Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 November 2010 - 18:12

Station
  • Station
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Två frågor

Finns det stöd i X10 Mini hårdvara för stegräknare?
Har någon provat något stegräknar program på Market, om det nu funkar i X10Minin?

Finns det något alternativ till stegräknare om nu inte Minin klarar det?

Postad 29 November 2010 - 08:28

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

Har du inte ändrat inställningar inne i Facebook appen.
Under inställningar finns "uppdateringsintervall" 1 timme,2 timmar 4 timmar eller aldrig.

Är väl så att om du ändrar under "synkronisering" så är det bara bara själva informationen om dina facebook vänner som synkas, inte om dom skriver meddelanden eller inte.

Nej. Jag har inte ändrat nåt i fb-appen heller. Gick dock in och stängde av synkronisering helt, men likväl så dyker ikonen upp och meddelar mig att jag har en massa meddelanden som väntar. Känns lite spooky eftersom den gör som den vill. Hade gärna avinstallerat fb-appen men så vitt jag vet går det inte om man inte rootar luren..
Anyway, vad fan kan det vara?

Postad 29 November 2010 - 10:29

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Nej. Jag har inte ändrat nåt i fb-appen heller. Gick dock in och stängde av synkronisering helt, men likväl så dyker ikonen upp och meddelar mig att jag har en massa meddelanden som väntar. Känns lite spooky eftersom den gör som den vill. Hade gärna avinstallerat fb-appen men så vitt jag vet går det inte om man inte rootar luren..
Anyway, vad fan kan det vara?

Som jag tolkar dig så använder du inte Facebook appen i telefonen eftersom du gärna hade viljat att avinstallera den. Det du kan göra då är ju att ta bort kontot så kommer den inte att uppdatera.

Postad 29 November 2010 - 12:22

Unregistered5e1e3058
  • Unregistered5e1e3058
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Det dök ju nyligen upp ett nytt säkerhetshål i Android som tillåter illvilliga webbplatser att komma åt all data på SD-kortet. Google ska fixa detta till Android 2.3 som släpps snart, men vad är oddsen att SE fixar en patch till X10-serien? Dessa kommer ju knappast bli uppdaterade till 2.3...

Postad 29 November 2010 - 23:10

kristinaaa
  • kristinaaa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hur uppdaterar man till 2.1??
Har testat UPDATE SERVICE men det händer ingeting o PC COMPANION säger att min mobil är UP TO DATE men det är den inte. När jag går till Update Service o kommer dit när den säger att man ska stänga av mobilen under 30 sekunder hålla TILLBAKA knappen intryckt.. för mig händer det ingeting.
Vad ska jag göra???

Postad 30 November 2010 - 09:21

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
hur kommer det sig att när man startar/stänger av x10 mini att det plingar till i den sms signal man har
skit störande enligt mig. kan man göra så att den inte gör det ?

Postad 30 November 2010 - 09:23

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Hur uppdaterar man till 2.1??
Har testat UPDATE SERVICE men det händer ingeting o PC COMPANION säger att min mobil är UP TO DATE men det är den inte. När jag går till Update Service o kommer dit när den säger att man ska stänga av mobilen under 30 sekunder hålla TILLBAKA knappen intryckt.. för mig händer det ingeting.
Vad ska jag göra???

Näe, den säger väl: stäng av telefonen, låt den vara avstängd under minst 30 sekunder.
sedan: håll inne tillbakaknappen medans du stoppar in usb sladden , eller nått....

Postad 30 November 2010 - 11:36

kristinaaa
  • kristinaaa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Näe, den säger väl: stäng av telefonen, låt den vara avstängd under minst 30 sekunder.
sedan: håll inne tillbakaknappen medans du stoppar in usb sladden , eller nått....

Just det.. men det funkar inte. Hur länge ska man hålla tillbakaknappen intryckt?? Jag gör som det står men det händer ingeting. :S Alla tycks lycka uppdatera sin SE förutom mig :).

