leder till monopol och diktatorisk telefoni. Tänk om du och jag inte kunde maila varandra för att vi hade olika mail-program, eller om vi inte kunde ringa varandra för att du har Tele2 och jag har Telenor? Det är vad Skype bygger på, och målet är naturligtvis monopol. Nu vill jag hur som helst ha min Desire god damn it! Postad 11 April 2010 - 17:27
Jag sitter som säkert många andra och blir tokig av väntan på min nya telefon, tur att man kan underhålla sig med att uppdatera det här forumet var 5e sekund
Det blir min första androidtelefon och då kan det ju vara kul med spotify, jag hittade en sida där man kan få en månad gratis premium om man svarar på en gratis undersökning och värvar 6 vänner. Om ni klickar på den här länken så får jag en värvning och om ni inte vill det så kan ni klicka här istället. Tänkte att det nog kunde vara några här som var intresserade eftersom många kanske, som jag, väntar på sin första mobil där det går att ha spotify Postad 11 April 2010 - 17:30
Fler som märkt det än jag: http://reviews.cnet....7-33674173.html Postad 11 April 2010 - 17:30
Bra tips! Jag söker också efter bra väskor till Desire. Jag hittade denna som jag personligen skulle tycka passar mig (gillar inte plånböcker): http://cgi.ebay.co.u...E:X:RTQ:GB:1123 Den är dessvärre till Nexus One, men måtten är ju Nästan samma som Desire? Jag skickade frågan till säljaren och de sa att de inte kan svara på ifall den passar Desire. Postad 11 April 2010 - 17:34
Nexusen har nästan identiska mått så dess väskor passar. Legenden skiljer mer så där är det mer tveksamt Postad 11 April 2010 - 17:44
Detta verkar intressant, (jag fortsätter OT som alla andra). Men jag har sett att flera operatörer säger att deras datapaket inte stödjer IP-telefoni, spärras sånt och skype då eller? Hur fungerar det? Postad 11 April 2010 - 17:44
True true, men nu när jag tittar på väskan i detalj så tänker jag på ifall kameran sitter på exakt samma ställe också? Kanske en dum fråga men men... Redigerat av Shevvy, 11 April 2010 - 17:46. Postad 11 April 2010 - 17:51
Tänkte bara kolla. Har suttit och sökt mig igenom tråden och så men hittar inget om just detta.
Headsetet som följer med, är det någon som vet om det sitter höja/sänka/nästa/föregående/play/paus-knappar på det eller hur det ser ut? Postad 11 April 2010 - 17:51
Tack för info, fungerar alltså google talk mellan telefoner? För när jag söker verkar det bara finnas till pc/mac. Kanske finns på market? Google waves verkar dessutom väldigt coolt. Postad 11 April 2010 - 17:52 Finns, play/pause (svarsknapp med) , FF, RW. Ingen volym dock Postad 11 April 2010 - 18:09
Nu börjar abonnemangsfrågorna igen, men jag tycker inte att det är en dum idé.. det är ju högst relevant iaf.
Jag funderar själv på att skaffa Halebop Hallå för 59kr/mån. Då ringer man överallt för 19öre/min, SMS:ar gratis till alla operatörer och vill man ha fri surf (3gb/mån) så kostar abonnemanget istället 149kr/mån. Då ingår också 3 månaders Spotify Premium i priset. Tidigare trodde jag att man kunde ta det på 0mån (alltså obundet) men nu kan jag inte hitta det på hemsidan. Redigerat av U-Nas, 11 April 2010 - 18:09. Postad 11 April 2010 - 18:13
Mycket kan man säga om Google, och läskigt mycket makt har de, men en sak är säker, det de gör är förbannat bra. Ofta galet mycket bättre än vad som tidigare funnits. Just hur väl XMPP fungerar gillar jag. Många tänker inte på det, men när man är inne på gmail så ser man vilka andra vänner (kontakter) som är online, och man kan direkt börja chatta - då gör man det över XMPP. Så folk kan ha godtyckligt program (Miranda i Windows, Pidgin eller Telepathy i Linux, Adium på Mac) och prata med folk som har liknande program, eller chattar i mobilen, eller t.o.m bara är inloggade på gmail. Och det är alltså samma protokoll för Google talk Jag har googlat lite och ser att det ska finnas Google talk för Android, så jag tar för givet att det gör det, men jag har ingen android-lur i dagsläget så jag kan inte svära på det. Att dygnet runt, överallt, kunna se vilka som är online - och direkt kunna chatta eller prata med, ser jag som högst trevligt. Postad 11 April 2010 - 18:14
