Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

HTC Desire - Prata bestÀllningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 11 April 2010 - 15:17

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • AnvĂ€ndare

• 112 inlĂ€gg
  • 0

BlÄtand troligen.

Har bilens stereo Bt oxÄ dÄ? Jag har aldrig hört talas om bilstereo med Bt, jag Àr heller inte sÄ insatt i bilar :P

Postad 11 April 2010 - 15:18

U-Nas
  • U-Nas
  • AnvĂ€ndare

• 241 inlĂ€gg
  • 0

Har bilens stereo Bt oxÄ dÄ? Jag har aldrig hört talas om bilstereo med Bt, jag Àr heller inte sÄ insatt i bilar :P

Det finns mÄnga bilstereos som har bt. Skulle nog vilja pÄstÄ att det Àr svÄrt att hitta en utan bt om du kikar pÄ en sprillans ny idag.

Postad 11 April 2010 - 15:20

Unregisteredf6418a4f
  • Unregisteredf6418a4f
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0

Bilstereo med BT

Postad 11 April 2010 - 15:25

Unregisteredfad26603
  • Unregisteredfad26603
  • AnvĂ€ndare

• 112 inlĂ€gg
  • 0
Sweet, men jag tvekar pÄ att vÄra bilar hÀr hemma har det :P Rav4 -02 och Focus -02.. :D

Postad 11 April 2010 - 15:29

f1nggy
  • f1nggy
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Antar att laddaren har vanligt usb-uttag?
Om ja, sÄ köp vanlig usb till micro-usbkabel

yes, cool

ska prova detta, har dock lÀste lite om nexus one:are som inte fÄtt det att funka men det Àr nexus one:are det.

Postad 11 April 2010 - 15:42

Seriouz
  • Seriouz
  • AnvĂ€ndare

• 140 inlĂ€gg
  • 0

Var precis pÄ MediaMarkt och klÀmde bÄde pÄ en Hero och pÄ en Legend. Ingen Desire i sikte, men skit i det - det var första gÄngen jag ö.h.t. gÄr i nÀrheten av en android-mobil.
Hero'n var ganska seg tyckte jag, men Legend'en sköt pÄ genom menyerna och det fanns inte ett uns av lagg nÄgonstans - och dÄ stressade jag den ganska duktigt.
Sjukt fint grÀnssnitt, Àr impad!

Hann klÀmma lite pÄ en X10:a ocksÄ, och det var ju verkligen inget att ha. Jag hade inte köpt den för halva priset.
Vad kör den för skal ovanpÄ android? Jag skulle tippa pÄ windows XP med media-center eller nÄt. Fan sÄ fult - OCH segt!

HAHA... "...xp med mediacenter..."
aaa den Àr riktigt seg...

Postad 11 April 2010 - 15:46

Killen99
  • Killen99
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte bara frÄga om nÄtt helt off topic. NÄgon som vet om Elgiganten kör "moppe pÄ köpet" vid köp av mobil med abb just nu?

Postad 11 April 2010 - 15:49

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • MĂ€stare

• 3073 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte bara frÄga om nÄtt helt off topic. NÄgon som vet om Elgiganten kör "moppe pÄ köpet" vid köp av mobil med abb just nu?

Hehe.. det dÀr borde snarare ses som "falsk marknadsföring" eftersom du inte alls fÄr nÄt pÄ köpet :P

Du fÄr ju en förhövd avgift pÄ typ 250kr/mÄn x 24mÄn (=6000kr)

Postad 11 April 2010 - 15:53

erikviking
  • erikviking
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Ja nu har jag gjort slag i saken och bestÀllt en alla fall.. :D

Tog den frÄn Elgiganten, dÄ jag inte har sÄ lÄngt till en butik, ifall mobilen skulle haverera..
FörvÀntas i lager: 2010-04-16 Men det har ni nog koll pÄ redan... :D
FÄr se nÀr jag fÄr den, försöker att inte tÀnka pÄ det för mycket för dÄ gÄr tiden bara lÄngsammare. Blir min första Androidlur och jag ser fram emot att lÀgga fingrarna pÄ den! :P

Postad 11 April 2010 - 16:00

Seriouz
  • Seriouz
  • AnvĂ€ndare

• 140 inlĂ€gg
  • 0

Ja nu har jag gjort slag i saken och bestÀllt en alla fall.. :D

Tog den frÄn Elgiganten, dÄ jag inte har sÄ lÄngt till en butik, ifall mobilen skulle haverera..
FörvÀntas i lager: 2010-04-16 Men det har ni nog koll pÄ redan... :D
FÄr se nÀr jag fÄr den, försöker att inte tÀnka pÄ det för mycket för dÄ gÄr tiden bara lÄngsammare. Blir min första Androidlur och jag ser fram emot att lÀgga fingrarna pÄ den! :P

LÄter som ett klokt val, synd bara att de fÄr in den sÄ "sent".
Förresten, Àr det ngn som handlat frÄn katshing och vet hur de hanterar service Àrenden pÄ telefoner?
Är det alltid sĂ„ att man mĂ„ste skicka den till dem per post som man stĂ„r för sjĂ€lv eller har de ngn "deal" med fysiska service stĂ€llen i sverige?

Postad 11 April 2010 - 16:03

gustaf r
  • gustaf r
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Fick en sjukt bra deal, porterade frÄn Telenor till Tele2, 24mÄn, 0kr upphöjt, 39kr/mÄn 3427:- för telefonen. Sen blir det nÄgot surfpaket pÄ det ocksÄ.

Om man fyller i pÄ samma sÀtt idag sÄ fÄr man den för 4202:-

Om du tycker det Àr en bra deal sÄ Àr det lysande för dig. Jag Àr dock av en fullkomligt motsatt Äsikt. Personligen anser jag (det kan ses som en Äsikt, jag ser det som ett faktum) att en Desire utan snabb obegrÀnsad flatrate för data Àr fullkomligt vansinningt. Man ringer numera med SIP eller andra tjÀnster gratis, och mobilen Àr snarare en liten hÀndig dator som kan anvÀndas som modem, mm.

Att inte ha tillgÄng till obegrÀnsad datatrafik Àr som att köpa ett grafikkort för 5000kr för att köra Quake1 pÄ en 14" CRT.

39kr/mÄn i 24 mÄnader Àr 936kr. Totalt kommer du betala 4363kr, om du vill stÄ dÀr med Quake1...
Om du, vilket du borde, kommer vÀlja ett data-paket dÄ kommer du inte undan under 150kr, troligtvis nÀrmare 200kr. Men om vi sÀger 150kr i 24 mÄnader Àr det ytterligare 3600kr, och du hamnar pÄ 7963kr.

Jag (som mest ringer över SIP eller pÄ annat sÀtt "gratis") har valt telenors kampanj för totalt 299kr/mÄn med helt obegrÀnsad (vilket inte Tele2 har) datatrafik inkl 500 gratis sms, för totalt 7176kr.

Kan tyckas off-topic, men det Àr faktiskt ganska viktigt att förstÄ hur handikappad och vingklippt man blir om man inte har fri tillgÄng till data. Eller snarare, hur mycket friare man blir nÀr man kan göra precis vad man vill, hur mycket man vill och nÀr man vill. Att tanka pod-sÀndningar, titta pÄ SVT Play t.ex.

Vem vet vilka tjÀnster som slÀpps inom de nÀrmaste 24 mÄnaderna? Kanske kommer man kunna streama musik med fler tjÀnster, kanske kommer man kunna streama film till sin mobil.
Vill du dÄ stÄ dÀr med din 14" CRT och svansen mellan benen?

Postad 11 April 2010 - 16:12

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlĂ€gg
  • 0
Nu kommer kanske en lite dum frÄga, men jag har aldrig haft nÄgon mobil av detta slaget och aldrig riktigt anvÀnt en mobil att surfa frÄn.

Jag hade ju inte tÀnkt att sitta pÄ youtube, svtplay och kolla pÄ filmer och sÄ pÄ nÀtet via mobilen. Jag tÀnkte mest kolla facebook, lÀsa aftonbladet, twittra och sÄna grejer, lite lÀttare surf m.a.o. Jag tÀnker heller inte anvÀnda spotify för musik utan istÀllet lÀgga in mp3or pÄ minneskortet och lyssna dÀrifrÄn.

Hur mycket datatrafik kan man rÀkna med att det drar? SjÀlvklart svÄrt att svara pÄ, men en ungefÀrlig siffra fungerar som svar :P Funderar nÀmligen pÄ om 1gb/mÄnaden rÀcker för mig.

Vad tro ni?

Postad 11 April 2010 - 16:21

ffodil
  • ffodil
  • MĂ€stare

• 2644 inlĂ€gg
  • 0

Nu kommer kanske en lite dum frÄga, men jag har aldrig haft nÄgon mobil av detta slaget och aldrig riktigt anvÀnt en mobil att surfa frÄn.

Jag hade ju inte tÀnkt att sitta pÄ youtube, svtplay och kolla pÄ filmer och sÄ pÄ nÀtet via mobilen. Jag tÀnkte mest kolla facebook, lÀsa aftonbladet, twittra och sÄna grejer, lite lÀttare surf m.a.o. Jag tÀnker heller inte anvÀnda spotify för musik utan istÀllet lÀgga in mp3or pÄ minneskortet och lyssna dÀrifrÄn.

Hur mycket datatrafik kan man rÀkna med att det drar? SjÀlvklart svÄrt att svara pÄ, men en ungefÀrlig siffra fungerar som svar :P Funderar nÀmligen pÄ om 1gb/mÄnaden rÀcker för mig.

Vad tro ni?

Efter vad du skriver upp hÀr vill jag nog pÄstÄ att 1 Gb rÀcker mer Àn vÀl.
Det Àr ju just TV, youtube, spotyfy online och sÄdant somtar data, det andra gÄr det inte mycket till. Kör man dessutom WiFi för att ladda in saker osv. klarar man sig lÄngt pÄ det.
Det som gustaf r sÀger stÀmmer lÄngt ifrÄn in pÄ alla.

Redigerat av ffodil, 11 April 2010 - 16:30.

Postad 11 April 2010 - 16:22

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • MĂ€stare

• 3073 inlĂ€gg
  • 0
Jag fattar faktiskt inte varför alla ska skaffa det absolut billigaste och segaste abbonemanget? :P

Snacka om att snÄlheten lurar visheten.. för vad Àr poÀngen med en uppkoppling om det Àr segast möjliga?

SjÀlv tog jag telenors 799kr/mÄn

Gratis samtal /mms /sms utan nÄgra somhelst begrÀnsningar + obegrÀnsad turbo-3g-surfning!

Dessutom fick jag mobilen pÄ köpet! (utan nÄn slags avbetalningsplan eller förhljd mÄnadsavgift dvs)

Skulle aldrig teckna lÀgsta möjliga hastighet bara för att fÄ lite billigare mÄnadskostnad.. :D

Postad 11 April 2010 - 16:23

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Vad tro ni?

RÀcker gott, har 1gb och nyttjar 70-80%/mÄnad. Det som tar mycket Àr att streamea saker

Redigerat av NisseGurra, 11 April 2010 - 16:23.

Postad 11 April 2010 - 16:25

gustaf r
  • gustaf r
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Jag hade ju inte tÀnkt att sitta pÄ youtube, svtplay och kolla pÄ filmer och sÄ pÄ nÀtet via mobilen.

Om du vÀljer 1gb/mÄnad sÄ behöver du inte oroa dig, för du kommer inte kunna göra nÄgot av detta. Men tÀnk pÄ att mobilens skÀrm Àr fantastisk och du kommer ha teknisk möjlighet att snabbt se en jÀkla massa youtube-klipp folk lÀnkar till eller som dÄ ser via bloggar. Och en vacker dag sitter du och har trÄkigt pÄ en lÄng bussresa och vill se nÄt roligt...

För tvÄ Är sen fanns inte Android, dÄ hade vi massa sunkiga hemsnickrade skit-OS för mobiler, samt det största skÀmtet av alla - Symbian. Klart man inte behövde flatrate dÄ, om man inte skulle anvÀnda mobilen som modem pÄ landet t.ex.
Det hÀnder oerhört mycket pÄ tvÄ Är, jag tror det Àr dumt att lÄsa sig.

Ju fler av dina kompisar som börjar anvÀnda SIP eller Google talk eller liknande, desto fler ringer du gratis och behöver inte bry dig om minutkostnad.

1gb/mÄn Àr 30mb/dag. Lite facebook, titta pÄ nÄgra bilder och sen Àr du dÀr. Visst kan det rÀcka, om det Àr allt du tÀnkte anvÀnda mobilen till.
Och i princip aldrig nÄgonsin youtube.
Och glöm allt vad SVT Play heter.

TÀnk ocksÄ pÄ att mobilen ses som vilken dator som helst för webbsidorna, och webbsidor tar ganska mycket trafik. En aftonbladet.se-sida Àter lÀtt upp 2-3mb med all flash-reklam mm.

Your choice.

Postad 11 April 2010 - 16:27

Grasshopper
  • Grasshopper
  • LĂ€rjunge

• 327 inlĂ€gg
  • 0

Om du tycker det Àr en bra deal sÄ Àr det lysande för dig. Jag Àr dock av en fullkomligt motsatt Äsikt. Personligen anser jag (det kan ses som en Äsikt, jag ser det som ett faktum) att en Desire utan snabb obegrÀnsad flatrate för data Àr fullkomligt vansinningt. Man ringer numera med SIP eller andra tjÀnster gratis, och mobilen Àr snarare en liten hÀndig dator som kan anvÀndas som modem, mm.

Att inte ha tillgÄng till obegrÀnsad datatrafik Àr som att köpa ett grafikkort för 5000kr för att köra Quake1 pÄ en 14" CRT.

39kr/mÄn i 24 mÄnader Àr 936kr. Totalt kommer du betala 4363kr, om du vill stÄ dÀr med Quake1...
Om du, vilket du borde, kommer vÀlja ett data-paket dÄ kommer du inte undan under 150kr, troligtvis nÀrmare 200kr. Men om vi sÀger 150kr i 24 mÄnader Àr det ytterligare 3600kr, och du hamnar pÄ 7963kr.

Jag (som mest ringer över SIP eller pÄ annat sÀtt "gratis") har valt telenors kampanj för totalt 299kr/mÄn med helt obegrÀnsad (vilket inte Tele2 har) datatrafik inkl 500 gratis sms, för totalt 7176kr.

Kan tyckas off-topic, men det Àr faktiskt ganska viktigt att förstÄ hur handikappad och vingklippt man blir om man inte har fri tillgÄng till data. Eller snarare, hur mycket friare man blir nÀr man kan göra precis vad man vill, hur mycket man vill och nÀr man vill. Att tanka pod-sÀndningar, titta pÄ SVT Play t.ex.

Vem vet vilka tjÀnster som slÀpps inom de nÀrmaste 24 mÄnaderna? Kanske kommer man kunna streama musik med fler tjÀnster, kanske kommer man kunna streama film till sin mobil.
Vill du dÄ stÄ dÀr med din 14" CRT och svansen mellan benen?

FörstÄr att mÄnga anvÀnder sina telefoner som modem, men att sitta pÄ bussen och streama youtube osv och bara anvÀnda massa data Àr inget jag kommer göra. Jag kommer klirra ett paket för 89 för 5GB, som jag absolut inte kommer anvÀnda upp, och nÀr jag vill ha mer, tex pÄ semestern till sommar dÄ jag sÀkert kommer anvÀnda telefonen som modem, ja dÄ uppgradera jag mig för den mÄnaden.
Har tillgÄng till WLAN 98% av dygnet liksom, vem har inte det liksom?

Sen varken ringer, smsar eller mmsar jag som en tok, sÄ det finns ingen anledning att ha nÄgot "flashigare" abb.

Postad 11 April 2010 - 16:34

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlĂ€gg
  • 0

Vad tro ni?

Jag har endast 500MB/mÄnad via Telia, men sprÀnger vÀldigt sÀllan den grÀnsen. Detta dÄ jag oftast har WiFi som jag kör pÄ istÀllet. Ser du bara till att inte dra hem Apps m.m. över 3G, sÄ kommer du inte fÄ nÄgra större problem med 1GB/mÄn.

Postad 11 April 2010 - 16:35

gustaf r
  • gustaf r
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Har tillgÄng till WLAN 98% av dygnet liksom, vem har inte det liksom?

Sen varken ringer, smsar eller mmsar jag som en tok, sÄ det finns ingen anledning att ha nÄgot "flashigare" abb.

Det dÀr instÀmmer jag i, jag har ocksÄ tillgÄng till WLAN överallt, förutom pÄ landet, i bilen, pÄ stan, pÄ bussen och nÀr jag Àr och handlar och vill jÀmföra priser.

Sen kan tillÀggas att jag kommer anvÀnda mitt 08-nummer via SIP till mobilen, och dÀrmed förbruka en del datatrafik.

SÄlÀnge du har möjlighet att utan ocker-priser öka pÄ datamÀngden kan 5gb/mÄn rÀcka, det fÄr jag lov att erkÀnna. Men rÀkna dÄ ut ungefÀr vad det kommer handla om totalt efter 2 Är, och jÀmför med andra abb, det Àr mitt tips.

Postad 11 April 2010 - 16:41

dastalker
  • dastalker
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Jag har 1GB datapaket pÄ mitt ab. Jag kör med en nokia 5800 nu och anvÀnder dagligen en hel del datatjÀnster. Dock ej youtube eller annan videostreaming. NÄn mÄnad har jag kommit upp i 700-800 mb, men det var efter att anvÀnt spotify nÀstan varje dag pÄ jobbet.
SÄ visst gÄr det att klara sig, men inte utan att man kÀnner sig begrÀnsad.
Jag skulle tro jag behöver uppgradera till 5GB nÀr jag börjar köra med Desire.

Postad 11 April 2010 - 16:52

Seriouz
  • Seriouz
  • AnvĂ€ndare

• 140 inlĂ€gg
  • 0

Hur ringer man gratis förutom att anvĂ€nda skype? Är intresserad av att veta mer... :P

Postad 11 April 2010 - 16:54

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlĂ€gg
  • 0
Tack för alla svar. FÄr se hur jag gör.

Men binder man verkligen sig till mobilsurfpaketet (tele2)? Är inte det bara en tillĂ€ggstjĂ€nst som man gör lite hur man vill med?

Postad 11 April 2010 - 17:01

ffodil
  • ffodil
  • MĂ€stare

• 2644 inlĂ€gg
  • 0

Tack för alla svar. FÄr se hur jag gör.

Men binder man verkligen sig till mobilsurfpaketet (tele2)? Är inte det bara en tillĂ€ggstjĂ€nst som man gör lite hur man vill med?

Det Àr bara en tillÀggstjÀnst som du kan Àndra och sÀga upp presis som du vill utan uppsÀgningstid.

Det dÀr med hur stort surfpaket man skall ha Àr vÀldigt induviduellt hur man anvÀnder telefonen.
SjÀlv kan jag inte ens komma upp i 500Mb/mÄn. hur jag Àn anstrÀnger mig. Det rÀcker inte ens tiden till.

Redigerat av ffodil, 11 April 2010 - 17:08.

Postad 11 April 2010 - 17:07

vikeskar
  • vikeskar
  • LĂ€rjunge

• 438 inlĂ€gg
  • 0
SjÀlv kommer jag köra med 1gb.
anvÀnder inte spotify, kommer knappt surfa via telen varje dag mer Àn sÀg 1-2ggr nÀr man fÄr tid vid utbildningen.
Har wlan hemma om det skulle tryta.

I dagslÀget kollar jag inte heller pÄ svt play, youtub, eller tanka pod-sÀndingar.
inte heller nallen som modem.

tycker 19kr/mÄn för 0,19kr/min och 0,19kr per sms Àr överkomligt dom gÄnger jag skickar sms.

sen ang "Man ringer numera med SIP eller andra tjÀnster gratis" kÀnner faktiskt ingen som ringer via SIP eller andra gratis tjÀnster.

Kommer kort och gott ha det till kolla inkorgen till mailen, wordpress nÀr det ges tillfÀlle,lÀsa nyheterna nÄngÄng.
SÄ att sÀga att man blir vingklippt Àr en stor smaksak.
Sitter man online utan wlan med nallen sÄ Àr obegrÀnsat ett bra val, men gör man inte det sÄ finns det ju tex 5GB tak om man vill det.

Som sagt, allt Àr upp till var och en.

Postad 11 April 2010 - 17:08

easycure1974
  • easycure1974
  • LĂ€rjunge

• 289 inlĂ€gg
  • 0

Har en 3gs och telefondelen Àr lÄngt efter tex nokia eller SE: Den som inte vet det har skygglappar eller Àr en riktig fanboy

Jag har haft Nokia N82, N85, E90, E71, 5800 och har nu en E72 och ingen av dem har en bÀttre telefondel Àn min iPhone. Försvarar inte iPhone, tycker den har sina dumma begrÀnsningar. Men att komma och snacka skit om att telefondelen suger nÀr den inte suger mer Àn pÄ nÄgon annan telefon dÄ undrar man ju. Men du kanske har Tele2 och dÄ förstÄr jag om telefondelen suger för ingen telefon i vÀrlden kan göra Tele2 bra :P

Postad 11 April 2010 - 17:16

ffodil
  • ffodil
  • MĂ€stare

• 2644 inlĂ€gg
  • 0

Jag har haft Nokia N82, N85, E90, E71, 5800 och har nu en E72 och ingen av dem har en bÀttre telefondel Àn min iPhone. Försvarar inte iPhone, tycker den har sina dumma begrÀnsningar. Men att komma och snacka skit om att telefondelen suger nÀr den inte suger mer Àn pÄ nÄgon annan telefon dÄ undrar man ju. Men du kanske har Tele2 och dÄ förstÄr jag om telefondelen suger för ingen telefon i vÀrlden kan göra Tele2 bra :P

Vad menar du, dÄlig tÀckning el. vad med Tele2 ? Idet omrÄde jag rör mig har Tele2 bland den bÀsta tÀckningen.
Det var flera Är sen de hade dÄlig tÀckning.

Postad 11 April 2010 - 17:16

gustaf r
  • gustaf r
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Hur ringer man gratis förutom att anvĂ€nda skype? Är intresserad av att veta mer... :P

SIP Àr en standard för att enkelt uttryckt "identifiera personer", och se till att man kan upprÀtta en anslutning emellan dem. Det anvÀnds oftast för internet-telefoni (VoIP). Det finns ett flertal leverantörer, jag vet ingen lista pÄ rak hand, men det finns sÀkerligen leverantörer som Àr helt gratis. Personligen har jag ett 08-nummer kopplat till SIP för 30kr/mÄn, och ringer dÀrmed för lokalsamtalstaxa (eller billigare).
Detta anvÀnder jag för att ringa och ta emot samtal över PSTN (det traditionella telefonnÀtet).

För att prata med kompisar som har XMPP (tidigare kallat Jabber) fungerar Google talk bra. XMPP Àr ocksÄ en öppen och vÀldigt generell standard. Det Àr i grunden bara ren IM, men blir kraftfullt till stor del pga standardiserade tillÀgg (dvs öppna tillÀgg till protokollet som XMPP-organisationen accepterat), och det finns en uppsjö program som klarar av telefoni över just XMPP, Google talk Àr bara ett av dem.

Lite kul att kÀnna till Àr att Google Wave Àr ytterligare ett öppet tillÀgg till XMPP. Du kan alltsÄ sjÀlv skriva en egen Google Wave-server, givet att du har en jÀkla massa tid över :D

Skype Àr till skillnad frÄn dessa standarder inte öppen, utan krÀver att man anvÀnder Skypes program eller licensierade tredjepartsprogram. Protokollet Àr stÀngt (du kan inte vara 100% sÀker pÄ att Skype inte spelar in ditt samtal), och du kan inte sjÀlv sÀtta upp en Skype-server. Du kan heller inte utveckla egna program som "pratar Skype", eller som kan hitta personer i Skype, dÄ katalogtjÀnsten i Skype Àr stÀngd och inte publiceras.
En god mÀnniska bojkottar dÀrför Skype dÄ det per definition (om det blir för stort) leder till monopol och diktatorisk telefoni. TÀnk om du och jag inte kunde maila varandra för att vi hade olika mail-program, eller om vi inte kunde ringa varandra för att du har Tele2 och jag har Telenor? Det Àr vad Skype bygger pÄ, och mÄlet Àr naturligtvis monopol.

Nu vill jag hur som helst ha min Desire god damn it!

Postad 11 April 2010 - 17:27

emmaf
  • emmaf
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Jag sitter som sÀkert mÄnga andra och blir tokig av vÀntan pÄ min nya telefon, tur att man kan underhÄlla sig med att uppdatera det hÀr forumet var 5e sekund :P

Det blir min första androidtelefon och dÄ kan det ju vara kul med spotify, jag hittade en sida dÀr man kan fÄ en mÄnad gratis premium om man svarar pÄ en gratis undersökning och vÀrvar 6 vÀnner.

Om ni klickar pÄ den hÀr lÀnken sÄ fÄr jag en vÀrvning och om ni inte vill det sÄ kan ni klicka hÀr istÀllet.

TÀnkte att det nog kunde vara nÄgra hÀr som var intresserade eftersom mÄnga kanske, som jag, vÀntar pÄ sin första mobil dÀr det gÄr att ha spotify :D

Postad 11 April 2010 - 17:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Fler som mÀrkt det Àn jag:
http://reviews.cnet....7-33674173.html

Postad 11 April 2010 - 17:30

Shevvy
  • Shevvy
  • Amatör

• 59 inlĂ€gg
  • 0

http://www.themobile.../htc-desire.php
DÀr finns lite vÀskor till Desire.

Bra tips!

Jag söker ocksÄ efter bra vÀskor till Desire. Jag hittade denna som jag personligen skulle tycka passar mig (gillar inte plÄnböcker):
http://cgi.ebay.co.u...E:X:RTQ:GB:1123

Den Àr dessvÀrre till Nexus One, men mÄtten Àr ju NÀstan samma som Desire?
Jag skickade frÄgan till sÀljaren och de sa att de inte kan svara pÄ ifall den passar Desire.

Postad 11 April 2010 - 17:34

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Bra tips!

Jag söker ocksÄ efter bra vÀskor till Desire. Jag hittade denna som jag personligen skulle tycka passar mig (gillar inte plÄnböcker):
http://cgi.ebay.co.u...E:X:RTQ:GB:1123

Den Àr dessvÀrre till Nexus One, men mÄtten Àr ju NÀstan samma som Desire?
Jag skickade frÄgan till sÀljaren och de sa att de inte kan svara pÄ ifall den passar Desire.

Nexusen har nÀstan identiska mÄtt sÄ dess vÀskor passar. Legenden skiljer mer sÄ dÀr Àr det mer tveksamt

Postad 11 April 2010 - 17:44

Sarvik
  • Sarvik
  • Wannabe

• 43 inlĂ€gg
  • 0

SIP Àr en standard för att enkelt uttryckt "identifiera personer", och se till att man kan upprÀtta en anslutning emellan dem. Det anvÀnds oftast för internet-telefoni (VoIP). Det finns ett flertal leverantörer, jag vet ingen lista pÄ rak hand, men det finns sÀkerligen leverantörer som Àr helt gratis. Personligen har jag ett 08-nummer kopplat till SIP för 30kr/mÄn, och ringer dÀrmed för lokalsamtalstaxa (eller billigare).
Detta anvÀnder jag för att ringa och ta emot samtal över PSTN (det traditionella telefonnÀtet).

Detta verkar intressant, (jag fortsÀtter OT som alla andra). Men jag har sett att flera operatörer sÀger att deras datapaket inte stödjer IP-telefoni, spÀrras sÄnt och skype dÄ eller? Hur fungerar det?

Postad 11 April 2010 - 17:44

Shevvy
  • Shevvy
  • Amatör

• 59 inlĂ€gg
  • 0

Nexusen har nÀstan identiska mÄtt sÄ dess vÀskor passar. Legenden skiljer mer sÄ dÀr Àr det mer tveksamt

True true, men nu nÀr jag tittar pÄ vÀskan i detalj sÄ tÀnker jag pÄ ifall kameran sitter pÄ exakt samma stÀlle ocksÄ?
Kanske en dum frÄga men men... :P

Redigerat av Shevvy, 11 April 2010 - 17:46.

Postad 11 April 2010 - 17:51

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte bara kolla. Har suttit och sökt mig igenom trÄden och sÄ men hittar inget om just detta.

Headsetet som följer med, Àr det nÄgon som vet om det sitter höja/sÀnka/nÀsta/föregÄende/play/paus-knappar pÄ det eller hur det ser ut?

Postad 11 April 2010 - 17:51

Seriouz
  • Seriouz
  • AnvĂ€ndare

• 140 inlĂ€gg
  • 0

För att prata med kompisar som har XMPP (tidigare kallat Jabber) fungerar Google talk bra. XMPP Àr ocksÄ en öppen och vÀldigt generell standard. Det Àr i grunden bara ren IM, men blir kraftfullt till stor del pga standardiserade tillÀgg (dvs öppna tillÀgg till protokollet som XMPP-organisationen accepterat), och det finns en uppsjö program som klarar av telefoni över just XMPP, Google talk Àr bara ett av dem.

Lite kul att kÀnna till Àr att Google Wave Àr ytterligare ett öppet tillÀgg till XMPP. Du kan alltsÄ sjÀlv skriva en egen Google Wave-server, givet att du har en jÀkla massa tid över :P

Skype Àr till skillnad frÄn dessa standarder inte öppen, utan krÀver att man anvÀnder Skypes program eller licensierade tredjepartsprogram. Protokollet Àr stÀngt (du kan inte vara 100% sÀker pÄ att Skype inte spelar in ditt samtal), och du kan inte sjÀlv sÀtta upp en Skype-server. Du kan heller inte utveckla egna program som "pratar Skype", eller som kan hitta personer i Skype, dÄ katalogtjÀnsten i Skype Àr stÀngd och inte publiceras.
En god mÀnniska bojkottar dÀrför Skype dÄ det per definition (om det blir för stort) leder till monopol och diktatorisk telefoni. TÀnk om du och jag inte kunde maila varandra för att vi hade olika mail-program, eller om vi inte kunde ringa varandra för att du har Tele2 och jag har Telenor? Det Àr vad Skype bygger pÄ, och mÄlet Àr naturligtvis monopol.

Nu vill jag hur som helst ha min Desire god damn it!

Tack för info, fungerar alltsÄ google talk mellan telefoner?
För nÀr jag söker verkar det bara finnas till pc/mac.
Kanske finns pÄ market?

Google waves verkar dessutom vÀldigt coolt.

Postad 11 April 2010 - 17:52

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte bara kolla. Har suttit och sökt mig igenom trÄden och sÄ men hittar inget om just detta.

Headsetet som följer med, Àr det nÄgon som vet om det sitter höja/sÀnka/nÀsta/föregÄende/play/paus-knappar pÄ det eller hur det ser ut?

Finns, play/pause (svarsknapp med) , FF, RW. Ingen volym dock

Postad 11 April 2010 - 18:09

U-Nas
  • U-Nas
  • AnvĂ€ndare

• 241 inlĂ€gg
  • 0
Nu börjar abonnemangsfrÄgorna igen, men jag tycker inte att det Àr en dum idé.. det Àr ju högst relevant iaf.

Jag funderar sjÀlv pÄ att skaffa Halebop HallÄ för 59kr/mÄn. DÄ ringer man överallt för 19öre/min, SMS:ar gratis till alla operatörer och vill man ha fri surf (3gb/mÄn) sÄ kostar abonnemanget istÀllet 149kr/mÄn. DÄ ingÄr ocksÄ 3 mÄnaders Spotify Premium i priset.
Tidigare trodde jag att man kunde ta det pÄ 0mÄn (alltsÄ obundet) men nu kan jag inte hitta det pÄ hemsidan.

Redigerat av U-Nas, 11 April 2010 - 18:09.

Postad 11 April 2010 - 18:13

gustaf r
  • gustaf r
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0

Tack för info, fungerar alltsÄ google talk mellan telefoner?
För nÀr jag söker verkar det bara finnas till pc/mac.
Kanske finns pÄ market?

Google waves verkar dessutom vÀldigt coolt.

Mycket kan man sÀga om Google, och lÀskigt mycket makt har de, men en sak Àr sÀker, det de gör Àr förbannat bra. Ofta galet mycket bÀttre Àn vad som tidigare funnits. Just hur vÀl XMPP fungerar gillar jag. MÄnga tÀnker inte pÄ det, men nÀr man Àr inne pÄ gmail sÄ ser man vilka andra vÀnner (kontakter) som Àr online, och man kan direkt börja chatta - dÄ gör man det över XMPP. SÄ folk kan ha godtyckligt program (Miranda i Windows, Pidgin eller Telepathy i Linux, Adium pÄ Mac) och prata med folk som har liknande program, eller chattar i mobilen, eller t.o.m bara Àr inloggade pÄ gmail.
Och det Àr alltsÄ samma protokoll för Google talk :P

Jag har googlat lite och ser att det ska finnas Google talk för Android, sÄ jag tar för givet att det gör det, men jag har ingen android-lur i dagslÀget sÄ jag kan inte svÀra pÄ det. Att dygnet runt, överallt, kunna se vilka som Àr online - och direkt kunna chatta eller prata med, ser jag som högst trevligt.

Postad 11 April 2010 - 18:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlĂ€gg
  • 0

Finns, play/pause (svarsknapp med) , FF, RW. Ingen volym dock

Det kan jag leva med. Annars kan jag ju alltid anvÀnda N95-headsetet kanske?

Tack

Postad 11 April 2010 - 18:36

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Mycket kan man sÀga om Google, och lÀskigt mycket makt har de, men en sak Àr sÀker, det de gör Àr förbannat bra. Ofta galet mycket bÀttre Àn vad som tidigare funnits. Just hur vÀl XMPP fungerar gillar jag. MÄnga tÀnker inte pÄ det, men nÀr man Àr inne pÄ gmail sÄ ser man vilka andra vÀnner (kontakter) som Àr online, och man kan direkt börja chatta - dÄ gör man det över XMPP. SÄ folk kan ha godtyckligt program (Miranda i Windows, Pidgin eller Telepathy i Linux, Adium pÄ Mac) och prata med folk som har liknande program, eller chattar i mobilen, eller t.o.m bara Àr inloggade pÄ gmail.
Och det Àr alltsÄ samma protokoll för Google talk :P

Jag har googlat lite och ser att det ska finnas Google talk för Android, sÄ jag tar för givet att det gör det, men jag har ingen android-lur i dagslÀget sÄ jag kan inte svÀra pÄ det. Att dygnet runt, överallt, kunna se vilka som Àr online - och direkt kunna chatta eller prata med, ser jag som högst trevligt.

Google talk Àr en del av core apps i android. AnvÀnder det inte sjÀlv men antar det funkar som det ska

Det kan jag leva med. Annars kan jag ju alltid anvÀnda N95-headsetet kanske?

Tack

Nej, nokia har annan signalering pÄ sina fjÀrrkontrollers sÄ dom funkar inte pÄ android (har testat)

Postad 11 April 2010 - 18:51

easycure1974
  • easycure1974
  • LĂ€rjunge

• 289 inlĂ€gg
  • 0

Fler som mÀrkt det Àn jag:
http://reviews.cnet....7-33674173.html

Ja men om du Àr lÀskunnig sÄ ser du att det Àr AT&T de anvÀnder som Àr kÀnda för att ha haft ett för dÄligt nÀt som inte klarat av belastningen som alla miljoner iPhones de sÄlt medfört. Jag har sjÀlv haft mycket mer brutna samtal med min E71 och E72 Àn iPhonen.

Postad 11 April 2010 - 18:51

ffodil
  • ffodil
  • MĂ€stare

• 2644 inlĂ€gg
  • 0

Nu börjar abonnemangsfrÄgorna igen, men jag tycker inte att det Àr en dum idé.. det Àr ju högst relevant iaf.

Jag funderar sjÀlv pÄ att skaffa Halebop HallÄ för 59kr/mÄn. DÄ ringer man överallt för 19öre/min, SMS:ar gratis till alla operatörer och vill man ha fri surf (3gb/mÄn) sÄ kostar abonnemanget istÀllet 149kr/mÄn. DÄ ingÄr ocksÄ 3 mÄnaders Spotify Premium i priset.
Tidigare trodde jag att man kunde ta det pÄ 0mÄn (alltsÄ obundet) men nu kan jag inte hitta det pÄ hemsidan.

Kan vara en bra lösning som passar just dig.
LÄsa upp sig pÄ ett dyrt abb/surfpaket som nÄgon hÀr tycker, annars snÄlar man. Det skulle jag för mitt liv aldrig göra, misstag som man gjort och aldrig gör om.
Vad vet jag vad som hÀnder om nÄgon mÄn. Inget... kanske köper jag ny mobil om 3 mÄn. som jag gjort nu med min Spica som jag haft 3 mÄn. dÄ sitter man dÀr lÄst pÄ ett dyrt abb. med helt nya andra förutsÀttningar. Nej, jag iallafall vill betala för vad jag anvÀnder och inte vara lÄst. Men som sagt smaken Àr olika.

Redigerat av ffodil, 11 April 2010 - 18:55.

Postad 11 April 2010 - 18:54

Hövding
  • Hövding
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0

Fanns vÀl en bild pÄ headsetet tidigare i trÄden...? Typ sida 70 inlÀgg #2078 :P

Redigerat av Hövding, 11 April 2010 - 18:58.

Postad 11 April 2010 - 18:54

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlĂ€gg
  • 0
En recension som jag inte tror blivit lÀnkad till tidigare: http://mobilementali...est-smartphone/

Postad 11 April 2010 - 18:55

easycure1974
  • easycure1974
  • LĂ€rjunge

• 289 inlĂ€gg
  • 0

Vad menar du, dÄlig tÀckning el. vad med Tele2 ? Idet omrÄde jag rör mig har Tele2 bland den bÀsta tÀckningen.
Det var flera Är sen de hade dÄlig tÀckning.

Baserar det bara pÄ att jag tvingas ha skiten pÄ jobbet och make till problem har man aldrig varit med om. Brutna samtal och oförmÄga att koppla upp hÀnder sÄ ofta sÄ man har lust att kasta telefonerna i sjön. Vi har fÄtt prova mÀngder med telefoner ifrÄn Tele2 dÄ vi trodde det var vÄra E71:or som ######des. Men inget hjÀlper, vi har iofs Tele2 mobila vÀxel sÄ det kanske Àr den som suger. Men mÄnader av samtal med Tele2 och tester hit och dit och inget hjÀlper. SÄ till sommaren Äker elÀndet ut nÀr avatalet löper ut.

Postad 11 April 2010 - 18:57

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

En recension som jag inte tror blivit lÀnkad till tidigare: http://mobilementali...est-smartphone/

"Should you buy the HTC Desire?

So, the final conclusion: should you buy the HTC Desire?

In a word – yes! It’s a Google Nexus One that’s even better than a Google Nexus One! It’s faster to use than an iPhone, looks just as good, offers fantastic multi-tasking, and offers features such as Google Earth and one touch translation – all out of the box – that you don’t get with the iPhone."

Postad 11 April 2010 - 18:58

U-Nas
  • U-Nas
  • AnvĂ€ndare

• 241 inlĂ€gg
  • 0

LÄsa upp sig pÄ ett dyrt abb/surfpaket som nÄgon hÀr tycker, annars snÄlar man. Det skulle jag för mitt liv aldrig göra, misstag som man gjort och aldrig gör om.
Vad vet jag vad som hÀnder om nÄgon mÄn. Inget... kanske köper jag ny mobil om 3 mÄn. som jag gjort nu med min Spica som jag haft 3 mÄn. dÄ sitter man dÀr lÄst pÄ ett dyrt abb. Nej, jag iallafall vill betala för vad jag anvÀnder och inte vara lÄst. Men som sagt smaken Àr olika.

Exakt min Äsikt. Jag betalar hellre allt pÄ ett brÀde och har valmöjligheter att byta telefon eller abonnemang nÀr jag vill Àn att sprida ut bÄde bindningstid och pengar över en lÄng period.
Hur som helst sÄ lyckas jag inte bestÀlla frÄn Halebops hemsida.. fick beskedet att man bara kunde bestÀlla HallÄ med SurfPlus om man samtidigt bestÀllde en mobiltelefon. Om man vill ha samma combo sÄ fÄr man bestÀlla HallÄ först och sedan lÀgga till SurfPlus senare.

Problemet Ă€r att jag inte kommer vidare nĂ€r jag vĂ€ljer HallĂ„ med 0 mĂ„n bindningstid. Är det min dator som spökar?
http://www.halebop.s...mobiltelefoner/. VÀljer man HallÄ dÀr + 0 mÄn sÄ hÀnder inte ett smack :P

Postad 11 April 2010 - 19:02

vikeskar
  • vikeskar
  • LĂ€rjunge

• 438 inlĂ€gg
  • 0

Vad vet jag vad som hÀnder om nÄgon mÄn. Inget... kanske köper jag ny mobil om 3 mÄn. som jag gjort nu med min Spica som jag haft 3 mÄn. dÄ sitter man dÀr lÄst pÄ ett dyrt abb. med helt nya andra förutsÀttningar. Nej, jag iallafall vill betala för vad jag anvÀnder och inte vara lÄst. Men som sagt smaken Àr olika.

Abb kan jag gÀrna binda mig X antal mÄnader.
Men skulle fasen inte vÀlja förhöjd avgift (50 till 250kr extra mÄn) för att fÄ en nalle.
förr tÀnkte man i dom banorna,men nu sÄ icke.
Skoj om man sÀg lÄser 24mÄn med 100/150kr och man byter inom tex 9 mÄn.
DÄ har man ju fortfarande 1500kr kvar att betala pÄ "gamla" mobilen.

Men som sagt, abb byter man inte ofta.
EDIT: kan tillÀgga att jag ej har bytt abb pÄ 8Är.

Redigerat av Toivanen, 11 April 2010 - 19:03.

Postad 11 April 2010 - 19:05

ffodil
  • ffodil
  • MĂ€stare

• 2644 inlĂ€gg
  • 0

Baserar det bara pÄ att jag tvingas ha skiten pÄ jobbet och make till problem har man aldrig varit med om. Brutna samtal och oförmÄga att koppla upp hÀnder sÄ ofta sÄ man har lust att kasta telefonerna i sjön. Vi har fÄtt prova mÀngder med telefoner ifrÄn Tele2 dÄ vi trodde det var vÄra E71:or som ######des. Men inget hjÀlper, vi har iofs Tele2 mobila vÀxel sÄ det kanske Àr den som suger. Men mÄnader av samtal med Tele2 och tester hit och dit och inget hjÀlper. SÄ till sommaren Äker elÀndet ut nÀr avatalet löper ut.

Mycket mÀrkligt. MÄnga bekanta, barn, osv. har gÄtt över till Tele2, sÄ ocksÄ jag och min sambo för 2 Är sedan. Alla vad jag vet Àr mycket nöjda, aldrig nÄgra brutna samtal el. dÄlig tÀckning och bra fart pÄ turbo 3G.

Postad 11 April 2010 - 19:08

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlĂ€gg
  • 0

Men som sagt, abb byter man inte ofta.
EDIT: kan tillÀgga att jag ej har bytt abb pÄ 8Är.

sÄ dÄ betalar du 5-6 kr/min för dina samtal? :P

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Så här ser det ut 2026-09-24. Lite småfix kvar.
    genstruktur
    2026-09-24 15:07:01
  • Kabelkanaler
    genstruktur
    2026-09-23 18:11:05
  • Testar lite olika ljus på belysningen
    genstruktur
    2026-09-23 18:09:20
  • Tillverkning av en takbalk till
    genstruktur
    2026-09-23 18:08:13
  • Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.