EDIT: Nu har jag lyckats genom att starta min dator (windows xp) i SAFE MODE WITH NETWORKING o stängde av min firewall och anitvirus program. Nu är den uppdaterad. Tack för hjälpen.

Redigerat av kristinaaa, 30 November 2010 - 13:19.

Postad 01 December 2010 - 15:25

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

Mysko att batteritiden blivit sämre, jag installerade taskkiller för att se vad som drar batteri och upptäckte följande.

Jag har allt avslaget, ändå så går följande program igång och jag undrar om det är lika för andra.

Meddelande
Alarm
Roadsync

Dessa finns i taskkillern och går igång igen efter att jag "dödat" de, varför, alarm använder jag aldrig, roadsync har jag inte ens installerat och meddelande får jag typ aldrig, så varför går de igång ?

/ J

Min bättre hälft har samma problem med en "massa" program som startas i det tysta även om man dödar dom med Appkiller. Detta verkar göra telefonen slö...

Det finns inget enkelt sätt att få bort dessa appar som man inte vill ha med?

Redigerat av Matsen, 01 December 2010 - 15:30.

Postad 01 December 2010 - 19:13

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Min bättre hälft har samma problem med en "massa" program som startas i det tysta även om man dödar dom med Appkiller. Detta verkar göra telefonen slö...

Hålla på och stänga en massa saker med en appkiller? Det behövs inte. Android sköter handhavandet av appar så bra så. Appar kan tyckas vara igång men de ligger i dvala och påverkar inte batteritiden alls. Det är som om du på din laptop på batteri startar word, minimerar programet och låter det ligga där hela dagen. Gör varken från eller till på batterikapaciteten.

Vad som däremot drar batteri är skärmen på telefonen. Det är den som drar absolut mest ström. Och att kolla appkillern stup i kvarten drar således ström. Jag har ingen appkiller längre och batteriet håller bättre. Fler i denna tråden som slutat med appkillers har upplevt samma sak som undertecknad.

Låt telefonen sköta saker och ting själv för det är inga idioter som utvecklat operativsystemet Android. Detta är bara mina 5 ören... :)

Postad 01 December 2010 - 19:22

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Hålla på och stänga en massa saker med en appkiller? Det behövs inte. Android sköter handhavandet av appar så bra så. Appar kan tyckas vara igång men de ligger i dvala och påverkar inte batteritiden alls. Det är som om du på din laptop på batteri startar word, minimerar programet och låter det ligga där hela dagen. Gör varken från eller till på batterikapaciteten.

Vad som däremot drar batteri är skärmen på telefonen. Det är den som drar absolut mest ström. Och att kolla appkillern stup i kvarten drar således ström. Jag har ingen appkiller längre och batteriet håller bättre. Fler i denna tråden som slutat med appkillers har upplevt samma sak som undertecknad.

Låt telefonen sköta saker och ting själv för det är inga idioter som utvecklat operativsystemet Android. Detta är bara mina 5 ören... :)

Håller med. Har aldrig haft en Taskkiller installerad på min Pro och har inga som helst batteri problem.

Postad 02 December 2010 - 06:44

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Men om Angry Birds finns med bland de 6 senast öppnade program så drar den faktiskt mer batteri än om det inte finns med bland de 6 senaste, hur förklarar man det isf ?

/ J

Postad 02 December 2010 - 09:40

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Och varför blir då telefonen rappare när man dödat dessa Appar som ligger i dvala?

Postad 03 December 2010 - 09:25

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

Som jag tolkar dig så använder du inte Facebook appen i telefonen eftersom du gärna hade viljat att avinstallera den. Det du kan göra då är ju att ta bort kontot så kommer den inte att uppdatera.

Tack för tipset!
Men det är ändå en störande sak, särskilt störande eftersom jag inte vet vad det är som gör att den håller på att uppdatera. Men det ger sig väl med tiden, antar jag.

Postad 04 December 2010 - 12:02

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Men om Angry Birds finns med bland de 6 senast öppnade program så drar den faktiskt mer batteri än om det inte finns med bland de 6 senaste, hur förklarar man det isf ?

Se nedan.

Och varför blir då telefonen rappare när man dödat dessa Appar som ligger i dvala?

Antagligen för att någon app inte gör det du förväntar dig den skall göra när den ligger i dvala t.ex. pga. buggar eller någon inställning. Vissa appar som musikspelare är ju trots allt tänkta att kunna exekvera i bakgrunden, men när
en sådan app löper amok pga. någon bugg så kan man uppleva lagg, dålig batteritid mm. Därmed inte sagt att det är så appar fungerar generellt eller att minneshanteringen skulle vara problematisk som du antyder.

Att taskkiller hjälper dig beror nog på att någon buggig app du installerat dödas av taskkillern och då upplever du att din telefon blir rappare. Finns dock verktyg som Android System Info och Watchdog Task Manager som man kan använda som felsökningshjälp. DU kan ju också testa att göra factory reset och se hur din telefon beter sig.

Min telefon är dock rapp utan någon taskkiller.

Redigerat av twintin, 04 December 2010 - 12:03.

Postad 04 December 2010 - 20:07

timmyyeah
  • timmyyeah
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan man använda x10 mini pro som "modem"? Alltså att jag har mobilt internet och kopplar in den till en dator som då kan surfa via mobilen?
Vad heter den funktionen?

Postad 05 December 2010 - 15:25

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
För att använda minin som "modem" behöver du en tredjeparts app typ Barnacle Wifi Tether. Kräver dock att telefonen är rootad.

Redigerat av twintin, 05 December 2010 - 17:18.

Postad 05 December 2010 - 20:03

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

För att använda minin som "modem" behöver du en tredjeparts app typ Barnacle Wifi Tether. Kräver dock att telefonen är rootad.

Eller så användar man Easy tether, som inte kräver root.

Postad 05 December 2010 - 23:57

Station
  • Station
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0
Använder Easy Tether som var det första program till Android som jag köpte.

Easy Tether består av ett program som installeras (automatiskt om man laddar ner det från Android Market) i Mini/Pro och ett program som installeras i datorn/datorerna man vill koppla upp till internet med mobilen.

Det enda man behöver göra i Mini/Pro är ställa om USB-porten till debugging-mode eller felsöknings-läge.
i Android 2.1: Inställningar->Program->Utveckling->kryssa i USB-felsökning.

Gratis versionen har någon slags begränsning som är borttagen i betalversionen

Postad 07 December 2010 - 12:09

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

Se nedan.

Antagligen för att någon app inte gör det du förväntar dig den skall göra när den ligger i dvala t.ex. pga. buggar eller någon inställning. Vissa appar som musikspelare är ju trots allt tänkta att kunna exekvera i bakgrunden, men när
en sådan app löper amok pga. någon bugg så kan man uppleva lagg, dålig batteritid mm. Därmed inte sagt att det är så appar fungerar generellt eller att minneshanteringen skulle vara problematisk som du antyder.

Att taskkiller hjälper dig beror nog på att någon buggig app du installerat dödas av taskkillern och då upplever du att din telefon blir rappare. Finns dock verktyg som Android System Info och Watchdog Task Manager som man kan använda som felsökningshjälp. DU kan ju också testa att göra factory reset och se hur din telefon beter sig.

Min telefon är dock rapp utan någon taskkiller.

Det hade ju varit en helt ok om det hade varit appar som man kunde välja bort (dvs appar man självinstallerat) - för min sambos del är det ju dessa appar såsom RoadSynk och några till som ligger "hårt" i 2.1 och inte går att ta bort.

Med andra ord om man dödar alla appar som går och låter telefonen vara så startar den själv upp en del processer själv såsom RoadSync och några till som inte går att få bort. Med dessa igång så känns telefonen segare än om man dödar dom... Inget man kan göra något åt så det är ju bara att leva med det.

Men det sura är att sambon upplever uppgraderingen som en nedgradering...

Redigerat av Matsen, 07 December 2010 - 12:10.

Postad 07 December 2010 - 17:50

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Gratis versionen har någon slags begränsning som är borttagen i betalversionen

Begränsningen är att https inte fungerar i gratisversionen.

Postad 08 December 2010 - 22:56

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Med dessa igång så känns telefonen segare än om man dödar dom... Inget man kan göra något åt så det är ju bara att leva med det.

RoadSync använder jag dagligen för jobbmail och inte upplever jag min telefon som seg för det, så det är nog något annat du installerat som strular, möjligtvis något som "inte gillar" (interfererar med) RoadSync. Svårt att veta, men det är lätt att dra felaktiga slutsater ibland när man tror sig ha hittat lösningen. ;)

Redigerat av twintin, 08 December 2010 - 22:59.

Postad 10 December 2010 - 11:13

refen
  • refen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nån som vet om de finns nån inställning för att kunna skriva långa sms?

Har har ett svagt, svagt minne att jag aktivera den tjänsten när jag köpte min.
Men nu har jag en polers som inte kan skriva långa utan dom delar upp sig i flera..

Är hon knäpp å tänker fel, eller finns den inställningen. ;)

/
David

Postad 10 December 2010 - 14:02

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Hej! Någon som vet om uppdateringen har släppts för 3-låsta telefoner.

Postad 11 December 2010 - 19:57

Station
  • Station
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Hej! Någon som vet om uppdateringen har släppts för 3-låsta telefoner.

Nää :(

Jag laddade ner min uppgradering från Sony-Ericsson men min är olåst.
Kan inte 3-låsta mobiler göra det också med programmet SE Upgrade Service (SEUS) finns för nedladdning i SE supportsidor.
Använde det programmet för att ladda ner och installera 2.1.

Postad 11 December 2010 - 22:49

adrazar
  • adrazar
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Den kom för ett par veckor sedan. Bara att tuta och köra!
Glöm inte att ta backup på allt nu bara!

Postad 11 December 2010 - 22:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Har inte SE OTA uppdateringar?

Postad 11 December 2010 - 23:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Har inte SE OTA uppdateringar?

Inte för 2.1 uppdateringen men för de andra uppdateringarna.

Postad 12 December 2010 - 01:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Inte för 2.1 uppdateringen men för de andra uppdateringarna.

Ah, htc skickade ut froyo via ota, hur smidigt som helst, man behövde inte ens installera om sina appz eller nått sånt

Postad 12 December 2010 - 01:46

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ah, htc skickade ut froyo via ota, hur smidigt som helst, man behövde inte ens installera om sina appz eller nått sånt

På den fronten är SE sämre men SEUS fungerar faktiskt rätt smidigt. Dock får man ta backup själv via antingen SE:s egna backup i telefonen eller via något annat program.

Edit*
Kan tillägga angående de tidigare uppdateringarna så om du gjorde dessa OTA så var alla program och inställningar kvar.

Redigerat av Unregistered0354d681, 12 December 2010 - 01:48.

Postad 12 December 2010 - 09:31

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag har ett nytt krångel som jag inte haft innan 2.1; om jag trycker på svarsknappen på sladden för att svara på inkommande påringning samtidigt som jag lyssnar på mediaspelaren så kopplas samtalet bort och det blir tyst, om jag då trycker på knappen igen återupptas mediaspelaren som om jag pausat den, vad kan det vara för inställning som jag missat?

Postad 12 December 2010 - 19:52

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Jag saknar funktionen i PC Companion att kunna skriva sms via datorn. Men den kommer kanske. Med min äldre SE K800i fungerar det.

Postad 13 December 2010 - 10:35

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Men nu har jag en polers som inte kan skriva långa utan dom delar upp sig i flera..

Är hon knäpp å tänker fel, eller finns den inställningen. :)

/
David

Är det inte så alltid (begränsning av operatörerna eller kanske en SMS-standard), max 160 tecken, men att det ska inte märkas nu för tiden för att telefonerna delar upp och sätter ihop meddelandet i bakgrunden.

Sedan tror jag iofs att det finns en inställning (i Handcent SMS i alla fall) att skicka långa SMS som MMS istället för att dela upp dom.

Postad 13 December 2010 - 11:15

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Är hon knäpp å tänker fel, eller finns den inställningen. :)

/
David

Jag skickade precis ett sms till mig själv. 17 sms som lades ihopa som ett både när jag skickade och när jag läste det inkomna. Har Telia som operatör och android 2,1 och jag har inte ändrat någon inställning. I 1,6 vill jag minnas att jag hittade inställning för maxlängd på sms. Jag körde nätstandard.

-----------------------------------------------------------------

Postad 13 December 2010 - 17:02

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0

Den kom för ett par veckor sedan. Bara att tuta och köra!
Glöm inte att ta backup på allt nu bara!

Då var den uppdaterat o klar o sonen är nöjd!

Postad 14 December 2010 - 08:36

Unregisteredd19aa630
  • Unregisteredd19aa630
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag kan inte hitta uppdateringen på 3 hemsida. Var hittar jag den?

Postad 14 December 2010 - 08:58

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jag kan inte hitta uppdateringen på 3 hemsida. Var hittar jag den?

Du kan bara uppdatera genom SonyEricsson Update Service (SEUS) eller PC Companion.
Detta är program som du hittar på SE's hemsida.
SEUS
PC Companion

Postad 14 December 2010 - 18:51

Knut_jr
  • Knut_jr
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Det hade ju varit en helt ok om det hade varit appar som man kunde välja bort (dvs appar man självinstallerat) - för min sambos del är det ju dessa appar såsom RoadSynk och några till som ligger "hårt" i 2.1 och inte går att ta bort.

Med andra ord om man dödar alla appar som går och låter telefonen vara så startar den själv upp en del processer själv såsom RoadSync och några till som inte går att få bort. Med dessa igång så känns telefonen segare än om man dödar dom... Inget man kan göra något åt så det är ju bara att leva med det.

Men det sura är att sambon upplever uppgraderingen som en nedgradering...

Uppgraderingen var en nedgradering.... Inget snack om saken 10% i timmen på en telefon som bara ligger, skit kul.
Hade min inne på service efter att den slutade ta emot ladddning, det var programmet som hade låst sig sa service teknikern, fixat på 5 min, men still same battery time = skit..

Ångrar inte att jag gick till HTC Throphy, bättre telefon, bättre batteri. Visst det finns skit i den telefonen där med, men den fungerar.

Postad 14 December 2010 - 23:16

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Jag har ett nytt krångel som jag inte haft innan 2.1; om jag trycker på svarsknappen på sladden för att svara på inkommande påringning samtidigt som jag lyssnar på mediaspelaren så kopplas samtalet bort och det blir tyst, om jag då trycker på knappen igen återupptas mediaspelaren som om jag pausat den, vad kan det vara för inställning som jag missat?

Finns ingen inställning. Använder svarsknappen frekent själv. Dock alldrig lyssnat på något när jag behövt svara, så kan inte svara på om felet är specifikt för dig eller generellt.

Postad 18 December 2010 - 12:10

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Frågar igen då ingen kommenterade något förut.

Min telefonbok visar alla nummer och adresser två gånger. Man kan välja vilka kontakter som ska visas , telefonen, SE sync och google. Det spelar ingen roll om jag kryssar bort alla. Varje namn visar ändå allt i dubbel.

Någon som vet hur man kan fixa detta? Detta inträffade efter uppdateringen till 2.1

Postad 18 December 2010 - 12:58

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Finns ingen inställning. Använder svarsknappen frekent själv. Dock alldrig lyssnat på något när jag behövt svara, så kan inte svara på om felet är specifikt för dig eller generellt.

Vad kan jag säga (skämmigt) men det var inte mjukvarufel. Fixat genom rengöring av kontakten i telefonen.

Även konstaterat att hörlurens svarsknapp har variabel funktion; kort tryck kopplar upp samtalet och lite längre tryck ger upptaget skillnaden däremellan är marginell.

Redigerat av Jarl, 24 December 2010 - 11:29.

Postad 18 December 2010 - 17:12

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Frågar igen då ingen kommenterade något förut.

Min telefonbok visar alla nummer och adresser två gånger. Man kan välja vilka kontakter som ska visas , telefonen, SE sync och google. Det spelar ingen roll om jag kryssar bort alla. Varje namn visar ändå allt i dubbel.

Någon som vet hur man kan fixa detta? Detta inträffade efter uppdateringen till 2.1

1. Gå in i Telefonboken.
2. Klicka på Meny knappen och välj "Kontakter att visa".
3. Välj Telefonkontakter och klicka bort "Alla kontakter".
4. Gå sedan in på alla kontakter där du har dubletter och klika på "Redigera".
5. Klicka sedan på Meny knappen och välj "Separera kontakter".

Sen skall du förhoppningsvis ha blivit av med problemet.

Postad 18 December 2010 - 17:29

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

1. Gå in i Telefonboken.
2. Klicka på Meny knappen och välj "Kontakter att visa".
3. Välj Telefonkontakter och klicka bort "Alla kontakter".
4. Gå sedan in på alla kontakter där du har dubletter och klika på "Redigera".
5. Klicka sedan på Meny knappen och välj "Separera kontakter".

Sen skall du förhoppningsvis ha blivit av med problemet.

Tack på detta sätt får jag "dubbla" kontakter och kan på så sätt filtrera bort google/SE sync. Kan man göra detta automatiskt på något sätt? eller kanske radera alla SE sync kontakter och sedan synca om? För nu måste jag annars gå igenom alla 150 kontakter och göra det manuellt.

Postad 18 December 2010 - 20:12

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Har tyvärr inget bra svar på den frågan. Men både SE sync och Google har ju annars funktioner för att merga. Kanske de även har motsvarande funktion för att splittra (har ej kollat själv).

Postad 19 December 2010 - 12:23

Vasse
  • Vasse
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag fixade till det själv genom att ta bort alla kontakter på SE sync och Google för att sedan använda mig av en återställningspunkt på telefonen... märkte dock att inga kontakter finns nu på google men alla finns igen på SE sync.

Postad 20 December 2010 - 19:15

bergabo
  • bergabo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Fråga om Wi-fi om man ska logga in på ett trådlöst nätverk som har en inloggningssida hur kommer man fram till denna sida då det visar i webbläsaren ex vis goggle men ej inloggningssidan visar sig ex. https://1.1.1.1/logi...=www.google.se/
Någon som vet???

Postad 21 December 2010 - 23:26

Unregistered77d30fc4
  • Unregistered77d30fc4
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kan man uppdatera mobilen genom telefonen? Har tyvärr endast mac-datorer hemma vilken inte fungerar med SE uppdateringstjänst..

Postad 21 December 2010 - 23:50

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Mindre uppdateringar går att uppdatera via telefonen. 2.1 uppdateringen är dessvärre för stor för en sådan uppdatering och kräver således uppdatering via PC.

Postad 22 December 2010 - 15:45

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Om jag vill ha min mp3-ringsignal fungerande även om telefonen är kopplad till datorn med usb-kabel och minneskortet är monterat: var i telefonen lägger jag mp3:an?

Postad 22 December 2010 - 18:18

Station
  • Station
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

Om jag vill ha min mp3-ringsignal fungerande även om telefonen är kopplad till datorn med usb-kabel och minneskortet är monterat: var i telefonen lägger jag mp3:an?

I valfri mapp eller ingen mapp, SE musikspelare med flera indexerar själv vart alla musikfiler av stödda format finns.

Det går säkert att lägga mp3-filen/ringsignalen i telefonminnet men det minnet är bättre att ha till: Android, viktiga program och som arbetsminne.

Fast om mp3-filen man valt som ringsignal kopieras till en systemmapp, vet jag inget om.

Red: Hade lite svårt att förstå vad Bosse-i-skogen frågade efter.

Redigerat av Station, 22 December 2010 - 18:23.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.