Det kan jag leva med. Annars kan jag ju alltid använda N95-headsetet kanske? Tack Postad 11 April 2010 - 18:36 Google talk är en del av core apps i android. Använder det inte själv men antar det funkar som det ska Nej, nokia har annan signalering på sina fjärrkontrollers så dom funkar inte på android (har testat) Postad 11 April 2010 - 18:51
Ja men om du är läskunnig så ser du att det är AT&T de använder som är kända för att ha haft ett för dåligt nät som inte klarat av belastningen som alla miljoner iPhones de sålt medfört. Jag har själv haft mycket mer brutna samtal med min E71 och E72 än iPhonen. Postad 11 April 2010 - 18:51
Kan vara en bra lösning som passar just dig. Låsa upp sig på ett dyrt abb/surfpaket som någon här tycker, annars snålar man. Det skulle jag för mitt liv aldrig göra, misstag som man gjort och aldrig gör om. Vad vet jag vad som händer om någon mån. Inget... kanske köper jag ny mobil om 3 mån. som jag gjort nu med min Spica som jag haft 3 mån. då sitter man där låst på ett dyrt abb. med helt nya andra förutsättningar. Nej, jag iallafall vill betala för vad jag använder och inte vara låst. Men som sagt smaken är olika. Redigerat av ffodil, 11 April 2010 - 18:55. Postad 11 April 2010 - 18:54
Fanns väl en bild på headsetet tidigare i tråden...? Typ sida 70 inlägg #2078 Redigerat av Hövding, 11 April 2010 - 18:58. Postad 11 April 2010 - 18:54
En recension som jag inte tror blivit länkad till tidigare: http://mobilementali...est-smartphone/
Postad 11 April 2010 - 18:55
Baserar det bara på att jag tvingas ha skiten på jobbet och make till problem har man aldrig varit med om. Brutna samtal och oförmåga att koppla upp händer så ofta så man har lust att kasta telefonerna i sjön. Vi har fått prova mängder med telefoner ifrån Tele2 då vi trodde det var våra E71:or som ######des. Men inget hjälper, vi har iofs Tele2 mobila växel så det kanske är den som suger. Men månader av samtal med Tele2 och tester hit och dit och inget hjälper. Så till sommaren åker eländet ut när avatalet löper ut. Postad 11 April 2010 - 18:57
"Should you buy the HTC Desire? So, the final conclusion: should you buy the HTC Desire? In a word – yes! It’s a Google Nexus One that’s even better than a Google Nexus One! It’s faster to use than an iPhone, looks just as good, offers fantastic multi-tasking, and offers features such as Google Earth and one touch translation – all out of the box – that you don’t get with the iPhone." Postad 11 April 2010 - 18:58 Exakt min åsikt. Jag betalar hellre allt på ett bräde och har valmöjligheter att byta telefon eller abonnemang när jag vill än att sprida ut både bindningstid och pengar över en lång period. Hur som helst så lyckas jag inte beställa från Halebops hemsida.. fick beskedet att man bara kunde beställa Hallå med SurfPlus om man samtidigt beställde en mobiltelefon. Om man vill ha samma combo så får man beställa Hallå först och sedan lägga till SurfPlus senare. Problemet är att jag inte kommer vidare när jag väljer Hallå med 0 mån bindningstid. Är det min dator som spökar? http://www.halebop.s...mobiltelefoner/. Väljer man Hallå där + 0 mån så händer inte ett smack Postad 11 April 2010 - 19:02
Abb kan jag gärna binda mig X antal månader. Men skulle fasen inte välja förhöjd avgift (50 till 250kr extra mån) för att få en nalle. förr tänkte man i dom banorna,men nu så icke. Skoj om man säg låser 24mån med 100/150kr och man byter inom tex 9 mån. Då har man ju fortfarande 1500kr kvar att betala på "gamla" mobilen. Men som sagt, abb byter man inte ofta. EDIT: kan tillägga att jag ej har bytt abb på 8år. Redigerat av Toivanen, 11 April 2010 - 19:03. Postad 11 April 2010 - 19:05
Mycket märkligt. Många bekanta, barn, osv. har gått över till Tele2, så också jag och min sambo för 2 år sedan. Alla vad jag vet är mycket nöjda, aldrig några brutna samtal el. dålig täckning och bra fart på turbo 3G. Postad 11 April 2010 - 19:08
så då betalar du 5-6 kr/min för dina samtal? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |